https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
Goh, dat had ik nou niet van je gedacht.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Alles wat ik niet leuk vind is aLtRiGhT.
Het is niet de bedoeling om met feitelijkheden te komen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is echt gelul hoor. Nederland staat abortus toe tot 24 weken. Alleen de groene kleurtjes hier zijn daarin ruimer qua wetgeving:
https://en.wikipedia.org/(...)ited_States_by_state
En ja ook Europa kent z'n landen met stringente wetgeving, maar de VS kent ook gewoon heel veel staten waar al de facto een wettelijk verbod is en in heel veel staten wordt (legale) abortus in de praktijk ongeacht de wettelijk status ook gewoon zeer moeilijk gemaakt.
Ja de VS kent diversiteit in wetgeving net als Europa dat kent, maar dat het daar grotendeels liberaler zou zijn dan hier is een bewering die je nergens staaft, omdat ie natuurlijk ook helemaal niet te staven valt. Niet qua wetgeving en al helemaal niet qua uitvoering.
Wel zo netjes om @Danny te taggen zodra je hem alt-right noemt.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Goh, dat had ik nou niet van je gedacht.
Zijn ook allemaal van die marxistische gen-z anime weepsquote:Op donderdag 11 september 2025 12:24 schreef FlippingCoin het volgende:
veel orpoepen tot meer aanslagen als reactie
Die zit gewoon in het Witte Huisquote:Op donderdag 11 september 2025 12:29 schreef jigggy het volgende:
Hoe hebben ze de meest gezochte man in de usa trouwens nogsteeds niet kunnen vinden joh
Zou die zichzelf niet gewoon van kant hebben gemaaktquote:Op donderdag 11 september 2025 12:29 schreef jigggy het volgende:
Hoe hebben ze de meest gezochte man in de usa trouwens nogsteeds niet kunnen vinden joh
Zouden ze uberhaupt een idee hebben van wie het is?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:29 schreef jigggy het volgende:
duurde bij luigi ook een tijdquote:
NYC wat lastiger zoeken dan Utah zou ik denken. Misschien later vandaag al wel iemand.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
duurde bij luigi ook een tijd
Maar daar was nog een foto van wie ze zochten. Hebben ze hier uberhaupt iets?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
duurde bij luigi ook een tijd
zo radicaal is de berichtgeving toch niet ook?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Vooruit, wellicht had ik radicaal-rechts ipv alt-right moeten gebruiken. Maar he, potato potato.
Zijn postgedrag wekt sterk die indruk.
Een persoon in het zwart gehuld is het enige wat ik tot dusver heb gelezen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar daar was nog een foto van wie ze zochten. Hebben ze hier uberhaupt iets?
meer cameras in nyc, lijkt mij juist makkelijker?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
NYC wat lastiger zoeken dan Utah zou ik denken. Misschien later vandaag al wel iemand.
Ik snap vooral niet de drang om maar de grootste idioten op internet te zoeken en uit te vergroten en dan ook nog eens selctief ook.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Vooruit, wellicht had ik radicaal-rechts ipv alt-right moeten gebruiken. Maar he, potato potato.
Zijn postgedrag wekt sterk die indruk.
zag wel wat beelden voorbij komen waarop die op het dak liep, ze weten precies waar die zat, denk dat die beelden wel gevonden zijn inmiddelsquote:Op donderdag 11 september 2025 12:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar daar was nog een foto van wie ze zochten. Hebben ze hier uberhaupt iets?
Sowieso is 'random twitteraars / blueskyers / <insert willkeurig hersenscheetmedium> zeggen iets' wel vrij treurige 'journalistiek'.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet de drang om maar de grootste idioten op internet te zoeken en uit te vergroten en dan ook nog eens selctief ook.
Althans, ik kan me vergissen, maar ik kan me geen collage herinneren van randoms na de moord op Hortman.
waren er toen oproepen op meer moorden dan? iig niet op fok dat heb ik al bekeken.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet de drang om maar de grootste idioten op internet te zoeken en uit te vergroten en dan ook nog eens selctief ook.
Althans, ik kan me vergissen, maar ik kan me geen collage herinneren van randoms na de moord op Hortman.
waarom?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso is 'random twitteraars / blueskyers / <insert willkeurig hersenscheetmedium> zeggen iets' wel vrij treurige 'journalistiek'.
Dat zou toch niet moeten kunnen nu in dit tijdperk johquote:Op donderdag 11 september 2025 12:39 schreef matthijst het volgende:
Of ze pakken m niet. Wordt t zo’n serial sniper zoals die vader en zoon een jaar of 30 terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |