Amerikaanse burgers zijn allang onderdeel van het geweld. Dat brengt die hele beweging op gang omdat iemand die zich actief verzet tegen de oplossing die elke minkukel begrijpt dat geweld gedoogt en accepteert. Het is paradoxaal.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mensen zoals dat snappen niet dat op een gegven moment (als dit zo doorgaat) zij ook onderdeel van het geweld worden.
Nee, en dat is ook eng. Net als de schutter toen met Trump. Ok, die was gelukkig niet fataal… maar het is beangstigend dat burgers van zo ver een target kunnen raken.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wel een goed schot hoor. De dader is iig geen koekenbakker.
Zeker geen wedstrijd, maar wel belangrijk om desinformatie te bestrijden als er kwalijke claims worden gemaakt door users dat alle aanvallen vanuit links komen.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:03 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Alsof het godverdomme een wedstrijd is
quote:All the extremist-related murders in 2024 were committed by right-wing extremists of various kinds, with eight of the 13 killings involving white supremacists and the remaining five having connections to far-right anti-government extremists. This is the third year in a row that right-wing extremists have been connected to all identified extremist-related killings. This trend has also been interrupted by the New Orleans attack.
Tenzij je trans bent… of abortus nodig hebt…quote:Op woensdag 10 september 2025 22:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar Kirk ontzegde niemand het recht om niet als christen te leven. Ik zat net Dave Rubin te luisteren en daarmee heeft hij samen debattoers gedaan. Die is homo volgens mij maar ze hadden een prima tijd samen. Er zijn ook conservatieve Amerikaanse christenen die zeggen 'jouw recht om niet als een christen te leven is hetzelfde als het mijne om dat wel te doen'.
Extreem, is altijd gevaarlijk, links, rechts, conservatief, liberaal, progressief, Christen, Moslim, maakt echt niet uit.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:58 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik reageerde te fel en ben daarmee inderdaad onderdeel van het probleem.
Dat komt deels omdat ik het gevoel heb dat er in het publieke debat vooral veel aandacht is voor het gevaar van extreemrechts, maar zelden voor extreemlinks. Sterker nog: dat lijkt vaak zelfs gebagatelliseerd te worden.
Dat zou een motief kunnen zijn voor een conservatieve Amerikaanse christen die er anders in staat.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar Kirk ontzegde niemand het recht om niet als christen te leven. Ik zat net Dave Rubin te luisteren en daarmee heeft hij samen debattoers gedaan. Die is homo volgens mij maar ze hadden een prima tijd samen. Er zijn ook conservatieve Amerikaanse christenen die zeggen 'jouw recht om niet als een christen te leven is hetzelfde als het mijne om dat wel te doen'.
Leger inzetten in Utahquote:Op woensdag 10 september 2025 23:04 schreef User98182 het volgende:
Utah have de doodstraf ook. Nou Trump ga je gang.
Moeten ze hem/haar eerst wel vinden
Hangt er vooral vanaf hoe goed je de Amerikaanse politiek volgt.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:00 schreef probeer het volgende:
Kenden zo velen van jullie die man?
Heb eerlijk gezegd nog nooit eerder van hem gehoord.
Niet dat dat afdoet aan de ernst van deze moord hoor. Wist alleen niet dat hij blijkbaar zo bekend was?
Ja, oké, zelfverdediging klinkt logisch, maar daarmee kom je evengoed in een vicieuze cirkel terecht. Je moet echt weten hoe je een wapen gebruikt, anders gaat het volledig mis.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zelfverdediging voornamelijk lijkt mij
Of wil trouwen met je partner van hetzelfde geslacht.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:04 schreef viceversa het volgende:
[..]
Tenzij je trans bent… of abortus nodig hebt…
Was deze man ook een politicus?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hangt er vooral vanaf hoe goed je de Amerikaanse politiek volgt.
nou het liefst zonder natuurlijkquote:Op woensdag 10 september 2025 23:03 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Zelfverdediging hoe? Met schieten zeker.
Ik herken de naam en weet wat basale dingetjes en herken Turning Point USA. Volgde hem verder niet ofzo.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:00 schreef probeer het volgende:
Kenden zo velen van jullie die man?
Heb eerlijk gezegd nog nooit eerder van hem gehoord.
Niet dat dat afdoet aan de ernst van deze moord hoor. Wist alleen niet dat hij blijkbaar zo bekend was?
dat komt omdat extreem rechts een veel groter gevaar is, die zijn veel beter in het mobiliseren van useful idiots om een extreme daad te plegen.. het 'extreem linkse' gevaar beperkt zich meestal tot wat gasten die zich ergens aan een weg vastlijmen ofzo, of een taart in iemands gezicht proberen te wrijven.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:58 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik reageerde te fel en ben daarmee inderdaad onderdeel van het probleem.
Dat komt deels omdat ik het gevoel heb dat er in het publieke debat vooral veel aandacht is voor het gevaar van extreemrechts, maar zelden voor extreemlinks. Sterker nog: dat lijkt vaak zelfs gebagatelliseerd te worden.
Oh laat dat maar aan de theatrale VS over.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:05 schreef TwenteFC het volgende:
Hoop dat ze die schutter snel pakken, en er een publiek voorbeeld van maken.
Nou ja, om met Trump te spreken: "maybe the 2nd amendment people, can, you know..."quote:Op woensdag 10 september 2025 23:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja, oké, zelfverdediging klinkt logisch, maar daarmee kom je evengoed in een vicieuze cirkel terecht. Je moet echt weten hoe je een wapen gebruikt, anders gaat het volledig mis.
En kom op, iemand omleggen omdat hij voor het Tweede Amendement is? Dat is gewoon krankzinnig. Politieke meningsverschillen los je niet op met geweld. Punt.
of iemand overhoop schietenquote:Op woensdag 10 september 2025 23:06 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
dat komt omdat extreem rechts een veel groter gevaar is, die zijn veel beter in het mobiliseren van useful idiots om een extreme daad te plegen.. het 'extreem linkse' gevaar beperkt zich meestal tot wat gasten die zich ergens aan een weg vastlijmen ofzo, of een taart in iemands gezicht proberen te wrijven.
Hahaha hou toch op manquote:Op woensdag 10 september 2025 22:58 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Dat komt deels omdat ik het gevoel heb dat er in het publieke debat vooral veel aandacht is voor het gevaar van extreemrechts, maar zelden voor extreemlinks.
Allemaal uit het bed trappen vanavond.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:07 schreef 3rr0r het volgende:
Bij CNN zegt een man dat het evenement al veel weerstand had, 6000 handtekeningen tegen plaatsvinden evenement daar.
Omdat ze volgens jou een verkeerde mening hebben?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Allemaal uit het bed trappen vanavond.
Omdat mensen een handtekening zetten tegen een evenement?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Allemaal uit het bed trappen vanavond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |