abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217996238
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Aardbeving was dan wel weer in gebied rond fordow :P
;(
pi_217996257
35km is echt te diep. Denk ik.

De Sovjets hebben volgens mij de diepste ondergrondse test ooit gedaan en die was 3km diep. Nu is anderhalf of twee keer zo diep misschien nog wel een mogelijkheid, denk ik, maar 35km zou toch echt gewoon een aardbeving moeten zijn.

Het is wel… toevallig. :+
pi_217996284
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:20 schreef 2172619626795 het volgende:

De Sovjets hebben volgens mij de diepste ondergrondse test ooit gedaan en die was 3km diep. Nu is anderhalf of twee keer zo diep misschien nog wel een mogelijkheid, denk ik, maar 35km zou toch echt gewoon een aardbeving moeten zijn.

Diepste boorgat dat ooit is gemaakt was 'maar' 12k diep, dus ja dat zal gewoon een aardbeving zijn.
pi_217996292
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:25 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Diepste boorgat dat ooit is gemaakt was 'maar' 12k diep, dus ja dat zal gewoon een aardbeving zijn.
Ik leg mn boodschappentas weer terug in de kast :+
pi_217996345
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:17 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Helder. Maar zou je er dan alsjeblieft mee op willen houden?

Want je doet zelf dus precies hetzelfde als waar je een ander van beticht.

Het is het een of het ander. Niet allebei.
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op. En tot er bewijs is is de opgegeven reden dat Iran nucleaire wapens zou hebben niet bewezen en dus niet legitiem.
En ik zal ook zeker niet ophouden met dat dit het tweede leven van exact dit draaiboek is. Dat het wel heel bijzonder is dat er zo'n haast gemaakt moet worden na 30 jaar claimen het duurt echt nog een maandje.
Daarbij zelfs als Iran een atoombom heeft is dat geen reden ze binnen te vallen. Israel heeft ook een atoombom, dat is wat mij betreft ook geen carte blanche voor alle buurlanden om preventief Israel te mogen aanvallen.
pi_217996370
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op.
Ja, we weten het: totdat er een grote paddestoel boven telaviv is, is er geen bewijs, en mogen ze niks doen.

:O
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 20:34:41 #207
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217996381
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:20 schreef 2172619626795 het volgende:

Als Iran in staat zou zijn om een gat van 35 km diep in de aarde te boren, daar een kernwapen naar af te laten zakken en dat ook nog eens tot ontploffing te laten brengen, dan zijn ze in een klap de technologisch meest geavanceerde natie ter wereld. :)
pi_217996388
quote:

[..]
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op.

Nee, dat bedoelde ik niet. Dus alle tekst eronder heb ik maar even uit de quote gelaten.

quote:
Daarbij zelfs als Iran een atoombom heeft is dat geen reden ze binnen te vallen. Israel heeft ook een atoombom, dat is wat mij betreft ook geen carte blanche voor alle buurlanden om preventief Israel te mogen aanvallen.
Als je dit werkelijk meent dan zou ik je toch echt willen uitnodigen om eens verder te kijken dan je eigen bubbel, en je verder te verdiepen in het Midden-Oosten. De situatie aldaar is te ingewikkeld om het hele plaatje te kunnen zien, maar wanneer je stelt “Israel heeft atoomwapens dus Iran mag ze ook”, dan is er echt overduidelijk een gebrek aan historische kennis aanwezig om met zulk groot zelfvertrouwen je mening te etaleren.

Wat meer bescheidenheid zou je niet misstaan.
pi_217996402
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als Iran in staat zou zijn om een gat van 35 km diep in de aarde te boren, daar een kernwapen naar af te laten zakken en dat ook nog eens tot ontploffing te laten brengen, dan zijn ze in een klap de technologisch meest geavanceerde natie ter wereld. :)
Ja precies.

Soort Wakanda maar dan onder de grond (en tegelijkertijd afhankelijk van een atoomwapen :?) :P
pi_217996440
quote:

[..]
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op. En tot er bewijs is is de opgegeven reden dat Iran nucleaire wapens zou hebben niet bewezen en dus niet legitiem.
En ik zal ook zeker niet ophouden met dat dit het tweede leven van exact dit draaiboek is. Dat het wel heel bijzonder is dat er zo'n haast gemaakt moet worden na 30 jaar claimen het duurt echt nog een maandje.
Jawel joh, je gunt toch iedereen en elk land toch gewoon atoomwapens, sterker nog, geef ook atoombommen aan kinderen, liefst atoombommen die ze aan fatbikes kunnen vastmaken, mijn demente oma, ook een atoombom, de inwoners van North Sentinel Island, minimaal tien atoombommen om zich eens een keer goed te verdedigen, dat zal die Joden leren, de Orangisten in Belfast, bewapenen met atoomwapens, eindelijk een echte oorlog met die vermaledijde Christenen.
pi_217996449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:43 schreef littlemindy het volgende:
Die hele discussie of Iran nu wel/niet binnen 3 weken een atoombom had is totaal niet relevant.
Dat regime financiert al tijden terreurorganisaties als Hamas, Hezbollah en de Houthi's om met raketten Israël te bestoken, en maakt er bepaald geen geheim van hun doel is Israël te vernietigen. Moet Israël daar eerst op wachten dan? Wanneer mogen ze dan wel aanvallen? Pas als Iran de atoomrakketten afvuurklaar heeft staan gericht op Israël?
Wat boeit dat, wij Nederland financieren terreur organisatie Israel. Veel dodelijker dan Hamas, Hezbollah en de Houthis bij elkaar. Israel maakt er geen geheim dat ze al 30 jaar Iran's regering omver willen werpen. Israel pleegt genocide in Gaza. Wat moet Israel doen voordat we ze verantwoordelijk houden voor hun daden. Moeten ze soms eerst ons de oorlog verklaren ofzo?

quote:
Het verschil in intentie is duidelijk: Israël mikt op militaire doelen in Iran, Iran mikt op burgerwijken in Tel Aviv.
En dan begint zo'n takkewijf van PVDA-GL erover of we de verdediging Israël wel moeten willen blijven meefinancieren. Ze zou als westerse vrouw eens een middag tussen de Khomeini aanhang door moeten brengen met de bijbehorende normen en waarden, kijken of ze dan nog steeds zo supportive is :') Als ze dan nog niet verkracht van één of andere flat gelazerd is, want westerse hoer in de ogen van die mensen daar.
Oh, hoe weet jij of Iran niet op militaire doelen mikt? Heb je zoveel info over de effectiviteit van de Iraanse inlichtingendienst of hoe precies ze hun raketten kunnen afstellen? Israel heeft de burgerbevolking van Gaza evenmin ontzien dus nu janken dat hun burgers ook af en toe geraakt worden is typisch. we hebben het over wat 300 doden in Israel na deze aanvallen. Meer dan 1000 in Iran, maar jij zegt Israel mikt overduidelijk op militaire doelen en Iran overduidelijk op woonwijken wat is de basis van die claim dan?

Zielig persoonlijk worden omdat Piri degene is die een motie indient die iets probeert te doen om het geweld te stoppen laat vooral zien dat je weinig argumenten hebt. Alsof de naivelingen die zo pro-Israel zijn dat we volgens hen nog altijd wapens zouden moeten leveren aan dat terreur regime het een dag uit zouden houden in Gaza....
pi_217996457
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:35 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Nee, dat bedoelde ik niet. Dus alle tekst eronder heb ik maar even uit de quote gelaten.
[..]
Als je dit werkelijk meent dan zou ik je toch echt willen uitnodigen om eens verder te kijken dan je eigen bubbel, en je verder te verdiepen in het Midden-Oosten. De situatie aldaar is te ingewikkeld om het hele plaatje te kunnen zien, maar wanneer je stelt “Israel heeft atoomwapens dus Iran mag ze ook”, dan is er echt overduidelijk een gebrek aan historische kennis aanwezig om met zulk groot zelfvertrouwen je mening te etaleren.

Het is gewoon onverdroten antisemitisme onder het mom van neutraliteit, de enige die dit niet doorheeft is de schrijver zelf.
pi_217996477
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is gewoon onverdroten antisemitisme onder het mom van neutraliteit, de enige die dit niet doorheeft is de schrijver zelf.
Zo ver wil ik persoonlijk niet gaan, omdat het elke discussie die daarna komt met hem zou doodslaan. Maar je perspectief erachter begrijp ik volkomen.
pi_217996487
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:35 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]

Je mist zelf blijkbaar de informatie om hier een mening over te vormen. Kijk eens buiten je bubbel.
Jij deelt ook de mening met een user die overduidelijk totale bullshit verkondigt. Iran mikt op burgers Israel niet, op basis van werkelijk niets.
Wat is dan je argument dat Israel atoomwapens mag hebben maar Iran niet. Dat Iran zo gevaarlijk is. Israel domineert dat land met speels gemak. Je kunt wel stellen dat Iran zo gevaarlijk is maar voorlopig maakt het IDF veel gemakkelijker tienduizenden onschuldige mensen dood dan de Iraanse Garde.

Je hebt duidelijk last van extreme dunning kruger als je mij probeert de maat te meten. Een beetje bescheidenheid zou je staan als je zo ver buiten de werkelijkheid wil leven. Al helemaal als je anderen de maat wil meten.
pi_217996513
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Jawel joh, je gunt toch iedereen en elk land toch gewoon atoomwapens, sterker nog, geef ook atoombommen aan kinderen, liefst atoombommen die ze aan fatbikes kunnen vastmaken, mijn demente oma, ook een atoombom, de inwoners van North Sentinel Island, minimaal tien atoombommen om zich eens een keer goed te verdedigen, dat zal die Joden leren, de Orangisten in Belfast, bewapenen met atoomwapens, eindelijk een echte oorlog met die vermaledijde Christenen.
Ik ben ervoor om regels gelijk toe te passen in gelijke situaties. Hoe stel jij voor te bepalen welke landen atoomwapens mogen en welke niet? WIj en onze bondgenoten wel de rest niet, waarom zou de rest dat accepteren?
pi_217996516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je mist zelf blijkbaar de informatie om hier een mening over te vormen. Kijk eens buiten je bubbel.
Jij deelt ook de mening met een user die overduidelijk totale bullshit verkondigt. Iran mikt op burgers Israel niet, op basis van werkelijk niets.
Wat is dan je argument dat Israel atoomwapens mag hebben maar Iran niet. Dat Iran zo gevaarlijk is. Israel domineert dat land met speels gemak. Je kunt wel stellen dat Iran zo gevaarlijk is maar voorlopig maakt het IDF veel gemakkelijker tienduizenden onschuldige mensen dood dan de Iraanse Garde.

Je hebt duidelijk last van extreme dunning kruger als je mij probeert de maat te meten. Een beetje bescheidenheid zou je staan als je zo ver buiten de werkelijkheid wil leven. Al helemaal als je anderen de maat wil meten.
Naja, zo'n 1000 executies in Iran per jaar tikt ook wel lekker aan hoor.
pi_217996520
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nope ik geloof dat joodse levens evenveel waard zijn als niet joodse levens. Als je dat antisemitisch vindt ligt het probleem bij jou.
pi_217996539
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Naja, zo'n 1000 executies in Iran per jaar tikt ook wel lekker aan hoor.
Valt toch in het niet bij wat we in Gaza zien de afgelopen 2 jaar. De dodenteller door het conflict met Israel staat in minder dan een week al op 1000 voor Iran. Ik mag dat regime ook niet, dat van Iran mooi als ze omvallen. Maar laten we niet doen alsof zij het ultieme kwaad zijn en hun tegenstanders prima gozers. Het zijn allemaal mensen.
pi_217996559
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Valt toch in het niet bij wat we in Gaza zien de afgelopen 2 jaar.
Ik vind die dooien in gaza eigenlijk wel meevallen ivm al die kinderen en meisjes die het regime in iran afmaakt.

Om je stupide jij-bak maar ff om te draaien.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_217996582
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Valt toch in het niet bij wat we in Gaza zien de afgelopen 2 jaar. De dodenteller door het conflict met Israel staat in minder dan een week al op 1000 voor Iran. Ik mag dat regime ook niet, dat van Iran mooi als ze omvallen. Maar laten we niet doen alsof zij het ultieme kwaad zijn en hun tegenstanders prima gozers. Het zijn allemaal mensen.
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.

Ik heb voor de acties van de regering Netanyahu ook geen sympathie (Gaza vind ik persoonljik buitenproportioneel), voor het Joodse volk dan weer wel. En om eerlijk te zijn ben ik nog nooit een onaardige Iraniër tegengekomen. In tegenstelling tot het regime in Iran.
pi_217996597
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik doe niets anders, en dat heb ik meerdere keren aangetoond hier. Dus kom niet met dat kinderachtig “ja maar jij”-reflex aanzetten alsjeblieft ;)

quote:
Jij deelt ook de mening met een user die overduidelijk totale bullshit verkondigt.
Ik weet zeker dat ik ook diverse meningen zou delen met bijvoorbeeld Adolf Hitler. Is dat een probleem?

quote:
Wat is dan je argument dat Israel atoomwapens mag hebben maar Iran niet.
Onder andere het NPV (waar Israel overigens geen deel van uitmaakt). Maar vooral de historie rondom Iran en de geopolitiek die het voert op basis van fundamentalistisch islamisme.

quote:
Dat Iran zo gevaarlijk is. Israel domineert dat land met speels gemak. Je kunt wel stellen dat Iran zo gevaarlijk is maar voorlopig maakt het IDF veel gemakkelijker tienduizenden onschuldige mensen dood dan de Iraanse Garde.
Dat is een valse vergelijking. Immers heeft Iran het veelvoud aan bloed vergoten via haar proxies en nog erger: binnen hun eigen landsgrenzen. Je weet wel, vrouwen, homo’s en andere critici.

quote:
Ik hoef maar minimaal bescheidenheid te tonen over onderwerpen waar ik heel veel kennis over bezit, en toch doe ik het.

Ik probeer je niet de les te lezen, maar je leent je er wel voor. Ik ken je verder niet, maar je hele “ja maar jij!” komt vrij onvolwassen over. Hopelijk komt deze zelfreflectie nog. Ik moet heel eerlijk bekennen dat het bij mij ook een tijd heeft geduurd. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door 2172619626795 op 20-06-2025 21:18:31 ]
pi_217996600
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vind die dooien in gaza eigenlijk wel meevallen ivm al die kinderen en meisjes die het regime in iran afmaakt.

Om je stupide jij-bak maar ff om te draaien.
Die snap ik niet. Kinderen in Iran zijn meer waard voor je dan kinderen in Gaza?
quote:
‘Unimaginable horrors’: more than 50,000 children reportedly killed or injured in the Gaza Strip
https://www.unicef.org/pr(...)r-injured-gaza-strip
Ik snap niet zo goed wat het punt is 25000 dode en gewonde kinderen per jaar door toedoen van Israel in Gaza valt wel mee want in Iran vermoord het regime 1000 kinderen per jaar.

Omdat ik zei dat Iran minder dodelijk is? Duurt blijkbaar 25 jaar voordat Iran aan die 25000 zit. Dan zou ik liever kind zijn in Iran dan in Gaza maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 juni 2025 @ 20:58:57 #223
284411 crew  heywoodu
pi_217996604
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.
Doet een beetje denken aan Wenen 1683, waar in onze contreien vaak gedaan wordt alsof dat 'goed tegen kwaad' was :P

(hoewel het in dit geval wel wat duidelijker is, denk ik, met in elk geval één partij die al decennia aangeeft dat één van hun grote doelen de vernietiging van een ander land is)
pi_217996625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb voor de acties van de regering Netanyahu ook geen sympathie (Gaza vind ik persoonljik buitenproportioneel), voor het Joodse volk dan weer wel. En om eerlijk te zijn ben ik nog nooit een onaardige Iraniër tegengekomen. In tegenstelling tot het regime in Iran.
Ja maar dit deel ik. Ik ken ook alleen maar fijne Iraniers dat regime is uiteraard op geen enkele wijze iets waar ik waarden mee zou delen. Ik heb niks met Israel maar de mensen in Israel gun ik het beste, nouja behalve natuurlijk de mensen die de genocide of etnische zuivering ondersteunen die gun ik niets. Dat is niet anders dan mensen die het Iraanse regime steunen, maar die ken ik niet want die zijn over het algemeen daar niet hier.
pi_217996639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap niet zo goed wat het punt is 25000 dode en gewonde kinderen per jaar door toedoen van Israel in Gaza valt wel mee want in Iran vermoord het regime 1000 kinderen per jaar.
Ja, maar hamas schiet tegenstanders ook gewoon af, en hongert haar bevolking uit.

Dat spelletje waren we toch mee bezig, werkelijk elke kritiek parreren met wat de ander doet, "jij-bakken"?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')