abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217996644
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Doet een beetje denken aan Wenen 1683, waar in onze contreien vaak gedaan wordt alsof dat 'goed tegen kwaad' was :P

(hoewel het in dit geval wel wat duidelijker is, denk ik, met in elk geval één partij die al decennia aangeeft dat één van hun grote doelen de vernietiging van een ander land is)
Er gaat geen belletje rinkelen, dus ik ga google eens raadplegen wat er toen allemaal gebeurde
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 juni 2025 @ 21:03:37 #227
284411 crew  heywoodu
pi_217996659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Er gaat geen belletje rinkelen, dus ik ga google eens raadplegen wat er toen allemaal gebeurde
Gratis hint om ook naar te zoeken: de 'Winged Hussars', een van de meest epische 'units' ooit op het strijdtoneel en de redders van Wenen _O_
pi_217996669
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee hoor, jij bent het probleem juist met je omdraaien, en omdat we hier wel in een vrij land leven mag je zelf kiezen of je dat doet omdat je niet deugt of omdat dat je een laag IQ hebt.
Uhuh, zo op de man spelen laat wel zien dat je een groot intellect hebt. Dat je meteen iemand waar je het mee oneens hebt wil ontzeggen dat die persoon deugt is ook een prachtige red flag zoals men dat noemt.

Je komt er gewoon niet uit op argumenten. Wat draai ik om dan door te zeggen dat ik Israelische levens net zoveel waard vind als niet Israelische levens.
pi_217996735
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.
Ik ben vooral blij dat men vorige eeuw geen tijd had voor deze filosofische beschouwingen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 20 juni 2025 @ 21:13:56 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217996754
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die snap ik niet. Kinderen in Iran zijn meer waard voor je dan kinderen in Gaza?
[..]
https://www.unicef.org/pr(...)r-injured-gaza-strip
Ik snap niet zo goed wat het punt is 25000 dode en gewonde kinderen per jaar door toedoen van Israel in Gaza valt wel mee want in Iran vermoord het regime 1000 kinderen per jaar.
Nee hoor, dit is volledig de eigen schuld van de Palestijnen zelf.

Zoals vaker uitgelegd, men blijft maar bezig met terrorisme en wil de wapens niet neerleggen. Prima, dan gaat Israël door met eigenhandig de terroristische infrastructuur elimineren, terroristen uitschakelen en de gijzelaars proberen te bevrijden. Als de Palestijnen daarvoor kinderen en burgers willen opofferen, dat is zeer tragisch maar hun eigen keus.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217996803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Uhuh, zo op de man spelen laat wel zien dat je een groot intellect hebt. Dat je meteen iemand waar je het mee oneens hebt wil ontzeggen dat die persoon deugt is ook een prachtige red flag zoals men dat noemt.

Je komt er gewoon niet uit op argumenten. Wat draai ik om dan door te zeggen dat ik Israelische levens net zoveel waard vind als niet Israelische levens.
@UitStraling heeft hier genoeg argumenten gegeven. Dat jij ervoor kiest om daar niet op in te haken, wellicht omdat jij ook ziet dat sommigen standhouden, zegt niets over hem naar mijn mening.

Ik deel ze ook niet allemaal, maar ik val hem daar dan ook niet op aan.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 21:23:11 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217996826
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217996834
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:57 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik doe niets anders, en dat heb ik meerdere keren aangetoond hier. Dus kom niet met dat kinderachtig “ja maar jij”-reflex aanzetten alsjeblieft ;)
Geen idee waar dat uit zou moeten blijken. Dat meerdere mensen mij aanvallen en zeggen dat ik antisemiet ben en ontkennen dat ik deug etcetera geeft al wel aan dat ik buiten mijn bubbel kom.

quote:
Ik weet zeker dat ik ook diverse meningen zou delen met bijvoorbeeld Adolf Hitler. Is dat een probleem?
Hangt ervanaf welke. Ik ga er vanuit dat ik er ook wel enkele zal delen, hij hield van dieren toch, de autobbahn.
Over het algemeen sta ik als Marxist recht tegenover de hele fascistische ideologie.

quote:
Onder andere het NPV (waar Israel overigens geen deel van uitmaakt). Maar vooral de historie rondom Iran en de geopolitieke die het voert op basis van fundamentalistisch islamisme.
Ja ik ken die historie. Ik snap daarbij ook dat deze dreiging die Amerika en Israel van Iran uit laten gaan ook zwaar wordt overdreven met politieke motivatie. Ted Cruz beweerde dat Iran plannen heeft Trump te vermoorden, 0 bewijs ervoor. Typisch voorbeeld van hoe dat type leugens met achteloos gemak het publiek beinvloeden tegen Iran. Alsof ze compleet gestoord zijn. Trump schud een keer een handje met de ex-Al Qaida leider van Syrië en noemt hem een fighter en good guy. Met hetzelfde gemak zou Amerika hem onderdeel maken van de Axis of evil als ze willen.
Tegelijkertijd wordt de rol van Saudi Arabie in geval van fundamenalistisch islamisme om geopolitiek redenen constant uitgevlakt.

Het is voor een groot deel moreel gelul waar vergelijkbare situaties compleet verschillend voor worden gesteld want Iran is na het opblazen van de Nucleaire deal meer richting Rusland opgeschoven maar Saudi Arabie zegt team Westernisering te zijn. Geen land naast Amerika heeft een atoombom offensief gebruikt, gelul over dat Iran niet kan wachten tot ze ons nuken is echt totaal bespottelijk, ik denk dat we nog eerder een Amerikaanse nuke vangen.

quote:
Dat is een valse vergelijking. Immers heeft Iran het veelvoud aan bloed vergoten via haar proxies en nog erger: binnen hun eigen landsgrenzen. Je weet wel, vrouwen, homo’s en andere critici.
Hoeveel van de verantwoordelijkheid van daden door de proxies leg je bij Iran? Waarom is het erger als een regime de eigen bevolking vermoord dan als ze het over de grens doen? Vind dat echt een rare overonderstelling.
Ja over homo's beginnen is uiteraard weer typisch. Wat ondernemen we tegen andere landen in het M-O die weinig met homo's en vrouwen hebben. Dit als gelegenheidsargument tegen Iran gebruiken is altijd zo typisch. Amerika is bezig met het recht op abortus beperken, vinden vrouwen niet leuk daar nemen we toch ook weinig stelling tegen dat ze dan maar een regime change verdienen.

quote:
Ik hoef maar minimaal bescheidenheid te tonen over onderwerpen waar ik heel veel kennis over bezit, en toch doe ik het.
Je toonde bescheidenheid door te stellen dat degene die met je discussiert niets weet over het onderwerp, in een bubbel leeft. Integendeel daarmee toonde je arrogantie.

quote:
Ik probeer je niet de les te lezen, maar je leent je er wel voor. Ik ken je verder niet, maar je hele “ja maar jij!” komt vrij onvolwassen over. Hopelijk komt deze zelfreflectie nog. Ik moet heel eerlijk bekennen dat het bij mij ook een tijd heeft geduurd. :)
Kijk hier hebben we weer de projectie. Dit argument voer je nou al meermaals aan, het is zo zwak dat het jezelf niet eens bevalt. Ik doe vrijwel nooit een argument ja maar jij. Wat ik wel probeer is jouw argumenten te gebruiken om te laten zien waarom ze niet consistent zijn met sommige stellingen die je inneemt.

Bijvoorbeeld dat ik bescheiden moest zijn over gebrek aan bewijs voor de invasie. Maar dat je vervolgens zegt het eens te zijn met een post die zegt er is duidelijk onderscheid te maken tussen hoe Iran doelwitten uitkiest en Israel. Als je zoveel kennis van dit type conflict hebt, dan zal je toch wel moeten erkennen dat het nogal vroeg is om zulke stellige conclusies te trekken. Of als je zo van het empiricisme bent dat zonder onderbouwing dat een nogal boude claim is
pi_217996857
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, maar hamas schiet tegenstanders ook gewoon af, en hongert haar bevolking uit.

Dat spelletje waren we toch mee bezig, werkelijk elke kritiek parreren met wat de ander doet, "jij-bakken"?
Wat stel je voor dan? Niet meer constateren wie wat doet in het conflict? Ik denk niet dat het een jijbak is om bijvoorbeeld aantal slachtoffers aan de verschillende kanten te bekijken.
pi_217996894
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat stel je voor dan? Niet meer constateren wie wat doet in het conflict?
Ik "stel voor" dat als hier iemand een terecht verwijt richting iran en haar regime maakt, jij daar gewoon op ingaat, ipv weer:

quote:
JA MAAR ISRAEL........! *)
quote:
Ik denk niet dat het een jijbak is om bijvoorbeeld aantal slachtoffers aan de verschillende kanten te bekijken.
Had ik je al verteld dat in iran meisjes het gevang in gaan omdat ze filmpjes maken?

Want zeg nou zelf, we moeten "wel constateren wie wat doet" he.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 21:39:02 #236
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_217996942
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Oh en overigens beschikt Iran over bijna 4000kg Uranium. Niet alles daarvan is al verrijkt Uranium, maar de immense hoeveelheid die ze in de basis al hebben wordt door veel mensen echt onderschat.
Wat blijft er eigenlijk over van 4000kg Uranium na verrijking tot 90%?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 20 juni 2025 @ 21:40:22 #237
38496 Perrin
pi_217996961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:39 schreef Stoorzendert het volgende:
4000kg
Iets meer dan 20kg, goed voor 1 bom.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 21:40:44 #238
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_217996965
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:02 schreef Momo het volgende:
[ x ]
35km diep. Die Iraniërs kunnen wel diep graven zeg
  vrijdag 20 juni 2025 @ 21:41:02 #239
38496 Perrin
pi_217996970
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:40 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
35km diep. Die Iraniërs kunnen wel diep graven zeg
Bijgesteld naar 10km. Nog steeds diep.
pi_217996983
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Geen idee waar dat uit zou moeten blijken.
Nee dat snap ik, dat lukt niet als je niet bereid bent verder te kijken dan je eigen bubbel.

quote:
Dat meerdere mensen mij aanvallen en zeggen dat ik antisemiet ben en ontkennen dat ik deug etcetera geeft al wel aan dat ik buiten mijn bubbel kom.
Maar niet met betrekking tot het midden-oosten, vind ik blijken uit je standpunten en de beargumentatie erachter. En dat is begrijpelijk: want met bijna elk ander conflict of politieke dilemma’s is de hoeveelheid tijd die je normaal besteed in het inlezen van het onderwerp genoeg om er een hard standpunt in uit te dragen. Echter is de historie achter dit conflict zo immens groot en lang dat je echt een factor 100 aan informatie en tijd mag rekenen dan je normaal gesproken hoeft te doen, is mijn ervaring.

Het grootste deel van mijn leven houd ik mij hier al actief mee bezig, omdat het ondanks alle ellende tegelijkertijd heel interessant is. En zelfs nu, notabene in de topics hier, laat ik mij overhalen tot nieuwe inzichten en leer ik van anderen nieuwe dingen.

Dat jij niet ziet waaruit dat moet blijken, is toch dan toch echt een gebrek aan jou observerend vermogen naar mij toe. En overigens is dat volledig logisch: immers is het logisch dat je je niet met mij bezig houdt. Maar beweer dan ook niet anders :)

quote:
Ja ik ken die historie. Ik snap daarbij ook dat deze dreiging die Amerika en Israel van Iran uit laten gaan ook zwaar wordt overdreven met politieke motivatie. Ted Cruz beweerde dat Iran plannen heeft Trump te vermoorden, 0 bewijs ervoor.
En vervolgens kom je met een voorbeeld wat verre van historie is :P

Ik proef echt wel je oprechte interesse in het onderwerp, en je probeert je hard te maken voor je mening hierover, wat je siert, maar echt historische kennis komt gewoon niet naar voren in je post. Sorry, maar het valt op.

quote:
Tegelijkertijd wordt de rol van Saudi Arabie in geval van fundamenalistisch islamisme om geopolitiek redenen constant uitgevlakt.
Daar vinden wij elkaar :D

Op de rest van je epistel kan ik alleen maar zeggen: kijk eens goed naar jezelf, in plaats van gelijk in de “ja maar jij!!”-reflex te schieten. Een observatie is geen daad van vijandigheid. Kijk eens om je heen in dit topic, hoeveel mensen al wel niet inhoudelijk gereageerd hebben op het wankele deel van je eigen argumenten en daarbij zoveel informatie gedeeld hebben.

Als je je in een positie bevindt waarbij je moet wijzen naar alles en iedereen dat ze ongelijk hebben, dan ben je misschien zelf het probleem ;)

Dus als je écht historische kennis hebt, laat dat dan eens zien en terugkomen in je argumenten. Want op dit moment zie ik uit je posts vooral het gebrek eraan, en ik ben niet de enige die deze observatie doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 20-06-2025 21:48:24 ]
pi_217996998
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat blijft er eigenlijk over van 4000kg Uranium na verrijking tot 90%?
Meestal minder dan 1%.

Alleen is niet duidelijk welk deel van die 4000kg al verrijkt is.
pi_217997005
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik "stel voor" dat als hier iemand een terecht verwijt richting iran en haar regime maakt, jij daar gewoon op ingaat, ipv weer:
[..]
[..]
Had ik je al verteld dat in iran meisjes het gevang in gaan omdat ze filmpjes maken?

Want zeg nou zelf, we moeten "wel constateren wie wat doet" he.
Waarom zou ik daar op ingaan. Ik erken dat Iran een vreselijk regime is. Als jij het interessant vindt een opsomming te maken van wat ze allemaal fout doen doe je ding. Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden. Waarom is Afghanistan weer Taliban volgens jou? Is Irak beter of slechter af dan voor de bevrijding van Saddam? Hoe zit het met Libië succesvolle interventie? Is de situatie in Jemen al verbeterd door de rol van Saudi Arabië. Het is echt veel te simpel om een paar vervelende zaken bij een land uit te vergroten om daarmee een invasie te rechtvaardigen. Als je je best doet kan je Nederland zo ook wel Sodom en Gommorra laten lijken. Daar is Wilders bijvoorbeeld een kei in, die doet dan alsof het hier op straat net Teheran is geworden.

Of zijn we consequent en gaan we hopen op regime change in alle landen waar ze meisjes niet goed behandelen. Dan moeten we misschien naar 10% richting defensie.
pi_217997013
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden.
Waar zeg ik dat?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 21:49:01 #244
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_217997026
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:45 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Meestal minder dan 1%.

Alleen is niet duidelijk welk deel van die 4000kg al verrijkt is.
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Israël? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?

Die installatie in Fordow staat er toch ook al een tijdje neem ik aan?
pi_217997032
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
Wordt het proces iedere keer verstoord door Israël?
Yup.

Is al vrij lang een rode draad. Van relatief ongezien gewoon atoomgeleerden omleggen, tot aan de high profile stuxnet hack.
pi_217997072
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Israël? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?

Die installatie in Fordow staat er toch ook al een tijdje neem ik aan?
Het Non-proliferatieverdrag.

Onder anderen Pakistan heeft deze nooit getekend. Dus die ,,konden doen wat ze willen”.

Naast Pakistan hebben ook India, Israel en uiteraard Noord-Korea dat verdrag niet ondertekend.
pi_217997124
Trump weet het beter dan de inlichtingsdiensten o|O

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 juni 2025 @ 22:01:54 #248
284411 crew  heywoodu
pi_217997137
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Maar over twee weken weet hij het zeker.
pi_217997141
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Oei :@

Gelukkig kan Tulsi goed incasseren. Wel pijnlijk moment, voor beiden.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 22:03:45 #250
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217997147
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.

Ik heb voor de acties van de regering Netanyahu ook geen sympathie (Gaza vind ik persoonljik buitenproportioneel), voor het Joodse volk dan weer wel. En om eerlijk te zijn ben ik nog nooit een onaardige Iraniër tegengekomen. In tegenstelling tot het regime in Iran.
Precies.

Pas als iedereen eindelijk begrijpt dat elk kamp (welk kamp dan ook) zowel daders als slachtoffers kent, dan...

Maar het muntje zit inmiddels zo enorm vastgeplakt tussen de kauwgom, waarmee de kampkiezers continu elkaars kauwgombalautomaat proberen te saboteren, dat ik vrees dat ie niet meer gaat vallen.

Stelletje doordraaiers zijn het. Ze komen geen steek verder met hun carrousel en blijven achter met slechts twee broekzakken vol kleverige kauwgomballen.

Ik moet opeens aan mijn basisschooltijd denken.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')