Die was heel lekker!quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een deel van mijn pastasalade van gisteren achtergehouden
Omdat de kast met bakspullen toch leeg was, even de planken opnieuw “getetrist” na de afwas.quote:
Ik heb nog wel een recept voor Char Siu. Al heb je daar eigen @JFlip voor nodig om het te roosteren.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:45 schreef Lonaa het volgende:
W. ligt op de bank te slapen, die voelt zich echt niet lekker.
Ik heb wat geprept in de keuken. Morgen zowaar een dagje werken. Ben ook recepten aan het googlen want ik wil weer kookmojo en beter eten = beter plannen = beter lijf.
Voor de 2346823 x natuurlijk.
Ik heb erna ook wel een brilletje op gekregen met de bepaalde sterkte en cilinder en daarmee gekeken, en toen heeft ze ook nog wat geprobeerd met iets ervoor en weer weg en dat maakte niet echt verschil. Nou ja, we gaan het zien, als het na een week nog niet comfortabel is moet ik echt terugkomen drukten ze me op het hart.quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat, en dat als je achter zo'n apparaat zit ook je positie net iets anders kan zijn, zowel je afstand tot het apparaat als hoogte en hoek waarin je kijkt.
Daarom moet ik van de mijne altijd een brilletje op waar hij glaasjes in verwisselt. En zeggen als mijn beeld verandert tijdens het kijken, dat gebeurt me nogal regelmatig.
Met of zondel de lode rijst?quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een recept voor Char Siu. Al heb je daar eigen @:JFlip voor nodig om het te roosteren.
Kunnen er nu nog resterende taken zijn dan??quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb inmiddels was nr 2 in de machine zitten. Bed verschoond. Gestofzuigd. Plant gesnoeid want ik heb geen grotere pot.
Nu planten water geven, douche schrobben. Avondeten. Kijken hoe veel zin ik nog heb in resterende taken. Pfff
Krootjes he, krootjes.quote:
Moet ik nog doenquote:Op zondag 10 augustus 2025 17:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb inmiddels was nr 2 in de machine zitten. Bed verschoond. Gestofzuigd. Plant gesnoeid want ik heb geen grotere pot.
Nu planten water geven, douche schrobben. Avondeten. Kijken hoe veel zin ik nog heb in resterende taken. Pfff
Oh, dat was ik. Sorry, niet geregistreerd dat ik misschien ook even voor die kleding moest zorgen. Ik had hem ook wel in de wasmachine kunnen doen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:35 schreef Blues het volgende:
Oh qua was: mn groene adidasjasje is schoon geworden hoor, degene die een dip erop had gesmeerd
Dat kan toch ook prima een andere dag ? Nu lekker onderuit en wat bijkomen enzo ?quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier moet ook nog was aan de lijn. Niet vergeten.
Ik moet ook reageren op 50 posts ofzo. Misschien morgen. Of niet. Moe. Migraine.
Nou ja, als de was al gedraaid is, is het wel handig om die meteen (of i.i.g. binnen afzienbare tijd erna) op te hangenquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat kan toch ook prima een andere dag ? Nu lekker onderuit en wat bijkomen enzo ?
Nee geen sorry! Maar er werd een paar keer door verschillende mensen gezegd dat ze hoopten dat het er uit gingquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, dat was ik. Sorry, niet geregistreerd dat ik misschien ook even voor die kleding moest zorgen. Ik had hem ook wel in de wasmachine kunnen doen.
Ach, daar is het korte programma voor toch; morgen nog een keertje draaien en dan ophangen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ja, als de was al gedraaid is, is het wel handig om die meteen (of i.i.g. binnen afzienbare tijd erna) op te hangen
Hij moet nog buiten drogen dus het is sowieso wel handig om in actie te komen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ja, als de was al gedraaid is, is het wel handig om die meteen (of i.i.g. binnen afzienbare tijd erna) op te hangen
Fijnquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee geen sorry! Maar er werd een paar keer door verschillende mensen gezegd dat ze hoopten dat het er uit ging
Kan uiteraardquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ach, daar is het korte programma voor toch; morgen nog een keertje draaien en dan ophangen.
(Aangezien ik hier de was doe, is dat een aanpak die ik wel vaker moet volgen als ik onverwacht veel later thuis ben dan gepland)
Het kwam dit keer wel goed uit dat ik om 3:00 nog wakker was, kon er een nieuwe inquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan uiteraard
En ik doe het ook wel eens, met name als ik de was gewoon vergeten ben..![]()
Maar liever hang ik 'm gewoon binnen afzienbare tijd na het wassen op. Vind het ook gewoon zonde om 2x te wassen.
Lamp van m'n fiets moet nieuwe batterij.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kunnen er nu nog resterende taken zijn dan??
Tof!quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu aan het appen met een oude bekende.
Nav het welbekende heen en weertje (dit keer met Whiskers):
- Ik kom uit <plaats>
- Grappig, mijn beste vriendin komt daar vandaan! Ik ga maar niet vragen of je haar kent.
- Nee, haha, zo klein is de stad nu ook weer niet. Maar voor de lol: zeg maar wie het is!
En vervolgens hing Whiskers binnen de kortste keren met haar vriendin in de app, gaf ik mijn nummer door en app nu met een vriendin van de middelbare school die ik daarna nooit meer gezien had
quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
- Ik kom uit <plaats>
- Grappig, mijn beste vriendin komt daar vandaan! Ik ga maar niet vragen of je haar kent.
- Nee, haha, zo klein is de stad nu ook weer niet. Maar voor de lol: zeg maar wie het is!
En vervolgens hing Whiskers binnen de kortste keren met haar vriendin in de app, gaf ik mijn nummer door en app nu met een vriendin van de middelbare school die ik daarna nooit meer gezien had
Je hoeft iig nergens op te reageren vandaag of morgenquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier moet ook nog was aan de lijn. Niet vergeten.
Ik moet ook reageren op 50 posts ofzo. Misschien morgen. Of niet. Moe. Migraine.
Eigenlijk hoef jij alleen maar groenafval wegbrengen. En tenzij je morgen voor zonsopgang of na zonsondergang op de fiets moet is die batterij ook niet nodig. Maar dat zou in één door kunnen met het groenafval wegbrengenquote:Op zondag 10 augustus 2025 19:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je hoeft iig nergens op te reageren vandaag of morgen
Ik zie in dit lijstje slechts 1 ding dat moet. De rest zijn opties.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lamp van m'n fiets moet nieuwe batterij.
Groenafval moet naar de grote kliko beneden. Staat nu vrolijk te schimmelen op het balkon.
Weekplanning voor komende week maken in de hoop dat komende week beter gaat dan de afgelopen week.
Als huiswerk van de fysio moet ik een krachttraining schema voor mezelf maken en ik stel dat al de hele week uit want ik ben er zeker van dat ik dat helemaal niet kan
Eigenlijk wilde ik vandaag ook nog zelf sporten. Ik zou vanochtend met broertje gaan maar die was te onduidelijk over wanneer. Dus nu ben ik nog helemaal niet gegaan.
Oh en ik wil eigenlijk ook nog een paar toeren haken aan varken voor baby van vrienden die in september komt. September komt steeds dichterbij
Oh en was nr 1 kan alweer opgevouwen. Maar dat zijn handdoeken en theedoeken dus valt mee.
Zo zei ik een keer toen ik een Chinese ontmoette 'oh ik kende in mijn studietijd ook een Chinees, misschien ken je hem wel hi ha ho'.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
- Ik kom uit <plaats>
Dat huiswerk van de fysio heeft eigenlijk hogere prioriteit. Dus dat doe ik zometeen wel. Dan leg ik me er wel bij neer dat het een "slecht" krachttraining schema wordt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Eigenlijk hoef jij alleen maar groenafval wegbrengen. En tenzij je morgen voor zonsopgang of na zonsondergang op de fiets moet is die batterij ook niet nodig. Maar dat zou in één door kunnen met het groenafval wegbrengen
Ditquote:Op zondag 10 augustus 2025 19:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Eigenlijk hoef jij alleen maar groenafval wegbrengen. En tenzij je morgen voor zonsopgang of na zonsondergang op de fiets moet is die batterij ook niet nodig. Maar dat zou in één door kunnen met het groenafval wegbrengen
quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo zei ik een keer toen ik een Chinese ontmoette 'oh ik kende in mijn studietijd ook een Chinees, misschien ken je hem wel hi ha ho'.
Was haar broer.
Welke spiergroepen zou je willen trainen? En puur kracht of ook uithouding.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat huiswerk van de fysio heeft eigenlijk hogere prioriteit. Dus dat doe ik zometeen wel. Dan leg ik me er wel bij neer dat het een "slecht" krachttraining schema wordt.
Het moet een schema worden ondersteunend bij hardlopen. Dus eigenlijk alles in de benen, plus nog wat voor de core denk ik.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Welke spiergroepen zou je willen trainen? En puur kracht of ook uithouding.
Jaren geleden dat ik een lekkere pastasalade heb gegeten, vinden ze hier maar vreemd, koude pasta (of lauwwarme). Heb het hier eens voor vrienden gemaakt, maar was niet echt een succesquote:Op zondag 10 augustus 2025 17:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb een deel van mijn pastasalade van gisteren achtergehouden
Ja @Cat-astrophe had die meegenomenquote:Op zondag 10 augustus 2025 19:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jaren geleden dat ik een lekkere pastasalade heb gegeten, vinden ze hier maar vreemd, koude pasta (of lauwwarme). Heb het hier eens voor vrienden gemaakt, maar was niet echt een succesTerwijl het juist zo lekker is!
Edit: gevulde eitjes daarentegen (die ik ook op foto?s zag langskomen) waren in no time op
Slinger internet eens aan om je te helpenquote:Op zondag 10 augustus 2025 19:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het moet een schema worden ondersteunend bij hardlopen. Dus eigenlijk alles in de benen, plus nog wat voor de core denk ik.
Aangezien het voor hardlopen is, gaat het niet om zwaar met weinig herhaling. Bv eerder had ik schema's met elke oefening 3x 12-15x.
Ik weet nu iig dat ik erin wil/moet:
- Copenhagen adductor oefening
- single leg calf raises
- single leg deadlifts
Verder weet ik nog niet wat ik wil.
Ik heb nog geen oefeningen gekregen van de nieuwe fysio. M'n (overbelaste) linkerbil moest eerst rust krijgen en we waren eerst aan het uitzoeken wat er aan de hand was.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Slinger internet eens aan om je te helpen
https://www.runners.nl/ni(...)ardlopers-oefeningen en er zijn nog een hele hoop hits als je zoekt op krachttraining hardlopen![]()
Enne, misschien ook je vd fysio gekregen oefeningen erin gooien? Of zitten die er al in.
Ik zou zeggen: schrijf wat dingen op, incl je overwegingen erbij. En neem dat mee. Ik ga er zo vanuit dat je fysio er ook nog naar kijkt, dus die zal heus dan wel bijsturen als je teveel dezelfde spieren doet bv. Het hoeft niet perfect of in één keer goedquote:Op zondag 10 augustus 2025 20:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen oefeningen gekregen van de nieuwe fysio. M'n (overbelaste) linkerbil moest eerst rust krijgen en we waren eerst aan het uitzoeken wat er aan de hand was.
Er zijn een heleboel sites die oefeningen noemen voor lopers. Fysio heeft me ook een link gegeven. Maar ik kan niet zo goed kiezen.
Wat ik lastig vind is dat veel van de lichaamsgewicht oefeningen op heel veel spieren tegelijk werken. Bv lunges zijn niet alleen voor je billen maar ook je bovenbenen. Dan weet ik niet hoe veel verschillende oefeningen je eigenlijk nodig hebt of dat lunges eigenlijk al zowat genoeg zijn.
En ik weet niet goed wat nou goed voor me is. Van lunges krijg ik snel last van m'n enkels, maar van split squats niet dus die doe ik liever. Maar misschien zijn lunges wel beter voor me en worden de zere enkels minder als ik het vaak doe. Maar door zere enkels heen trainen is ook niet m'n favoriete idee.
Even wat denk richtingen. voor core.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het moet een schema worden ondersteunend bij hardlopen. Dus eigenlijk alles in de benen, plus nog wat voor de core denk ik.
Aangezien het voor hardlopen is, gaat het niet om zwaar met weinig herhaling. Bv eerder had ik schema's met elke oefening 3x 12-15x.
Ik weet nu iig dat ik erin wil/moet:
- Copenhagen adductor oefening
- single leg calf raises
- single leg deadlifts
Verder weet ik nog niet wat ik wil.
Ik dacht dat jij die zou meenemen als er nog over was?quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:21 schreef fietsie het volgende:
@:z80 @:sigme deze bedoelde ik:
[ afbeelding ]
Dit is de laatste flesquote:Op zondag 10 augustus 2025 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij die zou meenemen als er nog over was?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: wij zwaaiden naar elkaar 😉
[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 10-08-2025 20:37:30 ]
quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:23 schreef AnneX het volgende:
Wat is er verwarrend veel te vinden nu op internet!
Behalve de ietwat slome chair yoga voor strekken, doe ik tandenpoetsen en evenwichtsoef.
en squats tegelijk. Dinsdag doorstart met favo trainer.![]()
Ijsje werd een magnum op het balkon en kijken welke kant het opgaat:Perenijsje hier voor mij en g een stuk kersenvlaaiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met NiB afgelopen week was de oefening op 1 been staan en een gewichtje wisselen en arm met gewichtje opzij houden terwijl je met je been naar voren, opzij en naar achter beweegtquote:Op zondag 10 augustus 2025 20:29 schreef z80 het volgende:
Valt het op dat ik meer richting stabiliteit ga. Dus voornamelijk de ondersteunende spiergroepen graag aanpak.
Met een sterkere en stabiele "core" leg je in feite de basis waar alle andere oefeningen omheen draaien/werken.
Trainingen met herhalingen, zoals ijzer verplaatsen, vind ik minder interessant, zeker in de opbouwfase.
Wat ik zelf geregeld gebruik om mijn knieën te trainen is dit ding.
Daar verschillende oefeningen mee doen. Bijvoorbeeld op 1 been op dit kussen gaan staan.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Max orkest terugkijken, vorige week de eerste uitzending gemist.
Getalenteerde kennis van me, waar ik in het verleden mee optrad, heeft auditie gedaan.Oh dat is zo'n leuk programma!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Getalenteerde kennis van me, waar ik in het verleden mee optrad, heeft auditie gedaan.Wat leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over muziek gesproken, jouw verschijning op dit forum is in mijn hoofd gekoppeld aan Cat Stevens (wss vanwege je verhalen over zang + je nickname) dus ik hoor nu Wild World in mn hoofd![]()
Waar heb je zo'n kussen vandaan?quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:29 schreef z80 het volgende:
Valt het op dat ik meer richting stabiliteit ga. Dus voornamelijk de ondersteunende spiergroepen graag aanpak.
Met een sterkere en stabiele "core" leg je in feite de basis waar alle andere oefeningen omheen draaien/werken.
Trainingen met herhalingen, zoals ijzer verplaatsen, vind ik minder interessant, zeker in de opbouwfase.
Daar verschillende oefeningen mee doen. Bijvoorbeeld op 1 been op dit kussen gaan staan.
[ afbeelding ]
Dit is een hele goede basis oefening. core en coördinatie training in 1. Zonder zware lichamelijke belasting.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Met NiB afgelopen week was de oefening op 1 been staan en een gewichtje wisselen en arm met gewichtje opzij houden terwijl je met je been naar voren, opzij en naar achter beweegt
Fijne kussens zijn dat inderdaad. Ik gebruik ze ook in de sportschool. Zittend op een blok, 2 onder de billen, 1 onder de voeten. En dan oefeningen met benen, armen en/of core doen met ogen dicht.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:29 schreef z80 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht van bol. Worden verkocht als stabiliteitskussen. En kosten een paar euro.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waar heb je zo'n kussen vandaan?
Ik heb in de sportschool vaak met zo'n bosu bal getraind, dat is ook lekker wiebelig. Maar thuis heb ik niet echt iets. Kon nog niet kiezen wat ik dan wilde en bosu ballen zijn duur.
Zo zijn veel oefeningen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:45 schreef z80 het volgende:
Dit is een hele goede basis oefening. core en coördinatie training in 1. Zonder zware lichamelijke belasting.
quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh dat is zo'n leuk programma!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik houd toch zo van Francis. Heerlijk mens
quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat leuk!
Over muziek gesproken, jouw verschijning op dit forum is in mijn hoofd gekoppeld aan Cat Stevens (wss vanwege je verhalen over zang + je nickname) dus ik hoor nu Wild World in mn hoofd![]()
Geen lied over Maatje?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Dat viel mij ook op,quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Zo zijn veel oefeningen.
Ik vind de oefeningen nu meer doordacht en met meer info over welke spiergroep dan in het Olga Commandeur tijdperk
Eet een biertjequote:Op zondag 10 augustus 2025 20:52 schreef fietsie het volgende:
Het nadeel van bewust geen snacks, snoep en chips inkopen bij het boodschappen doen, is dat er geen snacks, snoep en chips zijn op zondagavond
Er had vlaai kunnen zijnquote:Op zondag 10 augustus 2025 20:52 schreef fietsie het volgende:
Het nadeel van bewust geen snacks, snoep en chips inkopen bij het boodschappen doen, is dat er geen snacks, snoep en chips zijn op zondagavond
Ahja maar dat vind ik toch iets voor 10:00 bij de koffiequote:
Of 22.00 uur bij kopje decafquote:Op zondag 10 augustus 2025 20:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja maar dat vind ik toch iets voor 10:00 bij de koffie
Jammer, zijn we nog net te vroeg.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:29 schreef Candaasje het volgende:
@:Vanyel : vanaf 12 jaar ivm veiligheid. (Het blijven wel echt wapens natuurlijk)
quote:Ik moet nog teruglezen. Compleet geveld door de migraine sinds een uur of 15. Atm gaat het weer iets beter. Ik heb er nu dus wel tinnitus bij, dat heb ik vaker als ik moe ben, maar maar koppijn is het wel naarder.
@Starflyer heeft de hele dag op bed gelegen van ellendequote:Op zondag 10 augustus 2025 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een migrainedag!
Beterschap aan de lijders.
Francis de operazangeres? Die vind ik ook tof!quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik houd toch zo van Francis. Heerlijk mens
[..]![]()
Geen lied over Maatje?
Getalenteerde kennis van me, waar ik in het verleden mee optrad, heeft auditie gedaan.Ik wist dat ze goed was, en het verschil tussen beiden was duidelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O lol, ik binge meteen verder naar de huidige uitzending en May (die ik niet ken, ik ken niet iedereen in de provincie) heeft vlaai meegenomen![]()
Je suis May
Ja!quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Francis de operazangeres? Die vind ik ook tof!
Achterrem!quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
@:Starflyer heeft de hele dag op bed gelegen van ellende![]()
Voelde zich net weer iets beter en is naar huis vertrokken. Heb hem uiteraard op het hart gedrukt voorzichtig te doen en te appen als hij veilig thuis is.
Had het niet gezegd, maar yes, naar hockey inderdaad.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:21 schreef derLudolf het volgende:
Maar waarom zou je naar Nederland gaan voor gebak als je in Duitsland bentGa je naar hockeywedstrijden @:vlindertje89 ?
Dat heb je vast wel gezegd toen ik heb gevraagd waarom je in vredesnaam naar Mönchengladbach ging, maar dat ben ik dus vergetenIk las vanavond toevallig over hockey in M'gladbach en dacht toen aan je.
Is mijn schuldquote:Op zondag 10 augustus 2025 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Achterrem!
En intussen wel tikkie overmakenIk at nog lang geen droog brood, had prima kunnen wachten.
quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:30 schreef flipsen het volgende:
Wat een migraine-parade hier inderdaad, sterkte aan allen! Even afkloppen, maar alweer meer dan 5 jaar geleden volgens mij.
Zojuist mijn eerste Argentijnse Markt Plaats advertentie geplaatst. We gaan de komende dagen grof schiften: Verkoop / Weggeven / Weggooien / Meenemen. Wat we gaan wel een stuk kleiner wonen en hier hebben we toch weer veel te veel troep verzameld. Gelukkig heb ik absoluut geen moeite met weggooien. Sterker nog, ik gooi te snel iets weg. Vrouwlief is veel meer van "Zetten we op MP/FB". Ik heb daar nooit zo´n zin in
Sorry @:Blues maar hij kan niet mee. Paar jaar geleden gekocht, helft van de toetsen deed het niet, na demonteren en beetje schoonmaken en dergelijke doet ie het redelijk goed nu. Maar ik speel weer veel te weinig...
Edit: Wordt MP nu ook al gelinkt? Pfff...
"och arme" - uitdrukking van medelijdenquote:Op zondag 10 augustus 2025 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Edit Wat bedoel je met 'achterrem!'? Achgerrem? (Of hoe schrijf je dan?)
Ja, achgerrem dus (of hoe je het ook schrijft)quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"och arme" - uitdrukking van medelijden
OCH ARMEquote:Op zondag 10 augustus 2025 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, achgerrem dus (of hoe je het ook schrijft)
quote:
😘quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:24 schreef Blues het volgende:
Airco neem ik aan
Sterkte met poes Sarabi.
Vandaag extra dagje vrijgenomen ivm vervelende datum en gewoon lekker zelfzorg
Vanmiddag komt picnic, misschien als g een goeie dag heeft een kleine fietstocht door de koele duinen. We gaan het zien, verder niks in de planning behalve de krant lezen van zaterdag
Handige Harriequote:Op maandag 11 augustus 2025 10:58 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blueswat verdrietig om te bedenken hoe het ook had kunnen zijn. 40 jaar alweer..
Gisteren was het alweer 5 jaar geleden dat ex en ik besloten uit elkaar te gaan (niet dat ik die datum heb opgeslagen ofzo, maar mn ouders' trouwdag is morgen dus daarom makkelijk te onthouden). Vind het zo gek gevoel dat het al 5 jaar geleden is, het voelt niet alsof ik al 5 jaar vrijgezel/alleen ben. Nou zullen de corona jaren daarin natuurlijk ook niet geholpen hebben.
Vanochtend in de muur geboord om de andere kant van traphekje-bevestiging op te hangen, dus het is nu helemaal functioneel. Traphekje eruit als nichtje er niet is, traphekje erin als ze er wel isen ik heb verduisterende gordijnstof gehaald zaterdag voor het dakraam op zolder, klittenband al op het kozijn, vanavond komt klittenband voor op de stof binnen en dan gaat buurvrouw me woensdag helpen dat erop te naaien. En dan kan ik volgende keer dat nichtje er is op zolder slapen, zodat ik hopelijk net iets minder van haar geluiden hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 11-08-2025 11:16:36 ]
quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Handige Harrie
Einde relatie is altijd wel een ijkpunt toch. Eikpunt ook? Pffff.
Nog steeds wel goed gevoel over?Oef, dat lijkt me inderdaad heel lastig, dat niet weten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en wat ben jij ziek geweest ook zeg, heftig!
Ja, was absoluut de goede beslissing. Ik denk ook niet dat het toeval was dat het zo snel na mijn promotie (maart) en het uit elkaar gaan van onze buren (juni) is gebeurd, maar dat ik toen pas de ruimte in mn hoofd had om erover na te denken en dat mijn gevoel bij uit elkaar gaande buren dat nog een extra zetje gaf. We hebben een jaar of twee eerder ook al een keer een soortgelijk gesprek gestart, maar werden toen gebeld dat iemand dichtbij hem/zijn familie op sterven lag, dus zijn daarheen gereden en hebben dat gesprek nooit meer afgemaakt. Ik heb eigenlijk mijn hele PhD lang op het randje van overbelasting gebalanceerd, dus kon daar echt niks bij hebben privé. En het was altijd gewoon fijn, comfortabel, gezellig, dus ook geen grote noodzaak toe. Maar toen die ruimte dus wel kwam, kwam ook de conclusie dat dat allemaal heel fijn is, maar dat ik van een relatie toch wel meer wil.
Het heeft me ook veel gebracht - ik ben echt wel heel erg gegroeid sindsdien en ik denk niet dat ik die noodzaak had gehad als we bij elkaar gebleven waren, maar het heeft me wel een veel leuker sociaal leven opgeleverd.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef, dat lijkt me inderdaad heel lastig, dat niet weten..![]()
en wat ben jij ziek geweest ook zeg, heftig!
Ja, was absoluut de goede beslissing. Ik denk ook niet dat het toeval was dat het zo snel na mijn promotie (maart) en het uit elkaar gaan van onze buren (juni) is gebeurd, maar dat ik toen pas de ruimte in mn hoofd had om erover na te denken en dat mijn gevoel bij uit elkaar gaande buren dat nog een extra zetje gaf. We hebben een jaar of twee eerder ook al een keer een soortgelijk gesprek gestart, maar werden toen gebeld dat iemand dichtbij hem/zijn familie op sterven lag, dus zijn daarheen gereden en hebben dat gesprek nooit meer afgemaakt. Ik heb eigenlijk mijn hele PhD lang op het randje van overbelasting gebalanceerd, dus kon daar echt niks bij hebben privé. En het was altijd gewoon fijn, comfortabel, gezellig, dus ook geen grote noodzaak toe. Maar toen die ruimte dus wel kwam, kwam ook de conclusie dat dat allemaal heel fijn is, maar dat ik van een relatie toch wel meer wil.
Het heeft me ook veel gebracht - ik ben echt wel heel erg gegroeid sindsdien en ik denk niet dat ik die noodzaak had gehad als we bij elkaar gebleven waren, maar het heeft me wel een veel leuker sociaal leven opgeleverd.
Heeft dat ziekenhuis daar dan niks over opgeslagen? Is wel heel onzorgvuldigquote:Op maandag 11 augustus 2025 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi dat je er zo naar kan kijken en verder mee kan
Psych liet me na een paar sessies over dat bevallingsverhaal zien dat het meerdere trauma's zijn in 1.
Dat kwartje viel langzaam en ik kan er daardoor ook wat 'beter' naar kijken.
Al blijven die vragen over waar ze 'is' wel bestaan.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Handige Harrie
Einde relatie is altijd wel een ijkpunt toch. Eikpunt ook? Pffff.
Nog steeds wel 'goed' gevoel over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La derecha oprime, la izquierda libera
Onze nieuwsgierigheid is gewektquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Buikpijn vanwege een crush op een vriendin hier![]()
Wel goed voor mijn Spaans
quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Uit ervaring, bij het Meander, is dat inmiddels prima in orde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues
Ja dit was (lastig googlebaar) voorjaar '97.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Uit ervaring, bij het Meander, is dat inmiddels prima in orde.Blues
Mocht ik ooit genoeg lef verzamelen en er iets over kunnen zeggen dan meld ik mij wel met updatesquote:
Ik bewaar het even voor later deze week.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:29 schreef AnneX het volgende:
@:Sarabi Of het leesbaar is voor jou vanwege medische terminologie weet ik niet.
Het doet mij aan jouw verhaal over je vader denken.
Misschien kun je hier iets mee via de huisarts. Je moeder kan natuurlijk ook gaan en zeggen hoe zeer zij zich zorgen maakt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-weggooien-a4902163
Sterktequote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik bewaar het even voor later deze week.
Net onze lieve Grizzly in moeten laten slapen![]()
De laatste 24 uur at hij niet en zijn nierwaardes waren torenhoog.
Dat is goed om te horenquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Uit ervaring, bij het Meander, is dat inmiddels prima in orde.Blues
Klote zegquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oh, wat ik nog zeggen wilde, bij mij lieten de meegeleverde pluggen binnen no time los (zijn ook wel smal en stijf) dus vervangen door betere pluggen +schroeven. Top dat ie hangt!quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:58 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blueswat verdrietig om te bedenken hoe het ook had kunnen zijn. 40 jaar alweer..
Gisteren was het alweer 5 jaar geleden dat ex en ik besloten uit elkaar te gaan (niet dat ik die datum heb opgeslagen ofzo, maar mn ouders' trouwdag is morgen dus daarom makkelijk te onthouden). Vind het zo gek gevoel dat het al 5 jaar geleden is, het voelt niet alsof ik al 5 jaar vrijgezel/alleen ben. Nou zullen de corona jaren daarin natuurlijk ook niet geholpen hebben.
Vanochtend in de muur geboord om de andere kant van traphekje-bevestiging op te hangen, dus het is nu helemaal functioneel. Traphekje eruit als nichtje er niet is, traphekje erin als ze er wel isen ik heb verduisterende gordijnstof gehaald zaterdag voor het dakraam op zolder, klittenband al op het kozijn, vanavond komt klittenband voor op de stof binnen en dan gaat buurvrouw me woensdag helpen dat erop te naaien. En dan kan ik volgende keer dat nichtje er is op zolder slapen, zodat ik hopelijk net iets minder van haar geluiden hoor.
Ik verwacht niet dat het dossier uit 1985 nog bestaat.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heeft dat ziekenhuis daar dan niks over opgeslagen? Is wel heel onzorgvuldig![]()
Of past het in een of andere puriteinse 'alles maar snel wegstoppen dat is beter voor iedereen' tijdsgeest?
Kan me wel voorstellen dat dat blijft knagen
Ach, wat naar nouquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
40 jaar geleden nog ja? Mijn neefje stierf perinataal, 35 jaar geleden, die werd begraven in het bijzijn van zijn ouders. Alles wegstoppen klinkt als langer terug, maar misschien was het net een omslagmoment. Ik zou denken dat het ziekenhuis antwoord zou moeten hebben op de vraag. Niet casusspecifiek, maar wel over de gebruiken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heeft dat ziekenhuis daar dan niks over opgeslagen? Is wel heel onzorgvuldig![]()
Of past het in een of andere puriteinse 'alles maar snel wegstoppen dat is beter voor iedereen' tijdsgeest?
Kan me wel voorstellen dat dat blijft knagen
We weten precies wanneer we elkaar ontmoet hebben en dat houden we aan als start-datumquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef flipsen het volgende:
voor @:Blues
En qua start- en einddatums van relaties, geen idee. Dat hou ik echt niet bij en ben ik te vergeetachtig voor. Daarom wilde ik per se een trouwdatum die makkelijk te onthouden zou zijn. Is gelukt, want kwam hier ook goed uit met lang weekend rond die datum en lente/zomer
Dat denk ik wel als ik terugdenk aan die tijd en las over ouders die net voor of na Jamie hun kindje verloren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
40 jaar geleden nog ja? Mijn neefje stierf perintaal, 35 jaar geleden, die werd begraven in het bijzijn van zijn ouders. Alles wegstoppen klinkt als langer terug, maar misschien was het net een omslagmoment. Ik zou denken dat het ziekenhuis antwoord zou moeten hebben op de vraag. Niet casusspecifiek, maar wel over de gebruiken.
Ach, Sarabiquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik hoop dat men toen ook dacht dat ze het goede deden. Al zaten ze er ontzettend naast.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Och @:blues![]()
zoals men met mensen omging/omgaat is vaak zo onbegrijpelijk
Ach, wat ontzettend verdrietig..quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:54 schreef Isabeau het volgende:
We weten precies wanneer we elkaar ontmoet hebben en dat houden we aan als start-datum
Liefdevolle knuffel voor Blues .
Zouden mensen die zoiets zeggen nou zelf ook kinderen hebben? Ontzettend pijnlijk om dat te moeten horen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:39 schreef Blues het volgende:
Ik verwacht niet dat het dossier uit 1985 nog bestaat.
Toen Oudenrijn, nu Antonius.
In deze digitale tijd zou ik nog eens een poging bij het Antonius kunnen doen, in de papieren dossiertijd kwam ik al niet heel ver.
Mijn ouders hebben ook een bijna voldragen doodgeboren kindje gekregen, hun 2e, een jaar na mijn oudste zus in 1946.
Die werd op zijn kop gehouden aan zijn voetjes, tikken op zijn billen![]()
Mijn moeder heeft m nooit gezien en ze moest maar een paar dagen op vakantie en snel een nieuw kind krijgen![]()
Ja, dat herinner ik me nog dat je dat hebt gedaan. Zo mooi dat dat nu kan. Erkenning voor haar leven dat ze helaas niet verder mocht meemaken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:54 schreef Blues het volgende:
Ik heb haar, toen het kon een paar jaar geleden, wel aangegeven bij de Utrechtse BS, samen met g en zoonF., haar kleine broer
(En het eerst ex, haar vader, gevraagd of hij er bezwaar tegen had)
Is dat de samenwoondatum, de eerstezoendatum, de ontmoetingsdatum?quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:58 schreef Blues het volgende:
![]()
En ineens woonden jullie samen!![]()
Wij houden 24 dec aan, trouwdatum is 6jr later is ondergeschikt
Ontmoeting was eind augustus 98, tijdens een CityOnline meeting in Apeldoorn.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:03 schreef Isabeau het volgende:
Is dat de samenwoondatum, de eerstezoendatum, de ontmoetingsdatum?
Ik heb idd 5x25mm Fischer duopowerpluggen en 4x40/50mm schroeven gebruikt ipv de bijgeleverde, had het ook in reviews gezien inderdaad!quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, wat ik nog zeggen wilde, bij mij lieten de meegeleverde pluggen binnen no time los (zijn ook wel smal en stijf) dus vervangen door betere pluggen +schroeven. Top dat ie hangt!
Werd je thuis niet gemist met de kerst? Wel een makkelijke datum om te onthoudenquote:Op maandag 11 augustus 2025 17:09 schreef Blues het volgende:
Ontmoeting was eind augustus 98, tijdens een CityOnline meeting in Apeldoorn.
Toen werd ons beider interesse al gewekt....![]()
Veel icq verkeer later kwam ie ergens in dec naar mij toe, toen al aan elkaar gesnuffeld, heel veel gemaild en 24 dec 98 ben ik een nacht blijven slapen in zijn flatje in Bloemendaal.
Saillant bekend detail, ik was nog getrouwd tot ergens zomer 99![]()
Mijn ex bracht me met de kindjes op de achterbank op kerstavond naar de trein.... dacht dat ik naar een online vriendin ging...quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:14 schreef Isabeau het volgende:
Werd je thuis niet gemist met de kerst? Wel een makkelijke datum om te onthouden
Mja, the things we do for lovequote:Op maandag 11 augustus 2025 17:18 schreef Blues het volgende:
Mijn ex bracht me met de kindjes op de achterbank op kerstavond naar de trein.... dacht dat ik naar een online vriendin ging...
Met 1e kerstdag was ik weer keurig thuis.
Ben er niet trots op![]()
quote:
Ik perintaal googlen om te checken of je echt iets anders bedoelde dan met extra aquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
40 jaar geleden nog ja? Mijn neefje stierf perintaal, 35 jaar geleden, die werd begraven in het bijzijn van zijn ouders. Alles wegstoppen klinkt als langer terug, maar misschien was het net een omslagmoment. Ik zou denken dat het ziekenhuis antwoord zou moeten hebben op de vraag. Niet casusspecifiek, maar wel over de gebruiken.
Sorry, dure woorden gebruiken en dan ook nog verkeerdquote:Op maandag 11 augustus 2025 18:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik perintaal googlen om te checken of je echt iets anders bedoelde dan met extra a![]()
Wel goed punt, dat de gebruiken al veel info kunnen geven:Y
Dat kan heel goed zijn, dat er toen juist ook een boel veranderde. Ik heb ook niet alle ins en outs meegekregen van dit specifieke verhaal, als kind.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat denk ik wel als ik terugdenk aan die tijd en las over ouders die net voor of na Jamie hun kindje verloren.
'Blij' voor hoe het met sprongen vooruit is gegaan, en wat er allemaal nu kan qua zelfs je kindje mee naar huis nemen etc.
Echt zoveel beter voor o.a.verwerking.
Ik heb haar, toen het kon een paar jaar geleden, wel aangegeven bij de Utrechtse BS, samen met g en zoonF., haar kleine broer
(En het eerst ex, haar vader, gevraagd of hij er bezwaar tegen had)
Ja, dat is wennen. Heel erg wennen. Bij ons sleet dat zorgen sneller dan de rest, had ik niet verwacht zo snel. Maar de rest duurt langer. Wat ook mooi is want het gemis mag er zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:27 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel allemaal
Het zal nog wel een tijdje wennen worden om niet meer elke 12 uur om hem heen te moeten plannen.
Andere kat kruipt nu steeds weg onder bedWe zullen nog wel raar ruiken + dat hij vast ook merkt dat er iets niet klopt.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Had ik ook een tijd geleequote:Op maandag 11 augustus 2025 18:50 schreef Lonaa het volgende:
W. heeft geen ontstoken kies maar ontstoken holte volgens tandarts. Huisarts wilde hem niet zien, indien geen koorts doe maar neusspray. Hij voelt zich inmiddels wel een heel stuk beter.
Ik heb sinds een maandje het "Oh oh!" geluidje voor WhatsAppjes die binnen komen. Tot op heden nog niemand raar op zien kijken. Is dan ook al wel weer heel lang geleden ja...quote:
Naast lang geleden is dat misschien wel iets meer een specifieke subcultuur dan je denkt, en particular de combinatie van de tijd waarin en de subgroep waarvoor.quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb sinds een maandje het "Oh oh!" geluidje voor WhatsAppjes die binnen komen. Tot op heden nog niemand raar op zien kijken. Is dan ook al wel weer heel lang geleden ja...
Ach ach :quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Rly? Deed niet iedereen die er toen bij was icq?quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Naast lang geleden is dat misschien wel iets meer een specifieke subcultuur dan je denkt, en particular de combinatie van de tijd waarin en de subgroep waarvoor.
Iedereen die toen al chronisch online was wel. En vergeet daarbij niet dat Nederland als tweede land op internet aangesloten zat, en als een van de eerste -toch zeker tien jaar eerder dan de vs- vrij algemeen breedband had.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rly? Deed niet iedereen die er toen bij was icq?
Heb daar eind jaren 90 deze skin voor gemaakt, die tot mijn verbazing nu dus nog terug te vinden is op het interweb…quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Winamp. It really whips the llama's ass!
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 11 augustus 2025 20:27 schreef Clubsoda het volgende:
ICQ is echt volledig aan me voorbij gegaanhet zogenaamde "geluidje" zegt me ook precies niets. En ik was toch niet bepaald digitaal afgesloten van de wereld in de jaren 90-00.
Die heb ik ook gehad (iets minder), bleek iemand films binnen te halen via mij. Weet niet meer hoe het zat maar het had iets te maken met een vinkje wat aan dan wel uit moestquote:Op maandag 11 augustus 2025 22:44 schreef flipsen het volgende:
De Digitale Metro
En BBS en IRC kanalen inderdaad. Goeie ouwe tijd... met PTT rekeningen van 1200 gulden
quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
IRC oh wow, blast from the past, ik heb me helemaal suf geneukt met en door jongens die ik daar leerde kennen. Leerde daar in “98 mijn man ontmoet en het was voorbij met swingen. Soms meermaals in de week schoon beddegoed en een zeiltje eronder.
Jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:56 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh.
De verwoording van Jan z’n avonturen voelt een beetje als een dickpic. Zo tijdens het ontbijt in je gezicht geslagen en niemand zit er op te wachten
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:56 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte @:Sarabi![]()
Poes heeft een heel liefdevol thuis gehad bij jullie![]()
Mogguh.
De verwoording van Jan z’n avonturen voelt een beetje als een dickpic. Zo tijdens het ontbijt in je gezicht geslagen en niemand zit er op te wachten
En je zou denken dat ze ook in de jaren 90 al waterdichte onderlakens hadden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:56 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte @:Sarabi![]()
Poes heeft een heel liefdevol thuis gehad bij jullie![]()
Mogguh.
Whehe, dank voor de opoffering.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:59 schreef Queller het volgende:
100 punten voor @:Candaasje
Spot on!
Ik zat net yoghurt te eten. Geen goede combi; heb ik voor jullie getest.
TMIquote:Op maandag 11 augustus 2025 23:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
IRC oh wow, blast from the past, ik heb me helemaal suf geneukt met en door jongens die ik daar leerde kennen. Leerde daar in “98 mijn man ontmoet en het was voorbij met swingen. Soms meermaals in de week schoon beddegoed en een zeiltje eronder.
Kijk uit met chatgpt als het gaat om haken hoor. Hij herkent wel hoe de tekst eruit moet zien maar chatgpt kan niet tellen en kan de logica erachter niet. Dus chatgpt kan doodleuk zeggen "begin met 6 steken, doe in elke steek 2 steken, nu heb je 24 steken".quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:21 schreef Blues het volgende:
Vandaag start ik een nieuw project![]()
Ik fiets straks (na de regen) naar Zeeman op advies van schdochter om daar materiaal te kopen om vingerpoppetjes (een muis en een kikker) te gaan haken.
Die wilde ik eigenlijk gaan kopen (voor de aussie-kleinkinderen om op te sturen als kadootjes met elke een boekje van Nijntje erbij) maar scrollde afgelopen week hier langs het creatopic waar iemand ze liet zien en het plan was geboren!
Ik denk dat het 40 jaar geleden is dat ik iets heb gehaakt/gebreid.
Inmiddels via chatGPT uitleg gekregen
#moderne oma
Ow... ook heel ieuw?!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Whehe, dank voor de opoffering.
Toen ik Amerika nog niet boycotte en sporadisch bij McDonalds kwam, ben ik eens zo stom geweest om te kijken wat voor sausje er op een vega(n) kipburger zat. Had ik niet moeten doen. Nooit meer besteld.
Owquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Kijk uit met chatgpt als het gaat om haken hoor. Hij herkent wel hoe de tekst eruit moet zien maar chatgpt kan niet tellen en kan de logica erachter niet. Dus chatgpt kan doodleuk zeggen "begin met 6 steken, doe in elke steek 2 steken, nu heb je 24 steken".
Op de website Ravelry kan je een hoop goede gratis haakpatronen vinden. Maar om eerlijk te zijn ben ik nu gewoon ouderwets een patroon uit een boek () aan het haken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zie met zoeken in die straat waar zeeman zit ook een eckte handwerkwinkel. Ga ik daar eerst naar toe voor een patroon
[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 12-08-2025 12:07:09 ]
Deed me aan 'yoghurt' denken ja.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow... ook heel ieuw?!
Ik schreef hier een heel lang beschouwend stuk over wat ik ervan vond, maar besloot het maar niet te posten. Ik vind er nogal wat van, maar daar zit ook helemaal niemand op te wachten.
En door
Met welk besturingssysteem is dit bericht geplaatst dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Whehe, dank voor de opoffering.
Toen ik Amerika nog niet boycotte en sporadisch bij McDonalds kwam, ben ik eens zo stom geweest om te kijken wat voor sausje er op een vega(n) kipburger zat. Had ik niet moeten doen. Nooit meer besteld.
Helaas met Windows. In verband met mijn werk kan dat niet anders. Daar waar het kan, wordt Linux gebruikt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met welk besturingssysteem is dit bericht geplaatst dan?
De saus op de McChicken is ook lekker![]()
Vind de McD vooral duur en ga er daarom eigenlijk nog minder naartoe. Wc's zijn er meestal wel schoon, dus als ik onderweg ben en moet kakken kom ik er soms. (En consumeer dan ook iets)
Snotver; wilde net aan mijn ontbijt beginnenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Deed me aan 'yoghurt' denken ja.
We kunnen het beestje ook bij de naam noemen. Sperma dus.
Ik mis weer van alles!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk weer om je 'vegans vliegen ook wel eens' retoriek weer eens te lezen. Ik zat er al op te wachten.
Incontinentie en andere waterstaatkundige complicaties.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:02 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik mis weer van alles!
Nu we het er toch niet over hebben: vooral dat 'zeiltje' deed het hem. Ik heb nog nooit een zeiltje nodig gehad vanwege de daad. Mijn hoofd kan niet stoppen met nadenken wat er de logica achter is. Maar eigenlijk wil ik het helemaal niet weten
Dat kan een keer gebeuren, maar - en ik zou het niet moeten vragen, ik weet het - wat doe je in godesvredesnaam als het een vast onderdeel moet zijn van de voorbereidingen?!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Incontinentie en andere waterstaatkundige complicaties.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Ow
Ik heb een beschrijving en ditEchte winkel, beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zie met zoeken in die straat waar zeeman zit ook een eckte handwerkwinkel. Ga ik daar eerst naar toe voor een patroon
Qua goedkope haakkatoen kon ik trouwens het beste terecht bij de Boekenvoordeel. Zeeman had veel minder kleurtjes. Maar de echte handwerkwinkel heeft natuurlijk het meeste![]()
quote:
Als het echt heel scherp is kan de seks je jezelf daarna wel gevaarlijk wordenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik eet vegan kroepoek in de trein. Is dat ook gevaarlijk? Wel lekker in elk geval. Een paar dan, want het is eigenlijk te scherp voor me. Dus er teveel van eten is wel gevaarlijk. #livongontheedge
Dit is de schattigste reply van deze weekquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou ja, je kan ook gewoon een molton, matrasbeschermer, overtrek met waterdichte bovenlaag bedoelen zodat lichaamsvloeistoffen niet door je dunne hoeslaken heen in je matras belanden/lekken. Dat heb ik ook. Zo'n beschermer over mn matras onder mn hoeslaken dan. Seks met iemand dan weer niet.
Waarom heb je dan een waterdichte matrasbeschermer?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou ja, je kan ook gewoon een molton, matrasbeschermer, overtrek met waterdichte bovenlaag bedoelen zodat lichaamsvloeistoffen niet door je dunne hoeslaken heen in je matras belanden/lekken. Dat heb ik ook. Zo'n beschermer over mn matras onder mn hoeslaken dan. Seks met iemand dan weer niet.
Omdat ik ooit wel seks met iemand had en in principe ook wel van plan ben dat in de toekomst weer te gaan hebbenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom heb je dan een waterdichte matrasbeschermer?![]()
En kraakt dat niet?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Ow
Ik heb een beschrijving en ditWat leuk dat je het zelf gaat makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zie met zoeken in die straat waar zeeman zit ook een eckte handwerkwinkel. Ga ik daar eerst naar toe voor een patroon![]()
In juli heb ik veel gehaakt. Nu alweer een week helemaal niet, binnenkort weer tijd voor maken.
We proberen in elk geval gepassioneerd om de werelden weer een beetje bij elkaar te brengen, want man, wat sloeg hij een gatquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:15 schreef flipsen het volgende:
Kijk, zo was die post van Jan opeens ook nog goed voor handige tips
Bij mij lijkt centrifugeren beter te gaan als ik hem los in zn eentje nog even laat centrifugeren. Ik was hem altijd samen met het overige beddengoed, haal dan de rest al uit de wasmachine en laat dan dat ding apart nog een keer centrifugeren. Dat werkt vrij aardig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb ook de Ikea grusnarv ivm bloedneuzen & slaapwandelen.![]()
Ritselt of kraakt niet. Heb ook niet de indruk dat het zweteriger is.
Kan makkelijk (gewoon op 60 graden) in de wasmachine, houdt wel veel water vast (centrifugeren werkt niet echt) dus voorzichtig uit de machine halen.
Ik hang m meestal met water en al op het balkon. En dan is hij snel genoeg droog. Want het is niet dat het materiaal zo veel water vasthoudt, het is meer dat er water in blijft staan omdat het waterdicht is. Dus dat water loopt er wel weer vanaf.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bij mij lijkt centrifugeren beter te gaan als ik hem los in zn eentje nog even laat centrifugeren. Ik was hem altijd samen met het overige beddengoed, haal dan de rest al uit de wasmachine en laat dan dat ding apart nog een keer centrifugeren. Dat werkt vrij aardig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo kom ik nog eens ergens op de wereld. Dit ga ik niet boycotten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 12-08-2025 15:30:35 ]
Ik vond het wel grappigquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:56 schreef Queller het volgende:
[..]
We proberen in elk geval gepassioneerd om de werelden weer een beetje bij elkaar te brengen, want man, wat sloeg hij een gat
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:19 schreef Blues het volgende:
Nou ja zeg, ik kan het nog![]()
Na 4x uithalen 😂 komt de Magische Ring (die term) langzaam en zeker magisch tot leven.
Wibra had de beste keuze katoen en haak naalden trouwens.Leuk leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je haakt nu alleen in de achterste lus, is dat de bedoeling? Ik pak meestal de hele lus, dan wordt het haarwerk steviger en rechter.
Ik ga dan ook eens een kijkje nemen bij de Wibra. Had vorige week ook leuke spullen gevonden bij de Xenos trouwens![]()
Xenos zit in mn werkstadje, als ik meer wil gaan doen na deze 2 popjes, weer een tip.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leuk leuk!
Je haakt nu alleen in de achterste lus, is dat de bedoeling? Ik pak meestal de hele lus, dan wordt het haarwerk steviger en rechter.
Ik ga dan ook eens een kijkje nemen bij de Wibra. Had vorige week ook leuke spullen gevonden bij de Xenos trouwens
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Xenos zit in mn werkstadje, als ik meer wil gaan doen na deze 2 popjes, weer een tip.
En halve lus? Weet ik veel, ik doe maar wat 😅😅
Ik ga na het hoofdje dan wel in hele lussen doen, tnx voor de tip
Dat mag hoorquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:20 schreef flipsen het volgende:
Ik vond het wel grappigMaar ik las het dan ook ´s avonds, niet bij de bak ontbijt yoghurt
En kan je anders zaterdag wel autorijden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Getsie @:cat-astrophe Dat zijn geen fijne zaken. Kan je verder wel alles zoals autorijden?
Schoonvaderquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijn, een arts die snapt dat je je lijf kentWel matig van je oog. Hoop dat het snel opklaart.
Mijn schoonvader noemde mijn schoonmoeder altijd Het Boze Oog. Niet dat ze hem ooit een strobreed in de weg legde, maar goed.
Egoistje van me, ik ben net 40 km van kantoor naar huis gereden zonder probleemquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En kan je anders zaterdag wel autorijden?
Elluk nadeel heb zn voordeel. Wel naar dat je oog ook nog dit soort issues heeft. Ik dacht dat je er alleen niet zo best door zag! Beterschap voor je oogquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Egoistje van me, ik ben net 40 km van kantoor naar huis gereden zonder probleem
Voordeel van oog wat in gezonde toestand al weinig kan
O nee, het is al jaren slappe (hoornvlies)hap en dan krijg je dit soort dingen zo af en toe.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Elluk nadeel heb zn voordeel. Wel naar dat je oog ook nog dit soort issues heeft. Ik dacht dat je er alleen niet zo best door zag! Beterschap voor je oog
Dan is het goedquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Egoistje van me, ik ben net 40 km van kantoor naar huis gereden zonder probleem
Voordeel van oog wat in gezonde toestand al weinig kan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Op zo'n fiets! Toch te hopen dat je 'm nog ff kan houden. Er helemaal uit is ook zo'n ding.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O nee, het is al jaren slappe (hoornvlies)hap en dan krijg je dit soort dingen zo af en toe.
Wie weet wordt hij op den duur zelfs zo chronisch woedend dat we hem gaan evacueren. Heb ik ooit eerder overwogen tot een slimme dokter er een lappie op naaide
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
^^ dit is hoe het eruit ziet met beide lussen versus alleen achterste lus. Je ziet dat jouw werk op het achterste lus werkje lijkt.
[ afbeelding ]
^^ dit is hoe je insteekt in de hele lus.
Ik heb t hoofd zo gehouden, en lijf en 1 oog door beide lusjesquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:19 schreef Tele6 het volgende:
Het kan zijn dat je de streepjes die je nu krijgt wel mooi vindt, in dat geval lekker blijven doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kikker lijkt nu nog een beetje op Cat 😉 maar hé het is mn eerste ever!
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:53 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Ik heb t hoofd zo gehouden, en lijf en 1 oog door beide lusjes
Je kunt met slechtere voorbeelden beginnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Kikker lijkt nu nog een beetje op Cat 😉 maar hé het is mn eerste ever!
Via SEX, LIF en andere subfora?quote:
Zekers. En anders heb ik wel weer een leuke party trickquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Op zo'n fiets! Toch te hopen dat je 'm nog ff kan houden. Er helemaal uit is ook zo'n ding.
Hehe, nee joh! Leuk toch?quote:
Je houdt niet van saus?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow... ook heel ieuw?!
Ik schreef hier een heel lang beschouwend stuk over wat ik ervan vond, maar besloot het maar niet te posten. Ik vind er nogal wat van, maar daar zit ook helemaal niemand op te wachten.
En door
Ik las ‘ I take the filth’quote:
Altijd het oog jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:44 schreef Queller het volgende:
Ow! Het is het oog!Kan jij niets aan doen
![]()
Sorry Cat
Mijn eerste gedachtequote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:44 schreef Queller het volgende:
![]()
Sorry Cat
Ik heb serieus zulke orenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte
Wat moet het toch moeilijk zijn, zo'n ongehoorzaam oog dat immer de ranzige interpretatie kiest.
Bij mij is het mijn breinquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:51 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik heb serieus zulke oren![]()
![]()
![]()
FIFTH was het Cat, FIFTH
Ik ga vast Eye of the Tiger neuriën.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:44 schreef Queller het volgende:
![]()
Sorry Cat
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte
Wat moet het toch moeilijk zijn, zo'n ongehoorzaam oog dat immer de ranzige interpretatie kiest.
Niet aan Queller verklappen maar aangezien het boze oog analfabeet is, zou het ook zomaar mijn brein kunnen zijn…quote:
Of FOK! natuurlijkquote:
Ja, ja, ja, ja, jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet aan Queller verklappen maar aangezien het boze oog analfabeet is, zou het ook zomaar mijn brein kunnen zijn…
Uiterlijk jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Jij ook al?! Wat denken jullie wel niet van mij
Keurige dame van middelbare leeftijd
Wie wil je nu eigenlijk overtuigenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk een heel net braafneusje.
Ik weet dingenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wie wil je nu eigenlijk overtuigen![]()
Strengen gewoon garen in elkaar draaien? Dan krijg je ook wat dikkersquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:58 schreef Blues het volgende:
@:tele6 help!
Kikkeroogjes borduren, op de gehaakte rondjes bovenop de kop. Doe jij een 'Franse knoop'?
Daar lees ik net wat over.
Mot ik weer borduurgaren kopen![]()
Ow ja dat kan ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Strengen gewoon garen in elkaar draaien? Dan krijg je ook wat dikkers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wordt leuk Blues.
Ik borduur meestal met een restje haakgaren. Lekker dikke draad dan ben je lekker snel klaarquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:58 schreef Blues het volgende:
@:tele6 help!
Kikkeroogjes borduren, op de gehaakte rondjes bovenop de kop. Doe jij een 'Franse knoop'?
Daar lees ik net wat over.
Mot ik weer borduurgaren kopen![]()
Ik vond het ook vet moeilijk om te leren haken o.b.v. plaatjes en tekst. Bij mij ligt het aan gebrekkig ruimtelijk inzicht - ik kan die plaatjes niet vertalen naar een 3D situatie. Zowel met haken als breien kreeg ik later van een gniffelende oma te horen dat ik het mezelf achterstevoren en gedraaid/gespiegeld aangeleerd hadquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik voel me altijd visueel-ruimtelijk 'aangedaan' bij dit soort zaken. Ik heb bij de Action zo'n rendier-haak-pakket ofzo gekocht rond kerst, verpakking geopend, beschrijving gelezen en alles weer teruggestopt. Ik snap er echt helemaal niks van. Er schijnt wel een qr code bij te zitten voor filmpjes, dus misschien moet ik dat eens proberen. Want ik vind gehaakte knuffeltjes wel schattig.
Inmiddels ben ik er wel achter waar het waarschijnlijk door komt, want ik ben niet zo goed in dingen voor me zien. Ik kwam bij vorige werk bij een teamuitje in een gesprek terecht over afantasie, waar ik nog nooit van had gehoord maar een toen-collega onderzoek naar doet. Zij vroeg me mijn ogen dicht te doen en aan een appel te denken en te beschrijven wat ik zag. Nou, vooral zwart eigenlijk. Dat heeft dus een naamhet is een continuüm en het is niet dat ik niks voor me kan zien, ik kan soms wel een vaag beeld voor me halen, maar als je me dan zou vragen ernaar te kijken dan gaat het weg, ofzo. Het huis van oma kan ik me bv wel voor de geest halen, en voor mijn gevoel zie ik het wel, maar het is vaak meer een soort 'weten' dan dat ik echt in mijn hoofd foto's zie ofzo. En soms dat ik wel een soort vage foto zie maar dat als ik daar beter naar probeer te kijken het dus verdwijnt. Ik heb van die vragen van 'welke uitgevouwen dobbelsteen hoort bij het plaatje' ook altijd heel moeilijk gevonden omdat ik het dus heel lastig vind om dat plaatje 'in mijn hoofd' op te vouwen tot dobbelsteen.
Inmiddels wel zo'n beetje bedtijd. Slaap lekker allen
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:39 schreef sigme het volgende:
Ik ben er pas zéér kort geleden achter gekomen dat mensen letterlijk bedoelen dat ze dingen voor zich kunnen ‘zien’ als ze er aan denken. Ik zie nooit iets met m’n ogen dicht.
Het leek me altijd overdrachtelijk, omdat ik idd ook met m’n ogen dicht wel weet hoe een appel er uit ziet, of een roze olifant, of een huis uit mijn jeugd. Maar ik zie niks.
Ja, present. Tevens geen voorstelling van geluid, geur, smaak en die andere waar ik even niet op kom.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:30 schreef vlindertje89 het volgende:
knuffeltjes wel schattig.
Inmiddels ben ik er wel achter waar het waarschijnlijk door komt, want ik ben niet zo goed in dingen voor me zien. Ik kwam bij vorige werk bij een teamuitje in een gesprek terecht over afantasie
Oneens. Ik praat ook snel, volgens mij is dat omdat ik niet afgeleid raak door al die vreemde fratsen als beeld of geluid in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik praat ook snel, schijnt er ook verwant mee te kunnen zijn; omdat je als het ware de filmbeelden probeert bij te houden. Althans, dat las ik ooit ergens op een site met informatie voor beelddenkers.
Whutquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:31 schreef Vanyel het volgende:
Overigens leuk weetje: als visualiseerders zich inbeelden dat ze van heel licht maar heel donker gaan (of andersom) veranderen hun pupillen van grootte.
Bij afantasten (afanten? Doen ze in het Engels wel) gebeurt dat niet.
Wij hebben het thuis getest en gefilmd. Klopte met de verwachtingen:Y
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |