Iran leert steeds meer over hoe Iron Dome werkt en hoe Isral reageert. Iran is nu in principe nog veel gevaarlijker.quote:
Alles voor de likesquote:
Sterker nog, er is blijdschap te zien over zulke bombardementen. Vooral binnen Arabische en Islamitische kringen. Dit zijn dezelfde mensen die zeggen zo over 'mensenrechten' in te zitten als over de Palestijnen gaat.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De palliewappies veroordelen dit dan weer niet. Best hypocriet.
Is dit zijn echte account?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:10 schreef Ali_boo het volgende:
Yo Howard, geef je mening over deze kwestie
[ x ]
Het is kennelijk ook niet met de Amerikanen gedeeld want de Amerikaanse inlichtendiensten zeggen dat er geen aanwijzingen zijn dat ze aan een bom werken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, is dat bewijs er niet, of is dat bewijs niet aan de pers getoond?
Ja, maar ik denk dat hij zijn woordvoerder opdracht heeft gegeven om het woord 'zionist' minimaal 100 keer per dag te gebruiken.quote:
Wel een tweet van meer dan 10 jaar geleden en mensen presenteren het alsof het nu heeft getweeted.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jazeker![]()
Je kan ook zelf naar de originele tweet klikken
Niemand zegt ook dat het recent isquote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel een tweet van meer dan 10 jaar geleden en mensen presenteren het alsof het nu heeft getweeted.
De atoomwaakhond heeft niet gezegd dat ze aan een kernbom werken. Ja, Iran is in gebreke gebleven en heeft afspraken geschonden, maar het schenden van afspraken staat niet gelijk aan een kernbom ontwikkelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De internationale atoomwaakhond heeft zelf al genoeg gedeeld. Verplaatsen onderdelen, niet reageren op inspectiedata, geen stukken aanleveren, bepaalde delen afschermen, wat ze wel konden zien roept ook vragen op. Het meest overtuigende bewijs is de hoge verrijkingsgraad van het uranium, tegen de 60-80%. Voor civiele doeleinden heb je aan ongeveer 4% genoeg.
Iets met “aan je vrienden zie je wie je zelf bent”. Ik snap ook nooit die lui die als echt keer op keer bewezen wordt dat de meest verderfelijke regimes constant tegen Israel zijn, dat je dan niet een keertje gaat nadenken waarom dat nou zo is. De landen in de wereld waar het het fijnst vertoeven is in de wereld zijn over het algemeen pro Israel, en de landen waar het het zo ongeveer het meest verschrikkelijk is te wonen zijn allemaal zwaar anti Israel. Zouden de mensen die hier steeds zo anti Israel posten dan nooit een keer snappen dat zij niet de enige zijn die een mening hebben? Dat er heel veel westerse vrije landen zijn met heel veel meer kennis en info dan die lui hier op een forum, die tch ondanks alle zogenaamde mega ultra slechte genocides die Israel flikt, tch nog gewoon pro Israel zijn? Zij zien toch ook massaal al die TikTok en Twitter beelden? Of zou er toch een hele sluwe activistische campagne (Pallywood?)opgezet zijn om Israel de grote kwade tumor te portretteren?quote:
Dat vraag ik me ook af, er komen veel minder raketten richting Israel maar ze zijn veel vaker raak zo lijkt het althans.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef Momo het volgende:
Heeft Iran nou een manier gevonden om makkelijker door Iron Dome te kunnen komen?
https://simple.wikipedia.org/wiki/Moral_equivalencequote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:10 schreef Ali_boo het volgende:
Yo Howard, geef je mening over deze kwestie
[ x ]
'Visual enjoyment'quote:'Critical injuries in Haifa in a direct Iranian attack in the heart of Haifa.
Video for visual enjoyment'
Fog of war. Beide kanten claimen zoveel dingen, maar wat er allemaal van waar is? Zie wel wat zenuwachtigere reacties tegen aanwezige persploegen die komen kijken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef Momo het volgende:
Heeft Iran nou een manier gevonden om makkelijker door Iron Dome te kunnen komen?
Krijgt Groenlinks-PvdA toch nog hun zin.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef Momo het volgende:
quote:Revolutionary Guards on the latest barrage: "We carried out a combined operation of launching missiles and drones, using long-range and extremely heavy missiles"
Kati Piri heeft al een fapje gezet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:24 schreef mackinac het volgende:
[..]
Krijgt Groenlinks-PvdA toch nog hun zin.
Zit het je echt zo diep die reacties?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
Uit de Arabische en Islamitische fuikjes. Vertaling:
[..]
'Visual enjoyment'
[ twitter ]
Voor mensen die al maandenlang stellen het zo nauw te nemen met 'mensenrechten' en het 'internationale recht' vind ik dit inderdaad vrij opvallend om te zien.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zit het je echt zo diep die reacties?
Sowieso zijn het veel trollen en ragebait accounts (= views = advertentie inkomsten)
Maar dan nog, ga eens naar een Oekrainse sub op reddit en zie wat ze over de russen zeggen. Andersom is waarschijnlijk nog erger.
Dat Iron Dome is natuurlijk ook niet onfeilbaar en raakt ook door z'n munitie heen. Daarbij zal Iran ook echt wel de nodige 'lessons learned' van hun Russische vrienden doorkrijgen, die in Oekrane met Shaheds en raketten tegen Westerse afweer vechten.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef Momo het volgende:
Ah ja ik volg die accounts niet, dus als ze het daar idd over hadden eerder is het vrij hypocriet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voor mensen die al maandenlang stellen het zo nauw te nemen met 'mensenrechten' en het 'internationale recht' vind ik dit inderdaad vrij opvallend om te zien.
Nog sterker: ik ben pro-Oekrane, dus ook ik trek de conclusie dat elke dode Russische bezetter op zijn minst mijn tranen niet waard zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zit het je echt zo diep die reacties?
Sowieso zijn het veel trollen en ragebait accounts (= views = advertentie inkomsten)
Maar dan nog, ga eens naar een Oekrainse sub op reddit en zie wat ze over de russen zeggen. Andersom is waarschijnlijk nog erger.
Genoeg Isralische accounts die precies hetzelfde gedrag vertonenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah ja ik volg die accounts niet, dus als ze het daar idd over hadden eerder is het vrij hypocriet.
Bron?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel hits begrijp ik?![]()
De beelden druppelen binnen nu.
Nee hoor niet hypocriet. Dat is fafo. Als Israel niet bestookt had willen worden hadden ze niet moeten aanvallen. Klagen als ze zelf geraakt worden dat is hypocriet. Helemaal van lui die constant bagataliseerden dat de Israelische bombardementen op gaza niks voorstelden maar nu dit allemaal vreselijk vinden bekennen flink kleur.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De palliewappies veroordelen dit dan weer niet. Best hypocriet.
Ik volg altijd de reacties hier in de live threadsquote:
Wil net zeggen. Er is betrekkelijk weinig aan het handje toch.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik volg altijd de reacties hier in de live threads
https://www.reddit.com/r/(...)an_conflict_part_iv/
Maar de beelden die ik net zag zijn van gister zie ik nu.
In dit topic zitten ook wat users met een plakbroek na dit soort beelden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
Uit de Arabische en Islamitische fuikjes. Vertaling:
[..]
'Visual enjoyment'
[ twitter ]
Wel veel van wat ik lees. Al 3 inslagen in 1 wijk + meerdere inslagen in andere delen van israel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wil net zeggen. Er is betrekkelijk weinig aan het handje toch.
Misschien zetten ze ook de modernere raketten in.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef Momo het volgende:
Isral valt niet aan, het wordt telkens aangevallen. Jij blijft dit maar verdraaien.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor niet hypocriet. Dat is fafo. Als Israel niet bestookt had willen worden hadden ze niet moeten aanvallen. Klagen als ze zelf geraakt worden dat is hypocriet. Helemaal van lui die constant bagataliseerden dat de Israelische bombardementen op gaza niks voorstelden maar nu dit allemaal vreselijk vinden bekennen flink kleur.
Vervelend voor de Israeliers die dit niet zo gewild hebben.
Zij denken vast en zeker 'koekje van eigen deeg'. Raar hoorrrquote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voor mensen die al maandenlang stellen het zo nauw te nemen met 'mensenrechten' en het 'internationale recht' vind ik dit inderdaad vrij opvallend om te zien.
De meerderheid is teleurgesteld, de rest leeft in ontkenning ( zie user catturd op twitter)quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat dat kan met Trump als president. Hoe reageert MAGA?
Dat is inderdaad raar te noemen. Want wat heeft Isral Arabische moslims in bijvoorbeeld Marokko, Libi of Irak aangedaan?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zij denken vast en zeker 'koekje van eigen deeg'. Raar hoorrr
Sorry maar dit is ook wel met oogkleppen op hoor. Isral als land valt ook zelf gewoon aan. Het zijn geen engeltjes.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral valt niet aan, het wordt telkens aangevallen. Jij blijft dit maar verdraaien.
En wie valt het dan aan? Ik zou namelijk zeggen begin dit soort claims eens te onderbouwen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Sorry maar dit is ook wel met oogkleppen op hoor. Isral als land valt ook zelf gewoon aan. Het zijn geen engeltjes.
Je moet in een goede bui zijn, zojuist het zoveelste gestoorde regime (dit keer Noord Korea) die zijn steun aan Iran heeft uitgesproken en Israel de grootste kankertumor in de wereld noemt. Dat jij dat niet aan je verstand brengt, van “er zijn toch wel erg veel hele vervelende plekken en landen die zo anti Israel als ik zijn” zegt heel veel over jou als persoon. Bah.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor niet hypocriet. Dat is fafo. Als Israel niet bestookt had willen worden hadden ze niet moeten aanvallen. Klagen als ze zelf geraakt worden dat is hypocriet. Helemaal van lui die constant bagataliseerden dat de Israelische bombardementen op gaza niks voorstelden maar nu dit allemaal vreselijk vinden bekennen flink kleur.
Volstrekt irrelevant. Russen hebben mij ook niets aangedaan, toch is elke dode Russische soldaat in Oekraine op zijn minst een tevreden knikje waard.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar te noemen. Want wat heeft Isral Arabische moslims in bijvoorbeeld Marokko, Libi of Irak aangedaan?
Ja logisch natuurlijk ik neem aan dat onze leiders allemaal dit Iraanse recht onderschrijven.quote:
Die Houthis moeten ook wel massale support hebben in hun regio. Hoe die zich al zo lang staande houden om in een land in burgeroolog een coalitie aan tegenstanders af te houden en toch ook nog tijd hebben om proxy te spelen is best onwaarschijnlijk.Als je kijkt dat zo'n Hezbollah met een pieperaanval toch een zielig hoopje leek lijken de Houthis uit een ander hout gesneden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:37 schreef Doler12 het volgende:
Ik hoop nog steeds dat het om het afgesproken speeltje gaat en dat er een deal in de maak is. Von Clausewitz zei het al: ‘Oorlog is een voortzetting van politiek met andere middelen.’
De andere mogelijkheid is dat het doel juist is om de VS erbij te betrekken. Het is niet simpelweg een bommetje op Fordow en klaar trouwens. De proxies zijn nog niet geactiveerd. Vooral de Houthi’s zijn gevaarlijk — in 2019 wisten zij met speels gemak de Saoedische olie-installaties uit te schakelen, waardoor de productie daar twee weken stilviel.
Zomaar de helft van de Saoedische olieproductie, poef, even weg. Kan nog een hele lange vervelende oorlog worden.
Haifa. Ja.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zojuist
[ afbeelding ]
Er zou ook een school geraakt zijn Tel Aviv, maar geen beelden zover.
Rusland is dan ook de partij die de oorlog met Oekrane is begonnen. Isral is hier niet de aanstichter van het conflict.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volstrekt irrelevant. Russen hebben mij ook niets aangedaan, toch is elke dode Russische soldaat in Oekraine op zijn minst een tevreden knikje waard.
Ah Haifa is een gebied van Tel Aviv? Ik begin em te snappen.quote:
Die proxies zijn nu juist door Isral, maar ook door de VS recentelijk flink aangepakt, wat ook deels de reden is dat Isral genoeg vertrouwen had om deze aanvallen uit te voeren. De Houthi's zijn ook veel minder een bedreiging voor Isral, al was het maar omdat ze hun verdediging een stuk beter op orde hebben dan S-A en de Houthi's echt niet over een arsenaal beschikken dat ook maar in de buurt komt van dat van Iran.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:37 schreef Doler12 het volgende:
Ik hoop nog steeds dat het om het afgesproken speeltje gaat en dat er een deal in de maak is. Von Clausewitz zei het al: ‘Oorlog is een voortzetting van politiek met andere middelen.’
De andere mogelijkheid is dat het doel juist is om de VS erbij te betrekken. Het is niet simpelweg een bommetje op Fordow en klaar trouwens. De proxies zijn nog niet geactiveerd. Vooral de Houthi’s zijn gevaarlijk — in 2019 wisten zij met speels gemak de Saoedische olie-installaties uit te schakelen, waardoor de productie daar twee weken stilviel.
Zomaar de helft van de Saoedische olieproductie, poef, even weg. Kan nog een hele lange vervelende oorlog worden.
Dat is een andere discussie. Onderhevig aan perceptie.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rusland is dan ook de partij die de oorlog met Oekrane is begonnen. Isral is hier niet de aanstichter van het conflict.
Isral wordt zoals we weten al decennialang aangevallen door proxies van Iran, waarbij Iran ondertussen doodleuk een kernwapen probeert te ontwikkelen en herhaaldelijk openlijk heeft verkondigd Isral te willen vernietigen.
Nee. Ligt 100 km uit elkaar.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah Haifa is een gebied van Tel Aviv? Ik begin em te snappen.
Ja, maar dat is logisch. Als je je luchtverdediging zo intensief gebruikt, geef je heel veel informatie weg waar de tegenstander van leert. Zag je ook gebeuren in Oekraine.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat ze heel meta proberen Iran aan de onderhandelingstafel met Trump te krijgen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:45 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ben wel benieuwd wat er dan allemaal besproken gaat worden
Alsof ik er een boodschap aan heb wat Noord-Korea van dingen vindt. Mijn uitspraken zijn het niet; Israel een kankertumor noemen. Wel een ongeveer net zo problematisch land voor de regio als Iran. Israel maakt een stuk meer doden. Wij steunen Israel vrijwel onvoorwaardelijk. Ik vind dat we ze op dezelfde manier moeten steunen als Iran door ze op de terreurlijst te zetten en te sanctioneren.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:45 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je moet in een goede bui zijn, zojuist het zoveelste gestoorde regime (dit keer Noord Korea) die zijn steun aan Iran heeft uitgesproken en Israel de grootste kankertumor in de wereld noemt. Dat jij dat niet aan je verstand brengt, van “er zijn toch wel erg veel hele vervelende plekken en landen die zo anti Israel als ik zijn” zegt heel veel over jou als persoon. Bah.
quote:
Die eerste lijkt me de Tech-campusquote:
Nee ze proberen Trump mee te trekken die oorlog in. Zoals Bush erin gerommeld werd. Die zei uiteindelijk dat god hem hielp de keuze te maken. Trumps onderhandelingsresultaten zijn toch alleen maar volledige overgave zoals in Afghanistan. Ik kan me niet voorstellen dat Netanyahu die hier al meer dan 20 jaar op wacht het overlaat aan Trumps prestaties aan de onderhandelingstafel met een autoritair regime. Ik vind Netanyahu een misdadiger maar niet incapabel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze heel meta proberen Iran aan de onderhandelingstafel met Trump te krijgen.
Never forget.quote:George Bush: 'God told me to end the tyranny in Iraq'
Maar het gaat om gesprekken van Iran met Europese counterparts. Al verwacht ik niet dat die een verschil gaan maken in dit conflict.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee ze proberen Trump mee te trekken die oorlog in. Zoals Bush erin gerommeld werd. Die zei uiteindelijk dat god hem hielp de keuze te maken. Trumps onderhandelingsresultaten zijn toch alleen maar volledige overgave zoals in Afghanistan. Ik kan me niet voorstellen dat Netanyahu die hier al meer dan 20 jaar op wacht het overlaat aan Trumps prestaties aan de onderhandelingstafel met een autoritair regime. Ik vind Netanyahu een misdadiger maar niet incapabel.
4 pvda'ers die al bijna zijn overleden. Teken aan de wand. Israel verliest pr onder mensen onder de 50 jaar.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het begint al te rommelen en dit weekend is het GL/PvdA partijcongres. 🍿
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het begint al te rommelen en dit weekend is het GL/PvdA partijcongres. 🍿
Oh ja geen idee wat onze bijdrage kan zijn. Hopelijk gewoon volle inzet op de-escalatie. Afspreken dat we stoppen partij te kiezen. Richting Trump duwen is een optie maar ook vrij nutteloos. Die kan geen deal maken. Het enige wat hij kent is volledige overgave.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar het gaat om gesprekken van Iran met Europese counterparts. Al verwacht ik niet dat die een verschil gaan maken in dit conflict.
Iron Dome is voor korte afstand raketjes uit Gaza en Libanon. Lange afstand ballistische raketten worden onderschept door het Davids Sling systeem, het THAAD systeem en het ARROW systeem.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef Momo het volgende:
Dat sentiment van de (potentile) kiezer is niet in de afgelopen vier weken veranderd. Zie hier Kati Piri van paar weken geleden toen ze voor een wapen embargo pleitte maar net niet onderdelen van Iron Dome.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
4 pvda'ers die al bijna zijn overleden. Teken aan de wand. Israel verliest pr onder mensen onder de 50 jaar.
En ja. Deze motie is krankzinnig. Maar wat moet je als je opmerkt dat de jeugd + jongvolwassenen een andere kant opgaan?
Ik zou me diep schamen als ik exact dezelfde mening over een politieke kwestie zou hebben als achtereenvolgens: Noord Korea, China, Venezuela, Pakistan, de Houthi rebellen en als klap op de vuurpijl Erdogan in Turkije. Dat je je dan nog STEEDS niet af begint te vragen of je wel aan de juiste kant staat, zegt alles over jou.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof ik er een boodschap aan heb wat Noord-Korea van dingen vindt. Mijn uitspraken zijn het niet; Israel een kankertumor noemen. Wel een ongeveer net zo problematisch land voor de regio als Iran. Israel maakt een stuk meer doden. Wij steunen Israel vrijwel onvoorwaardelijk. Ik vind dat we ze op dezelfde manier moeten steunen als Iran door ze op de terreurlijst te zetten en te sanctioneren.
Beetje de tendens van alle argumenten is pakweg. Isral moet schijnbaar maar wachten totdat de extensionele bedreiging daadwerkelijk gemanifesteerd is alvorens men mag reageren. Isral mag eigenlijk niet reageren jegens terroristische groeperingen. Isral mag in tegenstelling tot Iran, want die hebben immers niet beter, niet 500 ballistische raketten richting Iran sturen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
nvm. stond 'deleted'quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:14 schreef Perrin het volgende:
Erdogan is doorgaans goed op de hoogte.
[ x ]
Dus?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:10 schreef HowardRoark het volgende:
Het gebied dat geraakt is in Haifa schijnen veel Arabieren te wonen. Tja ...
Kost soms een paar pogingen om het tweetje te tonen.quote:
Wat zou er gebeuren met Ha Carmel als die inslagen in gaza zou gebruiken om eens lekker reclame te maken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:31 schreef Eagles89 het volgende:
Importeer de derde wereld, wordt de derde wereld. Kun je je voorstellen dat een Israelisch restaurant dit zou doen? (Als die uberhaupt nog bestaan in het “vrije” westen). Ik snap gewoon niet waarom mensen de essentiele verschillen niet zien tussen Israel en zn vijanden. Maar ze gaan het zelf persoonlijk nog meemaken daar ben ik echt al jaren 100% van overtuigd. Je kunt niet op een heel klein stukje land wat West Europa in feite is, massaal alle conflictgebieden in de wereld importeren, waarvan vrijwel bij alle conflicten de religie van de Vrede betrokken is, en uitgerekend van die groep heb je de allermeeste in huis gehaald. Dit is gewoon een hele lange aflevering van “Seconds from disaster”wat we in de Westerse wereld zien gebeuren.
[ x ]
Dat het dan weer erg opmerkelijk is dat we gejuich zien binnen de Islamitische fuikjes op de socials. Het is aannemelijk dat meteen denkt dat er Joden wordt geraakt, maar Haifa is een mixed stad.quote:
Ja als je een dreiging veronderstelt en daar bewijs van zou hebben is de standaard dat je dat bewijs toont. Liegen over zulk bewijs is vrij not-done toch niet voor Israel. Als er geen bewijs moet worden getoond voor existentiele dreiging. Wat is er dan tegen Iran te zeggen die Israel als een existentiele bedreiging zien. Dat ze Israel preventief mogen aanvallen als ze zich bedreigd genoeg achten? Dat is geen stelling die ik in neem. Ik zie graag regime change en beleidsverandering in Iran. Ik geloof niet in postieve effecten van bommen gooien in die kwestie.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:09 schreef Wotte het volgende:
[..]
Beetje de tendens van alle argumenten is pakweg. Isral moet schijnbaar maar wachten totdat de extensionele bedreiging daadwerkelijk gemanifesteerd is alvorens men mag reageren. Isral mag eigenlijk niet reageren jegens terroristische groeperingen. Isral mag in tegenstelling tot Iran, want die hebben immers niet beter, niet 500 ballistische raketten richting Iran sturen.
Er is altijd wel een ander excuus denk dat die arabieren de hond te vaak geschopt hebben en die is nu doorgedraaid. Bovenal blijft het bijzonder dat er op Isral een andere morele maatstaaf wordt gehanteerd.
https://en.wikipedia.org/(...)ted_States_relationsquote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:19 schreef Alpha0 het volgende:
Waarom is het de Saudi's wel gelukt om vriendjes met de VS te worden en de Iranirs niet?
Waarschijnlijk omdat die niet bij elke gelegenheid roepen dat de VS de grote Satan is en vernietigd moet worden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:19 schreef Alpha0 het volgende:
Waarom is het de Saudi's wel gelukt om vriendjes met de VS te worden en de Iranirs niet?
Weet niet. Ze waren wel wel "vriendjes" met de Reagan regering die ze in het geheim wapens verkocht terwijl ze destijds onder embergo stonden, zodat de Amerikaanse overheid illegaal de opbrengst kon doorsluizen naar de contra's, een rechtse guerilla groepering in Nicaragua.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:19 schreef Alpha0 het volgende:
Omdat ze akkoord gingen met regelingen als: hey we maken je kapot, of rijk met geprinte dollars.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:19 schreef Alpha0 het volgende:
Die bommen hebben een nauwkeurheid van enkele kilometers. Zelfs al zouden ze dat willen, kunnen ze het niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:28 schreef Swango het volgende:
Als Iran zo voor de palestijnen is waarom mikken ze dan niet op de muren tussen Gaza/Israel en Gaza/Egypte?
Saddamquote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:28 schreef mackinac het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat die niet bij elke gelegenheid roepen dat de VS de grote Satan is en vernietigd moet worden.
Het Iraanse regime is niet voor de Palestijnen, men is simpelweg tegen Isral en Joden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:28 schreef Swango het volgende:
Als Iran zo voor de palestijnen is waarom mikken ze dan niet op de muren tussen Gaza/Israel en Gaza/Egypte?
De Saudi's zijn al vanaf het begin bondgenoten van het westen geweest en hebben hun onafhankelijkheid van de Ottomanen bereikt met behulp van de Britten in WW1 en ook de olieproductie in SA is opgestart met hulp van de Amerikanen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:19 schreef Alpha0 het volgende:
Iran zet voor het eerst de geavanceerde raketten in. Dan blijkt ineens dat ook Isral kwetsbaar is maar nogsteeds behoorlijk wat uit de lucht haalt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:34 schreef UitStraling het volgende:
Klappen er nu zoveel bommen door de Iron Dome heen ineens?
Zo ja waarom gooit Israel niet gewoon een kleine kernbom op Tabriz, is het zo afgelopen daarmee.
De dreiging van Saddam Hussein en in mindere mate Iran dreef Saudi Arabie in de armen van de Amerikanen, die zichzelf daar dankbaar onmisbaar hebben gemaaktquote:
Precies.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Iraanse regime is niet voor de Palestijnen, men is simpelweg tegen Isral en Joden.
Ik ontken nergens dat de Isralische regering de opgelaaide Amerikaanse interesse in het atoomprogramma aldaar misbruikt om eens goed huis te houden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja als je een dreiging veronderstelt en daar bewijs van zou hebben is de standaard dat je dat bewijs toont. Liegen over zulk bewijs is vrij not-done toch niet voor Israel. Als er geen bewijs moet worden getoond voor existentiele dreiging. Wat is er dan tegen Iran te zeggen die Israel als een existentiele bedreiging zien.
Tegen de Isralische staat geloof ik natuurlijk wel. Maar tegen Joden? Heb je daar voorbeelden van?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Iraanse regime is niet voor de Palestijnen, men is simpelweg tegen Isral en Joden.
De ayatollah noemt ze zionisten en gebruikt dat als een vies woord. Iran heeft nog wel een joodse gemeenschap, dat wel. Als de Iraanse joden naar Israel weten te komen worden dat ook zionisten. Dus als ze binnen de grens blijven van Iran, dan kan Khomenei ze nog wel hebben maar gaan ze naar Israel moeten ze dood.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:50 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tegen de Isralische staat geloof ik natuurlijk wel. Maar tegen Joden? Heb je daar voorbeelden van?
Wat heeft dat met het Iran/ Isral topic te maken?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:03 schreef UitStraling het volgende:
Veiligheidsexpert waarschuwt Pro Palestijnse demonstranten NAVO-top, "Beast Trump stopt niet voor jullie"
Nee natuurlijk de hoge mannetjes in Teheran dragen ook veel schuld voor het conflict. Maar Israel dat onder valse pretenties nu Iran binnenvalt moet ook geen krokodillentranen huilen dat ze terug onder vuur genomen worden. Israel heeft net zo goed een gigantische broek aangetrokken door hun handelen. Bijvoorbeeld toen ze bij monde van Netanyahu in 2002 stelden dat ze bewijs hadden dat Saddam massavernietigingswapens had dat het na het omver werpen van Sadam allemaal beter zou gaan met de regio. Dat was toch een cruciale inschattingsfout. Net zoals het niet toewerken naar een twee-statenoplossing. Niet gek dat als de Palestijnen amper toekomst wordt geboden dat er ook uitvluchten naar terrorisme. Zo is het ook niet gek dat het Iraanse regime Israel als een gevaar ziet gezien Israel dus al meer dan 20 jaar aanstuurt op regime verandering in Iran. Ze gunnen elkaar over en weer het licht in de ogen niet. De Iraanse proxies zijn ook voor een groot deel groepen die al dan niet terechte grieven met Israel hebben. Niet Iraanse inventies die volledig van daar aangestuurd worden. Daarbij heeft Israel als proxy Amerika gaat het fout met deze escalatie is Amerika altijd Israels backup. Dat Amerika veel kapot heeft gemaakt in het midden-oosten is moeilijk te weerspreken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:46 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik ontken nergens dat de Isralische regering de opgelaaide Amerikaanse interesse in het atoomprogramma aldaar misbruikt om eens goed huis te houden.
Feit blijft dat de Iraanse machthebbers het zij met proxy's of anderzijds de Isralische staat al jaren aanvalt. Daarbij publiekelijk te kennen te geven dat ze Isral het liefste zien verdwijnen.
Dan moet je mijns inziens ook niet raar opzien als ze vandaag/morgen in je achtertuin staan. Daar komt mijn verwondering over die dubbele moraal. Waarom zou je Iran wel ballistische raketten mogen afvuren, die internationaal als zeer destructief worden gezien, maar Isral wordt schijnbaar aan een andere maatstaaf gehouden.
Ik had ook het liefst gezien dat men vreedzaam samenleven aldaar maar o.a. Iran haar proxy's en de extremistische islamitische bewegingen daar maken zich vrij onmogelijk.
Zoals ik zei de vrienden in Teheran en ook Hamas willen een grote broek aan doen dan moet je niet vreemd opkijken dat je een aantal parkeerplaatsen rijker wordt.
Dus de Ayatollah noemt elke Jood (in Isral) een Zionist? Daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien. Joden waarbij er verondersteld wordt dat ze in opdracht van de overheid handelen worden daarentegen Zionistisch genoemd omdat er naar Iraans perspectief natuurlijk een Zionistische regime zit.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:02 schreef Swango het volgende:
[..]
De ayatollah noemt ze zionisten en gebruikt dat als een vies woord. Iran heeft nog wel een joodse gemeenschap, dat wel. Als de Iraanse joden naar Israel weten te komen worden dat ook zionisten. Dus als ze binnen de grens blijven van Iran, dan kan Khomenei ze nog wel hebben maar gaan ze naar Israel moeten ze dood.
Gewoon Zionist omdat ze naar hun homeland Israel zijn verhuisd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:14 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dus de Ayatollah noemt elke Jood (in Isral) een Zionist? Daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien. Joden waarbij er verondersteld wordt dat ze in opdracht van de overheid handelen worden daarentegen Zionistisch genoemd omdat er naar Iraans perspectief natuurlijk een Zionistische regime zit.
Iran = Hamas = Palestijnen = Hamas = Iran.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het Iran/ Isral topic te maken?
Daar is de andere reeks voor.
Is Isral dan de US? Of werkt dat gelul over proxies alleen de andere kant op eigenlijk?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Iran = Hamas = Palestijnen = Hamas = Iran.
Voor jou zijn de Palestijnen en Iran vast niet meer dan dat. Maar dat klopt dus niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Iran = Hamas = Palestijnen = Hamas = Iran.
Oh maar dat geeft niet. Als Isral naar een moskee kucht, dan is het een probleem.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals dus al gezegd, Iran heeft in Haifa een wijk geraakt met veel Arabieren.
[ twitter ]
En komt dit uit jouw onderbuik (niet denigrerend bedoeld, ik snap de emotie), of heb je ook bronnen?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:15 schreef Swango het volgende:
[..]
Gewoon Zionist omdat ze naar hun homeland Israel zijn verhuisd.
Speciaal even een account aangemaakt om een beetje te komen trollen in dit topic?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:18 schreef IsGoedHoor het volgende:
[..]
Is Isral dan de US? Of werkt dat gelul over proxies alleen de andere kant op eigenlijk?
Nee. Graag on-topic.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Speciaal even een account aangemaakt om een beetje te komen trollen in dit topic?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-conflict-escaleertquote:Iran is bezig om zo snel en zo veel mogelijk olie veilig te stellen. Uit satellietbeelden blijkt dat er afgelopen week en in de dagen vlak voor de Isralische aanvallen grote hoeveelheden olie verplaatst zijn, meldt persbureau Bloomberg. Het idee is om zoveel mogelijk olie te redden, mocht de oorlog met Isral verder escaleren, zegt Jos Versteeg, analist bij InsingerGilissen. ‘Dat deed Iran ook in oktober 2024, bij de eerste openlijke aanval van Isral op Iran.’
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:23 schreef IsGoedHoor het volgende:
[..]
Nee. Graag on-topic.
Isral en andere groepen zijn met die redenatie toch ook gewoon proxies van de US?
Sterker nog: het huidige Isral is tot stand gekomen mede doordat het dus kan dienen als proxy voor 'het Westen'.
Leuke kutkloon, ga maar weer offline.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:23 schreef IsGoedHoor het volgende:
[..]
Nee. Graag on-topic.
Isral en andere groepen zijn met die redenatie toch ook gewoon proxies van de US?
Sterker nog: het huidige Isral is tot stand gekomen mede doordat het dus kan dienen als proxy voor 'het Westen'.
Waarvan, de joodse gemeenschap in Iran?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:20 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En komt dit uit jouw onderbuik (niet denigrerend bedoeld, ik snap de emotie), of heb je ook bronnen?
Komt door al die apartheid /squote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals dus al gezegd, Iran heeft in Haifa een wijk geraakt met veel Arabieren.
[ twitter ]
Israel is de 51ste ster op de Amerikaanse vlag, wist jij dat niet? ;pquote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:18 schreef IsGoedHoor het volgende:
[..]
Is Isral dan de US? Of werkt dat gelul over proxies alleen de andere kant op eigenlijk?
Dat de twee een zeer innige band hebben voortkomend uit wederzijdse belangen klopt helemaal, maar proxy? Nahquote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:34 schreef Swango het volgende:
[..]
Israel is de 51ste ster op de Amerikaanse vlag, wist jij dat niet? ;p
Kan natuurlijk zo zijn, maar lastig de VS te vertrouwen op dit vlak. Misschien vinden ze de Iraakse WMD's ook nog ergens in Iran?quote:
Ik snap dit niet zo goed...je bent aan het filmen en die bom valt maar dan ga je ineens naar binnen of half in de deur filmen. Als die op je huis valt ben je dood dus blijf gewoon filmen man.quote:
Dat de directeur van de inlichtingendiensten Tulsi Gabbard, door Trump aangesteld, het ontkent en trump daarna toch meldt dat Iran bijna zover is. Dat geeft naar mijn idee beter aan dat de VS Mbt dit onderwerp niet op de blauwe ogen geloofd kan worden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan natuurlijk zo zijn, maar lastig de VS te vertrouwen op dit vlak. Misschien vinden ze de Iraakse WMD's ook nog ergens in Iran?
Vind het maar een raar bericht, aangezien hun eigen inlichtingdiensten iets anders beweerden. Namelijk dat Iran een jaar of 3 verwijderd is van een nucleaire bomquote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan natuurlijk zo zijn, maar lastig de VS te vertrouwen op dit vlak. Misschien vinden ze de Iraakse WMD's ook nog ergens in Iran?
Dat Irak ze heeft gehad is natuurlijk wel een feit, getuige de inzet van gifgassen tegen de eigen Koerdische bevolking en in een eerder stadium de inzet van mosterdgas tegen de oprukkende Iraanse troepen rond Basra.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Laat onverlet dat de oorlog gebaseerd was op leugens.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat Irak ze heeft gehad is natuurlijk wel een feit, getuige de inzet van gifgassen tegen de eigen Koerdische bevolking en in een eerder stadium de inzet van mosterdgas tegen de oprukkende Iraanse troepen rond Basra.
Dat klopt, maar men moet ook niet gaan roepen dat Irak nooit WMD's heeft gehad.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Laat onverlet dat de oorlog gebaseerd was op leugens.
Ja, dat zou niet kloppen inderdaad, maar ik heb niet de indruk dat dat gebeurde?!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat klopt, maar men moet ook niet gaan roepen dat Irak nooit WMD's heeft gehad.
Ik heb in het verleden bepaalde mensen wel eens iets zien roepen in die richting, maar het is alweer zolang geleden, ik zou niet meer weten wie dat waren. De inzet van dat mosterdgas tegen Iraanse troepen was trouwens de reden voor Iran om een verdrag te ondertekenen tegen de inzet van chemische wapens.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, dat zou niet kloppen inderdaad, maar ik heb niet de indruk dat dat gebeurde?!
+1 voor hoe creatief ze alles kunnen draaien.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:50 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, NOS ...
Men heeft nu een artikel geschreven waarbij men stelt toegang te hebben gekregen tot een Iraanse groepschat van Iraanse burgers tijdens deze oorlog. Alles wordt uit de kast getrokken om nu de Iraanse burgers een soort van 'Palestijnse' rol toe te bedelen en Isral verder te demoniseren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, zij zijn degenen die hier dingen nu een eigen verdraaide interpretatie aan geven. /squote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:04 schreef Aether het volgende:
[..]
+1 voor hoe creatief ze alles kunnen draaien.
Met alle respect: je doet nu precies hetzelfde waar je anderen van beticht.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Israel dat onder valse pretenties nu Iran binnenvalt (…)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Zoals we weten is meermaals uit onderzoek gebleken dat het overgrote deel van Iranirs tegen het eigen regime, daarnaast is er ook geen reden om aan te nemen dat Isral in Iran geen onderscheid zou maken tussen burgers en nucleaire en militaire infrastructuur omdat de aard van dit conflict natuurlijk totaal anders dan die met de Palestijnen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, zij zijn degenen die hier dingen nu een eigen verdraaide interpretatie aan geven. /s
Ah, het dagelijkse klaag uurtje over de NOS is weer begonnen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals we weten is meermaals uit onderzoek gebleken dat het overgrote deel van Iranirs tegen het eigen regime, daarnaast is er ook geen reden om aan te nemen dat Isral in Iran geen onderscheid zou maken tussen burgers en nucleaire en militaire infrastructuur omdat de aard van dit conflict natuurlijk totaal anders dan die met de Palestijnen.
Wat men bij de NOS hier overduidelijk probeert is een slachtofferschap te schetsen van Iranirs, waar Isral schuldig aan zou zijn en dat Iranirs en-masse min of meer het regime steunen en vooral tegen Isral zijn.
De enige bedoeling is dan ook om nu geen Palestijns slachtofferschap te gebruiken, maar Iraans slachtofferschap om de lezer verder op te stoken tegen Isral. Immers wordt Isral afgeschilderd als de partij die 'zomaar' een land aanvalt.
Een vreemde insteek van mensen die zelfs vlak na de aanslagen van 7 oktober met allerlei nuances kwamen en 'context' probeerde te geven over hoewel deze aanslagen misschien niet goed waren, was het natuurlijk niet in een vacum ontstaan.
We weten dat Israel en Amerika al een keer precies dezelfde leugens hebben gebruikt voor een invasie, Irak. We weten dat beide landen zeer onbetrouwbaar zijn, vaker op dit type leugens betrapt. Waarom geef je ze dan het voordeel van de twijfel. Als ze bewijs tonen kunnen ze dat gebruiken als reden voor een aanval, voordat ze bewijs tonen is het enkel propaganda praat.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:17 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Met alle respect: je doet nu precies hetzelfde waar je anderen van beticht.
In de vorige topics heb ik tevens uitgelegd waarom de kans aanzienlijk is dat Iran inmiddels over genoeg verrijkt materiaal bezit om een atoomwapen mee te maken.
Maar nogmaals: we weten het (nog) niet. Ik niet, maar jij ook niet. Alleen Israel (en waarschijnlijk de VS) kent de waarheid vooralsnog.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:22 schreef Perrin het volgende:
Khamenei belt met Trump en waarschuwt hem: Ik had vannacht een droom dat heel New York een smeulende rune was.
Trump antwoordt: Dat is apart, ik droomde juist dat Teheran een bruisende high-tech stad was vol grote reclameborden.
Khamenei vraagt, benieuwd: Oh, wat stond er dan op die reclameborden?
Trump haalt zijn schouders op: Geen idee, ik spreek geen Hebreeuws.Goede poets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mensen het hebben over apartheid hebben ze het doorgaans niet over de groep met een Isralisch paspoort, maar om de miljoenen Palestijnen die volgens Isralische kaartjes in Isral wonen, maar niet mogen stemmen of van dezelfde voorzieningen gebruik maken.quote:
Bedoel je de arabieren die in Israel wonen met een Jordaans paspoort?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als mensen het hebben over apartheid hebben ze het doorgaans niet over de groep met een Isralisch paspoort, maar om de miljoenen Palestijnen die volgens Isralische kaartjes in Isral wonen, maar niet mogen stemmen of van dezelfde voorzieningen gebruik maken.
Het is prima dat de NOS bericht over de situatie in Iran, maar waarom moet dat samengaan met het demoniseren van Isral? In nog geen artikel is gesproken over dat 80% van de Iranirs niet achter het regime staan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, het dagelijkse klaag uurtje over de NOS is weer begonnen.
Er zijn toch best wat mensen op de vlucht en de bommen vliegen hun om de oren. Dat is op zich wel nieuwswaardig. Als het alleen over de Iranirs zou gaan heb je een punt maar er zijn ook dagelijks reportages op het NOS journaal over de impact van de raketten van Iran, en wat dat doet met de bevolking.
Blijft interessant dat mensen die de NOS haten zo graag op de site van de NOS speuren tot ze iets gevonden hebben wat ze irriteert. Geeft dat nou ook een soort van vreugde gevoel? Zo van: Ik heb weer wat gevonden waar ik boos over ben?
Isralische Arabieren hebben gewoon stemrecht in Isral. Er zijn zelfs Arabisch en Islamitische politieke partijen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als mensen het hebben over apartheid hebben ze het doorgaans niet over de groep met een Isralisch paspoort, maar om de miljoenen Palestijnen die volgens Isralische kaartjes in Isral wonen, maar niet mogen stemmen of van dezelfde voorzieningen gebruik maken.
Helder. Maar zou je er dan alsjeblieft mee op willen houden?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
We weten dat Israel en Amerika al een keer precies dezelfde leugens hebben gebruikt voor een invasie, Irak. We weten dat beide landen zeer onbetrouwbaar zijn, vaker op dit type leugens betrapt. Waarom geef je ze dan het voordeel van de twijfel. Als ze bewijs tonen kunnen ze dat gebruiken als reden voor een aanval, voordat ze bewijs tonen is het enkel propaganda praat.
Dat je zegt het niet te weten maakt juist dat je terughoudend moet zijn in het rechtvaardigen van de aanval.
Als je het niet weet waarom stel je dan dat er misschien een goede reden is. Zonder het bewijs is dat niet waar. Tenminste zonder bewijs kan je op die manier een aanval op alles en iedereen goedkeuren. Israel en Amerika kunnen zonder bewijs net zo goed beweren dat jij een atoombom in je slaapkamer maakt dus dat er een ICBM jouw kant op moet. Het zou waar kunnen zijn better safe than sorry toch.
Ik geloof niet zo in niemand behalve veiligheidsdiensten kan iets weten van deze situatie. Zo'n heilig vertrouwen in schimmige organisaties als veiligheidsdiensten die je niet kunt controleren is nogal problematisch, zeker als het buitenlandse veiligheidsdiensten zijn.
Blijkbaar is dit iets waar alleen het westen, met in het bijzonder Isral en de VS zich druk over maakt. Zou ook goed kunnen dat China Iran van de nodige snufjes gaat voorzien dat ze zich beter kunnen beschermen, want China heeft veel belangen daar. Zoals we wel weten kunnen ze dat gerust doen, ze zijn ondertussen een maatje te groot om de les te worden gelezen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:42 schreef TheJanitor het volgende:
Dat Iran uranium heeft verrijkt tot 60% is toch al bewezen? Dat is 12x zo hoog dan nodig is voor civiele doeleinden en de enige reden om zoiets te doen is om een bom te maken.
Er is Uranium gevonden dat zelfs 83% verrijkt was, dat uit het controversile Fordow kwam. Iran bagatelliseerde de significantie ervan en kort nadat er druk werd uitgeoefend door het IAEA, begon Iran verdere toezicht te saboteren en te frustreren.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:42 schreef TheJanitor het volgende:
Dat Iran uranium heeft verrijkt tot 60% is toch al bewezen? Dat is 12x zo hoog dan nodig is voor civiele doeleinden en de enige reden om zoiets te doen is om een bom te maken.
Oh en overigens beschikt Iran over bijna 4000kg Uranium. Niet alles daarvan is al verrijkt Uranium, maar de immense hoeveelheid die ze in de basis al hebben wordt door veel mensen echt onderschat.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:23 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Er is Uranium gevonden dat zelfs 83% verrijkt was, dat uit het controversile Fordow kwam. Iran bagatelliseerde de significantie ervan en kort nadat er druk werd uitgeoefend door het IAEA, begon Iran verdere toezicht te saboteren en te frustreren.
Er zijn meer dan genoeg redenen om aan te nemen dat Iran inmiddels genoeg verrijkt Uranium heeft om een atoombom mee te maken. Bewijs daarvoor hebben we nog niet gezien inderdaad, want ze hebben de laatste paar jaar geen controles toegelaten.
Dat maakt de discussie rondom het sterke vermoeden dat Iran over voldoende U238 beschikt voor het maken van een atoomwapen toch relevant?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:43 schreef littlemindy het volgende:
Die hele discussie of Iran nu wel/niet binnen 3 weken een atoombom had is totaal niet relevant.
Dat regime financiert al tijden terreurorganisaties als Hamas, Hezbollah en de Houthi's om met raketten Isral te bestoken, en maakt er bepaald geen geheim van hun doel is Isral te vernietigen. Moet Isral daar eerst op wachten dan? Wanneer mogen ze dan wel aanvallen? Pas als Iran de atoomrakketten afvuurklaar heeft staan gericht op Isral?
Het verschil in intentie is duidelijk: Isral mikt op militaire doelen in Iran, Iran mikt op burgerwijken in Tel Aviv.
En dan begint zo'n takkewijf van PVDA-GL erover of we de verdediging Isral wel moeten willen blijven meefinancieren. Ze zou als westerse vrouw eens een middag tussen de Khomeini aanhang door moeten brengen met de bijbehorende normen en waarden, kijken of ze dan nog steeds zo supportive isAls ze dan nog niet verkracht van n of andere flat gelazerd is, want westerse hoer in de ogen van die mensen daar.
Echt ongelofelijk dat dit berhaupt een punt van discussie is
Het lijkt wel of iedereen van alles uit de kast wil halen om te blijven geloven dat Iran onterecht is bejegend, terwijl ze zelf al jarenlang de controles saboteren van een verdrag dat ze zelf getekend hebben, zelf toegeven dat ze het materiaal lekker al hebben verplaatst, kinderachtige filmpjes en bedreigingen met atoombommen in de hoofdrol plaatsen, zelf dagelijks al jarenlang een portie bedreigingen uiten, proxy's stichten waar letterlijk in het motto staat dat Isral dood moet en de Joden vervloekt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Oh en overigens beschikt Iran over bijna 4000kg Uranium. Niet alles daarvan is al verrijkt Uranium, maar de immense hoeveelheid die ze in de basis al hebben wordt voor veel mensen echt onderschat.
Natuurlijk is het wel relevant. Dat is de aangevoerde reden van de inval van Iran, en het grote dilemma waar Trump mee zit.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:43 schreef littlemindy het volgende:
Die hele discussie of Iran nu wel/niet binnen 3 weken een atoombom had is totaal niet relevant.
Dat regime financiert al tijden terreurorganisaties als Hamas, Hezbollah en de Houthi's om met raketten Isral te bestoken, en maakt er bepaald geen geheim van hun doel is Isral te vernietigen. Moet Isral daar eerst op wachten dan? Wanneer mogen ze dan wel aanvallen? Pas als Iran de atoomrakketten afvuurklaar heeft staan gericht op Isral?
Het verschil in intentie is duidelijk: Isral mikt op militaire doelen in Iran, Iran mikt op burgerwijken in Tel Aviv.
En dan begint zo'n takkewijf van PVDA-GL erover of we de verdediging Isral wel moeten willen blijven meefinancieren. Ze zou als westerse vrouw eens een middag tussen de Khomeini aanhang door moeten brengen met de bijbehorende normen en waarden, kijken of ze dan nog steeds zo supportive isAls ze dan nog niet verkracht van n of andere flat gelazerd is, want westerse hoer in de ogen van die mensen daar.
Natuurlijk is het relevant, mijn punt is dat sommigen van mening zijn dat Isral pas in actie mag komen als het al te laat is. En dat zij nu de partij zijn "die als eerste aanvalt". Nee, Iran valt Isral al jaren aan via proxy's als Hamas en Hezbollah. En worden nu eindelijk eens op hun plek gezet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:46 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat maakt de discussie rondom het sterke vermoeden dat Iran over voldoende U238 beschikt voor het maken van een atoomwapen toch relevant?
Ik denk niet dat ze enige illusies heeft over Iran. Tijdens de vrouwendemonstraties daar stond ze helemaal aan de kant van de vrouwen en was ze kritisch op het kabinet dat we ons niet sterker uitspraken daarover. Er moest ook niet meer met Iran onderhandelt worden wat het was naef om te denken dat je met een autocratisch land goeie afspraken kon maken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:43 schreef littlemindy het volgende:
Voor mij is het vrij simpel. De aanval zelf was heel zachtgezegd niet verstandig, niet tactisch en niet juist. Maar... nu we toch in de situatie zitten mogen ze het afmaken ook. Dat recht hebben ze mi.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:53 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Natuurlijk is het relevant, mijn punt is dat sommigen van mening zijn dat Isral pas in actie mag komen als het al te laat is. En dat zij nu de partij zijn "die als eerste aanvalt". Nee, Iran valt Isral al jaren aan via proxy's als Hamas en Hezbollah. En worden nu eindelijk eens op hun plek gezet.
De Jodenhaat gaat voor alles, zo simpel is het.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:55 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze enige illusies heeft over Iran. Tijdens de vrouwendemonstraties daar stond ze helemaal aan de kant van de vrouwen en was ze kritisch op het kabinet dat we ons niet sterker uitspraken daarover. Er moest ook niet meer met Iran onderhandelt worden wat het was naef om te denken dat je met een autocratisch land goeie afspraken kon maken.
Hoe dat alles en die motie met elkaar rijmen weet ik ook niet maar het lijkt me een beetje een vage dame.
Ja en dat begrijp ik dus ook niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het lijkt wel of iedereen van alles uit de kast wil halen om te blijven geloven dat Iran onterecht is bejegend, terwijl ze zelf al jarenlang de controles saboteren van een verdrag dat ze zelf getekend hebben, zelf toegeven dat ze het materiaal lekker al hebben verplaatst, kinderachtige filmpjes en bedreigingen met atoombommen in de hoofdrol plaatsen, zelf dagelijks al jarenlang een portie bedreigingen uiten, proxy's stichten waar letterlijk in het motto staat dat Isral dood moet en de Joden vervloekt.
En als ze dan al een bom weten te maken, dan stelt dat eigenlijk niet zoveel voor, waarom zouden ze die niet mogen hebben.
Niet te filmen dit. Het is niet eens naviteit, het is jezelf in die bubbel blijven redeneren.
Ahh zo, ja dan begrijp ik je. Wederom mee eensquote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:53 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Natuurlijk is het relevant, mijn punt is dat sommigen van mening zijn dat Isral pas in actie mag komen als het al te laat is. En dat zij nu de partij zijn "die als eerste aanvalt". Nee, Iran valt Isral al jaren aan via proxy's als Hamas en Hezbollah. En worden nu eindelijk eens op hun plek gezet.
Ja dat vooralquote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:55 schreef Timwonnacott het volgende:
(…) het lijkt me een beetje een vage dame.
Het is helaas blinde Isral haat. Dan is de vijand van je vijand altijd je vriend. Met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het lijkt wel of iedereen van alles uit de kast wil halen om te blijven geloven dat Iran onterecht is bejegend, terwijl ze zelf al jarenlang de controles saboteren van een verdrag dat ze zelf getekend hebben, zelf toegeven dat ze het materiaal lekker al hebben verplaatst, kinderachtige filmpjes en bedreigingen met atoombommen in de hoofdrol plaatsen, zelf dagelijks al jarenlang een portie bedreigingen uiten, proxy's stichten waar letterlijk in het motto staat dat Isral dood moet en de Joden vervloekt.
En als ze dan al een bom weten te maken, dan stelt dat eigenlijk niet zoveel voor, waarom zouden ze die niet mogen hebben.
Niet te filmen dit. Het is niet eens naviteit, het is jezelf in die bubbel blijven redeneren.
Denk het wel ja, waarschijnlijk ook net niet zwaar genoeg voor echt significante schade.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:03 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
35km diepte. Op het eerste oog lijkt dat gewoon een aardbeving te zijn, toch?
Gelukkig maar, voordat we ook nog eens een giro 555 inzameling krijgen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk het wel ja, waarschijnlijk ook net niet zwaar genoeg voor echt significante schade.
Ik zou niet weten wat anders?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:03 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
35km diepte. Op het eerste oog lijkt dat gewoon een aardbeving te zijn, toch?
Tenzij er nog oudere jongeren en jongere ouderen in Nederland zijn te vinden die nog weten hoe je leuk het stappen in Tel-Aviv kon combineren met een mooie vakantie. En dat het daar toch een tikkie anders is dan GL en PVDA ons wil laten geloven.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
4 pvda'ers die al bijna zijn overleden. Teken aan de wand. Israel verliest pr onder mensen onder de 50 jaar.
En ja. Deze motie is krankzinnig. Maar wat moet je als je opmerkt dat de jeugd + jongvolwassenen een andere kant opgaan?
Ik ook nietquote:
Aardbeving was dan wel weer in gebied rond fordowquote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:15 schreef 2172619626795 het volgende:
Voor alle duidelijkheid: elke aardbeving in Iran met het epicentrum rondom nucleaire faciliteiten ondieper dan 5 kilometer is een diep-donkerrode vlag.
FWIW
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Aardbeving was dan wel weer in gebied rond fordow
Diepste boorgat dat ooit is gemaakt was 'maar' 12k diep, dus ja dat zal gewoon een aardbeving zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:20 schreef 2172619626795 het volgende:
35km is echt te diep. Denk ik.
De Sovjets hebben volgens mij de diepste ondergrondse test ooit gedaan en die was 3km diep. Nu is anderhalf of twee keer zo diep misschien nog wel een mogelijkheid, denk ik, maar 35km zou toch echt gewoon een aardbeving moeten zijn.
Het is wel… toevallig.
Ik leg mn boodschappentas weer terug in de kastquote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:25 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Diepste boorgat dat ooit is gemaakt was 'maar' 12k diep, dus ja dat zal gewoon een aardbeving zijn.
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op. En tot er bewijs is is de opgegeven reden dat Iran nucleaire wapens zou hebben niet bewezen en dus niet legitiem.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:17 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Helder. Maar zou je er dan alsjeblieft mee op willen houden?
Want je doet zelf dus precies hetzelfde als waar je een ander van beticht.
Het is het een of het ander. Niet allebei.
Ja, we weten het: totdat er een grote paddestoel boven telaviv is, is er geen bewijs, en mogen ze niks doen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op.
Als Iran in staat zou zijn om een gat van 35 km diep in de aarde te boren, daar een kernwapen naar af te laten zakken en dat ook nog eens tot ontploffing te laten brengen, dan zijn ze in een klap de technologisch meest geavanceerde natie ter wereld.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:20 schreef 2172619626795 het volgende:
35km is echt te diep. Denk ik.
De Sovjets hebben volgens mij de diepste ondergrondse test ooit gedaan en die was 3km diep. Nu is anderhalf of twee keer zo diep misschien nog wel een mogelijkheid, denk ik, maar 35km zou toch echt gewoon een aardbeving moeten zijn.
Het is wel… toevallig.
Nee, dat bedoelde ik niet. Dus alle tekst eronder heb ik maar even uit de quote gelaten.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op.
Als je dit werkelijk meent dan zou ik je toch echt willen uitnodigen om eens verder te kijken dan je eigen bubbel, en je verder te verdiepen in het Midden-Oosten. De situatie aldaar is te ingewikkeld om het hele plaatje te kunnen zien, maar wanneer je stelt “Israel heeft atoomwapens dus Iran mag ze ook”, dan is er echt overduidelijk een gebrek aan historische kennis aanwezig om met zulk groot zelfvertrouwen je mening te etaleren.quote:Daarbij zelfs als Iran een atoombom heeft is dat geen reden ze binnen te vallen. Israel heeft ook een atoombom, dat is wat mij betreft ook geen carte blanche voor alle buurlanden om preventief Israel te mogen aanvallen.
Ja precies.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als Iran in staat zou zijn om een gat van 35 km diep in de aarde te boren, daar een kernwapen naar af te laten zakken en dat ook nog eens tot ontploffing te laten brengen, dan zijn ze in een klap de technologisch meest geavanceerde natie ter wereld.
Jawel joh, je gunt toch iedereen en elk land toch gewoon atoomwapens, sterker nog, geef ook atoombommen aan kinderen, liefst atoombommen die ze aan fatbikes kunnen vastmaken, mijn demente oma, ook een atoombom, de inwoners van North Sentinel Island, minimaal tien atoombommen om zich eens een keer goed te verdedigen, dat zal die Joden leren, de Orangisten in Belfast, bewapenen met atoomwapens, eindelijk een echte oorlog met die vermaledijde Christenen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op. En tot er bewijs is is de opgegeven reden dat Iran nucleaire wapens zou hebben niet bewezen en dus niet legitiem.
En ik zal ook zeker niet ophouden met dat dit het tweede leven van exact dit draaiboek is. Dat het wel heel bijzonder is dat er zo'n haast gemaakt moet worden na 30 jaar claimen het duurt echt nog een maandje.
Daarbij zelfs als Iran een atoombom heeft is dat geen reden ze binnen te vallen. Israel heeft ook een atoombom, dat is wat mij betreft ook geen carte blanche voor alle buurlanden om preventief Israel te mogen aanvallen.
Wat boeit dat, wij Nederland financieren terreur organisatie Israel. Veel dodelijker dan Hamas, Hezbollah en de Houthis bij elkaar. Israel maakt er geen geheim dat ze al 30 jaar Iran's regering omver willen werpen. Israel pleegt genocide in Gaza. Wat moet Israel doen voordat we ze verantwoordelijk houden voor hun daden. Moeten ze soms eerst ons de oorlog verklaren ofzo?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:43 schreef littlemindy het volgende:
Oh, hoe weet jij of Iran niet op militaire doelen mikt? Heb je zoveel info over de effectiviteit van de Iraanse inlichtingendienst of hoe precies ze hun raketten kunnen afstellen? Israel heeft de burgerbevolking van Gaza evenmin ontzien dus nu janken dat hun burgers ook af en toe geraakt worden is typisch. we hebben het over wat 300 doden in Israel na deze aanvallen. Meer dan 1000 in Iran, maar jij zegt Israel mikt overduidelijk op militaire doelen en Iran overduidelijk op woonwijken wat is de basis van die claim dan?quote:Het verschil in intentie is duidelijk: Isral mikt op militaire doelen in Iran, Iran mikt op burgerwijken in Tel Aviv.
Het is gewoon onverdroten antisemitisme onder het mom van neutraliteit, de enige die dit niet doorheeft is de schrijver zelf.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik niet. Dus alle tekst eronder heb ik maar even uit de quote gelaten.
[..]
Als je dit werkelijk meent dan zou ik je toch echt willen uitnodigen om eens verder te kijken dan je eigen bubbel, en je verder te verdiepen in het Midden-Oosten. De situatie aldaar is te ingewikkeld om het hele plaatje te kunnen zien, maar wanneer je stelt “Israel heeft atoomwapens dus Iran mag ze ook”, dan is er echt overduidelijk een gebrek aan historische kennis aanwezig om met zulk groot zelfvertrouwen je mening te etaleren.
Wat meer bescheidenheid zou je niet misstaan.
Zo ver wil ik persoonlijk niet gaan, omdat het elke discussie die daarna komt met hem zou doodslaan. Maar je perspectief erachter begrijp ik volkomen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is gewoon onverdroten antisemitisme onder het mom van neutraliteit, de enige die dit niet doorheeft is de schrijver zelf.
Je mist zelf blijkbaar de informatie om hier een mening over te vormen. Kijk eens buiten je bubbel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik niet. Dus alle tekst eronder heb ik maar even uit de quote gelaten.
[..]
Als je dit werkelijk meent dan zou ik je toch echt willen uitnodigen om eens verder te kijken dan je eigen bubbel, en je verder te verdiepen in het Midden-Oosten. De situatie aldaar is te ingewikkeld om het hele plaatje te kunnen zien, maar wanneer je stelt “Israel heeft atoomwapens dus Iran mag ze ook”, dan is er echt overduidelijk een gebrek aan historische kennis aanwezig om met zulk groot zelfvertrouwen je mening te etaleren.
Wat meer bescheidenheid zou je niet misstaan.
Ik ben ervoor om regels gelijk toe te passen in gelijke situaties. Hoe stel jij voor te bepalen welke landen atoomwapens mogen en welke niet? WIj en onze bondgenoten wel de rest niet, waarom zou de rest dat accepteren?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jawel joh, je gunt toch iedereen en elk land toch gewoon atoomwapens, sterker nog, geef ook atoombommen aan kinderen, liefst atoombommen die ze aan fatbikes kunnen vastmaken, mijn demente oma, ook een atoombom, de inwoners van North Sentinel Island, minimaal tien atoombommen om zich eens een keer goed te verdedigen, dat zal die Joden leren, de Orangisten in Belfast, bewapenen met atoomwapens, eindelijk een echte oorlog met die vermaledijde Christenen.
Naja, zo'n 1000 executies in Iran per jaar tikt ook wel lekker aan hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je mist zelf blijkbaar de informatie om hier een mening over te vormen. Kijk eens buiten je bubbel.
Jij deelt ook de mening met een user die overduidelijk totale bullshit verkondigt. Iran mikt op burgers Israel niet, op basis van werkelijk niets.
Wat is dan je argument dat Israel atoomwapens mag hebben maar Iran niet. Dat Iran zo gevaarlijk is. Israel domineert dat land met speels gemak. Je kunt wel stellen dat Iran zo gevaarlijk is maar voorlopig maakt het IDF veel gemakkelijker tienduizenden onschuldige mensen dood dan de Iraanse Garde.
Je hebt duidelijk last van extreme dunning kruger als je mij probeert de maat te meten. Een beetje bescheidenheid zou je staan als je zo ver buiten de werkelijkheid wil leven. Al helemaal als je anderen de maat wil meten.
Nope ik geloof dat joodse levens evenveel waard zijn als niet joodse levens. Als je dat antisemitisch vindt ligt het probleem bij jou.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is gewoon onverdroten antisemitisme onder het mom van neutraliteit, de enige die dit niet doorheeft is de schrijver zelf.
Valt toch in het niet bij wat we in Gaza zien de afgelopen 2 jaar. De dodenteller door het conflict met Israel staat in minder dan een week al op 1000 voor Iran. Ik mag dat regime ook niet, dat van Iran mooi als ze omvallen. Maar laten we niet doen alsof zij het ultieme kwaad zijn en hun tegenstanders prima gozers. Het zijn allemaal mensen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Naja, zo'n 1000 executies in Iran per jaar tikt ook wel lekker aan hoor.
Ik vind die dooien in gaza eigenlijk wel meevallen ivm al die kinderen en meisjes die het regime in iran afmaakt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Valt toch in het niet bij wat we in Gaza zien de afgelopen 2 jaar.
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Valt toch in het niet bij wat we in Gaza zien de afgelopen 2 jaar. De dodenteller door het conflict met Israel staat in minder dan een week al op 1000 voor Iran. Ik mag dat regime ook niet, dat van Iran mooi als ze omvallen. Maar laten we niet doen alsof zij het ultieme kwaad zijn en hun tegenstanders prima gozers. Het zijn allemaal mensen.
Ik doe niets anders, en dat heb ik meerdere keren aangetoond hier. Dus kom niet met dat kinderachtig “ja maar jij”-reflex aanzetten alsjeblieftquote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je mist zelf blijkbaar de informatie om hier een mening over te vormen. Kijk eens buiten je bubbel.
Ik weet zeker dat ik ook diverse meningen zou delen met bijvoorbeeld Adolf Hitler. Is dat een probleem?quote:Jij deelt ook de mening met een user die overduidelijk totale bullshit verkondigt.
Onder andere het NPV (waar Israel overigens geen deel van uitmaakt). Maar vooral de historie rondom Iran en de geopolitiek die het voert op basis van fundamentalistisch islamisme.quote:Wat is dan je argument dat Israel atoomwapens mag hebben maar Iran niet.
Dat is een valse vergelijking. Immers heeft Iran het veelvoud aan bloed vergoten via haar proxies en nog erger: binnen hun eigen landsgrenzen. Je weet wel, vrouwen, homo’s en andere critici.quote:Dat Iran zo gevaarlijk is. Israel domineert dat land met speels gemak. Je kunt wel stellen dat Iran zo gevaarlijk is maar voorlopig maakt het IDF veel gemakkelijker tienduizenden onschuldige mensen dood dan de Iraanse Garde.
Ik hoef maar minimaal bescheidenheid te tonen over onderwerpen waar ik heel veel kennis over bezit, en toch doe ik het.quote:Je hebt duidelijk last van extreme dunning kruger als je mij probeert de maat te meten. Een beetje bescheidenheid zou je staan als je zo ver buiten de werkelijkheid wil leven. Al helemaal als je anderen de maat wil meten.
Die snap ik niet. Kinderen in Iran zijn meer waard voor je dan kinderen in Gaza?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind die dooien in gaza eigenlijk wel meevallen ivm al die kinderen en meisjes die het regime in iran afmaakt.
Om je stupide jij-bak maar ff om te draaien.
https://www.unicef.org/pr(...)r-injured-gaza-stripquote:‘Unimaginable horrors’: more than 50,000 children reportedly killed or injured in the Gaza Strip
Doet een beetje denken aan Wenen 1683, waar in onze contreien vaak gedaan wordt alsof dat 'goed tegen kwaad' wasquote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.
Ja maar dit deel ik. Ik ken ook alleen maar fijne Iraniers dat regime is uiteraard op geen enkele wijze iets waar ik waarden mee zou delen. Ik heb niks met Israel maar de mensen in Israel gun ik het beste, nouja behalve natuurlijk de mensen die de genocide of etnische zuivering ondersteunen die gun ik niets. Dat is niet anders dan mensen die het Iraanse regime steunen, maar die ken ik niet want die zijn over het algemeen daar niet hier.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.
Ik heb voor de acties van de regering Netanyahu ook geen sympathie (Gaza vind ik persoonljik buitenproportioneel), voor het Joodse volk dan weer wel. En om eerlijk te zijn ben ik nog nooit een onaardige Iranir tegengekomen. In tegenstelling tot het regime in Iran.
Ja, maar hamas schiet tegenstanders ook gewoon af, en hongert haar bevolking uit.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap niet zo goed wat het punt is 25000 dode en gewonde kinderen per jaar door toedoen van Israel in Gaza valt wel mee want in Iran vermoord het regime 1000 kinderen per jaar.
Er gaat geen belletje rinkelen, dus ik ga google eens raadplegen wat er toen allemaal gebeurdequote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doet een beetje denken aan Wenen 1683, waar in onze contreien vaak gedaan wordt alsof dat 'goed tegen kwaad' was
(hoewel het in dit geval wel wat duidelijker is, denk ik, met in elk geval n partij die al decennia aangeeft dat n van hun grote doelen de vernietiging van een ander land is)
Gratis hint om ook naar te zoeken: de 'Winged Hussars', een van de meest epische 'units' ooit op het strijdtoneel en de redders van Wenenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er gaat geen belletje rinkelen, dus ik ga google eens raadplegen wat er toen allemaal gebeurde
Uhuh, zo op de man spelen laat wel zien dat je een groot intellect hebt. Dat je meteen iemand waar je het mee oneens hebt wil ontzeggen dat die persoon deugt is ook een prachtige red flag zoals men dat noemt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent het probleem juist met je omdraaien, en omdat we hier wel in een vrij land leven mag je zelf kiezen of je dat doet omdat je niet deugt of omdat dat je een laag IQ hebt.
Ik ben vooral blij dat men vorige eeuw geen tijd had voor deze filosofische beschouwingen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is volledig de eigen schuld van de Palestijnen zelf.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Kinderen in Iran zijn meer waard voor je dan kinderen in Gaza?
[..]
https://www.unicef.org/pr(...)r-injured-gaza-strip
Ik snap niet zo goed wat het punt is 25000 dode en gewonde kinderen per jaar door toedoen van Israel in Gaza valt wel mee want in Iran vermoord het regime 1000 kinderen per jaar.
@UitStraling heeft hier genoeg argumenten gegeven. Dat jij ervoor kiest om daar niet op in te haken, wellicht omdat jij ook ziet dat sommigen standhouden, zegt niets over hem naar mijn mening.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uhuh, zo op de man spelen laat wel zien dat je een groot intellect hebt. Dat je meteen iemand waar je het mee oneens hebt wil ontzeggen dat die persoon deugt is ook een prachtige red flag zoals men dat noemt.
Je komt er gewoon niet uit op argumenten. Wat draai ik om dan door te zeggen dat ik Israelische levens net zoveel waard vind als niet Israelische levens.
Geen idee waar dat uit zou moeten blijken. Dat meerdere mensen mij aanvallen en zeggen dat ik antisemiet ben en ontkennen dat ik deug etcetera geeft al wel aan dat ik buiten mijn bubbel kom.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:57 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik doe niets anders, en dat heb ik meerdere keren aangetoond hier. Dus kom niet met dat kinderachtig “ja maar jij”-reflex aanzetten alsjeblieft
Hangt ervanaf welke. Ik ga er vanuit dat ik er ook wel enkele zal delen, hij hield van dieren toch, de autobbahn.quote:Ik weet zeker dat ik ook diverse meningen zou delen met bijvoorbeeld Adolf Hitler. Is dat een probleem?
Ja ik ken die historie. Ik snap daarbij ook dat deze dreiging die Amerika en Israel van Iran uit laten gaan ook zwaar wordt overdreven met politieke motivatie. Ted Cruz beweerde dat Iran plannen heeft Trump te vermoorden, 0 bewijs ervoor. Typisch voorbeeld van hoe dat type leugens met achteloos gemak het publiek beinvloeden tegen Iran. Alsof ze compleet gestoord zijn. Trump schud een keer een handje met de ex-Al Qaida leider van Syri en noemt hem een fighter en good guy. Met hetzelfde gemak zou Amerika hem onderdeel maken van de Axis of evil als ze willen.quote:Onder andere het NPV (waar Israel overigens geen deel van uitmaakt). Maar vooral de historie rondom Iran en de geopolitieke die het voert op basis van fundamentalistisch islamisme.
Hoeveel van de verantwoordelijkheid van daden door de proxies leg je bij Iran? Waarom is het erger als een regime de eigen bevolking vermoord dan als ze het over de grens doen? Vind dat echt een rare overonderstelling.quote:Dat is een valse vergelijking. Immers heeft Iran het veelvoud aan bloed vergoten via haar proxies en nog erger: binnen hun eigen landsgrenzen. Je weet wel, vrouwen, homo’s en andere critici.
Je toonde bescheidenheid door te stellen dat degene die met je discussiert niets weet over het onderwerp, in een bubbel leeft. Integendeel daarmee toonde je arrogantie.quote:Ik hoef maar minimaal bescheidenheid te tonen over onderwerpen waar ik heel veel kennis over bezit, en toch doe ik het.
Kijk hier hebben we weer de projectie. Dit argument voer je nou al meermaals aan, het is zo zwak dat het jezelf niet eens bevalt. Ik doe vrijwel nooit een argument ja maar jij. Wat ik wel probeer is jouw argumenten te gebruiken om te laten zien waarom ze niet consistent zijn met sommige stellingen die je inneemt.quote:Ik probeer je niet de les te lezen, maar je leent je er wel voor. Ik ken je verder niet, maar je hele “ja maar jij!” komt vrij onvolwassen over. Hopelijk komt deze zelfreflectie nog. Ik moet heel eerlijk bekennen dat het bij mij ook een tijd heeft geduurd.
Wat stel je voor dan? Niet meer constateren wie wat doet in het conflict? Ik denk niet dat het een jijbak is om bijvoorbeeld aantal slachtoffers aan de verschillende kanten te bekijken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar hamas schiet tegenstanders ook gewoon af, en hongert haar bevolking uit.
Dat spelletje waren we toch mee bezig, werkelijk elke kritiek parreren met wat de ander doet, "jij-bakken"?
Ik "stel voor" dat als hier iemand een terecht verwijt richting iran en haar regime maakt, jij daar gewoon op ingaat, ipv weer:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan? Niet meer constateren wie wat doet in het conflict?
quote:JA MAAR ISRAEL........!![]()
Had ik je al verteld dat in iran meisjes het gevang in gaan omdat ze filmpjes maken?quote:Ik denk niet dat het een jijbak is om bijvoorbeeld aantal slachtoffers aan de verschillende kanten te bekijken.
Wat blijft er eigenlijk over van 4000kg Uranium na verrijking tot 90%?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Oh en overigens beschikt Iran over bijna 4000kg Uranium. Niet alles daarvan is al verrijkt Uranium, maar de immense hoeveelheid die ze in de basis al hebben wordt door veel mensen echt onderschat.
Iets meer dan 20kg, goed voor 1 bom.quote:
35km diep. Die Iranirs kunnen wel diep graven zegquote:
Bijgesteld naar 10km. Nog steeds diep.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
35km diep. Die Iranirs kunnen wel diep graven zeg
Nee dat snap ik, dat lukt niet als je niet bereid bent verder te kijken dan je eigen bubbel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee waar dat uit zou moeten blijken.
Maar niet met betrekking tot het midden-oosten, vind ik blijken uit je standpunten en de beargumentatie erachter. En dat is begrijpelijk: want met bijna elk ander conflict of politieke dilemma’s is de hoeveelheid tijd die je normaal besteed in het inlezen van het onderwerp genoeg om er een hard standpunt in uit te dragen. Echter is de historie achter dit conflict zo immens groot en lang dat je echt een factor 100 aan informatie en tijd mag rekenen dan je normaal gesproken hoeft te doen, is mijn ervaring.quote:Dat meerdere mensen mij aanvallen en zeggen dat ik antisemiet ben en ontkennen dat ik deug etcetera geeft al wel aan dat ik buiten mijn bubbel kom.
En vervolgens kom je met een voorbeeld wat verre van historie isquote:Ja ik ken die historie. Ik snap daarbij ook dat deze dreiging die Amerika en Israel van Iran uit laten gaan ook zwaar wordt overdreven met politieke motivatie. Ted Cruz beweerde dat Iran plannen heeft Trump te vermoorden, 0 bewijs ervoor.
Daar vinden wij elkaarquote:Tegelijkertijd wordt de rol van Saudi Arabie in geval van fundamenalistisch islamisme om geopolitiek redenen constant uitgevlakt.
Meestal minder dan 1%.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat blijft er eigenlijk over van 4000kg Uranium na verrijking tot 90%?
Waarom zou ik daar op ingaan. Ik erken dat Iran een vreselijk regime is. Als jij het interessant vindt een opsomming te maken van wat ze allemaal fout doen doe je ding. Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden. Waarom is Afghanistan weer Taliban volgens jou? Is Irak beter of slechter af dan voor de bevrijding van Saddam? Hoe zit het met Libi succesvolle interventie? Is de situatie in Jemen al verbeterd door de rol van Saudi Arabi. Het is echt veel te simpel om een paar vervelende zaken bij een land uit te vergroten om daarmee een invasie te rechtvaardigen. Als je je best doet kan je Nederland zo ook wel Sodom en Gommorra laten lijken. Daar is Wilders bijvoorbeeld een kei in, die doet dan alsof het hier op straat net Teheran is geworden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik "stel voor" dat als hier iemand een terecht verwijt richting iran en haar regime maakt, jij daar gewoon op ingaat, ipv weer:
[..]
[..]
Had ik je al verteld dat in iran meisjes het gevang in gaan omdat ze filmpjes maken?
Want zeg nou zelf, we moeten "wel constateren wie wat doet" he.
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden.
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Isral? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Meestal minder dan 1%.
Alleen is niet duidelijk welk deel van die 4000kg al verrijkt is.
Yup.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
Wordt het proces iedere keer verstoord door Isral?
Het Non-proliferatieverdrag.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Isral? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?
Die installatie in Fordow staat er toch ook al een tijdje neem ik aan?
Maar over twee weken weet hij het zeker.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
Trump weet het beter dan de inlichtingsdiensten![]()
[ x ]
Oeiquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Precies.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb voor de acties van de regering Netanyahu ook geen sympathie (Gaza vind ik persoonljik buitenproportioneel), voor het Joodse volk dan weer wel. En om eerlijk te zijn ben ik nog nooit een onaardige Iranir tegengekomen. In tegenstelling tot het regime in Iran.
Een al gemaakt argument wat ik weerlegd heb nogmaals herhalen zonder iets aan te tonen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:43 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, dat lukt niet als je niet bereid bent verder te kijken dan je eigen bubbel.
Aannames. Verraderlijk om daar zo hard op te extrapoleren als je doet. Degene met wie je een discussie hebt minder onderschatten zal een wereld voor je doen opengaan.quote:Maar niet met betrekking tot het midden-oosten, vind ik blijken uit je standpunten en de beargumentatie erachter. En dat is begrijpelijk: want met bijna elk ander conflict of politieke dilemma’s is de hoeveelheid tijd die je normaal besteed in het inlezen van het onderwerp genoeg om er een hard standpunt in uit te dragen. Echter is de historie achter dit conflict zo immens groot en lang dat je echt een factor 100 aan informatie en tijd mag rekenen dan je normaal gesproken hoeft te doen, is mijn ervaring.
Uhuh en dat zou niet voor mij gelden omdat?quote:Het grootste deel van mijn leven houd ik mij hier al actief mee bezig, omdat het ondanks alle ellende tegelijkertijd heel interessant is. En zelfs nu, notabene in de topics hier, laat ik mij overhalen tot nieuwe inzichten en leer ik van anderen nieuwe dingen.
Aanname en een jijbak.quote:Dat jij niet ziet waaruit dat moet blijken, is toch dan toch echt een gebrek aan jou observerend vermogen naar mij toe. En overigens is dat volledig logisch: immers is het logisch dat je je niet met mij bezig houdt. Maar beweer dan ook niet anders
Touch.quote:En vervolgens kom je met een voorbeeld wat verre van historie is
Prima jouw mening. Ik zie ook vooral een hoop borstgeklop in je posts die een autoriteitsargument maken waarmee je constant je eigen kennis boven die van een ander stelt. Nogal bijzonder om dan vervolgens nederigheid van de ander te vragen.quote:Ik proef echt wel je oprechte interesse in het onderwerp, en je probeert je hard te maken voor je mening hierover, wat je siert, maar echt historische kennis komt gewoon niet naar voren in je post. Sorry, maar het valt op.
quote:Op de rest van je epistel kan ik alleen maar zeggen: kijk eens goed naar jezelf, in plaats van gelijk in de “ja maar jij!!”-reflex te schieten. Een observatie is geen daad van vijandigheid. Kijk eens om je heen in dit topic, hoeveel mensen al wel niet inhoudelijk gereageerd hebben op het wankele deel van je eigen argumenten en daarbij zoveel informatie gedeeld hebben.
Classic ik hoef helemaal naar niemand te wijzen. Niet iedereen heeft ook ongelijk. Dit topic is wel nogal een echokamer een bubbeltje.quote:Als je je in een positie bevindt waarbij je moet wijzen naar alles en iedereen dat ze ongelijk hebben, dan ben je misschien zelf het probleem
quote:Dus als je cht historische kennis hebt, laat dat dan eens zien en terugkomen in je argumenten. Want op dit moment zie ik uit je posts vooral het gebrek eraan, en ik ben niet de enige die deze observatie doet.
Alleen in de kop van een fundi is Nederland Sodom en Gomorra.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar op ingaan. Ik erken dat Iran een vreselijk regime is. Als jij het interessant vindt een opsomming te maken van wat ze allemaal fout doen doe je ding. Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden. Waarom is Afghanistan weer Taliban volgens jou? Is Irak beter of slechter af dan voor de bevrijding van Saddam? Hoe zit het met Libi succesvolle interventie? Is de situatie in Jemen al verbeterd door de rol van Saudi Arabi. Het is echt veel te simpel om een paar vervelende zaken bij een land uit te vergroten om daarmee een invasie te rechtvaardigen. Als je je best doet kan je Nederland zo ook wel Sodom en Gommorra laten lijken. Daar is Wilders bijvoorbeeld een kei in, die doet dan alsof het hier op straat net Teheran is geworden.
Of zijn we consequent en gaan we hopen op regime change in alle landen waar ze meisjes niet goed behandelen. Dan moeten we misschien naar 10% richting defensie.
Lees: beter dan Tulsy Gabbardquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Naar aanleiding van al je laatste posts begin ik mij toch echt genoodzaakt te voelen om te concluderen dat ik je overschat heb.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Aannames. Verraderlijk om daar zo hard op te extrapoleren als je doet. Degene met wie je een discussie hebt minder onderschatten zal een wereld voor je doen opengaan.
Dat is toch wel een aardige lijst van oudgediendenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het GL/PvdA congres morgen wordt een grote popcorn show.
Ik zou toch eerder naar de Mossad luisteren dan naar Tulsi, dat is en blijft een instabiel en emotioneel kwekvogeltje,quote:
Wordt dat nog ergens live gestreamd?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit argument vanuit het oogpunt van 'de rest' snap ik ook nog wel. Het voelt inderdaad wat dubbel dat er eenzijdig "wij mogen ze wel, jullie niet" bepaald kan worden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben ervoor om regels gelijk toe te passen in gelijke situaties. Hoe stel jij voor te bepalen welke landen atoomwapens mogen en welke niet? WIj en onze bondgenoten wel de rest niet, waarom zou de rest dat accepteren?
Vind je dat echt?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou toch eerder naar de Mossad luisteren dan naar Tulsi, dat is en blijft een instabiel en emotioneel kwekvogeltje,
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk dat Pakistan een beetje uit beeld heeft kunnen blijven en er ook 20-30jaar over heeft gedaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Isral? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?
Die installatie in Fordow staat er toch ook al een tijdje neem ik aan?
Het is wel wat slordig: ‘rakketten’, ‘Christen’, het ontbrekende trema op ‘Isralische’ en ‘Israli’s’.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als je kijkt naar alle verworvenheden en de recente succesacties van de Mossad sinds de ontvoering van Adolf Eichmann en je zet dit af tegen de Amerikaanse inlichtingendiensten?quote:
Whatever jij wil, ik ben liever ontopic dan elkaar proberen te psycho-analyseren. Uiteraard ben ik ook niet perfect, zal ik ook wel eens iets zeggen wat niet klopt een slecht argument gebruiken, zaken over het hoofd zien, spelfouten maken. Als je diepe dalen ziet zou het makkelijk moeten zijn te weerleggen zonder terug te hoeven grijpen op hoeveel interesse je hebt in het onderwerp of hoeveel kennis er achter je weerlegging zit.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:16 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Naar aanleiding van al je laatste posts begin ik mij toch echt genoodzaakt te voelen om te concluderen dat ik je overschat heb.
Daarbij wil ik ook zeggen dat ik die persoonlijke kijk op iemand ook weer snel bereid ben te vergeten. Dus ik bedoel hiermee niet te zeggen dat ik de deur dichtgooi.
De rest van je posts wil ik voor nu respectvol links laten liggen. Sommige dalen zijn te diep om nog uit te willen komen en zoals ik al zei wil ik de deur niet voor je dichtgooien.
Daarmee wil ik eindigen met het volgende:
De vurige motivatie achter het etaleren van je standpunt siert je. Daarnaast vind ik jouw perspectief in deze discussie niet alleen wenselijk, maar ook noodzakelijk. Zonder perspectieven zoals die van jou zou het narratief in deze discussie een glijdende schaal een richting op worden, en dat komt de situatie ook niet ten goede.
Nu beiden, ik ook, nog even goed in de spiegel kijken voor het slapengaan en morgen weer een dag
Een fijne avond toegewenst
Jij snapt hetquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar over twee weken weet hij het zeker.
Nee ik bedoel meer het dikgedrukte. Dat ze emotioneel instabiel is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je kijkt naar alle verworvenheden en de recente succesacties van de Mossad sinds de ontvoering van Adolf Eichmann en je zet dit af tegen de Amerikaanse inlichtingendiensten?
Maar het is een bizarre keuze ook, vandaar dat Trump zo aan het kontendraaien is.
Ja dat wordt een litmus test. Ach kanslozer dan het VVD congres zal moeilijk zijn. PVV heeft het maar makkelijk dat ze niet zulke inspraak toestaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dus dit is hoe mijn ouders zich jarenlang gevoeld hebbenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Een beetje als een kind dat echt morgen zijn kamer gaat opruimen
Ze heeft de Democraten verlaten omdat ze die veel te woke vond, echter vind ik dat filmpje veel te kazerig, zweverig en wensdenkerig voor iemand die de CIA en NSA moet leiden, het heeft een hoog als mijn tante een snor had gehalte.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:37 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel meer het dikgedrukte. Dat ze emotioneel instabiel is.
Over wat ze daadwerkelijk bereikt heeft weet ik te weinig af om iets over te kunnen zeggen, maar ik heb niet het idee dat ze staat de knikkebenen, zegmaar.
Ah zo, ja dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze heeft de Democraten verlaten omdat ze die veel te woke vond, echter vind ik dat filmpje veel te kazerig, zweverig en wensdenkerig voor iemand die de CIA en NSA moet leiden, het heeft een hoog als mijn tante een snor had gehalte.
Lekker Trumpquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Heb ChatGPT (Model o3: Advanced Reasoning) gevraagd om even een aantal scenario's uit te werken, waarna ik voor Scenario Z heb gekozen omdat dit de grootste kans heeft op permanente ontzenuwing van de bewuste berg.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:05 schreef Bredemug het volgende:
Alarm as White House Says Trump Has Not Ruled Out Dropping Nuclear Weapon on Iran
Ze zijn echt helemaal gek geworden , what the fuck
Ik ben heel erg bang dat ik met je mee moet gaan doen mijn gewaardeerde Brabantse broeder.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links is klaar voor mij.
Het wordt, voor het eerst in mijn bestaan, CDA.
De livestream zal op YouTube te volgen zijn: https://www.youtube.com/@GroenLinksPvdAquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wordt dat nog ergens live gestreamd?
Edit: Op de website PVDA/GL:
Helaas is het niet meer mogelijk om je aan te melden voor het congres. Gelukkig kun je op de dag zelf alles volgen via de livestream. Deze vind je op 21 juni op deze website.
Maak heel Brabant maar weer CDA/KVP.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben heel erg bang dat ik met je mee moet gaan doen mijn gewaardeerde Brabantse broeder.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links is klaar voor mij.
Ja die hebben de totale knieval gemaakt naar de NSDAP.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maak heel Brabant maar weer CDA/KVP.
Alles beter dan de sekte PvdA/GL.
Ze lijken het er tegenwoordig ook gewoon echt om te doen: in alles lijnrecht tegenover 'rechts' staan, ook als dat bezopen standpunten oplevert die rechtstreeks tegen je eigen oorspronkelijke ideologie en waarden ingaan. Het doel is niet meer 'links zijn' en dat uitdragen, maar uitsluitend nog 'in geen enkel ppzicht rechts zijn'.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links is klaar voor mij.
Alles beter dan de penetrante zweetlucht van landverraad, zelfhaat en witte erfschuld.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:00 schreef viagraap het volgende:
CDA
Ruikt dat nou lekker, zo'n incontinentieluier?
Tja, als de MOP niet diep genoeg gaat? Maar dat gaat natuurlijk wel de wereld op z'n kop zetten. Aan de andere kant blijft het aantal landen dat ooit een nuke heeft ingezet gewoon gelijkquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:05 schreef Bredemug het volgende:
Alarm as White House Says Trump Has Not Ruled Out Dropping Nuclear Weapon on Iran
Cda-PvdA-GLquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links is klaar voor mij.
Israel steunen is eerder landverraad te noemen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alles beter dan de penetrante zweetlucht van landverraad.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:05 schreef Bredemug het volgende:
Je kunt het niet eens op een wereldkaart aanwijzen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Israel steunen is eerder landverraad te noemen.
PvdA-GL?quote:
Ga ergens anders je domheid verkopenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Israel steunen is eerder landverraad te noemen.
Emosiesquote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
PvdA-GL?
Voor geen miljard.
Misschien kan die partij haar heil in Iran zoeken.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kunt het niet eens op een wereldkaart aanwijzen.
Edit: je kunt ze niet op een wereldkaart aanwijzen. Nederland zelfs niet.
Ik ga nog nt niet de straat op met een sjaal en een vlag.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:11 schreef viagraap het volgende:
[..]ik weet dat het vrijdagavond is maar ik ben betere verwensingen van je gewend. Geloof je dit nou echt?
5,- voor jou.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ga ergens anders je domheid verkopen
Dat dat je beeld is zegt meer over jezelf dan. Is dat nou makkelijk of moeilijk, zo zwart-wit denken?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja.
Ik ben er van overtuigd dat je Isral niet op een wereldkaart kunt aanwijzen.
Dat je het niet eens bent met steun voor Isral, is je goed recht hoor. Maar in welk opzicht is dat landverraad?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:12 schreef viagraap het volgende:
[..]
5,- voor jou.
Maar serieus, hoe wil je het steunen van een fascistisch oorlogszuchtig regime dat zichzelf het uitverkoren volk noemt ten koste van iedereen om zich heen, op basis van een erfzonde van 80 jaar geleden, dan noemen?
Wacht even...quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat dat je beeld is zegt meer over jezelf dan. Is dat nou makkelijk of moeilijk, zo zwart-wit denken?
Ik zit zeker niet te wachten op een Iraanse kernbom. Ik zag meer in het afbouwen van de kernwapens waar een tijdje sprake van was. Maar ik geloof ook wel dat het MAD principe hoewel uiteraard een riskante gok toch misschien ook wel voor andere oplossingen in conflicten zorgt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit argument vanuit het oogpunt van 'de rest' snap ik ook nog wel. Het voelt inderdaad wat dubbel dat er eenzijdig "wij mogen ze wel, jullie niet" bepaald kan worden.
Daarentegen: de kant die ze nu heeft, dreigt niet al decennialang om de andere kant van de kaart te vegen. Dit terwijl ze die mogelijkheid dus al lang en breed bezitten. Daarnaast hebben we kunnen zien dat Isral in zijn korte bestaan alle landen om hen heen die hen hebben aangevallen, de baas kunnen. Dit terwijl die landen gecombineerd tientallen miljoenen meer inwoners hebben. Ondanks dat, hebben ze relatief gezien bijzonder weinig extra grondgebied ingenomen t.o.v. de afgesproken grenzen van 1949.
Je ziet op dit moment dat ze zelfs heer en meester kunnen zijn in het luchtruim van een land minimaal 2300 km verderop, dat 75 keer zo groot is als zijzelf en met 9 keer zoveel inwoners. Toch gooien ze niet het hele land plat, maar beperken ze zich tot militaire doelen (waarbij helaas ook collateral damage valt te betreuren, wat vrijwel onmogelijk 100% is te voorkomen).
Tja, dan kun je je de vraag stellen of je moet gaan zitten wachten tot het regime dat al tientallen jaren roept je van de kaart te willen vegen (terwijl je slechts een uiterst minuscuul stukje grond hebt t.o.v. het gehele Midden-Oosten), de beschikking krijgt over wapens die dat daadwerkelijk kunnen bewerkstelligen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |