En je zou denken dat ze ook in de jaren 90 al waterdichte onderlakens hadden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:56 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte @:Sarabi![]()
Poes heeft een heel liefdevol thuis gehad bij jullie![]()
Mogguh.
De verwoording van Jan z’n avonturen voelt een beetje als een dickpic. Zo tijdens het ontbijt in je gezicht geslagen en niemand zit er op te wachten
Whehe, dank voor de opoffering.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:59 schreef Queller het volgende:
100 punten voor @:Candaasje
Spot on!
Ik zat net yoghurt te eten. Geen goede combi; heb ik voor jullie getest.
TMIquote:Op maandag 11 augustus 2025 23:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
IRC oh wow, blast from the past, ik heb me helemaal suf geneukt met en door jongens die ik daar leerde kennen. Leerde daar in “98 mijn man ontmoet en het was voorbij met swingen. Soms meermaals in de week schoon beddegoed en een zeiltje eronder.
Kijk uit met chatgpt als het gaat om haken hoor. Hij herkent wel hoe de tekst eruit moet zien maar chatgpt kan niet tellen en kan de logica erachter niet. Dus chatgpt kan doodleuk zeggen "begin met 6 steken, doe in elke steek 2 steken, nu heb je 24 steken".quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:21 schreef Blues het volgende:
Vandaag start ik een nieuw project![]()
Ik fiets straks (na de regen) naar Zeeman op advies van schdochter om daar materiaal te kopen om vingerpoppetjes (een muis en een kikker) te gaan haken.
Die wilde ik eigenlijk gaan kopen (voor de aussie-kleinkinderen om op te sturen als kadootjes met elke een boekje van Nijntje erbij) maar scrollde afgelopen week hier langs het creatopic waar iemand ze liet zien en het plan was geboren!
Ik denk dat het 40 jaar geleden is dat ik iets heb gehaakt/gebreid.
Inmiddels via chatGPT uitleg gekregen
#moderne oma
Ow... ook heel ieuw?!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Whehe, dank voor de opoffering.
Toen ik Amerika nog niet boycotte en sporadisch bij McDonalds kwam, ben ik eens zo stom geweest om te kijken wat voor sausje er op een vega(n) kipburger zat. Had ik niet moeten doen. Nooit meer besteld.
Owquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Kijk uit met chatgpt als het gaat om haken hoor. Hij herkent wel hoe de tekst eruit moet zien maar chatgpt kan niet tellen en kan de logica erachter niet. Dus chatgpt kan doodleuk zeggen "begin met 6 steken, doe in elke steek 2 steken, nu heb je 24 steken".
Op de website Ravelry kan je een hoop goede gratis haakpatronen vinden. Maar om eerlijk te zijn ben ik nu gewoon ouderwets een patroon uit een boek () aan het haken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zie met zoeken in die straat waar zeeman zit ook een eckte handwerkwinkel. Ga ik daar eerst naar toe voor een patroon
[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 12-08-2025 12:07:09 ]
Deed me aan 'yoghurt' denken ja.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow... ook heel ieuw?!
Ik schreef hier een heel lang beschouwend stuk over wat ik ervan vond, maar besloot het maar niet te posten. Ik vind er nogal wat van, maar daar zit ook helemaal niemand op te wachten.
En door
Met welk besturingssysteem is dit bericht geplaatst dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Whehe, dank voor de opoffering.
Toen ik Amerika nog niet boycotte en sporadisch bij McDonalds kwam, ben ik eens zo stom geweest om te kijken wat voor sausje er op een vega(n) kipburger zat. Had ik niet moeten doen. Nooit meer besteld.
Helaas met Windows. In verband met mijn werk kan dat niet anders. Daar waar het kan, wordt Linux gebruikt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met welk besturingssysteem is dit bericht geplaatst dan?
De saus op de McChicken is ook lekker![]()
Vind de McD vooral duur en ga er daarom eigenlijk nog minder naartoe. Wc's zijn er meestal wel schoon, dus als ik onderweg ben en moet kakken kom ik er soms. (En consumeer dan ook iets)
Snotver; wilde net aan mijn ontbijt beginnenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Deed me aan 'yoghurt' denken ja.
We kunnen het beestje ook bij de naam noemen. Sperma dus.
Ik mis weer van alles!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk weer om je 'vegans vliegen ook wel eens' retoriek weer eens te lezen. Ik zat er al op te wachten.
Incontinentie en andere waterstaatkundige complicaties.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:02 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik mis weer van alles!
Nu we het er toch niet over hebben: vooral dat 'zeiltje' deed het hem. Ik heb nog nooit een zeiltje nodig gehad vanwege de daad. Mijn hoofd kan niet stoppen met nadenken wat er de logica achter is. Maar eigenlijk wil ik het helemaal niet weten
Dat kan een keer gebeuren, maar - en ik zou het niet moeten vragen, ik weet het - wat doe je in godesvredesnaam als het een vast onderdeel moet zijn van de voorbereidingen?!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Incontinentie en andere waterstaatkundige complicaties.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Ow
Ik heb een beschrijving en ditEchte winkel, beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zie met zoeken in die straat waar zeeman zit ook een eckte handwerkwinkel. Ga ik daar eerst naar toe voor een patroon
Qua goedkope haakkatoen kon ik trouwens het beste terecht bij de Boekenvoordeel. Zeeman had veel minder kleurtjes. Maar de echte handwerkwinkel heeft natuurlijk het meeste![]()
quote:
Als het echt heel scherp is kan de seks je jezelf daarna wel gevaarlijk wordenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik eet vegan kroepoek in de trein. Is dat ook gevaarlijk? Wel lekker in elk geval. Een paar dan, want het is eigenlijk te scherp voor me. Dus er teveel van eten is wel gevaarlijk. #livongontheedge
Dit is de schattigste reply van deze weekquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou ja, je kan ook gewoon een molton, matrasbeschermer, overtrek met waterdichte bovenlaag bedoelen zodat lichaamsvloeistoffen niet door je dunne hoeslaken heen in je matras belanden/lekken. Dat heb ik ook. Zo'n beschermer over mn matras onder mn hoeslaken dan. Seks met iemand dan weer niet.
Waarom heb je dan een waterdichte matrasbeschermer?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou ja, je kan ook gewoon een molton, matrasbeschermer, overtrek met waterdichte bovenlaag bedoelen zodat lichaamsvloeistoffen niet door je dunne hoeslaken heen in je matras belanden/lekken. Dat heb ik ook. Zo'n beschermer over mn matras onder mn hoeslaken dan. Seks met iemand dan weer niet.
Omdat ik ooit wel seks met iemand had en in principe ook wel van plan ben dat in de toekomst weer te gaan hebbenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom heb je dan een waterdichte matrasbeschermer?![]()
En kraakt dat niet?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Ow
Ik heb een beschrijving en ditWat leuk dat je het zelf gaat makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zie met zoeken in die straat waar zeeman zit ook een eckte handwerkwinkel. Ga ik daar eerst naar toe voor een patroon![]()
In juli heb ik veel gehaakt. Nu alweer een week helemaal niet, binnenkort weer tijd voor maken.
We proberen in elk geval gepassioneerd om de werelden weer een beetje bij elkaar te brengen, want man, wat sloeg hij een gatquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:15 schreef flipsen het volgende:
Kijk, zo was die post van Jan opeens ook nog goed voor handige tips
Bij mij lijkt centrifugeren beter te gaan als ik hem los in zn eentje nog even laat centrifugeren. Ik was hem altijd samen met het overige beddengoed, haal dan de rest al uit de wasmachine en laat dan dat ding apart nog een keer centrifugeren. Dat werkt vrij aardig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb ook de Ikea grusnarv ivm bloedneuzen & slaapwandelen.![]()
Ritselt of kraakt niet. Heb ook niet de indruk dat het zweteriger is.
Kan makkelijk (gewoon op 60 graden) in de wasmachine, houdt wel veel water vast (centrifugeren werkt niet echt) dus voorzichtig uit de machine halen.
Ik hang m meestal met water en al op het balkon. En dan is hij snel genoeg droog. Want het is niet dat het materiaal zo veel water vasthoudt, het is meer dat er water in blijft staan omdat het waterdicht is. Dus dat water loopt er wel weer vanaf.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bij mij lijkt centrifugeren beter te gaan als ik hem los in zn eentje nog even laat centrifugeren. Ik was hem altijd samen met het overige beddengoed, haal dan de rest al uit de wasmachine en laat dan dat ding apart nog een keer centrifugeren. Dat werkt vrij aardig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo kom ik nog eens ergens op de wereld. Dit ga ik niet boycotten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 12-08-2025 15:30:35 ]
Ik vond het wel grappigquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:56 schreef Queller het volgende:
[..]
We proberen in elk geval gepassioneerd om de werelden weer een beetje bij elkaar te brengen, want man, wat sloeg hij een gat
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:19 schreef Blues het volgende:
Nou ja zeg, ik kan het nog![]()
Na 4x uithalen 😂 komt de Magische Ring (die term) langzaam en zeker magisch tot leven.
Wibra had de beste keuze katoen en haak naalden trouwens.Leuk leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je haakt nu alleen in de achterste lus, is dat de bedoeling? Ik pak meestal de hele lus, dan wordt het haarwerk steviger en rechter.
Ik ga dan ook eens een kijkje nemen bij de Wibra. Had vorige week ook leuke spullen gevonden bij de Xenos trouwens![]()
Xenos zit in mn werkstadje, als ik meer wil gaan doen na deze 2 popjes, weer een tip.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leuk leuk!
Je haakt nu alleen in de achterste lus, is dat de bedoeling? Ik pak meestal de hele lus, dan wordt het haarwerk steviger en rechter.
Ik ga dan ook eens een kijkje nemen bij de Wibra. Had vorige week ook leuke spullen gevonden bij de Xenos trouwens
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Xenos zit in mn werkstadje, als ik meer wil gaan doen na deze 2 popjes, weer een tip.
En halve lus? Weet ik veel, ik doe maar wat 😅😅
Ik ga na het hoofdje dan wel in hele lussen doen, tnx voor de tip
Dat mag hoorquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:20 schreef flipsen het volgende:
Ik vond het wel grappigMaar ik las het dan ook ´s avonds, niet bij de bak ontbijt yoghurt
En kan je anders zaterdag wel autorijden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Getsie @:cat-astrophe Dat zijn geen fijne zaken. Kan je verder wel alles zoals autorijden?
Schoonvaderquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijn, een arts die snapt dat je je lijf kentWel matig van je oog. Hoop dat het snel opklaart.
Mijn schoonvader noemde mijn schoonmoeder altijd Het Boze Oog. Niet dat ze hem ooit een strobreed in de weg legde, maar goed.
Egoistje van me, ik ben net 40 km van kantoor naar huis gereden zonder probleemquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En kan je anders zaterdag wel autorijden?
Elluk nadeel heb zn voordeel. Wel naar dat je oog ook nog dit soort issues heeft. Ik dacht dat je er alleen niet zo best door zag! Beterschap voor je oogquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Egoistje van me, ik ben net 40 km van kantoor naar huis gereden zonder probleem
Voordeel van oog wat in gezonde toestand al weinig kan
O nee, het is al jaren slappe (hoornvlies)hap en dan krijg je dit soort dingen zo af en toe.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Elluk nadeel heb zn voordeel. Wel naar dat je oog ook nog dit soort issues heeft. Ik dacht dat je er alleen niet zo best door zag! Beterschap voor je oog
Dan is het goedquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Egoistje van me, ik ben net 40 km van kantoor naar huis gereden zonder probleem
Voordeel van oog wat in gezonde toestand al weinig kan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Op zo'n fiets! Toch te hopen dat je 'm nog ff kan houden. Er helemaal uit is ook zo'n ding.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O nee, het is al jaren slappe (hoornvlies)hap en dan krijg je dit soort dingen zo af en toe.
Wie weet wordt hij op den duur zelfs zo chronisch woedend dat we hem gaan evacueren. Heb ik ooit eerder overwogen tot een slimme dokter er een lappie op naaide
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
^^ dit is hoe het eruit ziet met beide lussen versus alleen achterste lus. Je ziet dat jouw werk op het achterste lus werkje lijkt.
[ afbeelding ]
^^ dit is hoe je insteekt in de hele lus.
Ik heb t hoofd zo gehouden, en lijf en 1 oog door beide lusjesquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:19 schreef Tele6 het volgende:
Het kan zijn dat je de streepjes die je nu krijgt wel mooi vindt, in dat geval lekker blijven doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kikker lijkt nu nog een beetje op Cat 😉 maar hé het is mn eerste ever!
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:53 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Ik heb t hoofd zo gehouden, en lijf en 1 oog door beide lusjes
Je kunt met slechtere voorbeelden beginnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Kikker lijkt nu nog een beetje op Cat 😉 maar hé het is mn eerste ever!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Via SEX, LIF en andere subfora?quote:
Zekers. En anders heb ik wel weer een leuke party trickquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Op zo'n fiets! Toch te hopen dat je 'm nog ff kan houden. Er helemaal uit is ook zo'n ding.
Hehe, nee joh! Leuk toch?quote:
Je houdt niet van saus?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow... ook heel ieuw?!
Ik schreef hier een heel lang beschouwend stuk over wat ik ervan vond, maar besloot het maar niet te posten. Ik vind er nogal wat van, maar daar zit ook helemaal niemand op te wachten.
En door
Ik las ‘ I take the filth’quote:
Altijd het oog jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:44 schreef Queller het volgende:
Ow! Het is het oog!Kan jij niets aan doen
![]()
Sorry Cat
Mijn eerste gedachtequote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:44 schreef Queller het volgende:
![]()
Sorry Cat
Ik heb serieus zulke orenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte
Wat moet het toch moeilijk zijn, zo'n ongehoorzaam oog dat immer de ranzige interpretatie kiest.
Bij mij is het mijn breinquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:51 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik heb serieus zulke oren![]()
![]()
![]()
FIFTH was het Cat, FIFTH
Ik ga vast Eye of the Tiger neuriën.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:44 schreef Queller het volgende:
![]()
Sorry Cat
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte
Wat moet het toch moeilijk zijn, zo'n ongehoorzaam oog dat immer de ranzige interpretatie kiest.
Niet aan Queller verklappen maar aangezien het boze oog analfabeet is, zou het ook zomaar mijn brein kunnen zijn…quote:
Of FOK! natuurlijkquote:
Ja, ja, ja, ja, jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet aan Queller verklappen maar aangezien het boze oog analfabeet is, zou het ook zomaar mijn brein kunnen zijn…
Uiterlijk jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Jij ook al?! Wat denken jullie wel niet van mij
Keurige dame van middelbare leeftijd
Wie wil je nu eigenlijk overtuigenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk een heel net braafneusje.
Ik weet dingenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wie wil je nu eigenlijk overtuigen![]()
Strengen gewoon garen in elkaar draaien? Dan krijg je ook wat dikkersquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:58 schreef Blues het volgende:
@:tele6 help!
Kikkeroogjes borduren, op de gehaakte rondjes bovenop de kop. Doe jij een 'Franse knoop'?
Daar lees ik net wat over.
Mot ik weer borduurgaren kopen![]()
Ow ja dat kan ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Strengen gewoon garen in elkaar draaien? Dan krijg je ook wat dikkers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wordt leuk Blues.
Ik borduur meestal met een restje haakgaren. Lekker dikke draad dan ben je lekker snel klaarquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:58 schreef Blues het volgende:
@:tele6 help!
Kikkeroogjes borduren, op de gehaakte rondjes bovenop de kop. Doe jij een 'Franse knoop'?
Daar lees ik net wat over.
Mot ik weer borduurgaren kopen![]()
Ik vond het ook vet moeilijk om te leren haken o.b.v. plaatjes en tekst. Bij mij ligt het aan gebrekkig ruimtelijk inzicht - ik kan die plaatjes niet vertalen naar een 3D situatie. Zowel met haken als breien kreeg ik later van een gniffelende oma te horen dat ik het mezelf achterstevoren en gedraaid/gespiegeld aangeleerd hadquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik voel me altijd visueel-ruimtelijk 'aangedaan' bij dit soort zaken. Ik heb bij de Action zo'n rendier-haak-pakket ofzo gekocht rond kerst, verpakking geopend, beschrijving gelezen en alles weer teruggestopt. Ik snap er echt helemaal niks van. Er schijnt wel een qr code bij te zitten voor filmpjes, dus misschien moet ik dat eens proberen. Want ik vind gehaakte knuffeltjes wel schattig.
Inmiddels ben ik er wel achter waar het waarschijnlijk door komt, want ik ben niet zo goed in dingen voor me zien. Ik kwam bij vorige werk bij een teamuitje in een gesprek terecht over afantasie, waar ik nog nooit van had gehoord maar een toen-collega onderzoek naar doet. Zij vroeg me mijn ogen dicht te doen en aan een appel te denken en te beschrijven wat ik zag. Nou, vooral zwart eigenlijk. Dat heeft dus een naamhet is een continuüm en het is niet dat ik niks voor me kan zien, ik kan soms wel een vaag beeld voor me halen, maar als je me dan zou vragen ernaar te kijken dan gaat het weg, ofzo. Het huis van oma kan ik me bv wel voor de geest halen, en voor mijn gevoel zie ik het wel, maar het is vaak meer een soort 'weten' dan dat ik echt in mijn hoofd foto's zie ofzo. En soms dat ik wel een soort vage foto zie maar dat als ik daar beter naar probeer te kijken het dus verdwijnt. Ik heb van die vragen van 'welke uitgevouwen dobbelsteen hoort bij het plaatje' ook altijd heel moeilijk gevonden omdat ik het dus heel lastig vind om dat plaatje 'in mijn hoofd' op te vouwen tot dobbelsteen.
Inmiddels wel zo'n beetje bedtijd. Slaap lekker allen
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:39 schreef sigme het volgende:
Ik ben er pas zéér kort geleden achter gekomen dat mensen letterlijk bedoelen dat ze dingen voor zich kunnen ‘zien’ als ze er aan denken. Ik zie nooit iets met m’n ogen dicht.
Het leek me altijd overdrachtelijk, omdat ik idd ook met m’n ogen dicht wel weet hoe een appel er uit ziet, of een roze olifant, of een huis uit mijn jeugd. Maar ik zie niks.
Ja, present. Tevens geen voorstelling van geluid, geur, smaak en die andere waar ik even niet op kom.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:30 schreef vlindertje89 het volgende:
knuffeltjes wel schattig.
Inmiddels ben ik er wel achter waar het waarschijnlijk door komt, want ik ben niet zo goed in dingen voor me zien. Ik kwam bij vorige werk bij een teamuitje in een gesprek terecht over afantasie
Oneens. Ik praat ook snel, volgens mij is dat omdat ik niet afgeleid raak door al die vreemde fratsen als beeld of geluid in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik praat ook snel, schijnt er ook verwant mee te kunnen zijn; omdat je als het ware de filmbeelden probeert bij te houden. Althans, dat las ik ooit ergens op een site met informatie voor beelddenkers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |