Dat klopt, maar men moet ook niet gaan roepen dat Irak nooit WMD's heeft gehad.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Laat onverlet dat de oorlog gebaseerd was op leugens.
Ja, dat zou niet kloppen inderdaad, maar ik heb niet de indruk dat dat gebeurde?!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat klopt, maar men moet ook niet gaan roepen dat Irak nooit WMD's heeft gehad.
Ik heb in het verleden bepaalde mensen wel eens iets zien roepen in die richting, maar het is alweer zolang geleden, ik zou niet meer weten wie dat waren. De inzet van dat mosterdgas tegen Iraanse troepen was trouwens de reden voor Iran om een verdrag te ondertekenen tegen de inzet van chemische wapens.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, dat zou niet kloppen inderdaad, maar ik heb niet de indruk dat dat gebeurde?!
+1 voor hoe creatief ze alles kunnen draaien.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:50 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, NOS ...
Men heeft nu een artikel geschreven waarbij men stelt toegang te hebben gekregen tot een Iraanse groepschat van Iraanse burgers tijdens deze oorlog. Alles wordt uit de kast getrokken om nu de Iraanse burgers een soort van 'Palestijnse' rol toe te bedelen en Israël verder te demoniseren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, zij zijn degenen die hier dingen nu een eigen verdraaide interpretatie aan geven. /squote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:04 schreef Aether het volgende:
[..]
+1 voor hoe creatief ze alles kunnen draaien.
Met alle respect: je doet nu precies hetzelfde waar je anderen van beticht.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Israel dat onder valse pretenties nu Iran binnenvalt (…)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Zoals we weten is meermaals uit onderzoek gebleken dat het overgrote deel van Iraniërs tegen het eigen regime, daarnaast is er ook geen reden om aan te nemen dat Israël in Iran geen onderscheid zou maken tussen burgers en nucleaire en militaire infrastructuur omdat de aard van dit conflict natuurlijk totaal anders dan die met de Palestijnen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, zij zijn degenen die hier dingen nu een eigen verdraaide interpretatie aan geven. /s
Ah, het dagelijkse klaag uurtje over de NOS is weer begonnen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals we weten is meermaals uit onderzoek gebleken dat het overgrote deel van Iraniërs tegen het eigen regime, daarnaast is er ook geen reden om aan te nemen dat Israël in Iran geen onderscheid zou maken tussen burgers en nucleaire en militaire infrastructuur omdat de aard van dit conflict natuurlijk totaal anders dan die met de Palestijnen.
Wat men bij de NOS hier overduidelijk probeert is een slachtofferschap te schetsen van Iraniërs, waar Israël schuldig aan zou zijn en dat Iraniërs en-masse min of meer het regime steunen en vooral tegen Israël zijn.
De enige bedoeling is dan ook om nu geen Palestijns slachtofferschap te gebruiken, maar Iraans slachtofferschap om de lezer verder op te stoken tegen Israël. Immers wordt Israël afgeschilderd als de partij die 'zomaar' een land aanvalt.
Een vreemde insteek van mensen die zelfs vlak na de aanslagen van 7 oktober met allerlei nuances kwamen en 'context' probeerde te geven over hoewel deze aanslagen misschien niet goed waren, was het natuurlijk niet in een vacuüm ontstaan.
We weten dat Israel en Amerika al een keer precies dezelfde leugens hebben gebruikt voor een invasie, Irak. We weten dat beide landen zeer onbetrouwbaar zijn, vaker op dit type leugens betrapt. Waarom geef je ze dan het voordeel van de twijfel. Als ze bewijs tonen kunnen ze dat gebruiken als reden voor een aanval, voordat ze bewijs tonen is het enkel propaganda praat.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:17 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Met alle respect: je doet nu precies hetzelfde waar je anderen van beticht.
In de vorige topics heb ik tevens uitgelegd waarom de kans aanzienlijk is dat Iran inmiddels over genoeg verrijkt materiaal bezit om een atoomwapen mee te maken.
Maar nogmaals: we weten het (nog) niet. Ik niet, maar jij ook niet. Alleen Israel (en waarschijnlijk de VS) kent de waarheid vooralsnog.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:22 schreef Perrin het volgende:
Khamenei belt met Trump en waarschuwt hem: Ik had vannacht een droom dat heel New York een smeulende ruïne was.
Trump antwoordt: Dat is apart, ik droomde juist dat Teheran een bruisende high-tech stad was vol grote reclameborden.
Khamenei vraagt, benieuwd: Oh, wat stond er dan op die reclameborden?
Trump haalt zijn schouders op: Geen idee, ik spreek geen Hebreeuws.Goede poets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mensen het hebben over apartheid hebben ze het doorgaans niet over de groep met een Israëlisch paspoort, maar om de miljoenen Palestijnen die volgens Israëlische kaartjes in Israël wonen, maar niet mogen stemmen of van dezelfde voorzieningen gebruik maken.quote:
Bedoel je de arabieren die in Israel wonen met een Jordaans paspoort?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als mensen het hebben over apartheid hebben ze het doorgaans niet over de groep met een Israëlisch paspoort, maar om de miljoenen Palestijnen die volgens Israëlische kaartjes in Israël wonen, maar niet mogen stemmen of van dezelfde voorzieningen gebruik maken.
Het is prima dat de NOS bericht over de situatie in Iran, maar waarom moet dat samengaan met het demoniseren van Israël? In nog geen artikel is gesproken over dat 80% van de Iraniërs niet achter het regime staan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, het dagelijkse klaag uurtje over de NOS is weer begonnen.
Er zijn toch best wat mensen op de vlucht en de bommen vliegen hun om de oren. Dat is op zich wel nieuwswaardig. Als het alleen over de Iraniërs zou gaan heb je een punt maar er zijn ook dagelijks reportages op het NOS journaal over de impact van de raketten van Iran, en wat dat doet met de bevolking.
Blijft interessant dat mensen die de NOS haten zo graag op de site van de NOS speuren tot ze iets gevonden hebben wat ze irriteert. Geeft dat nou ook een soort van vreugde gevoel? Zo van: Ik heb weer wat gevonden waar ik boos over ben?
Israëlische Arabieren hebben gewoon stemrecht in Israël. Er zijn zelfs Arabisch en Islamitische politieke partijen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als mensen het hebben over apartheid hebben ze het doorgaans niet over de groep met een Israëlisch paspoort, maar om de miljoenen Palestijnen die volgens Israëlische kaartjes in Israël wonen, maar niet mogen stemmen of van dezelfde voorzieningen gebruik maken.
Helder. Maar zou je er dan alsjeblieft mee op willen houden?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
We weten dat Israel en Amerika al een keer precies dezelfde leugens hebben gebruikt voor een invasie, Irak. We weten dat beide landen zeer onbetrouwbaar zijn, vaker op dit type leugens betrapt. Waarom geef je ze dan het voordeel van de twijfel. Als ze bewijs tonen kunnen ze dat gebruiken als reden voor een aanval, voordat ze bewijs tonen is het enkel propaganda praat.
Dat je zegt het niet te weten maakt juist dat je terughoudend moet zijn in het rechtvaardigen van de aanval.
Als je het niet weet waarom stel je dan dat er misschien een goede reden is. Zonder het bewijs is dat niet waar. Tenminste zonder bewijs kan je op die manier een aanval op alles en iedereen goedkeuren. Israel en Amerika kunnen zonder bewijs net zo goed beweren dat jij een atoombom in je slaapkamer maakt dus dat er een ICBM jouw kant op moet. Het zou waar kunnen zijn better safe than sorry toch.
Ik geloof niet zo in niemand behalve veiligheidsdiensten kan iets weten van deze situatie. Zo'n heilig vertrouwen in schimmige organisaties als veiligheidsdiensten die je niet kunt controleren is nogal problematisch, zeker als het buitenlandse veiligheidsdiensten zijn.
Blijkbaar is dit iets waar alleen het westen, met in het bijzonder Israël en de VS zich druk over maakt. Zou ook goed kunnen dat China Iran van de nodige snufjes gaat voorzien dat ze zich beter kunnen beschermen, want China heeft veel belangen daar. Zoals we wel weten kunnen ze dat gerust doen, ze zijn ondertussen een maatje te groot om de les te worden gelezen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:42 schreef TheJanitor het volgende:
Dat Iran uranium heeft verrijkt tot 60% is toch al bewezen? Dat is 12x zo hoog dan nodig is voor civiele doeleinden en de enige reden om zoiets te doen is om een bom te maken.
Er is Uranium gevonden dat zelfs 83% verrijkt was, dat uit het controversiële Fordow kwam. Iran bagatelliseerde de significantie ervan en kort nadat er druk werd uitgeoefend door het IAEA, begon Iran verdere toezicht te saboteren en te frustreren.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:42 schreef TheJanitor het volgende:
Dat Iran uranium heeft verrijkt tot 60% is toch al bewezen? Dat is 12x zo hoog dan nodig is voor civiele doeleinden en de enige reden om zoiets te doen is om een bom te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |