abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218736802
quote:
De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .

Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.

Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”

Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.

Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/
Bekijk deze YouTube-video

twitter

twitter

Nooit van gehoord.
U MAD?
pi_218736805
Een gek die een andere gek neerschiet in een land met meer vuurwapens dan mensen. Je verwacht het niet.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218736811
Had er echt nog nooit van gehoord. Klonk, als ik de berichten zo lees als een nietsnut die met zijn extreme mening mensen flink boos heeft gemaakt. Ach, er staat vast wel weer een nieuwe Charlie op met een pittige mening over wat dan ook.
U MAD?
pi_218736826
Wel redelijk vreemd.

Lange afstand neergeschoten, ofwel sluipschutter.

De afstand, ter vergelijking, was groter versus bijv op trump of JFK destijds.
pi_218736827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 04:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel redelijk vreemd.

Lange afstand neergeschoten, ofwel sluipschutter.

De afstand, ter vergelijking, was groter versus bijv op trump of JFK destijds.
Insinueer jij nu een inside job?????????
U MAD?
pi_218736830
Wel eens wat van hem gezien. Niet mijn type "activist", maar heel extreem was hij niet n.m.i.

Wéér iemand die niet kan verkroppen dat er andere denkbeelden mogelijk zijn :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218736835
Tots&preejers.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218736837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 04:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Insinueer jij nu een inside job?????????
Nee, ik stel vragen.
Jij insinueert dat.
pi_218736839
https://www.instagram.com/reel/DOb_TmgCKyS/?l=1

Lijkt mij toch een redelijke gast
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218736840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 04:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee, ik stel vragen.

Huh je stelde helemaal geen vragen?
U MAD?
pi_218736842
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 04:53 schreef Filosoofert het volgende:

Maar wat deed hij voor de kost eigenlijk?
U MAD?
pi_218736845
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 04:53 schreef Filosoofert het volgende:

Zijn organisatie Turning Point USA mobiliseerde in 2021 al Trump-kiezers om op 6 januari naar de hoofdstad te reizen en is inmiddels een cruciaal onderdeel van het Republikeinse partijapparaat. De conservatieve jongerenvereniging zamelde miljoenen dollars in voor pro-Trumpactiviteiten.

Kirk haalde fel uit naar 'woke' en 'diversiteit' en noemde Black Lives Matter 'een terroristische organisatie die de westerse beschaving wil vernietigen'. Hij werd gehaat door veel liberalen, die vonden dat hij desinformatie over covid-19 verspreidde en Trumps leugens over verkiezingsfraude normaliseerde.

Lijkt mij niet eigenlijk.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 11 september 2025 @ 05:14:40 #13
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218736867
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 04:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Een gek die een andere gek neerschiet in een land met meer vuurwapens dan mensen. Je verwacht het niet.
En dat land ligt ook nog eens aan de andere kant van de wereld.

FOK!: in rap tempo 4 topics
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218736878
quote:
In de zaak van de moord op politiek activist Charlie Kirk in de VS is iemand opgepakt en weer vrijgelaten. De autoriteiten in de staat Utah hadden iemand aangehouden die werd aangemerkt als een person of interest, iemand die in het onderzoek op de radar is gekomen. Na een verhoor is diegene vrijgelaten.

De echte dader is dus nog op de vlucht. Het zou gaan om iemand die ten tijde van de moordaanslag zwarte kleding droeg en zich bevond op een dak op de universiteitscampus waar de moord werd gepleegd.
NOS

Die in het filmpje op het dak was dus wellicht niet de schutter maar deze. Hoewel je het op twee manieren kunt lezen zoals de NOS het schrijft. Neem aan dat ze met de laatste zin niet de echte dader bedoelen maar degene die was opgepakt en vehoord.
pi_218736963
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 04:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Huh je stelde helemaal geen vragen?
Geinig ik zag het al aankomen.
Begrijpend lezen blijft een vak.
pi_218736978
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 04:54 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Maar wat deed hij voor de kost eigenlijk?
Opruien en propaganda verspreiden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218736987
Dit is de man die riep dat af en toe een dode geen probleem is zolang je vuurwapens mag bezitten _O-

Lekker voor je _O_ _O_ _O_
  donderdag 11 september 2025 @ 06:44:57 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218737070
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:22 schreef augurk2025 het volgende:
Dit is de man die riep dat af en toe een dode geen probleem is zolang je vuurwapens mag bezitten _O-

Lekker voor je _O_ _O_ _O_
:{
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218737072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 04:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zijn organisatie Turning Point USA mobiliseerde in 2021 al Trump-kiezers om op 6 januari naar de hoofdstad te reizen en is inmiddels een cruciaal onderdeel van het Republikeinse partijapparaat. De conservatieve jongerenvereniging zamelde miljoenen dollars in voor pro-Trumpactiviteiten.

Kirk haalde fel uit naar 'woke' en 'diversiteit' en noemde Black Lives Matter 'een terroristische organisatie die de westerse beschaving wil vernietigen'. Hij werd gehaat door veel liberalen, die vonden dat hij desinformatie over covid-19 verspreidde en Trumps leugens over verkiezingsfraude normaliseerde.

Lijkt mij niet eigenlijk.
Een tegenstander zijn van 'woke' en 'diversiteit' is juist bewonderenswaardig.

Dat zijn standpunten in de (Amerikaanse) linkse en progressieve contreien voor antipathie wisten te zorgen is een goed teken dat deze man uitstekend bezig was. Want worden afgekeurd in zulke contreien, waar veel mensen toch al geen functionerend moreel kompas hebben, is immers veelzeggend.

Het spreekt tevens boekdelen dat uit die hoek door sommigen nu wordt geprobeerd hun gram te halen over deze aanslag met natrappen of deze aanslag zelfs gewoon prima vinden. Het blijft dan ook schrikbarend om te zien wat voor een verachtelijke en ronduit slechte mensen zich er toch in die contreien begeven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218737087
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Vuurwapens zijn tegenwoordig van een heel ander kaliber als toen. Volautomatische wapens, snipers etc. i.p.v. pistolen die je per kogel moet laden en regelmatig weigeren of vastlopen.

Australië heeft na de Port Arthur slachtpartij in 1996 laten zien dat je een heel eind kunt komen om dit probleem aan te pakken. Het kan.
In Australië zijn simpelweg nooit zoveel wapens in omloop geweest als in de VS. Kortom, deze vergelijking gaat niet op. Sterker nog, er zijn zelfs nu meer wapens in Australië dan in 1996 als ik even snel zoek. Schijnbaar doen zij dus andere dingen dan de wapens uit de winkels halen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218737102
In een deel van de progressief linkse wereld in de VS is geweld een natuurlijke en logische uitkomst van de verkeerde dingen zeggen. Dingen die niet in lijn zijn met de dogma's van de linkse kerk. Deze man is gelukkig meteen ontslagen door MSNBC.

twitter
pi_218737133
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een tegenstander zijn van 'woke' en 'diversiteit' is juist bewonderenswaardig.

Dat zijn standpunten in de (Amerikaanse) linkse en progressieve contreien voor antipathie wisten te zorgen is een goed teken dat deze man uitstekend bezig was. Want worden afgekeurd in zulke contreien, waar veel mensen toch al geen functionerend moreel kompas hebben, is immers veelzeggend.

Het spreekt tevens boekdelen dat uit die hoek door sommigen nu wordt geprobeerd hun gram te halen over deze aanslag met natrappen of deze aanslag zelfs gewoon prima vinden. Het blijft dan ook schrikbarend om te zien wat voor een verachtelijke en ronduit slechte mensen zich er toch in die contreien begeven.
Jij bent een hypocriete mafkees. Rode kruis medewerkers executeren? Meest morele leger ooit! Iemand die zijn best deed om haat en wapens te verspreiden dood? Waarom zijn linkse en progressieve contreien niet in tranen zoals ik!?
pi_218737149
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 05:14 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En dat land ligt ook nog eens aan de andere kant van de wereld.

FOK!: in rap tempo 4 topics
Probleem met de Amerikanen is dat ze een Civ5 culturele overwinning hebben behaald op de wereld. Alles wat ze daar doen is 2 jaar later hier hip. Nederland is al de nr 1 of 2 in Europa qua beveiligde personen.
pi_218737157
Dat zal me een flinke mensenjacht zijn op de moordenaar daar.
pi_218737163
Je kan deze Charlie Kirk bewonderen, of je kan hem haten. Links of rechts die elkaar de tent uitvechten, voor een land is dit onrust, niet goed. Trump claimt een grote leider te zijn, maar de USA is volgens mij nog nooit zo'n snelkookpan geweest. Eigenlijk geldt dit voor de hele wereld. The Donald staat voor een grote uitdaging,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')