Nee, ook in de context van vandaag menen de Amerikanen oprecht dat het is ter zelfverdediging. Daar ben jij het niet mee eens en dat mag. Maar dat is niet zo relevant.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, in de context van de tijd waarin het werd opgesteld ja, een paar honderd jaar geleden. En dan eigenlijk ook tegen een onbetrouwbare, tirannieke overheid. Maar nu ben ik me vooral aan het herhalen.
Ik weet niet of ik het zou doen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je het niet doet ben je ook als directe familie niet meer veilig in dat land. Dat is serieus de overweging die je dan moet maken als vader zijnde. Plus hij krijgt 100.000 dollar.
Voor een tonnetje zou ik ook wel een neef verraden als hij zoiets gedaan zou hebben hoorquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:48 schreef 2172619626795 het volgende:
Is trouwens ook wat: bij wijze van je zoon aangeven bij de politie met de kennis dat hij de doodstraf kan krijgen.
Dit is triest op heel veel fronten
quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:48 schreef ootjekatootje het volgende:
We’ve got him.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-kirk/90025728.html
quote:
Ook bewezen criminelen mag je alleen maar doodmaken als ze een directe bedreiging voor je vormen. Dus een beetje same difference.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
met als verschil dat floyd een bewezen crimineel was, en deze kerel een mening had die jij niet correct vindt
Ter verdediging waartegen, precies? Gemotoriseerd verkeer?quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ook in de context van vandaag menen de Amerikanen oprecht dat het is ter zelfverdediging.
De man stond achter een staatsgreep om de meerderheid van het land hun stem af te pakken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bizar hoe de NOS Kirk postuum demoniseert.
Echt, wat een walgelijke club is dat toch.
Klopt, maar dan moeten we ook accepteren dat dit soort gebeurtenissen als de moord op Kirk zullen blijven gebeuren, elke dag weer daar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ook in de context van vandaag menen de Amerikanen oprecht dat het is ter zelfverdediging. Daar ben jij het niet mee eens en dat mag. Maar dat is niet zo relevant.
De Amerikaanse cultuur wordt natuurlijk al 60 jaar geëxporteerd naar de rest van de westerse wereld door Hollywood. De afgelopen 20 jaar hebben we daar ook nog sociale media bubbels bijgekregen. Waardoor sommige mensen hier in Europa echt overtuigd zijn dat de Amerikaanse vrijheid van meningsuiting beter is als de iets meer geciviliseerde meningsuiting die de rest van de westerse wereld probeert na te streven.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
. Zit in de cultuur. En zo lang ze die in hun eigen land laten: prima.
Begrijp mij goed, ik was het regelmatig oneens met Kirk. Ik denk ook niet dat hij geloofde wat hij zei (mag ik hopen, het was geen domme jongen), maar dat hij echt even een stuk rood vlees in de arena gooide. Ook dat vind ik niet ok, maar ik snap de instrumentalistische keuze.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dei is niet OK, maar niet elke vrouw is dei beleid. Wie zegt dat alle heren al kansloos waren bij voorbaat? Want democraten hebben hekel aan witte mannen ofzo?
Ow sorry hoor.quote:
En moedig. Overigens, ook het enige wat je kan doen. Want het net was zich al lang aan het sluiten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:48 schreef 2172619626795 het volgende:
Is trouwens ook wat: bij wijze van je zoon aangeven bij de politie met de kennis dat hij de doodstraf kan krijgen.
Dit is triest op heel veel fronten
En een seizoenskaart had bij Ajaxquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow sorry hoor.
Vind het alleen van belang dat iedereen weet dat deze linkse extremist die voor de klas staat Jorrit Oudhof heet.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De man stond achter een staatsgreep om de meerderheid van het land hun stem af te pakken.
Walgelijk dat er nog mensen zijn die hem niet afkeuren.
Tjaquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Door al dat geleuter vallen de goede posts niet meer op…
Lmao ja er schiet mij nu ook wel iemand te binnen die ik desnoods voor de deur zou afleverenquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor een tonnetje zou ik ook wel een neef verraden als hij zoiets gedaan zou hebben hoor
Zonder te knipperen
Wat een achterlijke take is dit toch altijd. Ook altijd bij Trump gebruiktquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat hij geloofde wat hij zei
Het is gewoon exact hetzelfde als in twee kwaden tegen elkaar afweging. Nou kun jij vanuit jouw standpunt zeggen dat verbod op wapenbezit geen kwaad is, maar daar denken Amerikanen en masse anders over. En dat is democratie.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet op, gemotoriseerd verkeer bestaat niet om jezelf te verdedigen. Ik snap niet zo goed wat je hier probeert te doen, het is feitelijk waar dat een samenleving met vrijwel vrij wapenbezit tot heel veel doden zal leiden. Of je dat prima vindt of niet moet je zelf weten, maar Kirk had er geen problemen mee.
Een ton is niks, bouw je net een fietsenschuurtje van. Het zou me de moeite niet waard zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor een tonnetje zou ik ook wel een neef verraden als hij zoiets gedaan zou hebben hoor
Zonder te knipperen
Volgens mij keurt de meerderheid dat gewoon af maar okquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De man stond achter een staatsgreep om de meerderheid van het land hun stem af te pakken.
Walgelijk dat er nog mensen zijn die hem niet afkeuren.
ik zou het gratis doenquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een ton is niks, bouw je net een fietsenschuurtje van. Het zou me de moeite niet waard zijn.
Er is hier bijna geen interesse om te debatteren op een beschaafd en hoog niveau.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Door al dat geleuter vallen de goede posts niet meer op…
Eh, nee. Gemotoriseerd verkeer heeft een andere primaire functie. Er is geen afweging. Alleen al omdat het mogelijk is autorijden te verbieden voor bepaalde mensen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon exact hetzelfde als in twee kwaden tegen elkaar afweging.
Stoere praat weer. Als je weet dat je zoon de dader is bedenk je denk ik vrij snel wetende dat je familienaam te grabbel ligt tot het einde der tijden. Je bent dan zelf inclusief de rest van je gezin niet meer veilig in de VS.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een ton is niks, bouw je net een fietsenschuurtje van. Het zou me de moeite niet waard zijn.
De parels worden gegrepen zodra de NOS een foutje maakt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:56 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Volgens mij keurt de meerderheid dat gewoon af maar ok
Je eigen zoon? Ik weet dat van mezelf eigenlijk niet, ik denk dat ik mijn zoon zou proberen te helpen vluchten eigenlijk. Ook als hij zoiets had gedaan. Misschien ben ik een slecht mens.quote:
bij moord?quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:59 schreef Perox het volgende:
[..]
Je eigen zoon? Ik weet dat van mezelf eigenlijk niet, ik denk dat ik mijn zoon zou proberen te helpen vluchten eigenlijk. Ook als hij zoiets had gedaan. Misschien ben ik een slecht mens.
Ik woon hier, niet in de VS.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stoere praat weer. Als je weet dat je zoon de dader is bedenk je denk ik vrij snel wetende dat je familienaam te grabbel ligt tot het einde der tijden. Je bent dan zelf inclusief de rest van je gezin niet meer veilig in de VS.
Daar hoef je geen misschien bij te zetten als je je zoon met moord laat wegkomenquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:59 schreef Perox het volgende:
[..]
Je eigen zoon? Ik weet dat van mezelf eigenlijk niet, ik denk dat ik mijn zoon zou proberen te helpen vluchten eigenlijk. Ook als hij zoiets had gedaan. Misschien ben ik een slecht mens.
Lees ff terug, het ging om je neef, zie vorige pagina.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:59 schreef Perox het volgende:
[..]
Verplaats je eens in de situatie zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 14:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik woon hier, niet in de VS.
Zo redeneert een ouder over het algemeen niet als het de doodstraf betreft, vandaar dat ik het zeiquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
De dader had daar zelf over moeten nadenken voordat hij de moord pleegde.
Dit kan nooit een reden zijn om hem zijn straf te laten ontlopen.
Een straf onderga je. Hoe gaat dat in z'n werk als je dood bent?quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:00 schreef sp3c het volgende:
al is de doodstraf wel een factor, dat hebben we hier gelukkig niet
Dat dacht die 22-jarige jongen ook.quote:
Mogen ze best vieren op 21/5/2027.quote:The last public hanging in the United States was on May 21, 1937
snap geen reet van deze vraagquote:Op vrijdag 12 september 2025 15:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een straf onderga je. Hoe gaat dat in z'n werk als je dood bent?
En terechtquote:Op vrijdag 12 september 2025 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De parels worden gegrepen zodra de NOS een foutje maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |