😘quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:24 schreef Blues het volgende:
Airco neem ik aan
Sterkte met poes Sarabi.
Vandaag extra dagje vrijgenomen ivm vervelende datum en gewoon lekker zelfzorg
Vanmiddag komt picnic, misschien als g een goeie dag heeft een kleine fietstocht door de koele duinen. We gaan het zien, verder niks in de planning behalve de krant lezen van zaterdag
Handige Harriequote:Op maandag 11 augustus 2025 10:58 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blueswat verdrietig om te bedenken hoe het ook had kunnen zijn. 40 jaar alweer..
Gisteren was het alweer 5 jaar geleden dat ex en ik besloten uit elkaar te gaan (niet dat ik die datum heb opgeslagen ofzo, maar mn ouders' trouwdag is morgen dus daarom makkelijk te onthouden). Vind het zo gek gevoel dat het al 5 jaar geleden is, het voelt niet alsof ik al 5 jaar vrijgezel/alleen ben. Nou zullen de corona jaren daarin natuurlijk ook niet geholpen hebben.
Vanochtend in de muur geboord om de andere kant van traphekje-bevestiging op te hangen, dus het is nu helemaal functioneel. Traphekje eruit als nichtje er niet is, traphekje erin als ze er wel isen ik heb verduisterende gordijnstof gehaald zaterdag voor het dakraam op zolder, klittenband al op het kozijn, vanavond komt klittenband voor op de stof binnen en dan gaat buurvrouw me woensdag helpen dat erop te naaien. En dan kan ik volgende keer dat nichtje er is op zolder slapen, zodat ik hopelijk net iets minder van haar geluiden hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 11-08-2025 11:16:36 ]
quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Handige Harrie
Einde relatie is altijd wel een ijkpunt toch. Eikpunt ook? Pffff.
Nog steeds wel goed gevoel over?Oef, dat lijkt me inderdaad heel lastig, dat niet weten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en wat ben jij ziek geweest ook zeg, heftig!
Ja, was absoluut de goede beslissing. Ik denk ook niet dat het toeval was dat het zo snel na mijn promotie (maart) en het uit elkaar gaan van onze buren (juni) is gebeurd, maar dat ik toen pas de ruimte in mn hoofd had om erover na te denken en dat mijn gevoel bij uit elkaar gaande buren dat nog een extra zetje gaf. We hebben een jaar of twee eerder ook al een keer een soortgelijk gesprek gestart, maar werden toen gebeld dat iemand dichtbij hem/zijn familie op sterven lag, dus zijn daarheen gereden en hebben dat gesprek nooit meer afgemaakt. Ik heb eigenlijk mijn hele PhD lang op het randje van overbelasting gebalanceerd, dus kon daar echt niks bij hebben privé. En het was altijd gewoon fijn, comfortabel, gezellig, dus ook geen grote noodzaak toe. Maar toen die ruimte dus wel kwam, kwam ook de conclusie dat dat allemaal heel fijn is, maar dat ik van een relatie toch wel meer wil.
Het heeft me ook veel gebracht - ik ben echt wel heel erg gegroeid sindsdien en ik denk niet dat ik die noodzaak had gehad als we bij elkaar gebleven waren, maar het heeft me wel een veel leuker sociaal leven opgeleverd.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef, dat lijkt me inderdaad heel lastig, dat niet weten..![]()
en wat ben jij ziek geweest ook zeg, heftig!
Ja, was absoluut de goede beslissing. Ik denk ook niet dat het toeval was dat het zo snel na mijn promotie (maart) en het uit elkaar gaan van onze buren (juni) is gebeurd, maar dat ik toen pas de ruimte in mn hoofd had om erover na te denken en dat mijn gevoel bij uit elkaar gaande buren dat nog een extra zetje gaf. We hebben een jaar of twee eerder ook al een keer een soortgelijk gesprek gestart, maar werden toen gebeld dat iemand dichtbij hem/zijn familie op sterven lag, dus zijn daarheen gereden en hebben dat gesprek nooit meer afgemaakt. Ik heb eigenlijk mijn hele PhD lang op het randje van overbelasting gebalanceerd, dus kon daar echt niks bij hebben privé. En het was altijd gewoon fijn, comfortabel, gezellig, dus ook geen grote noodzaak toe. Maar toen die ruimte dus wel kwam, kwam ook de conclusie dat dat allemaal heel fijn is, maar dat ik van een relatie toch wel meer wil.
Het heeft me ook veel gebracht - ik ben echt wel heel erg gegroeid sindsdien en ik denk niet dat ik die noodzaak had gehad als we bij elkaar gebleven waren, maar het heeft me wel een veel leuker sociaal leven opgeleverd.
Heeft dat ziekenhuis daar dan niks over opgeslagen? Is wel heel onzorgvuldigquote:Op maandag 11 augustus 2025 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi dat je er zo naar kan kijken en verder mee kan
Psych liet me na een paar sessies over dat bevallingsverhaal zien dat het meerdere trauma's zijn in 1.
Dat kwartje viel langzaam en ik kan er daardoor ook wat 'beter' naar kijken.
Al blijven die vragen over waar ze 'is' wel bestaan.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Handige Harrie
Einde relatie is altijd wel een ijkpunt toch. Eikpunt ook? Pffff.
Nog steeds wel 'goed' gevoel over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La derecha oprime, la izquierda libera
Onze nieuwsgierigheid is gewektquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Buikpijn vanwege een crush op een vriendin hier![]()
Wel goed voor mijn Spaans
quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Uit ervaring, bij het Meander, is dat inmiddels prima in orde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues
Ja dit was (lastig googlebaar) voorjaar '97.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Uit ervaring, bij het Meander, is dat inmiddels prima in orde.Blues
Mocht ik ooit genoeg lef verzamelen en er iets over kunnen zeggen dan meld ik mij wel met updatesquote:
Ik bewaar het even voor later deze week.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:29 schreef AnneX het volgende:
@:Sarabi Of het leesbaar is voor jou vanwege medische terminologie weet ik niet.
Het doet mij aan jouw verhaal over je vader denken.
Misschien kun je hier iets mee via de huisarts. Je moeder kan natuurlijk ook gaan en zeggen hoe zeer zij zich zorgen maakt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-weggooien-a4902163
Sterktequote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik bewaar het even voor later deze week.
Net onze lieve Grizzly in moeten laten slapen![]()
De laatste 24 uur at hij niet en zijn nierwaardes waren torenhoog.
Dat is goed om te horenquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Uit ervaring, bij het Meander, is dat inmiddels prima in orde.Blues
Klote zegquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oh, wat ik nog zeggen wilde, bij mij lieten de meegeleverde pluggen binnen no time los (zijn ook wel smal en stijf) dus vervangen door betere pluggen +schroeven. Top dat ie hangt!quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:58 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blueswat verdrietig om te bedenken hoe het ook had kunnen zijn. 40 jaar alweer..
Gisteren was het alweer 5 jaar geleden dat ex en ik besloten uit elkaar te gaan (niet dat ik die datum heb opgeslagen ofzo, maar mn ouders' trouwdag is morgen dus daarom makkelijk te onthouden). Vind het zo gek gevoel dat het al 5 jaar geleden is, het voelt niet alsof ik al 5 jaar vrijgezel/alleen ben. Nou zullen de corona jaren daarin natuurlijk ook niet geholpen hebben.
Vanochtend in de muur geboord om de andere kant van traphekje-bevestiging op te hangen, dus het is nu helemaal functioneel. Traphekje eruit als nichtje er niet is, traphekje erin als ze er wel isen ik heb verduisterende gordijnstof gehaald zaterdag voor het dakraam op zolder, klittenband al op het kozijn, vanavond komt klittenband voor op de stof binnen en dan gaat buurvrouw me woensdag helpen dat erop te naaien. En dan kan ik volgende keer dat nichtje er is op zolder slapen, zodat ik hopelijk net iets minder van haar geluiden hoor.
Ik verwacht niet dat het dossier uit 1985 nog bestaat.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heeft dat ziekenhuis daar dan niks over opgeslagen? Is wel heel onzorgvuldig![]()
Of past het in een of andere puriteinse 'alles maar snel wegstoppen dat is beter voor iedereen' tijdsgeest?
Kan me wel voorstellen dat dat blijft knagen
Ach, wat naar nouquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
40 jaar geleden nog ja? Mijn neefje stierf perinataal, 35 jaar geleden, die werd begraven in het bijzijn van zijn ouders. Alles wegstoppen klinkt als langer terug, maar misschien was het net een omslagmoment. Ik zou denken dat het ziekenhuis antwoord zou moeten hebben op de vraag. Niet casusspecifiek, maar wel over de gebruiken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heeft dat ziekenhuis daar dan niks over opgeslagen? Is wel heel onzorgvuldig![]()
Of past het in een of andere puriteinse 'alles maar snel wegstoppen dat is beter voor iedereen' tijdsgeest?
Kan me wel voorstellen dat dat blijft knagen
We weten precies wanneer we elkaar ontmoet hebben en dat houden we aan als start-datumquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef flipsen het volgende:
voor @:Blues
En qua start- en einddatums van relaties, geen idee. Dat hou ik echt niet bij en ben ik te vergeetachtig voor. Daarom wilde ik per se een trouwdatum die makkelijk te onthouden zou zijn. Is gelukt, want kwam hier ook goed uit met lang weekend rond die datum en lente/zomer
Dat denk ik wel als ik terugdenk aan die tijd en las over ouders die net voor of na Jamie hun kindje verloren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
40 jaar geleden nog ja? Mijn neefje stierf perintaal, 35 jaar geleden, die werd begraven in het bijzijn van zijn ouders. Alles wegstoppen klinkt als langer terug, maar misschien was het net een omslagmoment. Ik zou denken dat het ziekenhuis antwoord zou moeten hebben op de vraag. Niet casusspecifiek, maar wel over de gebruiken.
Ach, Sarabiquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik hoop dat men toen ook dacht dat ze het goede deden. Al zaten ze er ontzettend naast.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Och @:blues![]()
zoals men met mensen omging/omgaat is vaak zo onbegrijpelijk
Ach, wat ontzettend verdrietig..quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:54 schreef Isabeau het volgende:
We weten precies wanneer we elkaar ontmoet hebben en dat houden we aan als start-datum
Liefdevolle knuffel voor Blues .
Zouden mensen die zoiets zeggen nou zelf ook kinderen hebben? Ontzettend pijnlijk om dat te moeten horen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:39 schreef Blues het volgende:
Ik verwacht niet dat het dossier uit 1985 nog bestaat.
Toen Oudenrijn, nu Antonius.
In deze digitale tijd zou ik nog eens een poging bij het Antonius kunnen doen, in de papieren dossiertijd kwam ik al niet heel ver.
Mijn ouders hebben ook een bijna voldragen doodgeboren kindje gekregen, hun 2e, een jaar na mijn oudste zus in 1946.
Die werd op zijn kop gehouden aan zijn voetjes, tikken op zijn billen![]()
Mijn moeder heeft m nooit gezien en ze moest maar een paar dagen op vakantie en snel een nieuw kind krijgen![]()
Ja, dat herinner ik me nog dat je dat hebt gedaan. Zo mooi dat dat nu kan. Erkenning voor haar leven dat ze helaas niet verder mocht meemaken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:54 schreef Blues het volgende:
Ik heb haar, toen het kon een paar jaar geleden, wel aangegeven bij de Utrechtse BS, samen met g en zoonF., haar kleine broer
(En het eerst ex, haar vader, gevraagd of hij er bezwaar tegen had)
Is dat de samenwoondatum, de eerstezoendatum, de ontmoetingsdatum?quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:58 schreef Blues het volgende:
![]()
En ineens woonden jullie samen!![]()
Wij houden 24 dec aan, trouwdatum is 6jr later is ondergeschikt
Ontmoeting was eind augustus 98, tijdens een CityOnline meeting in Apeldoorn.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:03 schreef Isabeau het volgende:
Is dat de samenwoondatum, de eerstezoendatum, de ontmoetingsdatum?
Ik heb idd 5x25mm Fischer duopowerpluggen en 4x40/50mm schroeven gebruikt ipv de bijgeleverde, had het ook in reviews gezien inderdaad!quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, wat ik nog zeggen wilde, bij mij lieten de meegeleverde pluggen binnen no time los (zijn ook wel smal en stijf) dus vervangen door betere pluggen +schroeven. Top dat ie hangt!
Werd je thuis niet gemist met de kerst? Wel een makkelijke datum om te onthoudenquote:Op maandag 11 augustus 2025 17:09 schreef Blues het volgende:
Ontmoeting was eind augustus 98, tijdens een CityOnline meeting in Apeldoorn.
Toen werd ons beider interesse al gewekt....![]()
Veel icq verkeer later kwam ie ergens in dec naar mij toe, toen al aan elkaar gesnuffeld, heel veel gemaild en 24 dec 98 ben ik een nacht blijven slapen in zijn flatje in Bloemendaal.
Saillant bekend detail, ik was nog getrouwd tot ergens zomer 99![]()
Mijn ex bracht me met de kindjes op de achterbank op kerstavond naar de trein.... dacht dat ik naar een online vriendin ging...quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:14 schreef Isabeau het volgende:
Werd je thuis niet gemist met de kerst? Wel een makkelijke datum om te onthouden
Mja, the things we do for lovequote:Op maandag 11 augustus 2025 17:18 schreef Blues het volgende:
Mijn ex bracht me met de kindjes op de achterbank op kerstavond naar de trein.... dacht dat ik naar een online vriendin ging...
Met 1e kerstdag was ik weer keurig thuis.
Ben er niet trots op![]()
quote:
Ik perintaal googlen om te checken of je echt iets anders bedoelde dan met extra aquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
40 jaar geleden nog ja? Mijn neefje stierf perintaal, 35 jaar geleden, die werd begraven in het bijzijn van zijn ouders. Alles wegstoppen klinkt als langer terug, maar misschien was het net een omslagmoment. Ik zou denken dat het ziekenhuis antwoord zou moeten hebben op de vraag. Niet casusspecifiek, maar wel over de gebruiken.
Sorry, dure woorden gebruiken en dan ook nog verkeerdquote:Op maandag 11 augustus 2025 18:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik perintaal googlen om te checken of je echt iets anders bedoelde dan met extra a![]()
Wel goed punt, dat de gebruiken al veel info kunnen geven:Y
Dat kan heel goed zijn, dat er toen juist ook een boel veranderde. Ik heb ook niet alle ins en outs meegekregen van dit specifieke verhaal, als kind.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat denk ik wel als ik terugdenk aan die tijd en las over ouders die net voor of na Jamie hun kindje verloren.
'Blij' voor hoe het met sprongen vooruit is gegaan, en wat er allemaal nu kan qua zelfs je kindje mee naar huis nemen etc.
Echt zoveel beter voor o.a.verwerking.
Ik heb haar, toen het kon een paar jaar geleden, wel aangegeven bij de Utrechtse BS, samen met g en zoonF., haar kleine broer
(En het eerst ex, haar vader, gevraagd of hij er bezwaar tegen had)
Ja, dat is wennen. Heel erg wennen. Bij ons sleet dat zorgen sneller dan de rest, had ik niet verwacht zo snel. Maar de rest duurt langer. Wat ook mooi is want het gemis mag er zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:27 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel allemaal
Het zal nog wel een tijdje wennen worden om niet meer elke 12 uur om hem heen te moeten plannen.
Andere kat kruipt nu steeds weg onder bedWe zullen nog wel raar ruiken + dat hij vast ook merkt dat er iets niet klopt.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Had ik ook een tijd geleequote:Op maandag 11 augustus 2025 18:50 schreef Lonaa het volgende:
W. heeft geen ontstoken kies maar ontstoken holte volgens tandarts. Huisarts wilde hem niet zien, indien geen koorts doe maar neusspray. Hij voelt zich inmiddels wel een heel stuk beter.
Ik heb sinds een maandje het "Oh oh!" geluidje voor WhatsAppjes die binnen komen. Tot op heden nog niemand raar op zien kijken. Is dan ook al wel weer heel lang geleden ja...quote:
Naast lang geleden is dat misschien wel iets meer een specifieke subcultuur dan je denkt, en particular de combinatie van de tijd waarin en de subgroep waarvoor.quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb sinds een maandje het "Oh oh!" geluidje voor WhatsAppjes die binnen komen. Tot op heden nog niemand raar op zien kijken. Is dan ook al wel weer heel lang geleden ja...
Ach ach :quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Rly? Deed niet iedereen die er toen bij was icq?quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Naast lang geleden is dat misschien wel iets meer een specifieke subcultuur dan je denkt, en particular de combinatie van de tijd waarin en de subgroep waarvoor.
Iedereen die toen al chronisch online was wel. En vergeet daarbij niet dat Nederland als tweede land op internet aangesloten zat, en als een van de eerste -toch zeker tien jaar eerder dan de vs- vrij algemeen breedband had.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rly? Deed niet iedereen die er toen bij was icq?
Heb daar eind jaren 90 deze skin voor gemaakt, die tot mijn verbazing nu dus nog terug te vinden is op het interweb…quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Winamp. It really whips the llama's ass!
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 11 augustus 2025 20:27 schreef Clubsoda het volgende:
ICQ is echt volledig aan me voorbij gegaanhet zogenaamde "geluidje" zegt me ook precies niets. En ik was toch niet bepaald digitaal afgesloten van de wereld in de jaren 90-00.
Die heb ik ook gehad (iets minder), bleek iemand films binnen te halen via mij. Weet niet meer hoe het zat maar het had iets te maken met een vinkje wat aan dan wel uit moestquote:Op maandag 11 augustus 2025 22:44 schreef flipsen het volgende:
De Digitale Metro
En BBS en IRC kanalen inderdaad. Goeie ouwe tijd... met PTT rekeningen van 1200 gulden
quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
IRC oh wow, blast from the past, ik heb me helemaal suf geneukt met en door jongens die ik daar leerde kennen. Leerde daar in “98 mijn man ontmoet en het was voorbij met swingen. Soms meermaals in de week schoon beddegoed en een zeiltje eronder.
Jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:56 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh.
De verwoording van Jan z’n avonturen voelt een beetje als een dickpic. Zo tijdens het ontbijt in je gezicht geslagen en niemand zit er op te wachten
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:56 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte @:Sarabi![]()
Poes heeft een heel liefdevol thuis gehad bij jullie![]()
Mogguh.
De verwoording van Jan z’n avonturen voelt een beetje als een dickpic. Zo tijdens het ontbijt in je gezicht geslagen en niemand zit er op te wachten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |