SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Gewaagd is my middle name.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Terwijl we naar het EK voor vrouwen zitten te kijken is dit wel heel gewaagd
Vooral als we het over strafschoppen nemen gaan hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Terwijl we naar het EK voor vrouwen zitten te kijken is dit wel heel gewaagd
Nee maar bijna je gelijk halen is precies evenveel waard als helemaal niet je gelijk halen Redefine.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:19 schreef Redefine het volgende:
Dit was wel bijna die klutsgoal die je als openingsdoelpunt verwacht.
Nou ja, jij zou alleen maar kunnen dromen van bijna gelijk halen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar bijna je gelijk halen is precies evenveel waard als helemaal niet je gelijk halen Redefine.
Commentatoren zeggen ook vaak dat iets bijna raak is, ja maar dan is het dus niet raak, daar heb je geen drol aan, kan je net zo goed 5 meter naast schieten.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar bijna je gelijk halen is precies evenveel waard als helemaal niet je gelijk halen Redefine.
Precies! Of niet eens aan de wedstrijd beginnenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Commentatoren zeggen ook vaak dat iets bijna raak is, ja maar dan is het dus niet raak, daar heb je geen drol aan, kan je net zo goed 5 meter naast schieten.
Omg die kies is bij mij twee jaar geleden ook getrokkenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:45 schreef Strani het volgende:
Tandartsplezier, speciaal voor @:arizona - Ik heb twee dagen geleden een kies moeten laten trekken (onder, tweede van achter) omdat die voor nogal wat problemen zorgde en niet meer te redden viel. Leuk is anders maar ja. Ik zal uiteindelijk wel voor een implant gaan maar nu moet het eerst een aantal maanden helen. Vandaag voor het weer weer koffie genomen, dat was wel een fijn moment.
Spanje met de 1 - 0. Dat betekend dus dat ze voorstaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Of achterstand, afhankelijk vanuit welk perspectief je het bekijkt.
Daarom schoot Jaap Stam die penalty ook het stadion uit. Als je dan mist.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Commentatoren zeggen ook vaak dat iets bijna raak is, ja maar dan is het dus niet raak, daar heb je geen drol aan, kan je net zo goed 5 meter naast schieten.
Oh wat grappigquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Omg die kies is bij mij twee jaar geleden ook getrokken![]()
Ik heb geen implantaat. Je ziet er niks van en ik mis hem ook totaal niet bij kauwen.
@:fred_b Uiteraard niet Malle in België, malle in België!
Jaap Stam... dát was nog eens een voetballer! Zulke types mis ik nu wel hoor.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daarom schoot Jaap Stam die penalty ook het stadion uit. Als je dan mist.
Dat soort types zouden nu niet meer kunnen. Dan krijgen ze elke keer wel rood door de VAR.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Jaap Stam... dát was nog eens een voetballer! Zulke types mis ik nu wel hoor.
Nee, dat wende heel snelquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh wat grappigNee je ziet het inderdaad totaal niet verder. Vind je het niet een raar gevoel dat er dan nog één kies een beetje eenzaam in de hoek staat?
Nou ja dan heb je een pinda-implantaatquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, dat wende heel snel![]()
Het enige dat ik soms heb, is als je een pindaatje eet, hij precies in dat gat komt
Die kans is groter.quote:
Om haar nummer te vragen?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:33 schreef Redefine het volgende:
Als dit de Spaanse mannen waren, dan hadden er tien spelers naar de scheidsrechter gerend.
Uiteraard. Door middel van luid schreeuwen, veel gebaren maken, smeken etc. Maar zonder succes, want ze lopen dan een geeltje.quote:
Netjes, netjesquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Uiteraard. Door middel van luid schreeuwen, veel gebaren maken, smeken etc. Maar zonder succes, want ze lopen dan een geeltje.
Ik dacht aan een weekendje Antwerpen, wie wil dat nou niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Omg die kies is bij mij twee jaar geleden ook getrokken![]()
Ik heb geen implantaat. Je ziet er niks van en ik mis hem ook totaal niet bij kauwen.
@:fred_b Uiteraard niet Malle in België, malle in België!
In peseta’s is dat toch aardig wat.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Uiteraard. Door middel van luid schreeuwen, veel gebaren maken, smeken etc. Maar zonder succes, want ze lopen dan een geeltje.
Ook leuk, maar we hebben het een stuk zuidelijker gezocht. Ik kan bijna naar Strani zwaaien, slechts een stuk Middellandse Zee scheidt ons nog!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik dacht aan een weekendje Antwerpen, wie wil dat nou niet.
Dit is gewoonlijk mijn strategie.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies! Of niet eens aan de wedstrijd beginnen
quote:
Gewoon als @Nattekat doen: uitslapen totdat de sportschool open gaat.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 08:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wachten tot de sportschool open gaat.
Heerlijk uitgeslapen vandaagquote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gewoon als @:nattekat doen uitslapen totdat de sportschool open gaat.
Uitslapen. HA. Dat lukt mij niet meer.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gewoon als @:nattekat doen: uitslapen totdat de sportschool open gaat.
De overburen vonden vandaag een goede dag om te verbouwen. En dus werd ik rond half acht gewekt met het geluid van hamers, brekend glas, haakse slijpers en weet ik wat allemaalquote:Op zaterdag 19 juli 2025 07:49 schreef Arizona het volgende:
[..]Hopelijk val je nog weer in slaap.
![]()
Ik wil ook niet al wakker zijn, maar ik werd gewekt door een haanDat verwacht je nou ook niet direct, zo in het hart van een drukke vakanteplaats.
Oh fijn is dat.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:49 schreef H_T het volgende:
[..]
De overburen vonden vandaag een goede dag om te verbouwen. En dus werd ik rond half acht gewekt met het geluid van hamers, brekend glas, haakse slijpers en weet ik wat allemaal
Malle Babbe?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:55 schreef BillDauterive het volgende:
Vandaag is toch best al een goede dag. Ik heb geleerd dat er nog een Malle bestaat, buiten die van België.
Dit snap ik dus echt niet. Leuk dat je een ochtendmens bent, maar waarom moet je je buren erin meenemen?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:49 schreef H_T het volgende:
[..]
De overburen vonden vandaag een goede dag om te verbouwen. En dus werd ik rond half acht gewekt met het geluid van hamers, brekend glas, haakse slijpers en weet ik wat allemaal
Ja, alles goed gegaan. Stuk beter dan vorig jaar zelfs!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 19:48 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Trots op je![]()
Alles goed gegaan?
Hoe is het met de spieren? Geen pijntjes en/of blaren of andere ongemakken?
Voor zover ik weet niet. Straks even de NOS beelden terugkijken van rond mijn binnenkomst maar ik ben in elk geval niet uitgebreid geïnterviewd of zoquote:Op vrijdag 18 juli 2025 19:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Goed gedaan.
Ik doe het je niet na.
Ik zie de mensen nu op tv (reportage van de nos). Ben jij ook nog in beeld geweest?
De Alpen liggen Nederlanders inderdaad beter.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:19 schreef sportfreak het volgende:
Mooie zege hoor
En als ik het goed heb pas de tweede Nederlander ooit die een rit wint in de Pyreneeën.
maaltijdsalade.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:05 schreef H_T het volgende:
Ik vind het te warm om echt wat te gaan koken, maar heb gisteren al pizza gehad. Iemand tips?
Ik ga zo naar de Mc Donaldsquote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:05 schreef H_T het volgende:
Ik vind het te warm om echt wat te gaan koken, maar heb gisteren al pizza gehad. Iemand tips?
Ik schuif zo richting hotelbuffet, maar daar heb jij niet echt wat aanquote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:05 schreef H_T het volgende:
Neem er lekker een Westmalle Tripel bij!quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik schuif zo richting hotelbuffet, maar daar heb jij niet echt wat aan
Dat kan. Ik vind het met deze temperaturen wel lekker.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:53 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou echt helemaal niets he. Prima als bijgerecht, maar een salade als maaltijd
Knap hoorquote:Op zaterdag 19 juli 2025 12:36 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, alles goed gegaan. Stuk beter dan vorig jaar zelfs!Daar ben ik heel blij mee, ondanks minder trainen dus.
Voeten zijn bijna onbeschadigd eigenlijk. 2 kleine blaartjes en dat was het.
Spierpijn in de benen heb ik wel ja. Voornamelijk in de kuiten. Maar goed, vandaag is 2 dagen na de 7 heuvelen dus dat is ook niet zo gek.
Maaltijdsalade kan ik wel hebben, maar ik ben geen groot fan van de koude pasta die ze er vaak bij doenquote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:53 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou echt helemaal niets he. Prima als bijgerecht, maar een salade als maaltijd
Denk dan eerder 3 - 2. Die houden nooit de nul.quote:
Als Duitsland twee penalties krijgt, dan is 3-0 nog altijd het meest voor de hand liggend.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Denk dan eerder 3 - 2. Die houden nooit de nul.
Zelfs zonder penalties is de kans op goals van Duitsland groot. Frankrijk wordt altijd wat laks in een wedstrijd (alle drie de poule wedstrijden). En krijgen het ook wel moeilijk als Duitsland druk gaat zetten (wat in die negentig minuten ook wel gaat gebeuren).quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Als Duitsland twee penalties krijgt, dan is 3-0 nog altijd het meest voor de hand liggend.
3-1quote:
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Als Duitsland twee penalties krijgt, dan is 3-0 nog altijd het meest voor de hand liggend.
Ja, inderdaad.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:07 schreef Redefine het volgende:
Rechtsback spelen bij Duitsland is levensgevaarlijk
Waarschijnlijk is haren trekken rood bij vrouwen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
rood en strafschop.
Dubbele straf was toch afgeschaft.
Ja, zal wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is haren trekken rood bij vrouwen.
En terecht ook, schandalig.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is haren trekken rood bij vrouwen.
Bij dezen dan maar!quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:17 schreef Redefine het volgende:
Linder straks nog definitief moeten wisselen door de blessure en we kunnen wel affluiten.
Alleen bij het echte voetbal!quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
rood en strafschop.
Dubbele straf was toch afgeschaft.
Klinkt als branie.quote:
Een zgn Spanjaard.quote:
Ik zeg niet dat ik altijd gelijk heb hequote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Zegt de man die voorspelde dat deze wedstrijd net zo goed afgefloten had kunnen worden
Hebben ze ervaring mee.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:35 schreef Redefine het volgende:
Duitsland laat deze wedstrijd wel zien wat vechtlust en strijd is.
Moedig die krauts nou niet aan op die vlakkenquote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:35 schreef Redefine het volgende:
Duitsland laat deze wedstrijd wel zien wat vechtlust en strijd is.
De grens niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:38 schreef Redefine het volgende:
De scheidsrechter heeft geld op de Fransen gezet.
Vooral dat de VAR dit zelf al niet besliste.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
terecht. Geen idee waarom dit zo lang moest duren.
Ook dat. Daar weten ze toch ook wel wat de regels zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vooral dat de VAR dit zelf al niet besliste.
Nee dus.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:30 schreef Strani het volgende:
We gaan toch niet twee gescoorde penalties in één wedstrijd zien!? Dat kan bijna niet
Wees gerust.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:30 schreef Strani het volgende:
We gaan toch niet twee gescoorde penalties in één wedstrijd zien!? Dat kan bijna niet
Samen met al het goud uit de oorlog.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:33 schreef Strani het volgende:
Hebben die Zwitsers het drielandenpunt gestolen?
Ja dat (laatste) zat ik ook al te denken. En dat zou wel eens een verstandige keuze kunnen zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:56 schreef Redefine het volgende:
Duitse bondscoach wilde die wissels denk ik achter de hand houden om het om te kunnen zetten bij een achterstand. Of de blessuretijd halen en dan de speelsters die op zijn wisselen.
Ik vermoed dat laatste van wel. Buiten eventueel de balans in het elftal rechtzetten moet je wachten.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja dat (laatste) zat ik ook al te denken. En dat zou wel eens een verstandige keuze kunnen zijn.
Sowieso moeten er data-modellen zijn die berekenen wat theoretisch de beste wisselstrategie is bij een vroege rode kaart.
Ik heb tenminste nog geen Jan Smit voorbij zien komen vanavond...quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:02 schreef Redefine het volgende:
Bij de NOS zijn programma's maar een hinderlijke onderbreking van reclame he.
Daarvoor helaas wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb tenminste nog geen Jan Smit voorbij zien komen vanavond...
Ja. Zou ook zonde zijn als dat de wedstrijd zou beslissen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat was erg knap inderdaad! Zou anders ook wel een enorm triest eigen doelpunt zijn geweest.
Eventueel nog 5 spelers inbrengen voor de strafschoppenserie zodat ze zonder een bal aangeraakt te hebben hun penalty mogen nemenquote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:24 schreef Redefine het volgende:
De Duitse bondscoach staat de speelsters te vertellen dat die niet van plan is te wisselen.
Is wel allemaal de schuld van Wilders en co.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:43 schreef Redefine het volgende:
NOS weet niet hoe snel ze naar de reclame moeten.
Ja. Al deden ze dit tien jaar geleden ook al.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Is wel allemaal de schuld van Wilders en co.
dus de schuld van de kiezer, want die wilde dit zooitje ongeregeld.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, bedankt hè @Redefinequote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
dus de schuld van de kiezer, want die wilde dit zooitje ongeregeld.
Gelachen.quote:
Ja joh, leek wel of ze nog even een minuuut stilte wilde...quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:49 schreef Redefine het volgende:
Wat wacht die scheidsrechter achterlijk lang.
echt hè. Alsof ze eerst even zeker moest weten of het geld was bijgeschreven.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:49 schreef Redefine het volgende:
Wat wacht die scheidsrechter achterlijk lang.
De kiezer impliceert iedereen een beetje, maar ik weiger hier zelfs deels schuld voor te nemen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
dus de schuld van de kiezer, want die wilde dit zooitje ongeregeld.
Ja. Zoals Chloe Kelly donderdag deed.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:50 schreef Strani het volgende:
Oh oh oh... als je iets aparts doet met een penalty, dan moet je 'm scoren ook.
Ik heb hier ook niet voor gekozen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
De kiezer impliceert iedereen een beetje, maar ik weiger hier zelfs deels schuld voor te nemen.
Inderdaad, dat was een leuke.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Zoals Chloe Kelly donderdag deed.
Precies. Laten we er 0.5 punt voor geven.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:54 schreef Redefine het volgende:
Dit zijn missers die nog kunnen. Op de lat.
penaltyserie bij Frankrijk - Duitsland, EK vrouwen.quote:
Dank!quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
penaltyserie bij Frankrijk - Duitsland, EK vrouwen.
Ja, lucky Spanje wel weer.quote:Op zondag 20 juli 2025 00:01 schreef Strani het volgende:
Spanje walst er natuurlijk gewoon overheen in de halve finale, dat dan weer wel.
Vanmiddag ook al.quote:Op zondag 20 juli 2025 00:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Spanje heeft vanavond een uitstekende zege behaald inderdaad.
Dat gaat geen leuke halve finale worden nee. Die andere denk ik ook niet.quote:Op zondag 20 juli 2025 00:01 schreef Strani het volgende:
Spanje walst er natuurlijk gewoon overheen in de halve finale, dat dan weer wel.
Wel een flinke voorsprong weggegeven.quote:Op zondag 20 juli 2025 00:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Spanje heeft vanavond een uitstekende zege behaald inderdaad.
Spanje heeft de wedstrijd tussen Frankrijk en Duitsland gewonnen.quote:Op zondag 20 juli 2025 00:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
waterpolo. Waar doelde jij op dan?
Wielrennen. Oh nee daar is het helemaal niks voor Spanjequote:Op zondag 20 juli 2025 00:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Karmaquote:
Ik denk dat zijn platen verkoop wat tegen valt.quote:
Misschien. Ergens lijkt hij me ook wel het type om gewoon voor de lol in een stomme reclame te gaan meedoen.quote:Op zondag 20 juli 2025 00:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn platen verkoop wat tegen valt.
Ik ben heel tevreden eigenlijk.quote:"Send Me a Tikkie"
Verse 1
We went out for coffee, split a cake in two,
You ate the cherry, now I owe you?
You smiled and said, “No worries, vriend...”
Then I got a message that made my phone ding.
Chorus
Send me a Tikkie, make it quickie,
¤1.25 for that sweet little lickie.
They bike through rain, no need for glam,
But they’ll invoice you for a single jam.
Verse 2
Got invited for dinner, how gezellig and nice,
I brought the wine, they charged me twice.
Even grandma with her crochet knits,
Sends me a link: “Don’t forget your splits!”
Bridge
Oh the Dutch, with hearts so warm,
But wallets tighter than a thunderstorm.
They’ll pay with smiles, and count with flair,
A penny missed? “Tikkie—fair’s fair!”
Outro
So when you visit Amsterdam or The Hague,
Don’t be surprised if they tag your steak.
Just tap your phone and dance away,
‘Cause the Dutch have mastered the “pay and play!”
Las van de week weer een pareltje op FB, Geert is continu tegen gewerkt. Dus het is de schuld van ene Frans T.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm. Ik zou hier nog wel wat schrijvers naar laten kijken voordat je dit naar het ESF stuurt.quote:Op zondag 20 juli 2025 01:54 schreef Strani het volgende:
In respons op Jan Smit's verkrachting van de Spaanse taal heb ik AI gevraagd een soortgelijk liedje te maken over Nederlandse stereotypes:
[..]
Ik ben heel tevreden eigenlijk.
Sowieso is het de schuld van links.quote:Op zondag 20 juli 2025 07:12 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Las van de week weer een pareltje op FB, Geert is continu tegen gewerkt. Dus het is de schuld van ene Frans T.
quote:Pogačar aangekomen in Parijs
20 juli 2025 door Tom Baalbergen
Tadej Pogačar is zojuist aangekomen in Parijs. De Sloveense renner kwam als eerste aan in de Franse hoofdstad en pakte daarmee zijn vierde Tour de France-titel. Hij verbeterde daarmee zijn eerdere record met dagen.
“Dit is echt dagen voor op het normale schema”, zegt NOS-commentator Michael Boogerd. “We weten inmiddels dat hij soms buitenaardse kunstjes laat zien, maar dit had niemand voor mogelijk gehouden.”
Boogerd vervolgt: “De afgelopen dagen hebben we gezien dat Vingegaard als enige nog een beetje bij hem in het wiel kon blijven of in ieder geval op minuten, maar hij was nu in geen velden of dagen te bekennen.”
Op Strava is te zien dat Pogačar het kommetje Loudenvielle, de plek waar de tijdrit van etappe 13 begon, naar Parijs ruimschoots heeft verbeterd.
Ja, zonde dat de dames daar verlorenquote:Op zondag 20 juli 2025 00:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zal ook wel een lekker bedragje vakantiegeld opleverenquote:Op zondag 20 juli 2025 00:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien. Ergens lijkt hij me ook wel het type om gewoon voor de lol in een stomme reclame te gaan meedoen.
Hopelijkquote:Op zondag 20 juli 2025 12:17 schreef AgnesGru het volgende:
Volgens buienalarm krijgen we geen onweer des doods
Veel plezierquote:Op zondag 20 juli 2025 14:29 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ga vanavond naar KT Tunstall in Paradiso. Met het naderende slechte weer worden veel kaarten op ticketswap verkocht en kon ik een goedkoop kaartje halen. Jeuh.
Kom je volgende week naar t bierfestival in mijn dorpje?quote:Op zondag 20 juli 2025 14:29 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ga vanavond naar KT Tunstall in Paradiso. Met het naderende slechte weer worden veel kaarten op ticketswap verkocht en kon ik een goedkoop kaartje halen. Jeuh.
Had ik net zin inquote:Op zondag 20 juli 2025 12:17 schreef AgnesGru het volgende:
Volgens buienalarm krijgen we geen onweer des doods
Gillen!quote:
De hemel brak pas open en nu gaat het daar tekeer?quote:Op zondag 20 juli 2025 20:33 schreef zorro28 het volgende:
Ondertussen is de hemel hier flink open gegaan.
Oh wat vet!quote:Op zondag 20 juli 2025 17:15 schreef usagi414 het volgende:
@:Strani , @:GeorgeM en anderen die Billy Joel goed vinden.
Op HBO staat nu het eerste deel van een documentaire over hem.
2.5 uur uur die echt de moeite waard zijn om te kijken.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zondag 20 juli 2025 19:42 schreef NailQueen het volgende:
Hier straks wel thunder and lighting it's exciting!
Nee, ik vrees dat ik al overvol zit en geen tijd hebquote:Op zondag 20 juli 2025 17:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Kom je volgende week naar t bierfestival in mijn dorpje?
Er is een viptafel voor me gefixt. En de kans dat ik bier drink is vrij klein inderdaad.quote:Op maandag 21 juli 2025 00:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat ik al overvol zit en geen tijd hebDe week erop ga ik wel naar een lokaal bierfestival.
Ben je fit genoeg om naar het bierfestival in je dorp te gaan? Ga je dan ook wat drinken?
Tof dat je een viptafel hebt! Jammer, maar volgend jaar is er ook weer bier en is iedereen blij dat je weer normaal kan lopen (hoop ik dan).quote:Op maandag 21 juli 2025 00:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Er is een viptafel voor me gefixt. En de kans dat ik bier drink is vrij klein inderdaad.
O zeker. Maar het is ook super gezellig als je geen bier drinkt en alleen al daarom is het een aanrader. Heb nu bijna 2 maanden geen alcohol meer gehad en technisch gezien mag ik gewoon drinken, maar gewoon geen behoefte.quote:Op maandag 21 juli 2025 00:57 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Tof dat je een viptafel hebt! Jammer, maar volgend jaar is er ook weer bier en is iedereen blij dat je weer normaal kan lopen (hoop ik dan).
En nog even dit en nog even dat en nog even dat. Maar wel waar voor je geld!quote:Op maandag 21 juli 2025 00:57 schreef BillDauterive het volgende:
KT Tunstall was leuk. Ze deed haar eerste album (met o.a. Suddenly I See en Black Horse and the Cherry Tree) integraal en daarna vertelde ze dat als we flink klapten, dat ze dan terug zou komen voor een encore. Kennelijk hebben we zo hard geklapt, dat ze daarna nog drie kwartier heeft staan op te treden. Dat had voor mij nou ook weer niet gehoeven, want nu moest ik met de laatste trein naar huisOp een gegeven moment coverde zelfs The Bangles.
Dat begrijp ik heel goed. Als ik minder goed in mijn vel zit, dan heb ik ook minder zin in een biertje. Milky Road Brewery komt ook! Wist je dat de brouwster een FOKker is?quote:Op maandag 21 juli 2025 01:02 schreef Troel het volgende:
[..]
O zeker. Maar het is ook super gezellig als je geen bier drinkt en alleen al daarom is het een aanrader. Heb nu bijna 2 maanden geen alcohol meer gehad en technisch gezien mag ik gewoon drinken, maar gewoon geen behoefte.
Haha, je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 21 juli 2025 01:03 schreef Troel het volgende:
[..]
En nog even dit en nog even dat en nog even dat. Maar wel waar voor je geld!
Jazeker, vorig jaar waren ze er ook bijquote:Op maandag 21 juli 2025 01:07 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed. Als ik minder goed in mijn vel zit, dan heb ik ook minder zin in een biertje. Milky Road Brewery komt ook! Wist je dat de brouwster een FOKker is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, genoeg, maar wel van het niveau, je had erbij moeten zijn denk ikquote:Op zondag 20 juli 2025 23:12 schreef H_T het volgende:
@:Arizona heb je nog vakantieavonturen beleefd?
Ik heb hier geen actieve herinnering aan!quote:Op maandag 21 juli 2025 12:08 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Toch fijn dat er nog één van ons tevreden is.
Het staat in de krant.quote:Op maandag 21 juli 2025 13:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb hier geen actieve herinnering aan!
quote:Op maandag 21 juli 2025 09:24 schreef NailQueen het volgende:
Even een kleine auto-stress op de maandagochtendAh ja, wij moeten zo naar de fysio, maar de band is plat. Zaterdag kwam de eerste melding. Gisteren netjes alle bandenspanning gecontroleerd, maar hij is toch echt plat plat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
...het Tietenlied?quote:Op maandag 21 juli 2025 16:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Collega zei : ik moet nog dit, ik moet nog dat.
En ik heb gelijk dat liedje van Kinderen voor kinderen in mijn hoofd.
Fijn dat het zo goed bevalt daarquote:Op maandag 21 juli 2025 13:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, genoeg, maar wel van het niveau, je had erbij moeten zijn denk ik![]()
Verwarde straatartiest, optredend op de boulevard en allemaal feestende jongeren die enthousiast gingen meezingen en meedansen. Zelden een artiest gezien die zijn publiek zo meekreeg![]()
Dochter die zo’n fish spa deed. Wat aangeschoten vrouwen die dat ook gingen doen en gilden en vervolgens gierden toen de visjes hun voeten gingen knabbelen.
Een vriendelijke, ook aangeschoten jongeman die langs de fish spa liep, aan alle bezoekers vroeg of hij zijn pet beter vooruit of achteruit kon dragen. En toen door de vrouwen werd overgehaald om ook de fish spa te gaan doen![]()
We zitten dus in een heel druk gedeelte nu. Het is echt een kermis van dronken mensen hier ‘s avonds, maar de sfeer is heel gemoedelijk en gezellig, veel leuker dan ik had verwacht.
Oh ja en we hebben nog geminigolfd, ze hebben heel mooie banen hier, 3x 18 holes dus heel lang plezier
Mijn vriend zegt altijd dat het enige wat hij moet is poepenquote:Op maandag 21 juli 2025 16:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Collega zei : ik moet nog dit, ik moet nog dat.
En ik heb gelijk dat liedje van Kinderen voor kinderen in mijn hoofd.
Ik vind ademen op zich ook wel prettig om te blijven doenquote:Op maandag 21 juli 2025 17:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn vriend zegt altijd dat het enige wat hij moet is poepen
Ja, maar dat zit automatisch in het lichaam, daar hoef je niet over na te denken zeg maarquote:Op maandag 21 juli 2025 17:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vind ademen op zich ook wel prettig om te blijven doen
Ok, fair.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar dat zit automatisch in het lichaam, daar hoef je niet over na te denken zeg maar
Nu ik erover denk vind ik poepen daar ook onder vallen hoor. Als je dat niet op tijd doet komt het er ook gewoon vanzelf uitquote:
Gewoon stoppen met eten, dan komt er ook niks meer uit.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Nu ik erover denk vind ik poepen daar ook onder vallen hoor. Als je dat niet op tijd doet komt het er ook gewoon vanzelf uit
Heerlijk hierquote:
Jouw huis is ook fijn, toch?quote:
quote:Op basis van openbare discussies op FOK!forum blijkt dat de gebruiker **Meke** vooral bekendstaat als moderator. Diverse leden prijzen Meke zelfs als één van de beste moderators die het forum ooit heeft gehad:
* In het “Videoland 5”-topic schrijft een deelnemer: *“Meke is de Hans Wiegel van FOK. De beste mod (die we nooit hebben gehad …)”* ([forum.fok.nl][1])
* Ook in het “esf‑week slowchat”-topic wordt wederom gezegd: *“Meke is de Hans Wiegel van FOK. De beste mod (die we nooit hebben gehad …)”* ([forum.fok.nl][2])
Deze vergelijkingen met Hans Wiegel, een bekend figuur in de Nederlandse politiek, duiden op respect en waardering voor Meke’s moderatievaardigheden: duidelijk, effectief, en gerespecteerd binnen de community. Er zijn geen verdere details over Meke’s persoonlijke voorkeuren, activiteitsschema, of bijdragen buiten moderatiesfeer terug te vinden in de openbare topics.
Kortom: Meke wordt binnen FOK! gezien als een top-moderator — kundig, betrouwbaar, en gewaardeerd door de gebruikers. Wil je weten of Meke nog actief is, welke topics hij/zij moderatieert of specifieke berichten heeft geplaatst, dan zou je rechtstreeks op het forum moeten zoeken op “Meke moderator” of in actuele topics vragen.
[1]: F&S / Videoland #5 "Videoland #5 | Films & Series (F&S) - FOK!forum"
[2]: ESF / [SLOWCHAT] #2356 esf-week "[SLOWCHAT] #2356 esf-week | Eurovisie Songfestival (ESF)"
Denk het niet, want we merken er niets van.quote:
ChatGPT en signatures zijn geen beste combinatie neequote:Op maandag 21 juli 2025 20:07 schreef Meke het volgende:
Ik ben een beetje laat op het feestje, maar mijn signature is een beetje verwarrend voor ChatGPT![]()
[..]
Nee zag later dat hij er bij jou ook al tegenaan was gelopenquote:Op maandag 21 juli 2025 20:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
ChatGPT en signatures zijn geen beste combinatie nee
quote:Wat vindt user meke op forum.fok.nl van user redefine?
quote:In een thread in de Eurovisie Songfestival
slowchat schreef Meke over Redefine:
“Redefini inderdaad dusdanig vergeetbaar is dat het niet bij me op is gekomen om hem in de poll te verwerken.”
— hiermee geeft Meke aan dat Redefine voor hem onopvallend is, dus te weinig impact maakte om genoemd te worden in een categorie of poll .
Het commentaar was licht spottend — geen agressieve kritiek, maar wel een duidelijke toon dat Redefine weinig indruk achterlaat bij Meke.
(…)
Meke vindt Redefine een vergeten figuur in de context van de poll waarbij deelnemers in kaart werden gebracht.
• Hij suggereert dat Redefine te weinig opvallend of memorabel is om serieus meegenomen te worden.
quote:Wat vindt user meke op forum.fok.nl van user Fred_B?
quote:Op basis van openbare berichten op forum.fok.nl blijkt dat er geen directe mening van gebruiker “Meke” over “Fred_B” is terug te vinden. Wat wel tevoorschijn komt, is het tegenovergestelde: dat Fred_B een positieve mening had over Meke:
⸻
🗨 Wat Fred_B schreef over Meke:
In een aantal threads, zoals over Eurovisie-discussies en slowchats, schreef Fred_B:
“Meke is de Hans Wiegel van FOK. De beste mod die we nooit hebben gehad.”
— een duidelijke waardering voor Meke als moderator  
⸻
📌 Samengevat:
• Fred_B spreekt in lovende termen over Meke, maar
• Meke zelf heeft geen expliciete uitspraak gedaan over Fred_B in de beschikbare publieke berichten.
Dat genoegen is geheel wederzijds, ook zonder ChatGPT!quote:Op maandag 21 juli 2025 20:31 schreef BillDauterive het volgende:
Ik vind je wel een topper hoor, Fred!
Waarschijnlijk niet inderdaad.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:40 schreef Troel het volgende:
Oh my, dan zal ik er met mijn sig ook niet lekker vanaf komen
Ik vind @Redefine inderdaad niet noemenswaardig, klopt als een bus!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |