Er gaat geen belletje rinkelen, dus ik ga google eens raadplegen wat er toen allemaal gebeurdequote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doet een beetje denken aan Wenen 1683, waar in onze contreien vaak gedaan wordt alsof dat 'goed tegen kwaad' was
(hoewel het in dit geval wel wat duidelijker is, denk ik, met in elk geval één partij die al decennia aangeeft dat één van hun grote doelen de vernietiging van een ander land is)
Gratis hint om ook naar te zoeken: de 'Winged Hussars', een van de meest epische 'units' ooit op het strijdtoneel en de redders van Wenenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er gaat geen belletje rinkelen, dus ik ga google eens raadplegen wat er toen allemaal gebeurde
Uhuh, zo op de man spelen laat wel zien dat je een groot intellect hebt. Dat je meteen iemand waar je het mee oneens hebt wil ontzeggen dat die persoon deugt is ook een prachtige red flag zoals men dat noemt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent het probleem juist met je omdraaien, en omdat we hier wel in een vrij land leven mag je zelf kiezen of je dat doet omdat je niet deugt of omdat dat je een laag IQ hebt.
Ik ben vooral blij dat men vorige eeuw geen tijd had voor deze filosofische beschouwingen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.
Nee hoor, dit is volledig de eigen schuld van de Palestijnen zelf.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Kinderen in Iran zijn meer waard voor je dan kinderen in Gaza?
[..]
https://www.unicef.org/pr(...)r-injured-gaza-strip
Ik snap niet zo goed wat het punt is 25000 dode en gewonde kinderen per jaar door toedoen van Israel in Gaza valt wel mee want in Iran vermoord het regime 1000 kinderen per jaar.
@UitStraling heeft hier genoeg argumenten gegeven. Dat jij ervoor kiest om daar niet op in te haken, wellicht omdat jij ook ziet dat sommigen standhouden, zegt niets over hem naar mijn mening.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uhuh, zo op de man spelen laat wel zien dat je een groot intellect hebt. Dat je meteen iemand waar je het mee oneens hebt wil ontzeggen dat die persoon deugt is ook een prachtige red flag zoals men dat noemt.
Je komt er gewoon niet uit op argumenten. Wat draai ik om dan door te zeggen dat ik Israelische levens net zoveel waard vind als niet Israelische levens.
Geen idee waar dat uit zou moeten blijken. Dat meerdere mensen mij aanvallen en zeggen dat ik antisemiet ben en ontkennen dat ik deug etcetera geeft al wel aan dat ik buiten mijn bubbel kom.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:57 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik doe niets anders, en dat heb ik meerdere keren aangetoond hier. Dus kom niet met dat kinderachtig “ja maar jij”-reflex aanzetten alsjeblieft
Hangt ervanaf welke. Ik ga er vanuit dat ik er ook wel enkele zal delen, hij hield van dieren toch, de autobbahn.quote:Ik weet zeker dat ik ook diverse meningen zou delen met bijvoorbeeld Adolf Hitler. Is dat een probleem?
Ja ik ken die historie. Ik snap daarbij ook dat deze dreiging die Amerika en Israel van Iran uit laten gaan ook zwaar wordt overdreven met politieke motivatie. Ted Cruz beweerde dat Iran plannen heeft Trump te vermoorden, 0 bewijs ervoor. Typisch voorbeeld van hoe dat type leugens met achteloos gemak het publiek beinvloeden tegen Iran. Alsof ze compleet gestoord zijn. Trump schud een keer een handje met de ex-Al Qaida leider van Syrië en noemt hem een fighter en good guy. Met hetzelfde gemak zou Amerika hem onderdeel maken van de Axis of evil als ze willen.quote:Onder andere het NPV (waar Israel overigens geen deel van uitmaakt). Maar vooral de historie rondom Iran en de geopolitieke die het voert op basis van fundamentalistisch islamisme.
Hoeveel van de verantwoordelijkheid van daden door de proxies leg je bij Iran? Waarom is het erger als een regime de eigen bevolking vermoord dan als ze het over de grens doen? Vind dat echt een rare overonderstelling.quote:Dat is een valse vergelijking. Immers heeft Iran het veelvoud aan bloed vergoten via haar proxies en nog erger: binnen hun eigen landsgrenzen. Je weet wel, vrouwen, homo’s en andere critici.
Je toonde bescheidenheid door te stellen dat degene die met je discussiert niets weet over het onderwerp, in een bubbel leeft. Integendeel daarmee toonde je arrogantie.quote:Ik hoef maar minimaal bescheidenheid te tonen over onderwerpen waar ik heel veel kennis over bezit, en toch doe ik het.
Kijk hier hebben we weer de projectie. Dit argument voer je nou al meermaals aan, het is zo zwak dat het jezelf niet eens bevalt. Ik doe vrijwel nooit een argument ja maar jij. Wat ik wel probeer is jouw argumenten te gebruiken om te laten zien waarom ze niet consistent zijn met sommige stellingen die je inneemt.quote:Ik probeer je niet de les te lezen, maar je leent je er wel voor. Ik ken je verder niet, maar je hele “ja maar jij!” komt vrij onvolwassen over. Hopelijk komt deze zelfreflectie nog. Ik moet heel eerlijk bekennen dat het bij mij ook een tijd heeft geduurd.
Wat stel je voor dan? Niet meer constateren wie wat doet in het conflict? Ik denk niet dat het een jijbak is om bijvoorbeeld aantal slachtoffers aan de verschillende kanten te bekijken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar hamas schiet tegenstanders ook gewoon af, en hongert haar bevolking uit.
Dat spelletje waren we toch mee bezig, werkelijk elke kritiek parreren met wat de ander doet, "jij-bakken"?
Ik "stel voor" dat als hier iemand een terecht verwijt richting iran en haar regime maakt, jij daar gewoon op ingaat, ipv weer:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan? Niet meer constateren wie wat doet in het conflict?
quote:JA MAAR ISRAEL........!![]()
Had ik je al verteld dat in iran meisjes het gevang in gaan omdat ze filmpjes maken?quote:Ik denk niet dat het een jijbak is om bijvoorbeeld aantal slachtoffers aan de verschillende kanten te bekijken.
Wat blijft er eigenlijk over van 4000kg Uranium na verrijking tot 90%?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Oh en overigens beschikt Iran over bijna 4000kg Uranium. Niet alles daarvan is al verrijkt Uranium, maar de immense hoeveelheid die ze in de basis al hebben wordt door veel mensen echt onderschat.
Iets meer dan 20kg, goed voor 1 bom.quote:
35km diep. Die Iraniërs kunnen wel diep graven zegquote:
Bijgesteld naar 10km. Nog steeds diep.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
35km diep. Die Iraniërs kunnen wel diep graven zeg
Nee dat snap ik, dat lukt niet als je niet bereid bent verder te kijken dan je eigen bubbel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee waar dat uit zou moeten blijken.
Maar niet met betrekking tot het midden-oosten, vind ik blijken uit je standpunten en de beargumentatie erachter. En dat is begrijpelijk: want met bijna elk ander conflict of politieke dilemma’s is de hoeveelheid tijd die je normaal besteed in het inlezen van het onderwerp genoeg om er een hard standpunt in uit te dragen. Echter is de historie achter dit conflict zo immens groot en lang dat je echt een factor 100 aan informatie en tijd mag rekenen dan je normaal gesproken hoeft te doen, is mijn ervaring.quote:Dat meerdere mensen mij aanvallen en zeggen dat ik antisemiet ben en ontkennen dat ik deug etcetera geeft al wel aan dat ik buiten mijn bubbel kom.
En vervolgens kom je met een voorbeeld wat verre van historie isquote:Ja ik ken die historie. Ik snap daarbij ook dat deze dreiging die Amerika en Israel van Iran uit laten gaan ook zwaar wordt overdreven met politieke motivatie. Ted Cruz beweerde dat Iran plannen heeft Trump te vermoorden, 0 bewijs ervoor.
Daar vinden wij elkaarquote:Tegelijkertijd wordt de rol van Saudi Arabie in geval van fundamenalistisch islamisme om geopolitiek redenen constant uitgevlakt.
Meestal minder dan 1%.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat blijft er eigenlijk over van 4000kg Uranium na verrijking tot 90%?
Waarom zou ik daar op ingaan. Ik erken dat Iran een vreselijk regime is. Als jij het interessant vindt een opsomming te maken van wat ze allemaal fout doen doe je ding. Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden. Waarom is Afghanistan weer Taliban volgens jou? Is Irak beter of slechter af dan voor de bevrijding van Saddam? Hoe zit het met Libië succesvolle interventie? Is de situatie in Jemen al verbeterd door de rol van Saudi Arabië. Het is echt veel te simpel om een paar vervelende zaken bij een land uit te vergroten om daarmee een invasie te rechtvaardigen. Als je je best doet kan je Nederland zo ook wel Sodom en Gommorra laten lijken. Daar is Wilders bijvoorbeeld een kei in, die doet dan alsof het hier op straat net Teheran is geworden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik "stel voor" dat als hier iemand een terecht verwijt richting iran en haar regime maakt, jij daar gewoon op ingaat, ipv weer:
[..]
[..]
Had ik je al verteld dat in iran meisjes het gevang in gaan omdat ze filmpjes maken?
Want zeg nou zelf, we moeten "wel constateren wie wat doet" he.
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden.
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Israël? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Meestal minder dan 1%.
Alleen is niet duidelijk welk deel van die 4000kg al verrijkt is.
Yup.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
Wordt het proces iedere keer verstoord door Israël?
Het Non-proliferatieverdrag.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Israël? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?
Die installatie in Fordow staat er toch ook al een tijdje neem ik aan?
Maar over twee weken weet hij het zeker.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
Trump weet het beter dan de inlichtingsdiensten![]()
[ x ]
Oeiquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
Trump weet het beter dan de inlichtingsdiensten![]()
[ x ]
Precies.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.
Ik heb voor de acties van de regering Netanyahu ook geen sympathie (Gaza vind ik persoonljik buitenproportioneel), voor het Joodse volk dan weer wel. En om eerlijk te zijn ben ik nog nooit een onaardige Iraniër tegengekomen. In tegenstelling tot het regime in Iran.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |