https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
Insinueer jij nu een inside job?????????quote:Op donderdag 11 september 2025 04:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel redelijk vreemd.
Lange afstand neergeschoten, ofwel sluipschutter.
De afstand, ter vergelijking, was groter versus bijv op trump of JFK destijds.
Nee, ik stel vragen.quote:Op donderdag 11 september 2025 04:40 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Insinueer jij nu een inside job?????????
Maar wat deed hij voor de kost eigenlijk?quote:Op donderdag 11 september 2025 04:53 schreef Filosoofert het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DOb_TmgCKyS/?l=1
Lijkt mij toch een redelijke gast
Zijn organisatie Turning Point USA mobiliseerde in 2021 al Trump-kiezers om op 6 januari naar de hoofdstad te reizen en is inmiddels een cruciaal onderdeel van het Republikeinse partijapparaat. De conservatieve jongerenvereniging zamelde miljoenen dollars in voor pro-Trumpactiviteiten.quote:Op donderdag 11 september 2025 04:53 schreef Filosoofert het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DOb_TmgCKyS/?l=1
Lijkt mij toch een redelijke gast
En dat land ligt ook nog eens aan de andere kant van de wereld.quote:Op donderdag 11 september 2025 04:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Een gek die een andere gek neerschiet in een land met meer vuurwapens dan mensen. Je verwacht het niet.
NOSquote:In de zaak van de moord op politiek activist Charlie Kirk in de VS is iemand opgepakt en weer vrijgelaten. De autoriteiten in de staat Utah hadden iemand aangehouden die werd aangemerkt als een person of interest, iemand die in het onderzoek op de radar is gekomen. Na een verhoor is diegene vrijgelaten.
De echte dader is dus nog op de vlucht. Het zou gaan om iemand die ten tijde van de moordaanslag zwarte kleding droeg en zich bevond op een dak op de universiteitscampus waar de moord werd gepleegd.
Geinig ik zag het al aankomen.quote:Op donderdag 11 september 2025 04:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Huh je stelde helemaal geen vragen?
Opruien en propaganda verspreiden.quote:Op donderdag 11 september 2025 04:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Maar wat deed hij voor de kost eigenlijk?
quote:Op donderdag 11 september 2025 06:22 schreef augurk2025 het volgende:
Dit is de man die riep dat af en toe een dode geen probleem is zolang je vuurwapens mag bezitten![]()
Lekker voor je![]()
![]()
Een tegenstander zijn van 'woke' en 'diversiteit' is juist bewonderenswaardig.quote:Op donderdag 11 september 2025 04:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zijn organisatie Turning Point USA mobiliseerde in 2021 al Trump-kiezers om op 6 januari naar de hoofdstad te reizen en is inmiddels een cruciaal onderdeel van het Republikeinse partijapparaat. De conservatieve jongerenvereniging zamelde miljoenen dollars in voor pro-Trumpactiviteiten.
Kirk haalde fel uit naar 'woke' en 'diversiteit' en noemde Black Lives Matter 'een terroristische organisatie die de westerse beschaving wil vernietigen'. Hij werd gehaat door veel liberalen, die vonden dat hij desinformatie over covid-19 verspreidde en Trumps leugens over verkiezingsfraude normaliseerde.
Lijkt mij niet eigenlijk.
In Australië zijn simpelweg nooit zoveel wapens in omloop geweest als in de VS. Kortom, deze vergelijking gaat niet op. Sterker nog, er zijn zelfs nu meer wapens in Australië dan in 1996 als ik even snel zoek. Schijnbaar doen zij dus andere dingen dan de wapens uit de winkels halen.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vuurwapens zijn tegenwoordig van een heel ander kaliber als toen. Volautomatische wapens, snipers etc. i.p.v. pistolen die je per kogel moet laden en regelmatig weigeren of vastlopen.
Australië heeft na de Port Arthur slachtpartij in 1996 laten zien dat je een heel eind kunt komen om dit probleem aan te pakken. Het kan.
Jij bent een hypocriete mafkees. Rode kruis medewerkers executeren? Meest morele leger ooit! Iemand die zijn best deed om haat en wapens te verspreiden dood? Waarom zijn linkse en progressieve contreien niet in tranen zoals ik!?quote:Op donderdag 11 september 2025 06:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een tegenstander zijn van 'woke' en 'diversiteit' is juist bewonderenswaardig.
Dat zijn standpunten in de (Amerikaanse) linkse en progressieve contreien voor antipathie wisten te zorgen is een goed teken dat deze man uitstekend bezig was. Want worden afgekeurd in zulke contreien, waar veel mensen toch al geen functionerend moreel kompas hebben, is immers veelzeggend.
Het spreekt tevens boekdelen dat uit die hoek door sommigen nu wordt geprobeerd hun gram te halen over deze aanslag met natrappen of deze aanslag zelfs gewoon prima vinden. Het blijft dan ook schrikbarend om te zien wat voor een verachtelijke en ronduit slechte mensen zich er toch in die contreien begeven.
Probleem met de Amerikanen is dat ze een Civ5 culturele overwinning hebben behaald op de wereld. Alles wat ze daar doen is 2 jaar later hier hip. Nederland is al de nr 1 of 2 in Europa qua beveiligde personen.quote:Op donderdag 11 september 2025 05:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dat land ligt ook nog eens aan de andere kant van de wereld.
FOK!: in rap tempo 4 topics
Ja maar nu is het iemand van rechts die aangaf dat dit soort incidenten geen probleem was in het land.quote:Op donderdag 11 september 2025 05:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dat land ligt ook nog eens aan de andere kant van de wereld.
FOK!: in rap tempo 4 topics
Dit betrof twee lokale politici die simpelweg weinigen mensen kenden en zeker Nederlanders niet. Charlie Kirk was daarentegen een zeer bekende influencer en bekend binnen de gehele Amerikaanse media en politiek en zelfs ver daarbuiten.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja maar nu is het iemand van rechts die aangaf dat dit soort incidenten geen probleem was in het land.
Als het om 2 democraten gaat dan blijft het op fok vrij stil
NWS / Twee politici neergeschoten in Minnesota
Mooie tijden leven wequote:Op donderdag 11 september 2025 07:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit betrof twee lokale politici die simpelweg weinigen mensen kenden en zeker Nederlanders niet. Charlie Kirk was daarentegen een zeer bekende influencer en bekend binnen de gehele Amerikaanse media en politiek en zelfs ver daarbuiten.
Wellicht moet je jezelf vanuit dat perspectief bekeken afvragen waarom je eenzelfde soort ophef over deze situaties verwacht?
Dat zeg ik niet, wel dat bekendheid impact heeft op hoe groot de ophef is.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:14 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Mooie tijden leven we
Influencers doodschieten is erger dan doodschieten van 2 volksvertegenwoordigers lol
Oh en natuurlijk allemaal schuld van links ofzo
quote:Op donderdag 11 september 2025 06:22 schreef augurk2025 het volgende:
Dit is de man die riep dat af en toe een dode geen probleem is zolang je vuurwapens mag bezitten![]()
Lekker voor je![]()
![]()
Whataboutismequote:Op donderdag 11 september 2025 07:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja maar nu is het iemand van rechts die aangaf dat dit soort incidenten geen probleem was in het land.
Als het om 2 democraten gaat dan blijft het op fok vrij stil
NWS / Twee politici neergeschoten in Minnesota
Waarom een idioot? Ondertussen laten wij hordes mensen binnen die graag een religieus beleid willen dat lijnrecht tegen onze democratie, grondwet, vrijheden en normen & waardes staat. Ik denk dat je daar meer zorgen om moet maken dan een Charlie Kirk.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gestorven door beleid waar hij achterstaat. Een complete retard minder dus.
De rechts conservatieve bewezen leugens herhalende media is de drijvende kracht achter veel fophef. De door deze zichtbare propaganda goed geindoctrineerden gaan daar gewillig in mee.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, wel dat bekendheid impact heeft op hoe groot de ophef is.
Ja en pinguïns zijn de best vliegende vogels ter wereld.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De rechts conservatieve bewezen leugens herhalende media is de drijvende kracht achter veel fophef. De door deze zichtbare propaganda goed geindoctrineerden gaan daar gewillig in mee.
Dat weten we nog niet he. Wie weet is hij wel doodgeschoten omdat hij niet aardig keek naar de hond van de buren. Of wie weet is het wel infighting binnen de extreem rechtse sferen.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:22 schreef HSG het volgende:
Ik kan het niet steeds niet bevatten dat hij er niet meer is. Neergeschoten vanwege zijn politieke opvattingen en meningen. Hij had soms niet gelijk maar meestal had hij zeker goede punten.
quote:Op donderdag 11 september 2025 07:22 schreef HSG het volgende:
Ik kan het niet steeds niet bevatten dat hij er niet meer is. Neergeschoten vanwege zijn politieke opvattingen en meningen. Hij had soms niet gelijk maar meestal had hij zeker goede punten.
[..]
Waarom een idioot? Ondertussen laten wij hordes mensen binnen die graag een religieus beleid willen dat lijnrecht tegen onze democratie, grondwet, vrijheden en normen & waardes staat. Ik denk dat je daar meer zorgen om moet maken dan een Charlie Kirk.
quote:
Ah kijk we hebben de eerste geïndoctrineerde al getriggerd.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja en pinguïns zijn de best vliegende vogels ter wereld.
Jij bent dan weer een kei in het erbij slepen van immigranten in Nederland.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste vak.
Diversiteit diversiteit!quote:Op donderdag 11 september 2025 07:32 schreef Hoppahop het volgende:
Links heeft niet veel met vrijheid van meningsuiting.
Hmm, leugens ...quote:Op donderdag 11 september 2025 07:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De rechts conservatieve bewezen leugens herhalende media is de drijvende kracht achter veel fophef. De door deze zichtbare propaganda goed geindoctrineerden gaan daar gewillig in mee.
Charlie Kirk verspreidde actief het gedachtengoed dat vrouwen biologisch gezien en van Jezus achter het aanrecht moesten. Maak ik me best zorgen over, de opmars van mensen zoals hij en de lobby van bijbehorende organisaties.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Waarom een idioot? Ondertussen laten wij hordes mensen binnen die graag een religieus beleid willen dat lijnrecht tegen onze democratie, grondwet, vrijheden en normen & waardes staat. Ik denk dat je daar meer zorgen om moet maken dan een Charlie Kirk.
OK wappie. Je stelt geen vragen, klaar. Je insinueert wel vanalles. En dat vinden wij heel ergerlijk en benauwd ons bovendien.quote:Op donderdag 11 september 2025 06:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geinig ik zag het al aankomen.
Begrijpend lezen blijft een vak.
Dit is de augurk die roept dat het ‘lekker’ is dat mensen neergeschoten worden. Mag jij nu ook neergeschoten worden?quote:Op donderdag 11 september 2025 06:22 schreef augurk2025 het volgende:
Lekker voor je![]()
![]()
Dit riep die gisterenavond ook al. Hij valt in herhaling.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:49 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dit is de augurk die roept dat het ‘lekker’ is dat mensen neergeschoten worden. Mag jij nu ook neergeschoten worden?
Waarom dan in godsnaam die namen de ether in slingeren als ze zelfs geen verdachte meer zijn? Wat een achterlijk derdewereldland blijft het toch ook.quote:
Ik begreep dat wat internet speurneuzen deze mensen al gedoxxed hadden en als schuldige had aangewezen. Misschien daarom? Wel opvallend inderdaad.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom dan in godsnaam die namen de ether in slingeren als ze zelfs geen verdachte meer zijn? Wat een achterlijk derdewereldland blijft het toch ook.
Komt er nu uit het niks een statement, "Momo en heywoodu waren gearresteerd, maar zijn toch niet verdacht". Ja, leuk, geen idee hoe het met jou zit, maar ik ga dan niet meer lekker over straat hoor.
Sowieso is een augurk een verzuurd mislukt komkommertje.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:49 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dit is de augurk die roept dat het ‘lekker’ is dat mensen neergeschoten worden. Mag jij nu ook neergeschoten worden?
Ja, ik begrijp je helemaal. Die man stond zo dicht bij ons volk en onze belangen, hij zal door heel Nederland collectief gemist gaan worden! Ik kan er ook echt nog niet bij met mijn pet.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ken gurk niet. Geloof ook niet dat ik zulke ‘mensen’ wil kennen.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Sowieso is een augurk een verzuurd mislukt komkommertje.
Augurk zal wel een trolletje zijn dat vooral wil provoceren, en eigenlijk geen aandacht verdient.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:49 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Sigrid Kaag kon zich gisteren ook al niet inhouden, met haar opmerking: woorden doen ertoe.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:59 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Augurk zal wel een trolletje zijn dat vooral wil provoceren, en eigenlijk geen aandacht verdient.
Maar los daarvan: het is best eng om te zien dat er blijkbaar een groepje verwarde mensen rondloopt dat meent dat anderen met een afwijkende mening (hoe controversieel ook) legitieme doelwitten zijn. Terwijl het, zoals in het geval van Kirk, gewoon gaat om een vader van twee kinderen.
Ah, daar hebben we onze eigen Charlie Kirk.quote:Op donderdag 11 september 2025 06:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zijn standpunten in de (Amerikaanse) linkse en progressieve contreien voor antipathie wisten te zorgen is een goed teken dat deze man uitstekend bezig was. Want worden afgekeurd in zulke contreien, waar veel mensen toch al geen functionerend moreel kompas hebben, is immers veelzeggend.
Het spreekt tevens boekdelen dat uit die hoek door sommigen nu wordt geprobeerd hun gram te halen over deze aanslag met natrappen of deze aanslag zelfs gewoon prima vinden. Het blijft dan ook schrikbarend om te zien wat voor een verachtelijke en ronduit slechte mensen zich er toch in die contreien begeven.
Dat is geen baan. Nietsnut dus.quote:Op donderdag 11 september 2025 06:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Opruien en propaganda verspreiden.
Vrijheden zoals abortus en gelijke rechten voor homo’s, waar Kirk dus ook tegen was? Dat soort vrijheden?quote:Op donderdag 11 september 2025 07:22 schreef HSG het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 september 2025 08:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we onze eigen Charlie Kirk.
Types als jij dragen ook niet echt bij om het debat en de maatschappij te de-polariseren hè? Het steeds maar weer wijzen naar die duivelse linkse mensen…
Snap je niet dat dit alleen maar averechts werkt?
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:42 schreef Zwansen het volgende:
Wel een extreme idioot die Kirk trouwens.
Toch wel onbegrijpelijk dat er zoveel Amerikanen achter die gast aanlopen.
Echt belachelijk inderdaad, die mensen moeten alsnog onderduiken omdat er sowieso een X aantal malloten in de VS zijn die het nieuws niet goed genoeg volgen en deze als "medeplichtigen" ofzo gaan zien.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom dan in godsnaam die namen de ether in slingeren als ze zelfs geen verdachte meer zijn? Wat een achterlijk derdewereldland blijft het toch ook.
Komt er nu uit het niks een statement, "Momo en heywoodu waren gearresteerd, maar zijn toch niet verdacht". Ja, leuk, geen idee hoe het met jou zit, maar ik ga dan niet meer lekker over straat hoor.
Ik geef haar het voordeel van de twijfel en ga ervan uit dat ze bedoelde dat het belangrijk is dat je vrij moet kunnen spreken zonder je bedreigd te voelen.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Sigrid Kaag kon zich gisteren ook al niet inhouden, met haar opmerking: woorden doen ertoe.
Ik mag toch zeggen dat één persoon een idioot is? Jij haalt altijd weer hele groepen erbij en bent zo lekker aan het generaliseren en geeft altijd links de schuld van alles.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Een wapen bezitten, of een wapen afvuren. Toch twee verschillende zaken.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gestorven door beleid waar hij achterstaat. Een complete retard minder dus.
Ze verwachten ook nooit zelf de statistiek te worden als het gaat over gun control.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Jongens, Charlie himself zei dat empathie een new age dingetje is wat alleen maar schade toebrengt.
Haten op augurkenquote:Op donderdag 11 september 2025 07:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Sowieso is een augurk een verzuurd mislukt komkommertje.
Het idee van een wapen bezitten is dat je je vrijheden kunt verdedigen als dat nodig is. Het gaat natuurlijk niet alleen om bezit.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Een wapen bezitten, of een wapen afvuren. Toch twee verschillende zaken.
Ook al is het een wetgeving die - laten we het eufemistisch stellen - ons nogal vreemd lijkt. Zeker als je ziet wat je daar als NuKuBu kunt kopen.
@Whiskers2009quote:Op donderdag 11 september 2025 06:22 schreef augurk2025 het volgende:
Lekker voor je![]()
![]()
Het heeft even geduurd, maar ook in dit topic kan het over het Nederlandse migratiebeleid gaan. Ik heb Halsema, Kaag en de NOS ook al zien langskomen. Lekker voorspelbaar, daar houden de mensen van.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Laat ík stellen dat ik de post waarop ik reageerde een beetje cru vond.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:15 schreef viceversa het volgende:
[..]
Het idee van een wapen bezitten is dat je je vrijheden kunt verdedigen als dat nodig is. Het gaat natuurlijk niet alleen om bezit.
“I think it’s worth the cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the second amendment to protect our other God given rights. That is a prudent deal. It is rational.”
Eens, snap mensen ook niet helemaal die zeggen dat hij gewoon een politieke mening had. Het inperken van vrijheden van verschillende groepen mensen is niet gewoon een mening.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:14 schreef Nexum het volgende:
Het is afschuwelijk voor zijn vrouw en kinderen, maar in de VS worden om de twee weken kinderen doodgeschoten in school shootings en dat boeit Republikeinen vrij weinig, dus de dramatische outrage rondom dit vind ik vrij hypocriet.
Daarnaast ben ik heel erg voor vrijheid van meningsuiting, maar deze man zocht extreem erg de grenzen van toelaatbaarheid op. Dit was iemand die van mening was dat een 10 jarige die verkracht zou zijn en zwanger zou raken gewoon het kindje zou moeten baren. Dat soort christelijk gezwets ben ik liever kwijt dan rijk.
Het is nogal een boute stelling om te zeggen dat Republikeinen school shootings níét zouden interesseren. Ik denk dat je bedoelt dat hun beleid eraan bijdraagt, maar niemand zit te wachten op dode schoolkinderen. Net zo min als iemand met gezond verstand zit te wachten op de dood van mensen die simpelweg een andere mening verkondigen.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:14 schreef Nexum het volgende:
Het is afschuwelijk voor zijn vrouw en kinderen, maar in de VS worden om de twee weken kinderen doodgeschoten in school shootings en dat boeit Republikeinen vrij weinig, dus de dramatische outrage rondom dit vind ik vrij hypocriet.
Hoe meer ik van hem lees hoe idioter ik hem vind. Maar ook volstrekte idioten zouden niet vermoord moeten worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:18 schreef viceversa het volgende:
[..]
Eens, snap mensen ook niet helemaal die zeggen dat hij gewoon een politieke mening had. Het inperken van vrijheden van verschillende groepen mensen is niet gewoon een mening.
Nee hoor, door net na een dodelijke aanslag op iemand even te komen vermelden dat het volgens jou wel een 'extreme idioot' betrof, draag je natuurlijk net zo goed bij aan de polarisatie.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik mag toch zeggen dat één persoon een idioot is? Jij haalt altijd weer hele groepen erbij en bent zo lekker aan het generaliseren en geeft altijd links de schuld van alles.
Het was inderdaad iemand met een vrij extreme mening over zaken en die ook - met opzet - vuurtjes leek aan te wakkeren. Dat praat zijn dood nu niet goed, verre van, maar in een versplinterd land als de VS steek je dan enorm je kop boven het maaiveld uit en kun je er op wachten dat er een keer een gewelddadige reactie komt. Het is de realiteit van het politieke en culturele klimaat in de VS.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:18 schreef viceversa het volgende:
[..]
Eens, snap mensen ook niet helemaal die zeggen dat hij gewoon een politieke mening had. Het inperken van vrijheden van verschillende groepen mensen is niet gewoon een mening.
Het is gewoon een overcorrectie. We zitten nu in een tijdperk dat alles wat het tegenovergestelde van progressief exteem omarmt wordt, dus ook de figuren die hiervoor staan.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:18 schreef viceversa het volgende:
[..]
Hij praat niets goed, hij zegt niets meer of minder dan dat het verspreiden van hate speech leidt tot hate en escalatie van hate actions. Zijn statement is feitelijk correct. Kirk discussieerde vaak en veel, dansend op lange tenen, provocerend en in de VS als die nu is, leidt dat tot haat. Jammer, hij was technisch een goed debater, hoewel zijn meningen zeker niet de mijne zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 06:52 schreef HowardRoark het volgende:
In een deel van de progressief linkse wereld in de VS is geweld een natuurlijke en logische uitkomst van de verkeerde dingen zeggen. Dingen die niet in lijn zijn met de dogma's van de linkse kerk. Deze man is gelukkig meteen ontslagen door MSNBC.
[ twitter ]
Dat is exact wat ze vertelde, direct erop noemde ze dat geweld tegen de politiek een doodsvonnis is voor de democratie. Opmerking wordt uit zijn verband getrokken.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:09 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Ik geef haar het voordeel van de twijfel en ga ervan uit dat ze bedoelde dat het belangrijk is dat je vrij moet kunnen spreken zonder je bedreigd te voelen.
Ongelukkig blijft het wel, omdat de retoriek van “woorden kunnen op zichzelf als geweld worden gezien”, populair geworden in linkse academische kringen en later door groepen als Antifa overgenomen met slogans als “punch a nazi”, de deur openzet voor dit soort incidenten.
Dat neemt overigens niet weg dat ook extreemrechts geweld predikt, om de reflex van sommige forumleden die dat ongetwijfeld weer zullen benadrukken alvast voor te zijn.
Nee uiteraard. En normaal zijn idioten ook wel te negeren, zelfs influencers, maar in de VS is het nu de politieke realiteit dat figuren met dezelfde mening aan het roer staan.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:20 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoe meer ik van hem lees hoe idioter ik hem vind. Maar ook volstrekte idioten zouden niet vermoord moeten worden.
Ik vind dat acties luider spreken dan woorden. Als je als partij zo stellig achter zo min mogelijk regels voor wapenbezit blijft staan, ondanks het feit dat het gewoon is aangetoond dat strengere controle veiliger is voor IEDEREEN, dan toon je gewoon dat het je niks boeit.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:20 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Het is nogal een boute stelling om te zeggen dat Republikeinen school shootings níét zouden interesseren. Ik denk dat je bedoelt dat hun beleid eraan bijdraagt, maar niemand zit te wachten op dode schoolkinderen. Net zo min als iemand met gezond verstand zit te wachten op de dood van mensen die simpelweg een andere mening verkondigen.
Wat een onzin. Zonder wetgevende macht is het gewoon een mening. Niet die van jou, prima. Maar zolang een substantiële groep mensen die mening deelt, is het óók een politieke mening. Hoe moreel verheven jij je daar ook bij voelt.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:18 schreef viceversa het volgende:
[..]
Welke Steve?quote:Op donderdag 11 september 2025 00:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Persconferentie bij Steve zegt dat ze de shooter nog niet hebben
Gebeurt ook in Nederland, verdachte is vrijgelaten maar blijft verdacht. En ja, als het een hele grote zaak is dan kunnen er namen gaan circuleren.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dat in het internettijdperk. Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 september 2025 08:12 schreef TLC het volgende:
Tot voor gisteravond had ik nog nooit van hem gehoord
Ik ben neutraal, dus je kan me niet in een hokje plaatsen. Jij kende de beste man ook helemaal niet, dus stel je niet zo aan.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nu gaan trollen lijkt me niet zo verstandig. De kogel of het mes komt me net iets te vaak uit de linker hoek.
Jullie hoek.
Ik ook. Het probleem is alleen dat een martelarenstatus dit soort gezwets een boost geeft in plaats van dat het walgend weggelachen wordt. Dit is koren op de molen van de groeperingen waarvan hij een spreekbuis was.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:14 schreef Nexum het volgende:
Daarnaast ben ik heel erg voor vrijheid van meningsuiting, maar deze man zocht extreem erg de grenzen van toelaatbaarheid op. Dit was iemand die van mening was dat een 10 jarige die verkracht zou zijn en zwanger zou raken gewoon het kindje zou moeten baren. Dat soort christelijk gezwets ben ik liever kwijt dan rijk.
:’)quote:Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nu gaan trollen lijkt me niet zo verstandig. De kogel of het mes komt me net iets te vaak uit de linker hoek.
Jullie hoek.
Maar wat? Heb je iets tegen democratie?quote:Op donderdag 11 september 2025 08:24 schreef viceversa het volgende:
[..]
Nee uiteraard. En normaal zijn idioten ook wel te negeren, zelfs influencers, maar in de VS is het nu de politieke realiteit dat figuren met dezelfde mening aan het roer staan.
Het is vrij krankzinnig (to say the least) dat Kirk zelf de gestoorde wapenwetgeving actief zat te verdedigen en ook nog zei dat de prijs die de Amerikaanse samenleving daarvoor betaald mbt de doden het waard is ….. en dat uitgerekend hij bruut wordt afgemaakt dan.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:20 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Het is nogal een boute stelling om te zeggen dat Republikeinen school shootings níét zouden interesseren. Ik denk dat je bedoelt dat hun beleid eraan bijdraagt, maar niemand zit te wachten op dode schoolkinderen. Net zo min als iemand met gezond verstand zit te wachten op de dood van mensen die simpelweg een andere mening verkondigen.
Zijn analyse is dat (dodelijk) geweld eigenlijk een natuurlijk en logisch antwoord is op het innemen van standpunten die binnen links en progressieve contreien (MSNBC is de tegenhanger van FOX News) als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' worden gezien.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hij praat niets goed, hij zegt niets meer of minder dan dat het verspreiden van hate speech leidt tot hate en escalatie van hate actions.
Ja we kunnen nu een semantische discussie gaan voeren, maar je hebt gezien wie er nu aan de macht zijn in de VS en welke kant het met de democratie daar opgaat? Influencers hebben daar keihard aan bijgedragen, niet specifiek Kirk trouwens.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:27 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zonder wetgevende macht is het gewoon een mening. Niet die van jou, prima. Maar zolang een substantiële groep mensen die mening deelt, is het óók een politieke mening. Hoe moreel verheven jij je daar ook bij voelt.
Dat is nooit anders geweest. Met vooral Trump laat men daar zien dat de meest labiele en instabiele idioten verantwoordelijkheden krijgen die ze NOOIT hadden mogen krijgen. Dat ze nog 's levensgevaarlijk zijn nemen de radicaal rechts idioten voor lief. Echter, dat betekent niet dat ze maar pardoes dood geschoten hoeven te worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:24 schreef viceversa het volgende:
[..]
Nee uiteraard. En normaal zijn idioten ook wel te negeren, zelfs influencers, maar in de VS is het nu de politieke realiteit dat figuren met dezelfde mening aan het roer staan.
Oh absoluut mee eens. Dat zien we nu al. Plus ik garandeer je dat als het iemand is met een linkse achtergrond, er nog eens hordes aan mensen het als kans zien om gelijk elke progressieve over 1 kam te scheren.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ook. Het probleem is alleen dat een martelarenstatus dit soort gezwets een boost geeft in plaats van dat het walgend weggelachen wordt. Dit is koren op de molen van de groeperingen waarvan hij een spreekbuis was.
Kirk heeft wel degelijk bijgedragen aan het mobiliseren van de jonge kiezer richting het Republikeinse kamp, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef viceversa het volgende:
Influencers hebben daar keihard aan bijgedragen, niet specifiek Kirk trouwens.
Een functionerende democratie is meer dan alleen een verkiezing winnen op basis van kiesmannen.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar wat? Heb je iets tegen democratie?
Ten eerste: ook Republikeinen vinden het niet ok als er een school shooting is.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:14 schreef Nexum het volgende:
Ik kan er weinig mee dat je het Amerikaanse systeem niet snapt.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:34 schreef viceversa het volgende:
[..]
Een functionerende democratie is meer dan alleen een verkiezing winnen op basis van kiesmannen.
Het gaat mij erom dat ik liever een samenleving zie waarin slechte meningen worden bestreden met goede argumenten. In een publiek debat dat voor iedereen toegankelijk is.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ja we kunnen nu een semantische discussie gaan voeren, maar je hebt gezien wie er nu aan de macht zijn in de VS en welke kant het met de democratie daar opgaat? Influencers hebben daar keihard aan bijgedragen, niet specifiek Kirk trouwens.
Met de trias politica gaat het daar ook zo lekker.
Als je Kirk geen klootzak vond heb je iets tegen democratie.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar wat? Heb je iets tegen democratie?
Ah, nu ben ik weer links. Wordt er inmiddels bi-polair van door jullie.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jullie hoek.
Ben benieuwd naar de dader. Hoop dat dit alles geen staartje krijgt qua onrust in de VS.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Dat is nooit anders geweest. Met vooral Trump laat men daar zien dat de meest labiele en instabiele idioten verantwoordelijkheden krijgen die ze NOOIT hadden mogen krijgen. Dat ze nog 's levensgevaarlijk zijn nemen de radicaal rechts idioten voor lief. Echter, dat betekent niet dat ze maar pardoes dood geschoten hoeven te worden.
Dat zegt Trump allemaal in zijn speech. Ik weet niet of hij hier al staat. ( ik ken degene niet die deze tweet heeft geplaatst)quote:Op donderdag 11 september 2025 08:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kirk heeft wel degelijk bijgedragen aan het mobiliseren van de jonge kiezer richting het Republikeinse kamp, dat dan weer wel.
Volgens mij is extremisme aan beiden kanten van het politieke spectrum niet echt wenselijk. Rechts weet ook heel goed mensen de mond te snoeren. Kijk immers naar Trump.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zijn analyse is dat (dodelijk) geweld eigenlijk een natuurlijk en logisch antwoord is op het innemen van standpunten die binnen links en progressieve contreien (MSNBC is de tegenhanger van FOX News) als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' worden gezien.
'You can’t stop with these awful thoughts you have and then saying these awful words and then not expect awful actions to take place'
Maar dat creëert een probleem, want binnen die contreien wordt van alles als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' gezien tegenwoordig dat het niet is. Daarom krijg je dus al dat iemand die een aantal standpunten inneemt die de linkse kerk als problematisch ziet, als een min of meer legitiem doelwit wordt gezien.
Dit benadrukt ook waar het probleem zit en dat is niet bij rechts.
Wat denk je zelf? Dit krijgt zeker wel een staartje.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:38 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de dader. Hoop dat dit alles geen staartje krijgt qua onrust in de VS.
quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zijn analyse is dat (dodelijk) geweld eigenlijk een natuurlijk en logisch antwoord is op het innemen van standpunten die binnen links en progressieve contreien (MSNBC is de tegenhanger van FOX News) als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' worden gezien.
'You can’t stop with these awful thoughts you have and then saying these awful words and then not expect awful actions to take place'
Maar dat creëert een probleem, want binnen die contreien wordt van alles als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' gezien tegenwoordig dat het niet is. Daarom krijg je dus al dat iemand die een aantal standpunten inneemt die de linkse kerk als problematisch ziet, als een min of meer legitiem doelwit wordt gezien.
Onzin, het probleem is dat ideologisch denkende mensen dodelijk geweld niet schuwen. Het is zeker niet zo dat alleen mensen als Kirk vermoord worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:
De kogel of het mes komt me net iets te vaak uit de linker hoek.
AIquote:Op donderdag 11 september 2025 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zegt Trump allemaal in zijn speech. Ik weet niet of hij hier al staat.
[ x ]
quote:Beseffen jullie wel dat wat Charlie Kirk deed al tijden niet meer mogelijk is in Nederland?
(In de openbare ruimte, op een universiteit, met studenten in debat gaan.)
Charlie Kirk is vandaag vermoord, maar het debat is hier al twintig jaar dood.
Meh, met de politieke moord op een Democratische politica in Minnessotat een paar maanden terug door een MAGA wappie gebeurde verder niks. En dat was er eentje waarvan we motief en toedracht weten.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Dit krijgt zeker wel een staartje.
Het is maar goed dat we Constant Kusters en dat soort kneuzen geen podium bieden. Edwin Wagemakers krijgt dan weer wel teveel ruimte.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:41 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/benno_jongh/status/1965909985843622150
Ik las dat ze de dader hebben.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:39 schreef TLC het volgende:
Het is te hopen dat ze de dader snel te pakken krijgen want blijkbaar is hij een betere schutter dan degene die trump net gemist heeft
We weten natuurlijk nog niet wie de dader is, laat staan de achtergrond. Maar de bereidheid in die contreien om geweld te rechtvaardigen is een gevaar voor de Westerse samenleving. Een Fanonesque wereldbeeld begint langzaam de norm te worden daar.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jullie hoek.
Bron?quote:Op donderdag 11 september 2025 08:43 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik las dat ze de dader hebben.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:12 schreef TLC het volgende:
Tot voor gisteravond had ik nog nooit van hem gehoord
Dat hoop ik met je mee. Maar omdat de gemiddelde inwoner daar onvoorspelbaar is als bliksem zou ik niet vreemd opkijken als de pleuris daar nog eens flink uitbreekt.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:38 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de dader. Hoop dat dit alles geen staartje krijgt qua onrust in de VS.
Er gingen al vrij snel wilde posts rond met foto’s, maar volgens de nieuwsmedia is de dader nog voortvluchtig.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:43 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik las dat ze de dader hebben.
Nou ja, dat het geen Reichstag moment wordt.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Dit krijgt zeker wel een staartje.
Ik gok dat die tijdelijk opgepakte boomer het komende jaar geen leven heeft.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gingen al vrij snel wilde posts rond met foto’s, maar volgens de nieuwsmedia is de dader nog voortvluchtig.
Ah, de persoon op het dak is dus nog voortvluchtig. Dan heb ik dat verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gingen al vrij snel wilde posts rond met foto’s, maar volgens de nieuwsmedia is de dader nog voortvluchtig.
Hoe krijg juist jij dit uit je toetsenbord zonder een moment van zelfreflectie?quote:Op donderdag 11 september 2025 08:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We weten natuurlijk nog niet wie de dader is, laat staan de achtergrond. Maar de bereidheid in die contreien om geweld te rechtvaardigen is een gevaar voor de Westerse samenleving. Een Fanonesque wereldbeeld begint langzaam de norm te worden daar.
Het lijkt me geen makkelijk schot in ieder geval.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:44 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Dat hoop ik met je mee. Maar omdat de gemiddelde inwoner daar onvoorspelbaar is als bliksem zou ik niet vreemd opkijken als de pleuris daar nog eens flink uitbreekt.
Wat betreft de dader. Lone-wolf. Einzergänger, zoiets. Zou denk ik geen arts of advocaat zijn.
Generatiekloofje wellichtquote:Op donderdag 11 september 2025 08:45 schreef de_boswachter het volgende:
Had jij tot gisteravond ooit van Charlie Kirk gehoord?
[poll=9241]
Ongetwijfeld eens langs zien komen hier of in POL ofzo in een tweetje, maar zeker niet bewust opgeslagen, als je het me 24u geleden had gevraagd zou ik geen idee gehad hebbenquote:Op donderdag 11 september 2025 08:45 schreef de_boswachter het volgende:
[poll=9241]
Veel geleerd van Breivik.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
The youth party leader for the Norwegian communist party Rødt, is celebrating Charlie Kirk’s death. Laughing.
Als ik dat filmpje zie denk ik wel een scherpschutter. Ik heb niet de enge versie gekeken. Met heel veel bloed.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:52 schreef viceversa het volgende:
[..]
Het lijkt me geen makkelijk schot in ieder geval.
Alleen de mensen die in een online US-focused bubble verkeren of een soortgelijke algoritme hun account blijft feeden kennen hem.quote:
Welke is de enge versie met heel veel bloed?quote:Op donderdag 11 september 2025 08:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik dat filmpje zie denk ik wel een scherpschutter. Ik heb niet de enge versie gekeken. Met heel veel bloed.
Zijn er inmiddels meerdere van, vanuit allerlei hoeken dichtbij de tent waar hij onder zat.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Welke is de enge versie met heel veel bloed?
Je hoeft mij niet te gaan DM’en.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mooi screenshot, welk doel wil je bereiken?
https://x.com/flemishfirst1/status/1965851830287802398?s=19quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Reddit is aardig aan het feestvieren ja.quote:
Ja, die staat ook op X maar daar moet je wel voor bezwijzen dat je meerderjarig bent. Ik zal kijken of ik hem nog kan vinden.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Op de politics subreddit werd elk topic vannacht gesloten binnen seconden.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Reddit is aardig aan het feestvieren ja.
Die was natuurlijk al begonnen (of eigenlijk nooit weg geweest), zie eerder dit jaar.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Daarintegen zou het schuim ze op de bek staan als het een linkse influencer zou zijn geweest die doodgeschoten was en rechts stonden zo te juichen.
Ik vind het allemaal wel eng worden hoeveel mensen zitten te juichen hierom, we gaan een rare tijd van politieke moorden en adoratie van geweld tegemoet.
En dat geld voor beide kanten.
Ach joh, boeiequote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Daarintegen zou het schuim ze op de bek staan als het een linkse influencer zou zijn geweest die doodgeschoten was en rechts stonden zo te juichen.
Ik vind het allemaal wel eng worden hoeveel mensen zitten te juichen hierom, we gaan een rare tijd van politieke moorden en adoratie van geweld tegemoet.
Niet bepaald wat je noemt "stijlvolle" reacties.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
lekker pik, weten we dat ook weerquote:Op donderdag 11 september 2025 08:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Gestorven voor zijn eigen idealen en in een systeem waar hij content mee was. Nog steeds een retard maar prima idd.
Als ze zich er echt druk om maken moeten ze misschien maar eens regelen dat wapens niet zomaar voorhanden zijn voor iedereen.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:35 schreef VEM2012 het volgende:
Ten eerste: ook Republikeinen vinden het niet ok als er een school shooting is.
Het is aan beide kanten radicaal (geworden).quote:Op donderdag 11 september 2025 09:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet bepaald wat je noemt "stijlvolle" reacties.
Had die Charlie het toch wel aardig bij het rechte eind:
[ afbeelding ]
Nope. Scherpschutter/sniper. Maar goed, het zal vermoedelijk niet lang duren voordat er een mugshot wordt gedeeld met de vermoedelijke dader.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:52 schreef viceversa het volgende:
[..]
Het lijkt me geen makkelijk schot in ieder geval.
Ja, dat zie je veel tegenwoordig, mensen met veel online aanhangers die binnen hun niche vrij beroemd zijn, maar daarbuiten heeft nooit iemand ervan gehoord.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef recidivist het volgende:
[..]
Alleen de mensen die in een online US-focused bubble verkeren of een soortgelijke algoritme hun account blijft feeden kennen hem.
Zijn snipers ook voor iedere Amerikaan te koop?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:05 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Nope. Scherpschutter/sniper. Maar goed, het zal vermoedelijk niet lang duren voordat er een mugshot wordt gedeeld met de vermoedelijke dader.
Hij staat er al. In dit topic.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit is hét probleem van deze tijd: de bubbels die mensen (deels zelf, deels door algoritmes) creëren omdat ze zich moreel verheven voelen boven anderen, in plaats van het publieke debat bewust aan te gaan.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Link bestaat niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
https://x.com/flemishfirst1/status/1965851830287802398?s=19
Of ze zijn consequent (wapens mag want zelfverdediging) en ze pleiten ervoor dat iedereen overal een wapen op zak mag meenemen om zich te verdedigen tegen dit soort liquidaties/shootings; scholieren/studenten, die soort sprekers etc….allemaal een wapen in hun broekzak want je weet immers nooit wanneer iemand je probeert om te leggen en dan moet je wel het recht op zelfverdediging hebben in een gewelddadige samenleving dat Amerika is.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ze zich er echt druk om maken moeten ze misschien maar eens regelen dat wapens niet zomaar voorhanden zijn voor iedereen.
Tja, als je wereldbeeld bestaat uit doorgeslagen individualisme, moreel en cultureel relativisme en anti-Westers gedachtegoed waarbij bijvoorbeeld het toejuichen van Islamitische terreurgroeperingen als normaal en acceptabel wordt gezien, dan is dit het resultaat. En het ergste is nog dat deze mensen allemaal denken juist moreel verheven te zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk bijna per definitie voor alles wat extreem aan één kant zit. Je ziet het hier vaak ook, reacties die neerkomen op "dit is mijn mening, als je iets anders denkt snap je het gewoon niet".quote:Op donderdag 11 september 2025 09:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet bepaald wat je noemt "stijlvolle" reacties.
Had die Charlie het toch wel aardig bij het rechte eind:
[ afbeelding ]
Ctrl+F5quote:Op donderdag 11 september 2025 09:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat raar, werkt hier gewoon.
Mwoah... z'n dood lijkt me toch eerder koren op de molen voor een hele andere kant van het spectrumquote:Op donderdag 11 september 2025 08:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ook. Het probleem is alleen dat een martelarenstatus dit soort gezwets een boost geeft in plaats van dat het walgend weggelachen wordt. Dit is koren op de molen van de groeperingen waarvan hij een spreekbuis was.
Kijk maar boven je. De Charlie Kirk van Fok!quote:Op donderdag 11 september 2025 09:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk bijna per definitie voor alles wat extreem aan één kant zit. Je ziet het hier vaak ook, reacties die neerkomen op "dit is mijn mening, als je iets anders denkt snap je het gewoon niet".
nee nooit eerder van gehoordquote:Op donderdag 11 september 2025 08:45 schreef de_boswachter het volgende:
[poll=9241]
Wat ik er van begrijp is dat de schutter is gespot op het Losee Center, waar direct achter een parkeerplaats ligt. Met enige planning (en misschien wel een chauffeur) ben je dan als dader behoorlijk rap richting de snelweg gevlucht die op 1,5km van de parkeerplaats ligt.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:05 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Nope. Scherpschutter/sniper. Maar goed, het zal vermoedelijk niet lang duren voordat er een mugshot wordt gedeeld met de vermoedelijke dader.
Je neemt internet wel heel serieus.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Walgelijke vertoning, al die extreem linkse gekken die juichen omdat iemand vermoord is.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
En toch hoop ik van harte dat ook hij (en iedereen hier) gewoon weer gezond en wel de dag door komt, het hoeft toch allemaal niet zo gewelddadig johquote:Op donderdag 11 september 2025 09:09 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Kijk maar boven je. De Charlie Kirk van Fok!
Nou als je op X kijkt dat er heel veel mensen zijn die echt "juich en feest" gifjes posten omdat die man is vermoord, dan is het ook wel een ziek klimaat hoor.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je neemt internet wel heel serieus.
Helemaal met je eens.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En toch hoop ik van harte dat ook hij gewoon weer gezond en wel de dag door komt, het hoeft toch allemaal niet zo gewelddadig joh
Kut wapens gewoon bij de politie en het leger houden zijn we van al dat gedoe af. Nu heeft iedereen een wapen daar en het is wachten op een halve gare die zijn dag niet heeft en het gaat gebruiken.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:07 schreef recidivist het volgende:
[..]
Of ze zijn consequent (wapens mag want zelfverdediging) en ze pleiten ervoor dat iedereen overal een wapen op zak mag meenemen om zich te verdedigen tegen dit soort liquidaties/shootings; scholieren/studenten, die soort sprekers etc….allemaal een wapen in hun broekzak want je weet immers nooit wanneer iemand je probeert om te leggen en dan moet je wel het recht op zelfverdediging hebben in een gewelddadige samenleving dat Amerika is.
In een land waar nuance toch al niet zo sterk verankerd, waar de politieke verdeeldheid op dit moment enorm is en waar het vergeven is van de vuurwapens lijkt me dat een angstig idee.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
Natuurlijk, ook na de moord op JFK waren er voldoende mensen aan Republikeinse kant die stonden te juichen.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Walgelijke vertoning, al die extreem linkse gekken die juichen omdat iemand vermoord is.
Serieuze vraag: heeft iemand dit ooit gezien nav een moord op een linkse/progressieve influencer/politicus?
Ik ben ook voorstander van meer beperkingen, maar als buitenstaander is het lastig te snappen hoe Amerikanen naar wapenbezit kijken.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ze zich er echt druk om maken moeten ze misschien maar eens regelen dat wapens niet zomaar voorhanden zijn voor iedereen.
Niet goed onderbouwd dusquote:Op donderdag 11 september 2025 09:12 schreef matspontius het volgende:
had een goed onderbouwd verhaal - feitelijk niet altijd even juist wellicht.
Je leest op social media alleen maar berichten van mensen met een linkse of rechtse mening waar de honden geen brood van lusten. Als je ze face to face zou vragen hoe ze denken over een bepaald politiek onderwerp dan beginnen ze te stamelen.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Walgelijke vertoning, al die extreem linkse gekken die juichen omdat iemand vermoord is.
Serieuze vraag: heeft iemand dit ooit gezien nav een moord op een linkse/progressieve influencer/politicus?
Niemand weet of de schutter uit die hoek komt. De kans is groot, maar met zijn ommezwaai mbt Israël en AIPAC zou het ook uit een andere hoek kunnen komen die je niet zo snel verwacht. Laten we hopen dat de dader snel gepakt wordt.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:12 schreef matspontius het volgende:
Ik heb deze man wel eens op Youtube voorbij zien komen. Goed en welbespraakte debater - of je nou met zijn opvattingen en meningen eens moet zijn? Maar hij bleef altijd rustig en had een goed onderbouwd verhaal - feitelijk niet altijd even juist wellicht.
Als je dan ziet hoe zijnb"tegenstanders" uit de hoek van "progressief" woke en LTBHBIHGFR (whatever) Amerika tegen hem tekeer gingen, telkens weer en met gefilmde bedreigingen verbaast het mij dus niet dat er altijd wel zo'n gestoorde opstaat uit die hoek die vind dat ie de wereld moet redden van deze man. In-en in triest dat je tegenwoordig niet meer normaal met elkaar in gesprek kan gaan zonder gelijk te exploderen. Een kort lontje, nou dat lontje is er helemaal niet meer.
Vader van 2 kinderen en echtgenoot, 31, afgeknald om zijn opvattingen en meningen - lekkere wereld leven we in .......
Waar blijft dat moerele stuk wat in mensen hoort te zitten? Het stuk waarin je zegt, ho dat is een grens die je niet over mag. Je verliest hier het grootste goed wat we hebben als mensen, onze humaniteit.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
In een land waar nuance toch al niet zo sterk verankerd, waar de politieke verdeeldheid op dit moment enorm is en waar het vergeven is van de vuurwapens lijkt me dat een angstig idee.
Het staat er wat onduidelijk, maar probeer je nou te zeggen dat links en extreemlinks hetzelfde zijn?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
Links/extreem-links wordt (is hetzelfde) kan z'n poten weer eens niet thuis houden? Het wordt tijd dat we langzaam beperkingen gaan opleggen aan radicaal linkse groeperingen vanuit de instituties.
Helaas is dat de wereld waar we nu in leven, alleen zien mensen die dit doen niet in dat ze zelf ook op een gegeven moment aan de beurt zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou als je op X kijkt dat er heel veel mensen zijn die echt "juich en feest" gifjes posten omdat die man is vermoord, dan is het ook wel een ziek klimaat hoor.
Heb je daar een voorbeeld van?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk, ook na de moord op JFK waren er voldoende mensen aan Republikeinse kant die stonden te juichen.
Hee, daar is onze man uit Moskou weer.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
Links/extreem-links wordt (is hetzelfde) kan z'n poten weer eens niet thuis houden? Het wordt tijd dat we langzaam beperkingen gaan opleggen aan radicaal linkse groeperingen vanuit de instituties.
Nee, daarvoor moeten we denk ik wachten tot links een keer ergens aan de macht is.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aan jou missen we ook niet veel gezien deze oliedomme postquote:Op donderdag 11 september 2025 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tsja, bij het zien van deze kerel kreeg ik al negatieve vibes en nadat ik heb gelezen waar hij voor stond en wat zijn uitspraken waren.... geweld is niet ok, maar om nou te zeggen dat je er veel aan mist, neuh.
Wat is dat toch met fokkers hier. Wel op de eerste rij staan om posts als deze te maken, maar een beetje toelichting ho maar.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aan jou missen we ook niet veel gezien deze oliedomme post
Google zelf even, het is van alle tijden.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je daar een voorbeeld van?
Overigens doelde ik op dit soort filmpjes als we nu zien op social media…
X staat er gewoon vol mee hoor.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:21 schreef Elan het volgende:
Is het filmpje nog ergens te zien?
Geen medelijden met deze clown, haat zaaien is haat oogsten. Wel vreselijk voor de nabestaanden en met name zijn kinderen.
Alsjeblieft niet zeg. Onenigheid bestrijdt je maar lekker met debat of protest.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Diezelfde mensen eisen een dag van rouw als hun grote PVV held overhoop wordt geknald. Hypocriet volk. Laat ik wel zeggen dat ik dat Geert niet toewens ook al vind ik zijn gedachten goed verre van oke.
Kennelijk ben je niet op de hoogte waar links allemaal aan de macht is…quote:Op donderdag 11 september 2025 09:20 schreef viceversa het volgende:
[..]
Nee, daarvoor moeten we denk ik wachten tot links een keer ergens aan de macht is.
Gedaan: nope.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Google zelf even, het is van alle tijden.
Dan kun je niet googlen. Wat een troll ben je toch ook..quote:
Eens. Echter, het gejuich kwam uit linker hoek. Had niet goed gelezen.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:23 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Onenigheid bestrijdt je maar lekker met debat of protest.
Zijn onderwerpen spelen hier soms ook in meer of mindere matequote:Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Heb het idee dat mensen die wel erg bekend zijn met Kirk meer met amerikaanse polertiek hebben dan met de Nederlandse?
quote:Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jullie hoek.
Matspontius zelf zou daarentegen enorm gemist worden!quote:Op donderdag 11 september 2025 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat is dat toch met fokkers hier. Wel op de eerste rij staan om posts als deze te maken, maar een beetje toelichting ho maar.
Enorm ja.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Matspontius zelf zou daarentegen enorm gemist worden!
Gevonden Ja dat was niet zo ingewikkeld als het zou moeten zijn...quote:Op donderdag 11 september 2025 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
X staat er gewoon vol mee hoor.
Je zou denken dat ze wel geleerd hadden van de aanslag op Trump.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:28 schreef Elan het volgende:
Zal wel eens het einde kunnen zijn van dit soort publieke rally's in de open lucht.
Vooral veel van aantrekken van die internethelden…. Niet dus. VROEGER (opa spreekt) kon je alleen boos worden als iemand voor je stond en diegene een grote bek tegen je had. Tegenwoordig maakt iedereen zich boos over debielen die 10.000 kilometer verderop wonen en waar je totaal geen binding mee hebt. Ik snap dat niet. Mij kan het dus echt niet verrotten dat één of andere halve gare aan de andere kant van de wereld feest zit te vieren vanwege de moord op een influencer die ik niet ken. Maar schijnbaar is nu ineens heel internet boos op elkaar. Rare wereld.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou als je op X kijkt dat er heel veel mensen zijn die echt "juich en feest" gifjes posten omdat die man is vermoord, dan is het ook wel een ziek klimaat hoor.
Inderdaad. Schrijnend natuurlijk om zo feest te vieren bij zo'n moord.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk bijna per definitie voor alles wat extreem aan één kant zit. Je ziet het hier vaak ook, reacties die neerkomen op "dit is mijn mening, als je iets anders denkt snap je het gewoon niet".
Even voor jouw beeld; ik heb bijna mijn hele leven ‘rechts’ gestemd. Levert dat voor jou een error op dat je niet alles in je links/rechts hokjes kunt plaatsen?quote:Op donderdag 11 september 2025 08:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, door net na een dodelijke aanslag op iemand even te komen vermelden dat het volgens jou wel een 'extreme idioot' betrof, draag je natuurlijk net zo goed bij aan de polarisatie.
Vervolgens verwijt je mij dan dat ik een aantal bredere culturele sentimenten benoem, omdat je dit dan weer persoonlijk opvat, waar ik het juist breed houdt door niet op mensen individueel te spelen.
Kortom, dit niet niet aan mij. Zoals ik al aangaf zou ik beginnen bij het tonen van respect als je respect wilt ontvangen. Je kunt niet verwachten dat jij of jouw kant de ongezouten mening mag verkondigen, maar de politieke tegenstander dit niet mag. Zo werkt de wereld gewoon niet.
Charlie Kirk was namelijk helemaal geen 'extreme idioot' maar jij zet hem zelf op die manier weg vanwege jouw eigen nogal uitgesproken progressieve en linkse wereldbeeld, dat geheid op een aantal vlakken sterk zal botsen met het gedachtegoed dat Kirk verspreidde. Dat maakt hem noch extreem, noch een idioot.
Ik snap dat gejuich ook niet. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar een verschrikkelijke (politiek gemotiveerde) moord is m.i. allesbehalve reden tot juichen. Juist ook als je een tegenstander van de man bent.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:25 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Eens. Echter, het gejuich kwam uit linker hoek. Had niet goed gelezen.
Stonden mensen te juichen om de moord op Fortuyn? Ze zullen er vast zijn geweest. Polarisatie voedt extremisme aan beide kanten van het politieke spectrum.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Diezelfde mensen eisen een dag van rouw als hun grote PVV held overhoop wordt geknald. Hypocriet volk. Laat ik wel zeggen dat ik dat Geert niet toewens ook al vind ik zijn gedachten goed verre van oke.
quote:Op donderdag 11 september 2025 08:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We weten natuurlijk nog niet wie de dader is, laat staan de achtergrond. Maar de bereidheid in die contreien om geweld te rechtvaardigen is een gevaar voor de Westerse samenleving. Een Fanonesque wereldbeeld begint langzaam de norm te worden daar.
quote:Op donderdag 11 september 2025 08:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
Onzin, het probleem is dat ideologisch denkende mensen dodelijk geweld niet schuwen. Het is zeker niet zo dat alleen mensen als Kirk vermoord worden.
Transgenderactivisten
Semaj Billingslea (Jacksonville, Florida, 2024): zwarte transman
Mya ‘Regina’ Allen (Milwaukee, Wisconsin, 2024): zwarte transvrouw
Dede Ricks (Detroit, Michigan, 2024): zwarte transvrouw
Acey Morrison (Rapid City, South Dakota, 2024): Two-Spirit Lakota
Aaron Lynch (McLean, Virginia, 2024): Transman
Kandii Reed (Kansas City, Missouri, 2024): Zwarte transvrouw
Natalia Smüt Lopez (Milpitas, CA, 2021): transgender Latina-activiste
Fendi Mon’ezah Armstrong (Lithonia, GA, 2023): zwarte transvrouw
Angel Unique (Memphis, TN, 2022): zwarte transgender vrouw
Zie ook de jaarlijkse lijsten gepubliceerd door GLAAD en Human Rights Campaign voor meer namen en verhalen.
Homo- en LGBTQ+-activisten
Matthew Shepard (Laramie, Wyoming, 1998): homoseksuele student; zijn moord trok internationale aandacht en leidde tot belangrijke wetgeving tegen haatmisdrijven: de Matthew Shepard and James Byrd Jr. Hate Crimes Prevention Act.
Mickey Harmon & Jordan Celotto (Buffalo, New York, 2025): Bekende lokale kunstenaars en LGBTQ-voorvechters, vermoord in hun huis. (De politie heeft de zaak niet als haatmisdrijf aangemerkt.)
En de Gay bar schootings Pulse Nightclub (49 doden, 54 gewonden) Club Q Shooting (5 doden, 25 gewonden)
Dus kom niet met slachtoffer spelen.
Dit, als je een voorstander bent van democratie dan is elke politieke moord walgelijk. Wel jammer weer dat de teksten "de kogel kwam van links" uit de kast worden gehaald. Dit heeft niets met rechts of links te maken, extremisten heb je aan beide kanten.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik snap dat gejuich ook niet. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar een verschrikkelijke (politiek gemotiveerde) moord is m.i. allesbehalve reden tot juichen. Juist ook als je een tegenstander van de man bent.
Ja en nee. Hij was een activist, geen bestuurder. Er zal vast beveiliging geweest zijn, maar geen Secret Service natuurlijk, of snipers op het dak.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze wel geleerd hadden van de aanslag op Trump.
Trump zelf gooit het direct op extreem links geweld. Als President zou hij de kalmte moeten uitstralen richting zijn volk en moeten proberen mensen samen te brengen. Helaas is dat een utopie in de wereld van MAGA.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit, als je een voorstander bent van democratie dan is elke politieke moord walgelijk. Wel jammer weer dat de teksten "de kogel kwam van links" uit de kast worden gehaald. Dit heeft niets met rechts of links te maken, extremisten heb je aan beide kanten.
Leuk.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:27 schreef recursief het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja ik weet dat dit tot 2018 gaat, maar de bron is onverdacht: https://www.journalofdemo(...)n-the-united-states/
Lezen!
Welnee, de enige goede fascist is een dode fascist. Bovendien hoorde je dezelfde lui ook niet toen Dems overhoop werden geschoten. Nou ja, behalve het heel hard roepen dat het echt niet aan de aso-uitspraken van Fox/Kirk/Trump/etc zou liggen.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik snap dat gejuich ook niet. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar een verschrikkelijke (politiek gemotiveerde) moord is m.i. allesbehalve reden tot juichen. Juist ook als je een tegenstander van de man bent.
Ik zie in Europa vooral een opkomst van radicaal rechts. Jij niet?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk ben je niet op de hoogte waar links allemaal aan de macht is…
Ik noteer alvast met potloot: dit idiote gedrag zie je alleen bij extreem links.
Ik snap je punt maar 7 jaar is wel echt een lange tijd waarin veel veranderd is.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:27 schreef recursief het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja ik weet dat dit tot 2018 gaat, maar de bron is onverdacht: https://www.journalofdemo(...)n-the-united-states/
Lezen!
Dat kun je ontwijken door naar het profiel van de poster te gaan en op media te klikken.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, die staat ook op X maar daar moet je wel voor bezwijzen dat je meerderjarig bent. Ik zal kijken of ik hem nog kan vinden.
Het omgaat mij hier volledig welk punt je probeert te maken. Je komt nu met een lijst van niet-blanke lhbt'ers die om het leven zijn gekomen. Waar zit hier de link met de huidige aanslag op Charlie Kirk?quote:
Jezus manquote:Op donderdag 11 september 2025 09:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welnee, de enige goede fascist is een dode fascist. Bovendien hoorde je dezelfde lui ook niet toen Dems overhoop werden geschoten. Nou ja, behalve het heel hard roepen dat het echt niet aan de aso-uitspraken van Fox/Kirk/Trump/etc zou liggen.
Dus om nou te gaan te gaan jammeren dat links staat te juichen is een partij hypocriet.
Nou ja, met deze opmerking pas je prima bij de MAGA kliek die beweert dat empathie een woke ideologie is.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welnee, de enige goede fascist is een dode fascist. Bovendien hoorde je dezelfde lui ook niet toen Dems overhoop werden geschoten. Nou ja, behalve het heel hard roepen dat het echt niet aan de aso-uitspraken van Fox/Kirk/Trump/etc zou liggen.
Dus om nou te gaan te gaan jammeren dat links staat te juichen is een partij hypocriet.
Mensen hoeven zichzelf niet te verlagen tot hun niveau.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit bedoel je?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuk.
En als je gaat googlen op 'far left terrorism attacks the most' oid kom je staatjes tegen waarin links het ergste is.
Een heel slap aftreksel met lang niet zo goede debating skills.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we onze eigen Charlie Kirk.
De agressors willen geen dialoog met normale mensen, want zij willen de verkregen wapens testen op zwakkere medemensen/landen.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:23 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Onenigheid bestrijdt je maar lekker met debat of protest.
schot van 160 meter of zo. Ja dat is geen slechte schutter.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:36 schreef Piperidine het volgende:
Als je van zo'n afstand in één schot iemand kan uitschakelen dan ben je vrij professioneel. Een goed uitgedacht plan. Dus dan zal er waarschijnlijk ook goed nagedacht zijn over een vluchtroute of vermomming. Kan best zijn dat een dader nooit gepakt wordt als camerabeelden in de omgeving een heel ander persoon op het oog hebben in plaats van een in het zwart gekleed persoon.
Een vertrouweling en belangrijke beinvloeder van de momenteel machtigste man ter wereld wordt vermoord maar Boswachter roemt zichzelf om z'n onwetenheid en apathisch gedrag daaroverquote:Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vooral veel van aantrekken van die internethelden…. Niet dus. VROEGER (opa spreekt) kon je alleen boos worden als iemand voor je stond en diegene een grote bek tegen je had. Tegenwoordig maakt iedereen zich boos over debielen die 10.000 kilometer verderop wonen en waar je totaal geen binding mee hebt. Ik snap dat niet. Mij kan het dus echt niet verrotten dat één of andere halve gare aan de andere kant van de wereld feest zit te vieren vanwege de moord op een influencer die ik niet ken. Maar schijnbaar is nu ineens heel internet boos op elkaar. Rare wereld.
De moord op een influencer is allicht niet helemaal hetzelfde als de moord op een politicus, maar een politieke moord is in wezen een aanval op de democratie. Lijkt me linksom of rechtsom niet iets om toe te juichen. Al is er natuurlijk een grens (als je Hitler had omgelegd was je op een bepaald punt wel een held geweest).quote:Op donderdag 11 september 2025 09:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan heb je training gehad. Dus leger.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:36 schreef Piperidine het volgende:
Als je van zo'n afstand in één schot iemand kan uitschakelen dan ben je vrij professioneel. Een goed uitgedacht plan. Dus dan zal er waarschijnlijk ook goed nagedacht zijn over een vluchtroute of vermomming. Kan best zijn dat een dader nooit gepakt wordt als camerabeelden in de omgeving een heel ander persoon op het oog hebben in plaats van een in het zwart gekleed persoon.
Precies. Bij Trump hoorde je al meerdere schoten. Deze schutter was vrij zeker van zijn (of haar) zaak.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
schot van 160 meter of zo. Ja dat is geen slechte schutter.
Jij hebt de intelligentie ook niet meegekregen he.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan heb je training gehad. Dus leger.
Zijn soldaten woke en links? Nou nee. Kortom: kogel kwam van rechts.
Dan hadden mensen ook geroepen dat het een aanslag was op een democratisch gekozen leider.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:37 schreef viceversa het volgende:
als je Hitler had omgelegd was je op een bepaald punt wel een held geweest
En nu inhoudelijk? Dit komt uit de Global Terrorism Database, en die is redelijk onomstreden.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, we gaan herhalen.
Net zoals die oude seniele michaelmoore met zn weilanden en NL plaatje.
Te makkelijk
Wel een schrikbarend profiel trouwens.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat kun je ontwijken door naar het profiel van de poster te gaan en op media te klikken.
https://x.com/flemishfirst1/media
Laatst nog een docu over mathew shepherd waarin lokalen zeggen dat het om drugs ging, niet om homo zijn. Maar de media het heerlijk vond dat narratief wel te gebruiken.quote:
En wat als je via het dak het gebouw middels een luik binnen kan gaan? Ontdoen van je zwarte kleding en 'gewoon rustig' het gebouw uitlopen? Oftewel, je moet met alle scenario's rekening houden.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Gezien het een universiteitscampus was, lijkt me dat er een veelvuldig aantal camera's aanwezig was die hebben vastgelegd welke richting de dader heen is gevlucht (en in welke auto etc).
En waarom zou Trump hem dan uit de weg willen hebben?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:42 schreef Zwansen het volgende:
Hebben ze in BNW al gefilosofeerd over dat Trump hierachter zit omdat Kirk in potentie ooit wel een mogelijke presidentskandidaat zou zijn?
Ik heb dat topic nog eens bekeken, toch zag je daar niemand zeggen dat het terecht was dat die lui overhoop werden geknald. Dat zegt wel wat.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Absoluut een mogelijkheid, maar dan nog kun je als FBI onderzoeken welke personen zich snel uit de voeten doen en de parkeerplaats verlaten.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:42 schreef Piperidine het volgende:
[..]
En wat als je via het dak het gebouw middels een luik binnen kan gaan? Ontdoen van je zwarte kleding en 'gewoon rustig' het gebouw uitlopen? Oftewel, je moet met alle scenario's rekening houden.
Het zou me niet verbazen. We zien wel of de dader ooit gepakt wordt.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:42 schreef Zwansen het volgende:
Hebben ze in BNW al gefilosofeerd over dat Trump hierachter zit omdat Kirk in potentie ooit wel een mogelijke presidentskandidaat zou zijn?
quote:Op donderdag 11 september 2025 09:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor 1934 was het ook nog een democratie.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan hadden mensen ook geroepen dat het een aanslag was op een democratisch gekozen leider.
Ik heb op X de theorie al voorbij zien komen dat Trump op deze manier chaos probeert te creëren. Het doel is dan om de noodtoestand uit te roepen en "martial law" in te voeren zodat ie verkiezingen kan uitstellen, te beginnen met de mid-terms. Heeft ie dan wel het Congres voor nodig maar daar hebben de Republikeinen een meerderheid.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:43 schreef Piperidine het volgende:
[..]
En waarom zou Trump hem dan uit de weg willen hebben?
Wat een gelul. Bijna 3 miljoen Amerikanen dienen in het leger. Alsof dat allemaal Republiekeinen zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is verdacht als mensen vertrekken van een campus nadat iemand is gaan schieten? Moeten ze wel de school-shooting-protocollen aanpassen naar "blijf aanwezig en vertrek niet zodra je schoten hoort".quote:Op donderdag 11 september 2025 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut een mogelijkheid, maar dan nog kun je als FBI onderzoeken welke personen zich snel uit de voeten doen en de parkeerplaats verlaten.
Kirk had een mening over de Epstein files blijkbaar.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:43 schreef Piperidine het volgende:
[..]
En waarom zou Trump hem dan uit de weg willen hebben?
Alleen de data zelf is niet zichtbaar, dat is jammer want dat is de crux.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:40 schreef recursief het volgende:
[..]
En nu inhoudelijk? Dit komt uit de Global Terrorism Database, en die is redelijk onomstreden.
Zie https://www.journalofdemo(...)n-the-united-states/
Hap hap.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:46 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Wat een gelul. Bijna 3 miljoen Amerikanen dienen in het leger. Alsof dat allemaal Republiekeinen zijn.
Een maand na zijn aantreden al niet meer.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:45 schreef viceversa het volgende:
[..]
Voor 1934 was het ook nog een democratie.
Helemaal met je eens !quote:Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
In een land wat bestuurd wordt door iemand die veel respect en waardering voor Putin heeft, en zich gedraagt als een dictator in spe, valt dit wel binnen het patroon ja. In Rusland is het heel normaal om men met (te veel) politiek invloed op te ruimen. Daarbij lijkt de schutter inderdaad een pro.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:42 schreef Zwansen het volgende:
Humaniteit is door maga bij het grof vuil gezet met hun "fun videos" van het vernederen van immigranten.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waar blijft dat moerele stuk wat in mensen hoort te zitten? Het stuk waarin je zegt, ho dat is een grens die je niet over mag. Je verliest hier het grootste goed wat we hebben als mensen, onze humaniteit.
Die database is open source, dus de data is gewoon beschikbaar. Wel even een account aanmaken, maar dan kan je 'm downloaden:quote:Op donderdag 11 september 2025 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alleen de data zelf is niet zichtbaar, dat is jammer want dat is de crux.
Het gaat er natuurijk wie en wat men als terrorist en terreur categoriseert en wat niet. Zo heeft men op de website van EU hebben bijvoorbeeld weer statistieken die rechts de kleinste groep maken, daarna Islamisten, daarna links en daarna een categorie 'ethno-nationalist and separatist' (bron). Ook dat zijn op zijn minst opmerkelijke cijfers.
oke en dan moet je jezelf maar verlagen tot dat niveau en mensen met een andere mening overhoop knallen?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Humaniteit is door maga bij het grof vuil gezet met hun "fun videos" van het vernederen van immigranten.
Internationaal recht overtreden door een boot met 11 mensen kapot te knallen en zonder enig bewijs roepen dat het drugsmokkelaars waren..
De door de propaganda goed geïndoctrineerde maga mensen herhalen dit dan terwijl als je er objectief naar kijkt je als deugssmokkelaar geen 9 extra mensen op je boot gaat meenemen en daarmee 700 kilo minder drugs kan smokkelen. Verder verbruiken zulke boten zoveel brandstof dat het onmogelijk was om hiermee de Amerikaanse kust te bereiken..
vind het vooral bizar hoe openlijk die lui voor partijen als hezbollah zijnquote:Op donderdag 11 september 2025 09:51 schreef Zoddie het volgende:
Links is wel een puinhoop hoor.
Kijk alleen al naar linkse politieke influencers.
Hasan Piker, Destiny, Ethan Klein.
Die HATEN elkaar, fans sturen deaththreats naar de andere influencers, Swatting, Kinderbescherming wordt gebeld.
Ze haten elkaar meer dan dat ze rechtse influencer haten.
En waarom?
Omdat ze het voor 99% met elkaar eens zijn ipv 100%
Het politieke landschap is gewoon een puinhoop momenteel. Lekker elkaar beschuldigen, kleineren en zwartmaken zonder dat de echte problemen worden aangepakt. Daar profiteren dan vooral de radicale partijen van (zowel links en rechts).quote:
quote:Op donderdag 11 september 2025 06:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 september 2025 06:52 schreef HowardRoark het volgende:
In een deel van de progressief linkse wereld in de VS is geweld een natuurlijke en logische uitkomst van de verkeerde dingen zeggen. Dingen die niet in lijn zijn met de dogma's van de linkse kerk. Deze man is gelukkig meteen ontslagen door MSNBC.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 september 2025 08:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Man man manquote:Op donderdag 11 september 2025 09:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als je wereldbeeld bestaat uit doorgeslagen individualisme, moreel en cultureel relativisme en anti-Westers gedachtegoed waarbij bijvoorbeeld het toejuichen van Islamitische terreurgroeperingen als normaal en acceptabel wordt gezien, dan is dit het resultaat. En het ergste is nog dat deze mensen allemaal denken juist moreel verheven te zijn.
Hun wereldbeeld helaas bestaande uit een diepe afkeer voor het Westerse en diens Christelijk-Joodse grondslag en de daaruit voortgekomen normen en waarden, gecombineerd met een pathologische empathie voor barbaarse en primitieve culturen in de derde wereld en Islamofilie, dan is dit vervolgens het resultaat.
quote:Op donderdag 11 september 2025 08:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Kun je niet lezen ofzo?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan kun je niet googlen. Wat een troll ben je toch ook..
https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
quote:Op donderdag 11 september 2025 09:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je daar een voorbeeld van?
Overigens doelde ik op dit soort filmpjes als we nu zien op social media…
Precies dit. Het wordt steeds meer een show van beschuldigingen en persoonlijke aanvallen, terwijl de echte issues blijven liggen. Daarom lijkt Bontenbal voor mij de enige die normaal doet en nog wat charisma heeft om echt iets te betekenen.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het politieke landschap is gewoon een puinhoop momenteel. Lekker elkaar beschuldigen, kleineren en zwartmaken zonder dat de echte problemen worden aangepakt. Daar profiteren dan vooral de radicale partijen van (zowel links en rechts).
Wat heeft dat te maken met mijn betoog dat humaniteit bij het grof vuil gezet is.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
oke en dan moet je jezelf maar verlagen tot dat niveau en mensen met een andere mening overhoop knallen?
Dank u - heel aardigquote:Op donderdag 11 september 2025 09:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Matspontius zelf zou daarentegen enorm gemist worden!
Wat wel gewoon een gegeven is (en dat zie je op dit forum ook) is a: dat er uit de linkse hoek ontzettend veel geaccepteerd wordt en dat rechts als vrij snel gemuilkorfd wordt. En b: dat linkse users zich in allerlei bochten wringen om maar niet te hoeven zeggen dat het erg is dat er iemand dood is geschoten. Ja, als er een asielzoeker dood aanspoelt lopen ze met kaarsjes een stille tocht door Amsterdam (Halsema voorop uiteraard), maar bij mensen als Charly Kirk? No way.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Man man man... Ik verbaas meer keer op keer over de rabiate bullshit die jij uit je toetsenbord weet te toveren wanneer je weer eens iets over "links" meent te moeten zeggen. Je ziet wat gekkies op internet, en tuigt vervolgens een heel bos aan bomen op over hoe in in linkse "contreien" de norm is om geweld te gebruiken of rechtvaardigen en dat deze gebeurtenis daarvan een "logische uitkomst" is.
Reflecteer anders even op die schimmenstrijd van je en neem vooral je eigen advies ter harte:
[..]
Het is niet een enkeling. Het zijn er heel veel. En ze doen dit zo open en bloot omdat in hun bubble je hier punten mee scoort. Ik kwam nota bene ook nog een Noorse politica tegen die zo'n filmpje heeft gepost.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vooral veel van aantrekken van die internethelden…. Niet dus. VROEGER (opa spreekt) kon je alleen boos worden als iemand voor je stond en diegene een grote bek tegen je had. Tegenwoordig maakt iedereen zich boos over debielen die 10.000 kilometer verderop wonen en waar je totaal geen binding mee hebt. Ik snap dat niet. Mij kan het dus echt niet verrotten dat één of andere halve gare aan de andere kant van de wereld feest zit te vieren vanwege de moord op een influencer die ik niet ken. Maar schijnbaar is nu ineens heel internet boos op elkaar. Rare wereld.
Juist wel en er wordt momenteel vooral een heleboel afgebroken wat de democratie niet ten goede komt.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik kan er weinig mee dat je het Amerikaanse systeem niet snapt.
In een medialandschap waarin de Wierd Duks en Jack van Gelders van deze wereld dagelijks te zien zijn twijfel ik hieraanquote:Op donderdag 11 september 2025 10:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat wel gewoon een gegeven is (en dat zie je op dit forum ook) is a: dat er uit de linkse hoek ontzettend veel geaccepteerd wordt en dat rechts als vrij snel gemuilkorfd wordt. En b: dat linkse users zich in allerlei bochten wringen om maar niet te hoeven zeggen dat het erg is dat er iemand dood is geschoten. Ja, als er een asielzoeker dood aanspoelt lopen ze met kaarsjes een stille tocht door Amsterdam (Halsema voorop uiteraard), maar bij mensen als Charly Kirk? No way.
Kijk voor de aardigheid even het interview met Halsema gisteren terug. Stel je even voor dat ze dezelfde koude woorden gebruikte om over de dood van een asielzoeker te praten als ze nu deed over de dood van Kirk. Dan waren de rapen gaar hier. Dan kan je je melden bij 4 verschillende talkshows en wordt je gecanceld door Arie Boomsma.
Dus? Het is en blijft vrijheid van meningsuiting en van alle tijden dat er mensen "blij" zijn dat figuren vermoord worden. Links, rechts, blank en zwart.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet een enkeling. Het zijn er heel veel. En ze doen dit zo open en bloot omdat in hun bubble je hier punten mee scoort. Ik kwam nota bene ook nog een Noorse politica tegen die zo'n filmpje heeft gepost.
misschien omdat je dit post in een topic over een aanslag? lolquote:Op donderdag 11 september 2025 09:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met mijn betoog dat humaniteit bij het grof vuil gezet is.
Verder ook mooi dat je zo bevestigd dat het zomaar doodschieten van 11 mensen door wat militairen , mensen die niet eens een mening gegeven hadden, mensen die geen recht op een eerlijk rechtzaak kregen een bizar laag niveau is van deze Amerikaanse regering.
Idioten heb je aan beide kanten. Aan de andere zijde van dat spectrum heb je Jinek, Beau en dan mis ik er vast nog wat. Of wil jij nu gaan beweren dat het linkerzijde van het spectrum onderbelicht is in het medialandschap?quote:Op donderdag 11 september 2025 10:02 schreef Caland het volgende:
[..]
In een medialandschap waarin de Wierd Duks en Jack van Gelders van deze wereld dagelijks te zien zijn twijfel ik hieraan
Het lijkt me heerlijk veilig om iedereen maar in een hokje of zijde te willen duwen.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:04 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Idioten heb je aan beide kant. Aan de andere zijde van dat spectrum heb je Jinek, Beau en dan mis ik er vast nog wat. Of wil jij nu gaan beweren dat het linkerzijde van het spectrum onderbelicht is in het medialandschap?
Wat een gelul. Rechts "gemuilkorfd"? Ik kom Derksen, Duk, en van Gelder bijna dagelijks wel ergens tegen met hun domme gewauwel. En wat wordt er precies geaccepteerd 'vanuit linkse hoek'?quote:Op donderdag 11 september 2025 10:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat wel gewoon een gegeven is (en dat zie je op dit forum ook) is a: dat er uit de linkse hoek ontzettend veel geaccepteerd wordt en dat rechts als vrij snel gemuilkorfd wordt. En b: dat linkse users zich in allerlei bochten wringen om maar niet te hoeven zeggen dat het erg is dat er iemand dood is geschoten. Ja, als er een asielzoeker dood aanspoelt lopen ze met kaarsjes een stille tocht door Amsterdam (Halsema voorop uiteraard), maar bij mensen als Charly Kirk? No way.
Kijk voor de aardigheid even het interview met Halsema gisteren terug. Stel je even voor dat ze dezelfde koude woorden gebruikte om over de dood van een asielzoeker te praten als ze nu deed over de dood van Kirk. Dan waren de rapen gaar hier. Dan kan je je melden bij 4 verschillende talkshows en wordt je gecanceld door Arie Boomsma.
Hr zit op de inhoud en maakt verzorgde posts met bronnen.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Man man man... Ik verbaas meer keer op keer over de rabiate bullshit die jij uit je toetsenbord weet te toveren wanneer je weer eens iets over "links" meent te moeten zeggen. Je ziet wat gekkies op internet, en tuigt vervolgens een heel bos aan bomen op over hoe in in linkse "contreien" de norm is om geweld te gebruiken of rechtvaardigen en dat deze gebeurtenis daarvan een "logische uitkomst" is.
Reflecteer anders even op die schimmenstrijd van je en neem vooral je eigen advies ter harte:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |