SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Ja, ik zag het.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:00 schreef AgnesGru het volgende:
De acteur die mijn favoriete personage in The Resident speelde, is overleden![]()
![]()
Hij heeft ook in The Cosby Show gespeeld.
https://www.ad.nl/show/th(...)ievakantie~a8c6cdd6/
Het AD heeft helaas een minder leuke foto van hem geplaatst.
Het hoeft niet altijd een leuke TT te zijn. Nu geef je ruimte aan meer matigheidquote:Op maandag 21 juli 2025 20:58 schreef Meke het volgende:
Ik wil nog even een leuke TT maar Chat werkt niet mee
Maar hoe doe ik dat?quote:Op maandag 21 juli 2025 20:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende: [..] Waarschijnlijk niet inderdaad.
Download de app en vraag wat user Troel op FOK ergens van vindtquote:
quote:Wat vindt user Fred_B op forum.fok.nl van Daniel Dekker?
quote:(…)
Samenvattend
• Fred_B noemt Daniel Dekker “totaal onwetend” als het gaat om wat geschikt is voor het Songfestival.
• Hij ervaart Dekkers voorkeur voor veilige radiodeuntjes als irritant, zeker gezien Dekkers commentaarfunctie.
• Hoewel hij ballads als mooi kan erkennen, vindt Fred_B dat Dekker niet kritisch genoeg denkt over wat werkelijk werkt voor het ESF.
Kortom: Fred_B ziet Daniel Dekker als te inhoudsloos, niet goed op de hoogte van het festivalgenre, en beschouwt zijn commentaar met irritatie.
Theoquote:Op maandag 21 juli 2025 21:00 schreef AgnesGru het volgende:
De acteur die mijn favoriete personage in The Resident speelde, is overleden![]()
![]()
Trusten!quote:
Ik verwachtte een TT met Redefine erinquote:Op maandag 21 juli 2025 20:58 schreef Meke het volgende:
Ik wil nog even een leuke TT maar Chat werkt niet mee
Ja. En morgen ook weer een leuke rit in de Tour.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:39 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Trusten!
Morgenavond weer voetbal kijken?
Het klinkt toch best een beetje spannendquote:Op maandag 21 juli 2025 22:12 schreef H_T het volgende:
En er is bliksem in de verte. Nog geen donder gehoord, dus het is nog niet heel opwindend
Dat vindt niemand, dus klopt zeker jaquote:Op maandag 21 juli 2025 20:56 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vind @:redefine inderdaad niet noemenswaardig, klopt als een bus!
Dat zou een beetje te snel achter elkaar zijn.quote:
Gezien jij Daniël Dekker altijd op handen draagt en voor jou de grootste ESF kenner ooit is, klopt er wederom geen hout van wat ChatGPT ervan maakt.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Download de app en vraag wat user Troel op FOK ergens van vindt![]()
Bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Weet je zeker dat Geer en Goor niet in je wasmachine zittenquote:Op maandag 21 juli 2025 21:32 schreef AgnesGru het volgende:
Mijn wasmachine maakt al een geruime tijd een behoorlijk (gierend) geluid tijdens het centrifugeren. Dankzij Google al aardig een idee wat het zou kunnen zijn, ChatGPT vermoedde hetzelfde.
In ChatGPT een filmpje geüpload. Hij heeft het geluid eruit gefilterd en geanalyseerd, en zo vastgesteld wat er waarschijnlijk mis mee is
Gezien de leeftijd, wordt het een nieuwe wasmachine![]()
Als hij klinkt alsof hij straks opstijgt, zijn het waarschijnlijk de lagersquote:Op maandag 21 juli 2025 21:32 schreef AgnesGru het volgende:
Mijn wasmachine maakt al een geruime tijd een behoorlijk (gierend) geluid tijdens het centrifugeren. Dankzij Google al aardig een idee wat het zou kunnen zijn, ChatGPT vermoedde hetzelfde.
In ChatGPT een filmpje geüpload. Hij heeft het geluid eruit gefilterd en geanalyseerd, en zo vastgesteld wat er waarschijnlijk mis mee is
Gezien de leeftijd, wordt het een nieuwe wasmachine![]()
Wist niet dat hij ook in The Resident zat maar ik schrik hier wel van zegquote:Op maandag 21 juli 2025 21:00 schreef AgnesGru het volgende:
![]()
Wat heb je toch een technisch inzichtquote:Op maandag 21 juli 2025 22:44 schreef Meke het volgende:
[..]
Als hij klinkt alsof hij straks opstijgt, zijn het waarschijnlijk de lagers
ripquote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:00 schreef NailQueen het volgende:
In mijn leenauto zit alleen Skyradio ingesteld. Ik moet jullie dus helaas het slechte nieuws vertellen dat het vandaag geen Ed Sheeran-vrije dag is. Morgen weer een nieuwe kans.
Uitknop?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:00 schreef NailQueen het volgende:
In mijn leenauto zit alleen Skyradio ingesteld. Ik moet jullie dus helaas het slechte nieuws vertellen dat het vandaag geen Ed Sheeran-vrije dag is. Morgen weer een nieuwe kans.
Beste oplossing.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb de radio uit het raam gegooid
Het is nog een schrale troost dat zijn tactisch onnavolgbare keuzes hem in elk geval niet in het groen hebben laten afstappen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ach Mathieu
dus sowieso geen groen voor hem
In een Leenauto zou je You’ll Never Walk Alone op repeat verwachten.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:00 schreef NailQueen het volgende:
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In een Leenauto zou je You’ll Never Walk Alone op repeat verwachten.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Leen was er weerquote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:19 schreef NailQueen het volgende:
Mijn auto is alweer klaar en kan haar vanavond ophalen!
Alleen de bougies moesten vervangen worden en er was iets met de uitlaat. Het is niet goedkoop maar ik had het erger verwacht.quote:
Is dat omdat Belgen bekend staan om hun goede en scherpe humor of omdat ze Lee Towers niet kennen?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:06 schreef Troel het volgende:
Ik dacht altijd dat Fred een echte Belg was, maar als je een Lee-grap maakt, kan dat toch bijna niet?
Maar wat is een echte Belg?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:06 schreef Troel het volgende:
Ik dacht altijd dat Fred een echte Belg was, maar als je een Lee-grap maakt, kan dat toch bijna niet?
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:06 schreef Troel het volgende:
SPOILER: geheimpjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoopte het laatste voor zequote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat omdat Belgen bekend staan om hun goede en scherpe humor of omdat ze Lee Towers niet kennen?
Iemand die niets met Nederland te maken wil hebben tochquote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]Dat verklaart een hoop.SPOILER: geheimpjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Mont Ventouxquote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:01 schreef egeltje1985 het volgende:
Iedereen op kantoor is al naar huis. wat is deze.
Las het jaquote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]Mind is blown, valt van stoel, sta met de mond vol tanden, ben sprakeloos en geschoktSPOILER: geheimpjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Zelfs ChatGPT heeft het daar moeilijk mee.quote:
quote:Dat is een verrassend lastige vraag — en tegelijk een heel interessante.
Een echte Belg is iemand met de Belgische nationaliteit
Maar dat is natuurlijk een heel bureaucratische invulling van “echt”.
Cultureel en identitair
In de praktijk bedoelen mensen vaak iets anders met “een echte Belg”. En dan wordt het ingewikkeld:
Taal: België heeft drie officiële talen (Nederlands, Frans en Duits). Vlamingen, Walen en Duitstaligen voelen zich allemaal Belg, maar met eigen accenten.
Regio’s: Er is grote trots op de eigen streek — West-Vlaanderen is niet Wallonië, Brussel is geen Limburg.
Cultuur: Frieten, bier, surrealistische kunst, Manneken Pis, wielrennen, zelfspot, en een tikje absurde politiek horen voor velen bij het Belgische gevoel.
“De echte Belg” bestaat niet
Misschien is dit het beste antwoord:
De echte Belg bestaat niet — en dat is net typisch Belgisch.
België is een lappendeken van identiteiten, talen, invloeden, en compromissen. Wat we "écht Belgisch" noemen, is vaak juist die mix, die absurditeit, dat leven tussen verschillende werelden.
Zoals voormalig premier Elio Di Rupo ooit zei:
“Nous sommes un pays surréaliste, et c’est notre force.”
(“We zijn een surrealistisch land, en dat is onze kracht.”)
Premier Elio Di Rupo kon ook heel mooi Nederlands. Arjen legde in 2019 al mooi uit dat Belgen niks met Belgie hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:32 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Zelfs ChatGPT heeft het daar moeilijk mee.
[..]
Dat is wel snel gegaan na dat afscheidsconcert.quote:
borstkankerquote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat was er nou met haar? Ik kan zo snel niks vinden.
Lastig te zeggen of dit een leuke wedstrijd wordt.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:57 schreef Strani het volgende:
Goed, ik zit weer klaar voor voetbal. Althans dat hoop ik dan maar, dat het voetbal gaat worden.
Ja, je gaat op deze manier toch vrezen voor de gezondheid van bijvoorbeeld een Wolter Kroes.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:58 schreef Redefine het volgende:
Wel weer een jaar met muzikale grootheden die overleden zijn. Brian Wilson, Ozzy Osbourne, Robert Flack, Marianne Faithfull, John Sykes en met de gezondheid van Jeff Lynne gaat het ook erg slecht.
Ik hoop op penalties!quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lastig te zeggen of dit een leuke wedstrijd wordt.
Oh ja. Was het alweer vergeten.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:57 schreef Strani het volgende:
Goed, ik zit weer klaar voor voetbal. Althans dat hoop ik dan maar, dat het voetbal gaat worden.
Zou hij komen spoken en dan hard “SSHHAAARRROOOONNN” roepen?quote:
Dat zouden we nooit te boven komen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, je gaat op deze manier toch vrezen voor de gezondheid van bijvoorbeeld een Wolter Kroes.
Die ga ik zeker niet kijken, want morgen weer vroeg op.quote:
Ja de kans dat het met penalties tot een uur of 1 gaat duren is groot.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die ga ik zeker niet kijken, want morgen weer vroeg op.
Ja. Als is dat het nu al met Lynne die wegens zijn gezondheid niet meer kan optreden en Dylan die al nooit heeft kunnen zingen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:01 schreef Strani het volgende:
Als Jeff Lynne komt te overlijden dan wordt het met alleen Bob Dylan wel een heel treurige reünie van de Traveling Wilburys trouwens.
Omdat ze alles raak schieten natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja de kans dat het met penalties tot een uur of 1 gaat duren is groot.
En terecht. Nou ben ik écht klaar met dat vrouwenvoetbalquote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:07 schreef Redefine het volgende:
Engeland in een volledig donkerblauw (bijna zwart) tenue tegen Italië in een een volledig lichtgroen (verre van Italiaans groen) tenue. Daar vind ik wat van
En dat zal dan waarschijnlijk ook van dat fletse geel zijn, zo'n net niet kleur a la Italië nu.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:09 schreef Strani het volgende:
[..]
En terecht. Nou ben ik écht klaar met dat vrouwenvoetbalWat denken ze wel.
Straks gaat Oranje nog in het geel spelen of zo.
In principe is de regel dat je het niet over de inhoud van DM's mag hebben maar @Luctor.et.Emergo als Billy echt heel ver is gegaan mag je het wel met ons delen, voor je eigen veiligheid.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:10 schreef BillDauterive het volgende:
@:luctor.et.emergo wil niet met me spelen
@Luctor.et.Emergo doe niet zo lullig en ga gewoon een potje knikkeren met Billie.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:10 schreef BillDauterive het volgende:
Ik verwacht een aardverschuiving in de top 2000.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:58 schreef Redefine het volgende:
Wel weer een jaar met muzikale grootheden die overleden zijn. Brian Wilson, Ozzy Osbourne, Robert Flack, Marianne Faithfull, John Sykes en met de gezondheid van Jeff Lynne gaat het ook erg slecht.
Heb jij zo'n pop waar die kan aanwijzen waar die is aangeraakt?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:11 schreef Strani het volgende:
[..]
In principe is de regel dat je het niet over de inhoud van DM's mag hebben maar @:luctor.et.emergo als Billy echt heel ver is gegaan mag je het wel met ons delen, voor je eigen veiligheid.
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:10 schreef BillDauterive het volgende:
Tien keer Suzan&Freek in de top 100.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik verwacht een aardverschuiving in de top 2000.
Ja ik heb van de rechter opgedragen gekregen dat ik die altijd mee moet hebben, dat versnelt de zaak nogal.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Heb jij zo'n pop waar die kan aanwijzen waar die is aangeraakt?
En Rob de Nijs uiteraard in de top 10.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Tien keer Suzan&Freek in de top 100.
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja ik heb van de rechter opgedragen gekregen dat ik die altijd mee moet hebben, dat versnelt de zaak nogal.
Die kans is nihil. Hooguit de Beach Boys maken kans op de top tien.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En Rob de Nijs uiteraard in de top 10.
Die heeft wellicht de fout gemaakt te vroeg in het jaar te overlijden. Eind november is perfect voor een goede klassering.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En Rob de Nijs uiteraard in de top 10.
ik heb niks gezien.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Waarom wil je niet knikkeren?
@:cyan9 is er wel bij![]()
Nee, daar was ik niet online.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Bij deze! En ik dacht dat je nog wel online was op discord en dat je mij gewoon negeerde.
Dat verschilt. Bowie en Prince overleden vrij vroeg in het jaar. En George Michael overleed op 26 december, maar heeft daarna wel een boost gehad. Zal vooral afhangen van de hoeveel aandacht die er is zo voor de stemweek.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Die heeft wellicht de fout gemaakt te vroeg in het jaar te overlijden. Eind november is perfect voor een goede klassering.
Bij ons op de basisschool was dat niet specifiek een periode. Grootste deel van het jaar wel dat het relatief populair was.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:16 schreef Strani het volgende:
Hadden jullie op school vroeger ook één of twee keer per jaar 'knikkertijd'? Dat iemand dan weer eens knikkers meenam en het toen een paar weken heel populair was en toen weer verdween?
Ja Malle Babbe en Banger Hart zullen vast een stuk hoger komen maar zijn gemiddelde fan is ook al een stuk ouder en daar stemmen er sowieso steeds minder van.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat verschilt. Bowie en Prince overleden vrij vroeg in het jaar. En George Michael overleed op 26 december, maar heeft daarna wel een boost gehad. Zal vooral afhangen van de hoeveel aandacht die er is zo voor de stemweek.
Nog los ervan dat ik hij geen nummers heeft waar men heel veel massaler op gaat stemmen. Hoogste positie is nu 429.
Johquote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij ons op de basisschool was dat niet specifiek een periode. Grootste deel van het jaar wel dat het relatief populair was.
Oh maar knikkeren was ook verre van populairder dan dat hoor. Voetbal en daarna basketbal stonden ruim bovenaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:18 schreef Strani het volgende:
[..]
JohBij ons was het eigenlijk altijd voetbal. Met een tennisbal, dat dan weer wel.
Oh basketbal deden wij dan weer niet op de Veluwe, dat is een veel te heidense sport.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Oh maar knikkeren was ook verre van populairder dan dat hoor. Voetbal en daarna basketbal stonden ruim bovenaan.
Foto van Vroegerquote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja Malle Babbe en Banger Hart zullen vast een stuk hoger komen maar zijn gemiddelde fan is ook al een stuk ouder en daar stemmen er sowieso steeds minder van.
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:16 schreef Strani het volgende:
Hadden jullie op school vroeger ook één of twee keer per jaar 'knikkertijd'? Dat iemand dan weer eens knikkers meenam en het toen een paar weken heel populair was en toen weer verdween?
Oh ik wist niet eens dat er knikkerwedstrijden waren op TVquote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ook wanneer er bijv. op Nickelodeon een groot tv knikkerwedstrijd was. Toen dacht ook iedereen 'Goh, knikkeren is weer in. Laten we weer gaan spelen!'
je leek online, maar dan via mobielquote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, daar was ik niet online.
Bij ons was het heel lang populair!quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:16 schreef Strani het volgende:
Maar die staan beiden nog achter Foto van vroeger en Het is zomer. Denk vooral dat stempubliek bij hem niet breed genoeg is, ondanks dat die ook wel bij iets minder ouderen goed werd gewaardeerd.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja Malle Babbe en Banger Hart zullen vast een stuk hoger komen maar zijn gemiddelde fan is ook al een stuk ouder en daar stemmen er sowieso steeds minder van.
Luctor je moet altijd je online status en je blauwe vinkjes uitzetten om dit soort dingen te voorkomen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
je leek online, maar dan via mobiel
Fijn om te horen dat ook Harderwijk onder God's bescherming wasquote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Bij ons was het heel lang populair!
En inderdaad, we deden geen basketbal
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
je leek online, maar dan via mobiel
Hahaquote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Luctor je moet altijd je online status en je blauwe vinkjes uitzetten om dit soort dingen te voorkomen.
blauwe vinkjes staan uit.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Luctor je moet altijd je online status en je blauwe vinkjes uitzetten om dit soort dingen te voorkomen.
Dat was serieus wel heel goed voor m'n gemoedsrust trouwens. De vinkjes dan vooral. Zowel qua weten dat anderen het niet van mij kunnen zien, als dat ik het niet van anderen kan zien dus me ook niet kan ergeren aan een trage reactie.quote:
Voor een echt gouden wissel van Wiegman moeten ze ook wel eerst achter staan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:33 schreef Strani het volgende:
Wow. Nou weten we al dat Engeland best veerkrachtig is maar leuk voor de wedstrijd in elk geval.
Volgde jij het Italiaanse vrouwenvoetbal in de jaren '90 al?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:33 schreef Redefine het volgende:
Dit is eigenlijk wel een beetje op zijn Italiaans uit de jaren negentig. Geen kans hebben en dan de eerste raak schieten.
Ik doelde op het voetbal van de mannenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:34 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Volgde jij het Italiaanse vrouwenvoetbal in de jaren '90 al?
Finales bedoel je, 1993 en 1997quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik doelde op het voetbal van de mannenAl vermoed ik dat de Italiaanse vrouwen toen niet veel anders speelden. Jaren negentig was wel hun enige finale.
Voetbal was toen vooral populair buiten Europa om.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:43 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Finales bedoel je, 1993 en 1997(Heb ik ook moeten opzoeken hoor)
Die finale in 1997 trok ongeveer 2200 toeschouwers. En als je dan roept 'Het vrouwenvoetbal was toen niet populair' , twee jaar later speelden de VS en China de WK finale voor meer dan 90.000 toeschouwers.
Wel gek dat zelfs de halve finale tussen Spanje en Italië tijdens dat EK 7.200 toeschouwers had. Ook niet veel, maar 2.200 in Oslo is wel heel weinig.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:43 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Finales bedoel je, 1993 en 1997(Heb ik ook moeten opzoeken hoor)
Die finale in 1997 trok ongeveer 2200 toeschouwers. En als je dan roept 'Het vrouwenvoetbal was toen niet populair' , twee jaar later speelden de VS en China de WK finale voor meer dan 90.000 toeschouwers.
Met zo'n naam weet je al dat een finale er niet in gaat zitten.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:36 schreef Redefine het volgende:
Bronze is een prima aanvallende back, maar verdedigen kan ze al een aantal jaar niet meer.
Adembenemend.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:17 schreef Strani het volgende:
We zijn er een beetje stil van hè, al die spanning.
Heb jij die ook van een toeschouwer gejat zoals Alaphilipe?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zit ook met m'n tanden in een kartonnen bord, net als dat meisje op de tribune net.
Haha ja precies. Maar ja als je het van een klein meisje afpakt is het opeens weer niet 'ludiek' en 'charmant' blijkbaarquote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Heb jij die ook van een toeschouwer gejat zoals Alaphilipe?
Nou ja, dat gaat nog wel. Maar je moet ze niet na het afpakken ook nog eens de berm in duwen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha ja precies. Maar ja als je het van een klein meisje afpakt is het opeens weer niet 'ludiek' en 'charmant' blijkbaar
Ja. Tot nu wel een mirakel dat Engeland nog niet heeft gescoord.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:29 schreef Strani het volgende:
Ja dit stevent wel af op een verlenging vrees ik.
Nou ja ik denk dat het misschien niet eens zo'n probleem is als dat per ongeluk gaat, maar misschien had ik er inderdaad niet speciaal voor terug moeten gaanquote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja, dat gaat nog wel. Maar je moet ze niet na het afpakken ook nog eens de berm in duwen.
Ja, plus dat een keer duwen soms nog per ongeluk kan lijken, maar na zeven keer gaan mensen er toch wel anders over denken.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja ik denk dat het misschien niet eens zo'n probleem is als dat per ongeluk gaat, maar misschien had ik er inderdaad niet speciaal voor terug moeten gaan
Ja, mensen hebben heel snel hun oordeel klaar!quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, plus dat een keer duwen soms nog per ongeluk kan lijken, maar na zeven keer gaan mensen er toch wel anders over denken.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, mensen hebben heel snel hun oordeel klaar!
Het is de tijd waarin we leven, vrees ik.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Sarina Wiegmannquote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:54 schreef Troel het volgende:
En weer in de laatste minuten. Het lijkt Duitsland wel.
De andere halve finalisten zijn beiden ook wel beter dan Engeland. En vooral Spanje natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:55 schreef Strani het volgende:
Ja maar als je zoveel mazzel hebt dan wordt dat vaak in de finale keihard afgestraft.
20% kans.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 23:31 schreef Strani het volgende:
Nou ja rustig aan, het is maar een penalty.
Laat Spanje maar met 15-0 winnen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 23:38 schreef Strani het volgende:
Ja dit wordt dus een hele pijnlijke nederlaag in de finale.
Ja maar ook een hele stapel Engelsen Billyquote:Op dinsdag 22 juli 2025 23:38 schreef BillDauterive het volgende:
Go Wiegman. Toch een Nederlander in de finale
Is dat zo erg? Wat is er mis mee?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 23:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar ook een hele stapel Engelsen Billy
Dat ze Engels zijn Billyquote:Op dinsdag 22 juli 2025 23:42 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat zo erg? Wat is er mis mee?
quote:
Heb je strafschoppen genomen?quote:
Nou, het voelt gewoon alsof iemand heel erg tegen mijn enkel en schouder geschopt heeft, zonder dat ie een rode kaart kreegquote:
Zal wel een Brit zijn geweest dan.quote:Op woensdag 23 juli 2025 08:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, het voelt gewoon alsof iemand heel erg tegen mijn enkel en schouder geschopt heeft, zonder dat ie een rode kaart kreeg
Zal wel weer @Strani geweest zijn. Als ware Spanjaard is die na die overtreding met zijn hele team de scheidsrechter omsingeld en veel misbaar gemaakt. Daardoor durfde de scheids geen kaart te geven.quote:Op woensdag 23 juli 2025 08:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, het voelt gewoon alsof iemand heel erg tegen mijn enkel en schouder geschopt heeft, zonder dat ie een rode kaart kreeg
Gefeliciteerdquote:
Gefeliciteerd!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Gefeliciteerdquote:
Gefeliciteerd!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, niet speciaal, het kwam zo uit met de prijs van vliegticketsquote:Op woensdag 23 juli 2025 10:45 schreef BillDauterive het volgende:
Hoera Arizona!! Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag![]()
Speciaal zo uitgezocht dat je vlak voor je verjaardag weer thuis zou zijn?
Dat is het liefste kado ooitquote:Op woensdag 23 juli 2025 11:40 schreef NailQueen het volgende:
En gefeliciteerd @:Arizona! Speciaal voor jou gaan we vandaag geen appels eten!
Raad eens wat ik maandag op de planning hebquote:Op woensdag 23 juli 2025 12:45 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik kan ook niet in de SC komen zonder dat er hier iemand in een pretpark is.
Het Klompenmuseum?quote:Op woensdag 23 juli 2025 13:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Raad eens wat ik maandag op de planning heb
Hoe is het daar? Wat zijn de toppers qua attracties?quote:
Hoe laat wordt de SC verwacht?quote:Op woensdag 23 juli 2025 13:47 schreef Arizona het volgende:
Ik heb alle boodschappen in huis en het huis grotendeels aan kant. Nu lekker chillen, vanavond komt de visite
Ook een interessante suggestie!quote:
Dat effect wordt wel minder denk ik als je de hoeveelheid artiesten ziet die ons ontvallen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:07 schreef NailQueen het volgende:
Golden Earring kunnen we ook opschrijven voor een boost in de top 2000
2025 is geen best jaar.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:11 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Dat effect wordt wel minder denk ik als je de hoeveelheid artiesten ziet die ons ontvallen.
Vooral niet in Nederland. Ron Brandsteder, Dieuwertje Blok, Loretta Schrijver, Rob de Nijs, George Kooijmans. En bekenden die ernstig ziek zijn: Martijn Krabbe, Freek van Suzan.quote:
Dat zal ook nog wel zo doorgaan de komende jaren met al die boomermuzikanten die ons nog kunnen ontvallen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:11 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Dat effect wordt wel minder denk ik als je de hoeveelheid artiesten ziet die ons ontvallen.
Is Ron Boszhard overleden???quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:16 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vooral niet in Nederland. Ron Boszhard, Dieuwertje Blok, Loretta Schrijver, Rob de Nijs, George Kooijmans. En bekenden die ernstig ziek zijn: Martijn Krabbe, Freek van Suzan.
Uiteraard ben ik nog genoeg mensen vergeten maar deze mensen kwamen even snel in me op.
Ik was ook al verbaasd en heb even gegoogledquote:Op woensdag 23 juli 2025 15:37 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Is Ron Boszhard overleden???![]()
Die heb ik even gemist dan.
Hoo oeps. Ron Brandsteder bedoel ikquote:Op woensdag 23 juli 2025 15:37 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Is Ron Boszhard overleden???![]()
Die heb ik even gemist dan.
Trolletje, je laat ons schrikkenquote:Op woensdag 23 juli 2025 15:43 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hoo oeps. Ron Brandsteder bedoel ik![]()
Fashionably late.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:16 schreef Strani het volgende:
Zo, een kwartier te laat zoals een goede Spanjaard betaamt maar ik zit er klaar voor.
Wat voorspel jij?quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:16 schreef Strani het volgende:
Zo, een kwartier te laat zoals een goede Spanjaard betaamt maar ik zit er klaar voor.
Wat grappig is, is dat in mijn ervaring juist de buitenlanders hier vaak erg laat zijn omdat ze overcompenserenquote:Op woensdag 23 juli 2025 21:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Voor een Spanjaard is hij niet normaal vroeg.
Ja we zijn het zat dat we geen respect krijgen van de rest van Europa en als geweld nodig is, dan moet dat maar.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:46 schreef Redefine het volgende:
Spanje begint nu wel wat meer af te dwingen.
We weten dat geweld de enige manier is voor jou om respect af te dwingen, maar dat betekend niet dat dit ook voor de de andere Spanjaarden geldt hequote:Op woensdag 23 juli 2025 21:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja we zijn het zat dat we geen respect krijgen van de rest van Europa en als geweld nodig is, dan moet dat maar.
Oh de wedstrijd bedoel je
Dit hebben we als collectief besloten. Helaas. We hebben het geprobeerd met praten maar zolang heel Nederland denkt dat zo'n reclame van Jumbo oké is dan moeten we het over een andere boeg gooien.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
We weten dat geweld de enige manier is voor jou om respect af te dwingen, maar dat betekend niet dat dit ook voor de de andere Spanjaarden geldt he
Gelukkig dat er met je tanden dan in ieder geval niets mis isquote:Op woensdag 23 juli 2025 21:20 schreef Strani het volgende:
Vandaag controle gehad bij tandarts om te zien of de plek van de getrokken kies goed geneest, en dat is gelukkig het geval. En meteen als bonus te horen gekregen dat er verder niet echt iets urgent mis is met m'n andere tanden.
Trankielo trankieloquote:Op woensdag 23 juli 2025 21:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit hebben we als collectief besloten. Helaas. We hebben het geprobeerd met praten maar zolang heel Nederland denkt dat zo'n reclame van Jumbo oké is dan moeten we het over een andere boeg gooien.
Niemand in Nederland vindt een Jumbo reclame met Jan Smit okéquote:Op woensdag 23 juli 2025 21:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit hebben we als collectief besloten. Helaas. We hebben het geprobeerd met praten maar zolang heel Nederland denkt dat zo'n reclame van Jumbo oké is dan moeten we het over een andere boeg gooien.
Ja, op het mentale vlak blijven er natuurlijk veel zorgenquote:Op woensdag 23 juli 2025 21:57 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Gelukkig dat er met je tanden dan in ieder geval niets mis is
Ja maar die naiviteit heeft ook tot de huidige regering geleid Redefine. Overschat je medelanders niet.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Niemand in Nederland vindt een Jumbo reclame met Jan Smit oké
Daar heb je wel een punt. PVV stemmers zullen qua muziek wel net zo'n wansmaak hebben.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar die naiviteit heeft ook tot de huidige regering geleid Redefine. Overschat je medelanders niet.
In een wedstrijd als deze niet.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Engeland had hier een penalty gehad.
90+3 0-1 voor Duitsland.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:04 schreef GeorgeM het volgende:
Dit kan zo’n wedstrijd zijn die in een bloedeloze 0-0 eindigt.
#diepindenachtquote:
Net zo vroeg op als vandaag, maar blijf nu misschien wel zitten. Later in de week is wat korter slapen wat minder erg.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Moet je morgen weer vroeg op of kan je er vanavond wel blij blijven?
Zal toch niet de eerste keer zijn dat je blijft zitten?quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Net zo vroeg op als vandaag, maar blijf nu misschien wel zitten. Later in de week is wat korter slapen wat minder erg.
Klopt. Ik kom net uit de gevangenis.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Zal toch niet de eerste keer zijn dat je blijft zitten?
Haha weet ik toch. Het was gezellig man!quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. Ik kom net uit de gevangenis.
quote:
Nee maar Luctor houdt ook niet erg veel rekening met hun speeltijden hè, eerlijk is eerlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ze houden ook totaal geen rekening met Luctor's bedtijd
Zeker. Was wel goed om weer bij te praten.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha weet ik toch. Het was gezellig man!
Nee, dat valt me erg van ze tegen inderdaad.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ze houden ook totaal geen rekening met Luctor's bedtijd
Dat klinkt uit jouw mond bijzonder ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gelukkig is het geen winter en dus kan ik de dagen wel doorkomen met minder slaap.
Nou ja, wie was er eerder?quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar Luctor houdt ook niet erg veel rekening met hun speeltijden hè, eerlijk is eerlijk.
Ja klopt het hoeft niet altijd van een kant te komenquote:Op woensdag 23 juli 2025 22:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar Luctor houdt ook niet erg veel rekening met hun speeltijden hè, eerlijk is eerlijk.
Ik acht de kans groot dat voetbalwedstrijden eerder waren.quote:
Maar werd het toen ook al uitgezonden?quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Eerste EK voor vrouwen in 1984. Dus ik denk het EK voor vrouwen?
en nog steeds is het niveau belabberd.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik acht de kans groot dat voetbalwedstrijden eerder waren.
Ach dat zijn wij hier in de SC toch wel gewend.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
en nog steeds is het niveau belabberd.
quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ach dat zijn wij hier in de SC toch wel gewend.
Ja absoluut, elke wedstrijd op de NOS! Met voorbeschouwing door Kees Jansma.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar werd het toen ook al uitgezonden?
Dat mag je niet zeggen Luctor, ze doen hun best!quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
en nog steeds is het niveau belabberd.
Oh de Hermes House Band heb ik ook in Spanje talloze malen voorbij horen komen in disco's en op dorpsfeestenquote:
Die uitspraak herken ik.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen Luctor, ze doen hun best!
Is dat dan de Hermes Casa Band?quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh de Hermes House Band heb ik ook in Spanje talloze malen voorbij horen komen in disco's en op dorpsfeesten
Oeps, sorry.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen Luctor, ze doen hun best!
Dat kennen ze wel, maar Jan Smit niet? Daar moeten we eens verandering in brengen!quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh de Hermes House Band heb ik ook in Spanje talloze malen voorbij horen komen in disco's en op dorpsfeesten
Ik heb Soundos een tijdje met rust gelaten maar met dit soort oorlogstaal snap je wel dat ze weer gevaar loopt hè?quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:01 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat kennen ze wel, maar Jan Smit niet? Daar moeten we eens verandering in brengen!
Frank Wielaard voor u beste mensen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:03 schreef Strani het volgende:
"Ik hoop dat ze huilt van pijn," aldus de commentator...
Dit was echt raar jaquote:Op woensdag 23 juli 2025 23:03 schreef Strani het volgende:
"Ik hoop dat ze huilt van pijn," aldus de commentator...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |