Oh absoluut mee eens. Dat zien we nu al. Plus ik garandeer je dat als het iemand is met een linkse achtergrond, er nog eens hordes aan mensen het als kans zien om gelijk elke progressieve over 1 kam te scheren.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ook. Het probleem is alleen dat een martelarenstatus dit soort gezwets een boost geeft in plaats van dat het walgend weggelachen wordt. Dit is koren op de molen van de groeperingen waarvan hij een spreekbuis was.
Kirk heeft wel degelijk bijgedragen aan het mobiliseren van de jonge kiezer richting het Republikeinse kamp, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef viceversa het volgende:
Influencers hebben daar keihard aan bijgedragen, niet specifiek Kirk trouwens.
Een functionerende democratie is meer dan alleen een verkiezing winnen op basis van kiesmannen.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar wat? Heb je iets tegen democratie?
Ten eerste: ook Republikeinen vinden het niet ok als er een school shooting is.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:14 schreef Nexum het volgende:
Het is afschuwelijk voor zijn vrouw en kinderen, maar in de VS worden om de twee weken kinderen doodgeschoten in school shootings en dat boeit Republikeinen vrij weinig, dus de dramatische outrage rondom dit vind ik vrij hypocriet.
Daarnaast ben ik heel erg voor vrijheid van meningsuiting, maar deze man zocht extreem erg de grenzen van toelaatbaarheid op. Dit was iemand die van mening was dat een 10 jarige die verkracht zou zijn en zwanger zou raken gewoon het kindje zou moeten baren. Dat soort christelijk gezwets ben ik liever kwijt dan rijk.
Ik kan er weinig mee dat je het Amerikaanse systeem niet snapt.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:34 schreef viceversa het volgende:
[..]
Een functionerende democratie is meer dan alleen een verkiezing winnen op basis van kiesmannen.
Het gaat mij erom dat ik liever een samenleving zie waarin slechte meningen worden bestreden met goede argumenten. In een publiek debat dat voor iedereen toegankelijk is.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ja we kunnen nu een semantische discussie gaan voeren, maar je hebt gezien wie er nu aan de macht zijn in de VS en welke kant het met de democratie daar opgaat? Influencers hebben daar keihard aan bijgedragen, niet specifiek Kirk trouwens.
Met de trias politica gaat het daar ook zo lekker.
Als je Kirk geen klootzak vond heb je iets tegen democratie.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar wat? Heb je iets tegen democratie?
Ah, nu ben ik weer links. Wordt er inmiddels bi-polair van door jullie.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nu gaan trollen lijkt me niet zo verstandig. De kogel of het mes komt me net iets te vaak uit de linker hoek.
Jullie hoek.
Ben benieuwd naar de dader. Hoop dat dit alles geen staartje krijgt qua onrust in de VS.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Dat is nooit anders geweest. Met vooral Trump laat men daar zien dat de meest labiele en instabiele idioten verantwoordelijkheden krijgen die ze NOOIT hadden mogen krijgen. Dat ze nog 's levensgevaarlijk zijn nemen de radicaal rechts idioten voor lief. Echter, dat betekent niet dat ze maar pardoes dood geschoten hoeven te worden.
Dat zegt Trump allemaal in zijn speech. Ik weet niet of hij hier al staat. ( ik ken degene niet die deze tweet heeft geplaatst)quote:Op donderdag 11 september 2025 08:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kirk heeft wel degelijk bijgedragen aan het mobiliseren van de jonge kiezer richting het Republikeinse kamp, dat dan weer wel.
Volgens mij is extremisme aan beiden kanten van het politieke spectrum niet echt wenselijk. Rechts weet ook heel goed mensen de mond te snoeren. Kijk immers naar Trump.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zijn analyse is dat (dodelijk) geweld eigenlijk een natuurlijk en logisch antwoord is op het innemen van standpunten die binnen links en progressieve contreien (MSNBC is de tegenhanger van FOX News) als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' worden gezien.
'You can’t stop with these awful thoughts you have and then saying these awful words and then not expect awful actions to take place'
Maar dat creëert een probleem, want binnen die contreien wordt van alles als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' gezien tegenwoordig dat het niet is. Daarom krijg je dus al dat iemand die een aantal standpunten inneemt die de linkse kerk als problematisch ziet, als een min of meer legitiem doelwit wordt gezien.
Dit benadrukt ook waar het probleem zit en dat is niet bij rechts.
Wat denk je zelf? Dit krijgt zeker wel een staartje.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:38 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de dader. Hoop dat dit alles geen staartje krijgt qua onrust in de VS.
quote:Op donderdag 11 september 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zijn analyse is dat (dodelijk) geweld eigenlijk een natuurlijk en logisch antwoord is op het innemen van standpunten die binnen links en progressieve contreien (MSNBC is de tegenhanger van FOX News) als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' worden gezien.
'You can’t stop with these awful thoughts you have and then saying these awful words and then not expect awful actions to take place'
Maar dat creëert een probleem, want binnen die contreien wordt van alles als 'verschrikkelijk' of 'hatelijk' gezien tegenwoordig dat het niet is. Daarom krijg je dus al dat iemand die een aantal standpunten inneemt die de linkse kerk als problematisch ziet, als een min of meer legitiem doelwit wordt gezien.
Dit benadrukt ook waar het probleem zit en dat is niet bij rechts.
Onzin, het probleem is dat ideologisch denkende mensen dodelijk geweld niet schuwen. Het is zeker niet zo dat alleen mensen als Kirk vermoord worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:
De kogel of het mes komt me net iets te vaak uit de linker hoek.
AIquote:Op donderdag 11 september 2025 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zegt Trump allemaal in zijn speech. Ik weet niet of hij hier al staat.
[ x ]
quote:Beseffen jullie wel dat wat Charlie Kirk deed al tijden niet meer mogelijk is in Nederland?
(In de openbare ruimte, op een universiteit, met studenten in debat gaan.)
Charlie Kirk is vandaag vermoord, maar het debat is hier al twintig jaar dood.
Meh, met de politieke moord op een Democratische politica in Minnessotat een paar maanden terug door een MAGA wappie gebeurde verder niks. En dat was er eentje waarvan we motief en toedracht weten.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Dit krijgt zeker wel een staartje.
Het is maar goed dat we Constant Kusters en dat soort kneuzen geen podium bieden. Edwin Wagemakers krijgt dan weer wel teveel ruimte.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:41 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/benno_jongh/status/1965909985843622150
Ik las dat ze de dader hebben.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:39 schreef TLC het volgende:
Het is te hopen dat ze de dader snel te pakken krijgen want blijkbaar is hij een betere schutter dan degene die trump net gemist heeft
We weten natuurlijk nog niet wie de dader is, laat staan de achtergrond. Maar de bereidheid in die contreien om geweld te rechtvaardigen is een gevaar voor de Westerse samenleving. Een Fanonesque wereldbeeld begint langzaam de norm te worden daar.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nu gaan trollen lijkt me niet zo verstandig. De kogel of het mes komt me net iets te vaak uit de linker hoek.
Jullie hoek.
Bron?quote:Op donderdag 11 september 2025 08:43 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik las dat ze de dader hebben.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:12 schreef TLC het volgende:
Tot voor gisteravond had ik nog nooit van hem gehoord
Dat hoop ik met je mee. Maar omdat de gemiddelde inwoner daar onvoorspelbaar is als bliksem zou ik niet vreemd opkijken als de pleuris daar nog eens flink uitbreekt.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:38 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de dader. Hoop dat dit alles geen staartje krijgt qua onrust in de VS.
Er gingen al vrij snel wilde posts rond met foto’s, maar volgens de nieuwsmedia is de dader nog voortvluchtig.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:43 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik las dat ze de dader hebben.
Nou ja, dat het geen Reichstag moment wordt.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Dit krijgt zeker wel een staartje.
Ik gok dat die tijdelijk opgepakte boomer het komende jaar geen leven heeft.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gingen al vrij snel wilde posts rond met foto’s, maar volgens de nieuwsmedia is de dader nog voortvluchtig.
Ah, de persoon op het dak is dus nog voortvluchtig. Dan heb ik dat verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gingen al vrij snel wilde posts rond met foto’s, maar volgens de nieuwsmedia is de dader nog voortvluchtig.
Hoe krijg juist jij dit uit je toetsenbord zonder een moment van zelfreflectie?quote:Op donderdag 11 september 2025 08:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We weten natuurlijk nog niet wie de dader is, laat staan de achtergrond. Maar de bereidheid in die contreien om geweld te rechtvaardigen is een gevaar voor de Westerse samenleving. Een Fanonesque wereldbeeld begint langzaam de norm te worden daar.
Het lijkt me geen makkelijk schot in ieder geval.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:44 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Dat hoop ik met je mee. Maar omdat de gemiddelde inwoner daar onvoorspelbaar is als bliksem zou ik niet vreemd opkijken als de pleuris daar nog eens flink uitbreekt.
Wat betreft de dader. Lone-wolf. Einzergänger, zoiets. Zou denk ik geen arts of advocaat zijn.
Generatiekloofje wellichtquote:Op donderdag 11 september 2025 08:45 schreef de_boswachter het volgende:
Had jij tot gisteravond ooit van Charlie Kirk gehoord?
[poll=9241]
Ongetwijfeld eens langs zien komen hier of in POL ofzo in een tweetje, maar zeker niet bewust opgeslagen, als je het me 24u geleden had gevraagd zou ik geen idee gehad hebbenquote:Op donderdag 11 september 2025 08:45 schreef de_boswachter het volgende:
Had jij tot gisteravond ooit van Charlie Kirk gehoord?
[poll=9241]
Veel geleerd van Breivik.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
The youth party leader for the Norwegian communist party Rødt, is celebrating Charlie Kirk’s death. Laughing.
Als ik dat filmpje zie denk ik wel een scherpschutter. Ik heb niet de enge versie gekeken. Met heel veel bloed.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:52 schreef viceversa het volgende:
[..]
Het lijkt me geen makkelijk schot in ieder geval.
Alleen de mensen die in een online US-focused bubble verkeren of een soortgelijke algoritme hun account blijft feeden kennen hem.quote:
Welke is de enge versie met heel veel bloed?quote:Op donderdag 11 september 2025 08:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik dat filmpje zie denk ik wel een scherpschutter. Ik heb niet de enge versie gekeken. Met heel veel bloed.
Zijn er inmiddels meerdere van, vanuit allerlei hoeken dichtbij de tent waar hij onder zat.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Welke is de enge versie met heel veel bloed?
Je hoeft mij niet te gaan DM’en.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mooi screenshot, welk doel wil je bereiken?
https://x.com/flemishfirst1/status/1965851830287802398?s=19quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Reddit is aardig aan het feestvieren ja.quote:
Ja, die staat ook op X maar daar moet je wel voor bezwijzen dat je meerderjarig bent. Ik zal kijken of ik hem nog kan vinden.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |