![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
GeorgeM
1963-2016
quote:
Gewaagd is my middle name.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Vooral als we het over strafschoppen nemen gaan hebben.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 18 juli 2025 22:20 schreef Strani het volgende:[..]
Nee maar bijna je gelijk halen is precies evenveel waard als helemaal niet je gelijk halen Redefine.
Nou ja, jij zou alleen maar kunnen dromen van bijna gelijk halen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op vrijdag 18 juli 2025 20:45 schreef Strani het volgende:Tandartsplezier, speciaal voor @:arizona - Ik heb twee dagen geleden een kies moeten laten trekken (onder, tweede van achter) omdat die voor nogal wat problemen zorgde en niet meer te redden viel. Leuk is anders maar ja. Ik zal uiteindelijk wel voor een implant gaan maar nu moet het eerst een aantal maanden helen. Vandaag voor het weer weer koffie genomen, dat was wel een fijn moment.
Omg die kies is bij mij twee jaar geleden ook getrokken
Ik heb geen implantaat. Je ziet er niks van en ik mis hem ook totaal niet bij kauwen.
@Fred_B Uiteraard niet Malle in België, malle in België!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Spanje met de 1 - 0. Dat betekend dus dat ze voorstaan.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef zorro28 het volgende:[..]
Commentatoren zeggen ook vaak dat iets bijna raak is, ja maar dan is het dus niet raak, daar heb je geen drol aan, kan je net zo goed 5 meter naast schieten.
Daarom schoot Jaap Stam die penalty ook het stadion uit. Als je dan mist.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat soort types zouden nu niet meer kunnen. Dan krijgen ze elke keer wel rood door de VAR.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op vrijdag 18 juli 2025 22:26 schreef Strani het volgende:[..]
Oh wat grappig

Nee je ziet het inderdaad totaal niet verder. Vind je het niet een raar gevoel dat er dan nog één kies een beetje eenzaam in de hoek staat?

Nee, dat wende heel snel
Het enige dat ik soms heb, is als je een pindaatje eet, hij precies in dat gat komt
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Die kans is groter.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Uiteraard. Door middel van luid schreeuwen, veel gebaren maken, smeken etc. Maar zonder succes, want ze lopen dan een geeltje.
quote:
Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef Arizona het volgende:[..]
Omg die kies is bij mij twee jaar geleden ook getrokken
Ik heb geen implantaat. Je ziet er niks van en ik mis hem ook totaal niet bij kauwen.
@:fred_b Uiteraard niet Malle in België, malle in België!
Ik dacht aan een weekendje Antwerpen, wie wil dat nou niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Op vrijdag 18 juli 2025 22:37 schreef Redefine het volgende:[..]
Uiteraard. Door middel van luid schreeuwen, veel gebaren maken, smeken etc. Maar zonder succes, want ze lopen dan een geeltje.
In peseta’s is dat toch aardig wat.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Ook leuk, maar we hebben het een stuk zuidelijker gezocht. Ik kan bijna naar Strani zwaaien, slechts een stuk Middellandse Zee scheidt ons nog!
If you don't know, I'm in love with you.
When summertime falls, it becomes untrue.
Because of my shoes I'm wearing today.
One is called Love and the other is Spain.
Ik heb weer zin in een ESF avondje dus heb ik 2013 aangeslingerd. Dit pareltje van Litouwen was ik alweer vergeten. En dat is maar goed ook.
Voor de (literaire) liefhebber een nieuw topic dat u niet mag missen:
ESF / [BOEK] Rob Furber - The Gambler
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:

Hopelijk val je nog weer in slaap.
Ik wil ook niet al wakker zijn, maar ik werd gewekt door een haan

Dat verwacht je nou ook niet direct, zo in het hart van een drukke vakanteplaats.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
quote:
Gewoon als
@Nattekat doen: uitslapen totdat de sportschool open gaat.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Vandaag is toch best al een goede dag. Ik heb geleerd dat er nog een Malle bestaat, buiten die van België.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zaterdag 19 juli 2025 10:49 schreef H_T het volgende:[..]
De overburen vonden vandaag een goede dag om te verbouwen. En dus werd ik rond half acht gewekt met het geluid van hamers, brekend glas, haakse slijpers en weet ik wat allemaal

Oh fijn is dat.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ja, wat zullen we er van zeggen?
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
Arensman doet dit inderdaad fantastisch
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
De Alpen liggen Nederlanders inderdaad beter.
quote:
Neem er lekker een Westmalle Tripel bij!
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Dat kan. Ik vind het met deze temperaturen wel lekker.
Fuck the EBU.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Op zaterdag 19 juli 2025 12:36 schreef molloot200 het volgende:[..]
Ja, alles goed gegaan. Stuk beter dan vorig jaar zelfs!

Daar ben ik heel blij mee, ondanks minder trainen dus.
Voeten zijn bijna onbeschadigd eigenlijk. 2 kleine blaartjes en dat was het.
Spierpijn in de benen heb ik wel ja. Voornamelijk in de kuiten. Maar goed, vandaag is 2 dagen na de 7 heuvelen dus dat is ook niet zo gek.
Knap hoor
En nu lekker ontspannen
George Michael