https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
Ja, maar die moeten wel op tv vertellen dat ze niks mogen zeggen tegenwoordig, dus dan lijkt het alsof ze gecensureerd worden.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahaha hou toch op man
Wierd Duk
Johan Derksen
Lale Gul
Jack van Gelder
Om maar even in 5 seconden wat namen op te noemen die wekelijks hun gekrijs mogen houden en plein public.
Dit zijn mensen in het midden. Timmerfrans is extreem links /squote:Op woensdag 10 september 2025 23:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahaha hou toch op man
Wierd Duk
Johan Derksen
Lale Gul
Jack van Gelder
Om maar even in 5 seconden wat namen op te noemen die wekelijks hun gekrijs mogen houden en plein public.
Ik wil niet met jou geassocieerd worden Mikey. Jij bent net zo goed een radicaalquote:Op woensdag 10 september 2025 23:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, maar die moeten wel op tv vertellen dat ze niks mogen zeggen tegenwoordig, dus dan lijkt het alsof ze gecensureerd worden.
Je beseft je dat de rechtse presidentskandidaat vorig jaar in een vergelijkbare setting ook is neergeschoten hé?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zeker geen wedstrijd, maar wel belangrijk om desinformatie te bestrijden als er kwalijke claims worden gemaakt door users dat alle aanvallen vanuit links komen.
De realiteit is dat *alle* politiek extremistische moorden in 2022, 2023 en 2024 vanuit extreemrechtse hoek kwam.
[..]
Ja. Het nieuws gaat snel bij dit soort gebeurtenissen. Best netjes toch binnen 5 seconde een nieuwe deelquote:Op woensdag 10 september 2025 23:10 schreef Momo het volgende:
Ja zo snel een nieuw deel openen, dat ik de TT niet kan aanpassen
Charlie Kirk was wel licht christelijk jaquote:
Dat was geen moord, en ook niet bevestigd extremlinks.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:11 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Je beseft je dat de rechtse presidentskandidaat vorig jaar in een vergelijkbare setting ook is neergeschoten hé?
God allemachtig hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Hij heeft hem net niet genoeg geraakt.. incompetentie legitimeert intentie niet.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat was geen moord, en ook niet bevestigd extremlinks.
Dit gaat om moorden.
Mwa dat staat ook niet echt vast dat het een republikein was. Gast had banden met Tim Walz ofzo.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Joh er zijn onlangs 2 democratische politici bruut omgelegd door 'jullie' zijde. Doe es niet zo raar met je ons
Nee het is duidelijk een heel zwaar kaliber wapen, als je ook ziet wat voor stroom bloed er uit zijn nek schiet is er 100% een slagader geraakt of meerdere.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:12 schreef Evenstar het volgende:
Blegh, wilde het niet doen, maar toch even filmpje gekeken. Ben ik nou gek, of lijkt hij eerst in zijn borst geraakt te worden? Want je ziet eerst zijn shirt bewegen. Nul verstand van hoor, maar kan een kogel op een kogelwerend vest afketsen?? (durftevragen.nl)
Ik wil het niet zien. Ik merk dat ik al erg afgestompt ben. Ik geef de schuld aan rotten.com en liveleaks.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:12 schreef Evenstar het volgende:
Blegh, wilde het niet doen, maar toch even filmpje gekeken. Ben ik nou gek, of lijkt hij eerst in zijn borst geraakt te worden? Want je ziet eerst zijn shirt bewegen. Nul verstand van hoor, maar kan een kogel op een kogelwerend vest afketsen?? (durftevragen.nl)
Licht aan het materiaal, maar volgens mij ketst het normaal niet af maar stopt de kogel in het vest.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:12 schreef Evenstar het volgende:
Sluipschutters op het dak klaar voor die sniperquote:Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mwa dat staat ook niet echt vast dat het een republikein was. Gast had banden met Tim Walz ofzo.
[..]
Nee het is duidelijk een heel zwaar kaliber wapen, als je ook ziet wat voor stroom bloed er uit zijn nek schiet is er 100% een slagader geraakt of meerdere.
Is waarschijnlijk ook weer iemand met een sniper geweest.
Online werkt het echter vaak anders. Dan zegt een random persoon iets doms over bv dat de andere groep een stel extremisten zijn met misschien wat rare of onware claims erbij en dat wordt dan in de eigen bubbel gequote als een wappie. Daarmee lijkt het in je eigen rechtse/linkse bubbel dus alsof de aandacht meer ligt op extreem-rechts vanuit rechts of extreem-links vanuit links.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahaha hou toch op man
Wierd Duk
Johan Derksen
Lale Gul
Jack van Gelder
https://en.m.wikipedia.or(...)innesota_legislatorsquote:Op woensdag 10 september 2025 23:11 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Je beseft je dat de rechtse presidentskandidaat vorig jaar in een vergelijkbare setting ook is neergeschoten hé?
God allemachtig hoe krijg je het je toetsenbord uit.
•Duk ziet wel het gevaar.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahaha hou toch op man
Wierd Duk
Johan Derksen
Lale Gul
Jack van Gelder
Oki, lees inderdaad dat bij kevlar de kans heel klein is op afketsen, hooguit onderdelen, dan komt het gewoon door impact waarschijnlijk. Blegh.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mwa dat staat ook niet echt vast dat het een republikein was. Gast had banden met Tim Walz ofzo.
[..]
Nee het is duidelijk een heel zwaar kaliber wapen, als je ook ziet wat voor stroom bloed er uit zijn nek schiet is er 100% een slagader geraakt of meerdere.
Is waarschijnlijk ook weer iemand met een sniper geweest.
quote:Op woensdag 10 september 2025 23:16 schreef Nober het volgende:
[..]
•Duk ziet wel het gevaar.
•Derksen is links (9/9/2025 nog gezegd) is bijvoorbeeld ook prohamas.
•Gul is een VVD'er, links dus. Ook prohamas.
•Van Gelder probeert gewoon te scoren omdat Hélèneke het vooral gezellig wil houden en laf is.
TIL: VVD is linksquote:Op woensdag 10 september 2025 23:16 schreef Nober het volgende:
[..]
•Duk ziet wel het gevaar.
•Derksen is links (9/9/2025 nog gezegd) is bijvoorbeeld ook prohamas.
•Gul is een VVD'er, links dus. Ook prohamas.
•Van Gelder probeert gewoon te scoren omdat Hélèneke het vooral gezellig wil houden en laf is.
Ah, the good ol' 90's.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik wil het niet zien. Ik merk dat ik al erg afgestompt ben. Ik geef de schuld aan rotten.com en liveleaks.
Alles wat niet voor een totale migratiestop is, is blijkbaar links tegenwoordigquote:
Het is ziek inderdaad hier met linkse gekkies. Dit soort gasten maar ook de likers. En helemaal die 3xkloonhalvezool. Weet precies wat die kan zeggen om geen bans te krijgen maar wel topics de verzieken.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik wilde je adviseren om het 1e topic terug te lezen, maar er is al eea opgeschoond. Ik kon nog een voorbeeld terugvinden (geciteerd in een post van mij):
Op woensdag 10 september 2025 22:07 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Fijn weer een rechtse rukker minder. Niet vreemd als je zulke haatdragende rotzooit uitkraamt een keer iets terugkrijgt. Geen medelijden mee. Next.
Er waren meer soortgelijke posts, geliked door figuren als hopper.
dat duurt nog wel een tijdje, maar ik verwacht het nog wel mee te makenquote:Op woensdag 10 september 2025 23:18 schreef TigerXtrm het volgende:
De VS zit echt al jaren tegen die burgeroorlog aan te edgen en te teasen. Kan het niet gewoon eens beginnen? Beetje kwaliteit entertainment na al die ellende.
Zou het (hoogstens deels) te verklaren zijn doordat haatmisdrijven met een verondersteld racistisch, homofobisch of xenofobisch motief sneller worden toegeschreven aan rechts-extremisme?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:04 schreef Evenstar het volgende: [..] Als je ziet dat er bijvoorbeeld in 2024 in totaal 13 politieke moorden zijn gepleegd en die voor 100% aan te rekenen zijn aan extreem rechts, dan is het toch niet gek? Wat moet men dan zeggen? Toch links er bij betrekken, zodat het eerlijk blijft? Wat wil je precies?
En zo vergeet je de lijst.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:16 schreef vaarsuvius het volgende:
Goh, nu heb ik net de eerste berichtjes op reddit gezien dat het een inside job van Trump is. om een martelaar te creëren en weer een stapje dichter bij de dictatuur te komen met extra militaire en politie inzet in het hele land .... Hitler schijnt dat truukje ook gedaan te hebben
Het moet niet gekker worden
Er komen altijd binnen no time weer wappies om de hoek kijken...quote:Op woensdag 10 september 2025 23:16 schreef vaarsuvius het volgende:
Goh, nu heb ik net de eerste berichtjes op reddit gezien dat het een inside job van Trump is. om een martelaar te creëren en weer een stapje dichter bij de dictatuur te komen met extra militaire en politie inzet in het hele land .... Hitler schijnt dat truukje ook gedaan te hebben
Ik heb geen zin om zulke filmpjes te kijken, maar hoe zijn ze dan bij die ene vent gekomen die ze opgepakt hadden?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:20 schreef Perrin het volgende:
Dader op het dak, van grote afstand het doelwit door de nek geschoten. Ziet er professioneel uit.
[ x ]
In hetzelfde fragment zegt ze dat haat en polarisatie extreme vormen gaan krijgen. Waarom wordt die zin er niet uitgepikt?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:22 schreef Nober het volgende:
Kaag ziet dat het goed is.
[ x ]
https://x.com/GEvanlagen/status/1965884243478983067
Even naar CSI sturen, die vergoten dat zo uit en halen er een sharpen filter overquote:Op woensdag 10 september 2025 23:20 schreef Perrin het volgende:
Dader op het dak, van grote afstand het doelwit door de nek geschoten. Ziet er professioneel uit.
[ x ]
Er is echt helemaal niks te zien. Je ziet mensen bukken en 3 pixels bewegen op een dakquote:Op woensdag 10 september 2025 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om zulke filmpjes te kijken, maar hoe zijn ze dan bij die ene vent gekomen die ze opgepakt hadden?
En vond dat sommige gun deaths het waard zijn.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:23 schreef probeer het volgende:
“I think empathy is a made up New Age term that does a lot of damage” - Charlie Kirk
Nou, slotje dan maar? De beste man zal blijkbaar niet op ons medeleven zitten te wachten.
Valt niks te zien van de moord zelf.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om zulke filmpjes te kijken, maar hoe zijn ze dan bij die ene vent gekomen die ze opgepakt hadden?
Die is weer vrijgelatenquote:Op woensdag 10 september 2025 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Goed dat je het door hebt.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik wil niet met jou geassocieerd worden Mikey. Jij bent net zo goed een radicaal
Ah ok, dank je. Toch maar gekeken dan. De vraag blijft wel staan uiteraard.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Er is echt helemaal niks te zien. Je ziet mensen bukken en 3 pixels bewegen op een dak
Die sneue hetze tegen Kaag :’)quote:Op woensdag 10 september 2025 23:22 schreef Nober het volgende:
[ x ]
ENHANCEquote:Op woensdag 10 september 2025 23:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Even naar CSI sturen, die vergoten dat zo uit en halen er een sharpen filter over
Dat weet ik, maar vraag me af hoezo ze hem als verdachte aan hadden gemerkt.quote:
quote:“In honor of Charlie Kirk, a truly Great American Patriot, I am ordering all American Flags throughout the United States lowered to Half Mast until Sunday evening at 6 P.M,” the president wrote on Truth Social.
Misschien het filmpje ook even luisteren ipv alleen de quote lezenquote:Op woensdag 10 september 2025 23:22 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Datzelfde geldt voor jou gezien je nog vrij recent behoorlijk tegen het insinueren aan zat dat linkse kiezers/politici een stuk minder moeite hebben met een dode Lisa dan de rechterkant.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goed dat je het door hebt.
Alleen voor jezelf moet je ook wel oppassen. Heb je een paar keer zien uithalen inmiddels dat ik ook denk van 'hmmmm'.
Vandaar ook soms mijn reactie naar jou.
Als een of andere gek schreeuwt 'I did it' dan nemen ze natuurlijk geen risico.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ach, zo lees ik ook dat "links" dit gedaan heeft om aandacht bij het gebeuren in Charlotte weg te halen. Ook die gekken heb je aan beide kanten. Het is voor iedereen gezond om met mensen die alle kanten van alle verhalen willen horen/begrijpen te pratenquote:Op woensdag 10 september 2025 23:16 schreef vaarsuvius het volgende:
Waarom staat onder Nederlandse Twitter berichten zoveel tokkie shit. Holy shit wat een uitschotquote:Op woensdag 10 september 2025 23:22 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Hij stierf voor waar hij in geloofde.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:24 schreef viceversa het volgende:
[..]
En vond dat sommige gun death het waard zijn.
Trump wil gewoon dat niemand het meer heeft over de Epstein Filesquote:Op woensdag 10 september 2025 23:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ach, zo lees ik ook dat "links" dit gedaan heeft om aandacht bij het gebeuren in Charlotte weg te halen. Ook die gekken heb je aan beide kanten. Het is voor iedereen gezond om met mensen die alle kanten van alle verhalen willen horen/begrijpen te praten
Die post zelf ook… liberals.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:26 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Waarom staat onder Nederlandse Twitter berichten zoveel tokkie shit. Holy shit wat een uitschot
Achterlijkheid weer. De man van Pelosi wordt mishandeld, lachen joh. Een burger die in zijn kamp zit wordt vermoord - heel het land moet rouwen. Waarom niet met die vermoorde Democratische politica in juni?quote:
Speciaal voor mensen zoals jij is er bluesky uitgevonden waar nog nooit een onvertogen woord is gepost.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:26 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Waarom staat onder Nederlandse Twitter berichten zoveel tokkie shit. Holy shit wat een uitschot
Niemand kent die man in Nederland tenzij je waarschijnlijk in een bijzonder X algoritme zit. Wat moet je dan zeggen/reageren?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:26 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/GdenAantrekker/status/1965884433095077993
Nee ik hoef geen diarree van randoms te zien. Niet op Twitter, niet op blueskyquote:Op woensdag 10 september 2025 23:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Speciaal voor mensen zoals jij is er bluesky uitgevonden waar nog nooit een onvertogen woord is gepost.
Hij gaf dat zelf ook al eerder aan dat de keerzijde van de Second Amendment inderdaad is dat er meer slachtoffers door wapengeweld vallen en dat hij dat acceptabel vindt.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Hij stierf voor waar hij in geloofde.
En hoe triest dit allemaal ook is (en dat is het zeker, voordat ik dat weer naar mijn hoofd krijg), zo'n dood is iig meer dan de meeste van ons te wachten staat. Dus wellicht dat 'gestorven voor zijn doel' dan nog enige silver lining kan verschaffen.
Ach joh, die reeks staat vol met 'linkse meisjes die het er zelf naar maken' insinuaties. Gewoon geen waarde aan de woorden van dat soort mensen hechten.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor jou gezien je nog vrij recent behoorlijk tegen het insinueren aan zat dat linkse kiezers/politici een stuk minder moeite hebben met een dode Lisa dan de rechterkant.
Ja daar reageer ik inderdaad gerechtvaardigd fel op.
Best pijnlijk voor een politiek programma om hem niet te kennenquote:Op woensdag 10 september 2025 23:28 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Niemand kent die man in Nederland tenzij je waarschijnlijk in een bijzonder X algoritme zit. Wat moet je dan zeggen/reageren?
Dat was inderdaad precies waar ik op doelde.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij gaf dat zelf ook al eerder aan dat de keerzijde van de Second Amendment inderdaad is dat er meer slachtoffers door wapengeweld vallen en dat hij dat acceptabel vindt.
Hoezo krijgt die kut nog steeds airtime? Wat doet zij er nog toe?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:22 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Yup. Charlie zou het zo gewild hebben.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat was inderdaad precies waar ik op doelde.
En hij had blijkbaar ook niet gewild dat we empathie voor hem (of zijn familie) hebben, want dat is schadelijke New Age onzin.
Tsja, OK. Laten we dan maar naar hem luisteren in deze.
I am Charliequote:Op woensdag 10 september 2025 23:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Charlie zou het zo gewild hebben.
quote:Op woensdag 10 september 2025 23:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo krijgt die kut nog steeds airtime? Wat doet zij er nog toe?
quote:Als VN-gezant Midden-Oosten zag Sigrid Kaag veel leed in Gaza. Deze zomer stopte ze daar, hoe kijkt ze terug?
Er zijn letterlijk 40-45 talkshows per dag onderhand en je maakt je daadwerkelijk druk om 1 gast in 1 talkshow? Ze zegt ook echt niks verkeerd als je gewoon had geluisterd en niet alleen reageert op een wappie tweet die er puur en alleen op uit is om te verdelen.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 september 2025 23:22 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Wat is er met die Kaagobsessie? Dat is niet echt gezond hoor. Alsof het ueberhaupt uitmaakt wat ze zegt. Er is altijd wel een randdebiel te vinden die haar woorden verdraait zodat dat in de bubbel kan worden rondgepompt.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:26 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Kon je ook van Charlie Kirk zeggen.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon hoe 'shooting' in het Nederlands vertaald wordt.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:33 schreef Nober het volgende:
Media begint met framen: 'schietpartij'
Kennelijk moest er toch weer een redactie haar uitnodigen of kon Rob deze avond eens niet. Mail de redactie anders even voor uitleg.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:33 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Wat is er met die Kaagobsessie? Dat is niet echt gezond hoor. Alsof het ueberhaupt uitmaakt wat ze zegt. Er is altijd wel een randdebiel te vinden die haar woorden verdraait zodat dat in de bubbel kan worden rondgepompt.
Vind het vooral krokodillentranen inderdaad van gl/pvda en dik gaslighting om naar 'mannen' te wijzen.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor jou gezien je nog vrij recent behoorlijk tegen het insinueren aan zat dat linkse kiezers/politici een stuk minder moeite hebben met een dode Lisa dan de rechterkant.
Ja daar reageer ik inderdaad gerechtvaardigd fel op.
Al-Qag?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:33 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Wat is er met die Kaagobsessie? Dat is niet echt gezond hoor. Alsof het ueberhaupt uitmaakt wat ze zegt. Er is altijd wel een randdebiel te vinden die haar woorden verdraait zodat dat in de bubbel kan worden rondgepompt.
Vaak ging de discussie over wapens verbieden en zijn standaard antwoord was dan hoe dat moest gebeuren. Er zijn iets van 350 miljoen wapens in Amerika, die worden echt niet ingeleverd.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij gaf dat zelf ook al eerder aan dat de keerzijde van de Second Amendment inderdaad is dat er meer slachtoffers door wapengeweld vallen en dat hij dat acceptabel vindt.
Boeiend?quote:
Huilen man. Wat vind je zelf eigenlijk interessanter om het over te hebben: hoe kut Kaag is en hoe kut de NOS is of dat het eigenlijk wel schokkend is dat in "the land of the free" iemand met een controversiele mening wordt vermoord? Waar wil je het over hebben: je obsessies of het nieuws? Zeg het maar.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:33 schreef Nober het volgende:
Media begint met framen: 'schietpartij'
Een gerichte moordaanslag was het.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon hoe 'shooting' in het Nederlands vertaald wordt.
Met je trieste insinuatie over media framing
Je kan ook overdrijven hoor.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:36 schreef HowardRoark het volgende:
met een functionerend moreel kompas.
Boeiend?quote:
Ff eerlijk: die heb ik niet gezegd he.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ach joh, die reeks staat vol met 'linkse meisjes die het er zelf naar maken' insinuaties. Gewoon geen waarde aan de woorden van dat soort mensen hechten.
Je projecteert.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef Fok-it het volgende:
Nober en Epicicelman zijn hier dan ook maar om 1 reden online. Hoop schreeuwen en weinig woorden
Grotere verdeeldheid en meer geweld, waarbij de media vooral zal doen alsof Kirk het om de een of andere manier verdiend zou hebben.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
Wat gaat deze moord voor effect hebben, denken jullie?
Ik ken die Kirk niet heel goed maar afgaande op wat ik van hem ken was het een aartsconservatief en als het hem uitkwam ook een wetenschapsontkenner. Dat gezegd hebbende: ik vind dat niemand om zijn mening vermoord mag worden, ook mafklappers niet.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:36 schreef HowardRoark het volgende:
Poeh, dit is toch wel even bizar hoor. Laten we eerlijk zijn: er zijn veel mafklappers in de Amerikaanse conservatieve scene van influencers, maar Charlie Kirk kwam over het algemeen toch wel over als een goed mens met een functionerend moreel kompas. Schrikbarend en tragisch dat juist zo iemand dan met zo'n aanslag te maken krijgt.
Eerst de dader vinden en uit welke hoek deze komt maar zal behoorlijke gevolgen hebben.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
Boeiend?quote:
Ff eerlijk: die heb ik niet gezegd he.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ach joh, die reeks staat vol met 'linkse meisjes die het er zelf naar maken' insinuaties. Gewoon geen waarde aan de woorden van dat soort mensen hechten.
Ik heb het hele filmpje afgeluisterd. Die nuance zit er al een excuusneger in een hollywood film.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er zijn letterlijk 40-45 talkshows per dag onderhand en je maakt je daadwerkelijk druk om 1 gast in 1 talkshow? Ze zegt ook echt niks verkeerd als je gewoon had geluisterd en niet alleen reageert op een wappie tweet die er puur en alleen op uit is om te verdelen.
Dat geloof ik van je.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boeiend?
Nee. Ze is gestopt. Maar de kaaglebberij moet doorgaan natuurlijk bij de publieke.
[..]
Ff eerlijk: die heb ik niet gezegd he.
Dat klopt. Maakte je insinuatie echter niet minder schaamteloos. Die vooral voortkomt uit ongefundeerde linkse haat. En Timmermans, Halsema en Kaag is dan wel de perfecte trifecta wat dat betreft.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ff eerlijk: die heb ik niet gezegd he.
Ja? Quote eens een reactie van me in dit topic die dat bevestigdquote:
Niks.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
Nee hoor, dat vind ik niet. Een functionerend moreel kompas is tegenwoordig uitzonderlijk.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven hoor.
Maar idd wel tragisch
quote:Op woensdag 10 september 2025 23:34 schreef Joppiez het volgende:
Tja wat mij betreft ook te danken aan Trump en zijn aanhang wat zo haar eigen bijdragen heeft (gehad) in het totaal verneukte politieke debat en gepolariseerde samenleving daar.
Hij was inderdaad behoorlijk conservatief, dat is een positief aspect natuurlijk. Op welk vlak ben je van mening dat hij de wetenschap aan het ontkennen was?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ken die Kirk niet heel goed maar afgaande op wat ik van hem ken was het een aartsconservatief en als het hem uitkwam ook een wetenschapsontkenner. Dat gezegd hebbende: ik vind dat niemand om zijn mening vermoord mag worden, ook mafklappers niet.
in het linkse kamp lees ik toch een beetje een andere mening:quote:Op woensdag 10 september 2025 23:36 schreef HowardRoark het volgende:
het algemeen toch wel over als een goed mens met een functionerend moreel kompas
Waarin HowardRoark dan wel de objectieve waarheid immer in pacht heeft natuurlijkquote:Op woensdag 10 september 2025 23:44 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
in het linkse kamp lees ik toch een beetje een andere mening:
toch wel vaker woorden zoals: "When you spend your entire life and make a business out of saying the most vile shit imaginable about various groups of people, you can't be surprised when you get shot in the throat."
of
"I’m not going to sit here and say he deserves it because few do, but damn with all the shit he’s stirred and the way he has personally helped create and cultivate the alt right pipeline for a lot of young men and boys…. I can’t say I have any sympathy for him. I just feel bad for everyone who just saw it happen irl. That shit is traumatizing"
Het is altijd fascinerend hoe mensen zo'n compleet 180 graden gedraaid beeld kunnen hebben van dezelfde persoon
quote:Op woensdag 10 september 2025 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat vind ik niet. Een functionerend moreel kompas is tegenwoordig uitzonderlijk.
In rechtse contreien vindt je dit natuurlijk veel sneller omdat aan de andere kant moreel en cultureel relativisme overheerst, maar ook bij rechts zijn er nog genoeg bedenkelijke en zelfs verwerpelijke figuren. Maar Charlie Kirk man kwam van wat ik er in elk geval van heb gezien echter over als een iemand met een uitstekende set van normen en waarden.
Niks, want is een rode staatquote:Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
Daar verschillen op zijn minst de meningen over. Ik vind mensen als Trump, Vance en Hegseth en een heleboel van hun volgelingen nou niet echt een voorbeeld van mensen met een goed werkend moreel kompas. Van Kirk weet ik dat niet omdat ik de man niet echt goed ken. Maar dan nog zou dat geen reden voor moord moeten zijn,quote:Op woensdag 10 september 2025 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In rechtse contreien vindt je dit natuurlijk veel sneller
Ik heb geen empathie voor Israelisquote:Op woensdag 10 september 2025 23:46 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dat Westerse mensen nog altijd een pathologische empathie hebben voor dit soort barbaren is mij een raadsel.
[ twitter ]
Daar gaat het dan hier ook niet over, het gaat hier over reacties van Arabisch sprekende Al Jazeera volgers/kijkers, die de aanslag op Kirk schijnbaar helemaal fantastisch vinden.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:47 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik heb geen empathie voor Israelis
Fairquote:
Neem gewoon 1 kijkje in POL AMV topic.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:44 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
in het linkse kamp lees ik toch een beetje een andere mening:
toch wel vaker woorden zoals: "When you spend your entire life and make a business out of saying the most vile shit imaginable about various groups of people, you can't be surprised when you get shot in the throat."
of
"I’m not going to sit here and say he deserves it because few do, but damn with all the shit he’s stirred and the way he has personally helped create and cultivate the alt right pipeline for a lot of young men and boys…. I can’t say I have any sympathy for him. I just feel bad for everyone who just saw it happen irl. That shit is traumatizing"
Het is altijd fascinerend hoe mensen zo'n compleet 180 graden gedraaid beeld kunnen hebben van dezelfde persoon
Stel dus dat het een scherpschutter was die ontkomen is… dat roept wel een vraag op of deze persoon dan van plan is nog meer opiniemakers te vermoorden?!quote:Op woensdag 10 september 2025 23:47 schreef Perrin het volgende:
Meer beelden van de dader op het dak:
[ x ]
Als er een Hamas kopstuk is omgekomen bij een bombardement dan zijn sommigen op FOK! ook vaak wel tamelijk enthousiast.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:46 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dat Westerse mensen nog altijd een pathologische empathie hebben voor dit soort barbaren is mij een raadsel.
[ twitter ]
goede zaken voor bedrijven die beveiligers leveren en uitrusting voor beveiligers makenquote:Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
Ik heb mijn thoughts and prayers alvast klaarstaanquote:Op woensdag 10 september 2025 23:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Stel dus dat het een scherpschutter was die ontkomen is… dat roept wel een vraag op of deze persoon dan van plan is nog meer opiniemakers te vermoorden?!
Dit beeld is van de linkerkantquote:Op woensdag 10 september 2025 23:47 schreef Perrin het volgende:
Meer beelden van de dader op het dak:
[ x ]
Lijkt vanaf deze locatie:quote:Op woensdag 10 september 2025 23:20 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
hoeft niet eens die persoon te zijn.. als ie er mee weg komt, kunnen velen anderen gaan denken, ok het kan dus, ik kan dit ook .....quote:Op woensdag 10 september 2025 23:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Stel dus dat het een scherpschutter was die ontkomen is… dat roept wel een vraag op of deze persoon dan van plan is nog meer opiniemakers te vermoorden?!
Als die gast weet te ontkomen is het echt een pro (of verzin je complottheorie naar keuze).quote:Op woensdag 10 september 2025 23:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk dat jij hem een loser vond, vanwege het feit dat jij zelf uitgesproken progressief en links bent en Kirk daarom verafschuwde vanwege zijn politieke wereldbeeld, dat natuurlijk rechts en conservatief was.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Je bent weer aan het projecteren. De man was een absolute loser maar zijn dood is alleen maar een treurige illustratie van de huidige staat van dat derde wereld land.
Evenement had geen beveiliging dus ontkomen hoeft niet heel bijzonder te zijn.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als die gast weet te ontkomen is het echt een pro (of verzin je complottheorie naar keuze).
Kirk vergelijken met Hamas.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er een Hamas kopstuk is omgekomen bij een bombardement dan zijn sommigen op FOK! ook vaak wel tamelijk enthousiast.
Dat soort extremisme komt van alle kanten en uit alle hoeken, helaas.
Omgekomen soldaten zijn toch ook suckers en losers volgens Charlie zijn idool.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij hem een loser vond, vanwege het feit dat jij zelf uitgesproken progressief en links bent en Kirk daarom verafschuwde vanwege zijn politieke wereldbeeld.
Maar ondertussen had hij toch een behoorlijk invloedrijke positie weten te bemachtigen binnen de Amerikaanse conservatieve media, niet voor niets spreken meteen talloze politici zich meteen uit en zit jij ergens op een zolderkamer iemand die net is neergeschoten weg te zetten als een 'absolute loser'. Wellicht tijd voor wat zelfreflectie ...
Hij steunde de coup van Trump en het inzetten van militairen tegen eigen burgers. De man was een extremist en het zegt veel over de huidige rot in de Republikeinse partij.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk dat jij hem een loser vond, vanwege het feit dat jij zelf uitgesproken progressief en links bent en Kirk daarom verafschuwde vanwege zijn politieke wereldbeeld, dat natuurlijk rechts en conservatief was.
Maar ondertussen had hij toch een zeer invloedrijke positie weten te bemachtigen binnen de Amerikaanse (conservatieve) media, niet voor niets spreken meteen talloze politici zich meteen uit en zit jij ergens op een zolderkamer iemand die net is neergeschoten weg te zetten als een 'absolute loser'. Wellicht tijd voor wat zelfreflectie ...
Er zijn genoeg opsporingsmethoden om zo iemand alsnog te vangen.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Evenement had geen beveiliging dus ontkomen hoeft niet heel bijzonder te zijn.
Hamas kopstukken zijn dan ook walgelijke barbaren die de wereld een slechtere plek maken. Dit zijn terroristen. Kirk viel natuurlijk niet in die categorie, dat was een gelovig Christen die de wereld een betere plek probeerde te maken door o.a. talloze jonge Amerikanen te inspireren zingeving te vinden in hun leven.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er een Hamas kopstuk is omgekomen bij een bombardement dan zijn sommigen op FOK! ook vaak wel tamelijk enthousiast.
Dat soort extremisme komt van alle kanten en uit alle hoeken, helaas.
Waar heb je het allemaal overquote:Op woensdag 10 september 2025 23:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk dat jij hem een loser vond, vanwege het feit dat jij zelf uitgesproken progressief en links bent en Kirk daarom verafschuwde vanwege zijn politieke wereldbeeld, dat natuurlijk rechts en conservatief was.
Zijn dood verandert niets aan zn karakter. Wat een kindse idee van moraliteit heb jij.quote:Maar ondertussen had hij toch een zeer invloedrijke positie weten te bemachtigen binnen de Amerikaanse (conservatieve) media, niet voor niets spreken meteen talloze politici zich meteen uit en zit jij ergens op een zolderkamer iemand die net is neergeschoten weg te zetten als een 'absolute loser'. Wellicht tijd voor wat zelfreflectie ...
Plus dat hij wat minderjarige schoolshooting slachtoffers jaarlijks wel prima vond zolang het second amendment maar beschermd werd.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij steunde de coup van Trump en het inzetten van militairen tegen eigen burgers. De man was een extremist en het zegt veel over de huidige rot in de Republikeinse partij.
En nee, dat geeft niet het recht aan iemand om hem dan maar te vermoorden.
Links en moslimterrorisme zijn twee rotte appeltjes van dezelfde boomgaard.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kirk vergelijken met Hamas.
'Progressief' NL in een nutshell.
Klinkt als een inspirerende jongeman met christelijke normen en waarden.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Plus dat hij wat minderjarige schoolshooting slachtoffers jaarlijks wel prima vond zolang het second amendment maar beschermd werd.
Aldus het perfecte morele kompas volgens Howard
Zou het halsema iets interesseren dan? Zal ze echt kijken naar feiten?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom dat er niet `in zou gaan' bij me. Je kan genoeg kritiek hebben op hoe dat is aangepakt.
Dat doet echter niks af aan het feit dat, hoewel je het wellicht wat genuanceerder bracht, je eigenlijk gewoon denkt dat dit soort politici het geen ene donder interesseren dat een jong meisje dood is. Dat vind ik toch wel bijzonder treurig want dan heb je totaal niet meer het vermogen om iemand buiten zijn of haar politieke functie te zien. Zijn ook gewoon mensen. Met kinderen in dit geval.
Klopt.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Plus dat hij wat minderjarige schoolshooting slachtoffers jaarlijks wel prima vond zolang het second amendment maar beschermd werd.
Aldus het perfecte morele kompas volgens Howard
Nee, omdat je zo schieten alleen maar in het leger of misschien wat milities leert en iedereen weet dat linkse trans-woke-types niet in het leger gaan omdat die de USA haten is de vraag: Is het geen rechtse false flag?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die staat niet meerquote:
No hate like Christian love. Ik discrimineer niet als het aan komt op de overheersende religies op deze planeet.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas kopstukken zijn dan ook walgelijke barbaren die de wereld een slechtere plek maken. Dit zijn terroristen. Kirk viel natuurlijk niet in die categorie, dat was een gelovig Christen die de wereld een betere plek probeerde te maken door o.a. talloze jonge Amerikanen te inspireren zingeving te vinden in hun leven.
Waarom is het voor jou zo lastig om de Arabische en Islamitische wereld te zien voor wat deze is een probeer je een bizarre valse vergelijking te maken tussen een Amerikaanse influencer en Islamitische terroristen?
Dat verdomde religieuze conservatisme ook weer he.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Links en moslimterrorisme zijn twee rotte appeltjes van dezelfde boomgaard.
Is goed, Lubachquote:Op donderdag 11 september 2025 00:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Klinkt als een inspirerende jongeman met christelijke normen en waarden.
In de VS worden homo's en 'hoererende vrouwen' niet geëxecuteerd. Slavernij en kindhuwelijken vind je daar ook niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat verdomde religieuze conservatisme ook weer he.
Ehhhquote:Op woensdag 10 september 2025 23:56 schreef matspontius het volgende:
Wat een niveau hier zeg - intriest. Een man wordt vermoord om zijn meningen en standpunten en dan krijg je dit soort hersenloze reacties hier. De staat van Amerika is om te janken maar datzelfde kan van dit forum gezegd worden.
Voor je mening uitkomen is je goed recht - dit heeft dezelfde bijsmaak als de moord op Fortuyn.......
Vast geen pepperspray.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:04 schreef ACT-F het volgende:
125 meter afstand. Welk wapen zou er gebruikt zijn?
[ afbeelding ]
vast weer een ar15quote:Op donderdag 11 september 2025 00:04 schreef ACT-F het volgende:
125 meter afstand. Welk wapen zou er gebruikt zijn?
[ afbeelding ]
Al besproken, en een beetje walgelijke manier om te victim blamen.quote:
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 11 september 2025 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de VS worden homo's en 'hoererende vrouwen' niet geëxecuteerd. Slavernij en kindhuwelijken vind je daar ook niet.
Try again.
Ik reageer hier op. En dat is gewoon pertinente onzin.quote:Links en moslimterrorisme zijn twee rotte appeltjes van dezelfde boomgaard.
Niet echt, als je dat adenment niet ziet om willekeurig lieden neer te knallen.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:05 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ehhh
Normaal zou ik ook niet veel kritiek hebben maar Charlie Kirk gaf aan dat mensen die omkomen door wapengeweld het waard is om de "2nd amendment" te behouden.
Het is dan erg ironisch ofzo dat hij op deze manier omkomt.
Lubachquote:Op donderdag 11 september 2025 00:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
[..]
Ik reageer hier op. En dat is gewoon pertinente onzin.
Maar dat is wel het gevolg van het amendmentquote:Op donderdag 11 september 2025 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt, als je dat adenment niet ziet om willekeurig lieden neer te knallen.
Dit, en lekker in Zeeland wonen. Hier hebben we nog de “dorpsgekken” van vroeger.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:52 schreef Tjacka het volgende: [..] Daarom lekker in het openbaar geen mening hebben toch.
![]()
quote:An unbelievable moment on the House floor.
Rep. Lauren Boebert requests a moment of prayer for Charlie Kirk.
Democrats can be heard shouting "no!"
Then, Rep. Anna Paulina Luna shouts back "y'all caused this!"
Moet je alleen niet in Vlissingen komenquote:Op donderdag 11 september 2025 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, en lekker in Zeeland wonen. Hier hebben we nog de “dorpsgekken” van vroeger.
Bedoel je roos94 hier mee?quote:Op donderdag 11 september 2025 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, en lekker in Zeeland wonen. Hier hebben we nog de “dorpsgekken” van vroeger.
Waar zie je verkneukelde berichtjes precies?quote:Op donderdag 11 september 2025 00:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Links verkneukeld zich dat een rechts-conservatieve Amerikaanse kerel doodgeschoten is.
Met de obligate toevoeging "ja nog geen reden om iemand dood te schieten heurrrrrr" uiteraard erbij.
Nee, das nog best een eindje rijden.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Moet je alleen niet in Vlissingen komen
Het verbaast mij eerder dat een gekkie die 99,9% van het land niet kent en aan de andere kant van de wereld wordt neergeschoten zoveel reuring veroorzaakt online.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:06 schreef Solispolar het volgende:
Triest. Heel triest,
Net als de kansloze discussies hier. Een 31-jarige man en vader van 2 kinderen is vanavond om het leven gebracht. Wat boeien die discussies hierboven? Ongeacht iemands mening is dit toch verschrikkelijk?
Try again.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de VS worden homo's en 'hoererende vrouwen' niet geëxecuteerd. Slavernij en kindhuwelijken vind je daar ook niet.
Try again.
Stukje fophefquote:Op donderdag 11 september 2025 00:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Het verbaast mij eerder dat een gekkie die 99,9% van het land niet kent en aan de andere kant van de wereld wordt neergeschoten zoveel reuring veroorzaakt online.
Dit, iedereen schreeuwt om vrede en vrijheid, zolang het maar in hun straatje past ofzo.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:10 schreef theguyver het volgende:
Nah .. ik zag het net op het nieuws was geen fan van hem niet vanwege zijn mening maar meer omdat hij soms kapte hij beetje radicaal mensen af maar fuck man..
Na Charlie Hebdo van jaren terug was iedereen het eens dat vanwege we vrijheid van meningsuiting moeten respecteren..
Maar als ik sommige dingen op zijn eigen YouTube kanaal lees.. fuck... Juichen om de dood van iemand zijn mening.. bah..
Omdat er gelukkig nog voldoende niet-Republikeinen wonen daar, anders was het een ander verhaal geweest.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Try again.
Gaat zijn dood ook zijn, denk ik.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:11 schreef Chadi het volgende:
Hij heeft er zelf denk ik geen moeite mee dat hij neergeschoten is. "It is worth it... " zei die..
Een Israëlisch politiebureau in Nederland?quote:Op donderdag 11 september 2025 00:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
CIDI of een of ander Israeli politiebureau in Nederland
Een hete winter in de vs waarbij vele doden te betreuren zullen zijn.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
Overijverig modje om middernacht in het enige actieve topic, heeft niks beters te doen lolquote:Op donderdag 11 september 2025 00:15 schreef Flow3r het volgende:
Godver,berichten worden verwijderd terwijl ik ze aan het lezen ben
Aan Republikeinse zijde misschien, maar daarbuiten niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gaat zijn dood ook zijn, denk ik.
Die gaat de boeken in zoals George, Martin en John.
Ja zoiets inderdaad.. bizar trouwens wel laatste woord van Kirk was "Violence".quote:Op donderdag 11 september 2025 00:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, iedereen schreeuwt om vrede en vrijheid, zolang het maar in hun straatje past ofzo.
Sneller posten.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:15 schreef Flow3r het volgende:
Zitten hier dan ook paar polariserende gezwellen te postenquote:Op donderdag 11 september 2025 00:15 schreef Flow3r het volgende:
Je bedoelt dat jij veel TRs aan het zetten bent? Misschien jezelf niet zo snel op de kast laten jagen. Alles verloopt hier tot op heden best goed namelijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zitten hier dan ook maar polariserende gezwellen te posten
kuch kuch Uitstraling
Iemand de mond snoeren is in ieder geval nooit de oplossing, of het nu een kogel is of een virtueel gummetje.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zitten hier dan ook paar polariserende gezwellen te posten
kuch kuch Uitstraling
Flashback naar Ogrish . Orgquote:Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik wil het niet zien. Ik merk dat ik al erg afgestompt ben. Ik geef de schuld aan rotten.com en liveleaks.
Ik kan wel inschatten dat het geen Tromp aanhangster is…quote:Op donderdag 11 september 2025 00:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is op dit moment nog niets bekend over de dader, dus niet zo voorbarig.
Misschien lekker opbokken met je insinuaties mafkees. Ik heb hem niet eens getr'dquote:Op donderdag 11 september 2025 00:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij veel TRs aan het zetten bent? Misschien jezelf niet zo snel op de kast laten jagen. Alles verloopt hier tot op heden best goed namelijk.
Hij vergelijkt het met auto-ongelukken. Niet moedwilligen mensen doorrijden.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:11 schreef Chadi het volgende:
Hij heeft er zelf denk ik geen moeite mee dat hij neergeschoten is. "It is worth it... " zei die..
Thanks ik was al benieuwd of er iets bekend was maar.. nog niks dus.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt. Daarom vroeg ik je ook. Welke users zijn dit aan het ophemelen?quote:Op donderdag 11 september 2025 00:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Iemand de mond snoeren is in ieder geval nooit de oplossing
Never change, Calandquote:Op donderdag 11 september 2025 00:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Het verbaast mij eerder dat een gekkie die 99,9% van het land niet kent en aan de andere kant van de wereld wordt neergeschoten zoveel reuring veroorzaakt online.
Giftig topic, ik ben weer weg. Maar je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Thanks ik was al benieuwd of er iets bekend was maar.. nog niks dus.
Meneertje van Shownieuws en de Story neem ik niet serieus.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:26 schreef Nober het volgende:
[ x ]
nou nou nou, misschien beter om de wijn weg te zetten en naar bed te gaanquote:Op donderdag 11 september 2025 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Moet jij niet buiten gaan töeteren?
Momenteel heeft de VS al meer wapens dan mensen, vandaar dat het opperen van het idee om de wapens aan banden te leggen ook zo bespottelijk is. Er zijn altijd al wapens geweest in de VS, random shootings zijn pas iets van de afgelopen vijftig jaar. Dat benadrukt dat het een cultureel probleem is en geen probleem met wapens.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:19 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me een goed idee om nog meer wapens in de samenleving te laten rondgaan. Dan gebeurt dit vast nooit meer.
99% in Nederland kent Kirk nietquote:Op donderdag 11 september 2025 00:21 schreef superniger het volgende:
[..]
Meneertje van Shownieuws en de Story neem ik niet serieus. ook
Verstandig ja. We hoeven hier geen aantoonbare leugens.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Giftig topic, ik ben weer weg. Maar je hebt helemaal gelijk.
Nou, hij heeft bijvoorbeeld eens gezegd over antropogene klimaatverandering, dat hij zelfs een consensus van 99% onder klimaatwetenschappers niet overtuigend vindt. Dat kun je wel wetenschapsontkenning noemen, omdat het hem uitkomt.Hij heeft in dezelfde trant ook altijd beweerd dat de opwarming van de aarde niet te bewijzen valt, en wetenschappers ervan beschuldigd de betekenis van begrippen als klimaatverandering en global warming naar believen aan te passen om zieltjes te winnen.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hij was inderdaad behoorlijk conservatief, dat is een positief aspect natuurlijk. Op welk vlak ben je van mening dat hij de wetenschap aan het ontkennen was?
Tja een mes is ook een wapen.. weekje of wat geleden werd er nog Oekraïense griet random overhoop gestoken in New York om niks.. toevallig verkeerde plek gaan zitten in de metro voor ze besef had wat haar overkwam lag ze naast der stoel beetje dood te bloeden.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:19 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me een goed idee om nog meer wapens in de samenleving te laten rondgaan. Dan gebeurt dit vast nooit meer.
Ik lees dat het een soort Jack van Gelder van de VS is.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:23 schreef butz0rs het volgende:
[..]
99% in Nederland kent Kirk niet
Die consensus is niet 99% maar stukken lager.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:23 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou, hij heeft bijvoorbeeld eens gezegd over antropogene klimaatverandering, dat hij zelfs een consensus van 99% onder klimaatwetenschappers niet overtuigend vindt.
– Ben Shapiroquote:Like all of you, I am utterly stunned and heartbroken and sick to my soul today. It is unimaginable to write these words. I met Charlie Kirk when he was 18 years old, a young man so eager and determined that I immediately turned to a friend and said, “That kid is going to be the head of the RNC one day.” Charlie became even bigger and more important than that. It was a privilege to watch this principled man stand up for his beliefs and create the single most important conservative political organization in America. But more importantly, Charlie was a good man, a man who believed in right and wrong, who stood by his Biblical values. All of us will miss him, and I can’t imagine the pain of his beautiful young family, and we must all pray for them. And we must pick up the baton where Charlie left it, fighting for the things he believed in so passionately. And we must fight for a better America - an America where good people can speak truth and debate passionately without fear of a bullet. I weep for Charlie’s family, and I weep for my country today. Most of all, I weep for Charlie.
Dan was jij er een stuk drukker mee geweest.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik lees dat het een soort Jack van Gelder van de VS is.
Mooie statement van Ben.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:24 schreef Nober het volgende:
[..]
– Ben Shapiro
https://x.com/benshapiro/status/1965882795210977411
Volgens de politiescanner en bewakingsbeelden hebben ze wel iemand geidentificeerd.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Doet er niet toe, hij heeft gezegd dat zelfs een consensus van 99% niet overtuigend isquote:Op donderdag 11 september 2025 00:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die consensus is niet 99% maar stukken lager.
Ja, ze hadden broers kunnen zijnquote:Op donderdag 11 september 2025 00:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik lees dat het een soort Jack van Gelder van de VS is.
Die lopen nog wat achter danquote:Op donderdag 11 september 2025 00:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Persconferentie bij Steve zegt dat ze de shooter nog niet hebben
De allerbelangrijkste vraag op dit momentquote:
Patel heeft 10 minuten geleden getweet dat ze iemand hebben opgepakt.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Persconferentie bij Steve zegt dat ze de shooter nog niet hebben
Of Cash loopt weer eens dom te lullen, en bedoelt die opa de gearresteerd is voor 'obstruction of justice'quote:
Ja tegenwoordig weet je dat nooit. Maar ik ga er vooralsnog even van uit dat hij goed geinformeerd is.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:33 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Of Cash loopt weer eens dom te lullen, en bedoelt die opa de gearresteerd is voor 'obstruction of justice'
Vuurwapens zijn tegenwoordig van een heel ander kaliber als toen. Volautomatische wapens, snipers etc. i.p.v. pistolen die je per kogel moet laden en regelmatig weigeren of vastlopen.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Momenteel heeft de VS al meer wapens dan mensen, vandaar dat het opperen van het idee om de wapens aan banden te leggen ook zo bespottelijk is. Er zijn altijd al wapens geweest in de VS, random shootings zijn pas iets van de afgelopen vijftig jaar. Dat benadrukt dat het een cultureel probleem is en geen probleem met wapens.
Mooi, en hij leeft nog.quote:
'Person of interest in custody' net bij de persco.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja tegenwoordig weet je dat nooit. Maar ik ga er vooralsnog even van uit dat hij goed geinformeerd is.
Nee, hij vergeleek wapens met auto's. Hij vergeleek doden door vuurwapens niet met doden door autoongelukken. Sowieso een wat kromme vergelijking, wapens met auto's vergelijken, maar goed.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:20 schreef Coco het volgende:
[..]
Hij vergelijkt het met auto-ongelukken. Niet moedwilligen mensen doorrijden.
Nice, zou wel heel ongemakkelijk zijn als Kash bleek te hallucineren.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
'Person of interest in custody' net bij de persco.
Ja die wet stamt uit 1793 meen ik ..quote:Op donderdag 11 september 2025 00:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vuurwapens zijn tegenwoordig van een heel ander kaliber als toen. Volautomatische wapens, snipers etc. i.p.v. pistolen die je per kogel moet laden en regelmatig weigeren of vastlopen.
Australië heeft na de Port Arthur slachtpartij in 1996 laten zien dat je een heel eind kunt komen om dit probleem aan te pakken. Het kan.
Dat doet hij wel vaker maar in zijn huidige rol zou dat wel erg dom zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nice, zou wel heel ongemakkelijk zijn als Kash bleek te hallucineren.
Een in de wagen, een naast zijn bed en een in zijn broek.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja die wet stamt uit 1793 meen ik ..
Kan je ook niet naast elkaar leggen.
En in Australië hebben ze goeie wetten zelfde als in Zwitserland.
De VS is veel te makkelijk om jezelf te bewapenen.
Plus wat me helemaal verbaasd is de manier waarop sommigen ook gewoon suïcide by cop aan hun eind komen.
Men heeft het over trigger happy agenten in de VS maar veelal gewoon debielen die gewoon niet luisteren.
In verbaas me gewoon wat een burger daar gewoon in sommige staten in huis kan halen.
Had ooit een discussie met een collega die woonde alleen maar had 3 vuurwapens.
Mijn reactie was en hoe houd je de derde vast dan??
Hij had wel dergelijk een punt waar him op dulde was dat in Europa mensen overhoop werden gereden met een auto zie gevalletje koninginnen dag Apeldoorn.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, hij vergeleek wapens met auto's. Hij vergeleek doden door vuurwapens niet met doden door autoongelukken. Sowieso een wat kromme vergelijking, wapens met auto's vergelijken, maar goed.
Nee 3 in een kluis onder zijn bed.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een in de wagen, een naast zijn bed en een in zijn broek.
quote:Op donderdag 11 september 2025 00:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee 3 in een kluis onder zijn bed.
Maar goed nog steeds onzin je kan er vaak maar een tegelijk. Gebruiken tenzij je een actie held bent ...
Yepquote:Op donderdag 11 september 2025 00:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De kogel en geweld komt altijd van links.
Hehehe Zoro.. actie held..quote:Op donderdag 11 september 2025 00:55 schreef probeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De enige manier.
125mquote:Op donderdag 11 september 2025 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar de schutter stond dus op het dak en rende weg, te zien op een van de video’s van Steve.
Afstand zo’n 250 meter. Dat iets toch een scherpschutter zijn geweest?
Ik vond de real-life action remake ook erg tof.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hehehe Zoro.. actie held..
Na anime actieheld.
Leg ff die link uit met die twee politieke figuren en met de moord vanavond?quote:Op donderdag 11 september 2025 00:57 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Weer die aantoonbare leugens. Nadat jullie er op gewezen zijn. En dan toch gewoon doorgaan.
NWS / Twee politici neergeschoten in Minnesota nog geen drie maanden geleden.
Doen jullie dit expres, dat liegen? Of hebben we het hier over zwakbegaafdheid?
En de reden was omdat ze beiden in zee gingen met een Republikeins voorstel.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:57 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Weer die aantoonbare leugens. Nadat jullie er op gewezen zijn. En dan toch gewoon doorgaan.
NWS / Twee politici neergeschoten in Minnesota nog geen drie maanden geleden.
Doen jullie dit expres, dat liegen? Of hebben we het hier over zwakbegaafdheid?
Serieus? Ik moet je echt uitleggen dat wanneer er drie maanden geleden twee Democrats doodgeschoten zijn door een zelfverklaarde conservatieve en Trump-stemmende dader, de uitspraak dat 'de kogel altijd van links komt' dus al niet klopt?quote:Op donderdag 11 september 2025 01:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Leg ff die link uit met die twee politieke figuren en met de moord vanavond?
quote:Op donderdag 11 september 2025 01:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Serieus? Ik moet je echt uitleggen dat wanneer er drie maanden geleden twee Democrats doodgeschoten zijn door een zelfverklaarde conservatieve en Trump-stemmende dader, de uitspraak dat 'de kogel altijd van links komt' dus al niet klopt?
Iets waar je nu al meerdere keren op gewezen bent, maar toch nog stompzinnig vol blijft houden?
Is dat oprecht je niveau?
En dan vraag ik je nog; zit je hier te liegen of denk je dit echt? Ik geef je de uitweg. Je had alleen maar hoeven toegeven dat wat je stelde niet waar is. Dan had ik iets gezegd als 'jammer dat je voelde dat je hierover moest liegen, maar oprecht goed van je dat je dat nu toegeeft', en dan was het klaar geweest.
Maar nee hoor, vingers in de oren, verstand op nul, en gewoon hard blijven volhouden die leugen.
78% minder dan rechts dus, gefeliciteerd I guess?quote:Op donderdag 11 september 2025 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lol, ik kan er zo al drie opnoemen vanuit kamp links.
Vorige week nog die trans van 23 die even losging in de kerkdienst van kleuters…
politieke.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lol, ik kan er zo al drie opnoemen vanuit kamp links.
Vorige week nog die trans van 23 die even losging in de kerkdienst van kleuters…
Die trans was serieus niet rechts, misschien rechtshandig maar dat weet ik niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
politieke.
En misschien beter inlezen over die trans. Die haatte alles en was knettergek, niet links of rechts.
CNNquote:A person of interest is in custody following the shooting death of conservative activist Charlie Kirk, Utah Gov. Spencer Cox said Wednesday.
“The investigation is ongoing, but I want to make it crystal clear right now to whoever did this: We will find you, we will try you, and we will hold you accountable to the furthest extent of the law,” Cox said.
The person of interest is currently being interviewed, officials said at a news conference today.
Het wordt off-topic, maar lees dit eens door: https://www.npr.org/2025/(...)olis-shooting-motivequote:Op donderdag 11 september 2025 01:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die trans was serieus niet rechts, misschien rechtshandig maar dat weet ik niet.
Ok, sure, ik liet me kennen en bleef te lang reageren op die user.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Quote die rotzooi dan niet jongens..
Nou gelukkig maar. Toch iets rechts gevonden.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:25 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het wordt off-topic, maar lees dit eens door: https://www.npr.org/2025/(...)olis-shooting-motive
Pride flags, acab, maar ook
"The materials are filled with callbacks to neo-Nazi and violent white supremacist killers. "
Hoef je je niet voor te verontschuldigen.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, sure, ik liet me kennen en bleef te lang reageren op die user.
Maar nee, wanneer iemand hier post dat 'de kogel altijd van links komt' dan corrigeer ik die onwaarheid. Dat lijkt me belangrijk, omdat feiten een belangrijk fundament van een discussie of dialoog zijn.
Ik weiger dat te negeren, om die leugen dan later van nóg meer mensen aan te mogen horen.
Of je kan niet lezen, of je zit te trollenquote:Op donderdag 11 september 2025 01:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar. Toch iets rechts gevonden.
![]()
Ik waardeer dat je dat zegt.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoef je je niet voor te verontschuldigen.
Mee eens, maar die kogel kwam toch echt van voren.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:26 schreef probeer het volgende:
Maar nee, wanneer iemand hier post dat 'de kogel altijd van links komt' dan corrigeer ik die onwaarheid.
Ondertussen gaat de naam en foto van een 25-jarige rond als verdachte. Die is dus vrijgelaten?quote:
En ja hoor de 'suspect' is nu de 'subject' en is vrijgelaten. Kash Patelquote:Op donderdag 11 september 2025 00:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat doet hij wel vaker maar in zijn huidige rol zou dat wel erg dom zijn.
Maar goed een 'person of interest' zegt ook niet zoveel. Ze hadden eerder al de verkeerde te pakken die uiteindelijk toch geboekt is omdat hij zich verzette.
Ja, nou, echt supervreemd hoorquote:Op donderdag 11 september 2025 02:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En ja hoor de 'suspect' is nu de 'subject' en is vrijgelaten. Kash Patel![]()
[ afbeelding ]
Ja het is heel vreemd dat hij het over een 'suspect' had. Bij de FBI spreken ze alleen over 'suspect' als iemand er ook duidelijk van verdacht wordt de misdaad gepleegd te hebben. Dat was dus niet zo. Bij de persco werd al duidelijk gemaakt dat het geen 'suspect' maar een 'person of interest' was. Nu maakt Patel er maar 'subject' van. Oeps. Foutje.quote:Op donderdag 11 september 2025 02:31 schreef Interloper het volgende:
[..]
Ja, nou, echt supervreemd hoor
Je zou bijna gaan denken dat er een onderzoek gaande is....
quote:A person was held shortly after the shooting but then released because he was not the “accurate person of interest,” according to Beau Mason, commissioner of the Utah Department of Public Safety. “He was, however, booked in the county jail for obstruction of justice. We do still have an active investigation for the person of interest.”
Obstruction of investigation/justice is vaak onzin. Gebruiken ze te pas en te onpas, bv als iemand zich weigert te identificeren of antwoord te geven op vragen. Geen grap.quote:Op donderdag 11 september 2025 02:58 schreef 3rr0r het volgende:
Die ouwe heeft toch wat aan z'n broek omdat hij zich misdroeg
[..]
Ik vind dat nog steeds niet vreemd, carrièrebouwers zijn er altijd geweest binnen de FBI. Bovendien maakt zijn statement voor de meeste mensen nauwelijks verschil, omdat de drie te onderscheiden termen allemaal dezelfde connotatie van 'suspect' hebben. Het is goed mogelijk dat dat ook voor hem geldt. En anders was het gewoon een vroege vergissing in een haastig geopend onderzoek, ook niet bepaald wereldschokkend.quote:Op donderdag 11 september 2025 02:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja het is heel vreemd dat hij het over een 'suspect' had. Bij de FBI spreken ze alleen over 'suspect' als iemand er ook duidelijk van verdacht wordt de misdaad gepleegd te hebben. Dat was dus niet zo. Bij de persco werd al duidelijk gemaakt dat het geen 'suspect' maar een 'person of interest' was. Nu maakt Patel er maar 'subject' van. Oeps. Foutje.
Je zou bijna denken dat Kash Patel te vroeg gejuicht heeft in zijn haast om als 'doortastende' FBI-directeur de eer op te strijken voor een snelle arrestatie.
Hij is totaal incompetent als directeur van de FBI die maar aan één eis hoefde te voldoen: trouw aan Trump zijn. Als je het halve departement ontslagen hebt (want 'deep state') maak je de kans er niet groter op dat zaken opgelost worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 03:14 schreef Interloper het volgende:
[..]
Ik vind dat nog steeds niet vreemd, carrièrebouwers zijn er altijd geweest binnen de FBI. Bovendien maakt zijn statement voor de meeste mensen nauwelijks verschil, omdat de drie te onderscheiden termen allemaal dezelfde connotatie van 'suspect' hebben. Het is goed mogelijk dat dat ook voor hem geldt. En anders was het gewoon een vroege vergissing in een haastig geopend onderzoek, ook niet bepaald wereldschokkend.
Verder natuurlijk gewoon een dikke nothingburger.
Welke fucking risks.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/
Bekijk deze YouTube-video
[ x ]
[ x ]
Als je hardhandig (onterecht ook dan blijkbaar) wordt aangepakt snap ik wel waarom je vlak erna niet geneigd bent leuk mee te werken. Maar we weten de details en volgorde niet. Je ziet ook weleens van die zogenaamd racisme filmpjes waarbij een donkere man wordt aangehouden en netjes vragen wordt gesteld maar weigert mee te werken, moeilijk doet en de boel uit de hand loopt. Deze oudere man zal wel niet eerst rustig wat vragen hebben gekregen in de hectiek. Vraag me wel af wat ertoe leidde dat men hem uberhaupt pakte.quote:Op donderdag 11 september 2025 03:05 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Obstruction of investigation/justice is vaak onzin. Gebruiken ze te pas en te onpas, bv als iemand zich weigert te identificeren of antwoord te geven op vragen. Geen grap.
CNNquote:"This is a dark moment for America,” Trump says as he expresses grief over Kirk's death
From CNN's Betsy Klein
President Donald Trump expressed his “grief and anger” about the killing of Charlie Kirk in a direct-to-camera video from the Resolute Desk of the Oval Office.
“I am filled with grief and anger at the heinous assassination of Charlie Kirk on a college campus in Utah. Charlie inspired millions and tonight all who knew him and loved him are united in shock and horror,” the president said in a four-minute video released this evening, underscoring his close ties with Kirk, who became a close political ally and personal friend of the Trump family.
“This is a dark moment for America,” the president added, describing Kirk’s efforts to travel the country and engage in “good faith debate.”
Kirk, the president said, has become “a martyr for truth and freedom,” going on to express his prayers for the Kirk family.
The president connected Kirk’s death to his own shooting in Butler, Pennsylvania, and other high-profile instances of violence, including the shooting of a UnitedHealthcare executive in New York in December and the 2017 shooting of House Majority Leader Steve Scalise as he railed against “radical and political violence.”
He suggested that Americans and the media need to “confront the fact that violence and murder are the tragic consequence of demonizing those with whom you disagree.”
Trump vowed further action, previewing a broader plan to crack down on political violence.
“My administration will find each and every one of those who contributed to this atrocity and to other political violence, including the organizations that fund it and support it, as well as those who go after our judges, law enforcement officials and everyone else who brings order to our country,” he said.
niet eens een rare gedachte nee.quote:Op donderdag 11 september 2025 03:41 schreef Lyrebird het volgende:
Nadat we eerder deze week werden opgeschrikt door de moord op een onschuldige Oekraiense vrouw door een gestoorde zwarte man die of in een gesticht of in een gevangenis had moet zitten - door de media onder het tapijt geveegd - nu een moord op een onschuldige blanke man.
Dit voelt net als de dag waarop Pim Fortuijn werd vermoord. Vermoord worden vanwege een mening - het moet niet veel gekker worden. De kogel en geweld komen bijna altijd van links. Michael Shellenberger (en die is niet rechts) heeft hier een interessante kijk op. De woke zijn vaak narcisistisch van aard.
Ik ga er een andere sticker opplakken: het 'afwezige vader syndroom'. Dit zorgt er voor dat (te) veel mensen opgroeien zonder verantwoordelijkheidsgevoel. Dat alles maar moet kunnen.
Ik kende die persoon ook niet. maar het is wel een ding dat argumenten met kogels beantwoord worden. Dan heb je alleen maar verliezers.quote:Op donderdag 11 september 2025 03:40 schreef kree het volgende:
ken de hele naam en man niet, maar nogal wat een ding begrijp ik enzo?
dat spwoesp daar, deel ol dat de NAVO maar eens wat harder mag zijn ipv die slappe uitspraken.quote:Op donderdag 11 september 2025 03:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik kende die persoon ook niet. maar het is wel een ding dat argumenten met kogels beantwoord worden. Dan heb je alleen maar verliezers.
Verkeerde topic Hansquote:Op donderdag 11 september 2025 03:55 schreef kree het volgende:
Trump boeit dit niet he? want die heeft zijn deals al ronde met Putin.
Dat is het hele probleem.
Valt me al weer mee dat je het topic niet gesloten hebt zoals zo vaak - kwestie van mchtsvertoon?quote:Op donderdag 11 september 2025 01:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Quote die rotzooi dan niet jongens..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |