quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Aardbeving was dan wel weer in gebied rond fordow
Diepste boorgat dat ooit is gemaakt was 'maar' 12k diep, dus ja dat zal gewoon een aardbeving zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:20 schreef 2172619626795 het volgende:
35km is echt te diep. Denk ik.
De Sovjets hebben volgens mij de diepste ondergrondse test ooit gedaan en die was 3km diep. Nu is anderhalf of twee keer zo diep misschien nog wel een mogelijkheid, denk ik, maar 35km zou toch echt gewoon een aardbeving moeten zijn.
Het is wel… toevallig.
Ik leg mn boodschappentas weer terug in de kastquote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:25 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Diepste boorgat dat ooit is gemaakt was 'maar' 12k diep, dus ja dat zal gewoon een aardbeving zijn.
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op. En tot er bewijs is is de opgegeven reden dat Iran nucleaire wapens zou hebben niet bewezen en dus niet legitiem.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:17 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Helder. Maar zou je er dan alsjeblieft mee op willen houden?
Want je doet zelf dus precies hetzelfde als waar je een ander van beticht.
Het is het een of het ander. Niet allebei.
Ja, we weten het: totdat er een grote paddestoel boven telaviv is, is er geen bewijs, en mogen ze niks doen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op.
Als Iran in staat zou zijn om een gat van 35 km diep in de aarde te boren, daar een kernwapen naar af te laten zakken en dat ook nog eens tot ontploffing te laten brengen, dan zijn ze in een klap de technologisch meest geavanceerde natie ter wereld.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:20 schreef 2172619626795 het volgende:
35km is echt te diep. Denk ik.
De Sovjets hebben volgens mij de diepste ondergrondse test ooit gedaan en die was 3km diep. Nu is anderhalf of twee keer zo diep misschien nog wel een mogelijkheid, denk ik, maar 35km zou toch echt gewoon een aardbeving moeten zijn.
Het is wel… toevallig.
Nee, dat bedoelde ik niet. Dus alle tekst eronder heb ik maar even uit de quote gelaten.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op.
Als je dit werkelijk meent dan zou ik je toch echt willen uitnodigen om eens verder te kijken dan je eigen bubbel, en je verder te verdiepen in het Midden-Oosten. De situatie aldaar is te ingewikkeld om het hele plaatje te kunnen zien, maar wanneer je stelt “Israel heeft atoomwapens dus Iran mag ze ook”, dan is er echt overduidelijk een gebrek aan historische kennis aanwezig om met zulk groot zelfvertrouwen je mening te etaleren.quote:Daarbij zelfs als Iran een atoombom heeft is dat geen reden ze binnen te vallen. Israel heeft ook een atoombom, dat is wat mij betreft ook geen carte blanche voor alle buurlanden om preventief Israel te mogen aanvallen.
Ja precies.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als Iran in staat zou zijn om een gat van 35 km diep in de aarde te boren, daar een kernwapen naar af te laten zakken en dat ook nog eens tot ontploffing te laten brengen, dan zijn ze in een klap de technologisch meest geavanceerde natie ter wereld.
Jawel joh, je gunt toch iedereen en elk land toch gewoon atoomwapens, sterker nog, geef ook atoombommen aan kinderen, liefst atoombommen die ze aan fatbikes kunnen vastmaken, mijn demente oma, ook een atoombom, de inwoners van North Sentinel Island, minimaal tien atoombommen om zich eens een keer goed te verdedigen, dat zal die Joden leren, de Orangisten in Belfast, bewapenen met atoomwapens, eindelijk een echte oorlog met die vermaledijde Christenen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarmee ophouden. Met zeggen dat er geen bewijs is tot er bewijs is? Nee daar houd ik niet mee op. En tot er bewijs is is de opgegeven reden dat Iran nucleaire wapens zou hebben niet bewezen en dus niet legitiem.
En ik zal ook zeker niet ophouden met dat dit het tweede leven van exact dit draaiboek is. Dat het wel heel bijzonder is dat er zo'n haast gemaakt moet worden na 30 jaar claimen het duurt echt nog een maandje.
Daarbij zelfs als Iran een atoombom heeft is dat geen reden ze binnen te vallen. Israel heeft ook een atoombom, dat is wat mij betreft ook geen carte blanche voor alle buurlanden om preventief Israel te mogen aanvallen.
Wat boeit dat, wij Nederland financieren terreur organisatie Israel. Veel dodelijker dan Hamas, Hezbollah en de Houthis bij elkaar. Israel maakt er geen geheim dat ze al 30 jaar Iran's regering omver willen werpen. Israel pleegt genocide in Gaza. Wat moet Israel doen voordat we ze verantwoordelijk houden voor hun daden. Moeten ze soms eerst ons de oorlog verklaren ofzo?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:43 schreef littlemindy het volgende:
Die hele discussie of Iran nu wel/niet binnen 3 weken een atoombom had is totaal niet relevant.
Dat regime financiert al tijden terreurorganisaties als Hamas, Hezbollah en de Houthi's om met raketten Isral te bestoken, en maakt er bepaald geen geheim van hun doel is Isral te vernietigen. Moet Isral daar eerst op wachten dan? Wanneer mogen ze dan wel aanvallen? Pas als Iran de atoomrakketten afvuurklaar heeft staan gericht op Isral?
Oh, hoe weet jij of Iran niet op militaire doelen mikt? Heb je zoveel info over de effectiviteit van de Iraanse inlichtingendienst of hoe precies ze hun raketten kunnen afstellen? Israel heeft de burgerbevolking van Gaza evenmin ontzien dus nu janken dat hun burgers ook af en toe geraakt worden is typisch. we hebben het over wat 300 doden in Israel na deze aanvallen. Meer dan 1000 in Iran, maar jij zegt Israel mikt overduidelijk op militaire doelen en Iran overduidelijk op woonwijken wat is de basis van die claim dan?quote:Het verschil in intentie is duidelijk: Isral mikt op militaire doelen in Iran, Iran mikt op burgerwijken in Tel Aviv.
En dan begint zo'n takkewijf van PVDA-GL erover of we de verdediging Isral wel moeten willen blijven meefinancieren. Ze zou als westerse vrouw eens een middag tussen de Khomeini aanhang door moeten brengen met de bijbehorende normen en waarden, kijken of ze dan nog steeds zo supportive isAls ze dan nog niet verkracht van n of andere flat gelazerd is, want westerse hoer in de ogen van die mensen daar.
Het is gewoon onverdroten antisemitisme onder het mom van neutraliteit, de enige die dit niet doorheeft is de schrijver zelf.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik niet. Dus alle tekst eronder heb ik maar even uit de quote gelaten.
[..]
Als je dit werkelijk meent dan zou ik je toch echt willen uitnodigen om eens verder te kijken dan je eigen bubbel, en je verder te verdiepen in het Midden-Oosten. De situatie aldaar is te ingewikkeld om het hele plaatje te kunnen zien, maar wanneer je stelt “Israel heeft atoomwapens dus Iran mag ze ook”, dan is er echt overduidelijk een gebrek aan historische kennis aanwezig om met zulk groot zelfvertrouwen je mening te etaleren.
Wat meer bescheidenheid zou je niet misstaan.
Zo ver wil ik persoonlijk niet gaan, omdat het elke discussie die daarna komt met hem zou doodslaan. Maar je perspectief erachter begrijp ik volkomen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is gewoon onverdroten antisemitisme onder het mom van neutraliteit, de enige die dit niet doorheeft is de schrijver zelf.
Je mist zelf blijkbaar de informatie om hier een mening over te vormen. Kijk eens buiten je bubbel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik niet. Dus alle tekst eronder heb ik maar even uit de quote gelaten.
[..]
Als je dit werkelijk meent dan zou ik je toch echt willen uitnodigen om eens verder te kijken dan je eigen bubbel, en je verder te verdiepen in het Midden-Oosten. De situatie aldaar is te ingewikkeld om het hele plaatje te kunnen zien, maar wanneer je stelt “Israel heeft atoomwapens dus Iran mag ze ook”, dan is er echt overduidelijk een gebrek aan historische kennis aanwezig om met zulk groot zelfvertrouwen je mening te etaleren.
Wat meer bescheidenheid zou je niet misstaan.
Ik ben ervoor om regels gelijk toe te passen in gelijke situaties. Hoe stel jij voor te bepalen welke landen atoomwapens mogen en welke niet? WIj en onze bondgenoten wel de rest niet, waarom zou de rest dat accepteren?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jawel joh, je gunt toch iedereen en elk land toch gewoon atoomwapens, sterker nog, geef ook atoombommen aan kinderen, liefst atoombommen die ze aan fatbikes kunnen vastmaken, mijn demente oma, ook een atoombom, de inwoners van North Sentinel Island, minimaal tien atoombommen om zich eens een keer goed te verdedigen, dat zal die Joden leren, de Orangisten in Belfast, bewapenen met atoomwapens, eindelijk een echte oorlog met die vermaledijde Christenen.
Naja, zo'n 1000 executies in Iran per jaar tikt ook wel lekker aan hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je mist zelf blijkbaar de informatie om hier een mening over te vormen. Kijk eens buiten je bubbel.
Jij deelt ook de mening met een user die overduidelijk totale bullshit verkondigt. Iran mikt op burgers Israel niet, op basis van werkelijk niets.
Wat is dan je argument dat Israel atoomwapens mag hebben maar Iran niet. Dat Iran zo gevaarlijk is. Israel domineert dat land met speels gemak. Je kunt wel stellen dat Iran zo gevaarlijk is maar voorlopig maakt het IDF veel gemakkelijker tienduizenden onschuldige mensen dood dan de Iraanse Garde.
Je hebt duidelijk last van extreme dunning kruger als je mij probeert de maat te meten. Een beetje bescheidenheid zou je staan als je zo ver buiten de werkelijkheid wil leven. Al helemaal als je anderen de maat wil meten.
Nope ik geloof dat joodse levens evenveel waard zijn als niet joodse levens. Als je dat antisemitisch vindt ligt het probleem bij jou.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is gewoon onverdroten antisemitisme onder het mom van neutraliteit, de enige die dit niet doorheeft is de schrijver zelf.
Valt toch in het niet bij wat we in Gaza zien de afgelopen 2 jaar. De dodenteller door het conflict met Israel staat in minder dan een week al op 1000 voor Iran. Ik mag dat regime ook niet, dat van Iran mooi als ze omvallen. Maar laten we niet doen alsof zij het ultieme kwaad zijn en hun tegenstanders prima gozers. Het zijn allemaal mensen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Naja, zo'n 1000 executies in Iran per jaar tikt ook wel lekker aan hoor.
Ik vind die dooien in gaza eigenlijk wel meevallen ivm al die kinderen en meisjes die het regime in iran afmaakt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Valt toch in het niet bij wat we in Gaza zien de afgelopen 2 jaar.
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Valt toch in het niet bij wat we in Gaza zien de afgelopen 2 jaar. De dodenteller door het conflict met Israel staat in minder dan een week al op 1000 voor Iran. Ik mag dat regime ook niet, dat van Iran mooi als ze omvallen. Maar laten we niet doen alsof zij het ultieme kwaad zijn en hun tegenstanders prima gozers. Het zijn allemaal mensen.
Ik doe niets anders, en dat heb ik meerdere keren aangetoond hier. Dus kom niet met dat kinderachtig “ja maar jij”-reflex aanzetten alsjeblieftquote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je mist zelf blijkbaar de informatie om hier een mening over te vormen. Kijk eens buiten je bubbel.
Ik weet zeker dat ik ook diverse meningen zou delen met bijvoorbeeld Adolf Hitler. Is dat een probleem?quote:Jij deelt ook de mening met een user die overduidelijk totale bullshit verkondigt.
Onder andere het NPV (waar Israel overigens geen deel van uitmaakt). Maar vooral de historie rondom Iran en de geopolitiek die het voert op basis van fundamentalistisch islamisme.quote:Wat is dan je argument dat Israel atoomwapens mag hebben maar Iran niet.
Dat is een valse vergelijking. Immers heeft Iran het veelvoud aan bloed vergoten via haar proxies en nog erger: binnen hun eigen landsgrenzen. Je weet wel, vrouwen, homo’s en andere critici.quote:Dat Iran zo gevaarlijk is. Israel domineert dat land met speels gemak. Je kunt wel stellen dat Iran zo gevaarlijk is maar voorlopig maakt het IDF veel gemakkelijker tienduizenden onschuldige mensen dood dan de Iraanse Garde.
Ik hoef maar minimaal bescheidenheid te tonen over onderwerpen waar ik heel veel kennis over bezit, en toch doe ik het.quote:Je hebt duidelijk last van extreme dunning kruger als je mij probeert de maat te meten. Een beetje bescheidenheid zou je staan als je zo ver buiten de werkelijkheid wil leven. Al helemaal als je anderen de maat wil meten.
Die snap ik niet. Kinderen in Iran zijn meer waard voor je dan kinderen in Gaza?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind die dooien in gaza eigenlijk wel meevallen ivm al die kinderen en meisjes die het regime in iran afmaakt.
Om je stupide jij-bak maar ff om te draaien.
https://www.unicef.org/pr(...)r-injured-gaza-stripquote:‘Unimaginable horrors’: more than 50,000 children reportedly killed or injured in the Gaza Strip
Doet een beetje denken aan Wenen 1683, waar in onze contreien vaak gedaan wordt alsof dat 'goed tegen kwaad' wasquote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.
Ja maar dit deel ik. Ik ken ook alleen maar fijne Iraniers dat regime is uiteraard op geen enkele wijze iets waar ik waarden mee zou delen. Ik heb niks met Israel maar de mensen in Israel gun ik het beste, nouja behalve natuurlijk de mensen die de genocide of etnische zuivering ondersteunen die gun ik niets. Dat is niet anders dan mensen die het Iraanse regime steunen, maar die ken ik niet want die zijn over het algemeen daar niet hier.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het feit dat we doen alsof de ene kant helemaal prima is en de andere kant het kwaad is, is precies de reden dat de discussies zo grimmig zijn.
Ik heb voor de acties van de regering Netanyahu ook geen sympathie (Gaza vind ik persoonljik buitenproportioneel), voor het Joodse volk dan weer wel. En om eerlijk te zijn ben ik nog nooit een onaardige Iranir tegengekomen. In tegenstelling tot het regime in Iran.
Ja, maar hamas schiet tegenstanders ook gewoon af, en hongert haar bevolking uit.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap niet zo goed wat het punt is 25000 dode en gewonde kinderen per jaar door toedoen van Israel in Gaza valt wel mee want in Iran vermoord het regime 1000 kinderen per jaar.
Er gaat geen belletje rinkelen, dus ik ga google eens raadplegen wat er toen allemaal gebeurdequote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doet een beetje denken aan Wenen 1683, waar in onze contreien vaak gedaan wordt alsof dat 'goed tegen kwaad' was
(hoewel het in dit geval wel wat duidelijker is, denk ik, met in elk geval n partij die al decennia aangeeft dat n van hun grote doelen de vernietiging van een ander land is)
Gratis hint om ook naar te zoeken: de 'Winged Hussars', een van de meest epische 'units' ooit op het strijdtoneel en de redders van Wenenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er gaat geen belletje rinkelen, dus ik ga google eens raadplegen wat er toen allemaal gebeurde
Uhuh, zo op de man spelen laat wel zien dat je een groot intellect hebt. Dat je meteen iemand waar je het mee oneens hebt wil ontzeggen dat die persoon deugt is ook een prachtige red flag zoals men dat noemt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent het probleem juist met je omdraaien, en omdat we hier wel in een vrij land leven mag je zelf kiezen of je dat doet omdat je niet deugt of omdat dat je een laag IQ hebt.
Ik ben vooral blij dat men vorige eeuw geen tijd had voor deze filosofische beschouwingen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is volledig de eigen schuld van de Palestijnen zelf.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Kinderen in Iran zijn meer waard voor je dan kinderen in Gaza?
[..]
https://www.unicef.org/pr(...)r-injured-gaza-strip
Ik snap niet zo goed wat het punt is 25000 dode en gewonde kinderen per jaar door toedoen van Israel in Gaza valt wel mee want in Iran vermoord het regime 1000 kinderen per jaar.
@UitStraling heeft hier genoeg argumenten gegeven. Dat jij ervoor kiest om daar niet op in te haken, wellicht omdat jij ook ziet dat sommigen standhouden, zegt niets over hem naar mijn mening.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uhuh, zo op de man spelen laat wel zien dat je een groot intellect hebt. Dat je meteen iemand waar je het mee oneens hebt wil ontzeggen dat die persoon deugt is ook een prachtige red flag zoals men dat noemt.
Je komt er gewoon niet uit op argumenten. Wat draai ik om dan door te zeggen dat ik Israelische levens net zoveel waard vind als niet Israelische levens.
Geen idee waar dat uit zou moeten blijken. Dat meerdere mensen mij aanvallen en zeggen dat ik antisemiet ben en ontkennen dat ik deug etcetera geeft al wel aan dat ik buiten mijn bubbel kom.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:57 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik doe niets anders, en dat heb ik meerdere keren aangetoond hier. Dus kom niet met dat kinderachtig “ja maar jij”-reflex aanzetten alsjeblieft
Hangt ervanaf welke. Ik ga er vanuit dat ik er ook wel enkele zal delen, hij hield van dieren toch, de autobbahn.quote:Ik weet zeker dat ik ook diverse meningen zou delen met bijvoorbeeld Adolf Hitler. Is dat een probleem?
Ja ik ken die historie. Ik snap daarbij ook dat deze dreiging die Amerika en Israel van Iran uit laten gaan ook zwaar wordt overdreven met politieke motivatie. Ted Cruz beweerde dat Iran plannen heeft Trump te vermoorden, 0 bewijs ervoor. Typisch voorbeeld van hoe dat type leugens met achteloos gemak het publiek beinvloeden tegen Iran. Alsof ze compleet gestoord zijn. Trump schud een keer een handje met de ex-Al Qaida leider van Syri en noemt hem een fighter en good guy. Met hetzelfde gemak zou Amerika hem onderdeel maken van de Axis of evil als ze willen.quote:Onder andere het NPV (waar Israel overigens geen deel van uitmaakt). Maar vooral de historie rondom Iran en de geopolitieke die het voert op basis van fundamentalistisch islamisme.
Hoeveel van de verantwoordelijkheid van daden door de proxies leg je bij Iran? Waarom is het erger als een regime de eigen bevolking vermoord dan als ze het over de grens doen? Vind dat echt een rare overonderstelling.quote:Dat is een valse vergelijking. Immers heeft Iran het veelvoud aan bloed vergoten via haar proxies en nog erger: binnen hun eigen landsgrenzen. Je weet wel, vrouwen, homo’s en andere critici.
Je toonde bescheidenheid door te stellen dat degene die met je discussiert niets weet over het onderwerp, in een bubbel leeft. Integendeel daarmee toonde je arrogantie.quote:Ik hoef maar minimaal bescheidenheid te tonen over onderwerpen waar ik heel veel kennis over bezit, en toch doe ik het.
Kijk hier hebben we weer de projectie. Dit argument voer je nou al meermaals aan, het is zo zwak dat het jezelf niet eens bevalt. Ik doe vrijwel nooit een argument ja maar jij. Wat ik wel probeer is jouw argumenten te gebruiken om te laten zien waarom ze niet consistent zijn met sommige stellingen die je inneemt.quote:Ik probeer je niet de les te lezen, maar je leent je er wel voor. Ik ken je verder niet, maar je hele “ja maar jij!” komt vrij onvolwassen over. Hopelijk komt deze zelfreflectie nog. Ik moet heel eerlijk bekennen dat het bij mij ook een tijd heeft geduurd.
Wat stel je voor dan? Niet meer constateren wie wat doet in het conflict? Ik denk niet dat het een jijbak is om bijvoorbeeld aantal slachtoffers aan de verschillende kanten te bekijken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar hamas schiet tegenstanders ook gewoon af, en hongert haar bevolking uit.
Dat spelletje waren we toch mee bezig, werkelijk elke kritiek parreren met wat de ander doet, "jij-bakken"?
Ik "stel voor" dat als hier iemand een terecht verwijt richting iran en haar regime maakt, jij daar gewoon op ingaat, ipv weer:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan? Niet meer constateren wie wat doet in het conflict?
quote:JA MAAR ISRAEL........!![]()
Had ik je al verteld dat in iran meisjes het gevang in gaan omdat ze filmpjes maken?quote:Ik denk niet dat het een jijbak is om bijvoorbeeld aantal slachtoffers aan de verschillende kanten te bekijken.
Wat blijft er eigenlijk over van 4000kg Uranium na verrijking tot 90%?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Oh en overigens beschikt Iran over bijna 4000kg Uranium. Niet alles daarvan is al verrijkt Uranium, maar de immense hoeveelheid die ze in de basis al hebben wordt door veel mensen echt onderschat.
Iets meer dan 20kg, goed voor 1 bom.quote:
35km diep. Die Iranirs kunnen wel diep graven zegquote:
Bijgesteld naar 10km. Nog steeds diep.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
35km diep. Die Iranirs kunnen wel diep graven zeg
Nee dat snap ik, dat lukt niet als je niet bereid bent verder te kijken dan je eigen bubbel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee waar dat uit zou moeten blijken.
Maar niet met betrekking tot het midden-oosten, vind ik blijken uit je standpunten en de beargumentatie erachter. En dat is begrijpelijk: want met bijna elk ander conflict of politieke dilemma’s is de hoeveelheid tijd die je normaal besteed in het inlezen van het onderwerp genoeg om er een hard standpunt in uit te dragen. Echter is de historie achter dit conflict zo immens groot en lang dat je echt een factor 100 aan informatie en tijd mag rekenen dan je normaal gesproken hoeft te doen, is mijn ervaring.quote:Dat meerdere mensen mij aanvallen en zeggen dat ik antisemiet ben en ontkennen dat ik deug etcetera geeft al wel aan dat ik buiten mijn bubbel kom.
En vervolgens kom je met een voorbeeld wat verre van historie isquote:Ja ik ken die historie. Ik snap daarbij ook dat deze dreiging die Amerika en Israel van Iran uit laten gaan ook zwaar wordt overdreven met politieke motivatie. Ted Cruz beweerde dat Iran plannen heeft Trump te vermoorden, 0 bewijs ervoor.
Daar vinden wij elkaarquote:Tegelijkertijd wordt de rol van Saudi Arabie in geval van fundamenalistisch islamisme om geopolitiek redenen constant uitgevlakt.
Meestal minder dan 1%.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat blijft er eigenlijk over van 4000kg Uranium na verrijking tot 90%?
Waarom zou ik daar op ingaan. Ik erken dat Iran een vreselijk regime is. Als jij het interessant vindt een opsomming te maken van wat ze allemaal fout doen doe je ding. Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden. Waarom is Afghanistan weer Taliban volgens jou? Is Irak beter of slechter af dan voor de bevrijding van Saddam? Hoe zit het met Libi succesvolle interventie? Is de situatie in Jemen al verbeterd door de rol van Saudi Arabi. Het is echt veel te simpel om een paar vervelende zaken bij een land uit te vergroten om daarmee een invasie te rechtvaardigen. Als je je best doet kan je Nederland zo ook wel Sodom en Gommorra laten lijken. Daar is Wilders bijvoorbeeld een kei in, die doet dan alsof het hier op straat net Teheran is geworden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik "stel voor" dat als hier iemand een terecht verwijt richting iran en haar regime maakt, jij daar gewoon op ingaat, ipv weer:
[..]
[..]
Had ik je al verteld dat in iran meisjes het gevang in gaan omdat ze filmpjes maken?
Want zeg nou zelf, we moeten "wel constateren wie wat doet" he.
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden.
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Isral? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Meestal minder dan 1%.
Alleen is niet duidelijk welk deel van die 4000kg al verrijkt is.
Yup.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
Wordt het proces iedere keer verstoord door Isral?
Het Non-proliferatieverdrag.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Isral? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?
Die installatie in Fordow staat er toch ook al een tijdje neem ik aan?
Maar over twee weken weet hij het zeker.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
Trump weet het beter dan de inlichtingsdiensten![]()
[ x ]
Oeiquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Precies.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb voor de acties van de regering Netanyahu ook geen sympathie (Gaza vind ik persoonljik buitenproportioneel), voor het Joodse volk dan weer wel. En om eerlijk te zijn ben ik nog nooit een onaardige Iranir tegengekomen. In tegenstelling tot het regime in Iran.
Een al gemaakt argument wat ik weerlegd heb nogmaals herhalen zonder iets aan te tonen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:43 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, dat lukt niet als je niet bereid bent verder te kijken dan je eigen bubbel.
Aannames. Verraderlijk om daar zo hard op te extrapoleren als je doet. Degene met wie je een discussie hebt minder onderschatten zal een wereld voor je doen opengaan.quote:Maar niet met betrekking tot het midden-oosten, vind ik blijken uit je standpunten en de beargumentatie erachter. En dat is begrijpelijk: want met bijna elk ander conflict of politieke dilemma’s is de hoeveelheid tijd die je normaal besteed in het inlezen van het onderwerp genoeg om er een hard standpunt in uit te dragen. Echter is de historie achter dit conflict zo immens groot en lang dat je echt een factor 100 aan informatie en tijd mag rekenen dan je normaal gesproken hoeft te doen, is mijn ervaring.
Uhuh en dat zou niet voor mij gelden omdat?quote:Het grootste deel van mijn leven houd ik mij hier al actief mee bezig, omdat het ondanks alle ellende tegelijkertijd heel interessant is. En zelfs nu, notabene in de topics hier, laat ik mij overhalen tot nieuwe inzichten en leer ik van anderen nieuwe dingen.
Aanname en een jijbak.quote:Dat jij niet ziet waaruit dat moet blijken, is toch dan toch echt een gebrek aan jou observerend vermogen naar mij toe. En overigens is dat volledig logisch: immers is het logisch dat je je niet met mij bezig houdt. Maar beweer dan ook niet anders
Touch.quote:En vervolgens kom je met een voorbeeld wat verre van historie is
Prima jouw mening. Ik zie ook vooral een hoop borstgeklop in je posts die een autoriteitsargument maken waarmee je constant je eigen kennis boven die van een ander stelt. Nogal bijzonder om dan vervolgens nederigheid van de ander te vragen.quote:Ik proef echt wel je oprechte interesse in het onderwerp, en je probeert je hard te maken voor je mening hierover, wat je siert, maar echt historische kennis komt gewoon niet naar voren in je post. Sorry, maar het valt op.
quote:Op de rest van je epistel kan ik alleen maar zeggen: kijk eens goed naar jezelf, in plaats van gelijk in de “ja maar jij!!”-reflex te schieten. Een observatie is geen daad van vijandigheid. Kijk eens om je heen in dit topic, hoeveel mensen al wel niet inhoudelijk gereageerd hebben op het wankele deel van je eigen argumenten en daarbij zoveel informatie gedeeld hebben.
Classic ik hoef helemaal naar niemand te wijzen. Niet iedereen heeft ook ongelijk. Dit topic is wel nogal een echokamer een bubbeltje.quote:Als je je in een positie bevindt waarbij je moet wijzen naar alles en iedereen dat ze ongelijk hebben, dan ben je misschien zelf het probleem
quote:Dus als je cht historische kennis hebt, laat dat dan eens zien en terugkomen in je argumenten. Want op dit moment zie ik uit je posts vooral het gebrek eraan, en ik ben niet de enige die deze observatie doet.
Alleen in de kop van een fundi is Nederland Sodom en Gomorra.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar op ingaan. Ik erken dat Iran een vreselijk regime is. Als jij het interessant vindt een opsomming te maken van wat ze allemaal fout doen doe je ding. Dan nog is dat geen reden om te zeggen het land moet bevrijd worden. Waarom is Afghanistan weer Taliban volgens jou? Is Irak beter of slechter af dan voor de bevrijding van Saddam? Hoe zit het met Libi succesvolle interventie? Is de situatie in Jemen al verbeterd door de rol van Saudi Arabi. Het is echt veel te simpel om een paar vervelende zaken bij een land uit te vergroten om daarmee een invasie te rechtvaardigen. Als je je best doet kan je Nederland zo ook wel Sodom en Gommorra laten lijken. Daar is Wilders bijvoorbeeld een kei in, die doet dan alsof het hier op straat net Teheran is geworden.
Of zijn we consequent en gaan we hopen op regime change in alle landen waar ze meisjes niet goed behandelen. Dan moeten we misschien naar 10% richting defensie.
Lees: beter dan Tulsy Gabbardquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Naar aanleiding van al je laatste posts begin ik mij toch echt genoodzaakt te voelen om te concluderen dat ik je overschat heb.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Aannames. Verraderlijk om daar zo hard op te extrapoleren als je doet. Degene met wie je een discussie hebt minder onderschatten zal een wereld voor je doen opengaan.
Dat is toch wel een aardige lijst van oudgediendenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het GL/PvdA congres morgen wordt een grote popcorn show.
Ik zou toch eerder naar de Mossad luisteren dan naar Tulsi, dat is en blijft een instabiel en emotioneel kwekvogeltje,quote:
Wordt dat nog ergens live gestreamd?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit argument vanuit het oogpunt van 'de rest' snap ik ook nog wel. Het voelt inderdaad wat dubbel dat er eenzijdig "wij mogen ze wel, jullie niet" bepaald kan worden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben ervoor om regels gelijk toe te passen in gelijke situaties. Hoe stel jij voor te bepalen welke landen atoomwapens mogen en welke niet? WIj en onze bondgenoten wel de rest niet, waarom zou de rest dat accepteren?
Vind je dat echt?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou toch eerder naar de Mossad luisteren dan naar Tulsi, dat is en blijft een instabiel en emotioneel kwekvogeltje,
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk dat Pakistan een beetje uit beeld heeft kunnen blijven en er ook 20-30jaar over heeft gedaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ik me dan ook afvraag. Waarom heeft Pakistan ooit een kernbom kunnen ontwikkelen (met de info uit NL) terwijl Iran die hoogstwaarschijnlijk ook heeft en ook al jaren en jaren bezig is? Doen ze dan wat verkeerd? Wordt het proces iedere keer verstoord door Isral? Waarom lukte het de Pakistanen wel relatief snel?
Die installatie in Fordow staat er toch ook al een tijdje neem ik aan?
Het is wel wat slordig: ‘rakketten’, ‘Christen’, het ontbrekende trema op ‘Isralische’ en ‘Israli’s’.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als je kijkt naar alle verworvenheden en de recente succesacties van de Mossad sinds de ontvoering van Adolf Eichmann en je zet dit af tegen de Amerikaanse inlichtingendiensten?quote:
Whatever jij wil, ik ben liever ontopic dan elkaar proberen te psycho-analyseren. Uiteraard ben ik ook niet perfect, zal ik ook wel eens iets zeggen wat niet klopt een slecht argument gebruiken, zaken over het hoofd zien, spelfouten maken. Als je diepe dalen ziet zou het makkelijk moeten zijn te weerleggen zonder terug te hoeven grijpen op hoeveel interesse je hebt in het onderwerp of hoeveel kennis er achter je weerlegging zit.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:16 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Naar aanleiding van al je laatste posts begin ik mij toch echt genoodzaakt te voelen om te concluderen dat ik je overschat heb.
Daarbij wil ik ook zeggen dat ik die persoonlijke kijk op iemand ook weer snel bereid ben te vergeten. Dus ik bedoel hiermee niet te zeggen dat ik de deur dichtgooi.
De rest van je posts wil ik voor nu respectvol links laten liggen. Sommige dalen zijn te diep om nog uit te willen komen en zoals ik al zei wil ik de deur niet voor je dichtgooien.
Daarmee wil ik eindigen met het volgende:
De vurige motivatie achter het etaleren van je standpunt siert je. Daarnaast vind ik jouw perspectief in deze discussie niet alleen wenselijk, maar ook noodzakelijk. Zonder perspectieven zoals die van jou zou het narratief in deze discussie een glijdende schaal een richting op worden, en dat komt de situatie ook niet ten goede.
Nu beiden, ik ook, nog even goed in de spiegel kijken voor het slapengaan en morgen weer een dag
Een fijne avond toegewenst
Jij snapt hetquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar over twee weken weet hij het zeker.
Nee ik bedoel meer het dikgedrukte. Dat ze emotioneel instabiel is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je kijkt naar alle verworvenheden en de recente succesacties van de Mossad sinds de ontvoering van Adolf Eichmann en je zet dit af tegen de Amerikaanse inlichtingendiensten?
Maar het is een bizarre keuze ook, vandaar dat Trump zo aan het kontendraaien is.
Ja dat wordt een litmus test. Ach kanslozer dan het VVD congres zal moeilijk zijn. PVV heeft het maar makkelijk dat ze niet zulke inspraak toestaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dus dit is hoe mijn ouders zich jarenlang gevoeld hebbenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Een beetje als een kind dat echt morgen zijn kamer gaat opruimen
Ze heeft de Democraten verlaten omdat ze die veel te woke vond, echter vind ik dat filmpje veel te kazerig, zweverig en wensdenkerig voor iemand die de CIA en NSA moet leiden, het heeft een hoog als mijn tante een snor had gehalte.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:37 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel meer het dikgedrukte. Dat ze emotioneel instabiel is.
Over wat ze daadwerkelijk bereikt heeft weet ik te weinig af om iets over te kunnen zeggen, maar ik heb niet het idee dat ze staat de knikkebenen, zegmaar.
Ah zo, ja dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze heeft de Democraten verlaten omdat ze die veel te woke vond, echter vind ik dat filmpje veel te kazerig, zweverig en wensdenkerig voor iemand die de CIA en NSA moet leiden, het heeft een hoog als mijn tante een snor had gehalte.
Lekker Trumpquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Heb ChatGPT (Model o3: Advanced Reasoning) gevraagd om even een aantal scenario's uit te werken, waarna ik voor Scenario Z heb gekozen omdat dit de grootste kans heeft op permanente ontzenuwing van de bewuste berg.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:05 schreef Bredemug het volgende:
Alarm as White House Says Trump Has Not Ruled Out Dropping Nuclear Weapon on Iran
Ze zijn echt helemaal gek geworden , what the fuck
Ik ben heel erg bang dat ik met je mee moet gaan doen mijn gewaardeerde Brabantse broeder.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links is klaar voor mij.
Het wordt, voor het eerst in mijn bestaan, CDA.
De livestream zal op YouTube te volgen zijn: https://www.youtube.com/@GroenLinksPvdAquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wordt dat nog ergens live gestreamd?
Edit: Op de website PVDA/GL:
Helaas is het niet meer mogelijk om je aan te melden voor het congres. Gelukkig kun je op de dag zelf alles volgen via de livestream. Deze vind je op 21 juni op deze website.
Maak heel Brabant maar weer CDA/KVP.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben heel erg bang dat ik met je mee moet gaan doen mijn gewaardeerde Brabantse broeder.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links is klaar voor mij.
Ja die hebben de totale knieval gemaakt naar de NSDAP.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maak heel Brabant maar weer CDA/KVP.
Alles beter dan de sekte PvdA/GL.
Ze lijken het er tegenwoordig ook gewoon echt om te doen: in alles lijnrecht tegenover 'rechts' staan, ook als dat bezopen standpunten oplevert die rechtstreeks tegen je eigen oorspronkelijke ideologie en waarden ingaan. Het doel is niet meer 'links zijn' en dat uitdragen, maar uitsluitend nog 'in geen enkel ppzicht rechts zijn'.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links is klaar voor mij.
Alles beter dan de penetrante zweetlucht van landverraad, zelfhaat en witte erfschuld.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:00 schreef viagraap het volgende:
CDA
Ruikt dat nou lekker, zo'n incontinentieluier?
Tja, als de MOP niet diep genoeg gaat? Maar dat gaat natuurlijk wel de wereld op z'n kop zetten. Aan de andere kant blijft het aantal landen dat ooit een nuke heeft ingezet gewoon gelijkquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:05 schreef Bredemug het volgende:
Alarm as White House Says Trump Has Not Ruled Out Dropping Nuclear Weapon on Iran
Cda-PvdA-GLquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links is klaar voor mij.
Israel steunen is eerder landverraad te noemen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alles beter dan de penetrante zweetlucht van landverraad.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:05 schreef Bredemug het volgende:
Je kunt het niet eens op een wereldkaart aanwijzen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Israel steunen is eerder landverraad te noemen.
PvdA-GL?quote:
Ga ergens anders je domheid verkopenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Israel steunen is eerder landverraad te noemen.
Emosiesquote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
PvdA-GL?
Voor geen miljard.
Misschien kan die partij haar heil in Iran zoeken.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kunt het niet eens op een wereldkaart aanwijzen.
Edit: je kunt ze niet op een wereldkaart aanwijzen. Nederland zelfs niet.
Ik ga nog nt niet de straat op met een sjaal en een vlag.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:11 schreef viagraap het volgende:
[..]ik weet dat het vrijdagavond is maar ik ben betere verwensingen van je gewend. Geloof je dit nou echt?
5,- voor jou.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ga ergens anders je domheid verkopen
Dat dat je beeld is zegt meer over jezelf dan. Is dat nou makkelijk of moeilijk, zo zwart-wit denken?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja.
Ik ben er van overtuigd dat je Isral niet op een wereldkaart kunt aanwijzen.
Dat je het niet eens bent met steun voor Isral, is je goed recht hoor. Maar in welk opzicht is dat landverraad?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:12 schreef viagraap het volgende:
[..]
5,- voor jou.
Maar serieus, hoe wil je het steunen van een fascistisch oorlogszuchtig regime dat zichzelf het uitverkoren volk noemt ten koste van iedereen om zich heen, op basis van een erfzonde van 80 jaar geleden, dan noemen?
Wacht even...quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat dat je beeld is zegt meer over jezelf dan. Is dat nou makkelijk of moeilijk, zo zwart-wit denken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |