Op de politics subreddit werd elk topic vannacht gesloten binnen seconden.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Reddit is aardig aan het feestvieren ja.
Die was natuurlijk al begonnen (of eigenlijk nooit weg geweest), zie eerder dit jaar.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Daarintegen zou het schuim ze op de bek staan als het een linkse influencer zou zijn geweest die doodgeschoten was en rechts stonden zo te juichen.
Ik vind het allemaal wel eng worden hoeveel mensen zitten te juichen hierom, we gaan een rare tijd van politieke moorden en adoratie van geweld tegemoet.
En dat geld voor beide kanten.
Ach joh, boeiequote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Daarintegen zou het schuim ze op de bek staan als het een linkse influencer zou zijn geweest die doodgeschoten was en rechts stonden zo te juichen.
Ik vind het allemaal wel eng worden hoeveel mensen zitten te juichen hierom, we gaan een rare tijd van politieke moorden en adoratie van geweld tegemoet.
Niet bepaald wat je noemt "stijlvolle" reacties.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
lekker pik, weten we dat ook weerquote:Op donderdag 11 september 2025 08:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Gestorven voor zijn eigen idealen en in een systeem waar hij content mee was. Nog steeds een retard maar prima idd.
Als ze zich er echt druk om maken moeten ze misschien maar eens regelen dat wapens niet zomaar voorhanden zijn voor iedereen.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:35 schreef VEM2012 het volgende:
Ten eerste: ook Republikeinen vinden het niet ok als er een school shooting is.
Het is aan beide kanten radicaal (geworden).quote:Op donderdag 11 september 2025 09:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet bepaald wat je noemt "stijlvolle" reacties.
Had die Charlie het toch wel aardig bij het rechte eind:
[ afbeelding ]
Nope. Scherpschutter/sniper. Maar goed, het zal vermoedelijk niet lang duren voordat er een mugshot wordt gedeeld met de vermoedelijke dader.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:52 schreef viceversa het volgende:
[..]
Het lijkt me geen makkelijk schot in ieder geval.
Ja, dat zie je veel tegenwoordig, mensen met veel online aanhangers die binnen hun niche vrij beroemd zijn, maar daarbuiten heeft nooit iemand ervan gehoord.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef recidivist het volgende:
[..]
Alleen de mensen die in een online US-focused bubble verkeren of een soortgelijke algoritme hun account blijft feeden kennen hem.
Zijn snipers ook voor iedere Amerikaan te koop?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:05 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Nope. Scherpschutter/sniper. Maar goed, het zal vermoedelijk niet lang duren voordat er een mugshot wordt gedeeld met de vermoedelijke dader.
Hij staat er al. In dit topic.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Welke is de enge versie met heel veel bloed?
Dit is hét probleem van deze tijd: de bubbels die mensen (deels zelf, deels door algoritmes) creëren omdat ze zich moreel verheven voelen boven anderen, in plaats van het publieke debat bewust aan te gaan.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Link bestaat niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
https://x.com/flemishfirst1/status/1965851830287802398?s=19
Of ze zijn consequent (wapens mag want zelfverdediging) en ze pleiten ervoor dat iedereen overal een wapen op zak mag meenemen om zich te verdedigen tegen dit soort liquidaties/shootings; scholieren/studenten, die soort sprekers etc….allemaal een wapen in hun broekzak want je weet immers nooit wanneer iemand je probeert om te leggen en dan moet je wel het recht op zelfverdediging hebben in een gewelddadige samenleving dat Amerika is.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ze zich er echt druk om maken moeten ze misschien maar eens regelen dat wapens niet zomaar voorhanden zijn voor iedereen.
Tja, als je wereldbeeld bestaat uit doorgeslagen individualisme, moreel en cultureel relativisme en anti-Westers gedachtegoed waarbij bijvoorbeeld het toejuichen van Islamitische terreurgroeperingen als normaal en acceptabel wordt gezien, dan is dit het resultaat. En het ergste is nog dat deze mensen allemaal denken juist moreel verheven te zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk bijna per definitie voor alles wat extreem aan één kant zit. Je ziet het hier vaak ook, reacties die neerkomen op "dit is mijn mening, als je iets anders denkt snap je het gewoon niet".quote:Op donderdag 11 september 2025 09:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet bepaald wat je noemt "stijlvolle" reacties.
Had die Charlie het toch wel aardig bij het rechte eind:
[ afbeelding ]
Ctrl+F5quote:Op donderdag 11 september 2025 09:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat raar, werkt hier gewoon.
Mwoah... z'n dood lijkt me toch eerder koren op de molen voor een hele andere kant van het spectrumquote:Op donderdag 11 september 2025 08:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ook. Het probleem is alleen dat een martelarenstatus dit soort gezwets een boost geeft in plaats van dat het walgend weggelachen wordt. Dit is koren op de molen van de groeperingen waarvan hij een spreekbuis was.
Kijk maar boven je. De Charlie Kirk van Fok!quote:Op donderdag 11 september 2025 09:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk bijna per definitie voor alles wat extreem aan één kant zit. Je ziet het hier vaak ook, reacties die neerkomen op "dit is mijn mening, als je iets anders denkt snap je het gewoon niet".
nee nooit eerder van gehoordquote:Op donderdag 11 september 2025 08:45 schreef de_boswachter het volgende:
Had jij tot gisteravond ooit van Charlie Kirk gehoord?
[poll=9241]
Wat ik er van begrijp is dat de schutter is gespot op het Losee Center, waar direct achter een parkeerplaats ligt. Met enige planning (en misschien wel een chauffeur) ben je dan als dader behoorlijk rap richting de snelweg gevlucht die op 1,5km van de parkeerplaats ligt.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:05 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Nope. Scherpschutter/sniper. Maar goed, het zal vermoedelijk niet lang duren voordat er een mugshot wordt gedeeld met de vermoedelijke dader.
Je neemt internet wel heel serieus.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Walgelijke vertoning, al die extreem linkse gekken die juichen omdat iemand vermoord is.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
En toch hoop ik van harte dat ook hij (en iedereen hier) gewoon weer gezond en wel de dag door komt, het hoeft toch allemaal niet zo gewelddadig johquote:Op donderdag 11 september 2025 09:09 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Kijk maar boven je. De Charlie Kirk van Fok!
Nou als je op X kijkt dat er heel veel mensen zijn die echt "juich en feest" gifjes posten omdat die man is vermoord, dan is het ook wel een ziek klimaat hoor.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je neemt internet wel heel serieus.
Helemaal met je eens.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En toch hoop ik van harte dat ook hij gewoon weer gezond en wel de dag door komt, het hoeft toch allemaal niet zo gewelddadig joh
Kut wapens gewoon bij de politie en het leger houden zijn we van al dat gedoe af. Nu heeft iedereen een wapen daar en het is wachten op een halve gare die zijn dag niet heeft en het gaat gebruiken.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:07 schreef recidivist het volgende:
[..]
Of ze zijn consequent (wapens mag want zelfverdediging) en ze pleiten ervoor dat iedereen overal een wapen op zak mag meenemen om zich te verdedigen tegen dit soort liquidaties/shootings; scholieren/studenten, die soort sprekers etc….allemaal een wapen in hun broekzak want je weet immers nooit wanneer iemand je probeert om te leggen en dan moet je wel het recht op zelfverdediging hebben in een gewelddadige samenleving dat Amerika is.
In een land waar nuance toch al niet zo sterk verankerd, waar de politieke verdeeldheid op dit moment enorm is en waar het vergeven is van de vuurwapens lijkt me dat een angstig idee.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef Zoddie het volgende:
Natuurlijk, ook na de moord op JFK waren er voldoende mensen aan Republikeinse kant die stonden te juichen.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Walgelijke vertoning, al die extreem linkse gekken die juichen omdat iemand vermoord is.
Serieuze vraag: heeft iemand dit ooit gezien nav een moord op een linkse/progressieve influencer/politicus?
Ik ben ook voorstander van meer beperkingen, maar als buitenstaander is het lastig te snappen hoe Amerikanen naar wapenbezit kijken.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ze zich er echt druk om maken moeten ze misschien maar eens regelen dat wapens niet zomaar voorhanden zijn voor iedereen.
Niet goed onderbouwd dusquote:Op donderdag 11 september 2025 09:12 schreef matspontius het volgende:
had een goed onderbouwd verhaal - feitelijk niet altijd even juist wellicht.
Je leest op social media alleen maar berichten van mensen met een linkse of rechtse mening waar de honden geen brood van lusten. Als je ze face to face zou vragen hoe ze denken over een bepaald politiek onderwerp dan beginnen ze te stamelen.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Walgelijke vertoning, al die extreem linkse gekken die juichen omdat iemand vermoord is.
Serieuze vraag: heeft iemand dit ooit gezien nav een moord op een linkse/progressieve influencer/politicus?
Niemand weet of de schutter uit die hoek komt. De kans is groot, maar met zijn ommezwaai mbt Israël en AIPAC zou het ook uit een andere hoek kunnen komen die je niet zo snel verwacht. Laten we hopen dat de dader snel gepakt wordt.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:12 schreef matspontius het volgende:
Ik heb deze man wel eens op Youtube voorbij zien komen. Goed en welbespraakte debater - of je nou met zijn opvattingen en meningen eens moet zijn? Maar hij bleef altijd rustig en had een goed onderbouwd verhaal - feitelijk niet altijd even juist wellicht.
Als je dan ziet hoe zijnb"tegenstanders" uit de hoek van "progressief" woke en LTBHBIHGFR (whatever) Amerika tegen hem tekeer gingen, telkens weer en met gefilmde bedreigingen verbaast het mij dus niet dat er altijd wel zo'n gestoorde opstaat uit die hoek die vind dat ie de wereld moet redden van deze man. In-en in triest dat je tegenwoordig niet meer normaal met elkaar in gesprek kan gaan zonder gelijk te exploderen. Een kort lontje, nou dat lontje is er helemaal niet meer.
Vader van 2 kinderen en echtgenoot, 31, afgeknald om zijn opvattingen en meningen - lekkere wereld leven we in .......
Waar blijft dat moerele stuk wat in mensen hoort te zitten? Het stuk waarin je zegt, ho dat is een grens die je niet over mag. Je verliest hier het grootste goed wat we hebben als mensen, onze humaniteit.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
In een land waar nuance toch al niet zo sterk verankerd, waar de politieke verdeeldheid op dit moment enorm is en waar het vergeven is van de vuurwapens lijkt me dat een angstig idee.
Het staat er wat onduidelijk, maar probeer je nou te zeggen dat links en extreemlinks hetzelfde zijn?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
Links/extreem-links wordt (is hetzelfde) kan z'n poten weer eens niet thuis houden? Het wordt tijd dat we langzaam beperkingen gaan opleggen aan radicaal linkse groeperingen vanuit de instituties.
Helaas is dat de wereld waar we nu in leven, alleen zien mensen die dit doen niet in dat ze zelf ook op een gegeven moment aan de beurt zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou als je op X kijkt dat er heel veel mensen zijn die echt "juich en feest" gifjes posten omdat die man is vermoord, dan is het ook wel een ziek klimaat hoor.
Heb je daar een voorbeeld van?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk, ook na de moord op JFK waren er voldoende mensen aan Republikeinse kant die stonden te juichen.
Hee, daar is onze man uit Moskou weer.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
Links/extreem-links wordt (is hetzelfde) kan z'n poten weer eens niet thuis houden? Het wordt tijd dat we langzaam beperkingen gaan opleggen aan radicaal linkse groeperingen vanuit de instituties.
Nee, daarvoor moeten we denk ik wachten tot links een keer ergens aan de macht is.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aan jou missen we ook niet veel gezien deze oliedomme postquote:Op donderdag 11 september 2025 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tsja, bij het zien van deze kerel kreeg ik al negatieve vibes en nadat ik heb gelezen waar hij voor stond en wat zijn uitspraken waren.... geweld is niet ok, maar om nou te zeggen dat je er veel aan mist, neuh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |