abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217994245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee hoor niet hypocriet. Dat is fafo. Als Israel niet bestookt had willen worden hadden ze niet moeten aanvallen. Klagen als ze zelf geraakt worden dat is hypocriet. Helemaal van lui die constant bagataliseerden dat de Israelische bombardementen op gaza niks voorstelden maar nu dit allemaal vreselijk vinden bekennen flink kleur.
Vervelend voor de Israeliers die dit niet zo gewild hebben.
Je moet in een goede bui zijn, zojuist het zoveelste gestoorde regime (dit keer Noord Korea) die zijn steun aan Iran heeft uitgesproken en Israel de grootste kankertumor in de wereld noemt. Dat jij dat niet aan je verstand brengt, van “er zijn toch wel erg veel hele vervelende plekken en landen die zo anti Israel als ik zijn” zegt heel veel over jou als persoon. Bah.
pi_217994247
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is inderdaad raar te noemen. Want wat heeft Isral Arabische moslims in bijvoorbeeld Marokko, Libi of Irak aangedaan?
Volstrekt irrelevant. Russen hebben mij ook niets aangedaan, toch is elke dode Russische soldaat in Oekraine op zijn minst een tevreden knikje waard.
pi_217994248
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:27 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ja logisch natuurlijk ik neem aan dat onze leiders allemaal dit Iraanse recht onderschrijven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:37 schreef Doler12 het volgende:
Ik hoop nog steeds dat het om het afgesproken speeltje gaat en dat er een deal in de maak is. Von Clausewitz zei het al: ‘Oorlog is een voortzetting van politiek met andere middelen.’

De andere mogelijkheid is dat het doel juist is om de VS erbij te betrekken. Het is niet simpelweg een bommetje op Fordow en klaar trouwens. De proxies zijn nog niet geactiveerd. Vooral de Houthi’s zijn gevaarlijk — in 2019 wisten zij met speels gemak de Saoedische olie-installaties uit te schakelen, waardoor de productie daar twee weken stilviel.
Zomaar de helft van de Saoedische olieproductie, poef, even weg. Kan nog een hele lange vervelende oorlog worden.
Die Houthis moeten ook wel massale support hebben in hun regio. Hoe die zich al zo lang staande houden om in een land in burgeroolog een coalitie aan tegenstanders af te houden en toch ook nog tijd hebben om proxy te spelen is best onwaarschijnlijk.Als je kijkt dat zo'n Hezbollah met een pieperaanval toch een zielig hoopje leek lijken de Houthis uit een ander hout gesneden.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 15:45:57 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217994250
twitter

Ben wel benieuwd wat er dan allemaal besproken gaat worden
  Moderator vrijdag 20 juni 2025 @ 15:46:32 #65
236264 crew  capricia
pi_217994253
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zojuist

[ afbeelding ]

Er zou ook een school geraakt zijn Tel Aviv, maar geen beelden zover.
Haifa. Ja.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 20 juni 2025 @ 15:47:47 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217994260
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Volstrekt irrelevant. Russen hebben mij ook niets aangedaan, toch is elke dode Russische soldaat in Oekraine op zijn minst een tevreden knikje waard.
Rusland is dan ook de partij die de oorlog met Oekrane is begonnen. Isral is hier niet de aanstichter van het conflict.

Isral wordt zoals we weten al decennialang aangevallen door proxies van Iran, waarbij Iran ondertussen doodleuk een kernwapen probeert te ontwikkelen en herhaaldelijk openlijk heeft verkondigd Isral te willen vernietigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 20 juni 2025 @ 15:48:41 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217994265
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Haifa. Ja.
[ x ]
Ah Haifa is een gebied van Tel Aviv? Ik begin em te snappen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_217994267
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:37 schreef Doler12 het volgende:
Ik hoop nog steeds dat het om het afgesproken speeltje gaat en dat er een deal in de maak is. Von Clausewitz zei het al: ‘Oorlog is een voortzetting van politiek met andere middelen.’

De andere mogelijkheid is dat het doel juist is om de VS erbij te betrekken. Het is niet simpelweg een bommetje op Fordow en klaar trouwens. De proxies zijn nog niet geactiveerd. Vooral de Houthi’s zijn gevaarlijk — in 2019 wisten zij met speels gemak de Saoedische olie-installaties uit te schakelen, waardoor de productie daar twee weken stilviel.
Zomaar de helft van de Saoedische olieproductie, poef, even weg. Kan nog een hele lange vervelende oorlog worden.
Die proxies zijn nu juist door Isral, maar ook door de VS recentelijk flink aangepakt, wat ook deels de reden is dat Isral genoeg vertrouwen had om deze aanvallen uit te voeren. De Houthi's zijn ook veel minder een bedreiging voor Isral, al was het maar omdat ze hun verdediging een stuk beter op orde hebben dan S-A en de Houthi's echt niet over een arsenaal beschikken dat ook maar in de buurt komt van dat van Iran.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217994270
twitter

:')
pi_217994274
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rusland is dan ook de partij die de oorlog met Oekrane is begonnen. Isral is hier niet de aanstichter van het conflict.

Isral wordt zoals we weten al decennialang aangevallen door proxies van Iran, waarbij Iran ondertussen doodleuk een kernwapen probeert te ontwikkelen en herhaaldelijk openlijk heeft verkondigd Isral te willen vernietigen.
Dat is een andere discussie. Onderhevig aan perceptie.

Het ging erom of men iets moet vinden van het feit dat mensen lacherig doen om de ellende van hun vijanden. En nee, daar moeten wij niets van vinden. Zo is het ook niet vreemd als Russen lacherig doen om de ellende in Oekraine. Veel denken immers dat dat nazi's zijn.
  Moderator vrijdag 20 juni 2025 @ 15:50:12 #71
236264 crew  capricia
pi_217994278
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ah Haifa is een gebied van Tel Aviv? Ik begin em te snappen.
Nee. Ligt 100 km uit elkaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217994279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef Momo het volgende:
Heeft Iran nou een manier gevonden om makkelijker door Iron Dome te kunnen komen?
Ja, maar dat is logisch. Als je je luchtverdediging zo intensief gebruikt, geef je heel veel informatie weg waar de tegenstander van leert. Zag je ook gebeuren in Oekraine.

Je hoort trouwens alleen maar over Iron Dome, maar Israel heeft meerdere luchtverdedigingssystemen zoals David's Sling, en Arrow dacht ik.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 15:50:22 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217994281
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:45 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Ben wel benieuwd wat er dan allemaal besproken gaat worden
Ik denk dat ze heel meta proberen Iran aan de onderhandelingstafel met Trump te krijgen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217994293
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:45 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je moet in een goede bui zijn, zojuist het zoveelste gestoorde regime (dit keer Noord Korea) die zijn steun aan Iran heeft uitgesproken en Israel de grootste kankertumor in de wereld noemt. Dat jij dat niet aan je verstand brengt, van “er zijn toch wel erg veel hele vervelende plekken en landen die zo anti Israel als ik zijn” zegt heel veel over jou als persoon. Bah.
Alsof ik er een boodschap aan heb wat Noord-Korea van dingen vindt. Mijn uitspraken zijn het niet; Israel een kankertumor noemen. Wel een ongeveer net zo problematisch land voor de regio als Iran. Israel maakt een stuk meer doden. Wij steunen Israel vrijwel onvoorwaardelijk. Ik vind dat we ze op dezelfde manier moeten steunen als Iran door ze op de terreurlijst te zetten en te sanctioneren.
pi_217994306
twitter

Het begint al te rommelen en dit weekend is het GL/PvdA partijcongres. 🍿
  vrijdag 20 juni 2025 @ 15:55:39 #76
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_217994321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:35 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]

[ x ]

[ x ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:35 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]

[ x ]

[ x ]
Die eerste lijkt me de Tech-campus -O- 3 jaar geleden geweest voor werk :{
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_217994322
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik denk dat ze heel meta proberen Iran aan de onderhandelingstafel met Trump te krijgen.
Nee ze proberen Trump mee te trekken die oorlog in. Zoals Bush erin gerommeld werd. Die zei uiteindelijk dat god hem hielp de keuze te maken. Trumps onderhandelingsresultaten zijn toch alleen maar volledige overgave zoals in Afghanistan. Ik kan me niet voorstellen dat Netanyahu die hier al meer dan 20 jaar op wacht het overlaat aan Trumps prestaties aan de onderhandelingstafel met een autoritair regime. Ik vind Netanyahu een misdadiger maar niet incapabel.

quote:
George Bush: 'God told me to end the tyranny in Iraq'
Never forget.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 15:57:07 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217994334
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee ze proberen Trump mee te trekken die oorlog in. Zoals Bush erin gerommeld werd. Die zei uiteindelijk dat god hem hielp de keuze te maken. Trumps onderhandelingsresultaten zijn toch alleen maar volledige overgave zoals in Afghanistan. Ik kan me niet voorstellen dat Netanyahu die hier al meer dan 20 jaar op wacht het overlaat aan Trumps prestaties aan de onderhandelingstafel met een autoritair regime. Ik vind Netanyahu een misdadiger maar niet incapabel.
Maar het gaat om gesprekken van Iran met Europese counterparts. Al verwacht ik niet dat die een verschil gaan maken in dit conflict.
pi_217994343
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

4 pvda'ers die al bijna zijn overleden. Teken aan de wand. Israel verliest pr onder mensen onder de 50 jaar.

En ja. Deze motie is krankzinnig. Maar wat moet je als je opmerkt dat de jeugd + jongvolwassenen een andere kant opgaan?
pi_217994353
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217994357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar het gaat om gesprekken van Iran met Europese counterparts. Al verwacht ik niet dat die een verschil gaan maken in dit conflict.
Oh ja geen idee wat onze bijdrage kan zijn. Hopelijk gewoon volle inzet op de-escalatie. Afspreken dat we stoppen partij te kiezen. Richting Trump duwen is een optie maar ook vrij nutteloos. Die kan geen deal maken. Het enige wat hij kent is volledige overgave.
pi_217994365
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef Momo het volgende:
Heeft Iran nou een manier gevonden om makkelijker door Iron Dome te kunnen komen?
Iron Dome is voor korte afstand raketjes uit Gaza en Libanon. Lange afstand ballistische raketten worden onderschept door het Davids Sling systeem, het THAAD systeem en het ARROW systeem.

Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217994368
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
4 pvda'ers die al bijna zijn overleden. Teken aan de wand. Israel verliest pr onder mensen onder de 50 jaar.

En ja. Deze motie is krankzinnig. Maar wat moet je als je opmerkt dat de jeugd + jongvolwassenen een andere kant opgaan?
Dat sentiment van de (potentile) kiezer is niet in de afgelopen vier weken veranderd. Zie hier Kati Piri van paar weken geleden toen ze voor een wapen embargo pleitte maar net niet onderdelen van Iron Dome.
https://x.com/remcoyizhak(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg
pi_217994369
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof ik er een boodschap aan heb wat Noord-Korea van dingen vindt. Mijn uitspraken zijn het niet; Israel een kankertumor noemen. Wel een ongeveer net zo problematisch land voor de regio als Iran. Israel maakt een stuk meer doden. Wij steunen Israel vrijwel onvoorwaardelijk. Ik vind dat we ze op dezelfde manier moeten steunen als Iran door ze op de terreurlijst te zetten en te sanctioneren.
Ik zou me diep schamen als ik exact dezelfde mening over een politieke kwestie zou hebben als achtereenvolgens: Noord Korea, China, Venezuela, Pakistan, de Houthi rebellen en als klap op de vuurpijl Erdogan in Turkije. Dat je je dan nog STEEDS niet af begint te vragen of je wel aan de juiste kant staat, zegt alles over jou.
pi_217994389
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee hoor niet hypocriet. Dat is fafo. Als Israel niet bestookt had willen worden hadden ze niet moeten aanvallen. Klagen als ze zelf geraakt worden dat is hypocriet. Helemaal van lui die constant bagataliseerden dat de Israelische bombardementen op gaza niks voorstelden maar nu dit allemaal vreselijk vinden bekennen flink kleur.
Vervelend voor de Israeliers die dit niet zo gewild hebben.
Beetje de tendens van alle argumenten is pakweg. Isral moet schijnbaar maar wachten totdat de extensionele bedreiging daadwerkelijk gemanifesteerd is alvorens men mag reageren. Isral mag eigenlijk niet reageren jegens terroristische groeperingen. Isral mag in tegenstelling tot Iran, want die hebben immers niet beter, niet 500 ballistische raketten richting Iran sturen.

Er is altijd wel een ander excuus denk dat die arabieren de hond te vaak geschopt hebben en die is nu doorgedraaid. Bovenal blijft het bijzonder dat er op Isral een andere morele maatstaaf wordt gehanteerd.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 16:10:56 #86
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217994397
Het gebied dat geraakt is in Haifa schijnen veel Arabieren te wonen. Tja ...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217994403
Deze conflicten hebben een hoog "play stupid games, win stupid prizes" gehalte als je het mij vraagt.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 16:14:13 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217994410
Erdogan is doorgaans goed op de hoogte.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 16:14:35 #89
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_217994412
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 16:14 schreef Perrin het volgende:
Erdogan is doorgaans goed op de hoogte.

[ x ]
nvm. stond 'deleted'
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_217994414
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 16:10 schreef HowardRoark het volgende:
Het gebied dat geraakt is in Haifa schijnen veel Arabieren te wonen. Tja ...
Dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')