Een al gemaakt argument wat ik weerlegd heb nogmaals herhalen zonder iets aan te tonen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:43 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, dat lukt niet als je niet bereid bent verder te kijken dan je eigen bubbel.
Aannames. Verraderlijk om daar zo hard op te extrapoleren als je doet. Degene met wie je een discussie hebt minder onderschatten zal een wereld voor je doen opengaan.quote:Maar niet met betrekking tot het midden-oosten, vind ik blijken uit je standpunten en de beargumentatie erachter. En dat is begrijpelijk: want met bijna elk ander conflict of politieke dilemma’s is de hoeveelheid tijd die je normaal besteed in het inlezen van het onderwerp genoeg om er een hard standpunt in uit te dragen. Echter is de historie achter dit conflict zo immens groot en lang dat je echt een factor 100 aan informatie en tijd mag rekenen dan je normaal gesproken hoeft te doen, is mijn ervaring.
Uhuh en dat zou niet voor mij gelden omdat?quote:Het grootste deel van mijn leven houd ik mij hier al actief mee bezig, omdat het ondanks alle ellende tegelijkertijd heel interessant is. En zelfs nu, notabene in de topics hier, laat ik mij overhalen tot nieuwe inzichten en leer ik van anderen nieuwe dingen.
Aanname en een jijbak.quote:Dat jij niet ziet waaruit dat moet blijken, is toch dan toch echt een gebrek aan jou observerend vermogen naar mij toe. En overigens is dat volledig logisch: immers is het logisch dat je je niet met mij bezig houdt. Maar beweer dan ook niet anders
Touch.quote:En vervolgens kom je met een voorbeeld wat verre van historie is
Prima jouw mening. Ik zie ook vooral een hoop borstgeklop in je posts die een autoriteitsargument maken waarmee je constant je eigen kennis boven die van een ander stelt. Nogal bijzonder om dan vervolgens nederigheid van de ander te vragen.quote:Ik proef echt wel je oprechte interesse in het onderwerp, en je probeert je hard te maken voor je mening hierover, wat je siert, maar echt historische kennis komt gewoon niet naar voren in je post. Sorry, maar het valt op.
quote:Op de rest van je epistel kan ik alleen maar zeggen: kijk eens goed naar jezelf, in plaats van gelijk in de “ja maar jij!!”-reflex te schieten. Een observatie is geen daad van vijandigheid. Kijk eens om je heen in dit topic, hoeveel mensen al wel niet inhoudelijk gereageerd hebben op het wankele deel van je eigen argumenten en daarbij zoveel informatie gedeeld hebben.
Classic ik hoef helemaal naar niemand te wijzen. Niet iedereen heeft ook ongelijk. Dit topic is wel nogal een echokamer een bubbeltje.quote:Als je je in een positie bevindt waarbij je moet wijzen naar alles en iedereen dat ze ongelijk hebben, dan ben je misschien zelf het probleem
quote:Dus als je cht historische kennis hebt, laat dat dan eens zien en terugkomen in je argumenten. Want op dit moment zie ik uit je posts vooral het gebrek eraan, en ik ben niet de enige die deze observatie doet.
Alleen in de kop van een fundi is Nederland Sodom en Gomorra.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar op ingaan. Ik erken dat Iran een vreselijk regime is. Als jij het interessant vindt een opsomming te maken van wat ze allemaal fout doen doe je ding. Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden. Waarom is Afghanistan weer Taliban volgens jou? Is Irak beter of slechter af dan voor de bevrijding van Saddam? Hoe zit het met Libi succesvolle interventie? Is de situatie in Jemen al verbeterd door de rol van Saudi Arabi. Het is echt veel te simpel om een paar vervelende zaken bij een land uit te vergroten om daarmee een invasie te rechtvaardigen. Als je je best doet kan je Nederland zo ook wel Sodom en Gommorra laten lijken. Daar is Wilders bijvoorbeeld een kei in, die doet dan alsof het hier op straat net Teheran is geworden.
Of zijn we consequent en gaan we hopen op regime change in alle landen waar ze meisjes niet goed behandelen. Dan moeten we misschien naar 10% richting defensie.
Lees: beter dan Tulsy Gabbardquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
Trump weet het beter dan de inlichtingsdiensten![]()
[ x ]
Naar aanleiding van al je laatste posts begin ik mij toch echt genoodzaakt te voelen om te concluderen dat ik je overschat heb.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Aannames. Verraderlijk om daar zo hard op te extrapoleren als je doet. Degene met wie je een discussie hebt minder onderschatten zal een wereld voor je doen opengaan.
Dat is toch wel een aardige lijst van oudgediendenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het GL/PvdA congres morgen wordt een grote popcorn show.
Ik zou toch eerder naar de Mossad luisteren dan naar Tulsi, dat is en blijft een instabiel en emotioneel kwekvogeltje,quote:
Wordt dat nog ergens live gestreamd?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit argument vanuit het oogpunt van 'de rest' snap ik ook nog wel. Het voelt inderdaad wat dubbel dat er eenzijdig "wij mogen ze wel, jullie niet" bepaald kan worden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben ervoor om regels gelijk toe te passen in gelijke situaties. Hoe stel jij voor te bepalen welke landen atoomwapens mogen en welke niet? WIj en onze bondgenoten wel de rest niet, waarom zou de rest dat accepteren?
Vind je dat echt?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou toch eerder naar de Mossad luisteren dan naar Tulsi, dat is en blijft een instabiel en emotioneel kwekvogeltje,
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk dat Pakistan een beetje uit beeld heeft kunnen blijven en er ook 20-30jaar over heeft gedaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Isral? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?
Die installatie in Fordow staat er toch ook al een tijdje neem ik aan?
Het is wel wat slordig: ‘rakketten’, ‘Christen’, het ontbrekende trema op ‘Isralische’ en ‘Israli’s’.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als je kijkt naar alle verworvenheden en de recente succesacties van de Mossad sinds de ontvoering van Adolf Eichmann en je zet dit af tegen de Amerikaanse inlichtingendiensten?quote:
Whatever jij wil, ik ben liever ontopic dan elkaar proberen te psycho-analyseren. Uiteraard ben ik ook niet perfect, zal ik ook wel eens iets zeggen wat niet klopt een slecht argument gebruiken, zaken over het hoofd zien, spelfouten maken. Als je diepe dalen ziet zou het makkelijk moeten zijn te weerleggen zonder terug te hoeven grijpen op hoeveel interesse je hebt in het onderwerp of hoeveel kennis er achter je weerlegging zit.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:16 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Naar aanleiding van al je laatste posts begin ik mij toch echt genoodzaakt te voelen om te concluderen dat ik je overschat heb.
Daarbij wil ik ook zeggen dat ik die persoonlijke kijk op iemand ook weer snel bereid ben te vergeten. Dus ik bedoel hiermee niet te zeggen dat ik de deur dichtgooi.
De rest van je posts wil ik voor nu respectvol links laten liggen. Sommige dalen zijn te diep om nog uit te willen komen en zoals ik al zei wil ik de deur niet voor je dichtgooien.
Daarmee wil ik eindigen met het volgende:
De vurige motivatie achter het etaleren van je standpunt siert je. Daarnaast vind ik jouw perspectief in deze discussie niet alleen wenselijk, maar ook noodzakelijk. Zonder perspectieven zoals die van jou zou het narratief in deze discussie een glijdende schaal een richting op worden, en dat komt de situatie ook niet ten goede.
Nu beiden, ik ook, nog even goed in de spiegel kijken voor het slapengaan en morgen weer een dag
Een fijne avond toegewenst
Jij snapt hetquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar over twee weken weet hij het zeker.
Nee ik bedoel meer het dikgedrukte. Dat ze emotioneel instabiel is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je kijkt naar alle verworvenheden en de recente succesacties van de Mossad sinds de ontvoering van Adolf Eichmann en je zet dit af tegen de Amerikaanse inlichtingendiensten?
Maar het is een bizarre keuze ook, vandaar dat Trump zo aan het kontendraaien is.
Ja dat wordt een litmus test. Ach kanslozer dan het VVD congres zal moeilijk zijn. PVV heeft het maar makkelijk dat ze niet zulke inspraak toestaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dus dit is hoe mijn ouders zich jarenlang gevoeld hebbenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Een beetje als een kind dat echt morgen zijn kamer gaat opruimen
Ze heeft de Democraten verlaten omdat ze die veel te woke vond, echter vind ik dat filmpje veel te kazerig, zweverig en wensdenkerig voor iemand die de CIA en NSA moet leiden, het heeft een hoog als mijn tante een snor had gehalte.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:37 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel meer het dikgedrukte. Dat ze emotioneel instabiel is.
Over wat ze daadwerkelijk bereikt heeft weet ik te weinig af om iets over te kunnen zeggen, maar ik heb niet het idee dat ze staat de knikkebenen, zegmaar.
Ah zo, ja dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze heeft de Democraten verlaten omdat ze die veel te woke vond, echter vind ik dat filmpje veel te kazerig, zweverig en wensdenkerig voor iemand die de CIA en NSA moet leiden, het heeft een hoog als mijn tante een snor had gehalte.
Lekker Trumpquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
Trump weet het beter dan de inlichtingsdiensten![]()
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |