https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
Ja, maar die moeten wel op tv vertellen dat ze niks mogen zeggen tegenwoordig, dus dan lijkt het alsof ze gecensureerd worden.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahaha hou toch op man
Wierd Duk
Johan Derksen
Lale Gul
Jack van Gelder
Om maar even in 5 seconden wat namen op te noemen die wekelijks hun gekrijs mogen houden en plein public.
Dit zijn mensen in het midden. Timmerfrans is extreem links /squote:Op woensdag 10 september 2025 23:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahaha hou toch op man
Wierd Duk
Johan Derksen
Lale Gul
Jack van Gelder
Om maar even in 5 seconden wat namen op te noemen die wekelijks hun gekrijs mogen houden en plein public.
Ik wil niet met jou geassocieerd worden Mikey. Jij bent net zo goed een radicaalquote:Op woensdag 10 september 2025 23:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, maar die moeten wel op tv vertellen dat ze niks mogen zeggen tegenwoordig, dus dan lijkt het alsof ze gecensureerd worden.
Je beseft je dat de rechtse presidentskandidaat vorig jaar in een vergelijkbare setting ook is neergeschoten hé?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zeker geen wedstrijd, maar wel belangrijk om desinformatie te bestrijden als er kwalijke claims worden gemaakt door users dat alle aanvallen vanuit links komen.
De realiteit is dat *alle* politiek extremistische moorden in 2022, 2023 en 2024 vanuit extreemrechtse hoek kwam.
[..]
Ja. Het nieuws gaat snel bij dit soort gebeurtenissen. Best netjes toch binnen 5 seconde een nieuwe deelquote:Op woensdag 10 september 2025 23:10 schreef Momo het volgende:
Ja zo snel een nieuw deel openen, dat ik de TT niet kan aanpassen
Charlie Kirk was wel licht christelijk jaquote:
Dat was geen moord, en ook niet bevestigd extremlinks.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:11 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Je beseft je dat de rechtse presidentskandidaat vorig jaar in een vergelijkbare setting ook is neergeschoten hé?
God allemachtig hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Hij heeft hem net niet genoeg geraakt.. incompetentie legitimeert intentie niet.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat was geen moord, en ook niet bevestigd extremlinks.
Dit gaat om moorden.
Mwa dat staat ook niet echt vast dat het een republikein was. Gast had banden met Tim Walz ofzo.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Joh er zijn onlangs 2 democratische politici bruut omgelegd door 'jullie' zijde. Doe es niet zo raar met je ons
Nee het is duidelijk een heel zwaar kaliber wapen, als je ook ziet wat voor stroom bloed er uit zijn nek schiet is er 100% een slagader geraakt of meerdere.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:12 schreef Evenstar het volgende:
Blegh, wilde het niet doen, maar toch even filmpje gekeken. Ben ik nou gek, of lijkt hij eerst in zijn borst geraakt te worden? Want je ziet eerst zijn shirt bewegen. Nul verstand van hoor, maar kan een kogel op een kogelwerend vest afketsen?? (durftevragen.nl)
Ik wil het niet zien. Ik merk dat ik al erg afgestompt ben. Ik geef de schuld aan rotten.com en liveleaks.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:12 schreef Evenstar het volgende:
Blegh, wilde het niet doen, maar toch even filmpje gekeken. Ben ik nou gek, of lijkt hij eerst in zijn borst geraakt te worden? Want je ziet eerst zijn shirt bewegen. Nul verstand van hoor, maar kan een kogel op een kogelwerend vest afketsen?? (durftevragen.nl)
Licht aan het materiaal, maar volgens mij ketst het normaal niet af maar stopt de kogel in het vest.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:12 schreef Evenstar het volgende:
Sluipschutters op het dak klaar voor die sniperquote:Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mwa dat staat ook niet echt vast dat het een republikein was. Gast had banden met Tim Walz ofzo.
[..]
Nee het is duidelijk een heel zwaar kaliber wapen, als je ook ziet wat voor stroom bloed er uit zijn nek schiet is er 100% een slagader geraakt of meerdere.
Is waarschijnlijk ook weer iemand met een sniper geweest.
Online werkt het echter vaak anders. Dan zegt een random persoon iets doms over bv dat de andere groep een stel extremisten zijn met misschien wat rare of onware claims erbij en dat wordt dan in de eigen bubbel gequote als een wappie. Daarmee lijkt het in je eigen rechtse/linkse bubbel dus alsof de aandacht meer ligt op extreem-rechts vanuit rechts of extreem-links vanuit links.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahaha hou toch op man
Wierd Duk
Johan Derksen
Lale Gul
Jack van Gelder
https://en.m.wikipedia.or(...)innesota_legislatorsquote:Op woensdag 10 september 2025 23:11 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Je beseft je dat de rechtse presidentskandidaat vorig jaar in een vergelijkbare setting ook is neergeschoten hé?
God allemachtig hoe krijg je het je toetsenbord uit.
•Duk ziet wel het gevaar.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahaha hou toch op man
Wierd Duk
Johan Derksen
Lale Gul
Jack van Gelder
Oki, lees inderdaad dat bij kevlar de kans heel klein is op afketsen, hooguit onderdelen, dan komt het gewoon door impact waarschijnlijk. Blegh.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mwa dat staat ook niet echt vast dat het een republikein was. Gast had banden met Tim Walz ofzo.
[..]
Nee het is duidelijk een heel zwaar kaliber wapen, als je ook ziet wat voor stroom bloed er uit zijn nek schiet is er 100% een slagader geraakt of meerdere.
Is waarschijnlijk ook weer iemand met een sniper geweest.
quote:Op woensdag 10 september 2025 23:16 schreef Nober het volgende:
[..]
•Duk ziet wel het gevaar.
•Derksen is links (9/9/2025 nog gezegd) is bijvoorbeeld ook prohamas.
•Gul is een VVD'er, links dus. Ook prohamas.
•Van Gelder probeert gewoon te scoren omdat Hélèneke het vooral gezellig wil houden en laf is.
TIL: VVD is linksquote:Op woensdag 10 september 2025 23:16 schreef Nober het volgende:
[..]
•Duk ziet wel het gevaar.
•Derksen is links (9/9/2025 nog gezegd) is bijvoorbeeld ook prohamas.
•Gul is een VVD'er, links dus. Ook prohamas.
•Van Gelder probeert gewoon te scoren omdat Hélèneke het vooral gezellig wil houden en laf is.
Ah, the good ol' 90's.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik wil het niet zien. Ik merk dat ik al erg afgestompt ben. Ik geef de schuld aan rotten.com en liveleaks.
Alles wat niet voor een totale migratiestop is, is blijkbaar links tegenwoordigquote:
Het is ziek inderdaad hier met linkse gekkies. Dit soort gasten maar ook de likers. En helemaal die 3xkloonhalvezool. Weet precies wat die kan zeggen om geen bans te krijgen maar wel topics de verzieken.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik wilde je adviseren om het 1e topic terug te lezen, maar er is al eea opgeschoond. Ik kon nog een voorbeeld terugvinden (geciteerd in een post van mij):
Op woensdag 10 september 2025 22:07 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Fijn weer een rechtse rukker minder. Niet vreemd als je zulke haatdragende rotzooit uitkraamt een keer iets terugkrijgt. Geen medelijden mee. Next.
Er waren meer soortgelijke posts, geliked door figuren als hopper.
dat duurt nog wel een tijdje, maar ik verwacht het nog wel mee te makenquote:Op woensdag 10 september 2025 23:18 schreef TigerXtrm het volgende:
De VS zit echt al jaren tegen die burgeroorlog aan te edgen en te teasen. Kan het niet gewoon eens beginnen? Beetje kwaliteit entertainment na al die ellende.
Zou het (hoogstens deels) te verklaren zijn doordat haatmisdrijven met een verondersteld racistisch, homofobisch of xenofobisch motief sneller worden toegeschreven aan rechts-extremisme?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:04 schreef Evenstar het volgende: [..] Als je ziet dat er bijvoorbeeld in 2024 in totaal 13 politieke moorden zijn gepleegd en die voor 100% aan te rekenen zijn aan extreem rechts, dan is het toch niet gek? Wat moet men dan zeggen? Toch links er bij betrekken, zodat het eerlijk blijft? Wat wil je precies?
En zo vergeet je de lijst.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:16 schreef vaarsuvius het volgende:
Goh, nu heb ik net de eerste berichtjes op reddit gezien dat het een inside job van Trump is. om een martelaar te creëren en weer een stapje dichter bij de dictatuur te komen met extra militaire en politie inzet in het hele land .... Hitler schijnt dat truukje ook gedaan te hebben
Het moet niet gekker worden
Er komen altijd binnen no time weer wappies om de hoek kijken...quote:Op woensdag 10 september 2025 23:16 schreef vaarsuvius het volgende:
Goh, nu heb ik net de eerste berichtjes op reddit gezien dat het een inside job van Trump is. om een martelaar te creëren en weer een stapje dichter bij de dictatuur te komen met extra militaire en politie inzet in het hele land .... Hitler schijnt dat truukje ook gedaan te hebben
Het moet niet gekker worden
Ik heb geen zin om zulke filmpjes te kijken, maar hoe zijn ze dan bij die ene vent gekomen die ze opgepakt hadden?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:20 schreef Perrin het volgende:
Dader op het dak, van grote afstand het doelwit door de nek geschoten. Ziet er professioneel uit.
[ x ]
In hetzelfde fragment zegt ze dat haat en polarisatie extreme vormen gaan krijgen. Waarom wordt die zin er niet uitgepikt?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:22 schreef Nober het volgende:
Kaag ziet dat het goed is.
[ x ]
https://x.com/GEvanlagen/status/1965884243478983067
Even naar CSI sturen, die vergoten dat zo uit en halen er een sharpen filter overquote:Op woensdag 10 september 2025 23:20 schreef Perrin het volgende:
Dader op het dak, van grote afstand het doelwit door de nek geschoten. Ziet er professioneel uit.
[ x ]
Er is echt helemaal niks te zien. Je ziet mensen bukken en 3 pixels bewegen op een dakquote:Op woensdag 10 september 2025 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om zulke filmpjes te kijken, maar hoe zijn ze dan bij die ene vent gekomen die ze opgepakt hadden?
En vond dat sommige gun deaths het waard zijn.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:23 schreef probeer het volgende:
“I think empathy is a made up New Age term that does a lot of damage” - Charlie Kirk
Nou, slotje dan maar? De beste man zal blijkbaar niet op ons medeleven zitten te wachten.
Valt niks te zien van de moord zelf.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om zulke filmpjes te kijken, maar hoe zijn ze dan bij die ene vent gekomen die ze opgepakt hadden?
Die is weer vrijgelatenquote:Op woensdag 10 september 2025 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Goed dat je het door hebt.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik wil niet met jou geassocieerd worden Mikey. Jij bent net zo goed een radicaal
Ah ok, dank je. Toch maar gekeken dan. De vraag blijft wel staan uiteraard.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Er is echt helemaal niks te zien. Je ziet mensen bukken en 3 pixels bewegen op een dak
Die sneue hetze tegen Kaag :’)quote:Op woensdag 10 september 2025 23:22 schreef Nober het volgende:
Kaag ziet dat het goed is.
[ x ]
https://x.com/GEvanlagen/status/1965884243478983067
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |