abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218737857
-weg- verkeerd gelezen
Ook in moeilijke tijden.
pi_218737859
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:20 schreef matspontius het volgende:

[..]
Aan jou missen we ook niet veel gezien deze oliedomme post
Wat is dat toch met fokkers hier. Wel op de eerste rij staan om posts als deze te maken, maar een beetje toelichting ho maar.
pi_218737862
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je daar een voorbeeld van?

Overigens doelde ik op dit soort filmpjes als we nu zien op social media…
Google zelf even, het is van alle tijden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218737863
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:21 schreef Elan het volgende:
Is het filmpje nog ergens te zien?

Geen medelijden met deze clown, haat zaaien is haat oogsten. Wel vreselijk voor de nabestaanden en met name zijn kinderen.
X staat er gewoon vol mee hoor.
pi_218737867
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:21 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Diezelfde mensen eisen een dag van rouw als hun grote PVV held overhoop wordt geknald. Hypocriet volk. Laat ik wel zeggen dat ik dat Geert niet toewens ook al vind ik zijn gedachten goed verre van oke.
Alsjeblieft niet zeg. Onenigheid bestrijdt je maar lekker met debat of protest.
pi_218737872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:20 schreef viceversa het volgende:

[..]
Nee, daarvoor moeten we denk ik wachten tot links een keer ergens aan de macht is.
Kennelijk ben je niet op de hoogte waar links allemaal aan de macht is…

Ik noteer alvast met potloot: dit idiote gedrag zie je alleen bij extreem links.
pi_218737874
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Google zelf even, het is van alle tijden.
Gedaan: nope.
pi_218737876
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gedaan: nope.
Dan kun je niet googlen. Wat een troll ben je toch ook..

https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
pi_218737879
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:23 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Eens. Echter, het gejuich kwam uit linker hoek. Had niet goed gelezen.
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:26:42 #210
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218737882
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Heb het idee dat mensen die wel erg bekend zijn met Kirk meer met amerikaanse polertiek hebben dan met de Nederlandse?
Zijn onderwerpen spelen hier soms ook in meer of mindere mate
In dit topic gaat het bijvoorbeeld over zijn standpunt over wapenbezit. We hebben nu net hier de hele discussie over het toestaan van pepperspray.
pi_218737885
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Nu gaan trollen lijkt me niet zo verstandig. De kogel of het mes komt me net iets te vaak uit de linker hoek.

Jullie hoek.

Ja ik weet dat dit tot 2018 gaat, maar de bron is onverdacht: https://www.journalofdemo(...)n-the-united-states/

Lezen!
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 11 september 2025 @ 09:27:14 #212
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218737886
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat is dat toch met fokkers hier. Wel op de eerste rij staan om posts als deze te maken, maar een beetje toelichting ho maar.
Matspontius zelf zou daarentegen enorm gemist worden! :Y
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218737891
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:27 schreef Dven het volgende:

[..]
Matspontius zelf zou daarentegen enorm gemist worden! :Y
Enorm ja.
pi_218737896
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
X staat er gewoon vol mee hoor.
Gevonden Ja dat was niet zo ingewikkeld als het zou moeten zijn...

Zal wel eens het einde kunnen zijn van dit soort publieke rally's in de open lucht.
blablablabla
pi_218737907
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:28 schreef Elan het volgende:
Zal wel eens het einde kunnen zijn van dit soort publieke rally's in de open lucht.
Je zou denken dat ze wel geleerd hadden van de aanslag op Trump.
pi_218737909
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nou als je op X kijkt dat er heel veel mensen zijn die echt "juich en feest" gifjes posten omdat die man is vermoord, dan is het ook wel een ziek klimaat hoor.
Vooral veel van aantrekken van die internethelden…. Niet dus. VROEGER (opa spreekt) kon je alleen boos worden als iemand voor je stond en diegene een grote bek tegen je had. Tegenwoordig maakt iedereen zich boos over debielen die 10.000 kilometer verderop wonen en waar je totaal geen binding mee hebt. Ik snap dat niet. Mij kan het dus echt niet verrotten dat één of andere halve gare aan de andere kant van de wereld feest zit te vieren vanwege de moord op een influencer die ik niet ken. Maar schijnbaar is nu ineens heel internet boos op elkaar. Rare wereld.
U MAD?
pi_218737914
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat geldt natuurlijk bijna per definitie voor alles wat extreem aan één kant zit. Je ziet het hier vaak ook, reacties die neerkomen op "dit is mijn mening, als je iets anders denkt snap je het gewoon niet".
Inderdaad. Schrijnend natuurlijk om zo feest te vieren bij zo'n moord.

Belangrijker vind ik echter wat de kopstukken van de partijen zeggen in plaats van internet randoms en daar zie ik toch wel een groot verschil tussen Democraten nu (terwijl we niet eens weten wie of waarom) en Republikeinen een paar maanden terug (terwijl we daar dat wel weten).
  donderdag 11 september 2025 @ 09:30:40 #218
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218737916
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, door net na een dodelijke aanslag op iemand even te komen vermelden dat het volgens jou wel een 'extreme idioot' betrof, draag je natuurlijk net zo goed bij aan de polarisatie.

Vervolgens verwijt je mij dan dat ik een aantal bredere culturele sentimenten benoem, omdat je dit dan weer persoonlijk opvat, waar ik het juist breed houdt door niet op mensen individueel te spelen.

Kortom, dit niet niet aan mij. Zoals ik al aangaf zou ik beginnen bij het tonen van respect als je respect wilt ontvangen. Je kunt niet verwachten dat jij of jouw kant de ongezouten mening mag verkondigen, maar de politieke tegenstander dit niet mag. Zo werkt de wereld gewoon niet.

Charlie Kirk was namelijk helemaal geen 'extreme idioot' maar jij zet hem zelf op die manier weg vanwege jouw eigen nogal uitgesproken progressieve en linkse wereldbeeld, dat geheid op een aantal vlakken sterk zal botsen met het gedachtegoed dat Kirk verspreidde. Dat maakt hem noch extreem, noch een idioot.
Even voor jouw beeld; ik heb bijna mijn hele leven ‘rechts’ gestemd. Levert dat voor jou een error op dat je niet alles in je links/rechts hokjes kunt plaatsen?
pi_218737917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:25 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Eens. Echter, het gejuich kwam uit linker hoek. Had niet goed gelezen.
Ik snap dat gejuich ook niet. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar een verschrikkelijke (politiek gemotiveerde) moord is m.i. allesbehalve reden tot juichen. Juist ook als je een tegenstander van de man bent.
pi_218737927
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:21 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Diezelfde mensen eisen een dag van rouw als hun grote PVV held overhoop wordt geknald. Hypocriet volk. Laat ik wel zeggen dat ik dat Geert niet toewens ook al vind ik zijn gedachten goed verre van oke.
Stonden mensen te juichen om de moord op Fortuyn? Ze zullen er vast zijn geweest. Polarisatie voedt extremisme aan beide kanten van het politieke spectrum.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:32:22 #221
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218737930
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We weten natuurlijk nog niet wie de dader is, laat staan de achtergrond. Maar de bereidheid in die contreien om geweld te rechtvaardigen is een gevaar voor de Westerse samenleving. Een Fanonesque wereldbeeld begint langzaam de norm te worden daar.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Onzin, het probleem is dat ideologisch denkende mensen dodelijk geweld niet schuwen. Het is zeker niet zo dat alleen mensen als Kirk vermoord worden.

Transgenderactivisten
Semaj Billingslea (Jacksonville, Florida, 2024): zwarte transman
Mya ‘Regina’ Allen (Milwaukee, Wisconsin, 2024): zwarte transvrouw
Dede Ricks (Detroit, Michigan, 2024): zwarte transvrouw
Acey Morrison (Rapid City, South Dakota, 2024): Two-Spirit Lakota
Aaron Lynch (McLean, Virginia, 2024): Transman
Kandii Reed (Kansas City, Missouri, 2024): Zwarte transvrouw
Natalia Smüt Lopez (Milpitas, CA, 2021): transgender Latina-activiste
Fendi Mon’ezah Armstrong (Lithonia, GA, 2023): zwarte transvrouw
Angel Unique (Memphis, TN, 2022): zwarte transgender vrouw
Zie ook de jaarlijkse lijsten gepubliceerd door GLAAD en Human Rights Campaign voor meer namen en verhalen.

Homo- en LGBTQ+-activisten
Matthew Shepard (Laramie, Wyoming, 1998): homoseksuele student; zijn moord trok internationale aandacht en leidde tot belangrijke wetgeving tegen haatmisdrijven: de Matthew Shepard and James Byrd Jr. Hate Crimes Prevention Act.
Mickey Harmon & Jordan Celotto (Buffalo, New York, 2025): Bekende lokale kunstenaars en LGBTQ-voorvechters, vermoord in hun huis. (De politie heeft de zaak niet als haatmisdrijf aangemerkt.)

En de Gay bar schootings Pulse Nightclub (49 doden, 54 gewonden) Club Q Shooting (5 doden, 25 gewonden)

Dus kom niet met slachtoffer spelen.
pi_218737938
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Ik snap dat gejuich ook niet. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar een verschrikkelijke (politiek gemotiveerde) moord is m.i. allesbehalve reden tot juichen. Juist ook als je een tegenstander van de man bent.
Dit, als je een voorstander bent van democratie dan is elke politieke moord walgelijk. Wel jammer weer dat de teksten "de kogel kwam van links" uit de kast worden gehaald. Dit heeft niets met rechts of links te maken, extremisten heb je aan beide kanten.
pi_218737948
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je zou denken dat ze wel geleerd hadden van de aanslag op Trump.
Ja en nee. Hij was een activist, geen bestuurder. Er zal vast beveiliging geweest zijn, maar geen Secret Service natuurlijk, of snipers op het dak.
pi_218737954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:32 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dit, als je een voorstander bent van democratie dan is elke politieke moord walgelijk. Wel jammer weer dat de teksten "de kogel kwam van links" uit de kast worden gehaald. Dit heeft niets met rechts of links te maken, extremisten heb je aan beide kanten.
Trump zelf gooit het direct op extreem links geweld. Als President zou hij de kalmte moeten uitstralen richting zijn volk en moeten proberen mensen samen te brengen. Helaas is dat een utopie in de wereld van MAGA.
pi_218737958
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:27 schreef recursief het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ja ik weet dat dit tot 2018 gaat, maar de bron is onverdacht: https://www.journalofdemo(...)n-the-united-states/

Lezen!
Leuk.
En als je gaat googlen op 'far left terrorism attacks the most' oid kom je staatjes tegen waarin links het ergste is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218737960
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Welnee, de enige goede fascist is een dode fascist. Bovendien hoorde je dezelfde lui ook niet toen Dems overhoop werden geschoten. Nou ja, behalve het heel hard roepen dat het echt niet aan de aso-uitspraken van Fox/Kirk/Trump/etc zou liggen.

Dus om nou te gaan te gaan jammeren dat links staat te juichen is een partij hypocriet.
pi_218737963
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk ben je niet op de hoogte waar links allemaal aan de macht is…

Ik noteer alvast met potloot: dit idiote gedrag zie je alleen bij extreem links.
Ik zie in Europa vooral een opkomst van radicaal rechts. Jij niet?
  donderdag 11 september 2025 @ 09:35:03 #228
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218737964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:27 schreef recursief het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Lezen!
Ik snap je punt maar 7 jaar is wel echt een lange tijd waarin veel veranderd is.
Ben benieuwd hoe die grafiek er nu uit zou zien.
pi_218737965
Het toont wel weer haarfijn aan dat extreemlinks wel degelijk levensgevaarlijk is. Vaak wordt het gebagatelliseerd en wordt er gedaan alsof alleen rechts gevaarlijk is maar dat blijkt wederom onzin te zijn.

En walgelijk hoe sommige linkse figuren hier zich dan niet uitspreken zeg.. om te kotsen.
pi_218737966
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, die staat ook op X maar daar moet je wel voor bezwijzen dat je meerderjarig bent. Ik zal kijken of ik hem nog kan vinden.
Dat kun je ontwijken door naar het profiel van de poster te gaan en op media te klikken.

https://x.com/flemishfirst1/media
pi_218737969
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]

Het omgaat mij hier volledig welk punt je probeert te maken. Je komt nu met een lijst van niet-blanke lhbt'ers die om het leven zijn gekomen. Waar zit hier de link met de huidige aanslag op Charlie Kirk?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 11 september 2025 @ 09:35:54 #232
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_218737970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welnee, de enige goede fascist is een dode fascist. Bovendien hoorde je dezelfde lui ook niet toen Dems overhoop werden geschoten. Nou ja, behalve het heel hard roepen dat het echt niet aan de aso-uitspraken van Fox/Kirk/Trump/etc zou liggen.

Dus om nou te gaan te gaan jammeren dat links staat te juichen is een partij hypocriet.
Jezus man :')

Staatsgevaarlijke idioot
pi_218737977
quote:

[..]

Nou ja, met deze opmerking pas je prima bij de MAGA kliek die beweert dat empathie een woke ideologie is.
pi_218737978
quote:

[..]

Mensen hoeven zichzelf niet te verlagen tot hun niveau.

Zou een immorele bende worden als Democraten nou ook al de Republikeinen als moreel kompas zouden nemen.
pi_218737979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Leuk.
En als je gaat googlen op 'far left terrorism attacks the most' oid kom je staatjes tegen waarin links het ergste is.
Dit bedoel je?
  donderdag 11 september 2025 @ 09:36:43 #236
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218737983
quote:
15s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ah, daar hebben we onze eigen Charlie Kirk.
Een heel slap aftreksel met lang niet zo goede debating skills.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:36:47 #237
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_218737984
Als je van zo'n afstand in één schot iemand kan uitschakelen dan ben je vrij professioneel. Een goed uitgedacht plan. Dus dan zal er waarschijnlijk ook goed nagedacht zijn over een vluchtroute of vermomming. Kan best zijn dat een dader nooit gepakt wordt als camerabeelden in de omgeving niet een heel ander persoon op het oog hebben in plaats van een in het zwart gekleed persoon.
pi_218737985
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:23 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
De agressors willen geen dialoog met normale mensen, want zij willen de verkregen wapens testen op zwakkere medemensen/landen.
pi_218737988
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:36 schreef Piperidine het volgende:
Als je van zo'n afstand in één schot iemand kan uitschakelen dan ben je vrij professioneel. Een goed uitgedacht plan. Dus dan zal er waarschijnlijk ook goed nagedacht zijn over een vluchtroute of vermomming. Kan best zijn dat een dader nooit gepakt wordt als camerabeelden in de omgeving een heel ander persoon op het oog hebben in plaats van een in het zwart gekleed persoon.
schot van 160 meter of zo. Ja dat is geen slechte schutter.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:37:48 #240
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218737989
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Vooral veel van aantrekken van die internethelden…. Niet dus. VROEGER (opa spreekt) kon je alleen boos worden als iemand voor je stond en diegene een grote bek tegen je had. Tegenwoordig maakt iedereen zich boos over debielen die 10.000 kilometer verderop wonen en waar je totaal geen binding mee hebt. Ik snap dat niet. Mij kan het dus echt niet verrotten dat één of andere halve gare aan de andere kant van de wereld feest zit te vieren vanwege de moord op een influencer die ik niet ken. Maar schijnbaar is nu ineens heel internet boos op elkaar. Rare wereld.
Een vertrouweling en belangrijke beinvloeder van de momenteel machtigste man ter wereld wordt vermoord maar Boswachter roemt zichzelf om z'n onwetenheid en apathisch gedrag daarover _O-
pi_218737990
quote:

[..]

De moord op een influencer is allicht niet helemaal hetzelfde als de moord op een politicus, maar een politieke moord is in wezen een aanval op de democratie. Lijkt me linksom of rechtsom niet iets om toe te juichen. Al is er natuurlijk een grens (als je Hitler had omgelegd was je op een bepaald punt wel een held geweest).
pi_218737995
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:36 schreef Piperidine het volgende:
Als je van zo'n afstand in één schot iemand kan uitschakelen dan ben je vrij professioneel. Een goed uitgedacht plan. Dus dan zal er waarschijnlijk ook goed nagedacht zijn over een vluchtroute of vermomming. Kan best zijn dat een dader nooit gepakt wordt als camerabeelden in de omgeving een heel ander persoon op het oog hebben in plaats van een in het zwart gekleed persoon.
En dan heb je training gehad. Dus leger.

Zijn soldaten woke en links? Nou nee. Kortom: kogel kwam van rechts.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:38:55 #243
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_218737998
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
schot van 160 meter of zo. Ja dat is geen slechte schutter.
Precies. Bij Trump hoorde je al meerdere schoten. Deze schutter was vrij zeker van zijn (of haar) zaak.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:39:01 #244
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_218738001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dan heb je training gehad. Dus leger.

Zijn soldaten woke en links? Nou nee. Kortom: kogel kwam van rechts.
Jij hebt de intelligentie ook niet meegekregen he.
pi_218738004
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:37 schreef viceversa het volgende:

als je Hitler had omgelegd was je op een bepaald punt wel een held geweest
Dan hadden mensen ook geroepen dat het een aanslag was op een democratisch gekozen leider.
pi_218738006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, we gaan herhalen.
Net zoals die oude seniele michaelmoore met zn weilanden en NL plaatje.

Te makkelijk
En nu inhoudelijk? Dit komt uit de Global Terrorism Database, en die is redelijk onomstreden.

Zie https://www.journalofdemo(...)n-the-united-states/
pi_218738008
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:35 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat kun je ontwijken door naar het profiel van de poster te gaan en op media te klikken.

https://x.com/flemishfirst1/media
Wel een schrikbarend profiel trouwens.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218738011
Gezien het een universiteitscampus was, lijkt me dat er een veelvuldig aantal camera's aanwezig was die hebben vastgelegd welke richting de dader heen is gevlucht (en in welke auto etc).
pi_218738014
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]

Laatst nog een docu over mathew shepherd waarin lokalen zeggen dat het om drugs ging, niet om homo zijn. Maar de media het heerlijk vond dat narratief wel te gebruiken.

Aflevering in 'the state of hate'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 11 september 2025 @ 09:41:39 #250
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_218738016
Ik kende hem trouwens wel van mijn Youtube feed. Eén keer een filmpje gekeken en vervolgens was mijn algoritme verpest, dus ik heb veel filmpjes langs zien komen. Ik had de indruk dat hij een redelijke, maar ook bloedirritante en zuigende debatter was. Ik schrok er wel van gisteravond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')