https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
Goh, dat had ik nou niet van je gedacht.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Alles wat ik niet leuk vind is aLtRiGhT.
Het is niet de bedoeling om met feitelijkheden te komen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is echt gelul hoor. Nederland staat abortus toe tot 24 weken. Alleen de groene kleurtjes hier zijn daarin ruimer qua wetgeving:
https://en.wikipedia.org/(...)ited_States_by_state
En ja ook Europa kent z'n landen met stringente wetgeving, maar de VS kent ook gewoon heel veel staten waar al de facto een wettelijk verbod is en in heel veel staten wordt (legale) abortus in de praktijk ongeacht de wettelijk status ook gewoon zeer moeilijk gemaakt.
Ja de VS kent diversiteit in wetgeving net als Europa dat kent, maar dat het daar grotendeels liberaler zou zijn dan hier is een bewering die je nergens staaft, omdat ie natuurlijk ook helemaal niet te staven valt. Niet qua wetgeving en al helemaal niet qua uitvoering.
Wel zo netjes om @Danny te taggen zodra je hem alt-right noemt.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Goh, dat had ik nou niet van je gedacht.
Zijn ook allemaal van die marxistische gen-z anime weepsquote:Op donderdag 11 september 2025 12:24 schreef FlippingCoin het volgende:
veel orpoepen tot meer aanslagen als reactie
Die zit gewoon in het Witte Huisquote:Op donderdag 11 september 2025 12:29 schreef jigggy het volgende:
Hoe hebben ze de meest gezochte man in de usa trouwens nogsteeds niet kunnen vinden joh
Zou die zichzelf niet gewoon van kant hebben gemaaktquote:Op donderdag 11 september 2025 12:29 schreef jigggy het volgende:
Hoe hebben ze de meest gezochte man in de usa trouwens nogsteeds niet kunnen vinden joh
Zouden ze uberhaupt een idee hebben van wie het is?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:29 schreef jigggy het volgende:
duurde bij luigi ook een tijdquote:
NYC wat lastiger zoeken dan Utah zou ik denken. Misschien later vandaag al wel iemand.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
duurde bij luigi ook een tijd
Maar daar was nog een foto van wie ze zochten. Hebben ze hier uberhaupt iets?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
duurde bij luigi ook een tijd
zo radicaal is de berichtgeving toch niet ook?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Vooruit, wellicht had ik radicaal-rechts ipv alt-right moeten gebruiken. Maar he, potato potato.
Zijn postgedrag wekt sterk die indruk.
Een persoon in het zwart gehuld is het enige wat ik tot dusver heb gelezen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar daar was nog een foto van wie ze zochten. Hebben ze hier uberhaupt iets?
meer cameras in nyc, lijkt mij juist makkelijker?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
NYC wat lastiger zoeken dan Utah zou ik denken. Misschien later vandaag al wel iemand.
Ik snap vooral niet de drang om maar de grootste idioten op internet te zoeken en uit te vergroten en dan ook nog eens selctief ook.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Vooruit, wellicht had ik radicaal-rechts ipv alt-right moeten gebruiken. Maar he, potato potato.
Zijn postgedrag wekt sterk die indruk.
zag wel wat beelden voorbij komen waarop die op het dak liep, ze weten precies waar die zat, denk dat die beelden wel gevonden zijn inmiddelsquote:Op donderdag 11 september 2025 12:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar daar was nog een foto van wie ze zochten. Hebben ze hier uberhaupt iets?
Sowieso is 'random twitteraars / blueskyers / <insert willkeurig hersenscheetmedium> zeggen iets' wel vrij treurige 'journalistiek'.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet de drang om maar de grootste idioten op internet te zoeken en uit te vergroten en dan ook nog eens selctief ook.
Althans, ik kan me vergissen, maar ik kan me geen collage herinneren van randoms na de moord op Hortman.
waren er toen oproepen op meer moorden dan? iig niet op fok dat heb ik al bekeken.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet de drang om maar de grootste idioten op internet te zoeken en uit te vergroten en dan ook nog eens selctief ook.
Althans, ik kan me vergissen, maar ik kan me geen collage herinneren van randoms na de moord op Hortman.
waarom?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso is 'random twitteraars / blueskyers / <insert willkeurig hersenscheetmedium> zeggen iets' wel vrij treurige 'journalistiek'.
Dat zou toch niet moeten kunnen nu in dit tijdperk johquote:Op donderdag 11 september 2025 12:39 schreef matthijst het volgende:
Of ze pakken m niet. Wordt t zo’n serial sniper zoals die vader en zoon een jaar of 30 terug.
Het is alleen omdat het in zijn straatje valt en daarom bijzonder infantiel.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Allemaal vertrokken van twitter/X vanwege hate speech...quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/SanderSassen/status/1966076981172228104
[ afbeelding ]
@:kijkertje
Ondanks dat mensen zich dagelijks verheugen op een burgeroorlog valt dat toch vaak een beetje tegenquote:Op donderdag 11 september 2025 12:43 schreef Montagui het volgende:
Nog geen demonstraties? Geen rellen? Geen plunderingen? Geen pyromanen? Geen anarchie?
Vreemd.
Die heb je denk ik altijd bij politiek geinspireerd geweld in de VS? Los daarvan heb ik geen idee wat je moet met "<random twitteraar> zegt iets abjects".quote:Op donderdag 11 september 2025 12:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
waren er toen oproepen op meer moorden dan? iig niet op fok dat heb ik al bekeken.
Waren er dan mensen die die aanslag hebben toegejuicht? Ik heb het in elk geval niet meegekregen. Er werd zelfs relatief weinig aandacht aan besteed door de onbekendheid van deze politici.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, omdat het er nogal veel van zijn, daarom.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is alleen omdat het in zijn straatje valt en daarom bijzonder infantiel.
Slechts een minuut stilte bij de Yankees.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:43 schreef Montagui het volgende:
Nog geen demonstraties? Geen rellen? Geen plunderingen? Geen pyromanen? Geen anarchie?
Vreemd.
Ik vind dit ook een behoorlijk intolerante post.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:41 schreef ludovico het volgende:
De personen die zaniken over dat anderen zo intolerant zijn, en zichzelf "liberaal" noemen, zijn juist de personen die extreem intolerant zijn en bijzonder basale vrijheden als vrijheid van meningsuiting de strop - of kogel van links - willen omdoen.
Krijg allemaal de tering geïndoctrineerde extremisten.
De grote vraag die we met zijn allen moeten stellen is hoe we deze massa breinrot gaan plaatsen en hoe we er beleid tegen kunnen gaan maken.
Is dit wat Orban doet? Is hij daarom evil?
Als de woordkeuze iets neutraler was geweest had ik dit bijna geloofd.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, omdat het er nogal veel van zijn, daarom.
Een gemiddelde infanterist met een standaard AR zonder richtmiddelen moet dit schot ook 9 van de 10 keer kunnen maken op die afstandquote:Op donderdag 11 september 2025 11:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee dat is voor een geoefend schutter een eitje met een goed snipergeweer.
Blatter minuut.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Slechts een minuut stilte bij de Yankees.
Bekijk deze YouTube-video
Mag, zo tolerant ben ik wel.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:48 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vind dit ook een behoorlijk intolerante post.
Minuut stilte is ook niet echt een internationaal ding he, daar is het meer a moment of silencequote:
Dat heb je denk ik altijd daar?! Ik heb dat toen minder gevolgd, maar de reacties op de mishandeling van de man van Pelosi had zeker een collage van gemaakt kunnen worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waren er dan mensen die die aanslag hebben toegejuicht? Ik heb het in elk geval niet meegekregen. Er werd zelfs relatief weinig aandacht aan besteed door de onbekendheid van deze politici.
Yup en dan die shit in zo'n topic blijven dumpen. In nieuws, waar we zoals gewoonlijk geen nieuws, maar moddergooien aan de hand van random X-posts zien. Maar kijkende naar het bericht hierover op de FP is dat kennelijk allemaal prima hierquote:Op donderdag 11 september 2025 12:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso is 'random twitteraars / blueskyers / <insert willkeurig hersenscheetmedium> zeggen iets' wel vrij treurige 'journalistiek'.
Te goor inderdaad. En maar janken over het gure politieke klimaat.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Allemaal vertrokken van twitter/X vanwege hate speech...
Ik vind het vooral treurig dat dit hele gebeuren maar weer duidelijk maakt dat niemand over z’n eigen schutting wil kijken en de buurman altijd erger is aan de andere kant van die zelf opgetrokken schuttingen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mag, zo tolerant ben ik wel.
Ik ben alleen intolerant voor intoleranten.
Dat er zoveel zijn die graag JK Rowling als volgende zien is wel schokkend.,quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
[ afbeelding ]
Niet meer dan hier schijnbaar.quote:
Aldus de user die boten vol vluchtelingen graag ziet zinken.quote:
De rest is niet schokkend?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:55 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat er zoveel zijn die graag JK Rowling als volgende zien is wel schokkend.,
Haar opinies over Transsexuelen zijn misschien aardig pittig maar zal verder weinig invloed hebben op de politiek of op andere mensen.
Dit is gewoon pure haat.
Haar perspectief over mensen met genderdysforie is volledig legitiem.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:55 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat er zoveel zijn die graag JK Rowling als volgende zien is wel schokkend.,
Haar opinies over Transsexuelen zijn misschien aardig pittig maar zal verder weinig invloed hebben op de politiek of op andere mensen.
Dit is gewoon pure haat.
Gossiequote:Op donderdag 11 september 2025 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aldus de user die boten vol vluchtelingen graag ziet zinken.
Ik zal proberen uit te leggen wat er volgens mij aan de hand is dat klassiek rechts niet meer bestaat.quote:
Na... werd gezien als 'terf' na haar meningen over woke.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:59 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ook wel natuurlijk, maar JK Rowling is meer onverwacht voor mij.
nouja ze willen zowel joe als rowling dood, volgens mij is er tegenwoordig niet zo veel meer nosig om op de dodenlijst te komenquote:Op donderdag 11 september 2025 12:57 schreef jigggy het volgende:
Wtf heeft Joe gedaan dat links boos op m is
Wat denk je dan wat er zou kunnen gebeuren?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:59 schreef Haushofer het volgende:
Wat mij dan verbaast is dat je nog steeds op YT de aanslag in full gory glory vanuit -tig verschillende standpunten kunt bekijken.
Benieuwd wanneer de snelkookpan overstroomt, want het vuur staat al jaren veel te hoog in de VS.
Een burgeroorlog. Zou niet de eerste keer zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat denk je dan wat er zou kunnen gebeuren?
Dit volk? Wie is dit volk? Heb je ze allemaal gevolgd over liberaal, tolerantie en het gure klimaat van rechts of roep je gewoon maar wat naar aanleiding van een screenshot net als de grote baas?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gossie
Kijk, ik ga niet lopen janken bij het volgende nieuws bericht over een gezonken boot dat het allemaal zo erg is.
Dit volk heeft hun bek vol over liberaal, tolerantie en het 'gure klimaat van rechts', maar is nu wel aan het feestvieren en oproepen tot de volgende.
Dat heet hypocrisie. Nu jij weer met je poging tot trollen en zuigen. Inmiddels weten we je mo wel
Idd.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gossie
Kijk, ik ga niet lopen janken bij het volgende nieuws bericht over een gezonken boot dat het allemaal zo erg is.
Dit volk heeft hun bek vol over liberaal, tolerantie en het 'gure klimaat van rechts', maar is nu wel aan het feestvieren en oproepen tot de volgende.
Dat heet hypocrisie. Nu jij weer met je poging tot trollen en zuigen. Inmiddels weten we je mo wel
Interessant. Volgens deze expert dus waarschijnlijk een redelijk getrainde amateur.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:57 schreef matthijst het volgende:
Mooi artikel van een sniper:
https://archive.ph/WUAZG
Omdat we voor dat soort hersendooie media ook geen artikelen in kranten hadden waarin een journalist neerpende wat voor controversieels willekeurige bezoekers zeiden. Dat is geen nieuws. Het is in de sporthoek ook treurig met al die blogjes die 'artikelen' produceren waarin er zogenaamd controverse is omdat er 3 Twitteraars iets zeggen. Bovendien vind je op dat soort platformen vooral de meest extreme schreeuwlelijken voor wat betreft dat soort onderwerpen. Dus nee, geen nieuws.quote:
Jij vindt 10 staten niet veel? Waarvan 9 zonder restricties, dus in theorie abortus nog mogelijk is tijdens de bevalling (niet in de praktijk natuurlijk)?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is echt gelul hoor. Nederland staat abortus toe tot 24 weken. Alleen de groene kleurtjes hier zijn daarin ruimer qua wetgeving:
https://en.wikipedia.org/(...)ited_States_by_state
En ja ook Europa kent z'n landen met stringente wetgeving, maar de VS kent ook gewoon heel veel staten waar al de facto een wettelijk verbod is en in heel veel staten wordt (legale) abortus in de praktijk ongeacht de wettelijk status ook gewoon zeer moeilijk gemaakt.
Ja de VS kent diversiteit in wetgeving net als Europa dat kent, maar dat het daar grotendeels liberaler zou zijn dan hier is een bewering die je nergens staaft, omdat ie natuurlijk ook helemaal niet te staven valt. Niet qua wetgeving en al helemaal niet qua uitvoering.
quote:Op donderdag 11 september 2025 12:57 schreef matthijst het volgende:
Randstad (typo) mentioned, HOLLAAAAND.quote:Sergeant Nicholas Ranstad
Je mag geen premium linken toch?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:57 schreef matthijst het volgende:
quote:Linkse minachting na moord op Charlie Kirk: 'Hij was een haatzaaier'
De moord op MAGA-boegbeeld Charlie Kirk leidde niet alleen tot rouw, maar ook tot felle discussies. Vanuit linkse hoek klonken reacties die volgens critici de indruk wekten dat Kirk het aan zichzelf te danken had, vanwege zijn conservatieve opvattingen. Sommige activisten en jongeren bejubelen zelfs openlijk de brute moord. Deze uitspraken veroorzaakten veel woede onder rechtse politici en commentatoren. NieuwRechts zet de belangrijkste uitspraken op een rij.
Veel conservatieven spraken van een schokkende en respectloze houding. Waar velen om rouw en eenheid vroegen, gebruikten tegenstanders de gelegenheid om kritiek te uiten op Kirks gedachtegoed. Deze reacties veroorzaakten een golf van verontwaardiging in rechtse kringen.
Gebed in het Huis van Afgevaardigden
In Washington vroeg congreslid Lauren Boebert om een gesproken gebed voor Kirk. Ze verklaarde: ‘Ik geloof dat stille gebeden stille resultaten opleveren.’ Haar verzoek leidde direct tot boze reacties van Democratische leden. Enkele riepen luid ‘nee’, terwijl afgevaardigde Jahana Hayes begon te schreeuwen over schietpartijen op scholen. Kirk was een open verdediger van het recht om vuurwapens te dragen. Hayes verwees daar met haar commentaar vermoedelijk naar.
Het moment werd omschreven als uniek in zijn felheid. Journalist Jon Michael Raasch noemde het ‘mogelijk het lelijkste moment dat ik ooit heb meegemaakt in de politiek’. Een ander riep: ‘Stel wat wapenwetten in!’ waarna Republikein Anna Paulina Luna fel antwoordde: ‘Dit is helemaal van jou, verdomme.!’ Kamervoorzitter Mike Johnson moest meermaals de hamer gebruiken om de orde te herstellen.
Johnson sprak later op X over zijn verdriet: ‘Volledig verwoestend. Charlie was een goede vriend en vertrouweling. Hij zal door zovelen enorm worden gemist. Elke politieke leider moet dit geweld luid en duidelijk veroordelen. Onze gebeden gaan uit naar zijn vrouw en jonge kinderen. Moge hij in vrede rusten.’
Nederlandse reactie
Ook in Nederland werd er over de moord gesproken. Oud-D66-leider Sigrid Kaag noemde het in Pauw en de Wit ‘schokkerend’. Ze benadrukte dat ‘niemand meer veilig is in het huidige politieke klimaat en dat dus haat en polarisatie extreme vormen gaan krijgen’. Volgens Kaag komen we zo terug bij een basisprincipe: ‘woorden doen ertoe.’
Ze ging verder en stelde dat ‘een geweldig politiek en democratisch leven zijn eigenlijk een doodsvonnis voor de beademing van democratie’. Haar woorden riepen veel kritiek op, omdat ze volgens tegenstanders de nadruk legden op polarisatie in het algemeen in plaats van op de brute moord of de demonisering van rechtse en conservatieve stemmen zelf.
MSNBC-commentaar
Op Amerikaanse televisie zorgde commentator Matthew Dowd verder voor opschudding. Over Kirk zei hij: ‘Hij is een van de meest verdeeldheid zaaiende jonge figuren die constant dit soort haatspraak verspreidt, gericht op bepaalde groepen.’ Hij legde de link tussen Kirks retoriek en het geweld dat hem fataal werd.
Dowd vervolgde: ‘En ik kom altijd terug op: haatvolle gedachten leiden tot haatvolle woorden, die vervolgens leiden tot haatvolle acties.’ Zijn opmerkingen riepen direct protest op. Enkele minuten later maakte MSNBC bekend dat Dowd ontslag had gekregen. Voor veel conservatieven was dit een bevestiging van de giftige cultuur binnen de linkse media.
Het filmpjesplatform TikTok stroomt vol met linkse jongeren die de moord op Kirk bejubelen. Ook Amerikaanse overheidsfunctionarissen spreken zich opvallend uit, onder wie ook militairen. 'Weer een racist doodgeknald', schrijft de korpsmarinier Jacoby Williamson op Instagram Stories. Een andere militair, Rachel Smith, roept zwarte christenen via Instagram op om niet mee te leven met Kirk, omdat hij een 'onderdrukker' zou zijn.
Volkskrant-columnist haalt uit
Ook in Nederland laten linkse activisten van zich horen. Zo schrijft voormalig partijvoorzitter van BIJ1, Rebekka Timmer, op X: 'Er staat veel meer op het spel dan het leven van één fascist.'
De Volkskrant refereert in de kop naar het feit dat wapengeweld er 'helaas' bij hoort volgens Kirk. Daarmee refereert De Volkskrant naar het feit dat Kirk opkwam voor het bezit van wapens, zelfs als daarbij slachtoffers vallen. Critici wijzen erop dat de Volkskrant daarmee de dood op Kirk bagataliseerd.
En Volkskrant-columnist Asha ten Broeke schrijft op BlueSky: 'Charlie Kirk was een antisemiet, een homohater, een racist en eigenlijk gewoon een fascist. [...] Dat Kirk dood is lijkt me onvoldoende reden om zijn facisme onder het karpet te vegen.'
Leraar Jorrit toont openlijk vreugde na de brute moord. 'Fijne Charlie Kirkdag voor iedereen die het viert', schrijft hij op BlueSky, met een hartje erbij.
Men heeft het vaak over dat het iemand van het leger is omdat die goed kon schieten maar het kan natuurlijk ook een ervaren jager zijn geweest.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Interessant. Volgens deze expert dus waarschijnlijk een redelijk getrainde amateur.
Ik vermoed dat je teveel een narratief leest wat eenzijdig is. Voorbeeld: dat hij heeft ingegrepen op universiteiten is logisch als je zag wat daar mis ging. Slaat hij weer de andere kant op door? Ja, absoluut. Maar de wetenschap is de afgelopen decennia enorm gecorrumpeerd en dat zie je ook in Nederland terug, waar een Joodse arts niet mag vertellen over de hulpverlening aan gewonden op 7/10, maar er wel maandelijks een clubje radicale Hamas aanhangers mag leeglopen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat Trump nu doet is 1 op 1 een kopie van hoe Erdogan het heeft gedaan.
Een minderheid aanspreken, gebruik maken van haat richting bepaalde groepering. Rechterlijke macht, universiteiten, media, politie en leger onder eigen controle krijgen. Vriendjespolitiek waarbij je vrienden op leuke plekken terecht kunnen komen en al het andere wordt tegengewerkt. Jezelf neerzetten als de grote redder, terwijl je stukje bij beetje alle democratie en de scheiding van de machten weg weet te poetsen.
In Amerika was dat al een hele vage lijn, maar die is nu bijna helemaal verdwenen op de belangrijkste plekken.
Gros van de mensen had tot gisteren nog nooit van de beste man gehoord. Al die aanstellers met hun verdriet of juichen om de dood van ‘mquote:
Linkje van twitter.quote:
Had ik eigenlijk al eerder verwacht, zo rond de tijd van de Capitoolbestorming. Genoeg massahysterie in dat land.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Een burgeroorlog. Zou niet de eerste keer zijn.
Juist wel!quote:Op donderdag 11 september 2025 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling om met feitelijkheden te komen.
Dus voorlopig even niet investeren in stonks?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hortman is wel het voorbeeld van die selectieve veroordeling van politiek geweld inderdaad. Niet zo zeer van randoms op SM, maar ook van de regering daar. Trump bleef ook in dit geval, net als bij de aanval op Paul Pelosi, gewoon stil.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Met de liberale regels op het gebied van wapens kan het natuurlijk ook gewoon een amateur zijn die al 15 jaar regelmatig op de schietbaan te vinden is.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:14 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Men heeft het vaak over dat het iemand van het leger is omdat die goed kon schieten maar het kan natuurlijk ook een ervaren jager zijn geweest.
De wapen aandelen doen het erg goed de laatste tijd.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:19 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus voorlopig even niet investeren in stonks?
Dat komt door mensen die 'het gerucht kopen'. Maar zodra de burgeroorlog uitbreekt hè, gaan mensen dan niet 'het nieuws verkopen' waardoor ook die gaan kelderen?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De wapen aandelen doen het erg goed de laatste tijd.
Het land is er fysiek te groot voor geworden. Tientallen miljoenen Amerikanen interesseert het niets wat er in Washington gaande is. De Burgeroorlog 160 jaar geleden ging uiteraard ook ergens anders over waardoor het land ook fysiek veel "makkelijker" in twee kampen te verdelen was.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Had ik eigenlijk al eerder verwacht, zo rond de tijd van de Capitoolbestorming. Genoeg massahysterie in dat land.
Ik had het daarvoor al verwacht na de dood van Floyd toen o.a. BLM en Antifa losgingen, plunderingen, branden, moorden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Had ik eigenlijk al eerder verwacht, zo rond de tijd van de Capitoolbestorming. Genoeg massahysterie in dat land.
TikTokquote:Op donderdag 11 september 2025 13:21 schreef DrDentz het volgende:
Ik hoorde net op TikTok dat Trump er waarschijnlijk zelf achter zit om de aandacht af te leiden van de Epstein files
Wat een walgelijk mens.quote:
En die zijn allemaal vermoord die mensen die uitgesproken rechts waren? Ik zie nu vooral anti-homogeweld.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Onzin, het probleem is dat ideologisch denkende mensen dodelijk geweld niet schuwen. Het is zeker niet zo dat alleen mensen als Kirk vermoord worden.
Transgenderactivisten
Semaj Billingslea (Jacksonville, Florida, 2024): zwarte transman
Mya ‘Regina’ Allen (Milwaukee, Wisconsin, 2024): zwarte transvrouw
Dede Ricks (Detroit, Michigan, 2024): zwarte transvrouw
Acey Morrison (Rapid City, South Dakota, 2024): Two-Spirit Lakota
Aaron Lynch (McLean, Virginia, 2024): Transman
Kandii Reed (Kansas City, Missouri, 2024): Zwarte transvrouw
Natalia Smüt Lopez (Milpitas, CA, 2021): transgender Latina-activiste
Fendi Mon’ezah Armstrong (Lithonia, GA, 2023): zwarte transvrouw
Angel Unique (Memphis, TN, 2022): zwarte transgender vrouw
Zie ook de jaarlijkse lijsten gepubliceerd door GLAAD en Human Rights Campaign voor meer namen en verhalen.
Homo- en LGBTQ+-activisten
Matthew Shepard (Laramie, Wyoming, 1998): homoseksuele student; zijn moord trok internationale aandacht en leidde tot belangrijke wetgeving tegen haatmisdrijven: de Matthew Shepard and James Byrd Jr. Hate Crimes Prevention Act.
Mickey Harmon & Jordan Celotto (Buffalo, New York, 2025): Bekende lokale kunstenaars en LGBTQ-voorvechters, vermoord in hun huis. (De politie heeft de zaak niet als haatmisdrijf aangemerkt.)
En de Gay bar schootings Pulse Nightclub (49 doden, 54 gewonden) Club Q Shooting (5 doden, 25 gewonden)
Dus kom niet met slachtoffer spelen.
Welnee. Dit is echt een schoolvoorbeeld van te veel sociale media volgen en zoals al eerder werd aangehaald, Europeanen die niet begrijpen dat de VS vrij groot en divers is.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik had het daarvoor al verwacht na de dood van Floyd toen o.a. BLM en Antifa losgingen, plunderingen, branden, moorden.
Amerika lag toen compleet op zijn gat.
Als je KAFKA gaat quoten hier dan ben je echt helemaal af wat mij betreftquote:
Een burgeroorlog proef je niet online. Die proef je op straat.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
quote:“Er is een klimaat geschapen door media en gevestigde politiek van demonisering: ze zijn medeplichtig aan de dood van Kirk!”
@rblommestijn is furieus over de schokkende moord op de conservatieve opiniemaker Charlie Kirk.
Kijk Ongehoord Nieuws nu live op NPO1.
Niet alleen linksdraaiende gasten uitnodigen denk ik...quote:Op donderdag 11 september 2025 12:57 schreef jigggy het volgende:
OMG Is Red een kloontje van Danny?!quote:Op donderdag 11 september 2025 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit volk? Wie is dit volk? Heb je ze allemaal gevolgd over liberaal, tolerantie en het gure klimaat van rechts of roep je gewoon maar wat naar aanleiding van een screenshot net als de grote baas?
Ik spreek regelmatig amerikanen hier in Europa via het werk en die boeit het inderdaad maar weinig.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het land is er fysiek te groot voor geworden. Tientallen miljoenen Amerikanen interesseert het niets wat er in Washington gaande is. De Burgeroorlog 160 jaar geleden ging uiteraard ook ergens anders over waardoor het land ook fysiek veel "makkelijker" in twee kampen te verdelen was.
Interessante gedachte.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:26 schreef Perox het volgende:
[..]
OMG Is Red een kloontje van Danny?!![]()
Misschien kan @Danny er een frontpage-item over makenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:21 schreef DrDentz het volgende:
Ik hoorde net op TikTok dat Trump er waarschijnlijk zelf achter zit om de aandacht af te leiden van de Epstein files
Live streams gevolgd. Veel live streams.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welnee. Dit is echt een schoolvoorbeeld van te veel sociale media volgen en zoals al eerder werd aangehaald, Europeanen die niet begrijpen dat de VS vrij groot en divers is.
Dat deed ze helemaal niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo doet Kaag dat dus, de moord misbruiken om de vrijheid van meningsuiting te kunnen verbieden, want woorden doen ertoe
Het is een monster van de ergste categorie
Heb ik gezegd dat ze rechts waren?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En die zijn allemaal vermoord die mensen die uitgesproken rechts waren? Ik zie nu vooral anti-homogeweld.
Nou ik heb gezegd dat geweld vrijwel altijd van links komt. Jij kwam daarop met dit lijstje, dus ik neem aan dat dat voorbeelden waren van rechts geweld. Je mag het uiteraard uitleggen als je dat niet bedoelde.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat ze rechts waren?
Vind je dit zelf nou ook niet een beetje overdrevenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
"Nu"?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:29 schreef Momo het volgende:
Krijgen we nu bij elke groot incident de meest domme takes op social media te zien?
Ik dacht dat geweld altijd van allochtonen kwam.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ik heb gezegd dat geweld vrijwel altijd van links komt. Jij kwam daarop met dit lijstje, dus ik neem aan dat dat voorbeelden waren van rechts geweld. Je mag het uiteraard uitleggen als je dat niet bedoelde.
ja precies, en die livestreams die lieten zien dat in alle steden in de VS het een grote chaos was? Nee he.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Live streams gevolgd. Veel live streams.
Veel gezien ook.![]()
Dingen die het nieuws niet uitzend omdat het niet goed uitkomt.
Dus niks social media verhaaltjes.
Ik zou het haast demoniseren willen noemen owwacht.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vind je dit zelf nou ook niet een beetje overdreven
Enkel bij incidenten in de juiste Danny-hoek.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:29 schreef Momo het volgende:
Krijgen we nu bij elke groot incident de meest domme takes op social media te zien?
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:25 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/ongehoordnedtv/status/1966090094651072673
Dat is ander geweld. Linksextremisten plegen ideologische aanslagen, maar dat zijn vaak autochtonen van het type Volkert. Intelligent, berekenend. Allochtonen doen eerder aan dom en impulsief geweld. Berovingen, zinloos geweld, verkrachtingen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik dacht dat geweld altijd van allochtonen kwam.
Ik bedoel dat het niet ineens nu is maar altijd al.quote:
Welja joh, ben je wel lekker in je kokosnoot? Misschien even luisteren naar wat Kaag WEL gezegd heeft. Dit soort onzinnige gefabriceerde haatframes leiden nou juist tot een giftig klimaat waarin bepaalde gekkies denken dat het gerechtvaardigd is om mensen te bedreigen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/sandersasse(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
Zo doet Kaag dat dus, de moord misbruiken om de vrijheid van meningsuiting te kunnen verbieden, want woorden doen ertoe
Nee, als ik wil schrijven wat ze wel is heb ik een ban, dus dit was mijn beschaafdste meningquote:Op donderdag 11 september 2025 13:30 schreef over_hedge het volgende:
Vind je dit zelf nou ook niet een beetje overdreven
Het lijkt mij nou niet zo handig om haar woorden te gaan vertalen in de meest negatieve zin.quote:
Jawel.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
ja precies, en die livestreams die lieten zien dat in alle steden in de VS het een grote chaos was? Nee he.
Een boze ex.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:33 schreef Momo het volgende:
En ze hebben nog niet eens de dader te pakken, wie weet wat voor een redenering daar achter mag zitten.
Ah, jij kan livestreams kijken die parallel beelden van 19000 steden laten zien. Knap.quote:
volgens de letterlijke definitie is het gewoon nieuws, en dat was je stelling in de eerste plaats ook niet eens.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat we voor dat soort hersendooie media ook geen artikelen in kranten hadden waarin een journalist neerpende wat voor controversieels willekeurige bezoekers zeiden. Dat is geen nieuws. Het is in de sporthoek ook treurig met al die blogjes die 'artikelen' produceren waarin er zogenaamd controverse is omdat er 3 Twitteraars iets zeggen. Bovendien vind je op dat soort platformen vooral de meest extreme schreeuwlelijken voor wat betreft dat soort onderwerpen. Dus nee, geen nieuws.
Nee. Dus laat iedereen hier eens snel weer bij zinnen komen en dit zien als een mooi moment om te depolariseren.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:31 schreef Momo het volgende:
[ x ]
In Rusland en China zouden ze vast niet erg vinden als dit soort dingen verder escaleren.
Nieuws van het niveau 'vandaag om 12.15 uur heeft FlippingCoin van het Fok forum een enorme keutel gedraaid' inderdaad.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
volgens de letterlijke definitie is het gewoon nieuws, en dat was je stelling in de eerste plaats ook niet eens.
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, jij kan livestreams kijken die parallel beelden van 19000 steden laten zien. Knap.
Maar goed, discussiëren op dit niveau is tijdverspilling, succes met je leven verder.
Dus in jouw hoofd zet je haar in het rijtje Hitler, Stalin etc. En dat vind je niet overdreven? Of hoe moet ik anders een monster van de ergste categorie lezen?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, als ik wil schrijven wat ze wel is heb ik een ban, dus dit was mijn beschaafdste mening
Walgelijk respectloos tuig.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
https://x.com/i/status/1966086550984573275
Ze haten het debat en de democratie, ze nemen niet eens meer de moeite te huichelen zoals bij de vorige Charlie die werd geofferd op het altaar van het multiculturalisme. Het zijn vijanden van het vrije woord, vijanden van democratie en dus vijanden van het volk.
Wie is die kut die niet eens even het respect kan opbrengen en haar muil dichthouden?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
Ze haten het debat en de democratie, ze nemen niet eens meer de moeite te huichelen zoals bij de vorige Charlie die werd geofferd op het altaar van het multiculturalisme. Het zijn vijanden van het vrije woord, vijanden van democratie en dus vijanden van het volk.
nou dat lijkt mij weinig relevant, dat er een horde mensen hoopt dat er nog meer mensen doodgeschoten worden als reactie op deze aanslag heeft minimaal raakvlak met waarover het hier gaat, dat lijkt mij niet te ontkennenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nieuws van het niveau 'vandaag om 12.15 uur heeft FlippingCoin van het Fok forum een enorme keutel gedraaid' inderdaad.
Wat een gelul. Ik snap best dat ze niet aan dit staaltje opportunistische politieke propaganda willen meewerken.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
Hoeveel is een horde precies? Die pak hem beet 20 van de Frontpage?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nou dat lijkt mij weinig relevant, dat er een horde mensen hoopt dat er nog meer mensen doodgeschoten worden als reactie op deze aanslag heeft minimaal raakvlak met waarover het hier gaat, dat lijkt mij niet te ontkennen
Lijkt me ook niet echt de plek om een of andere ‘opiniemaker’ uit de VS te eren.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
Zag je al die reptielen niet?quote:
Ik vind de conclusie dat men "erg" is helemaal niet zo gek, als je ziet dat men er extreem intolerante denkbeelden op nahoudt.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral treurig dat dit hele gebeuren maar weer duidelijk maakt dat niemand over z’n eigen schutting wil kijken en de buurman altijd erger is aan de andere kant van die zelf opgetrokken schuttingen.
Zelfs in voetbalstadions lukt het om mensen 1 minuut hun muil te laten houden. En daar zitten aardig wat Tokkies tussen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een gelul. Ik snap best dat ze niet aan dit staaltje opportunistische politieke propaganda willen meewerken.
Een horde is nou net niet een precies aantal.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:44 schreef Perox het volgende:
[..]
Hoeveel is een horde precies? Die pak hem beet 20 van de Frontpage?
Daar doen ze het meestal wel voor iemand die op zijn minst voor die club relevant is geweestquote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs in voetbalstadions lukt het om mensen 1 minuut hun muil te laten houden. En daar zitten aardig wat Tokkies tussen.
Dus die kut is nog onfatsoenlijker. En jij verdedigt het ook nog.
Die zijn zelfs nog stil als er een icoon van de tegenpartij is overleden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs in voetbalstadions lukt het om mensen 1 minuut hun muil te laten houden. En daar zitten aardig wat Tokkies tussen.
Misschien niet. Dan nog is er gewoon doorheen gaan praten onfatsoenlijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet echt de plek om een of andere ‘opiniemaker’ uit de VS te eren.
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een gelul. Ik snap best dat ze niet aan dit staaltje opportunistische politieke propaganda willen meewerken.
Ook de uitsupporters lukt het om hun muil te houden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar doen ze het meestal wel voor iemand die op zijn minst voor die club relevant is geweest
Haha - AI gevraagd en horde is een mening zegt hij!quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een horde is nou net niet een precies aantal.
Het zegt verder weinig. Als je serieuze media zoals de economist leest, dan halen ze gewoon onderzoeken in waarin het gros van de Amerikaanse bevolking politiek geweld verafschuwt en dat er aan beide kanten van hun politieke spectrum zo ongeveer 5% politiek geweld tegen 'de ander' goedkeurt. Dat is relevantere informatie dan 'hier random twotteraars zeggen wat'.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nou dat lijkt mij weinig relevant, dat er een horde mensen hoopt dat er nog meer mensen doodgeschoten worden als reactie op deze aanslag heeft minimaal raakvlak met waarover het hier gaat, dat lijkt mij niet te ontkennen
Genoeg voorbeelden van nietquote:Op donderdag 11 september 2025 13:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook de uitsupporters lukt het om hun muil te houden.
1:20 vind ik best veel.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zegt verder weinig. Als je serieuze media zoals de economist leest, dan halen ze gewoon onderzoeken in waarin het gros van de Amerikaanse bevolking politiek geweld verafschuwt en dat er aan beide kanten van hun politieke spectrum zo ongeveer 5% politiek geweld tegen 'de ander' goedkeurt. Dat is relevantere informatie dan 'hier random twotteraars zeggen wat'.
Het is natuurlijk ook triest hoe vaak er hier rechtszaken zijn waarin mensen moeten uitleggen waarom het ze een goed idee leek om op sociale media politici te bedreigen, maar dat is helaas de realiteit van het internet.
Ik verdedig helemaal niks. Die rechts conservatieven bedrijven hier partijpolitiek over de rug van een dode Amerikaanse influencer. Het is allemaal verschrikkelijk hoor, maar volgens mij is de moord op Kirk door iedereen van links tot rechts krachtig veroordeeld op misschien een paar gekkies na. Ik zou niet weten waarom in het EP dan nog herdacht moet worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben je dronken?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:49 schreef Perox het volgende:
[..]
Haha - AI gevraagd en horde is een mening zegt hij!
Zo lang je dat in stilte doet, prima. Als je uit volle borst hand in hand gaat zingen, dan vind ik dat onfatsoenlijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden van niet
Maar als ze in de Kuip een minuut stilte gaan houden voor een of andere pianist die is overleden haak ik ook af en ga ik bier halen.
Crystal Palace-fans waren anders vorige maand wel klaar met de Diogo Jota herdenkingen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook de uitsupporters lukt het om hun muil te houden.
nou ik vind een inkijkje in zo'n relatief grote groep mensen wel wat zeggen, zeker gezien het feit er al meerdere mensen overgegaan zijn tot het praktiseren van dit sentimentquote:Op donderdag 11 september 2025 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zegt verder weinig. Als je serieuze media zoals de economist leest, dan halen ze gewoon onderzoeken in waarin het gros van de Amerikaanse bevolking politiek geweld verafschuwt en dat er aan beide kanten van hun politieke spectrum zo ongeveer 5% politiek geweld tegen 'de ander' goedkeurt. Dat is relevantere informatie dan 'hier random twotteraars zeggen wat'.
Het is natuurlijk ook triest hoe vaak er hier rechtszaken zijn waarin mensen moeten uitleggen waarom het ze een goed idee leek om op sociale media politici te bedreigen, maar dat is helaas de realiteit van het internet.
Elke wedstrijd maar een minuut stilte dan, er gaat altijd wel iemand dood. En o wee als je daar iets van vindt.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo lang je dat in stilte doet, prima. Als je uit volle borst hand in hand gaat zingen, dan vind ik dat onfatsoenlijk.
maar wat wil je hiermee zeggen? Dat je jezelf verlaagt hebt tot het niveau van Donald Trump?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:50 schreef eenjongen... het volgende:
Zijn de medelevende tweets van Trump over de vermoorde democratische politica eerder dit jaar hier ook al gedeeld?
Wat zeg je? Zijn die er niet?
huh? hoezo?quote:
Gevolgd door een minuut applaus voor alle geborenen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke wedstrijd maar een minuut stilte dan, er gaat altijd wel iemand dood. En o wee als je daar iets van vindt.
En hoe lang werden toen de vlaggen halfstok gecommandeerd?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:50 schreef eenjongen... het volgende:
Zijn de medelevende tweets van Trump over de vermoorde democratische politica eerder dit jaar hier ook al gedeeld?
Er is zoveel waar ze in het EP zich mee bezighouden wat ik niet helemaal logisch vind.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:50 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik verdedig helemaal niks. Die rechts conservatieven bedrijven hier partijpolitiek over de rug van een dode Amerikaanse influencer. Het is allemaal verschrikkelijk hoor, maar volgens mij is de moord op Kirk door iedereen van links tot rechts krachtig veroordeeld op misschien een paar gekkies na. Ik zou niet weten waarom in het EP dan nog herdacht moet worden.
Ik niet, ik ben sterk tegen elke moord op een politicus.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
maar wat wil je hiermee zeggen? Dat je jezelf verlaagt hebt tot het niveau van Donald Trump?
Maar wacht even, jij vroeg aan mij hoeveel een horde precies is, ik geef daar antwoord op en vervolgens kom jij met een AI reactie.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:53 schreef Perox het volgende:
[..]
huh? hoezo?![]()
Ik heb ChatGPT gevraagd hoeveel een horde is en hij geeft aan dat dit subjectief is maar meestal in een negatieve connotatie wordt gebruikt.
Jij stelt dat een horde mensen iets doet, ik vraag me af of dat klopt. Hoeveel van die twitterberichten ook van echte accounts komen is ook nog maar de vraag. Ik denk dat de inbreng van Monolith in deze meer hout snijdt en het feit dat aan beide kanten 5% geweld wel ok vindt is uitermate schokkend.
Blijf je verder on topic ajb?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haar perspectief over mensen met genderdysforie is volledig legitiem.
Het menselijk geslacht is binair, je hebt man en vrouw en de mens kan het eigen geslacht niet kiezen. De mensen die tóch willen cosplayen als het andere geslacht moeten die vrijheid natuurlijk hebben, maar anderen hebben eveneens de vrijheid daar wat van te vinden, helemaal als het gevaren gaat opleveren voor groepen zoals vrouwen.
Binnen de transgender community is helaas een nogal radicale vleugel die zelfs tot geweld bereid is om de genderidelogie genormaliseerd te krijgen. Dat soort mensen kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
Nu kun je een discussie gaan voeren of het medium het probleem of een graadmeter is...quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
[ afbeelding ]
Ok, niet iedere Tokkie lukt het.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Crystal Palace-fans waren anders vorige maand wel klaar met de Diogo Jota herdenkingen.
wie staat er aan de kant van trump dan? en waarom projecteer je het gedrag van een individu op een hele groep mensen?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:55 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben sterk tegen elke moord op een politicus.
Wat ik ermee wil zeggen is dat een deel van de mensen in dit topic wel heel specifiek verontwaardigd zijn. Je zult ze commentaar zien hebben op de ene kant van de samenleving, terwijl hun eigen kant hetzelfde soort gedrag vertoont. Daar vind ik wel iets van, jij niet?
Je mag er iets van vinden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke wedstrijd maar een minuut stilte dan, er gaat altijd wel iemand dood. En o wee als je daar iets van vindt.
Mijn reactie was inderdaad een beetje off-topic, je hebt gelijk.quote:
Jij gaf geen antwoord toen ging ik het eens even uitzoeken wat daar algemeen onder wordt verstaan. Het is heel afhankelijk van de context. Als 100 mensen zich op een verwerpelijke manier uitlaat op Twitter, wat zegt dat dan over de 200+ miljoen overige Amerikanen? Geen hol lijkt me.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar wacht even, jij vroeg aan mij hoeveel een horde precies is, ik geef daar antwoord op en vervolgens kom jij met een AI reactie.
Vind je het heel gek dat ik vraag of je dronken bent.
Ik zeg letterlijk 'een deel van de mensen in dit topic' en jij vindt dat ik gedrag van een individu op een hele groep mensen projecteer? Die moet je even uitleggen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wie staat er aan de kant van trump dan? en waarom projecteer je het gedrag van een individu op een hele groep mensen?
Grappig. Ik heb namelijk expliciet gevraagd naar gelijkaardige voorbeelden en die kwamen niet. Er was 1 iemand die er serieus op in ging en die aangaf dat het in mindere mate ook bij de andere kant speelt.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:55 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben sterk tegen elke moord op een politicus.
Wat ik ermee wil zeggen is dat een deel van de mensen in dit topic wel heel specifiek verontwaardigd zijn. Je zult ze commentaar zien hebben op de ene kant van de samenleving, terwijl hun eigen kant hetzelfde soort gedrag vertoont. Daar vind ik wel iets van, jij niet?
Er worden eerder fatsoensnormen overtreden als ze voor elke scheet in het EP een minuut stilte moeten gaan houdenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag er iets van vinden.
Het verstoren is onfatsoenlijk. Is het nou echt zo moeilijk om fatsoensnormen te begrijpen?
Begrijpelijk hoor.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn reactie was inderdaad een beetje off-topic, je hebt gelijk.
We kwamen hierop naar aanleiding van oproepen op het sociale media platform BlueSky, waar er naar aanleiding van deze schietpartij werd opgeroepen voor soortgelijke acties jegens onder meer J. K. Rowling.
Andersom zou het niet eens bij hen (in Amerika) opkomen om dat voor een EU influencer te doenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:57 schreef Simmertje het volgende:
Even eerlijk, waarom moet het Europese parlement een minuut stilte houden voor een politieke influencer in Amerika? Dit wordt gewoon gebruikt vanuit (populistisch) rechtse deel van het parlement om stennis te schoppen. Walgelijke politiek.
Dat is fijnquote:Op donderdag 11 september 2025 13:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Grappig. Ik heb namelijk expliciet gevraagd naar gelijkaardige voorbeelden en die kwamen niet. Er was 1 iemand die er serieus op in ging en die aangaf dat het in mindere mate ook bij de andere kant speelt.
Zou iemand Asha ten Broeke omleggen en er komen oproepen als 'laat Timmermans de volgende zijn', dan zal ik daar net zo hard tegen ageren.
rare manier van een punt maken dit maar okequote:Op donderdag 11 september 2025 13:58 schreef Perox het volgende:
[..]
Jij gaf geen antwoord toen ging ik het eens even uitzoeken wat daar algemeen onder wordt verstaan. Het is heel afhankelijk van de context. Als 100 mensen zich op een verwerpelijke manier uitlaat op Twitter, wat zegt dat dan over de 200+ miljoen overige Amerikanen? Geen hol lijkt me.
Dan maak je een nieuwe regel voor de volgende keren dat zo'n minuut stilte vooraf moet worden aangevraagd en geaccordeerd. En dan kun je vanaf dat moment zeggen: graag het verzoek indienen, nu gaan we dat niet doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Er worden eerder fatsoensnormen overtreden als ze voor elke scheet in het EP een minuut stilte moeten gaan houden
Het verliest ook wel wat waarde dan
Mwah, je onderschat zijn impact. De invloedsfeer van Charlie Kirk was simpelweg zeer groot. Het is geen manier om stennis te schoppen maar waarschijnlijk oprecht medeleven willen tonen. Er zijn inmiddels de nodige lijntjes tussen de Amerikaanse en Europese conservatieve politiek, vooral vanwege evenementen zoals CPAC.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:57 schreef Simmertje het volgende:
Even eerlijk, waarom moet het Europese parlement een minuut stilte houden voor een politieke influencer in Amerika? Dit wordt gewoon gebruikt vanuit (populistisch) rechtse deel van het parlement om stennis te schoppen. Walgelijke politiek.
Dit noemen ze een bubbel.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, je onderschat zijn impact. De invloedsfeer van Charlie Kirk was simpelweg zeer groot. Het is geen manier om stennis te schoppen maar waarschijnlijk oprecht medeleven willen tonen. Er zijn inmiddels de nodige lijntjes tussen de Amerikaanse en Europese conservatieve politiek, vooral vanwege evenementen zoals CPAC.
Bovendien betrof dit dus een zeer bekend persoon, zeker in conservatieve kringen. We hebben vijf jaar geleden een hele zomer gehad die in het teken stond van een random drugsverslaafde uit Minneapolis, en dit enkel vanwege diens huidskleur.
Dan lijkt mij de huidige situatie toch echt de meest begrijpelijke.
Endorsed trumpquote:Op donderdag 11 september 2025 12:57 schreef jigggy het volgende:
Dat je niet ziet dat dit gewoon een politiek statement is over de rug van een dood iemand maakt het niet ineens onfatsoenlijk als je daar niet aan wenst mee te doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan maak je een nieuwe regel voor de volgende keren dat zo'n minuut stilte vooraf moet worden aangevraagd en geaccordeerd. En dan kun je vanaf dat moment zeggen: graag het verzoek indienen, nu gaan we dat niet doen.
Nee, het betreft een feitelijke observatie.quote:
Je bent onderdeel van de bubbel bro. De algoritmes voeden je social media met dezelfde content. Vraag op straat in NL wie Kirk is en 90+ % kende hem niet voor zijn dood, op zijn minst. Zijn so-called invloed in NL is zeer zeer zeer minimaal tot niet noemenswaardig.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:
Mwah, je onderschat zijn impact. De invloedsfeer van Charlie Kirk was simpelweg zeer groot. Het is geen manier om stennis te schoppen maar waarschijnlijk oprecht medeleven willen tonen. Er zijn inmiddels de nodige lijntjes tussen de Amerikaanse en Europese conservatieve politiek, vooral vanwege evenementen zoals CPAC.
Bovendien betrof dit dus een zeer bekend persoon, zeker in conservatieve kringen. We hebben vijf jaar geleden een hele zomer gehad die in het teken stond van een random drugsverslaafde uit Minneapolis, en dit enkel vanwege diens huidskleur.
Is er toen in het Europese parlement een minuut stilte gehouden voor die man? Het gaat mij niet om het feit hoeveel invloed die man had in een bepaalde politieke bubbel. Het gaat mij om het feit dat het Europees parlement daar niet zit om elke vermoorde journalist/influencer te gaan herdenken. Zeker niet wanneer het iemand is die niets met Europa te maken heeft.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb ik weet niet hoeveel politieke statements gezien over de rug van Lisa en haar nabestaanden...quote:Op donderdag 11 september 2025 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je niet ziet dat dit gewoon een politiek statement is over de rug van een dood iemand maakt het niet ineens onfatsoenlijk als je daar niet aan wenst mee te doen.
Binnen de conservatieve wereld (ook in Europa) had deze man wel degelijk de nodige invloed en was zeer bekend. Dat men zich in andere contreien niet met hem bezig zal hebben gehouden spreekt voor zich, maar voor veel conservatieven was dit een hele bekende naam.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:04 schreef recidivist het volgende:
[..]
Je bent onderdeel van de bubbel bro. De algoritmes voeden je social media met dezelfde content. Vraag op straat in NL wie Kirk is en 90+ % kende hem niet voor zijn dood, op zijn minst. Zijn so-called invloed in NL is zeer zeer zeer minimaal tot niet noemenswaardig.
Dit.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:04 schreef recidivist het volgende:
[..]
Je bent onderdeel van de bubbel bro. De algoritmes voeden je social media met dezelfde content. Vraag op straat in NL wie Kirk is en 90+ % kende hem niet voor zijn dood, op zijn minst. Zijn so-called invloed in NL is zeer zeer zeer minimaal tot niet noemenswaardig.
Het is wel een bubble... Als je nooit van hem had gehoord zit je wel in een enorme bubble.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het betreft een feitelijke observatie.
Eigenlijk net zo kansloos inderdaadquote:Op donderdag 11 september 2025 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb ik weet niet hoeveel politieke statements gezien over de rug van Lisa en haar nabestaanden...
Een minuut stilte had van mij persoonlijk ook niet gehoeven hoor, maar van wie kwam dit voorstel precies?quote:Op donderdag 11 september 2025 14:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is er toen in het Europese parlement een minuut stilte gehouden voor die man? Het gaat mij niet om het feit hoeveel invloed die man had in een bepaalde politieke bubbel. Het gaat mij om het feit dat het Europees parlement daar niet zit om elke vermoorde journalist/influencer te gaan herdenken. Zeker niet wanneer het iemand is die niets met Europa te maken heeft.
Ga toch weg man, zulke types interesseren de meeste mensen in Nederland geen hol. Ik had toevallig zijdelings wel eens een artikeltje gelezen in de Economist over die hele beweging en hij werd recentelijk nog geparodieerd in South Park, maar dat was het dan wel. En het gros van de Nederlanders leest niet of nauwelijks internationale media.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wel een bubble... Als je nooit van hem had gehoord zit je wel in een enorme bubble.
Het was geen tweet, wel een reactie.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:50 schreef eenjongen... het volgende:
quote:“Such horrific violence will not be tolerated in the United States of America,” said the POTUS.
Volgens mij heeft dan ook niemand hier willen beweren dat het gros van de Nederlanders bekend met hem zou zijn. Dat zal alleen een kleine groep (jonge) conservatieven betreffen.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ga toch weg man, zulke types interesseren de meeste mensen in Nederland geen hol. Ik had toevallig zijdelings wel eens een artikeltje gelezen in de Economist over die hele beweging en hij werd recentelijk nog geparodieerd in South Park, maar dat was het dan wel. En het gros van de Nederlanders leest niet of nauwelijks internationale media.
Het gaat er mij meer (heel pragmatisch) om dat je op die manier ook een goede reden hebt voor die aftrek en deze betaalbaar blijft door vermogen af te romen zonder mensen te hinderen in wat ze te besteden hebben (de erfgenamen wel, maar daar kan ik heel prima mee leven).quote:Op donderdag 11 september 2025 14:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vermogend persoon in een verzorgingstehuis gaat door de eigen bijdrage waarin een vermogenstoets zit nu toch ook al interen op het vermogen?
Klassiek liberalen waren toch ooit voor een 100% erftaks.
Het grote merendeel hoorde gisteravond pas voor het eerst zijn naam johquote:Op donderdag 11 september 2025 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wel een bubble... Als je nooit van hem had gehoord zit je wel in een enorme bubble.
Opgezocht en het antwoord is dus: ja.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is er toen in het Europese parlement een minuut stilte gehouden voor die man?
Ik herkende hem alleen omdat hij wel eens in mijn insta-feed voorbij kwam. Wel een vermakelijke kerel met vaak sterke argumenten.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Het grote merendeel hoorde gisteravond pas voor het eerst zijn naam joh
Misschien die Italiaanse Antifa die uit een Hongaarse gevangenis moest worden vrijgelaten nadat ze verkozen was, ze had met een hamer ingeslagen op het hoofd van iemand met een andere mening.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wie is die kut die niet eens even het respect kan opbrengen en haar muil dichthouden?
Ik lees het ja, net zo onzinnig dus.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Opgezocht en het antwoord is dus: ja.
Zoals: "Als mijn dochter van 10 verkracht wordt zal ze het kind in haar ter wereld moeten brengen en is abortus geen optie"?quote:Op donderdag 11 september 2025 14:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik herkende hem alleen omdat hij wel eens in mijn insta-feed voorbij kwam. Wel een vermakelijke kerel met vaak sterke argumenten.
En die mensen weten b.v. wie Newsom is? De onkunde van de gemiddelde Europeaan als het gaat om de VS is net iets minder dan die in de VS ter zake van Europa, maar dat is dan ook vooral omdat de gemiddelde Amerikaan ijskoud kan denken dat Brussel ergens in het Midden-Oosten ligt als ze het op de kaart aan moeten wijzen.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ga toch weg man, zulke types interesseren de meeste mensen in Nederland geen hol. Ik had toevallig zijdelings wel eens een artikeltje gelezen in de Economist over die hele beweging en hij werd recentelijk nog geparodieerd in South Park, maar dat was het dan wel. En het gros van de Nederlanders leest niet of nauwelijks internationale media.
Nee joh, het is makkelijk scoren over de rug van een dode Amerikaanse influencer, en ieder staat het vrij om daar zijn afschuw over uit te spreken en zijn medeleven te betuigen, maar eisen dat ie in het EP herdacht wordt en dan verontwaardigd doen als je politieke opponenten daar niet aan mee willen werken is zuiver opportunisme en ik ben bang ook niet oprecht.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:48 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
ik neem toch even aan dat je trollt.
Nee dat weten ze ook niet, dat is precies het punt.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En die mensen weten b.v. wie Newsom is? De onkunde van de gemiddelde Europeaan als het gaat om de VS is net iets minder dan die in de VS ter zake van Europa, maar dat is dan ook vooral omdat de gemiddelde Amerikaan ijskoud kan denken dat Brussel ergens in het Midden-Oosten ligt als ze het op de kaart aan moeten wijzen.
Zijn naam... ok. Maar nog nooit iets voorbij zien gekomen van hem, dat is best knap. Of je het dan ook registreert is een tweede.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Het grote merendeel hoorde gisteravond pas voor het eerst zijn naam joh
Het boeit allemaal niks, iedereen gaat gewoon weer over tot de orde van de dag buiten de VS. Laat ze daar lekker in hun sop gaar koken.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En die mensen weten b.v. wie Newsom is? De onkunde van de gemiddelde Europeaan als het gaat om de VS is net iets minder dan die in de VS ter zake van Europa, maar dat is dan ook vooral omdat de gemiddelde Amerikaan ijskoud kan denken dat Brussel ergens in het Midden-Oosten ligt als ze het op de kaart aan moeten wijzen.
Ik kende hem vooral van wat shorts dat hij werd afgemaakt door die liberale tegenpool van hem, Dean Withersquote:Op donderdag 11 september 2025 14:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik herkende hem alleen omdat hij wel eens in mijn insta-feed voorbij kwam. Wel een vermakelijke kerel met vaak sterke argumenten.
Dat valt dus best tegen, onderschat de rabbitholes niet. Gok dat jij niet veel Mehdi Hasan voorbij ziet komen op je instaquote:Op donderdag 11 september 2025 14:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn naam... ok. Maar nog nooit iets voorbij zien gekomen van hem, dat is best knap. Of je het dan ook registreert is een tweede.
Hoe dan ook: hij was zeer bekend en invloedrijk. Niet zomaar een influencer. Want influencers zijn er velen en die hebben zelden iets anders te melden dan 'look at me, I'm an attention whore (m/v)'.
Maar niemand die het toen in zijn of haar botte kop haalde om er doorheen te gaan praten.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik lees het ja, net zo onzinnig dus.
Wat een treurige vertoning. 'De minuut stilte speciaal voor X en TikTok.'quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Hij was een reli gekkie. Maar zodra hij rationeel kon oordelen over een onderwerp had hij weldegelijk sterke argumenten.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals: "Als mijn dochter van 10 verkracht wordt zal ze het kind in haar ter wereld moeten brengen en is abortus geen optie"?
Bij de vakantieman kon de selectief gekozen nederlandse toerist het land waar ze op vakantie waren ook niet aanwijzen..quote:Op donderdag 11 september 2025 14:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet alsof de politiek in Amerika geen invloed heeft op Europa. Voorbeeld: in Amerika lijken ze inmiddels alweer vergeten dat er drones naar Polen zijn gestuurd.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het boeit allemaal niks, iedereen gaat gewoon weer over tot de orde van de dag buiten de VS. Laat ze daar lekker in hun sop gaar koken.
De klopjacht zal vast wat concreets opleveren de komende uren/dagen.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:26 schreef jigggy het volgende:
Best bijzonder dat we 0.0 weten van de shooter
Mensen van jou leeftijd zullen hem niet kennen. Iedereen die weleens door shorts scrolt op een van social media platformen zal hem ongetwijfeld wel eens voorbij hebben zien komen.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat is?quote:Op donderdag 11 september 2025 14:26 schreef VEM2012 het volgende:
in Amerika lijken ze inmiddels alweer vergeten dat er drones naar Polen zijn gestuurd.
Ook geen manifesto ofzo wat tegenwoordig haast standaard is bij dit soort dingen. Ben erg benieuwd wie/wat hier achter zit.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:26 schreef jigggy het volgende:
Dat geldt hooguit voor een heel klein gedeelte dat naar politiek zoekt op zijn of haar socials.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mensen van jou leeftijd zullen hem niet kennen. Iedereen die weleens door shorts scrolt op een van social media platformen zal hem ongetwijfeld wel eens voorbij hebben zien komen.
Ik heb hem vorige week nog in debat gezien. Volgens mij bij Piers.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gok dat jij niet veel Mehdi Hasan voorbij ziet komen op je insta
Lijkt me dat dit de intentie is, zoveel mogelijk onder de radar blijven met deze zoektocht. Zo gauw ze 'm hebben wordt het bekend gemaakt.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:26 schreef jigggy het volgende:
De meesten kijken inderdaad naar domme kattenfilmpjes of dansjes of festivalsquote:Op donderdag 11 september 2025 14:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat geldt hooguit voor een heel klein gedeelte dat naar politiek zoekt op zijn of haar socials.
Gezellig hè...quote:Op donderdag 11 september 2025 14:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij de vakantieman kon de selectief gekozen nederlandse toerist het land waar ze op vakantie waren ook niet aanwijzen..
Moet zeggen dat ik het wel heel professioneel vind overkomen deze keer. Het schot, hoe makkelijk hij is weggekomen etc.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De klopjacht zal vast wat concreets opleveren de komende uren/dagen.
Bij mij bestaat het eigenlijk alleen uit voetbalfilmpjes en memes. Walgelijke bubble.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De meesten kijken inderdaad naar domme kattenfilmpjes of dansjes of festivals
Types als Jordan Peterson en Tucker Carlsen zijn bekender hier en zelfs bij hun moet je al aardig je best doen om je bezig te houden met de VS om die personen te kennen.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Men realiseert zich blijkbaar niet voldoende, gezien dit topic, dat je heel makkelijk in een bubbel komt en dan ook denkt dat iedereen hetzelfde ziet als jij.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij mij bestaat het eigenlijk alleen uit voetbalfilmpjes en memes. Walgelijke bubble.
Een scherpschutter uit het Amerikaanse leger denkt daar heel anders over volgens de Daily Mail.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik het wel heel professioneel vind overkomen deze keer. Het schot, hoe makkelijk hij is weggekomen etc.
Nee, omdat Trump pro Putin is.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat de politiek daar nogal van de Next Most Important Thing is.
Dat bedoel ik ook steeds met bubbels. Het gros is helemaal niet politiek geïnteresseerd. Mensen die denken dat dit soort dingen voorbij komen in heel veel 'feeds' snappen niet hoezeer die zijn toegespitst op specifieke interesses.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat geldt hooguit voor een heel klein gedeelte dat naar politiek zoekt op zijn of haar socials.
Peterson trekt ook in Europa volle zalen en je moet wel heel erg je best doen om in de Nederlandse pers nooit wat te lezen over Carlson, al is dat nu hij echt in Jensen modus is gegaan wel een stuk minder.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Types als Jordan Peterson en Tucker Carlsen zijn bekender hier en zelfs bij hun moet je al aardig je best doen om je bezig te houden met de VS om die personen te kennen.
Ja, dat is gewoon een onzinnige frame.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, omdat Trump pro Putin is.
Dat is niet waar, hè. We hebben geen idee wie het is, maar we weten wel dat het een extreem-linkse activist is.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:26 schreef jigggy het volgende:
Hoeft ook niet. Het zijn mensen die pretenderen het politieke debat te voeren tegen een ruimhartige vergoeding, die worden gevraagd op te staan voor het politieke debat en dat te eren middels stilte voor een slachtoffer van politiek geweld tegen het vrije woord.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet echt de plek om een of andere ‘opiniemaker’ uit de VS te eren.
Je overschat echt schromelijk hoe politiek geïnteresseerd de gemiddelde Nederlander (of Amerikaan) is. Daar hebben veel mensen die zelf de politiek wel actief volgen last van.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Peterson trekt ook in Europa volle zalen en je moet wel heel erg je best doen om in de Nederlandse pers nooit wat te lezen over Carlson, al is dat nu hij echt in Jensen modus is gegaan wel een stuk minder.
99% van de mensen vindt dat het niet zo gevoerd moet worden maar de 1% die bij de extremen (aan beide kanten) zitten proberen inderdaad zo te framen dat iedereen van overkant zo denkt.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je vindt dat het politiek debat met kogels gevoerd mag worden, dan werkt dat twee kanten op.
De ophef nadat er 2 democraten (dus door het volk gekozen vertegenwoordigerd) werden doodgeschoten valt in het niets bij de huidige fophef. Het lijkt vooral een tentoonstelling van rechts om te laten zien hoe zielig ze zijn en dat links het grote kwaad is.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Het zijn mensen die pretenderen het politieke debat te voeren tegen een ruimhartige vergoeding, die worden gevraagd op te staan voor het politieke debat en dat te eren middels stilte voor een slachtoffer van politiek geweld tegen het vrije woord.
Als je vindt dat het politiek debat met kogels gevoerd mag worden, dan werkt dat twee kanten op. Er is echt een fundamenteel gebrek aan gelijkheid bij links, wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet is blijkbaar al te ingewikkeld concept voor de hogeropgeleide doch laaggeletterde elite.
Lijkt aardig goed voorbereid te zijn in ieder geval.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:26 schreef jigggy het volgende:
Nee hoor. De links liberale elite is zo overtuigd van het eigen heilige gelijk dan wel het hogere doel dat zij vinden dat geweld en staatsgeweld en de staat die politiek geweld selectief vervolgt wel mag. Of je nou de mond gesnoerd wordt door angst voor haatbaarden of antifa, of door censuur, partijveboden en arrestaties en huiszoekingen voor het chilling effect, een groot deel vindt het wel prima.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
99% van de mensen vindt dat het niet zo gevoerd moet worden maar de 1% die bij de extremen (aan beide kanten) zitten proberen inderdaad zo te framen dat iedereen van overkant zo denkt.
Evenement was ook publiekelijk bekend, dus dan is het voor een schutter al een heel stuk makkelijk om (ver) vantevoren een geschikte plek uit te zoekenquote:Op donderdag 11 september 2025 14:46 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Lijkt aardig goed voorbereid te zijn in ieder geval.
Manifest kan bij de schutter thuis liggen.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ook geen manifesto ofzo wat tegenwoordig haast standaard is bij dit soort dingen. Ben erg benieuwd wie/wat hier achter zit.
Volgens mij is er praktisch niemand die dat vindt.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je vindt dat het politiek debat met kogels gevoerd mag worden, dan werkt dat twee kanten op.
Dat is beangstigend, als een amateur dit al kan, zou ik als amerikaans politicus nergens meer binnen 500 yards van een gebouw een lezing gaan gevenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Interessant. Volgens deze expert dus waarschijnlijk een redelijk getrainde amateur.
Zou zomaar waar kunnen zijn!!!!quote:Op donderdag 11 september 2025 13:21 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben niet geïnteresseerd in het gewauwel van Asha ten Broeke en toch ken ik haar naam.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je overschat echt schromelijk hoe politiek geïnteresseerd de gemiddelde Nederlander (of Amerikaan) is. Daar hebben veel mensen die zelf de politiek wel actief volgen last van.
Kom jij eigenlijk wel eens onder de doorsnee Nederlander?quote:Op donderdag 11 september 2025 15:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in het gewauwel van Asha ten Broeke en toch ken ik haar naam.
Vrouwenvoetbal interesseert mij niets en toch weet ik van diverse speelster (ook internationaal) dat ze bestaan.
Peterson wordt gewoon regelmatig genoemd in de krant (en de meeste mensen lezen een krant, al dan niet digitaal). Carlson ook.
Dat is iets anders dan dat je ook kijkt naar hen.
Ja.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kom jij eigenlijk wel eens onder de doorsnee Nederlander?
Je woont niet meer in het buitenland?quote:
TikTok is voor Turken.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:21 schreef DrDentz het volgende:
Sorry hoor, maar ik zat zaterdag weer in zo'n kringgesprek en dan kan het gros in een gesprek over de aankomende verkiezingen net aan een paar lijsttrekkers opnoemen. Die hebben echt geen flauw benul wie dat soort Amerikaanse typetjes zijn hoor.quote:
Deels, maar ik heb jonge kinderen en mijn ex vrouw vindt het niet zo fijn als ik die permanent meeneem.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je woont niet meer in het buitenland?
Helder!quote:Op donderdag 11 september 2025 15:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Deels, maar ik heb jonge kinderen en mijn ex vrouw vindt het niet zo fijn als ik die permanent meeneem.
Het gros van de Nederlanders is meer bezig met B&B dan de Nederlandse politiek, laat staan de wereldpolitiek.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik zat zaterdag weer in zo'n kringgesprek en dan kan het gros in een gesprek over de aankomende verkiezingen net aan een paar lijsttrekkers opnoemen. Die hebben echt geen flauw benul wie dat soort Amerikaanse typetjes zijn hoor.
Wilders kent iedereenquote:Op donderdag 11 september 2025 15:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik zat zaterdag weer in zo'n kringgesprek en dan kan het gros in een gesprek over de aankomende verkiezingen net aan een paar lijsttrekkers opnoemen. Die hebben echt geen flauw benul wie dat soort Amerikaanse typetjes zijn hoor.
Die directeur die eerst schreeuwt dat ze de dader hebben en wat later toch niet bleek te kloppen. Mensen die anderen goddelijk status geven door te liegen.quote:
Mensen als Wilders en Timmermans hebben wel grote naamsbekendheid inderdaad, maar het gros van de mensen kent waarschijnlijk de lijsttrekker van FvD niet.quote:
Wel genoten van de reünie gisteren.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:12 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het gros van de Nederlanders is meer bezig met B&B dan de Nederlandse politiek, laat staan de wereldpolitiek.
niemand hier had ooit van die gabber gehoord tot gisterenquote:Op donderdag 11 september 2025 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het betreft een feitelijke observatie.
Kati Piriquote:Op donderdag 11 september 2025 15:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen als Wilders en Timmermans hebben wel grote naamsbekendheid inderdaad, maar het gros van de mensen kent waarschijnlijk de lijsttrekker van FvD niet.
Nee.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:16 schreef Nober het volgende:
Is er al een nieuwe verdachte opgepakt?
Ah ja, dan moet die maar dood! Is ook zo. Helemaal vergeten. Gelukkig zijn Van Gogh en Fortuyn ook vermoord, zal de samenleving vast goed doen.quote:
Nee maar ze hebben goed beeld van hem schijnbaar, maar laten eerst hun eigen technieken er op los om hem te vinden.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:16 schreef Nober het volgende:
nee, ik heb gewoon al jaren een trump filter in mijn browser, en dat zorgt er ook voor dat het meeste nieuws over zijn onderknuppels uit beeld blijft.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ze hebben videobeelden van dat ie campus op gaat en dak op gaat en dat ie wegvlucht, door een woonwijk. Ze hebben goede beelden van m maar delen die nog niet, omdat ze denken m zelf te kunnen vinden/pakken.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:16 schreef Nober het volgende:
Heb je als Feyenoorder ook zitten juichen toen Fortuyn vermoord werd?quote:Op donderdag 11 september 2025 15:19 schreef TweedeKlum het volgende:
Ah zo eentje die veel te laat geboren is voor een dergelijk gedachtengoed.
Vertel?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef jigggy het volgende:
Heel reddit gaat los dat het de Mossad was
Wat wil je hiermee zeggen? Dat hij rechtse conservatieve denkbeelden had? Want dat wisten we al.quote:
En daar vind je wat van in Schubbekutteveen?quote:Op donderdag 11 september 2025 15:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien moet je even naar het onderste deel van het plaatje kijken. Voor een Congresslid in Minnesota werden de vlaggen niet halfstok gehangen, voor een idioot als dit figuur, met dergelijke uitspraken wel. Een beetje de Horst Wessel van Amerika, dus.
Wel twitterbots die oproepen tot geweld tegen democrats, ze zeggen niet eens liberals, en de vergelijking met de aanslag op de reichstag werd gemaakt om het te legitimeren.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:43 schreef Montagui het volgende:
Vreemd.
U had iets anders verwacht?quote:Op donderdag 11 september 2025 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Vind het bijzonder kwalijk dat de president zulke uitspraken doet, terwijl er nog niets bekend is over de dader en zijn motief.
Wel dit soort gezelligheid:quote:Op donderdag 11 september 2025 12:43 schreef Montagui het volgende:
Vreemd.
Van een president eigenlijk wel, van Trump niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
U had iets anders verwacht?
In theorie kan het natuurlijk een ander zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
U had iets anders verwacht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |