Hortman is wel het voorbeeld van die selectieve veroordeling van politiek geweld inderdaad. Niet zo zeer van randoms op SM, maar ook van de regering daar. Trump bleef ook in dit geval, net als bij de aanval op Paul Pelosi, gewoon stil.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet de drang om maar de grootste idioten op internet te zoeken en uit te vergroten en dan ook nog eens selctief ook.
Althans, ik kan me vergissen, maar ik kan me geen collage herinneren van randoms na de moord op Hortman.
Met de liberale regels op het gebied van wapens kan het natuurlijk ook gewoon een amateur zijn die al 15 jaar regelmatig op de schietbaan te vinden is.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:14 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Men heeft het vaak over dat het iemand van het leger is omdat die goed kon schieten maar het kan natuurlijk ook een ervaren jager zijn geweest.
De wapen aandelen doen het erg goed de laatste tijd.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:19 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus voorlopig even niet investeren in stonks?
Dat komt door mensen die 'het gerucht kopen'. Maar zodra de burgeroorlog uitbreekt hè, gaan mensen dan niet 'het nieuws verkopen' waardoor ook die gaan kelderen?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De wapen aandelen doen het erg goed de laatste tijd.
Het land is er fysiek te groot voor geworden. Tientallen miljoenen Amerikanen interesseert het niets wat er in Washington gaande is. De Burgeroorlog 160 jaar geleden ging uiteraard ook ergens anders over waardoor het land ook fysiek veel "makkelijker" in twee kampen te verdelen was.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Had ik eigenlijk al eerder verwacht, zo rond de tijd van de Capitoolbestorming. Genoeg massahysterie in dat land.
Ik had het daarvoor al verwacht na de dood van Floyd toen o.a. BLM en Antifa losgingen, plunderingen, branden, moorden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Had ik eigenlijk al eerder verwacht, zo rond de tijd van de Capitoolbestorming. Genoeg massahysterie in dat land.
TikTokquote:Op donderdag 11 september 2025 13:21 schreef DrDentz het volgende:
Ik hoorde net op TikTok dat Trump er waarschijnlijk zelf achter zit om de aandacht af te leiden van de Epstein files
Wat een walgelijk mens.quote:
En die zijn allemaal vermoord die mensen die uitgesproken rechts waren? Ik zie nu vooral anti-homogeweld.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Onzin, het probleem is dat ideologisch denkende mensen dodelijk geweld niet schuwen. Het is zeker niet zo dat alleen mensen als Kirk vermoord worden.
Transgenderactivisten
Semaj Billingslea (Jacksonville, Florida, 2024): zwarte transman
Mya ‘Regina’ Allen (Milwaukee, Wisconsin, 2024): zwarte transvrouw
Dede Ricks (Detroit, Michigan, 2024): zwarte transvrouw
Acey Morrison (Rapid City, South Dakota, 2024): Two-Spirit Lakota
Aaron Lynch (McLean, Virginia, 2024): Transman
Kandii Reed (Kansas City, Missouri, 2024): Zwarte transvrouw
Natalia Smüt Lopez (Milpitas, CA, 2021): transgender Latina-activiste
Fendi Mon’ezah Armstrong (Lithonia, GA, 2023): zwarte transvrouw
Angel Unique (Memphis, TN, 2022): zwarte transgender vrouw
Zie ook de jaarlijkse lijsten gepubliceerd door GLAAD en Human Rights Campaign voor meer namen en verhalen.
Homo- en LGBTQ+-activisten
Matthew Shepard (Laramie, Wyoming, 1998): homoseksuele student; zijn moord trok internationale aandacht en leidde tot belangrijke wetgeving tegen haatmisdrijven: de Matthew Shepard and James Byrd Jr. Hate Crimes Prevention Act.
Mickey Harmon & Jordan Celotto (Buffalo, New York, 2025): Bekende lokale kunstenaars en LGBTQ-voorvechters, vermoord in hun huis. (De politie heeft de zaak niet als haatmisdrijf aangemerkt.)
En de Gay bar schootings Pulse Nightclub (49 doden, 54 gewonden) Club Q Shooting (5 doden, 25 gewonden)
Dus kom niet met slachtoffer spelen.
Welnee. Dit is echt een schoolvoorbeeld van te veel sociale media volgen en zoals al eerder werd aangehaald, Europeanen die niet begrijpen dat de VS vrij groot en divers is.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik had het daarvoor al verwacht na de dood van Floyd toen o.a. BLM en Antifa losgingen, plunderingen, branden, moorden.
Amerika lag toen compleet op zijn gat.
Als je KAFKA gaat quoten hier dan ben je echt helemaal af wat mij betreftquote:
Een burgeroorlog proef je niet online. Die proef je op straat.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Een burgeroorlog. Zou niet de eerste keer zijn.
quote:“Er is een klimaat geschapen door media en gevestigde politiek van demonisering: ze zijn medeplichtig aan de dood van Kirk!”
@rblommestijn is furieus over de schokkende moord op de conservatieve opiniemaker Charlie Kirk.
Kijk Ongehoord Nieuws nu live op NPO1.
Niet alleen linksdraaiende gasten uitnodigen denk ik...quote:Op donderdag 11 september 2025 12:57 schreef jigggy het volgende:
Wtf heeft Joe gedaan dat links boos op m is
OMG Is Red een kloontje van Danny?!quote:Op donderdag 11 september 2025 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit volk? Wie is dit volk? Heb je ze allemaal gevolgd over liberaal, tolerantie en het gure klimaat van rechts of roep je gewoon maar wat naar aanleiding van een screenshot net als de grote baas?
Ik spreek regelmatig amerikanen hier in Europa via het werk en die boeit het inderdaad maar weinig.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het land is er fysiek te groot voor geworden. Tientallen miljoenen Amerikanen interesseert het niets wat er in Washington gaande is. De Burgeroorlog 160 jaar geleden ging uiteraard ook ergens anders over waardoor het land ook fysiek veel "makkelijker" in twee kampen te verdelen was.
Interessante gedachte.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:26 schreef Perox het volgende:
[..]
OMG Is Red een kloontje van Danny?!![]()
Misschien kan @Danny er een frontpage-item over makenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:21 schreef DrDentz het volgende:
Ik hoorde net op TikTok dat Trump er waarschijnlijk zelf achter zit om de aandacht af te leiden van de Epstein files
Live streams gevolgd. Veel live streams.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welnee. Dit is echt een schoolvoorbeeld van te veel sociale media volgen en zoals al eerder werd aangehaald, Europeanen die niet begrijpen dat de VS vrij groot en divers is.
Dat deed ze helemaal niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo doet Kaag dat dus, de moord misbruiken om de vrijheid van meningsuiting te kunnen verbieden, want woorden doen ertoe
Het is een monster van de ergste categorie
Heb ik gezegd dat ze rechts waren?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En die zijn allemaal vermoord die mensen die uitgesproken rechts waren? Ik zie nu vooral anti-homogeweld.
Nou ik heb gezegd dat geweld vrijwel altijd van links komt. Jij kwam daarop met dit lijstje, dus ik neem aan dat dat voorbeelden waren van rechts geweld. Je mag het uiteraard uitleggen als je dat niet bedoelde.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat ze rechts waren?
Vind je dit zelf nou ook niet een beetje overdrevenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
"Nu"?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:29 schreef Momo het volgende:
Krijgen we nu bij elke groot incident de meest domme takes op social media te zien?
Ik dacht dat geweld altijd van allochtonen kwam.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ik heb gezegd dat geweld vrijwel altijd van links komt. Jij kwam daarop met dit lijstje, dus ik neem aan dat dat voorbeelden waren van rechts geweld. Je mag het uiteraard uitleggen als je dat niet bedoelde.
ja precies, en die livestreams die lieten zien dat in alle steden in de VS het een grote chaos was? Nee he.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Live streams gevolgd. Veel live streams.
Veel gezien ook.![]()
Dingen die het nieuws niet uitzend omdat het niet goed uitkomt.
Dus niks social media verhaaltjes.
Ik zou het haast demoniseren willen noemen owwacht.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vind je dit zelf nou ook niet een beetje overdreven
Enkel bij incidenten in de juiste Danny-hoek.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:29 schreef Momo het volgende:
Krijgen we nu bij elke groot incident de meest domme takes op social media te zien?
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:25 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/ongehoordnedtv/status/1966090094651072673
Dat is ander geweld. Linksextremisten plegen ideologische aanslagen, maar dat zijn vaak autochtonen van het type Volkert. Intelligent, berekenend. Allochtonen doen eerder aan dom en impulsief geweld. Berovingen, zinloos geweld, verkrachtingen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik dacht dat geweld altijd van allochtonen kwam.
Ik bedoel dat het niet ineens nu is maar altijd al.quote:
Welja joh, ben je wel lekker in je kokosnoot? Misschien even luisteren naar wat Kaag WEL gezegd heeft. Dit soort onzinnige gefabriceerde haatframes leiden nou juist tot een giftig klimaat waarin bepaalde gekkies denken dat het gerechtvaardigd is om mensen te bedreigen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/sandersasse(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
Zo doet Kaag dat dus, de moord misbruiken om de vrijheid van meningsuiting te kunnen verbieden, want woorden doen ertoe
Nee, als ik wil schrijven wat ze wel is heb ik een ban, dus dit was mijn beschaafdste meningquote:Op donderdag 11 september 2025 13:30 schreef over_hedge het volgende:
Vind je dit zelf nou ook niet een beetje overdreven
Het lijkt mij nou niet zo handig om haar woorden te gaan vertalen in de meest negatieve zin.quote:
Jawel.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
ja precies, en die livestreams die lieten zien dat in alle steden in de VS het een grote chaos was? Nee he.
Een boze ex.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:33 schreef Momo het volgende:
En ze hebben nog niet eens de dader te pakken, wie weet wat voor een redenering daar achter mag zitten.
Ah, jij kan livestreams kijken die parallel beelden van 19000 steden laten zien. Knap.quote:
volgens de letterlijke definitie is het gewoon nieuws, en dat was je stelling in de eerste plaats ook niet eens.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat we voor dat soort hersendooie media ook geen artikelen in kranten hadden waarin een journalist neerpende wat voor controversieels willekeurige bezoekers zeiden. Dat is geen nieuws. Het is in de sporthoek ook treurig met al die blogjes die 'artikelen' produceren waarin er zogenaamd controverse is omdat er 3 Twitteraars iets zeggen. Bovendien vind je op dat soort platformen vooral de meest extreme schreeuwlelijken voor wat betreft dat soort onderwerpen. Dus nee, geen nieuws.
Nee. Dus laat iedereen hier eens snel weer bij zinnen komen en dit zien als een mooi moment om te depolariseren.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:31 schreef Momo het volgende:
[ x ]
In Rusland en China zouden ze vast niet erg vinden als dit soort dingen verder escaleren.
Nieuws van het niveau 'vandaag om 12.15 uur heeft FlippingCoin van het Fok forum een enorme keutel gedraaid' inderdaad.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
volgens de letterlijke definitie is het gewoon nieuws, en dat was je stelling in de eerste plaats ook niet eens.
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, jij kan livestreams kijken die parallel beelden van 19000 steden laten zien. Knap.
Maar goed, discussiëren op dit niveau is tijdverspilling, succes met je leven verder.
Dus in jouw hoofd zet je haar in het rijtje Hitler, Stalin etc. En dat vind je niet overdreven? Of hoe moet ik anders een monster van de ergste categorie lezen?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, als ik wil schrijven wat ze wel is heb ik een ban, dus dit was mijn beschaafdste mening
Walgelijk respectloos tuig.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
https://x.com/i/status/1966086550984573275
Ze haten het debat en de democratie, ze nemen niet eens meer de moeite te huichelen zoals bij de vorige Charlie die werd geofferd op het altaar van het multiculturalisme. Het zijn vijanden van het vrije woord, vijanden van democratie en dus vijanden van het volk.
Wie is die kut die niet eens even het respect kan opbrengen en haar muil dichthouden?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
Ze haten het debat en de democratie, ze nemen niet eens meer de moeite te huichelen zoals bij de vorige Charlie die werd geofferd op het altaar van het multiculturalisme. Het zijn vijanden van het vrije woord, vijanden van democratie en dus vijanden van het volk.
nou dat lijkt mij weinig relevant, dat er een horde mensen hoopt dat er nog meer mensen doodgeschoten worden als reactie op deze aanslag heeft minimaal raakvlak met waarover het hier gaat, dat lijkt mij niet te ontkennenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nieuws van het niveau 'vandaag om 12.15 uur heeft FlippingCoin van het Fok forum een enorme keutel gedraaid' inderdaad.
Wat een gelul. Ik snap best dat ze niet aan dit staaltje opportunistische politieke propaganda willen meewerken.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
Hoeveel is een horde precies? Die pak hem beet 20 van de Frontpage?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nou dat lijkt mij weinig relevant, dat er een horde mensen hoopt dat er nog meer mensen doodgeschoten worden als reactie op deze aanslag heeft minimaal raakvlak met waarover het hier gaat, dat lijkt mij niet te ontkennen
Lijkt me ook niet echt de plek om een of andere ‘opiniemaker’ uit de VS te eren.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
Zag je al die reptielen niet?quote:
Ik vind de conclusie dat men "erg" is helemaal niet zo gek, als je ziet dat men er extreem intolerante denkbeelden op nahoudt.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral treurig dat dit hele gebeuren maar weer duidelijk maakt dat niemand over z’n eigen schutting wil kijken en de buurman altijd erger is aan de andere kant van die zelf opgetrokken schuttingen.
Zelfs in voetbalstadions lukt het om mensen 1 minuut hun muil te laten houden. En daar zitten aardig wat Tokkies tussen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een gelul. Ik snap best dat ze niet aan dit staaltje opportunistische politieke propaganda willen meewerken.
Een horde is nou net niet een precies aantal.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:44 schreef Perox het volgende:
[..]
Hoeveel is een horde precies? Die pak hem beet 20 van de Frontpage?
Daar doen ze het meestal wel voor iemand die op zijn minst voor die club relevant is geweestquote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs in voetbalstadions lukt het om mensen 1 minuut hun muil te laten houden. En daar zitten aardig wat Tokkies tussen.
Dus die kut is nog onfatsoenlijker. En jij verdedigt het ook nog.
Die zijn zelfs nog stil als er een icoon van de tegenpartij is overleden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs in voetbalstadions lukt het om mensen 1 minuut hun muil te laten houden. En daar zitten aardig wat Tokkies tussen.
Dus die kut is nog onfatsoenlijker. En jij verdedigt het ook nog.
Misschien niet. Dan nog is er gewoon doorheen gaan praten onfatsoenlijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet echt de plek om een of andere ‘opiniemaker’ uit de VS te eren.
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een gelul. Ik snap best dat ze niet aan dit staaltje opportunistische politieke propaganda willen meewerken.
Ook de uitsupporters lukt het om hun muil te houden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar doen ze het meestal wel voor iemand die op zijn minst voor die club relevant is geweest
Haha - AI gevraagd en horde is een mening zegt hij!quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een horde is nou net niet een precies aantal.
Het zegt verder weinig. Als je serieuze media zoals de economist leest, dan halen ze gewoon onderzoeken in waarin het gros van de Amerikaanse bevolking politiek geweld verafschuwt en dat er aan beide kanten van hun politieke spectrum zo ongeveer 5% politiek geweld tegen 'de ander' goedkeurt. Dat is relevantere informatie dan 'hier random twotteraars zeggen wat'.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nou dat lijkt mij weinig relevant, dat er een horde mensen hoopt dat er nog meer mensen doodgeschoten worden als reactie op deze aanslag heeft minimaal raakvlak met waarover het hier gaat, dat lijkt mij niet te ontkennen
Genoeg voorbeelden van nietquote:Op donderdag 11 september 2025 13:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook de uitsupporters lukt het om hun muil te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |