Nou ik heb gezegd dat geweld vrijwel altijd van links komt. Jij kwam daarop met dit lijstje, dus ik neem aan dat dat voorbeelden waren van rechts geweld. Je mag het uiteraard uitleggen als je dat niet bedoelde.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat ze rechts waren?
Vind je dit zelf nou ook niet een beetje overdrevenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het is een monster van de ergste categorie
"Nu"?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:29 schreef Momo het volgende:
Krijgen we nu bij elke groot incident de meest domme takes op social media te zien?
Ik dacht dat geweld altijd van allochtonen kwam.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ik heb gezegd dat geweld vrijwel altijd van links komt. Jij kwam daarop met dit lijstje, dus ik neem aan dat dat voorbeelden waren van rechts geweld. Je mag het uiteraard uitleggen als je dat niet bedoelde.
ja precies, en die livestreams die lieten zien dat in alle steden in de VS het een grote chaos was? Nee he.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Live streams gevolgd. Veel live streams.
Veel gezien ook.![]()
Dingen die het nieuws niet uitzend omdat het niet goed uitkomt.
Dus niks social media verhaaltjes.
Ik zou het haast demoniseren willen noemen owwacht.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vind je dit zelf nou ook niet een beetje overdreven
Enkel bij incidenten in de juiste Danny-hoek.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:29 schreef Momo het volgende:
Krijgen we nu bij elke groot incident de meest domme takes op social media te zien?
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:25 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/ongehoordnedtv/status/1966090094651072673
Dat is ander geweld. Linksextremisten plegen ideologische aanslagen, maar dat zijn vaak autochtonen van het type Volkert. Intelligent, berekenend. Allochtonen doen eerder aan dom en impulsief geweld. Berovingen, zinloos geweld, verkrachtingen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik dacht dat geweld altijd van allochtonen kwam.
Ik bedoel dat het niet ineens nu is maar altijd al.quote:
Welja joh, ben je wel lekker in je kokosnoot? Misschien even luisteren naar wat Kaag WEL gezegd heeft. Dit soort onzinnige gefabriceerde haatframes leiden nou juist tot een giftig klimaat waarin bepaalde gekkies denken dat het gerechtvaardigd is om mensen te bedreigen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/sandersasse(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
Zo doet Kaag dat dus, de moord misbruiken om de vrijheid van meningsuiting te kunnen verbieden, want woorden doen ertoe
Het is een monster van de ergste categorie
Nee, als ik wil schrijven wat ze wel is heb ik een ban, dus dit was mijn beschaafdste meningquote:Op donderdag 11 september 2025 13:30 schreef over_hedge het volgende:
Vind je dit zelf nou ook niet een beetje overdreven
Het lijkt mij nou niet zo handig om haar woorden te gaan vertalen in de meest negatieve zin.quote:
Jawel.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
ja precies, en die livestreams die lieten zien dat in alle steden in de VS het een grote chaos was? Nee he.
Een boze ex.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:33 schreef Momo het volgende:
En ze hebben nog niet eens de dader te pakken, wie weet wat voor een redenering daar achter mag zitten.
Ah, jij kan livestreams kijken die parallel beelden van 19000 steden laten zien. Knap.quote:
volgens de letterlijke definitie is het gewoon nieuws, en dat was je stelling in de eerste plaats ook niet eens.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat we voor dat soort hersendooie media ook geen artikelen in kranten hadden waarin een journalist neerpende wat voor controversieels willekeurige bezoekers zeiden. Dat is geen nieuws. Het is in de sporthoek ook treurig met al die blogjes die 'artikelen' produceren waarin er zogenaamd controverse is omdat er 3 Twitteraars iets zeggen. Bovendien vind je op dat soort platformen vooral de meest extreme schreeuwlelijken voor wat betreft dat soort onderwerpen. Dus nee, geen nieuws.
Nee. Dus laat iedereen hier eens snel weer bij zinnen komen en dit zien als een mooi moment om te depolariseren.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:31 schreef Momo het volgende:
[ x ]
In Rusland en China zouden ze vast niet erg vinden als dit soort dingen verder escaleren.
Nieuws van het niveau 'vandaag om 12.15 uur heeft FlippingCoin van het Fok forum een enorme keutel gedraaid' inderdaad.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
volgens de letterlijke definitie is het gewoon nieuws, en dat was je stelling in de eerste plaats ook niet eens.
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, jij kan livestreams kijken die parallel beelden van 19000 steden laten zien. Knap.
Maar goed, discussiëren op dit niveau is tijdverspilling, succes met je leven verder.
Dus in jouw hoofd zet je haar in het rijtje Hitler, Stalin etc. En dat vind je niet overdreven? Of hoe moet ik anders een monster van de ergste categorie lezen?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, als ik wil schrijven wat ze wel is heb ik een ban, dus dit was mijn beschaafdste mening
Walgelijk respectloos tuig.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
https://x.com/i/status/1966086550984573275
Ze haten het debat en de democratie, ze nemen niet eens meer de moeite te huichelen zoals bij de vorige Charlie die werd geofferd op het altaar van het multiculturalisme. Het zijn vijanden van het vrije woord, vijanden van democratie en dus vijanden van het volk.
Wie is die kut die niet eens even het respect kan opbrengen en haar muil dichthouden?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
Ze haten het debat en de democratie, ze nemen niet eens meer de moeite te huichelen zoals bij de vorige Charlie die werd geofferd op het altaar van het multiculturalisme. Het zijn vijanden van het vrije woord, vijanden van democratie en dus vijanden van het volk.
nou dat lijkt mij weinig relevant, dat er een horde mensen hoopt dat er nog meer mensen doodgeschoten worden als reactie op deze aanslag heeft minimaal raakvlak met waarover het hier gaat, dat lijkt mij niet te ontkennenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nieuws van het niveau 'vandaag om 12.15 uur heeft FlippingCoin van het Fok forum een enorme keutel gedraaid' inderdaad.
Wat een gelul. Ik snap best dat ze niet aan dit staaltje opportunistische politieke propaganda willen meewerken.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
Hoeveel is een horde precies? Die pak hem beet 20 van de Frontpage?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nou dat lijkt mij weinig relevant, dat er een horde mensen hoopt dat er nog meer mensen doodgeschoten worden als reactie op deze aanslag heeft minimaal raakvlak met waarover het hier gaat, dat lijkt mij niet te ontkennen
Lijkt me ook niet echt de plek om een of andere ‘opiniemaker’ uit de VS te eren.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
De maskers vallen af.
Zag je al die reptielen niet?quote:
Ik vind de conclusie dat men "erg" is helemaal niet zo gek, als je ziet dat men er extreem intolerante denkbeelden op nahoudt.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral treurig dat dit hele gebeuren maar weer duidelijk maakt dat niemand over z’n eigen schutting wil kijken en de buurman altijd erger is aan de andere kant van die zelf opgetrokken schuttingen.
Zelfs in voetbalstadions lukt het om mensen 1 minuut hun muil te laten houden. En daar zitten aardig wat Tokkies tussen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een gelul. Ik snap best dat ze niet aan dit staaltje opportunistische politieke propaganda willen meewerken.
Een horde is nou net niet een precies aantal.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:44 schreef Perox het volgende:
[..]
Hoeveel is een horde precies? Die pak hem beet 20 van de Frontpage?
Daar doen ze het meestal wel voor iemand die op zijn minst voor die club relevant is geweestquote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs in voetbalstadions lukt het om mensen 1 minuut hun muil te laten houden. En daar zitten aardig wat Tokkies tussen.
Dus die kut is nog onfatsoenlijker. En jij verdedigt het ook nog.
Die zijn zelfs nog stil als er een icoon van de tegenpartij is overleden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs in voetbalstadions lukt het om mensen 1 minuut hun muil te laten houden. En daar zitten aardig wat Tokkies tussen.
Misschien niet. Dan nog is er gewoon doorheen gaan praten onfatsoenlijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet echt de plek om een of andere ‘opiniemaker’ uit de VS te eren.
quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een gelul. Ik snap best dat ze niet aan dit staaltje opportunistische politieke propaganda willen meewerken.
Ook de uitsupporters lukt het om hun muil te houden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar doen ze het meestal wel voor iemand die op zijn minst voor die club relevant is geweest
Haha - AI gevraagd en horde is een mening zegt hij!quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een horde is nou net niet een precies aantal.
Het zegt verder weinig. Als je serieuze media zoals de economist leest, dan halen ze gewoon onderzoeken in waarin het gros van de Amerikaanse bevolking politiek geweld verafschuwt en dat er aan beide kanten van hun politieke spectrum zo ongeveer 5% politiek geweld tegen 'de ander' goedkeurt. Dat is relevantere informatie dan 'hier random twotteraars zeggen wat'.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nou dat lijkt mij weinig relevant, dat er een horde mensen hoopt dat er nog meer mensen doodgeschoten worden als reactie op deze aanslag heeft minimaal raakvlak met waarover het hier gaat, dat lijkt mij niet te ontkennen
Genoeg voorbeelden van nietquote:Op donderdag 11 september 2025 13:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook de uitsupporters lukt het om hun muil te houden.
1:20 vind ik best veel.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zegt verder weinig. Als je serieuze media zoals de economist leest, dan halen ze gewoon onderzoeken in waarin het gros van de Amerikaanse bevolking politiek geweld verafschuwt en dat er aan beide kanten van hun politieke spectrum zo ongeveer 5% politiek geweld tegen 'de ander' goedkeurt. Dat is relevantere informatie dan 'hier random twotteraars zeggen wat'.
Het is natuurlijk ook triest hoe vaak er hier rechtszaken zijn waarin mensen moeten uitleggen waarom het ze een goed idee leek om op sociale media politici te bedreigen, maar dat is helaas de realiteit van het internet.
Ik verdedig helemaal niks. Die rechts conservatieven bedrijven hier partijpolitiek over de rug van een dode Amerikaanse influencer. Het is allemaal verschrikkelijk hoor, maar volgens mij is de moord op Kirk door iedereen van links tot rechts krachtig veroordeeld op misschien een paar gekkies na. Ik zou niet weten waarom in het EP dan nog herdacht moet worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben je dronken?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:49 schreef Perox het volgende:
[..]
Haha - AI gevraagd en horde is een mening zegt hij!
Zo lang je dat in stilte doet, prima. Als je uit volle borst hand in hand gaat zingen, dan vind ik dat onfatsoenlijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden van niet
Maar als ze in de Kuip een minuut stilte gaan houden voor een of andere pianist die is overleden haak ik ook af en ga ik bier halen.
Crystal Palace-fans waren anders vorige maand wel klaar met de Diogo Jota herdenkingen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook de uitsupporters lukt het om hun muil te houden.
nou ik vind een inkijkje in zo'n relatief grote groep mensen wel wat zeggen, zeker gezien het feit er al meerdere mensen overgegaan zijn tot het praktiseren van dit sentimentquote:Op donderdag 11 september 2025 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zegt verder weinig. Als je serieuze media zoals de economist leest, dan halen ze gewoon onderzoeken in waarin het gros van de Amerikaanse bevolking politiek geweld verafschuwt en dat er aan beide kanten van hun politieke spectrum zo ongeveer 5% politiek geweld tegen 'de ander' goedkeurt. Dat is relevantere informatie dan 'hier random twotteraars zeggen wat'.
Het is natuurlijk ook triest hoe vaak er hier rechtszaken zijn waarin mensen moeten uitleggen waarom het ze een goed idee leek om op sociale media politici te bedreigen, maar dat is helaas de realiteit van het internet.
Elke wedstrijd maar een minuut stilte dan, er gaat altijd wel iemand dood. En o wee als je daar iets van vindt.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo lang je dat in stilte doet, prima. Als je uit volle borst hand in hand gaat zingen, dan vind ik dat onfatsoenlijk.
maar wat wil je hiermee zeggen? Dat je jezelf verlaagt hebt tot het niveau van Donald Trump?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:50 schreef eenjongen... het volgende:
Zijn de medelevende tweets van Trump over de vermoorde democratische politica eerder dit jaar hier ook al gedeeld?
Wat zeg je? Zijn die er niet?
huh? hoezo?quote:
Gevolgd door een minuut applaus voor alle geborenen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke wedstrijd maar een minuut stilte dan, er gaat altijd wel iemand dood. En o wee als je daar iets van vindt.
En hoe lang werden toen de vlaggen halfstok gecommandeerd?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:50 schreef eenjongen... het volgende:
Zijn de medelevende tweets van Trump over de vermoorde democratische politica eerder dit jaar hier ook al gedeeld?
Er is zoveel waar ze in het EP zich mee bezighouden wat ik niet helemaal logisch vind.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:50 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik verdedig helemaal niks. Die rechts conservatieven bedrijven hier partijpolitiek over de rug van een dode Amerikaanse influencer. Het is allemaal verschrikkelijk hoor, maar volgens mij is de moord op Kirk door iedereen van links tot rechts krachtig veroordeeld op misschien een paar gekkies na. Ik zou niet weten waarom in het EP dan nog herdacht moet worden.
Ik niet, ik ben sterk tegen elke moord op een politicus.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
maar wat wil je hiermee zeggen? Dat je jezelf verlaagt hebt tot het niveau van Donald Trump?
Maar wacht even, jij vroeg aan mij hoeveel een horde precies is, ik geef daar antwoord op en vervolgens kom jij met een AI reactie.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:53 schreef Perox het volgende:
[..]
huh? hoezo?![]()
Ik heb ChatGPT gevraagd hoeveel een horde is en hij geeft aan dat dit subjectief is maar meestal in een negatieve connotatie wordt gebruikt.
Jij stelt dat een horde mensen iets doet, ik vraag me af of dat klopt. Hoeveel van die twitterberichten ook van echte accounts komen is ook nog maar de vraag. Ik denk dat de inbreng van Monolith in deze meer hout snijdt en het feit dat aan beide kanten 5% geweld wel ok vindt is uitermate schokkend.
Blijf je verder on topic ajb?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haar perspectief over mensen met genderdysforie is volledig legitiem.
Het menselijk geslacht is binair, je hebt man en vrouw en de mens kan het eigen geslacht niet kiezen. De mensen die tóch willen cosplayen als het andere geslacht moeten die vrijheid natuurlijk hebben, maar anderen hebben eveneens de vrijheid daar wat van te vinden, helemaal als het gevaren gaat opleveren voor groepen zoals vrouwen.
Binnen de transgender community is helaas een nogal radicale vleugel die zelfs tot geweld bereid is om de genderidelogie genormaliseerd te krijgen. Dat soort mensen kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
Nu kun je een discussie gaan voeren of het medium het probleem of een graadmeter is...quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/SanderSassen/status/1966076981172228104
[ afbeelding ]
@:kijkertje
Ok, niet iedere Tokkie lukt het.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Crystal Palace-fans waren anders vorige maand wel klaar met de Diogo Jota herdenkingen.
wie staat er aan de kant van trump dan? en waarom projecteer je het gedrag van een individu op een hele groep mensen?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:55 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben sterk tegen elke moord op een politicus.
Wat ik ermee wil zeggen is dat een deel van de mensen in dit topic wel heel specifiek verontwaardigd zijn. Je zult ze commentaar zien hebben op de ene kant van de samenleving, terwijl hun eigen kant hetzelfde soort gedrag vertoont. Daar vind ik wel iets van, jij niet?
Je mag er iets van vinden.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke wedstrijd maar een minuut stilte dan, er gaat altijd wel iemand dood. En o wee als je daar iets van vindt.
Mijn reactie was inderdaad een beetje off-topic, je hebt gelijk.quote:
Jij gaf geen antwoord toen ging ik het eens even uitzoeken wat daar algemeen onder wordt verstaan. Het is heel afhankelijk van de context. Als 100 mensen zich op een verwerpelijke manier uitlaat op Twitter, wat zegt dat dan over de 200+ miljoen overige Amerikanen? Geen hol lijkt me.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar wacht even, jij vroeg aan mij hoeveel een horde precies is, ik geef daar antwoord op en vervolgens kom jij met een AI reactie.
Vind je het heel gek dat ik vraag of je dronken bent.
Ik zeg letterlijk 'een deel van de mensen in dit topic' en jij vindt dat ik gedrag van een individu op een hele groep mensen projecteer? Die moet je even uitleggen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wie staat er aan de kant van trump dan? en waarom projecteer je het gedrag van een individu op een hele groep mensen?
Grappig. Ik heb namelijk expliciet gevraagd naar gelijkaardige voorbeelden en die kwamen niet. Er was 1 iemand die er serieus op in ging en die aangaf dat het in mindere mate ook bij de andere kant speelt.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:55 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben sterk tegen elke moord op een politicus.
Wat ik ermee wil zeggen is dat een deel van de mensen in dit topic wel heel specifiek verontwaardigd zijn. Je zult ze commentaar zien hebben op de ene kant van de samenleving, terwijl hun eigen kant hetzelfde soort gedrag vertoont. Daar vind ik wel iets van, jij niet?
Er worden eerder fatsoensnormen overtreden als ze voor elke scheet in het EP een minuut stilte moeten gaan houdenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag er iets van vinden.
Het verstoren is onfatsoenlijk. Is het nou echt zo moeilijk om fatsoensnormen te begrijpen?
Begrijpelijk hoor.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn reactie was inderdaad een beetje off-topic, je hebt gelijk.
We kwamen hierop naar aanleiding van oproepen op het sociale media platform BlueSky, waar er naar aanleiding van deze schietpartij werd opgeroepen voor soortgelijke acties jegens onder meer J. K. Rowling.
Andersom zou het niet eens bij hen (in Amerika) opkomen om dat voor een EU influencer te doenquote:Op donderdag 11 september 2025 13:57 schreef Simmertje het volgende:
Even eerlijk, waarom moet het Europese parlement een minuut stilte houden voor een politieke influencer in Amerika? Dit wordt gewoon gebruikt vanuit (populistisch) rechtse deel van het parlement om stennis te schoppen. Walgelijke politiek.
Dat is fijnquote:Op donderdag 11 september 2025 13:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Grappig. Ik heb namelijk expliciet gevraagd naar gelijkaardige voorbeelden en die kwamen niet. Er was 1 iemand die er serieus op in ging en die aangaf dat het in mindere mate ook bij de andere kant speelt.
Zou iemand Asha ten Broeke omleggen en er komen oproepen als 'laat Timmermans de volgende zijn', dan zal ik daar net zo hard tegen ageren.
rare manier van een punt maken dit maar okequote:Op donderdag 11 september 2025 13:58 schreef Perox het volgende:
[..]
Jij gaf geen antwoord toen ging ik het eens even uitzoeken wat daar algemeen onder wordt verstaan. Het is heel afhankelijk van de context. Als 100 mensen zich op een verwerpelijke manier uitlaat op Twitter, wat zegt dat dan over de 200+ miljoen overige Amerikanen? Geen hol lijkt me.
Dan maak je een nieuwe regel voor de volgende keren dat zo'n minuut stilte vooraf moet worden aangevraagd en geaccordeerd. En dan kun je vanaf dat moment zeggen: graag het verzoek indienen, nu gaan we dat niet doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Er worden eerder fatsoensnormen overtreden als ze voor elke scheet in het EP een minuut stilte moeten gaan houden
Het verliest ook wel wat waarde dan
Mwah, je onderschat zijn impact. De invloedsfeer van Charlie Kirk was simpelweg zeer groot. Het is geen manier om stennis te schoppen maar waarschijnlijk oprecht medeleven willen tonen. Er zijn inmiddels de nodige lijntjes tussen de Amerikaanse en Europese conservatieve politiek, vooral vanwege evenementen zoals CPAC.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:57 schreef Simmertje het volgende:
Even eerlijk, waarom moet het Europese parlement een minuut stilte houden voor een politieke influencer in Amerika? Dit wordt gewoon gebruikt vanuit (populistisch) rechtse deel van het parlement om stennis te schoppen. Walgelijke politiek.
Dit noemen ze een bubbel.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, je onderschat zijn impact. De invloedsfeer van Charlie Kirk was simpelweg zeer groot. Het is geen manier om stennis te schoppen maar waarschijnlijk oprecht medeleven willen tonen. Er zijn inmiddels de nodige lijntjes tussen de Amerikaanse en Europese conservatieve politiek, vooral vanwege evenementen zoals CPAC.
Bovendien betrof dit dus een zeer bekend persoon, zeker in conservatieve kringen. We hebben vijf jaar geleden een hele zomer gehad die in het teken stond van een random drugsverslaafde uit Minneapolis, en dit enkel vanwege diens huidskleur.
Dan lijkt mij de huidige situatie toch echt de meest begrijpelijke.
Endorsed trumpquote:Op donderdag 11 september 2025 12:57 schreef jigggy het volgende:
Wtf heeft Joe gedaan dat links boos op m is
Dat je niet ziet dat dit gewoon een politiek statement is over de rug van een dood iemand maakt het niet ineens onfatsoenlijk als je daar niet aan wenst mee te doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan maak je een nieuwe regel voor de volgende keren dat zo'n minuut stilte vooraf moet worden aangevraagd en geaccordeerd. En dan kun je vanaf dat moment zeggen: graag het verzoek indienen, nu gaan we dat niet doen.
Nee, het betreft een feitelijke observatie.quote:
Je bent onderdeel van de bubbel bro. De algoritmes voeden je social media met dezelfde content. Vraag op straat in NL wie Kirk is en 90+ % kende hem niet voor zijn dood, op zijn minst. Zijn so-called invloed in NL is zeer zeer zeer minimaal tot niet noemenswaardig.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:
Mwah, je onderschat zijn impact. De invloedsfeer van Charlie Kirk was simpelweg zeer groot. Het is geen manier om stennis te schoppen maar waarschijnlijk oprecht medeleven willen tonen. Er zijn inmiddels de nodige lijntjes tussen de Amerikaanse en Europese conservatieve politiek, vooral vanwege evenementen zoals CPAC.
Bovendien betrof dit dus een zeer bekend persoon, zeker in conservatieve kringen. We hebben vijf jaar geleden een hele zomer gehad die in het teken stond van een random drugsverslaafde uit Minneapolis, en dit enkel vanwege diens huidskleur.
Is er toen in het Europese parlement een minuut stilte gehouden voor die man? Het gaat mij niet om het feit hoeveel invloed die man had in een bepaalde politieke bubbel. Het gaat mij om het feit dat het Europees parlement daar niet zit om elke vermoorde journalist/influencer te gaan herdenken. Zeker niet wanneer het iemand is die niets met Europa te maken heeft.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb ik weet niet hoeveel politieke statements gezien over de rug van Lisa en haar nabestaanden...quote:Op donderdag 11 september 2025 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je niet ziet dat dit gewoon een politiek statement is over de rug van een dood iemand maakt het niet ineens onfatsoenlijk als je daar niet aan wenst mee te doen.
Binnen de conservatieve wereld (ook in Europa) had deze man wel degelijk de nodige invloed en was zeer bekend. Dat men zich in andere contreien niet met hem bezig zal hebben gehouden spreekt voor zich, maar voor veel conservatieven was dit een hele bekende naam.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:04 schreef recidivist het volgende:
[..]
Je bent onderdeel van de bubbel bro. De algoritmes voeden je social media met dezelfde content. Vraag op straat in NL wie Kirk is en 90+ % kende hem niet voor zijn dood, op zijn minst. Zijn so-called invloed in NL is zeer zeer zeer minimaal tot niet noemenswaardig.
Dit.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:04 schreef recidivist het volgende:
[..]
Je bent onderdeel van de bubbel bro. De algoritmes voeden je social media met dezelfde content. Vraag op straat in NL wie Kirk is en 90+ % kende hem niet voor zijn dood, op zijn minst. Zijn so-called invloed in NL is zeer zeer zeer minimaal tot niet noemenswaardig.
Het is wel een bubble... Als je nooit van hem had gehoord zit je wel in een enorme bubble.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het betreft een feitelijke observatie.
Eigenlijk net zo kansloos inderdaadquote:Op donderdag 11 september 2025 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb ik weet niet hoeveel politieke statements gezien over de rug van Lisa en haar nabestaanden...
Een minuut stilte had van mij persoonlijk ook niet gehoeven hoor, maar van wie kwam dit voorstel precies?quote:Op donderdag 11 september 2025 14:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is er toen in het Europese parlement een minuut stilte gehouden voor die man? Het gaat mij niet om het feit hoeveel invloed die man had in een bepaalde politieke bubbel. Het gaat mij om het feit dat het Europees parlement daar niet zit om elke vermoorde journalist/influencer te gaan herdenken. Zeker niet wanneer het iemand is die niets met Europa te maken heeft.
Ga toch weg man, zulke types interesseren de meeste mensen in Nederland geen hol. Ik had toevallig zijdelings wel eens een artikeltje gelezen in de Economist over die hele beweging en hij werd recentelijk nog geparodieerd in South Park, maar dat was het dan wel. En het gros van de Nederlanders leest niet of nauwelijks internationale media.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wel een bubble... Als je nooit van hem had gehoord zit je wel in een enorme bubble.
Het was geen tweet, wel een reactie.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:50 schreef eenjongen... het volgende:
quote:“Such horrific violence will not be tolerated in the United States of America,” said the POTUS.
Volgens mij heeft dan ook niemand hier willen beweren dat het gros van de Nederlanders bekend met hem zou zijn. Dat zal alleen een kleine groep (jonge) conservatieven betreffen.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ga toch weg man, zulke types interesseren de meeste mensen in Nederland geen hol. Ik had toevallig zijdelings wel eens een artikeltje gelezen in de Economist over die hele beweging en hij werd recentelijk nog geparodieerd in South Park, maar dat was het dan wel. En het gros van de Nederlanders leest niet of nauwelijks internationale media.
Het gaat er mij meer (heel pragmatisch) om dat je op die manier ook een goede reden hebt voor die aftrek en deze betaalbaar blijft door vermogen af te romen zonder mensen te hinderen in wat ze te besteden hebben (de erfgenamen wel, maar daar kan ik heel prima mee leven).quote:Op donderdag 11 september 2025 14:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vermogend persoon in een verzorgingstehuis gaat door de eigen bijdrage waarin een vermogenstoets zit nu toch ook al interen op het vermogen?
Klassiek liberalen waren toch ooit voor een 100% erftaks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |