Uiterlijk jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Jij ook al?! Wat denken jullie wel niet van mij
Keurige dame van middelbare leeftijd
Wie wil je nu eigenlijk overtuigenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk een heel net braafneusje.
Ik weet dingenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wie wil je nu eigenlijk overtuigen![]()
Strengen gewoon garen in elkaar draaien? Dan krijg je ook wat dikkersquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:58 schreef Blues het volgende:
@:tele6 help!
Kikkeroogjes borduren, op de gehaakte rondjes bovenop de kop. Doe jij een 'Franse knoop'?
Daar lees ik net wat over.
Mot ik weer borduurgaren kopen![]()
Ow ja dat kan ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Strengen gewoon garen in elkaar draaien? Dan krijg je ook wat dikkers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wordt leuk Blues.
Ik borduur meestal met een restje haakgaren. Lekker dikke draad dan ben je lekker snel klaarquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:58 schreef Blues het volgende:
@:tele6 help!
Kikkeroogjes borduren, op de gehaakte rondjes bovenop de kop. Doe jij een 'Franse knoop'?
Daar lees ik net wat over.
Mot ik weer borduurgaren kopen![]()
Ik vond het ook vet moeilijk om te leren haken o.b.v. plaatjes en tekst. Bij mij ligt het aan gebrekkig ruimtelijk inzicht - ik kan die plaatjes niet vertalen naar een 3D situatie. Zowel met haken als breien kreeg ik later van een gniffelende oma te horen dat ik het mezelf achterstevoren en gedraaid/gespiegeld aangeleerd hadquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik voel me altijd visueel-ruimtelijk 'aangedaan' bij dit soort zaken. Ik heb bij de Action zo'n rendier-haak-pakket ofzo gekocht rond kerst, verpakking geopend, beschrijving gelezen en alles weer teruggestopt. Ik snap er echt helemaal niks van. Er schijnt wel een qr code bij te zitten voor filmpjes, dus misschien moet ik dat eens proberen. Want ik vind gehaakte knuffeltjes wel schattig.
Inmiddels ben ik er wel achter waar het waarschijnlijk door komt, want ik ben niet zo goed in dingen voor me zien. Ik kwam bij vorige werk bij een teamuitje in een gesprek terecht over afantasie, waar ik nog nooit van had gehoord maar een toen-collega onderzoek naar doet. Zij vroeg me mijn ogen dicht te doen en aan een appel te denken en te beschrijven wat ik zag. Nou, vooral zwart eigenlijk. Dat heeft dus een naamhet is een continuüm en het is niet dat ik niks voor me kan zien, ik kan soms wel een vaag beeld voor me halen, maar als je me dan zou vragen ernaar te kijken dan gaat het weg, ofzo. Het huis van oma kan ik me bv wel voor de geest halen, en voor mijn gevoel zie ik het wel, maar het is vaak meer een soort 'weten' dan dat ik echt in mijn hoofd foto's zie ofzo. En soms dat ik wel een soort vage foto zie maar dat als ik daar beter naar probeer te kijken het dus verdwijnt. Ik heb van die vragen van 'welke uitgevouwen dobbelsteen hoort bij het plaatje' ook altijd heel moeilijk gevonden omdat ik het dus heel lastig vind om dat plaatje 'in mijn hoofd' op te vouwen tot dobbelsteen.
Inmiddels wel zo'n beetje bedtijd. Slaap lekker allen
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:39 schreef sigme het volgende:
Ik ben er pas zéér kort geleden achter gekomen dat mensen letterlijk bedoelen dat ze dingen voor zich kunnen ‘zien’ als ze er aan denken. Ik zie nooit iets met m’n ogen dicht.
Het leek me altijd overdrachtelijk, omdat ik idd ook met m’n ogen dicht wel weet hoe een appel er uit ziet, of een roze olifant, of een huis uit mijn jeugd. Maar ik zie niks.
Ja, present. Tevens geen voorstelling van geluid, geur, smaak en die andere waar ik even niet op kom.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:30 schreef vlindertje89 het volgende:
knuffeltjes wel schattig.
Inmiddels ben ik er wel achter waar het waarschijnlijk door komt, want ik ben niet zo goed in dingen voor me zien. Ik kwam bij vorige werk bij een teamuitje in een gesprek terecht over afantasie
Oneens. Ik praat ook snel, volgens mij is dat omdat ik niet afgeleid raak door al die vreemde fratsen als beeld of geluid in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik praat ook snel, schijnt er ook verwant mee te kunnen zijn; omdat je als het ware de filmbeelden probeert bij te houden. Althans, dat las ik ooit ergens op een site met informatie voor beelddenkers.
Whutquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:31 schreef Vanyel het volgende:
Overigens leuk weetje: als visualiseerders zich inbeelden dat ze van heel licht maar heel donker gaan (of andersom) veranderen hun pupillen van grootte.
Bij afantasten (afanten? Doen ze in het Engels wel) gebeurt dat niet.
Wij hebben het thuis getest en gefilmd. Klopte met de verwachtingen:Y
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |