abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218471173
Misschien laat de fysio jou dit doen om te kunnen zien hoe jij denkt. Jij bent geen fysiotherapeut maar jullie werken samen aan je herstel en jouw ideeën geven mogelijk inzicht hoe jij werkt
We have far more in common than that which devides us..
pi_218471179
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb nog geen oefeningen gekregen van de nieuwe fysio. M'n (overbelaste) linkerbil moest eerst rust krijgen en we waren eerst aan het uitzoeken wat er aan de hand was.

Er zijn een heleboel sites die oefeningen noemen voor lopers. Fysio heeft me ook een link gegeven. Maar ik kan niet zo goed kiezen.

Wat ik lastig vind is dat veel van de lichaamsgewicht oefeningen op heel veel spieren tegelijk werken. Bv lunges zijn niet alleen voor je billen maar ook je bovenbenen. Dan weet ik niet hoe veel verschillende oefeningen je eigenlijk nodig hebt of dat lunges eigenlijk al zowat genoeg zijn.

En ik weet niet goed wat nou goed voor me is. Van lunges krijg ik snel last van m'n enkels, maar van split squats niet dus die doe ik liever. Maar misschien zijn lunges wel beter voor me en worden de zere enkels minder als ik het vaak doe. Maar door zere enkels heen trainen is ook niet m'n favoriete idee.
Ik zou zeggen: schrijf wat dingen op, incl je overwegingen erbij. En neem dat mee. Ik ga er zo vanuit dat je fysio er ook nog naar kijkt, dus die zal heus dan wel bijsturen als je teveel dezelfde spieren doet bv. Het hoeft niet perfect of in één keer goed :*
  zondag 10 augustus 2025 @ 20:17:00 #53
63722 z80
I fink you freaky
pi_218471191
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 19:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het moet een schema worden ondersteunend bij hardlopen. Dus eigenlijk alles in de benen, plus nog wat voor de core denk ik.

Aangezien het voor hardlopen is, gaat het niet om zwaar met weinig herhaling. Bv eerder had ik schema's met elke oefening 3x 12-15x.

Ik weet nu iig dat ik erin wil/moet:
- Copenhagen adductor oefening
- single leg calf raises
- single leg deadlifts

Verder weet ik nog niet wat ik wil.
Even wat denk richtingen. voor core.
around the world met een kettlebell.
Of op een mat met enkel je eigen gewicht:
Beginnen met plank op de onderarmen, 1 arm strekken, arm weer terug en nu been strekken, andere been, andere arm. T 30 sec per houding.
Beginnen met plank, zij, rug (let op compleet gestrekt blijven, andere zij en weer plank. T 30 sec per houding.
plank body saw.
Voor meer plank varianten: https://www.shape.com/fit(...)-day-plank-challenge

Stukje naar beneden. De heupen.
Reverse Clamshells en de "normale Clamshells, al dan niet met rubberband.
En de benen er bij:
Goblet Squat
kettlebell walking lunges
kettlebell swing
squats walking, voorwaarts, zijwaarts. met rubber band.
Of een combinatie van oefeningen.

Ook een leuke. Maak een cirkel training. Ronde 1 alles zeer langzaam, dus puur kracht. ronde 2 op tempo.
ritme 45 kracht, 15 pauze.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 10 augustus 2025 @ 20:21:22 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218471211
@z80 @sigme deze bedoelde ik:

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 10 augustus 2025 @ 20:22:24 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218471222
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:21 schreef fietsie het volgende:
@:z80 @:sigme deze bedoelde ik:

[ afbeelding ]
Ik dacht dat jij die zou meenemen als er nog over was? :P O-)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 10 augustus 2025 @ 20:22:56 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218471229
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik dacht dat jij die zou meenemen als er nog over was? :P O-)
Dit is de laatste fles ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218471230
Wat is er verwarrend veel te vinden nu op internet!
Behalve de ietwat slome chair yoga voor strekken, doe ik tandenpoetsen en evenwichtsoef.
en squats tegelijk. Dinsdag doorstart met favo trainer. w/

Ijsje werd een magnum op het balkon en kijken welke kant het opgaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: wij zwaaiden naar elkaar 😉

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 10-08-2025 20:37:30 ]
  zondag 10 augustus 2025 @ 20:24:28 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218471242
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dit is de laatste fles ;)
Geniet ervan! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218471290
@Vanyel : vanaf 12 jaar ivm veiligheid. (Het blijven wel echt wapens natuurlijk :) ) Bogen zijn dezelfde als voor volwassenen (er liggen er wel met verschillende trekkrachten, ook wat lichtere varianten) maar omdat kinderen ze vaak sowieso al wat minder ver uittrekken, vermoed vriend dat ze dan beter ietsje zwaarder kunnen zijn willen ze überhaupt in de buurt van het doel komen.

Ik moet nog teruglezen. Compleet geveld door de migraine sinds een uur of 15. Atm gaat het weer iets beter. Ik heb er nu dus wel tinnitus bij, dat heb ik vaker als ik moe ben, maar maar koppijn is het wel naarder. :{
  zondag 10 augustus 2025 @ 20:29:20 #60
63722 z80
I fink you freaky
pi_218471291
Valt het op dat ik meer richting stabiliteit ga. Dus voornamelijk de ondersteunende spiergroepen graag aanpak.
Met een sterkere en stabiele "core" leg je in feite de basis waar alle andere oefeningen omheen draaien/werken.
Trainingen met herhalingen, zoals ijzer verplaatsen, vind ik minder interessant, zeker in de opbouwfase.

Wat ik zelf geregeld gebruik om mijn knieën te trainen is dit ding.
Daar verschillende oefeningen mee doen. Bijvoorbeeld op 1 been op dit kussen gaan staan.
pi_218471319
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:23 schreef AnneX het volgende:
Wat is er verwarrend veel te vinden nu op internet!
Behalve de ietwat slome chair yoga voor strekken, doe ik tandenpoetsen en evenwichtsoef.
en squats tegelijk. Dinsdag doorstart met favo trainer. w/

Ijsje werd een magnum op het balkon en kijken welke kant het opgaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perenijsje hier voor mij en g een stuk kersenvlaai ~:)
pi_218471345
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:29 schreef z80 het volgende:
Valt het op dat ik meer richting stabiliteit ga. Dus voornamelijk de ondersteunende spiergroepen graag aanpak.
Met een sterkere en stabiele "core" leg je in feite de basis waar alle andere oefeningen omheen draaien/werken.
Trainingen met herhalingen, zoals ijzer verplaatsen, vind ik minder interessant, zeker in de opbouwfase.

Daar verschillende oefeningen mee doen. Bijvoorbeeld op 1 been op dit kussen gaan staan.
[ afbeelding ]
Met NiB afgelopen week was de oefening op 1 been staan en een gewichtje wisselen en arm met gewichtje opzij houden terwijl je met je been naar voren, opzij en naar achter beweegt _O-
pi_218471348
Wat een migrainedag! :o

Beterschap aan de lijders.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218471371
Afkloppend :* voor de migraines :{

Ik ben nu een week cold turkey aan het afkicken van veel te veel PCM gebruik, ik kreeg steeds meer dagelijkse (en nog wel)zware, lichtere, schele en/of stekende hoofdpijn (geen M aanvallen) en daarvoor elke dag zowat 2-6 500mg.
Ik vermoed dat ik gewoon hoofdpijnen van die pcm krijg |:(
pi_218471402
Max orkest terugkijken, vorige week de eerste uitzending gemist.
Getalenteerde kennis van me, waar ik in het verleden mee optrad, heeft auditie gedaan.

SPOILER
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218471423
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Getalenteerde kennis van me, waar ik in het verleden mee optrad, heeft auditie gedaan.

SPOILER
Oh dat is zo'n leuk programma!
SPOILER
pi_218471437
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

SPOILER
Wat leuk!

Over muziek gesproken, jouw verschijning op dit forum is in mijn hoofd gekoppeld aan Cat Stevens (wss vanwege je verhalen over zang + je nickname) dus ik hoor nu Wild World in mn hoofd :D
pi_218471444
quote:

[ afbeelding ]
Waar heb je zo'n kussen vandaan?

Ik heb in de sportschool vaak met zo'n bosu bal getraind, dat is ook lekker wiebelig. Maar thuis heb ik niet echt iets. Kon nog niet kiezen wat ik dan wilde en bosu ballen zijn duur.
  zondag 10 augustus 2025 @ 20:45:48 #69
63722 z80
I fink you freaky
pi_218471452
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Met NiB afgelopen week was de oefening op 1 been staan en een gewichtje wisselen en arm met gewichtje opzij houden terwijl je met je been naar voren, opzij en naar achter beweegt _O-
Dit is een hele goede basis oefening. core en coördinatie training in 1. Zonder zware lichamelijke belasting.
pi_218471473
quote:

[ afbeelding ]
Fijne kussens zijn dat inderdaad. Ik gebruik ze ook in de sportschool. Zittend op een blok, 2 onder de billen, 1 onder de voeten. En dan oefeningen met benen, armen en/of core doen met ogen dicht.
Spoilers!
  zondag 10 augustus 2025 @ 20:48:20 #71
63722 z80
I fink you freaky
pi_218471482
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Waar heb je zo'n kussen vandaan?

Ik heb in de sportschool vaak met zo'n bosu bal getraind, dat is ook lekker wiebelig. Maar thuis heb ik niet echt iets. Kon nog niet kiezen wat ik dan wilde en bosu ballen zijn duur.
Ik dacht van bol. Worden verkocht als stabiliteitskussen. En kosten een paar euro.
Ook verkocht onder pilates kussen.

[ Bericht 1% gewijzigd door z80 op 10-08-2025 20:54:08 ]
pi_218471496
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:45 schreef z80 het volgende:

Dit is een hele goede basis oefening. core en coördinatie training in 1. Zonder zware lichamelijke belasting.
Zo zijn veel oefeningen.

Ik vind de oefeningen nu meer doordacht en met meer info over welke spiergroep dan in het Olga Commandeur tijdperk ^O^
pi_218471505
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh dat is zo'n leuk programma!
SPOILER
:Y

Ik houd toch zo van Francis. Heerlijk mens O+

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat leuk!

Over muziek gesproken, jouw verschijning op dit forum is in mijn hoofd gekoppeld aan Cat Stevens (wss vanwege je verhalen over zang + je nickname) dus ik hoor nu Wild World in mn hoofd :D
:D
Geen lied over Maatje? :P
  zondag 10 augustus 2025 @ 20:52:19 #74
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218471525
Het nadeel van bewust geen snacks, snoep en chips inkopen bij het boodschappen doen, is dat er geen snacks, snoep en chips zijn op zondagavond :(
pi_218471534
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Zo zijn veel oefeningen.

Ik vind de oefeningen nu meer doordacht en met meer info over welke spiergroep dan in het Olga Commandeur tijdperk ^O^
Dat viel mij ook op,
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')