abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217995855
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:23 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Er is Uranium gevonden dat zelfs 83% verrijkt was, dat uit het controversiële Fordow kwam. Iran bagatelliseerde de significantie ervan en kort nadat er druk werd uitgeoefend door het IAEA, begon Iran verdere toezicht te saboteren en te frustreren.

Er zijn meer dan genoeg redenen om aan te nemen dat Iran inmiddels genoeg verrijkt Uranium heeft om een atoombom mee te maken. Bewijs daarvoor hebben we nog niet gezien inderdaad, want ze hebben de laatste paar jaar geen controles toegelaten.
Oh en overigens beschikt Iran over bijna 4000kg Uranium. Niet alles daarvan is al verrijkt Uranium, maar de immense hoeveelheid die ze in de basis al hebben wordt door veel mensen echt onderschat.

[ Bericht 35% gewijzigd door 2172619626795 op 20-06-2025 19:47:21 ]
pi_217995907
Die hele discussie of Iran nu wel/niet binnen 3 weken een atoombom had is totaal niet relevant.
Dat regime financiert al tijden terreurorganisaties als Hamas, Hezbollah en de Houthi's om met raketten Israël te bestoken, en maakt er bepaald geen geheim van hun doel is Israël te vernietigen. Moet Israël daar eerst op wachten dan? Wanneer mogen ze dan wel aanvallen? Pas als Iran de atoomrakketten afvuurklaar heeft staan gericht op Israël?

Het verschil in intentie is duidelijk: Israël mikt op militaire doelen in Iran, Iran mikt op burgerwijken in Tel Aviv.
En dan begint zo'n takkewijf van PVDA-GL erover of we de verdediging Israël wel moeten willen blijven meefinancieren. Ze zou als westerse vrouw eens een middag tussen de Khomeini aanhang door moeten brengen met de bijbehorende normen en waarden, kijken of ze dan nog steeds zo supportive is :') Als ze dan nog niet verkracht van één of andere flat gelazerd is, want westerse hoer in de ogen van die mensen daar.

Echt ongelofelijk dat dit überhaupt een punt van discussie is :')
pi_217995945
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:43 schreef littlemindy het volgende:
Die hele discussie of Iran nu wel/niet binnen 3 weken een atoombom had is totaal niet relevant.
Dat regime financiert al tijden terreurorganisaties als Hamas, Hezbollah en de Houthi's om met raketten Israël te bestoken, en maakt er bepaald geen geheim van hun doel is Israël te vernietigen. Moet Israël daar eerst op wachten dan? Wanneer mogen ze dan wel aanvallen? Pas als Iran de atoomrakketten afvuurklaar heeft staan gericht op Israël?

Het verschil in intentie is duidelijk: Israël mikt op militaire doelen in Iran, Iran mikt op burgerwijken in Tel Aviv.
En dan begint zo'n takkewijf van PVDA-GL erover of we de verdediging Israël wel moeten willen blijven meefinancieren. Ze zou als westerse vrouw eens een middag tussen de Khomeini aanhang door moeten brengen met de bijbehorende normen en waarden, kijken of ze dan nog steeds zo supportive is :') Als ze dan nog niet verkracht van één of andere flat gelazerd is, want westerse hoer in de ogen van die mensen daar.

Dat maakt de discussie rondom het sterke vermoeden dat Iran over voldoende U238 beschikt voor het maken van een atoomwapen toch relevant? :@

Ik ben het overigens helemaal met je eens ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door 2172619626795 op 20-06-2025 19:54:11 ]
  vrijdag 20 juni 2025 @ 19:48:54 #179
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217995970
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Oh en overigens beschikt Iran over bijna 4000kg Uranium. Niet alles daarvan is al verrijkt Uranium, maar de immense hoeveelheid die ze in de basis al hebben wordt voor veel mensen echt onderschat.
Het lijkt wel of iedereen van alles uit de kast wil halen om te blijven geloven dat Iran onterecht is bejegend, terwijl ze zelf al jarenlang de controles saboteren van een verdrag dat ze zelf getekend hebben, zelf toegeven dat ze het materiaal lekker al hebben verplaatst, kinderachtige filmpjes en bedreigingen met atoombommen in de hoofdrol plaatsen, zelf dagelijks al jarenlang een portie bedreigingen uiten, proxy's stichten waar letterlijk in het motto staat dat Israël dood moet en de Joden vervloekt.

En als ze dan al een bom weten te maken, dan stelt dat eigenlijk niet zoveel voor, waarom zouden ze die niet mogen hebben.

Niet te filmen dit. Het is niet eens naïviteit, het is jezelf in die bubbel blijven redeneren.
pi_217995978
quote:

Natuurlijk is het wel relevant. Dat is de aangevoerde reden van de inval van Iran, en het grote dilemma waar Trump mee zit.
pi_217996016
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:46 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dat maakt de discussie rondom het sterke vermoeden dat Iran over voldoende U238 beschikt voor het maken van een atoomwapen toch relevant? :@
Natuurlijk is het relevant, mijn punt is dat sommigen van mening zijn dat Israël pas in actie mag komen als het al te laat is. En dat zij nu de partij zijn "die als eerste aanvalt". Nee, Iran valt Israël al jaren aan via proxy's als Hamas en Hezbollah. En worden nu eindelijk eens op hun plek gezet.
pi_217996029
quote:

Ik denk niet dat ze enige illusies heeft over Iran. Tijdens de vrouwendemonstraties daar stond ze helemaal aan de kant van de vrouwen en was ze kritisch op het kabinet dat we ons niet sterker uitspraken daarover. Er moest ook niet meer met Iran onderhandelt worden wat het was naïef om te denken dat je met een autocratisch land goeie afspraken kon maken.

Hoe dat alles en die motie met elkaar rijmen weet ik ook niet maar het lijkt me een beetje een vage dame.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 juni 2025 @ 19:55:50 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217996037
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:53 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Natuurlijk is het relevant, mijn punt is dat sommigen van mening zijn dat Israël pas in actie mag komen als het al te laat is. En dat zij nu de partij zijn "die als eerste aanvalt". Nee, Iran valt Israël al jaren aan via proxy's als Hamas en Hezbollah. En worden nu eindelijk eens op hun plek gezet.
Voor mij is het vrij simpel. De aanval zelf was heel zachtgezegd niet verstandig, niet tactisch en niet juist. Maar... nu we toch in de situatie zitten mogen ze het afmaken ook. Dat recht hebben ze mi.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 20 juni 2025 @ 19:58:18 #184
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_217996062
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:55 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze enige illusies heeft over Iran. Tijdens de vrouwendemonstraties daar stond ze helemaal aan de kant van de vrouwen en was ze kritisch op het kabinet dat we ons niet sterker uitspraken daarover. Er moest ook niet meer met Iran onderhandelt worden wat het was naïef om te denken dat je met een autocratisch land goeie afspraken kon maken.

Hoe dat alles en die motie met elkaar rijmen weet ik ook niet maar het lijkt me een beetje een vage dame.
De Jodenhaat gaat voor alles, zo simpel is het.
pi_217996069
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het lijkt wel of iedereen van alles uit de kast wil halen om te blijven geloven dat Iran onterecht is bejegend, terwijl ze zelf al jarenlang de controles saboteren van een verdrag dat ze zelf getekend hebben, zelf toegeven dat ze het materiaal lekker al hebben verplaatst, kinderachtige filmpjes en bedreigingen met atoombommen in de hoofdrol plaatsen, zelf dagelijks al jarenlang een portie bedreigingen uiten, proxy's stichten waar letterlijk in het motto staat dat Israël dood moet en de Joden vervloekt.

En als ze dan al een bom weten te maken, dan stelt dat eigenlijk niet zoveel voor, waarom zouden ze die niet mogen hebben.

Niet te filmen dit. Het is niet eens naïviteit, het is jezelf in die bubbel blijven redeneren.
Ja en dat begrijp ik dus ook niet.

Wat er in Gaza gebeurt is vreselijk en naar mijn mening inmiddels buitenproportioneel. Er worden oorlogsmisdaden gepleegd en er is door het handelen van Netanyahu een humanitaire crisis ontstaan. Dit alles ondanks dat het in eerste instantie volkomen gerechtvaardigd was om na 7 Oktober de Gazastrook binnen te vallen. Dat vind ik ook.

Maar dat moet je los zien van de situatie met Iran nu. Vooral mensen die niet bereid zijn om verder te kijken dan hun eigen bubbel lijken maar niet te kunnen begrijpen hoe dicht Iran bij een atoomwapen is en hoe extreem gevaarlijk dit is voor de regio en onze westerse samenleving.

Slechte mensen kunnen ook goede dingen doen. En in deze situatie bewijst Netanyahu de wereld nu een dienst, hetzij uit zelfzuchtigheid.
pi_217996073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:53 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Ahh zo, ja dan begrijp ik je. Wederom mee eens ^O^
pi_217996088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:55 schreef Timwonnacott het volgende:

(…) het lijkt me een beetje een vage dame.
Ja dat vooral :o

Ze komt een beetje… instabiel op mij over. Maar dat zegt mijn gevoel en mijn gevoel hoeft niet te kloppen natuurlijk.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 20:02:07 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217996099
twitter
pi_217996108
Mejuffrouw Piri kan driftig kakelen wat ze wil. Israël doet toch wel wat het zelf nodig acht om totale vernietiging te voorkomen en in Iran flikkeren ze vrouwen zoals zij van de flat af.
pi_217996114
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:02 schreef Momo het volgende:
[ x ]
35km diepte. Op het eerste oog lijkt dat gewoon een aardbeving te zijn, toch?
pi_217996117
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het is helaas blinde Israël haat. Dan is de vijand van je vijand altijd je vriend. Met alle gevolgen van dien.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 20:05:20 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217996129
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:03 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Denk het wel ja, waarschijnlijk ook net niet zwaar genoeg voor echt significante schade.
pi_217996151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk het wel ja, waarschijnlijk ook net niet zwaar genoeg voor echt significante schade.
Gelukkig maar, voordat we ook nog eens een giro 555 inzameling krijgen.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 20:08:45 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217996156
In de Sovjet Unie heeft de Tsar Bomba, zwaarste nucleaire bomb ooit, voor een beving van 5.2 op de schaal van Richter gezorgd. Moest ik aan denken want toevallig zelfde magnitude.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 juni 2025 @ 20:09:54 #195
284411 crew  heywoodu
pi_217996165
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:03 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wat anders? :D
pi_217996174
Zou wat zijn als Trump volgende week aan de NAVO partners vraagt "Are you with us or against us?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 20:12:23 #197
486919 Swango
Just saying
pi_217996182
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
4 pvda'ers die al bijna zijn overleden. Teken aan de wand. Israel verliest pr onder mensen onder de 50 jaar.

En ja. Deze motie is krankzinnig. Maar wat moet je als je opmerkt dat de jeugd + jongvolwassenen een andere kant opgaan?
Tenzij er nog oudere jongeren en jongere ouderen in Nederland zijn te vinden die nog weten hoe je leuk het stappen in Tel-Aviv kon combineren met een mooie vakantie. En dat het daar toch een tikkie anders is dan GL en PVDA ons wil laten geloven.
pi_217996185
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wat anders? :D
Ik ook niet :P

Als het een factor 10 minder diep was, dan zouden we nu toiletpapier kunnen gaan hamsteren :+
pi_217996211
Voor alle duidelijkheid: elke aardbeving in Iran met het epicentrum rondom nucleaire faciliteiten ondieper dan 5 kilometer is een diep-donkerrode vlag.

FWIW :)
  vrijdag 20 juni 2025 @ 20:17:46 #200
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217996232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:15 schreef 2172619626795 het volgende:
Voor alle duidelijkheid: elke aardbeving in Iran met het epicentrum rondom nucleaire faciliteiten ondieper dan 5 kilometer is een diep-donkerrode vlag.

FWIW :)
Aardbeving was dan wel weer in gebied rond fordow :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')