abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217992632
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 12:32 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Hou je vast... (TLDR: still requires a hell of a job)

Even aan ChatGPT (Model o3: Advanced Reasoning) gevraagd hoe een ideaal pad naar regime change eruit zou kunnen zien (beschouw het als een theoretische blauwdruk, er zijn praktisch gezien natuurlijk meer dan genoeg uitdagingen):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens aan Gemini (2.5 Pro) gevraagd wat het grootste risico en de beste mitigatie per stap zou kunnen zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna kwam ChatGPT (Model o3: Advanced Reasoning) nog met overkoepelend advies (communicatie, tempo, narratief):

SPOILER
Tot slot, wat betreft het grootste obstakel en hoe om te gaan met Khamenei, had ChatGPT (Model o3: Advanced Reasoning) nog het volgende te melden:

SPOILER
Ik wens alles en iedereen heel veel geluk en wijsheid :{
Vooral dit stuk vind ik een hele interessante benadering:

quote:
Een veilige, desnoods luxueuze exit voor Khamenei kan zelfs helpen om de rest van het systeem los te weken, terwijl uitschakeling vooral de boel verhardt.
Bedankt voor het delen ^O^
  Forum Admin vrijdag 20 juni 2025 @ 12:46:48 #277
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217992732
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee. En Iran roept dat wel. En dat is ook de reden dat Iran wat mij betreft niet mag werken aan de ontwikkeling van een kernwapen. Maar voordat je dan overgaat tot militair ingrijpen moet je wél bewijs hebben dat ze daadwerkelijk aan een kernwapen werken.

Dat bewijs is er niet. Het is nu op basis van "trust me bro".
Daar ben ik het wel mee eens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 juni 2025 @ 12:48:28 #278
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217992754
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee. En Iran roept dat wel. En dat is ook de reden dat Iran wat mij betreft niet mag werken aan de ontwikkeling van een kernwapen. Maar voordat je dan overgaat tot militair ingrijpen moet je wél bewijs hebben dat ze daadwerkelijk aan een kernwapen werken.

Dat bewijs is er niet. Het is nu op basis van "trust me bro".
Nou ja, is dat bewijs er niet, of is dat bewijs niet aan de pers getoond?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 20 juni 2025 @ 12:54:30 #279
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217992796
twitter

De plattegrond:
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 13:01:11 #280
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217992844
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 12:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, is dat bewijs er niet, of is dat bewijs niet aan de pers getoond?
Volgens mij hebben we nog steeds alleen dit: Hallulama in NWS / Conflict Israël - Iran #35

Of mis ik iets?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217992848
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 12:54 schreef Perrin het volgende:
[ x ]

De plattegrond:
[ x ]
''Israel’s next goal is gaining air superiority south of Tehran, Ynet reports.''

Ik had hier eerder gelezen dat Israël luchtsuperioriteit had over heel Iran, in een tempo dat zelfs de Amerikanen in Irak niet gelukt was...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 juni 2025 @ 13:03:04 #282
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217992853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:01 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we nog steeds alleen dit: Hallulama in NWS / Conflict Israël - Iran #35

Of mis ik iets?
Nou ja, ik bedoel vooral dat de VS of Israël best bewijs kan hebben, zonder dat de rest van de wereld dat weet. Wij hebben dus geen idee of ze bewijs hebben, dat weten ze alleen zelf :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 20 juni 2025 @ 13:08:54 #283
38496 Perrin
pi_217992896
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
''Israel’s next goal is gaining air superiority south of Tehran, Ynet reports.''

Ik had hier eerder gelezen dat Israël luchtsuperioriteit had over heel Iran, in een tempo dat zelfs de Amerikanen in Irak niet gelukt was...
Nee heel Iran is pertinent onwaar. Dat land is ook gigantisch.

Maar echt bang voor de luchtafweer hoeft Israël blijkbaar ook niet te zijn, er zijn voor zover we weten nog nauwelijks tot geen zaken van belang neergehaald door Iran.. 1 surveillance drone oid.
pi_217992930
twitter

Ehhh wtf? Ik dacht dat Iran ontkende? Nu zeggen ze zelf dat ze het dus hebben? En naar een veilige locatie gebracht nog wel zelfs…dan is het bombarderen van die faciliteit in Fordow niet eens meer genoeg en zal er meer gedaan moeten worden…
pi_217992958
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er zit volgens mij in militaire termen verschil tussen “superiority” en “supremacy” maar ben geen expert daarin. Overigens wel leuke video als je geinteresseerd in dit onderwerp bent, en ook duidelijk de analyse waarom het zo bijzonder was als je ziet dat de VS het niet gelukt is in Jemen:
Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 20 juni 2025 @ 13:20:23 #286
38496 Perrin
pi_217992978
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:11 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Ehhh wtf? Ik dacht dat Iran ontkende? Nu zeggen ze zelf dat ze het dus hebben? En naar een veilige locatie gebracht nog wel zelfs…dan is het bombarderen van die faciliteit in Fordow niet eens meer genoeg en zal er meer gedaan moeten worden…
Wel netjes dat ze dat allemaal meedelen. Sympathiek.
pi_217993016
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:11 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Het is toch geen geheim dat ze verrijkt uranium hebben? Volgens mij moest dat iets van 400 kilo zijn.

Probleem wordt het als ze boven de 90% komen, dan is het volgens mij hoog verrijkt. Maar ik kan me vergissen.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 13:27:26 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217993026
Gezien de acties van Israel en hun infiltratie zou het me niet verbazen als er straks "ineens" een oppositiegroep met wapens aan komt zetten, als de ayatollahs genoeg ondermijnd zijn.
pi_217993092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:27 schreef Hexagon het volgende:
Gezien de acties van Israel en hun infiltratie zou het me niet verbazen als er straks "ineens" een oppositiegroep met wapens aan komt zetten, als de ayatollahs genoeg ondermijnd zijn.
Dus tegenstanders van de ayatollah heulen per definitie met de zionisten?

Lastige keuze als je daar intrapt.
pi_217993205
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Het is toch geen geheim dat ze verrijkt uranium hebben? Volgens mij moest dat iets van 400 kilo zijn.

Probleem wordt het als ze boven de 90% komen, dan is het volgens mij hoog verrijkt. Maar ik kan me vergissen.
Afhankelijk van de reflecterende schil kan het minder zijn, maar bij 90% is het sowieso geschikt om te gebruiken in een kernwapen.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 14:15:00 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217993421
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus tegenstanders van de ayatollah heulen per definitie met de zionisten?

Lastige keuze als je daar intrapt.
Niet per se, maar kan me zo voorstellen dat Israel een groepering in zijn zak heeft, die ze het liefst de macht zien grijpen daar.
pi_217993426
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 11:42 schreef Perrin het volgende:
Israëlische F-16 in actie.

[ x ]
Een raket van $ 430.000 tegen een drone van $ 50.000.
anonieme razernist
  vrijdag 20 juni 2025 @ 14:16:21 #293
38496 Perrin
pi_217993444
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 14:15 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Een raket van $ 430.000 tegen een drone van $ 50.000.
Yup. Duur grapje raketverdediging. Je kunt idd beter de vijandelijke raketartillerie zelf uitschakelen.
pi_217993653
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217993658
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, ik bedoel vooral dat de VS of Israël best bewijs kan hebben, zonder dat de rest van de wereld dat weet. Wij hebben dus geen idee of ze bewijs hebben, dat weten ze alleen zelf :P
Het zou kunnen. Maar Trump is uiteraard nogal lichtvaardig als het over bewijslast gaan. Ik bedoel hij komt met foto's van wat was het Sudan om Zuid Afrika te beschuldigen. Of met een photoshop met MS13 op de handen van die Garcia.

Ik zie bijvoorbeeld dit daarover.
quote:
On Tuesday, Trump, after leaving the G7 early, dismissed findings by his own intelligence agencies on Iran. In March, the Director of National Intelligence Tulsi Gabbard told lawmakers that the intelligence community “continues to assess that Iran is not building a nuclear weapon.” On Tuesday, Trump dismissed Gabbard’s testimony, saying, “I don’t care what she said.”
https://www.democracynow.(...)oem_press_conference

Ook Gabard is uiteraard zeer onbetrouwbaar maar in Maart claimde ze dus nog onder eed dat Iran niet bezig was met een nucleair wapen. Ik acht de kans dus bijna 0 dat er nu opeens bewijs boven is komen drijven. Dat zou wel extréém toevallig zijn na 20+ jaar dat Netanyahu dit claimt. Maar uiteraard zullen er misschien mensen zijn die de intelligence community in Amerika als deepstate zien dus onbetrouwbaar ik zou alleen niet weten waarom die dan zouden liegen om Iran te beschermen. Ik zou ook niet alles aannemen wat de intelligence mensen uit Amerika claimen, maar in dit geval omdat ze zeker zouden claimen dat Iran die wapens maakte als ze bewijs hebben lijkt het me vrij duidelijk.
pi_217993676
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:27 schreef Hexagon het volgende:
En hopen we dan dat het land ineen blijft of ook nog op afsplitsingen? Voor je het weet heb je zo'n Jemen situatie met 4 of 5 strijdende partijen.
pi_217993678
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 14:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niet per se, maar kan me zo voorstellen dat Israel een groepering in zijn zak heeft, die ze het liefst de macht zien grijpen daar.
Dat betwijfel ik. Waarom zou een Iraniër dat risico nemen?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 14:42:05 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217993706
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 14:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik. Waarom zou een Iraniër dat risico nemen?
De macht is verleidelijk natuurlijk.
pi_217993711
Komt weer lading raketten aan nu, relatief veel ook

twitter
pi_217993727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 14:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De macht is verleidelijk natuurlijk.
Niet nodig en dan verlies je die macht ook meteen. De betrekkingen willen normaliseren is wel wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')