abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218737569
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ook. Het probleem is alleen dat een martelarenstatus dit soort gezwets een boost geeft in plaats van dat het walgend weggelachen wordt. Dit is koren op de molen van de groeperingen waarvan hij een spreekbuis was.
Oh absoluut mee eens. Dat zien we nu al. Plus ik garandeer je dat als het iemand is met een linkse achtergrond, er nog eens hordes aan mensen het als kans zien om gelijk elke progressieve over 1 kam te scheren.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218737571
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef viceversa het volgende:
Influencers hebben daar keihard aan bijgedragen, niet specifiek Kirk trouwens.
Kirk heeft wel degelijk bijgedragen aan het mobiliseren van de jonge kiezer richting het Republikeinse kamp, dat dan weer wel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218737576
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Maar wat? Heb je iets tegen democratie?
Een functionerende democratie is meer dan alleen een verkiezing winnen op basis van kiesmannen.
pi_218737580
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:14 schreef Nexum het volgende:
Het is afschuwelijk voor zijn vrouw en kinderen, maar in de VS worden om de twee weken kinderen doodgeschoten in school shootings en dat boeit Republikeinen vrij weinig, dus de dramatische outrage rondom dit vind ik vrij hypocriet.

Daarnaast ben ik heel erg voor vrijheid van meningsuiting, maar deze man zocht extreem erg de grenzen van toelaatbaarheid op. Dit was iemand die van mening was dat een 10 jarige die verkracht zou zijn en zwanger zou raken gewoon het kindje zou moeten baren. Dat soort christelijk gezwets ben ik liever kwijt dan rijk.
Ten eerste: ook Republikeinen vinden het niet ok als er een school shooting is.

Ten tweede: ik zou tegen een verbod op auto’s zijn. En ja, dat betekent dus dat ik accepteer dat er ook verkeersdoden zijn. Kennelijk vind ik de vrijheid om auto te rijden belangrijker. Dat maakt niet dat ik verkeersdoden prima vind ofzo.

Ten derde: ook Democraten zijn voor wapenbezit. Weliswaar zijn ze meer geneigd naar beperkingen. Maar wapenbezit verbieden zoals in Europa? Nope.

En ja: zijn standpunt over abortus is ook niet de mijne (sowieso: al het grrrrristelijke grrrrruwel ik van). Maar als je voor vrijheid van meningsuiting bent, dan ben je dus juist ook voor standpunten die schuren. Immers, voor standpunten die iedereen heeft heb je de vrijheid van meningsuiting helemaal niet nodig.

Ik snap dus ook totaal niet dat er mensen zijn die in deze moord een soort van redelijkheid zien. Laat staan dat er mensen zijn die het toejuichen. Die laatste groep: compleet gestoord…
pi_218737581
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:34 schreef viceversa het volgende:

[..]
Een functionerende democratie is meer dan alleen een verkiezing winnen op basis van kiesmannen.
Ik kan er weinig mee dat je het Amerikaanse systeem niet snapt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 11 september 2025 @ 08:36:24 #106
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_218737583
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef viceversa het volgende:

[..]
Ja we kunnen nu een semantische discussie gaan voeren, maar je hebt gezien wie er nu aan de macht zijn in de VS en welke kant het met de democratie daar opgaat? Influencers hebben daar keihard aan bijgedragen, niet specifiek Kirk trouwens.

Met de trias politica gaat het daar ook zo lekker.
Het gaat mij erom dat ik liever een samenleving zie waarin slechte meningen worden bestreden met goede argumenten. In een publiek debat dat voor iedereen toegankelijk is.

De retoriek dat bepaalde ideeën zó verwerpelijk zijn dat ze simpelweg niet meer gehouden mogen worden, legt wat mij betreft juist de weg vrij om die meningen in extreemlinkse of extreemrechtse bubbels te drukken. Daar ontbreekt elk tegengeluid, en worden de meningen niet minder, maar juist méér extreem.
pi_218737587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Maar wat? Heb je iets tegen democratie?
Als je Kirk geen klootzak vond heb je iets tegen democratie.

De beste man heeft geprobeerd een eerlijke verkiezingsuitslag de nek om te draaien en heeft daarmee tot gisteren politiek geweld tegen democraten uitgelokt.
pi_218737598
Maggewoonniegebeureklaar.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_218737599
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Nu gaan trollen lijkt me niet zo verstandig. De kogel of het mes komt me net iets te vaak uit de linker hoek.

Jullie hoek.
Ah, nu ben ik weer links. Wordt er inmiddels bi-polair van door jullie.
pi_218737602
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Dat is nooit anders geweest. Met vooral Trump laat men daar zien dat de meest labiele en instabiele idioten verantwoordelijkheden krijgen die ze NOOIT hadden mogen krijgen. Dat ze nog 's levensgevaarlijk zijn nemen de radicaal rechts idioten voor lief. Echter, dat betekent niet dat ze maar pardoes dood geschoten hoeven te worden.
Ben benieuwd naar de dader. Hoop dat dit alles geen staartje krijgt qua onrust in de VS.
pi_218737606
Het is te hopen dat ze de dader snel te pakken krijgen want blijkbaar is hij een betere schutter dan degene die trump net gemist heeft
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218737609
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kirk heeft wel degelijk bijgedragen aan het mobiliseren van de jonge kiezer richting het Republikeinse kamp, dat dan weer wel.
Dat zegt Trump allemaal in zijn speech. Ik weet niet of hij hier al staat. ( ik ken degene niet die deze tweet heeft geplaatst)

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door tesssssssss op 11-09-2025 08:47:11 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218737610
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zijn analyse is dat (dodelijk) geweld eigenlijk een natuurlijk en logisch antwoord is op het innemen van standpunten die binnen links en progressieve contreien (MSNBC is de tegenhanger van FOX News) als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' worden gezien.

'You can’t stop with these awful thoughts you have and then saying these awful words and then not expect awful actions to take place'

Maar dat creëert een probleem, want binnen die contreien wordt van alles als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' gezien tegenwoordig dat het niet is. Daarom krijg je dus al dat iemand die een aantal standpunten inneemt die de linkse kerk als problematisch ziet, als een min of meer legitiem doelwit wordt gezien.

Dit benadrukt ook waar het probleem zit en dat is niet bij rechts.
Volgens mij is extremisme aan beiden kanten van het politieke spectrum niet echt wenselijk. Rechts weet ook heel goed mensen de mond te snoeren. Kijk immers naar Trump.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218737612
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:38 schreef viceversa het volgende:

[..]
Ben benieuwd naar de dader. Hoop dat dit alles geen staartje krijgt qua onrust in de VS.
Wat denk je zelf? Dit krijgt zeker wel een staartje.
  donderdag 11 september 2025 @ 08:41:12 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218737613
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zijn analyse is dat (dodelijk) geweld eigenlijk een natuurlijk en logisch antwoord is op het innemen van standpunten die binnen links en progressieve contreien (MSNBC is de tegenhanger van FOX News) als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' worden gezien.

'You can’t stop with these awful thoughts you have and then saying these awful words and then not expect awful actions to take place'

Maar dat creëert een probleem, want binnen die contreien wordt van alles als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' gezien tegenwoordig dat het niet is. Daarom krijg je dus al dat iemand die een aantal standpunten inneemt die de linkse kerk als problematisch ziet, als een min of meer legitiem doelwit wordt gezien.

Dit benadrukt ook waar het probleem zit en dat is niet bij rechts.
quote:

De kogel of het mes komt me net iets te vaak uit de linker hoek.

Onzin, het probleem is dat ideologisch denkende mensen dodelijk geweld niet schuwen. Het is zeker niet zo dat alleen mensen als Kirk vermoord worden.

Transgenderactivisten
Semaj Billingslea (Jacksonville, Florida, 2024): zwarte transman
Mya ‘Regina’ Allen (Milwaukee, Wisconsin, 2024): zwarte transvrouw
Dede Ricks (Detroit, Michigan, 2024): zwarte transvrouw
Acey Morrison (Rapid City, South Dakota, 2024): Two-Spirit Lakota
Aaron Lynch (McLean, Virginia, 2024): Transman
Kandii Reed (Kansas City, Missouri, 2024): Zwarte transvrouw
Natalia Smüt Lopez (Milpitas, CA, 2021): transgender Latina-activiste
Fendi Mon’ezah Armstrong (Lithonia, GA, 2023): zwarte transvrouw
Angel Unique (Memphis, TN, 2022): zwarte transgender vrouw
Zie ook de jaarlijkse lijsten gepubliceerd door GLAAD en Human Rights Campaign voor meer namen en verhalen.

Homo- en LGBTQ+-activisten
Matthew Shepard (Laramie, Wyoming, 1998): homoseksuele student; zijn moord trok internationale aandacht en leidde tot belangrijke wetgeving tegen haatmisdrijven: de Matthew Shepard and James Byrd Jr. Hate Crimes Prevention Act.
Mickey Harmon & Jordan Celotto (Buffalo, New York, 2025): Bekende lokale kunstenaars en LGBTQ-voorvechters, vermoord in hun huis. (De politie heeft de zaak niet als haatmisdrijf aangemerkt.)

En de Gay bar schootings Pulse Nightclub (49 doden, 54 gewonden) Club Q Shooting (5 doden, 25 gewonden)

Dus kom niet met slachtoffer spelen.
pi_218737614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat zegt Trump allemaal in zijn speech. Ik weet niet of hij hier al staat.

[ x ]
AI :') Trump is dood
pi_218737617
quote:
Beseffen jullie wel dat wat Charlie Kirk deed al tijden niet meer mogelijk is in Nederland?

(In de openbare ruimte, op een universiteit, met studenten in debat gaan.)

Charlie Kirk is vandaag vermoord, maar het debat is hier al twintig jaar dood.
twitter

https://x.com/benno_jongh/status/1965909985843622150
  donderdag 11 september 2025 @ 08:41:35 #118
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218737619
Beetje ironisch is het wel.
Zeggen dat het erbij hoort, doden door vuurwapens bij 2nd amendment.
En dan zelf afgeschoten worden.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_218737628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat denk je zelf? Dit krijgt zeker wel een staartje.
Meh, met de politieke moord op een Democratische politica in Minnessotat een paar maanden terug door een MAGA wappie gebeurde verder niks. En dat was er eentje waarvan we motief en toedracht weten.

Schrijnend verschil ook wel als je de reacties vergelijkt van Democratische kopstukken nu en Republikeinse kopstukken toen.
pi_218737631
quote:
Het is maar goed dat we Constant Kusters en dat soort kneuzen geen podium bieden. Edwin Wagemakers krijgt dan weer wel teveel ruimte.
pi_218737633
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:39 schreef TLC het volgende:
Het is te hopen dat ze de dader snel te pakken krijgen want blijkbaar is hij een betere schutter dan degene die trump net gemist heeft
Ik las dat ze de dader hebben.

Edit: nog niet dus

[ Bericht 2% gewijzigd door viceversa op 11-09-2025 08:51:01 ]
pi_218737634
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:41 schreef byah het volgende:

[..]
AI :') Trump is dood
Nou niet dood, maar wel heel boos nu, denk ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218737637
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
Nu gaan trollen lijkt me niet zo verstandig. De kogel of het mes komt me net iets te vaak uit de linker hoek.

Jullie hoek.
We weten natuurlijk nog niet wie de dader is, laat staan de achtergrond. Maar de bereidheid in die contreien om geweld te rechtvaardigen is een gevaar voor de Westerse samenleving. Een Fanonesque wereldbeeld begint langzaam de norm te worden daar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218737642
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:43 schreef viceversa het volgende:

[..]
Ik las dat ze de dader hebben.
Bron?
  donderdag 11 september 2025 @ 08:44:21 #125
12221 Tijn