De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.
De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.
In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.
IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.
Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.
Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.
Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Jij suggereert dat er een bewuste keuze wordt gemaakt om geen scheiding aan te brengen. Wat dacht je van een gebrek aan veilige zones en het feit dat Isral aanvallen uitvoert op plaatsen waar ook burgers aanwezig zijn zoals ziekenhuizen, scholen en vluchtelingenkampen. Daarnaast hebben de burgers niet de controle over hoe Hamas opereert. Je kan niet zomaar een gebouw met 50 man opblazen omdat er (misschien) 2 Hamas zitten.
Je legt de verantwoordelijkheid volledig bij de Palestijnse burgers, maar zo zit het natuurlijk niet in elkaar en dat snapt iedereen wel lijkt me. Isral heeft de nog steeds de controle over de grenzen en bombardeert dichtbevolkte gebieden waardoor je nu al zoveel onnodig leed veroorzaakt hebt.
Zo simpel denken over het lot van onschuldige mensen en kinderen. Empatisch vermogen is bij sommige mensen ver te zoeken of gewoonweg niet aanwezig.
De Palestijnen brengen inderdaad bewust geen scheiding aan. Dat is een onderdeel van hun strijdwijze. Zie bijvoorbeeld:
Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
..
En het is al vele jaren bekend dat men op deze manier vechten, omdat het binnen de Palestijnse terreurbewegingen bekend is dat hoe meer burgerslachtoffers er vallen, hoe beter, want immers is dat propaganda die kan worden gebruikt tegen Isral.
[..] Fijn dat je iets van een morele standaard hebt! Kunnen we eindelijk ook de banden doorsnijden met de Isralische overheid die sommige lijken al decennia gegijzeld heeft.
Zie je trouwens dat ik daar de overheid schrijf ipv iedere Isralische inwoner/joden? Zou je misschien ook eens moeten doen met Hamas.
Oh, je bedoelt dat Isral de Palestijnen met hun eigen wapens bestrijd? En jij vervolgens meteen het probleem bij Isral gaat leggen. Ik problematiseer het bij Isral inderdaad niet, want men doet dat dus in reactie op wat de Palestijnen doen.
Zo is bijvoorbeeld de VS recent tegen de EU met importheffingen begonnen, de EU reageert daarna met in reactie op deze zet met importheffingen richting de VS. We gaan dan ook niet concluderen dat de EU een handelsoorlog is begonnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Oh, je bedoelt dat Isral de Palestijnen met hun eigen wapens bestrijd? En jij vervolgens meteen het probleem bij Isral gaat leggen. Ik problematiseer het bij Isral inderdaad niet, want men doet dat dus in reactie op wat de Palestijnen doen.
Zo is bijvoorbeeld de VS recent tegen de EU met importheffingen begonnen, de EU reageert daarna met in reactie op deze zet met importheffingen richting de VS. We gaan dan ook niet concluderen dat de EU een handelsoorlog is begonnen.
Ik neem u mee naar de originele stelling en vraag.
[..] Het merendeel van dit topic steunt terroristen. Heb het onderstaande al meerdere keren gevraagd en nog nooit een bevestigend antwoord gekregen van niemand niet. Nederland moet alle banden verbreken met mensen die lijken jarenlang gijzelen en gebruiken als politiek drukmiddel. Ben je het daarmee eens?
Je antwoord is dus nee. Mij valt een patroon op dat je terreurdaden niet erg vindt, zolang het maar tegen de juiste groep gebeurd.
Isral begon met lijkenhandel lang voordat Hamas berhaupt bestond. Je overgroot opa begon ermee is sowieso een heel slap excuus om iets zelf te doen. Je groepsdenken en consistente weigering om onderscheid tussen terroristen en burgers te maken heeft in een paar generaties voor ons de holocaust mogelijk gemaakt. Wees er maar trots op.
Genocide aanvallen gaan weer lekker door. En de juichers voor de vernietiging ook hier.
Wat wil Isral bereiken? Ja, genocide. Maar daarna? Hoe is Hamas ontstaan? Precies.... Door alle terreur van Isral. Door deze genocide, alle terreur die Isral nu uitvoert, gaan mensen echt niet ineens dol zijn op Isral. Isral creert alleen maar een oneindige loop door eigen terreur.
Op vrijdag 21 maart 2025 10:06 schreef bianconeri het volgende: Genocide aanvallen gaan weer lekker door. En de juichers voor de vernietiging ook hier.
Wat wil Isral bereiken? Ja, genocide. Maar daarna? Hoe is Hamas ontstaan? Precies.... Door alle terreur van Isral. Door deze genocide, alle terreur die Isral nu uitvoert, gaan mensen echt niet ineens dol zijn op Isral. Isral creert alleen maar een oneindige loop door eigen terreur.
Ah ja, het antisemitische en Islamitische terrorisme van Arabische moslims komt door Isral.
Hoe verklaar je dat dit dan al aanwezig was vr Isral was opgericht?
Op vrijdag 21 maart 2025 10:06 schreef bianconeri het volgende: Genocide aanvallen gaan weer lekker door. En de juichers voor de vernietiging ook hier.
Hoe zou jij zelf genocide uitvoeren? Zoals Israel dat doet? Langzaam, met waarschuwingen? Als ik theoretisch een genocide had gewild, had ik 2 weken de tijd genomen om alles compleet te bombarderen, in de fik te steken en met zuur over te gieten. En nog wat mosterdgas erna. Klaar. Want als je een genocide uitvoert, ga je iedereen en alles vernietigen. Israel houdt de wond etterend door hier en daar een infectie toe te voegen. Maar dat is geen genocide.
[..] Hoe zou jij zelf genocide uitvoeren? Zoals Israel dat doet? Langzaam, met waarschuwingen? Als ik theoretisch een genocide had gewild, had ik 2 weken de tijd genomen om alles compleet te bombarderen, in de fik te steken en met zuur over te gieten. En nog wat mosterdgas erna. Klaar. Want als je een genocide uitvoert, ga je iedereen en alles vernietigen. Israel houdt de wond etterend door hier en daar een infectie toe te voegen. Maar dat is geen genocide.
Of het een genocide is ja of nee, daar waag ik mij niet aan. Wel kan ik concluderen dat je redenering niet echt sterk is.
De Isralische minister van Defensie Israel Katz heeft het leger opdracht gegeven meer gebied in de Gazastrook in te nemen met het oog op mogelijke annexatie. "Hoe meer Hamas weigert gijzelaars vrij te laten, hoe meer terrein er door Isral zal worden geannexeerd", aldus Katz.
Katz zei dat het leger "alle middelen gebruikt" om druk op de Palestijnse beweging Hamas uit te oefenen om de resterende gijzelaars vrij te laten.
Hij noemde als voorbeeld het overbrengen van de Palestijnen naar het zuiden van de Gazastrook. Ook herinnerde hij aan het plan van de Amerikaanse president Donald Trump om de Palestijnen uit de Gazastrook weg te halen en naar elders over te brengen. Katz noemt dit een plan voor vrijwillige verplaatsing.
plek zat , nieuwbouw doen in de Negev
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
De joden, zigeuners, homo's en gehandicapten zaten toen ook niet op 1 kluitje bij elkaar. Dat is even wat anders dan een gebied ter grootte van een Waddeneiland waar je je op kunt focussen.
Gaza is klaar, een broeinest van terreur. Je kunt Hamas niet los zien van de bevolking, en dus is het beter dat ze ophoepelen. Er is ruimte zat in de zandbak bij hun islamtische broeders, iedereen is zo begaan met het lot van de mensen in Gaza dat dat vast geen enkel probleem is.
o dat is goed , allemaal 5000 euro mee , nieuwe stad bouwen , nieuw huis asl GAZA half leeg is dan zal hamas overblijven , dan gaan ze hem wel knijpen
5 van zulke stadjes en gedaan , moet lukken zullen tevreden mensen zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
[..] De joden, zigeuners, homo's en gehandicapten zaten toen ook niet op 1 kluitje bij elkaar. Dat is even wat anders dan een gebied ter grootte van een Waddeneiland waar je je op kunt focussen.
texel is groot zal voor half miljoen mensen die een nieuwe stad gaan bouwen ver van HAMAS gekken
Op donderdag 20 maart 2025 15:44 schreef pokkerdepok het volgende: nou nou, israel zegt nietd at het leeg moet. z zeggend at gaza moet gaan kiezen. hamas moet weg. of anders.
ik neem aan dat de mensen die voor de paletsijnen zijn, ook vinden dat hamas weg moet, toch?
weet je niet wat dat zijn, ?? is een halfedelsteen Die doen ze op hun jas daar
ah dus terreur zorgt ervoor dat mensen radicaal worden en dat is dan begrijpelijk?
Toch bijzonder dat, ondanks de genocide, de bevolking daar maar blijft groeien...
Iets gaat hier mis... en ik denk niet dat het aan de wetenschappelijke data ligt.
[..] Oproepen tot etnische zuivering is geen probleem op Fok.
als het er netjes is met mooie huizen en voldoende voedsel dan zal men heel graag gaan
[..] Hoe kan het genocide zijn? Leg eens uit waarom het 't wel zou zijn?
Ik weet dat je vraag niet aan mij stelt en ik zal niet beweren dat er genocide plaats vindt of plaats heeft gevonden. Een hoogleraar holocaust-geschiedenis zegt daar over: „Er zijn nu ruim 50.000 doden, waarvan zeker 43.000 getelde doden en naar schatting 10.000 die nog onder het puin liggen. Vrijwel de gehele bevolking is etnisch gezuiverd: zij zijn gedwongen hun huizen te verlaten zonder garantie dat zij kunnen terugkeren. De retoriek in Isral – in alle lagen van de samenleving – is genocidaal. Er zijn video’s van soldaten die alles in hun omgeving opblazen in Gaza; inmiddels is 70 procent van de gebouwen daar vernietigd of beschadigd. Er is doelbewuste uithongering. Er is de vrijwel volledige vernietiging van het zorgsysteem, de infrastructuur en de elite, waaronder intellectuelen, journalisten, en dokters. Genocide is de vernietiging van een collectief, niet van alle individuen. En dit is precies wat we zien in Gaza. Gaza als plaats en gemeenschap bestaat niet meer.”
„De VN-definitie spreekt over de intentie om een nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen. We weten niet hoeveel mensen uiteindelijk dood zullen gaan door de campagne in Gaza. Het gaat niet alleen om directe doden; het gaat ook om het creren van condities voor overlijden. Dat wordt ook benoemd in het Genocideverdrag. Sommige experts noemen het ‘genocide door uitputting’. Volgens schattingen zijn er in Gaza tussen de 100.000 en 300.000 indirecte doden. En de winter moet nog beginnen. Ook tijdens de Armeense genocide stierven mensen onderweg, door uitputting en uithongering. In het getto van Warschau creerden de nazi’s omstandigheden waardoor een deel van de Joodse bevolking al overleed voor het begin van wat de nazi’s de ‘eindoplossing’ noemden. Hetzelfde gebeurde in Darfur en Zuid-West Afrika. Veel genocides voltrokken zich over een periode van jaren. Genocide is een proces, geen gebeurtenis.”
Een ander kenmerk van de Holocaust, was totaliteit. Alle Joden in Europa onder controle van de nazi’s of van de geallieerden moesten op de een of andere manier sterven, volgens de nazi’s. Dat aspect is niet bij alle genocides aanwezig, en ook niet in Gaza. Maar opnieuw: het Genocideverdrag heeft het over ‘geheel of gedeeltelijk’ vernietigen.”
[..] De joden, zigeuners, homo's en gehandicapten zaten toen ook niet op 1 kluitje bij elkaar. Dat is even wat anders dan een gebied ter grootte van een Waddeneiland waar je je op kunt focussen.
Daar ben ik het uiteraard mee eens. Maar dat iets langer duurt dan je zelf zou willen, maakt iets nog niet geen-genocide.
Waarmee ik niet stel dat er wel een genocide is in Gaza.
Wat je 'vergeet' er bij te vertellen is dat het hier om Amos Goldberg gaat die een hele brede definitie van genocide hanteert. Zo was er volgens hem ook sprake van een genocide in Vietnam, Hiroshima, Nagasaki, Dresden en Hamburg. Op die manier kom je bij vrijwel elke oorlog uit.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
[..] Wat je 'vergeet' er bij te vertellen is dat het hier om Amos Goldberg gaat die een hele brede definitie van genocide hanteert. Zo was er volgens hem ook sprake van een genocide in Vietnam, Hiroshima, Nagasaki, Dresden en Hamburg. Op die manier kom je bij vrijwel elke oorlog uit.
Die naam benoemde ik expres niet omdat de link met zijn geloof en Israel gemaakt wordt en hij in dit geval meer als een autoriteit wordt gezien.
Ik wilde de gegeven argumente benoemen. Omdat de genocide beschuldiging niet past bij ons beeld van genocide met miljoenen doden en slachtoffers. Ik ben onbekend met die 'genocide beschuldigingen' die jij noemt. Ik ken alleen zijn argumenten mbt Gaza, die ik dus aanhaalde. Ik ben wel bekend met de recente 'genocides' op de Rohinya of Oeigoeren, dan ligt het gebruik van deze kwalificatie niet gevoelig
Je beweert dat je dan bij elke oorlog uitkomt. Die redenering lijkt me iets te simpel
Ja vooral door neo-Nazis in Duitsland die Dresden proberen te vergelijken met de Holocaust.
Het is typisch hoe dat werkt. De conclusie dat er sprake is van genocide in Gaza stond al van te voren vast voor media zoals NRC en Haaretz. Vervolgens gaan ze dan op zoek naar een 'expert' die die conclusie bevestigt en komen ze op marginale figuren uit zoals deze zogenaamde genocide expert. Dat er geen zinnig mens zijn andere claims serieus neemt doet der dan even niet toe.
[..] Ik weet dat je vraag niet aan mij stelt en ik zal niet beweren dat er genocide plaats vindt of plaats heeft gevonden. Een hoogleraar holocaust-geschiedenis zegt daar over: „Er zijn nu ruim 50.000 doden, waarvan zeker 43.000 getelde doden en naar schatting 10.000 die nog onder het puin liggen. Vrijwel de gehele bevolking is etnisch gezuiverd: zij zijn gedwongen hun huizen te verlaten zonder garantie dat zij kunnen terugkeren. De retoriek in Isral – in alle lagen van de samenleving – is genocidaal. Er zijn video’s van soldaten die alles in hun omgeving opblazen in Gaza; inmiddels is 70 procent van de gebouwen daar vernietigd of beschadigd. Er is doelbewuste uithongering. Er is de vrijwel volledige vernietiging van het zorgsysteem, de infrastructuur en de elite, waaronder intellectuelen, journalisten, en dokters. Genocide is de vernietiging van een collectief, niet van alle individuen. En dit is precies wat we zien in Gaza. Gaza als plaats en gemeenschap bestaat niet meer.”
„De VN-definitie spreekt over de intentie om een nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen. We weten niet hoeveel mensen uiteindelijk dood zullen gaan door de campagne in Gaza. Het gaat niet alleen om directe doden; het gaat ook om het creren van condities voor overlijden. Dat wordt ook benoemd in het Genocideverdrag. Sommige experts noemen het ‘genocide door uitputting’. Volgens schattingen zijn er in Gaza tussen de 100.000 en 300.000 indirecte doden. En de winter moet nog beginnen. Ook tijdens de Armeense genocide stierven mensen onderweg, door uitputting en uithongering. In het getto van Warschau creerden de nazi’s omstandigheden waardoor een deel van de Joodse bevolking al overleed voor het begin van wat de nazi’s de ‘eindoplossing’ noemden. Hetzelfde gebeurde in Darfur en Zuid-West Afrika. Veel genocides voltrokken zich over een periode van jaren. Genocide is een proces, geen gebeurtenis.”
Een ander kenmerk van de Holocaust, was totaliteit. Alle Joden in Europa onder controle van de nazi’s of van de geallieerden moesten op de een of andere manier sterven, volgens de nazi’s. Dat aspect is niet bij alle genocides aanwezig, en ook niet in Gaza. Maar opnieuw: het Genocideverdrag heeft het over ‘geheel of gedeeltelijk’ vernietigen.”
Dit blijft een hilarisch stuk. Er wordt eigenlijk een opsomming gegeven van zaken die de norm zijn tijdens een oorlog:
• Vernietiging van infrastructuur • Mensen die vluchten • Mensen die om het leven komen
Als dat redenen zijn voor een genocide, dan is min of meer elke oorlog een genocide. Hoe dacht men dat Rotterdam, Dresden, Sarajevo of Damascus er uitzagen in tijden van oorlog? Daar was soms niet veel meer van over.
Maar het meest bijzondere en lachwekkende is nog wel dit:
'De retoriek in Isral – in alle lagen van de samenleving – is genocidaal.'
Hmm.
Wat moeten de conclusie dan wel niet zijn over de Palestijnse samenleving, waar min of meer elk kind wordt opgevoed om Joden te haten met een bereidheid tot het martelaarschap om Joden te doden? Alleen daar zul je een antizionistische, linkse Isralir als Amos Goldberg niet over horen.
Dergelijke mensen komen met allerlei standaarden, termen en conclusies die men eenzijdig toepast op Isral, ook is men zelf Isralir. Omdat de onderliggende overtuiging is dat Isral als land niet zou mogen bestaan. Dit werd bij deze man ook al eens duidelijk in een artikel met de NRC, waar hij het geweld tegen Isralische Joden in Amsterdam bagatelliseerde en de oorzak bij 'de bezetting' probeerde te leggen.
[..] Ja vooral door neo-Nazis in Duitsland die Dresden proberen te vergelijken met de Holocaust.
Het is typisch hoe dat werkt. De conclusie dat er sprake is van genocide in Gaza stond al van te voren vast voor media zoals NRC en Haaretz. Vervolgens gaan ze dan op zoek naar een 'expert' die die conclusie bevestigt en komen ze op marginale figuren uit zoals deze zogenaamde genocide expert. Dat er geen zinnig mens zijn andere claims serieus neemt doet der dan even niet toe.
Dit dus inderdaad, omdat dit uitgesproken links en progressieve media zijn bij wie de onderliggende aanname is: Isral mag niet bestaan, Isral is een koloniale staat, Joden hebben privileges en moslims zijn per definitie structurele slachtoffers.
En om meer legitimiteit te creren, sleept men graag de paar (Isralische) Joden aan die over hun eigen land of groep bereid zijn om allemaal negatieve dingen te zeggen.
'Kijk, zelfs deze Jood zegt dat Joden kut zijn' 'Kijk, zelfs deze Isralir zegt dat Isral niet mag bestaan'
Dit zie je aan de andere kant trouwens ook met mensen zoals Mosab Hassan Yousef.
[..] Ja vooral door neo-Nazis in Duitsland die Dresden proberen te vergelijken met de Holocaust.
Dresden was dan ook goed plat in WW2 , maar Hitler trok zich er NIETS van aan , al was het slechts 30 km van zijn bunker vandaan Hamas die wil ook niet luisteren , ze geven geen ene zak om die palestijjnen, de haat regeert , Dus moeten de palestijnen weg en dan HAMAS de grond in bombarderen, maar ik denk dat HAMAS de Palestijnen zulen tegenhouden, dat worden de nieuwe gijzelaars
[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 21-03-2025 14:55:44 ]
[..] Dit blijft een hilarisch stuk. Er wordt eigenlijk een opsomming gegeven van zaken die de norm zijn tijdens een oorlog:
• Vernietiging van infrastructuur • Mensen die vluchten • Mensen die om het leven komen
Als dat redenen zijn voor een genocide, dan is min of meer elke oorlog een genocide. Hoe dacht men dat Rotterdam, Dresden, Sarajevo of Damascus er uitzagen in tijden van oorlog? Daar was soms niet veel meer van over.
Hmm.
Wat moeten de conclusie dan wel niet zijn over de Palestijnse samenleving, waar min of meer elk kind wordt opgevoed om Joden te haten met een bereidheid tot het martelaarschap om Joden te doden? Alleen daar zul je een antizionistische, linkse Isralir als Amos Goldberg niet over horen.
Dergelijke mensen komen met allerlei standaarden, termen en conclusies die men eenzijdig toepast op Isral, ook is men zelf Isralir. Omdat de onderliggende overtuiging is dat Isral als land niet zou mogen bestaan. Dit werd bij deze man ook al eens duidelijk in een artikel met de NRC, waar hij het geweld tegen Isralische Joden in Amsterdam bagatelliseerde en de oorzak bij 'de bezetting' probeerde te leggen.
Voor hem hebben uitlatingen en beweringen van beleidsbepalers en politici een andere waarde als dezelfde uitspraken of ideen van een of meerdere scholieren. Dat lijkt me geen bijzondere stellingname.
[..] Ik neem u mee naar de originele stelling en vraag. [..] Je antwoord is dus nee. Mij valt een patroon op dat je terreurdaden niet erg vindt, zolang het maar tegen de juiste groep gebeurd.
Isral begon met lijkenhandel lang voordat Hamas berhaupt bestond. Je overgroot opa begon ermee is sowieso een heel slap excuus om iets zelf te doen. Je groepsdenken en consistente weigering om onderscheid tussen terroristen en burgers te maken heeft in een paar generaties voor ons de holocaust mogelijk gemaakt. Wees er maar trots op.
Een nogal smerige vergelijking voor iemand die zelf allesbehalve objectief is.
[..] Dit blijft een hilarisch stuk. Er wordt eigenlijk een opsomming gegeven van zaken die de norm zijn tijdens een oorlog:
Het gaat om de combinatie van vele factoren. Genocide kan een gebeurtenis zijn maar is meestal een proces.
quote:
Hmm.
Zo te lezen laat je je teveel benvloeden door filmpjes van Memri TV. En ook al zou het zo zijn; het verrrechtvaardigd alsnog geen genocide of iets wat daar op lijkt of tegenaan schurkt.
Als het voor een NRC en Haaretz van te voren al vaststaat kunnen de gebeurtenissen dus geen genocide zijn en ook nooit meer worden? Ik lees geen NRC en Haaretz durf ik hier berhaupt niet meer te posten
Het is prima dat je de bias kaart speelt, natuurlijk moet gekeken worden naar de achtergrond van een Goldberg, Bartov, Callamard, Clooney, Falk, Amnesty etc. Maar is dat de verklaring, dat de beelden die we kennen en de berichten die we lezen gewoon toch wel ok zijn en al die mensen en instanties gewoon onzin lullen? Volgens mij is het niet ok wat daar gebeurt, alleen ligt dat nogal gevoelig omdat het Isral betreft en niet Rusland, Syri, Turkije, China etc
[..] Voor hem hebben uitlatingen en beweringen van beleidsbepalers en politici een andere waarde als dezelfde uitspraken of ideen van een of meerdere scholieren. Dat lijkt me geen bijzondere stellingname.
Hij spreekt over de retoriek in alle lagen van de samenleving. Waarmee hij als eerste een leugen verteld, Isral is namelijk nog altijd zeer verdeeld en een aanzienlijk deel is het niet eens met de huidige regering. En ook bij de regering leeft er geen wens voor genocide.
En ten tweede wordt er natuurlijk een dubbele moraal gehanteerd. Daadwerkelijk breed gedragen genocidale retoriek, zowel van de overgrote meerderheid van de bevolking als van beleidsbepalers, leeft bij de Palestijnen, niet bij de Isralirs. Alleen dat veroordeeld men niet omdat men het eigenlijk wel begrijpelijk acht.
Bovendien zijn alle sentimenten die er bij Isralirs leven een reactie op het jarenlange terrorisme van Arabische kant. Dit waar gek genoeg die claim nog wel eens andersom wil worden gemaakt.
[..] Het gaat om de combinatie van vele factoren. Genocide kan een gebeurtenis zijn maar is meestal een proces. [..] Zo te lezen laat je je teveel benvloeden door filmpjes van Memri TV. En ook al zou het zo zijn; het verrrechtvaardigd alsnog geen genocide of iets wat daar op lijkt of tegenaan schurkt.
Ik volg onder andere zeker het Middle East Media Research Institute. Daar vertaald men namelijk wat leiders en burgers in de Arabische en Islamitische wereld zeggen. Daar heeft men onder meer Arabische Isralirs voor in dienst. Dus wat dat betreft laat ik mij dus vooral leiden wat mensen binnen die culturen en samenleving zelf zeggen. Dat lijkt mij een uitstekende primaire bron, vind je ook niet?
Daarnaast is er er natuurlijk helemaal geen genocide gaande. Het is dan ook veelzeggend dat de definitie hiervan de hele tijd moet worden verdraaid, opgerekt en aangepast om het halfslachtig te kunnen toepassen op deze oorlog.
De echte vraag lijkt mij dan ook: Waarom willen bepaalde mensen zo graag dat men Isral kan beschuldigen van genocide?
Want de wens is hier immers de vader van de gedachte. Men heeft een enorme hekel aan Isral, men vindt dat Isral niet mag bestaan en denkt dat de aantijging van genocide een goede manier is de legitimiteit van het land onderuit te halen. Waarmee ik de vraag zelf wellicht al heb beantwoord.
En dat roept een tweede vraag op: Waar komt die obsessie haat tegen het enige Joodse land ter wereld vandaan?
[..] Hij spreekt over de retoriek in alle lagen van de samenleving. Waarmee hij als eerste een leugen verteld, Isral is namelijk nog altijd zeer verdeeld en een aanzienlijk deel is het niet eens met de huidige regering. En ook bij de regering leeft er geen wens voor genocide.
En ten tweede wordt er natuurlijk een dubbele moraal gehanteerd. Daadwerkelijk breed gedragen genocidale retoriek, zowel van de overgrote meerderheid van de bevolking als van beleidsbepalers, leeft bij de Palestijnen, niet bij de Isralirs.
Bovendien zijn alle sentimenten die er bij Isralirs leven een reactie op het terrorisme van Arabische kant. Dit waar gek genoeg die claim nog wel eens andersom wil worden gemaakt.
Stel. Een Palestijn die nu 4 maanden oud is en over 12/14/18/25 jaar inwoners van zijn buurland wil doden. Kan hij zijn sentiment dan claimen als 'reactie op 2023/2024/2025' of kan een Palestijn nooit claimen dat iets een reactie ergens op is want hij is ver voordat hij geboren werd de oorlog ergens omstreeks 1860 zelf gestart?
Edit. De uitspraken van zo'n Ben Gurion of Allon moeten we ook zien als puur een reactie op?
[..] Als het voor een NRC en Haaretz van te voren al vaststaat kunnen de gebeurtenissen dus geen genocide zijn en ook nooit meer worden? Ik lees geen NRC en Haaretz durf ik hier berhaupt niet meer te posten
Die hele lap tekst waarmee je aan kwam zetten komt uit het NRC, maar nu lees je die krant opeens niet.
quote:
Het is prima dat je de bias kaart speelt, natuurlijk moet gekeken worden naar de achtergrond van een Goldberg, Bartov, Callamard, Clooney, Falk, Amnesty etc. Maar is dat de verklaring, dat de beelden die we kennen en de berichten die we lezen gewoon toch wel ok zijn en al die mensen en instanties gewoon onzin lullen? Volgens mij is het niet ok wat daar gebeurt, alleen ligt dat nogal gevoelig omdat het Isral betreft en niet Rusland, Syri, Turkije, China etc
Goldberg zit inderdaad onzin te lulllen of ben jij van mening dat de geallieerde ook een genocide hebben gepleegd in Duitsland? En Amnesty moest eerst zijn definitie aanpassen voordat ze tot de conclusie kwamen dat er sprake was van Genocide.
Het is inderdaad niet fijn wat er gebeurt in Gaza. Soms vraag ik me af of het wel zo verstandig was van de Palestijnen om Isral binnen te vallen en kindertjes en omaatjes te slachten en al die filmpjes op het internet te zetten.
[..] Stel. Een Palestijn die nu 4 maanden oud is en over 12/14/18/25 jaar inwoners van zijn buurland wil doden. Kan hij zijn sentiment dan claimen als 'reactie op 2023/2024/2025' of kan een Palestijn nooit claimen dat iets een reactie ergens op is want hij is ver voordat hij geboren werd de oorlog ergens omstreeks 1860 zelf gestart?
Edit. De uitspraken van zo'n Ben Gurion of Allon moeten we ook zien als puur een reactie op?
Zulke Palestijnen groeien op in een samenleving die per definitie de oorzaak achter dit langslepende conflict is. Die historische situering van oorzaak en gevolg veranderd niet met een generatie.
Zo zullen er aan de grens met Oekrane, ook vast Russische jongeren zijn opgegroeid die vanaf 2014 het conflict beleven en daardoor meer haat voelen jegens Oekrane. Maar dit maakt Oekrane natuurlijk de schuldige in een conflict dat de Russen zijn begonnen. Zulke jongeren groeien op in een samenleving die per definitie de rol van dader heeft. Voor Palestijnen is dit niet anders.
Zowel Russen als Palestijnen hebben elke dag opnieuw de kans de wapens neer te leggen en er zal vrede zijn. Als Oekrane dit doet walsen de Russen meteen naar Kiev, doen de Isralirs dit, krijg je een herhaling van 7 oktober op landelijke schaal.
[..] Die hele lap tekst waarmee je aan kwam zetten komt uit het NRC, maar nu lees je die krant opeens niet. [..] Goldberg zit inderdaad onzin te lulllen of ben jij van mening dat de geallieerde ook een genocide hebben gepleegd in Duitsland? En Amnesty moest eerst zijn definitie aanpassen voordat ze tot de conclusie kwamen dat er sprake was van Genocide.
Het is inderdaad niet fijn wat er gebeurt in Gaza. Soms vraag ik me af of het wel zo verstandig was van de Palestijnen om Isral binnen te vallen en kindertjes en omaatjes te slachten en al die filmpjes op het internet te zetten.
Tja, hierbij zijn de argumenten dan weer:
A) Het was slechts een reactie op de "onderdrukking" B) Het is nooit gebeurd C) Maar dit waren niet de Palestijnen, dit was slechts Hamas
Zo zien we dat er altijd verzinsels worden aangehaald om met de vinger naar Isral te wijzen en de Palestijnen vrij te pleiten.
[..] Die hele lap tekst waarmee je aan kwam zetten komt uit het NRC, maar nu lees je die krant opeens niet.
Ik lees die krant niet op dagelijkse basis. Aangezien je had gezien dat het uit het NRC komt en je hebt het artikel gelezen geld voor jou hetzelfde als voor mij h slimmerik.
Ik lees wel eens een artikel ja. Ik lees ook wel eens artikelen uit de morgen, HLN, Jerusalem post, times of israel, lemonde, ny times, NYPost, bbc, cnn, guardian (...), haaretz, ynetnews etc. En weet ik veel wat. Zoek jij maar iemand die nog nooit een artikel van het NRC of welke krant heeft gelezen en zich dus oprecht een 'geen nrc lezer' mag noemen.
Het Isralische hooggerechtshof heeft het ontslag van de baas van inlichtingendienst Shin Bet vrijdag tijdelijk teruggedraaid. Het hof heeft zo de tijd om onderzoek te doen naar de reden van het ontslag. Volgens de oppositie was er sprake van belangenverstrengeling.
[..] Ik lees die krant niet op dagelijkse basis. Aangezien je had gezien dat het uit het NRC komt en je hebt het artikel gelezen geld voor jou hetzelfde als voor mij h slimmerik.
Ik lees wel eens een artikel ja. Ik lees ook wel eens artikelen uit de morgen, HLN, Jerusalem post, times of israel, lemonde, ny times, NYPost, bbc, cnn, guardian (...), haaretz, ynetnews etc. En weet ik veel wat. Zoek jij maar iemand die nog nooit een artikel van het NRC of welke krant heeft gelezen en zich dus oprecht een 'geen nrc lezer' mag noemen.
OK, je leest geen NRC maar je leest wel NRC. Duidelijk.
[..] OK, je leest geen NRC maar je leest wel NRC. Duidelijk.
Als een artikel lezen betekent dat je de krant of site leest dan 'lees' ik inderdaad NRC.
Ik lees ook cookiewalls, ik lees algemene voorwaarden, ik lees Google, ik lees KLM, ik lees archive,, ik lees boeken, ik lees de Donald Duck, ik lees eindejaarsloterij, ik lees TUI, ik lees het allemaal.
Een selectie Nederlandse kranten en dagbladen die ik lees. Allereerst het NRC (Handelsblad en NRC.next), Algemeen Dagblad, De Telegraaf, de Volkskrant, Trouw, Het Financieele Dagblad, Reformatorisch Dagblad, Nederlands Dagblad, De Limburger, De Gelderlander, Noordhollands Dagblad, De Stentor, Dagblad van het Noorden, Brabants Dagblad, De Twentsche Courant Tubantia, Eindhovens Dagblad, BN DeStem, Leeuwarder Courant, Het Parool, Provinciale Zeeuwse Courant (PZC), Leidsch Dagblad, Haarlems Dagblad, Elsevier Weekblad (EW), Vrij Nederland, Libelle, Margriet, Flair, De Gids, Hollands Maandblad, AutoWeek, Power Unlimited en nog meer. Noem een beetje mainstream website en ik lees het.
En ik lees niet alleen Nederlandse kranten of sites. Ik lees alle nieuwssites. Overal ter wereld. In welke taal dan ook. Ik lees het.
En misschien vraag je je af waar ik de tijd vandaan haal, maar ik doe het gewoon. Eitje, ik houd per dag zelfs nog zeen van tijd over.
Leuk dat jij en HowardRoark ook het NRC lezen. Bevalt de krant jullie een beetje ondanks dat antisemitische sentiment daar?
[..] Een nogal smerige vergelijking voor iemand die zelf allesbehalve objectief is.
Welke vergelijking vindt je smerig? Die van de Holocaust? In een maand zijn we gegaan van er is geen genocide en hoe durf je? Naar expliciet juichen voor een etnische zuivering met trumps plan.
Edit: wederom een reactie waarin de poster het niet over zijn hart kan krijgen op lijken stelen en verhandelen af te keuren.
[..] Als een artikel lezen betekent dat je de krant of site leest dan 'lees' ik inderdaad NRC.
Ik lees ook cookiewalls, ik lees algemene voorwaarden, ik lees Google, ik lees KLM, ik lees archive,, ik lees boeken, ik lees de Donald Duck, ik lees eindejaarsloterij, ik lees TUI, ik lees het allemaal.
Een selectie Nederlandse kranten en dagbladen die ik lees. Allereerst het NRC (Handelsblad en NRC.next), Algemeen Dagblad, De Telegraaf, de Volkskrant, Trouw, Het Financieele Dagblad, Reformatorisch Dagblad, Nederlands Dagblad, De Limburger, De Gelderlander, Noordhollands Dagblad, De Stentor, Dagblad van het Noorden, Brabants Dagblad, De Twentsche Courant Tubantia, Eindhovens Dagblad, BN DeStem, Leeuwarder Courant, Het Parool, Provinciale Zeeuwse Courant (PZC), Leidsch Dagblad, Haarlems Dagblad, Elsevier Weekblad (EW), Vrij Nederland, Libelle, Margriet, Flair, De Gids, Hollands Maandblad, AutoWeek, Power Unlimited en nog meer. Noem een beetje mainstream website en ik lees het.
En ik lees niet alleen Nederlandse kranten of sites. Ik lees alle nieuwssites. Overal ter wereld. In welke taal dan ook. Ik lees het.
En misschien vraag je je af waar ik de tijd vandaan haal, maar ik doe het gewoon. Eitje, ik houd per dag zelfs nog zeen van tijd over.
Leuk dat jij en HowardRoark ook het NRC lezen. Bevalt de krant jullie een beetje ondanks dat antisemitische sentiment daar?
Wat leuk dat je de Libelle, Margriet en flair leest.
[..] Welke vergelijking vindt je smerig? Die van de Holocaust? In een maand zijn we gegaan van er is geen genocide en hoe durf je? Naar expliciet juichen voor een etnische zuivering met trumps plan.
Ja, de user in kwestie heeft geen denken wat zou leiden tot de Holocaust. I.t.t. de Joden in Europa destijds heeft de Palestijnse samenleving enorme problemen en is een aanzienlijk deel geen onschuldige lammetjes.
quote:
Edit: wederom een reactie waarin de poster het niet over zijn hart kan krijgen op lijken stelen en verhandelen af te keuren.
Natuurlijk niet. Ik keur af bij Isral wat afgekeurd moet worden, zoals de settlerpolitiek, het uitdelen van wapens en niet of slecht vervolgen van daders van misdaden jegens Palestijnen. Het gebrek aan visie voor een oplossing, zeker in deze oorlog.
En, het enige wat ik je heb gezegd, is dat het ruilen van lijken niet te vergelijken is met de walgelijke show die Hamas opvoerde. Maar ben jij een rupsje nooitgenoeg? Moet ik net zo haatdragend richting Isral zijn als jij, ben je dan pas tevreden?
[..] Ja, de user in kwestie heeft geen denken wat zou leiden tot de Holocaust. I.t.t. de Joden in Europa destijds heeft de Palestijnse samenleving enorme problemen en is een aanzienlijk deel geen onschuldige lammetjes. [..] Natuurlijk niet. Ik keur af bij Isral wat afgekeurd moet worden, zoals de settlerpolitiek, het uitdelen van wapens en niet of slecht vervolgen van daders van misdaden jegens Palestijnen. Het gebrek aan visie voor een oplossing, zeker in deze oorlog.
En, het enige wat ik je heb gezegd, is dat het ruilen van lijken niet te vergelijken is met de walgelijke show die Hamas opvoerde. Maar ben jij een rupsje nooitgenoeg? Moet ik net zo haatdragend richting Isral zijn als jij, ben je dan pas tevreden?
Precies wat een nazi zou zeggen. Palestijnen zijn geen uniforme groep en zodra je 5 jarigen terroristen noemt ben je bezig met de moord op hun goedpraten.
Het enige wat ik vraag is dat mensen hetzelfde behandeld worden. Na de Hamas show was de consensus hier dat heel Gaza plat moest. Daaruit haal ik dat mensen het heel erg vinden als zo met de doden wordt omgegaan. Tegelijkertijd zijn er Palestijnen die al decennia bedelen voor het overschot van hun familie, maar die lokken niet dezelfde reactie bij je uit. Sterker: als die mensen boos zijn mag er waarschijnlijk wel een bom van jou op.
Ik wil in ieder geval geen vriendjes zijn met lijkenpikkers en na de morele verontwaardigd over Hamas had ik grote bijstand verwacht hier. Helaas.
[..] Precies wat een nazi zou zeggen. Palestijnen zijn geen uniforme groep en zodra je 5 jarigen terroristen noemt ben je bezig met de moord op hun goedpraten.
Het enige wat ik vraag is dat mensen hetzelfde behandeld worden. Na de Hamas show was de consensus hier dat heel Gaza plat moest. Daaruit haal ik dat mensen het heel erg vinden als zo met de doden wordt omgegaan. Tegelijkertijd zijn er Palestijnen die al decennia bedelen voor het overschot van hun familie, maar die lokken niet dezelfde reactie bij je uit. Sterker: als die mensen boos zijn mag er waarschijnlijk wel een bom van jou op.
Ik wil in ieder geval geen vriendjes zijn met lijkenpikkers en na de morele verontwaardigd over Hamas had ik grote bijstand verwacht hier. Helaas.
De nazi's behandelden mensen inderdaad hetzelfde. Oh, wacht...
Nee, Glazenmaker. De tijd om de Palestijnen als normale mensen te behandelen in de hoop dat ze dat dan ook uiteindelijk wrden, is voorbij. De Palestijnen zijn geen normale mensen. Het is geen normale samenleving. Hun eigen keuzes, hun eigen cultuur en hun eigen haat heeft daarvoor gezorgd. Die kinderen die jij zo graag voor het spotlicht haalt, zijn dr het slachtoffer daarvan.
Hamas is verantwoordelijk voor alle doden van deze oorlog, inclusief de kinderen.
[..] Hoe zou jij zelf genocide uitvoeren? Zoals Israel dat doet? Langzaam, met waarschuwingen? Als ik theoretisch een genocide had gewild, had ik 2 weken de tijd genomen om alles compleet te bombarderen, in de fik te steken en met zuur over te gieten. En nog wat mosterdgas erna. Klaar. Want als je een genocide uitvoert, ga je iedereen en alles vernietigen. Israel houdt de wond etterend door hier en daar een infectie toe te voegen. Maar dat is geen genocide.
Hoe? Dat is nou niet iets wat ik aan het plannen ben xD.
Volgens jou en de genocide juichers is het alleen genocide wanneer je tien atoombommen op een gebied gooit. Dat is natuurlijk onzin.
Wat Isral doet is zonder pardon overal bommen op gooien. Publieke gebouwen, woningen of terroristische plekken? Boeit niet, alles.
Het duidelijkste wat het genocide maakt is dat ze het hele gebied in isolatie zetten en daarbij niets toelaten. Geen voedsel, geen water. Daarmee doel je overduidelijk op het uitmoorden van iedereen, niet slechts een kleine groep.
[..] Gaza is klaar, een broeinest van terreur. Je kunt Hamas niet los zien van de bevolking, en dus is het beter dat ze ophoepelen. Er is ruimte zat in de zandbak bij hun islamtische broeders, iedereen is zo begaan met het lot van de mensen in Gaza dat dat vast geen enkel probleem is.
Walgelijk.... Een heel volk hun gebied willen uitgooien dan wel uitmoorden?
Waarom dat navelstaren op de vraag of het wel/geen genocide is?
Laten we de bal houden op wat Isral feitelijk doet (willekeurige bombardementen, gebied innemen, voedsel, hulp en medicijnen blokkeren, enzovoort). Daar heb je geen label genocide voor nodig om dit barbaarse optreden van Isral voor te veroordelen.
[..] Walgelijk.... Een heel volk hun gebied willen uitgooien dan wel uitmoorden? [..] Tientallen jaren geterroriseerd worden gaat je niet populair maken...
Of hoeft Oekraine ook geen acties tegen Rusland te nemen? [..] En toch is het feitelijk genocide. Doordat ze alles en iedereen uitmoorden, niet alleen de terroristen.
Klopt, laat ze maar lekker ophoepelen. Wat ik pas walgelijk vindt is het steunen van de palestijnse terreurstaat.
[..] De nazi's behandelden mensen inderdaad hetzelfde. Oh, wacht...
Nee, Glazenmaker. De tijd om de Palestijnen als normale mensen te behandelen in de hoop dat ze dat dan ook uiteindelijk wrden, is voorbij. De Palestijnen zijn geen normale mensen. Het is geen normale samenleving. Hun eigen keuzes, hun eigen cultuur en hun eigen haat heeft daarvoor gezorgd. Die kinderen die jij zo graag voor het spotlicht haalt, zijn dr het slachtoffer daarvan.
Hamas is verantwoordelijk voor alle doden van deze oorlog, inclusief de kinderen.
Dat ik dit moet blijven herhalen is schokkend.
Dat jij dit blijft herhalen geeft wel aan dat het wel meevalt met politiebezoeken voor nazi posts op het internet.
Laten we de bal houden op wat Isral feitelijk doet (willekeurige bombardementen, gebied innemen, voedsel, hulp en medicijnen blokkeren, enzovoort). Daar heb je geen label genocide voor nodig om dit barbaarse optreden van Isral voor te veroordelen.
Je zei feitelijk doet. Je eerste argument is al niet feitelijk; geen enkel bombardement is willekeurig. Zo werkt het IDF/IAF niet. Gebied innemen is ook al geen feit. Er is hooguit sprake van bezetting. Dat er verhalen rondgaan van annexatie doet daar niets aan af - zover is het nog niet. Het tegenhouden van voedsel, hulp en medicijnen is iets wat Hamas je luidkeels en huilerig vertelt, maar zij zijn daarvoor verantwoordelijk; niet Isral. Die blokkeren alleen dat waarvan zeker is dat Hamas ze rooft. Bovendien is het ook Isral die voedsel, hulp en medicijnen stuurt, dus ook dat argument is niet geldig.
Je zei iets over barbaars en dat is natuurlijk alleen op de Palestijnen (Hamas) van toepassing. Hun cultuur, hun samenleving, hun opvattingen, hun religie, hun haat. Het heeft barbaren van ze gemaakt.
Er is een genocide gaande. Op de barbaren. Hamas en de andere terreurgroepen dus.
[..] Nou, lachen man, zoveel doden en gewonden, waarvan zeker 80% onschuldige burgerslachtoffers.
Echt leedvermaak.
Mensen die zo tegen dit conflict aankijken hebben echt een steekje los.
Volgens mij lag de verhouding op 1:2, dus voor elke militant twee burgerslachtoffers. Maar goed, voor al die gezichten op de gelikte lijstjes van "eliminated" van het IDF zijn statistisch gezien nog meer burgers gesneuveld, klopt.
[..] NIEMAND WEET HOEVEEL SLACHTOFFERS ER ZIJN, NIEMAND WEET HOEVEEL ONSCHULDIGE SLACHTOFFERS ER ZIJN EN NIEMAND WEET HET PERCENTAGE PRECIES.
Moet ik het gaan schruwen?
Je mist het punt volledig. De exacte verhouding doet er niet eens zo zeer toe. Dat er veel onschuldige burgerslachtoffers vallen moge duidelijk zijn.
Jij lijkt het met jouw post waar je het hebt over uitroeien te verheerlijken en te benaderen als een voetbalwedstrijd met je leedvermaak waar je het hebt over witte zakdoekjes voor iedereen die dat verdrietig vindt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Ik denk dat er veel minder onschuldige slachtoffers zijn dan men doet voorkomen. De bevolkingsgrootte neemt namelijk niet af. En ja, iedere onschuldig slachtoffer is kut, maar dan moet Hamas zich niet verschuilen te midden van onschuldige vrouwen en kinderen. Hamas is schuldig aan al die doden.
[..] Ik denk dat er veel minder onschuldige slachtoffers zijn dan men doet voorkomen. De bevolkingsgrootte neemt namelijk niet af. En ja, iedere onschuldig slachtoffer is kut, maar dan moet Hamas zich niet verschuilen te midden van onschuldige vrouwen en kinderen. Hamas is schuldig aan al die doden.
Het doet er niet toe
Het is cru gezegd niet verboden om onschuldige slachtoffers te maken, de strijdende partijen moeten zoveel mogelijk zorg dragen aan het voorkomen ervan
Dat is Isral maar ook Hamas
Beetje met cijfers strooien zegt niets, zelfs als 100% van de slachtoffers onschuldig wat kan het gewoon zo zijn dat Isral helemaal niets aan te rekenen valt en zelfs als 0% procent van de slachtoffers onschuldig was kan het nog steeds een genocidale actie zijn geweest
Het is cru gezegd niet verboden om onschuldige slachtoffers te maken, de strijdende partijen moeten zoveel mogelijk zorg dragen aan het voorkomen ervan
Beetje met cijfers strooien zegt niets, zelfs als 100% van de slachtoffers onschuldig wat kan het gewoon zo zijn dat Isral helemaal niets aan te rekenen valt en zelfs als 0% procent van de slachtoffers onschuldig was kan het nog steeds een genocidale actie zijn geweest
juridisch gezien misschien. maar we moeten niet vergeten dat genocide volkerenmoord betekend, het moedwillig proberen om een volk uit te moorden.
[..] Je zei feitelijk doet. Je eerste argument is al niet feitelijk; geen enkel bombardement is willekeurig. Zo werkt het IDF/IAF niet. Gebied innemen is ook al geen feit. Er is hooguit sprake van bezetting. Dat er verhalen rondgaan van annexatie doet daar niets aan af - zover is het nog niet. Het tegenhouden van voedsel, hulp en medicijnen is iets wat Hamas je luidkeels en huilerig vertelt, maar zij zijn daarvoor verantwoordelijk; niet Isral. Die blokkeren alleen dat waarvan zeker is dat Hamas ze rooft. Bovendien is het ook Isral die voedsel, hulp en medicijnen stuurt, dus ook dat argument is niet geldig.
Je zei iets over barbaars en dat is natuurlijk alleen op de Palestijnen (Hamas) van toepassing. Hun cultuur, hun samenleving, hun opvattingen, hun religie, hun haat. Het heeft barbaren van ze gemaakt.
Er is een genocide gaande. Op de barbaren. Hamas en de andere terreurgroepen dus.
Gast, 70% van Gaza is platgebombardeerd, hoe wil je nog volhouden dat Isral enkel Hamas-doelwitten aanvalt?
Dat valt enkel nog te beweren als je elke Gazaan als Hamas-lid en legitiem doelwit verklaart.
De exacte verhouding doet er niet eens zo zeer toe.
Dat was totaal niet wat ik wou zeggen, pardon, schreeuwen met mijn reactie.
quote:
Dat er veel onschuldige burgerslachtoffers vallen moge duidelijk zijn.
Als je nu nog niet hebt begrepen wat er in mijn reactie staat, dan is de rest van je argumentatie niet meer interessant.
quote:
Jij lijkt het met jouw post waar je het hebt over uitroeien te verheerlijken en te benaderen als een voetbalwedstrijd met je leedvermaak waar je het hebt over witte zakdoekjes voor iedereen die dat verdrietig vindt.
Klopt.
Maar daarom noemen we Hamas ook terroristisch remember?
Alleen Isral? Isral gooit alles plat. Ontneemt voedsel en water. Target bewust burgerdoelen. Maar h daar juichen we dan om?
Isral voldoet aan alles wat genocide is, in nog veel grotere mate dan Hamas. Hoezo is Hamas dan terroristisch en het veel ergere Isral toppie ipv terroristisch?
[..] Je zei feitelijk doet. Je eerste argument is al niet feitelijk; geen enkel bombardement is willekeurig. Zo werkt het IDF/IAF niet. Gebied innemen is ook al geen feit. Er is hooguit sprake van bezetting. Dat er verhalen rondgaan van annexatie doet daar niets aan af - zover is het nog niet. Het tegenhouden van voedsel, hulp en medicijnen is iets wat Hamas je luidkeels en huilerig vertelt, maar zij zijn daarvoor verantwoordelijk; niet Isral. Die blokkeren alleen dat waarvan zeker is dat Hamas ze rooft. Bovendien is het ook Isral die voedsel, hulp en medicijnen stuurt, dus ook dat argument is niet geldig.
Isral bombardeert heel willekeurig. Of zijn hele dorpen nu al Hamas woningen?
En Hamas is schuldig aan Isral dat voedsel en water stopt? Wowww hoe knettergek ben jij.
Maar daarom noemen we Hamas ook terroristisch remember?
Alleen Isral? Isral gooit alles plat. Ontneemt voedsel en water. Target bewust burgerdoelen. Maar h daar juichen we dan om?
Isral voldoet aan alles wat genocide is, in nog veel grotere mate dan Hamas. Hoezo is Hamas dan terroristisch en het veel ergere Isral toppie ipv terroristisch?
Je ziet dat de waarheid langzaam doordringt. En dat is confronterend. Dus gaat iemand door de gebruikelijke fases van rouw: 1. Ontkenning (zagen we veel, nu nog steeds bij sommige users) 2. Woede (nou ja, zie hierboven en andere posts) 3. Onderhandelen (pogingen tot, zie sommige discussies. Een enkeling is werkelijk bereid de dialoog aan te gaan) 4. Depressie (weet niet of we dat hier zien) 5. Aanvaarding (de minst zichtbare, denk ik zelf)
Wat ik zo inschat is dat iemand met voldoende cognitieve capaciteiten, en een sterk karakter (bereid om te leren, te luisteren, te veranderen), prima naar fases 4 en 5 kan toewerken. En anderen... hebben niet zo'n sterk karakter, zal ik maar zeggen
De Isralische regering wil dit jaar 150 miljoen dollar (ruim 137 miljoen euro) extra besteden aan propaganda, ofwel hasbara. Daarmee is het totaalbedrag dat aan dit doel wordt besteed dit jaar ruim twintig keer zo groot als in voorgaande jaren, meldt The Times of Israel. Door de oorlog in Gaza heeft Isral een behoorlijk imagoprobleem en de publieke steun aan het land neemt drastisch af.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Ik denk dat er veel minder onschuldige slachtoffers zijn dan men doet voorkomen. De bevolkingsgrootte neemt namelijk niet af. En ja, iedere onschuldig slachtoffer is kut, maar dan moet Hamas zich niet verschuilen te midden van onschuldige vrouwen en kinderen. Hamas is schuldig aan al die doden.
Toen er nog Amerikaanse artsen in Gaza waren hebben er meer dan 100 melding gemaakt van opvallend veel kinderen die in de hartstreek of hoofd geraakt waren door wat waarschijnlijk sniper kogels waren.
Het gaat er bij mij niet in dat Hamas verantwoordelijk is voor hoe soldaten zich gedragen.
Op zondag 23 maart 2025 11:03 schreef egayalS het volgende: Zet je schrap voor nog veel meer hasbara de komende periode met de boodschap "Isral verdedigt zichzelf"
De Isralische regering wil dit jaar 150 miljoen dollar (ruim 137 miljoen euro) extra besteden aan propaganda, ofwel hasbara. Daarmee is het totaalbedrag dat aan dit doel wordt besteed dit jaar ruim twintig keer zo groot als in voorgaande jaren, meldt The Times of Israel. Door de oorlog in Gaza heeft Isral een behoorlijk imagoprobleem en de publieke steun aan het land neemt drastisch af.
Dit artikel viel mij vanochtend ook al op. Isral zou propaganda verspreiden, right. En ondertussen kakelt men bij de NOS probleemloos Al Jazeera, Wafa, Haaretz, +972 en ook Hamas na. Maar als Isral aan PR doet (zoals elk land) dan is het ineens een groot probleem. Ook bijzonder trouwens dat men weer een 'expert' aan het woord laat die 'antizionistisch' is en ronde tafels organiseert met Francesca Albanese. Je krijgt bijna het idee dat men een agenda heeft.
Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
..
[..] Je mist het punt volledig. De exacte verhouding doet er niet eens zo zeer toe. Dat er veel onschuldige burgerslachtoffers vallen moge duidelijk zijn.
Bijzonder, het ene moment weet je zeker dat er tenminste 80% onschuldige slachtoffers zijn gevallen en het volgende moment doen de verhoudingen er niet toe.
De realiteit is nu dat er niet veel daadwerkelijk onschuldige mensen in de Gazastrook zijn want ook supporters en toejuichers van terreur zijn medeplichtig. De Palestijnen hebben dit met hun verwerpelijke gedrag allemaal over zichzelf uitgeroepen.
En nog altijd wil men gewapend een strijd voeren voor de vernietiging van Isral. Wat mij betreft wordt deze verzameling van allerlei Arabieren, die zichzelf 'de Palestijnen' noemen, nog veel harder aangepakt, want het kwartje wil maar niet vallen.
Westerse Mensen die vervolgens voor zulke barbaren in de bres springen, staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
[..] Je ziet dat de waarheid langzaam doordringt. En dat is confronterend. Dus gaat iemand door de gebruikelijke fases van rouw: 1. Ontkenning (zagen we veel, nu nog steeds bij sommige users) 2. Woede (nou ja, zie hierboven en andere posts) 3. Onderhandelen (pogingen tot, zie sommige discussies. Een enkeling is werkelijk bereid de dialoog aan te gaan) 4. Depressie (weet niet of we dat hier zien) 5. Aanvaarding (de minst zichtbare, denk ik zelf)
Wat ik zo inschat is dat iemand met voldoende cognitieve capaciteiten, en een sterk karakter (bereid om te leren, te luisteren, te veranderen), prima naar fases 4 en 5 kan toewerken. En anderen... hebben niet zo'n sterk karakter, zal ik maar zeggen
Toch bijzonder hoe het gejuich hier voor genocide mag blijven staan, maar zeg je iets anti-genocide en wijs je daar op dan mag dat allemaal niet en is het weg
[..] Bijzonder, het ene moment weet je zeker dat er tenminste 80% onschuldige slachtoffers zijn gevallen en het volgende moment doen de verhoudingen er niet toe.
De realiteit is nu dat er niet veel daadwerkelijk onschuldige mensen in de Gazastrook zijn want ook supporters en toejuichers van terreur zijn medeplichtig. De Palestijnen hebben dit met hun verwerpelijke gedrag allemaal over zichzelf uitgeroepen.
En nog altijd wil men gewapend een strijd voeren voor de vernietiging van Isral. Wat mij betreft wordt deze verzameling van allerlei Arabieren, die zichzelf 'de Palestijnen' noemen, nog veel harder aangepakt, want het kwartje wil maar niet vallen.
Westerse Mensen die vervolgens voor zulke barbaren in de bres springen, staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Er worden complete woonwijken platgegooid. Voedselpunten. Ziekenhuizen. Scholen. JA er wordt dus overduidelijk zonder enig doel maar wat gedaan en dat met zeer veel slachtoffers (onschuldige). Over het volledig tegenhouden van voedsel en water nog maar niet te praten.
Of eten burgers tegenwoordig geen voedsel en water meer?
Huilie huilie. Genoeg keren aangetoond dat het geen genocide is. Het blijven herhalen maakt het niet opeens wel waar.
Laat Hamas maar oprotten uit Gaza. Gijzelaars (levend en/of dood) terug. En dan koest, blijf weg uit Isral, vuur geen raketten af, pleeg geen aanslagen. Bouw je eigen land maar op. Succes, dat moet wel lukken... toch?
Op zondag 23 maart 2025 18:17 schreef bianconeri het volgende: Toch bijzonder hoe het gejuich hier voor genocide mag blijven staan, maar zeg je iets anti-genocide en wijs je daar op dan mag dat allemaal niet en is het weg [..] Er worden complete woonwijken platgegooid. Voedselpunten. Ziekenhuizen. Scholen. JA er wordt dus overduidelijk zonder enig doel maar wat gedaan en dat met zeer veel slachtoffers (onschuldige). Over het volledig tegenhouden van voedsel en water nog maar niet te praten.
Of eten burgers tegenwoordig geen voedsel en water meer?
Westerse mensen die juichen voor genocide
Hadden ze maar niet ongewapende Isralische burgers moeten afslachten. Dan krijg je oorlog op eigen bodem, precies wat ze ook wilden bewerkstelligen.
Enige waar ze zich in hebben vergist is dat ze waarschijnlijk dachten dat na een week of twee wel weer de internationale gemeenschap achter zich zouden hebben die Isral tot een staakt het vuren zouden dwingen. Maar Isral is nu vastberaden om Hamas uit te roeien en trekt zich weinig aan van wat andere vinden, dus daar heeft Hamas zich op verkeken.
Oplossing is simpel: totale overgave van Hamas en gijzelaars vrij. Zolang de palestijnen terreur verkiezen boven leven in vrijheid en vrede zullen ze de hoogste prijs betalen. Oftewel; de palestijnen zijn aan zet en hebben de sleutel tot vrede zelf in handen.
Man man man. Je presenteert jezelf als redelijk, maar ondertussen ben je een radicaal.
quote:
Palestijnen zijn geen uniforme groep en zodra je 5 jarigen terroristen noemt ben je bezig met de moord op hun goedpraten.
Heb ik 5-jarige Palestijnen terroristen genoemd? Of iemand anders for that matter? Je praat over hypothetische dingen om je "punt" kracht bij te zetten.
quote:
Het enige wat ik vraag is dat mensen hetzelfde behandeld worden. Na de Hamas show was de consensus hier dat heel Gaza plat moest.
Bron? En welke consensus? Ik kan je zo een paar users geven, waaronder ik, die zoiets nooit hebben gezegd.
quote:
Daaruit haal ik dat mensen het heel erg vinden als zo met de doden wordt omgegaan. Tegelijkertijd zijn er Palestijnen die al decennia bedelen voor het overschot van hun familie, maar die lokken niet dezelfde reactie bij je uit. Sterker: als die mensen boos zijn mag er waarschijnlijk wel een bom van jou op.
Waar haal je dat vandaan? Weer een loze beschuldiging zonder grond.
quote:
Een mens mag altijd verwachten. Het is echter niet hetzelfde dus op basis waarvan je dat had verwacht snap ik niet.
[..] Man man man. Je presenteert jezelf als redelijk, maar ondertussen ben je een radicaal. [..] Heb ik 5-jarige Palestijnen terroristen genoemd? Of iemand anders for that matter? Je praat over hypothetische dingen om je "punt" kracht bij te zetten. [..] Bron? En welke consensus? Ik kan je zo een paar users geven, waaronder ik, die zoiets nooit hebben gezegd. [..] Waar haal je dat vandaan? Weer een loze beschuldiging zonder grond. [..] Een mens mag altijd verwachten. Het is echter niet hetzelfde dus op basis waarvan je dat had verwacht snap ik niet.
Dagen later nog eens reageren en dan alweer vergeten zijn dat je iemand anders aan het verdedigen was. Je hele post is dus nogal onzinnig al is je laatste alinea weer veelzeggend over wat je acceptabel met de doden vindt. Iets teveel imho.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Dagen later nog eens reageren en dan alweer vergeten zijn dat je iemand anders aan het verdedigen was. Je hele post is dus nogal onzinnig al is je laatste alinea weer veelzeggend over wat je acceptabel met de doden vindt. Iets teveel imho.
Wie zegt dat ik vergeten was dat ik iemand anders "verdedigde"? Jij gebruikte alleen de term jou in je post. Dus lijk je het tegen mij te hebben niet?
Het hele probleem met jou is dat je een ondubbelzinnige en nzijdige veroordeling van Isral verwacht en dan is het pas goed voor jou. Je hebt mij nog steeds niet kunnen uitleggen waarom lijken als ruilmiddel worden ingezet. Dat is niet om terreur te zaaien zoals Hamas doet met de lijken maar dingen gedaan te krijgen van een tegenstander die onbeweegbaar is.
Israel maakt zich druk om ongeveer 50 gijzelaars in Gaza. Intussen hebben ze afgelopen dagen ongeveer 200 kinderen vermoord in gaza. Tja, wat zal ik zeggen? Het is een godvergeten schande dat de wereld dit laat gebeuren. Dit gaat de geschiedenis in als een enorm zwarte bladzijde. Toen we allemaal massaal wegkeken en de genocide lieten gebeuren. Hierover zal nog zeker honderd jaar gesproken worden. De wereld keek toe en deed NIETS!
Op maandag 24 maart 2025 00:56 schreef egayalS het volgende: Zoals zo vaak gezegd, Israel heeft in de linker pocket de democraten en in de rechter pocket de Republiekeinen
Chuck Schumer told Bret Stephens, “My job is to keep the left pro-Israel.”
[..] Wie zegt dat ik vergeten was dat ik iemand anders "verdedigde"? Jij gebruikte alleen de term jou in je post. Dus lijk je het tegen mij te hebben niet?
Nee zo werkt dat niet altijd.
quote:
Het hele probleem met jou is dat je een ondubbelzinnige en nzijdige veroordeling van Isral verwacht en dan is het pas goed voor jou.
Ik had weinig van je verwacht, maar dat je niet eens Hamas kan veroordelen is wel laag hoor. Heb je nog iets van een standaard?
quote:
Je hebt mij nog steeds niet kunnen uitleggen waarom lijken als ruilmiddel worden ingezet. Dat is niet om terreur te zaaien zoals Hamas doet met de lijken maar dingen gedaan te krijgen van een tegenstander die onbeweegbaar is.
En dan deze parel. Precies de verdediging die een Hamas fan ook zou geven.
[..] Nee zo werkt dat niet altijd. [..] Ik had weinig van je verwacht, maar dat je niet eens Hamas kan veroordelen is wel laag hoor. Heb je nog iets van een standaard? [..] En dan deze parel. Precies de verdediging die een Hamas fan ook zou geven.
Dit stokpaardje begint een beetje vermoeiend te worden.
Je probeert de hele tijd richting pro-Isral users de aantijging te maken dat zij vr het de inzet van lijken als ruilmiddel zijn, maar je gaat hier (zoals al vaker uitgelegd) voorbij aan het feit dat men dit doet in reactie op het gijzelen en hanteren van deze tactiek bij de Palestijnen. Maar jij veroordeeld het alleen selectief als Isral het doet.
Waarmee je dus lijkt te willen zeggen dat het schandalig is dat Isral dit doet, maar dat het gijzelen van (dode) Isralirs de trademark van de Palestijnen is, ach, dat doet er niets toe. Daar moet Isral maar mee dealen.
Tja, zo werkt het simpelweg niet.
[..] Hadden ze maar niet ongewapende Isralische burgers moeten afslachten. Dan krijg je oorlog op eigen bodem, precies wat ze ook wilden bewerkstelligen.
Enige waar ze zich in hebben vergist is dat ze waarschijnlijk dachten dat na een week of twee wel weer de internationale gemeenschap achter zich zouden hebben die Isral tot een staakt het vuren zouden dwingen. Maar Isral is nu vastberaden om Hamas uit te roeien en trekt zich weinig aan van wat andere vinden, dus daar heeft Hamas zich op verkeken.
Oplossing is simpel: totale overgave van Hamas en gijzelaars vrij. Zolang de palestijnen terreur verkiezen boven leven in vrijheid en vrede zullen ze de hoogste prijs betalen. Oftewel; de palestijnen zijn aan zet en hebben de sleutel tot vrede zelf in handen.
Oplossing is simpel:
Iaral in een internationaal isolement zetten. En de genocide laten stoppen.
[..] Dit stokpaardje begint een beetje vermoeiend te worden.
Je probeert de hele tijd richting pro-Isral users de aantijging te maken dat zij vr het de inzet van lijken als ruilmiddel zijn, maar je gaat hier (zoals al vaker uitgelegd) voorbij aan het feit dat men dit doet in reactie op het gijzelen en hanteren van deze tactiek bij de Palestijnen. Maar jij veroordeeld het alleen selectief als Isral het doet.
Waarmee je dus lijkt te willen zeggen dat het schandalig is dat Isral dit doet, maar dat het gijzelen van (dode) Isralirs de trademark van de Palestijnen is, ach, dat doet er niets toe. Daar moet Isral maar mee dealen.
Het is natuurlijk in beide situaties verwerpelijk.
Wat westerse mensen niet gemakkelijk lijken te accepteren, is dat Isral (eindelijk) ongenuanceerd beleid toepast op ongenuanceerden. Intolerantie voor intolerantie. Met dat verschil dat de intolerantie van Hamas en de (meeste) Palestijnen zich richt op het gehele Isralische volk, en dat van Isral uitsluitend op de intoleranten zelf.
Het lijkt nog een brug te ver te zijn voor de meeste mensen om deze nieuwe realiteit te accepteren. Niet geholpen door het oorverdovende, verongelijkte en extreem hypocriete gekrijs dat Hamas de wereld in blijft slingeren natuurlijk. Waarom zouden ze niet? Het werkt, immers.
Dit is de man die Trump zijn zin heeft gegeven en daarmee een van de minst populaire democraten is op het moment. En die staat dan te juichen voor Isral. Lijkt mij potentieel contraproductief voor Isral.
[..] Dit is de man die Trump zijn zin heeft gegeven en daarmee een van de minst populaire democraten is op het moment. En die staat dan te juichen voor Isral. Lijkt mij potentieel contraproductief voor Isral.
Alles kan potentieel contraproductief uitpakken voor een land. Maar je zal toch echt met wat betere argumenten moeten komen, anders is het wel heel erg speculatief allemaal.
Zo sluit ik inderdaad ook niet uit dat bijvoorbeeld de veranderingen qua opinie over Israel bij burgers in het westen (ook in Amerika) op een gegeven moment negatief zal uitpakken voor Israel. Maar wanneer dat is? en wat de gevolgen precies gaan zijn? ja geen idee.
[..] Het is natuurlijk in beide situaties verwerpelijk.
Wat westerse mensen niet gemakkelijk lijken te accepteren, is dat Isral (eindelijk) ongenuanceerd beleid toepast op ongenuanceerden. Intolerantie voor intolerantie. Met dat verschil dat de intolerantie van Hamas en de (meeste) Palestijnen zich richt op het gehele Isralische volk, en dat van Isral uitsluitend op de intoleranten zelf.
Het lijkt nog een brug te ver te zijn voor de meeste mensen om deze nieuwe realiteit te accepteren. Niet geholpen door het oorverdovende, verongelijkte en extreem hypocriete gekrijs dat Hamas de wereld in blijft slingeren natuurlijk. Waarom zouden ze niet? Het werkt, immers.
Dit. Israel is de taal van het Midden-Oosten gaan begrijpen. Groot nadeel hierin is: het is erg lastig om deze taal te begrijpen als het gaat om conflicten met Midden-Oosterse landen, maar dan binnenlands een liberale democratie te behouden. Je ziet toch dat dat al snel aan elkaar wordt aangepast.
[..] Dit stokpaardje begint een beetje vermoeiend te worden.
Als hier een pro Hamas user zou zijn dan zou ik hem ook ermee om de oren slaan. Feit is dat er op fok maar een kant uitgesproken voorstander van terreur tactieken is en daar ben jij onderdeel van.
En dan de bewering ja maar hunnie begon! Die heb je nooit bewezen. Isral was er al bezig lang voor Hamas bestond. En al zou je hem wel bewijzen: so what? Een westerse regering heeft zich beter te gedragen dan een islamitische terreur beweging.
[..] Alles kan potentieel contraproductief uitpakken voor een land. Maar je zal toch echt met wat betere argumenten moeten komen, anders is het wel heel erg speculatief allemaal.
Zo sluit ik inderdaad ook niet uit dat bijvoorbeeld de veranderingen qua opinie over Israel bij burgers in het westen (ook in Amerika) op een gegeven moment negatief zal uitpakken voor Israel. Maar wanneer dat is? en wat de gevolgen precies gaan zijn? ja geen idee.
[..] Als hier een pro Hamas user zou zijn dan zou ik hem ook ermee om de oren slaan. Feit is dat er op fok maar een kant uitgesproken voorstander van terreur tactieken is en daar ben jij onderdeel van.
En dan de bewering ja maar hunnie begon! Die heb je nooit bewezen. Isral was er al bezig lang voor Hamas bestond. En al zou je hem wel bewijzen: so what? Een westerse regering heeft zich beter te gedragen dan een islamitische terreur beweging.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Je kunt het dus slechts selectief afkeuren, namelijk alleen als Isral dit doet. En daarnaast verwacht je ook nog dat Isral zich netjes blijft gedragen, waar alle regels, standaarden en normen die op Isral worden toegepast voor de Palestijnen niet gelden.
Ten slotte zijn er hier genoeg pro-Palestijnse users actief, waaronder jij nota bene zelf.
Je kunt het dus slechts selectief afkeuren, namelijk alleen als Isral dit doet. En daarnaast verwacht je ook nog dat Isral zich netjes blijft gedragen, waar alle regels, standaarden en normen die op Isral worden toegepast voor de Palestijnen niet gelden.
Ten slotte zijn er hier genoeg pro-Palestijnse users actief, waaronder jij nota bene zelf.
[..] Als hier een pro Hamas user zou zijn dan zou ik hem ook ermee om de oren slaan. Feit is dat er op fok maar een kant uitgesproken voorstander van terreur tactieken is en daar ben jij onderdeel van.
We hebben gewoon een Hamas en Erdoğan apologeet in dit topic hoor. Die ook nog eens voor de stelselmatige onderdrukking van de Koerden is.
Iaral in een internationaal isolement zetten. En de genocide laten stoppen.
Dat gaat niet gebeuren, je broeders van Hamas zullen hun verlies moeten erkennen en anders moeten accepteren dat ze ze zullen sterven in hun zelf gestarte heilige oorlog. Vooralsnog verkiezen ze het laatste. Ze hebben het dus compleet in eigen hand.
[..] Dat gaat niet gebeuren, je broeders van Hamas zullen hun verlies moeten erkennen en anders moeten accepteren dat ze ze zullen sterven in hun zelf gestarte heilige oorlog. Vooralsnog verkiezen ze het laatste. Ze hebben het dus compleet in eigen hand.
Ah, de personen die ik afkeur en als terroristen neer zet zijn 'mijn broeders'???
Isral is het gestart, niet Hamas.
En nee ze hebben het niet in eigen hand. Isral gooit alles plat en ook alle onschuldige burgers.
[..] Ah, de personen die ik afkeur en als terroristen neer zet zijn 'mijn broeders'???
Isral is het gestart, niet Hamas.
En nee ze hebben het niet in eigen hand. Isral gooit alles plat en ook alle onschuldige burgers.
Ja ze hebben zeker alles in eigen hand. Als ze vandaag hun wapens zouden neerleggen, de gijzelaars vrijlaten en de verantwoordelijken van de massamoord terecht zullen staan voor hun oorlogsmisdaden dan kan gaza een nieuwe start krijgen. In vrede met Isral.
Maar ze verkiezen vooralsnog liever oorlog met Isral.
[..] Ja ze hebben zeker alles in eigen hand. Als ze vandaag hun wapens zouden neerleggen, de gijzelaars vrijlaten en de verantwoordelijken van de massamoord terecht zullen staan voor hun oorlogsmisdaden dan kan gaza een nieuwe start krijgen. In vrede met Isral.
Maar ze verkiezen vooralsnog liever oorlog met Isral.
Wat een onzin.
Isral voert al tientallen jaren oorlog, al van ver voor de oprichting van Hamas. En Isral target alles en iedereen in Gaza.
Isral voert al tientallen jaren oorlog, al van ver voor de oprichting van Hamas. En Isral target alles en iedereen in Gaza.
Dus waarom zou Isral nu dan ineens gaan stoppen?
als die gehele regio gewoon eens stopt met het doel het vernietigen van israel en de joden gaan we wel ergens komen hoor. Maar dat zit er vermoedelijk niet in.
Dus waarom zou Isral nu dan ineens gaan stoppen?
Omdat zodra Hamas de wapens neerlegt, de (overleden) gegijzelden thuis laat komen en terreur afwijst er geen reden voor Isral is om deze oorlog voort te zetten in Gaza. Het lot van Gaza ligt dus in handen van Hamas, maar een Gaza onder het bewind van Hamas gaat niet meer gebeuren.
Aangezien jij zelf aangeeft ook tegen Hamas te zijn is het te hopen dat ze maar snel mogen sneuvelen zodat er vrede kan komen voor de onschuldige gazanen. Daar zul jij vast ook op hopen, want jij bent oprecht begaan met het lot van de gazanen en gebruikt hen absoluut niet als speelbal voor het etaleren van anti Isral sentimenten. Toch?
[..] Omdat zodra Hamas de wapens neerlegt, de (overleden) gegijzelden thuis laat komen en terreur afwijst er geen reden voor Isral is om deze oorlog voort te zetten in Gaza. Het lot van Gaza ligt dus in handen van Hamas, maar een Gaza onder het bewind van Hamas gaat niet meer gebeuren.
Aangezien jij zelf aangeeft ook tegen Hamas te zijn is het te hopen dat ze maar snel mogen sneuvelen zodat er vrede kan komen voor de onschuldige gazanen. Daar zul jij vast ook op hopen, want jij bent oprecht begaan met het lot van de gazanen en gebruikt hen absoluut niet als speelbal voor het etaleren van anti Isral sentimenten. Toch?
Nogmaals:
Isral is al tientallen jaren bezig in Gaza. Ook zonder 7 okt, ook zonder gegijzelden.
Dus nogmaals: Waarom zou Isral op zeer magische wijze nu ineens wel stoppen?
Hamas mag absoluut verdwijnen. Alleen het verdwijnen van Hamas zal niet voor vrede zorgen. Omdat Isral ook voor Hamas terroriseerde in de regio, en dat ook wel na Hamas blijft doen.
Isral is al tientallen jaren bezig in Gaza. Ook zonder 7 okt, ook zonder gegijzelden.
Dus nogmaals: Waarom zou Isral op zeer magische wijze nu ineens wel stoppen?
Hamas mag absoluut verdwijnen. Alleen het verdwijnen van Hamas zal niet voor vrede zorgen. Omdat Isral ook voor Hamas terroriseerde in de regio, en dat ook wel na Hamas blijft doen.
Het probleem ligt dus bij Isral.
Je stapt nu wel heel makkelijk over 7 oktober heen. Maar jij geeft Isral geheel de schuld, duidelijk. We gaan het nooit eens worden.
Bijzonder dit weer. Een collectief van Investico (Groene Amsterdammer), Nederlands Dagblad en BOOS (BNNVARA) n Al Jazeera ( ) gaat nu achter Christenen voor Isral aan. Want met inzamelingen die zij doen zouden in theorie wapens kunnen worden gekocht of zo ..
twitter
Op dinsdag 25 maart 2025 12:24 schreef HowardRoark het volgende: Bijzonder dit weer. Een collectief van Investico (Groene Amsterdammer), Nederlands Dagblad en BOOS (BNNVARA) n Al Jazeera ( ) gaat nu achter Christenen voor Isral aan. Want met inzamelingen die zij doen zouden in theorie wapens kunnen worden gekocht of zo ..
Ook HowardRoark: "Doe geen donaties aan UNRWA! Dat komt in theorie gedeeltelijk bij Hamas terecht!!"
Als organisaties als UNRWA foute dingen kunnen doen kan dat ook gelden voor organisaties als CvI en Isral Heartland, toch?
Het is wel gek dat die Nati Rom het heeft over CvI die donaties in cash doet als dit helemaal niet het geval is en CvI berhaupt maar n keer geld heeft gegeven. Dat is raar. Dat hij dat gesprek zelf komt met de aankoop van wapens en hoe zijn stichtingen dit onder tafel houden is uitermate dubieus.
Dat CvI niks te verwijten valt, dat kan zeker het geval zijn. Dat die Nati Rom iets illegaal doet daar lijkt toch geen twijfel over te kunnen bestaan. Hij zegt het toch echt zelf, meerdere keren. Of wellicht heeft hij net een hersenbloeding gehad tijdens het afkicken van antidepressiva waardoor hij de grootste verhalen uit zijn duim zuigt. Dat kan.
Bart Nijman vindt natuurlijk een simpele ontkenning 'geloofwaardiger' dan de tape waar iemand iets beweert en uit de doeken doet hoe hij dit doet.
interessant draadje waarom de islam niet te hervormen is, omdat het intrinsiek een puur gewelddadige ideologie is en absoluut geen enkele zelfkritiek toestaat. Wat valt er dan te hervormen? Er blijft dan niks over.
Lees dit draadje, en snap de Palestijn die maar blijft grijpen naar geweld.
[..] Ook HowardRoark: "Doe geen donaties aan UNRWA! Dat komt in theorie gedeeltelijk bij Hamas terecht!!"
Als organisaties als UNRWA foute dingen kunnen doen kan dat ook gelden voor organisaties als CvI en Isral Heartland, toch?
whataboutism
het argument van Tim Hofman slaat nergens op, met dat 'zouden'. Tim Hofman verdient veel geld met zijn youtube kanaal en daarmee zou hij wapens kopen. Kijk!
het argument van Tim Hofman slaat nergens op, met dat 'zouden'. Tim Hofman verdient veel geld met zijn youtube kanaal en daarmee zou hij wapens kopen. Kijk!
Als je dat artikel in De Groene of ND gelezen had dan wist je ten minste waar het over gaat en dan had je gezien dat die Nati Rom uitlegt hoe zijn stichtingen werken en Europese regels omzeilen. Tim Hofman zuigt het niet uit zijn duim he, het zijn de quotes van Rom waar het om gaat....
Misschien doet die Nati Rom dat, dat duim zuigen, maar dan moet je Rom er op aanspreken en niet Tim Hofman. Dat HR dat trucje probeert is natuurlijk wel begrijpelijk
interessant draadje waarom de islam niet te hervormen is, omdat het intrinsiek een puur gewelddadige ideologie is en absoluut geen enkele zelfkritiek toestaat. Wat valt er dan te hervormen? Er blijft dan niks over.
Wat niet meebeweegt, stort in.
Ik ben al veel langer van mening dat de islam op zijn einde loopt. De huidige opleving is de flikkering van de kaars voor hij uitgaat. Net als Hamas, net als de Palestijnse doodscultuur.
Ik ben al veel langer van mening dat de islam op zijn einde loopt. De huidige opleving is de flikkering van de kaars voor hij uitgaat. Net als Hamas, net als de Palestijnse doodscultuur.
Hmnmm kan wensdenken zijn.
Denk wel dat in sommige Arabische landen de jeugd wel een beetje klaar is met de islam. Maar in andere landen wordt de jeugd compleet gehersenspoeld met de islam, zie Afghanistan of nu weer Syri.
Maar ook: West-Europese landen islamiseren. Ook hier in Nederland neemt de invloed van de (orthodoxe) islam toe.
Maar het is niet anders dan alle andere totalitaire ideologien. De mens werkt nou eenmaal niet zo, je kunt die niet allemaal in dezelfde pasvorm gieten. En hoe extremistischer, hoe rigider en hoe eerder die zal breken. De nazi-ideologie was er zo n.
quote:
Denk wel dat in sommige Arabische landen de jeugd wel een beetje klaar is met de islam. Maar in andere landen wordt de jeugd compleet gehersenspoeld met de islam, zie Afghanistan of nu weer Syri.
Maar ook: West-Europese landen islamiseren. Ook hier in Nederland neemt de invloed van de (orthodoxe) islam toe.
Helaas wel. Maar daarover is het laatste woord nog niet gezegd.
Maar het is niet anders dan alle andere totalitaire ideologien. De mens werkt nou eenmaal niet zo, je kunt die niet allemaal in dezelfde pasvorm gieten. En hoe extremistischer, hoe rigider en hoe eerder die zal breken. De nazi-ideologie was er zo n. [..] Helaas wel. Maar daarover is het laatste woord nog niet gezegd.
Maar dat is off-topic verder.
De nazi-ideologie duurde maar 10 jaar. Het is daarna volledig verwoest.
De islam duurt 1400 jaar en lijkt onverwoestbaar. We dachten dat onze verlichte westerse progressieve waarden superieur zijn en dat moslims in Nederland 'automatisch' verlicht zouden worden zodra ze in Nederland opgroeien.
Maar in werkelijkheid zien we het omgekeerde: Nederland islamiseert.
En toch zijn er 1,9 miljard moslims op de wereld die niet constant bezig zijn met moorden, aanslagen plegen of anderszins bezig om de inhoud van de Koran/Hadiths letterlijk op te volgen. Je gaat haast denken dat de letterlijke interpretatie van religieuze geschriften niet n op n te projecteren valt op haar volgers.
Dat de islam een slechte invloed kan hebben op mensen is duidelijk, maar dat geldt net zo goed voor de andere Abrahamitische religies en allerlei niet-religieuze ideologin en gedachtegoeden. Radicalisatie/extremisme is het probleem... ongeacht in welk jasje het komt.
[..] En toch zijn er 1,9 miljard moslims op de wereld die niet constant bezig zijn met moorden, aanslagen plegen of anderszins bezig om de inhoud van de Koran/Hadiths letterlijk op te volgen. Je gaat haast denken dat de letterlijke interpretatie van religieuze geschriften niet n op n te projecteren valt op haar volgers.
Dat de islam een slechte invloed kan hebben op mensen is duidelijk, maar dat geldt net zo goed voor de andere Abrahamitische religies en allerlei niet-religieuze ideologin en gedachtegoeden. Radicalisatie/extremisme is het probleem... ongeacht in welk jasje het komt.
Nee, het is toch echt alleen de Islam. Doen alsof dit vergelijkbaar is met andere Abrahamitische religies is bespottelijk.
De waslijst van terreuraanslagen vanuit de Islamitische hoek is enorm en nog elke dag staan in het Westen alle veiligheids- en inlichtingendiensten op scherp staan, juist vanwege de enorme dreiging uit de Islamitische gemeenschappen.
En dan hebben we het nog niet eens over alle andere negatieve manieren hoe Islamitische landen en moslims in het Westen zich weten te onderscheiden. Het blijkt dat zulke culturen simpelweg niet het beste in de mens naar boven weten te halen.
Nu wil dit natuurlijk niet zeggen dat er geen goede moslims zijn, die zijn er zeker en gelukkig maar. Alleen het contrast tussen de Islam en de andere Abrahamitische religies anno 2025 is enorm en zorgwekkend.
[..] De nazi-ideologie duurde maar 10 jaar. Het is daarna volledig verwoest.
Er zijn nog restanten uiteraard, maar het nazidom is nu zo groot als hij moet zijn. Marginaal.
quote:
De islam duurt 1400 jaar en lijkt onverwoestbaar. We dachten dat onze verlichte westerse progressieve waarden superieur zijn en dat moslims in Nederland 'automatisch' verlicht zouden worden zodra ze in Nederland opgroeien.
Voor een deel is dat ook zo.
quote:
Maar in werkelijkheid zien we het omgekeerde: Nederland islamiseert.
Inderdaad...
Ik ben er wel eens bang voor op wat voor manier dat gaat eindigen.
Protesten in Gaza: 'We willen vrede, weg met Hamas'
In de door Hamas gecontroleerde Gazastrook zijn woensdag honderden Palestijnen de straat opgegaan met de roep om vrede en een einde aan de heerschappij van de islamitische terreurorganisatie. Sommige deelnemers droegen witte vlaggen bij zich en er klonken leuzen als "weg met Hamas!" Dat meldt de Jerusalem Post.
Beelden van de protesten in de door oorlog verwoeste kuststrook, onder meer bij een ziekenhuis, gaan massaal rond op sociale media. Hoe groot de demonstraties precies zijn, is nog onduidelijk. Isralische media en het Amerikaanse CNN spreken wel van een zeldzame volksoproer.
Hamas staat er bekend om politieke tegenstanders op gewelddadige wijze aan te pakken of monddood te maken.
Volgens de Amerikaanse nieuwssite, die een verslaggever ter plaatse had bij een protest, eisten de deelnemers een einde aan de oorlog met Isral. De persbureaus AFP en dpa spraken met ooggetuigen.
Op een van de doeken, omhoog gehouden door kinderen, staat in het Arabisch 'wij weigeren dood te gaan'. Een van de grotere protesten vond plaats in het noorden van de strook, in Beit Lahiya. De afgelopen week werd Gaza weer opgeschrikt door zware luchtaanvallen van het Isralische leger, dat burgers evacuatiebevelen heeft gegeven voor bepaalde gebieden.
Sinds het door Hamas aangerichte bloedbad van 7 oktober in het zuiden van Isral zijn tienduizenden Palestijnen in Gaza om het leven gekomen en is een nog groter aantal ontheemd geraakt. De strook heeft zo'n twee miljoen inwoners, van wie een aanzienlijk aantal afhankelijk is van humanitaire hulp. Door de uitgebroken oorlog zijn alle werkvergunningen van Gazanen in Isral opgeschort en ook de grens met Egypte zit nog altijd potdicht. .
[..] Nee, het is toch echt alleen de Islam. Doen alsof dit vergelijkbaar is met andere Abrahamitische religies is bespottelijk.
De waslijst van terreuraanslagen vanuit de Islamitische hoek is enorm en nog elke dag staan in het Westen alle veiligheids- en inlichtingendiensten op scherp staan, juist vanwege de enorme dreiging uit de Islamitische gemeenschappen.
En dan hebben we het nog niet eens over alle andere negatieve manieren hoe Islamitische landen en moslims in het Westen zich weten te onderscheiden. Het blijkt dat zulke culturen simpelweg niet het beste in de mens naar boven weten te halen.
Nu wil dit natuurlijk niet zeggen dat er geen goede moslims zijn, die zijn er zeker en gelukkig maar. Alleen het contrast tussen de Islam en de andere Abrahamitische religies anno 2025 is enorm en zorgwekkend.
Weet je wat pas bespottelijk is
Het niet kunnen (of willen) begrijpen dat de 3 Abrahamitische religies bij elkaar horen, als de Plus en de Min van een batterij.
Het niet kunnen (of willen) begrijpen dat de een niet zou bestaan zonder de ander.
Het niet kunnen (of willen) begrijpen dat zo'n beetje alle andere gedachtengoeden die mensen ooit hadden: Allemaal zijn weggevaagd, de wereld is ABSOLUUT ge-Judaiseerd. In "elke hoek van de wereld" kent men het verhaal van Jezus.. en Jezus wordt geaccepteerd in Islam. En Judaisme "speelt" de dubbelspion, de lachende 3e, maar ook zij zijn niet vrij van misdaden tegen de menselijkheid.
Als iemand daar niet tegenkan, ga janken want het IS zo.. welkom in de neppe shitshow, we zitten er allemaal in! een wereld waarin je glashard kan ontkennen, wat je recht in het gezicht staart.
Opvallend is de reactie van (westerse) media op de protesten. Al Jazeera, de antisemitische nieuwszender die nauw samenwerkt met Hamas, negeert de demonstraties volledig. RTL en de NOS zitten er duidelijk mee in hun maag. RTL-correspondent Pepijn Nagtzaam haastte zich te zeggen dat er weliswaar protesten zijn, maar dat Isral toch echt veel meer wordt gehaat dan Hamas.
NOS-verslaggeefster Nasrah Habiballah ging nog een stap verder en suggereerde dat Isral achter de demonstraties in Gaza zit.
Er lopen nu twee dingen door elkaar. Oprechte berichtgeving over de protesten tegen Hamas in Gaza enerzijds en pro-Isral figuren die de protesten aangrijpen voor hun eigen agenda. Lastig om te volgen zo.
Als je hiermee aan de haal gaat maar tegen een n- of tweestatenoplossing bent of Palestijnen graag zou willen deporteren ben je alsnog geen knip voor de neus waard.
"Isral bombardeert al anderhalf jaar genadeloos Palestijnse gezinnen (beeld van een jammerende vrouw bij een lijk) waardoor die al net zo lang geen zekerheid hebben over huis en haard, zelfs niet over hun eigen leven. Er zijn daarom een paar tientallen mensen de straat op gegaan om te protesteren tegen de oorlog en Hamas en inmiddels gaan de Isralische bombardementen onophoudelijk door."
Op woensdag 26 maart 2025 16:56 schreef Ronald-Koeman het volgende: Er lopen nu twee dingen door elkaar. Oprechte berichtgeving over de protesten tegen Hamas in Gaza enerzijds en pro-Isral figuren die de protesten aangrijpen voor hun eigen agenda. Lastig om te volgen zo.
Als je hiermee aan de haal gaat maar tegen een n- of tweestatenoplossing bent of Palestijnen graag zou willen deporteren ben je alsnog geen knip voor de neus waard.
Moeten we nu voor of tegen Hamas zijn? Want in Amsterdam zijn veel pro-Hamas demonstraties terwijl de media nu trots brengen dat er in Palestina tegen Hamas wordt geprotesteerd..
die Nasrah Habiballah is overduidelijk een jodenhaatster. Haar probleem. Wel triest dat ons belastinggeld misbruikt wordt om haar hamas propaganda praatjes te horen.
die Nasrah Habiballah is overduidelijk een jodenhaatster. Haar probleem. Wel triest dat ons belastinggeld misbruikt wordt om haar hamas propaganda praatjes te horen.
De hele NOS is extreem linkse anti Israel/Joden propaganda. En anti alles wat conservatief rechts is. Al jaren en jaren lang. En ze hebben aardig succes, want mensen denken een eigen mening te vormen, maar baseren die volledig op de leugens van de NOS, die een bepaalde mening willen doordrukken, en daarmee beinvloeden ze dus al jarenlang zelfs verkiezingen.
[..] De hele NOS is extreem linkse anti Israel/Joden propaganda. En anti alles wat conservatief rechts is. Al jaren en jaren lang. En ze hebben aardig succes, want mensen denken een eigen mening te vormen, maar baseren die volledig op de leugens van de NOS, die een bepaalde mening willen doordrukken, en daarmee beinvloeden ze dus al jarenlang zelfs verkiezingen.
de hele NPO opheffen asap , allemaal linkse leugenaars en profiteurs
quote:
Hamas: gesprekken met bemiddelaars over bestand Gazastrook worden opgevoerd
De onderhandelingen die Hamas en de bemiddelaars voeren over een herstel van het staakt-het-vuren in de Gazastrook, worden opnieuw opgevoerd. Dat heeft een van de politieke leiders van de extremistische Palestijnse beweging vrijdag medegedeeld.
"We hopen dat er de komende dagen echte vooruitgang zal komen, na de intensievere contacten met de bemiddelaars", zo staat in een mededeling van Bassem Nam, die lid is van de politieke vleugel van Hamas.
Volgens Palestijnse bronnen waren donderdagavond in Doha nieuwe gesprekken opgestart met Egyptische en Qatarese bemiddelaars.
Het doel is om een akkoord te bereiken over een nieuw staakt-het-vuren in de Gazastrook, in ruil voor de vrijlating van Isralische gijzelaars.
Een akkoord tussen Hamas en Isral had op 19 januari al tot een staakt-het-vuren geleid. Maar de eerste fase van dat bestand is op 1 maart afgelopen en er werd geen akkoord bereikt over de uitvoering van de tweede fase.
Sinds 18 maart voert Isral opnieuw zware bombardementen uit in de Palestijnse kuststrook. Volgens het door Hamas geleide ministerie van Volksgezondheid zijn sindsdien al minstens 896 Gazanen om het leven gekomen..
[..] De hele NOS is extreem linkse anti Israel/Joden propaganda. En anti alles wat conservatief rechts is. Al jaren en jaren lang. En ze hebben aardig succes, want mensen denken een eigen mening te vormen, maar baseren die volledig op de leugens van de NOS, die een bepaalde mening willen doordrukken, en daarmee beinvloeden ze dus al jarenlang zelfs verkiezingen.
Nou ja, de NOS is niet extreemlinks, de NOS heeft een nogal links liberale en progressieve bias als het om de berichtgeving gaat en dat is inderdaad in grote mate merkbaar bij de berichtgeving rondom de oorlog in Isral, die overduidelijk vanuit een pro-Palestijns perspectief wordt belicht.
Verder vind ik zeker niet dat je kunt zeggen dat de NOS invloed heeft op de verkiezingen. Rechts is al decennia de grootste in Nederland. Gelukkig is de meest gelezen media outlet in Nederland nog altijd de Telegraaf en niet de NOS.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de selectief samengesteld berichtgeving geen schade aanricht of het gedachtegoed van sommige mensen weet te benvloeden. Ik denk dat we wat dit betreft ons vooral zorgen moeten maken over de toekomst. Er komt een hele generatie aan die kanalen op de socials zoals CestMocro als hun primaire nieuwsbronnen zien.
Dit is juist een prima ontwikkeling. En nee, dit breekt de democratie niet af. Gekozen volksvertegenwoordigers moeten het beleid maken, niet allerlei onverkozen rechters.
[..] Nou ja, de NOS is niet extreemlinks, de NOS heeft een nogal links liberale en progressieve bias als het om de berichtgeving gaat en dat is inderdaad in grote mate merkbaar bij de berichtgeving rondom de oorlog in Isral, die overduidelijk vanuit een pro-Palestijns perspectief wordt belicht.
Verder vind ik zeker niet dat je kunt zeggen dat de NOS invloed heeft op de verkiezingen. Rechts is al decennia de grootste in Nederland. Gelukkig is de meest gelezen media outlet in Nederland nog altijd de Telegraaf en niet de NOS.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de selectief samengesteld berichtgeving geen schade aanricht of het gedachtegoed van sommige mensen weet te benvloeden. Ik denk dat we wat dit betreft ons vooral zorgen moeten maken over de toekomst. Er komt een hele generatie aan die kanalen op de socials zoals CestMocro als hun primaire nieuwsbronnen zien.
Oneens. Als je al die miljoenen boomers en bejaarden die dagelijks het NOS propaganda kanaal zien, nou eens de chte beelden zouden laten zien van bijvoorbeeld die jodenjacht in Adam, de beelden van sociale media. Als ze eens eerlijk zouden berichten over de asielcrisis, en als ze eens eerlijk de keiharde statistieken van de niet westerse allochtoon in Nederland tonen, de misdaad- bijstand- en corruptiecijfers. Als ze dt systematisch zouden laten zien zoals het cht is, de problemen binnen de AZC’s, het in de doofpot stoppen van alle problemen door het COA, de miljarden die in de asielindustrie worden gepompt en waar bepaalde schunnige lui heel erg rijk van worden. De huizen die massaal met voorrang aan mensen werden en nog steeds worden gegeven die hier net een paar maanden misschien 1-3 jaar in het land wonen. Terwijl autochtone kinderen tot hun 30ste of langer thuiswonen. Dn zou een PVV veel en veel groter zijn geworden, en zouden ze nu niet met al die ellende met een NSC en VVD zitten, maar waren ze zo groot geweest dat ze veel en veel meer zonder weerstand hadden kunnen doorvoeren. Rechts is inderdaad laatste verkiezingen vaak het grootst, maar dat wilt niet zeggen dat het daardoor een chte eerlijke verkiezing was, want rechts was namelijk nog veel groter geweest zonder die NOS sturende berichtgeving en daarmee sturen ze dus wel degelijk verkiezingsuitslagen. Met eerlijke NOS berichtgeving was rechts zo groot dat er cht grote veranderingen hadden kunnen worden doorgevoerd.
[..] Oneens. Als je al die miljoenen boomers en bejaarden die dagelijks het NOS propaganda kanaal zien, nou eens de chte beelden zouden laten zien van bijvoorbeeld die jodenjacht in Adam, de beelden van sociale media. Als ze eens eerlijk zouden berichten over de asielcrisis, en als ze eens eerlijk de keiharde statistieken van de niet westerse allochtoon in Nederland tonen, de misdaad- bijstand- en corruptiecijfers. Als ze dt systematisch zouden laten zien zoals het cht is, de problemen binnen de AZC’s, het in de doofpot stoppen van alle problemen door het COA, de miljarden die in de asielindustrie worden gepompt en waar bepaalde schunnige lui heel erg rijk van worden. De huizen die massaal met voorrang aan mensen werden en nog steeds worden gegeven die hier net een paar maanden misschien 1-3 jaar in het land wonen. Terwijl autochtone kinderen tot hun 30ste of langer thuiswonen. Dn zou een PVV veel en veel groter zijn geworden, en zouden ze nu niet met al die ellende met een NSC en VVD zitten, maar waren ze zo groot geweest dat ze veel en veel meer zonder weerstand hadden kunnen doorvoeren. Rechts is inderdaad laatste verkiezingen vaak het grootst, maar dat wilt niet zeggen dat het daardoor een chte eerlijke verkiezing was, want rechts was namelijk nog veel groter geweest zonder die NOS sturende berichtgeving en daarmee sturen ze dus wel degelijk verkiezingsuitslagen. Met eerlijke NOS berichtgeving was rechts zo groot dat er cht grote veranderingen hadden kunnen worden doorgevoerd.
Eens met een groot deel van je analyse echter is de PVV te incompetent om de veranderingen door te voeren.
[..] Dit is juist een prima ontwikkeling. En nee, dit breekt de democratie niet af. Gekozen volksvertegenwoordigers moeten het beleid maken, niet allerlei onverkozen rechters.
Rechters maken geen beleid, maar dat begrijp je zelf ook wel (hoop ik).
quote:
"Isral heeft geen grondwet en geen Eerste Kamer", zegt Peter Malcontent, historicus aan de Universiteit Utrecht en Isral-kenner. "Daar zijn dus niet dezelfde checks and balances tegen de macht van de zittende regering zoals wij die in Nederland kennen. Juridisch tegengas door hogere en lagere rechters is in Isral d manier om een op hol geslagen regering te controleren. Daarom is het zo belangrijk hoe rechters worden benoemd."
[..] Rechters maken geen beleid, maar dat begrijp je zelf ook wel (hoop ik). [..]
Hij is van mening dat rechters moeten doen wat de gekozen regering wil. Dat zou namelijk democratie zijn. Zo'n grondwet daar heb je niks aan. Besluit een linkse regering om 'rechts te verbieden' dan is dat oke klik 14/02/2025 19:33
[..] Hij is van mening dat rechters moeten doen wat de gekozen regering wil. Dat zou namelijk democratie zijn. Zo'n grondwet daar heb je niks aan. Besluit een linkse regering om 'rechts te verbieden' dan is dat oke klik 14/02/2025 19:33
Bedankt voor het delen van dat topic. Het verklaart een hoop over zijn standpunten. Echt shocking om te zien hoe onwetend sommige mensen zijn als het gaat om democratie en de rechtstaat.... en vaak ook niet een klein beetje onwetend maar gewoon echt 180 graden een andere zienswijze dan de werkelijkheid. Bizar. Recht is krom. Boven is onder.
quote:
Besluit een linkse regering om 'rechts te verbieden' dan is dat oke
Dat zegt hij nu maar we weten allebei dat dat niet zo zou zijn. Geveinsde consequentheid.
[..] Eens met een groot deel van je analyse echter is de PVV te incompetent om de veranderingen door te voeren.
Eens. Dat heeft ook met de onbeweeglijkheid te maken trouwens; het is natuurlijk een extreem conservatieve partij.
In dat hypotetische geval waren er dan wel veel meer (hopelijk competentere) politici geweest aan de rechterzijde. Politici zijn ook mensen en komen ook uit het volk voort.
[..] Eens. Dat heeft ook met de onbeweeglijkheid te maken trouwens; het is natuurlijk een extreem conservatieve partij.
In dat hypotetische geval waren er dan wel veel meer (hopelijk competentere) politici geweest aan de rechterzijde. Politici zijn ook mensen en komen ook uit het volk voort.
Punt is alleen dat partijen als de PVV geen competente mensen weten aan te trekken, meer mensen zou dus niet beter zijn. Los van de partijstructuur, geven competente mensen vaak meer om hun carrire en hun gezin etc. Islam- of migratiekritisch zijn en daar naar handelen is tegen de stroom inroeien.
Daarnaast zijn een hoop hoogopgeleide mensen vaak links, maar het idee dat je sociaal-economisch links kan zijn en anti-Islam en voor dichte grenzen leeft ook niet sterk.
[..] Punt is alleen dat partijen als de PVV geen competente mensen weten aan te trekken, meer mensen zou dus niet beter zijn. Los van de partijstructuur, geven competente mensen vaak meer om hun carrire en hun gezin etc. Islam- of migratiekritisch zijn en daar naar handelen is tegen de stroom inroeien.
Daarnaast zijn een hoop hoogopgeleide mensen vaak links, maar het idee dat je sociaal-economisch links kan zijn en anti-Islam en voor dichte grenzen leeft ook niet sterk.
Dat snap ik, maar als er evenwichtiger berichtgeving was geweest in de media, dan was het lid zijn van de PVV veel genormaliseerder geweest dan nu. Er hangt nog steeds de vieze lucht van rechtsextremisme aan die partij, ook als dat feitelijk niet zo is.
[..] Dat snap ik, maar als er evenwichtiger berichtgeving was geweest in de media, dan was het lid zijn van de PVV veel genormaliseerder geweest dan nu. Er hangt nog steeds de vieze lucht van rechtsextremisme aan die partij, ook als dat feitelijk niet zo is.
Dat is wel waar. Specifiek de PVV zou nog steeds niet werken door de structuur maar er was dan wel ruimte voor een soortgelijke partij met leden.
Een binationale democratische federatie of confederatie.
De enstaatoplossing zou geweldig zijn maar is veels te naef en utopisch. Isral’s bestaan en creatie heeft zijn wortels in het hebben van een land waar er een Joodse meerderheid is en waar de Joodse cultuur domineert. Als je vanuit die bril je beleid baseert dan krijg je nooit een eenstaatoplossing voor elkaar.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
[..] Rechters maken geen beleid, maar dat begrijp je zelf ook wel (hoop ik). [..]
Nee, je begrijpt mijn punt niet zo blijkt.
De situatie in Isral is momenteel zo dat een self-selecting groep van niet-democratisch verkozen rechters al wetten kunnen afkeuren of goedkeuren. En deze rechters zijn bijna altijd linksgeorinteerd en blokkeren daarom dus veel dingen die rechtse partijen graag willen. Dat is simpelweg geen goed systeem. Dat het systeem in Isral verder beter gestructureerd kan worden ben ik helemaal met je eens. Maar dat moet niet via rechters.
[..] Hij is van mening dat rechters moeten doen wat de gekozen regering wil. Dat zou namelijk democratie zijn. Zo'n grondwet daar heb je niks aan. Besluit een linkse regering om 'rechts te verbieden' dan is dat oke klik 14/02/2025 19:33
Je grijpt nu een post aan over een situatie in Nederland om een punt te maken over wat ik dan zou vinden van een situatie in Isral. Vind je dit zelf ook niet een beetje raar? En het enige wat ik daar aangeef is dat de partijen die een verkiezing winnen ook daadwerkelijk beleid moeten kunnen maken. Wat hier niet goed aan zou zijn is mij niet duidelijk. Dit is precies hoe een democratie zou moeten functioneren.
[..] Bedankt voor het delen van dat topic. Het verklaart een hoop over zijn standpunten. Echt shocking om te zien hoe onwetend sommige mensen zijn als het gaat om democratie en de rechtstaat.... en vaak ook niet een klein beetje onwetend maar gewoon echt 180 graden een andere zienswijze dan de werkelijkheid. Bizar. Recht is krom. Boven is onder. [..]
Nee, ik begrijp namelijk heel goed hoe een democratie dient te functioneren. Het is vooral jij die dit niet lijkt te begrijpen.
En dit is natuurlijk iets dat we steeds vaker zien bij links, zodra er een rechtse regering is dan zet men vol in op rechters om veel beleidsplannen van deze rechtse regering te blokkeren. We zien het in de VS en ook in Nederland steeds meer gebeuren. Bijvoorbeeld rondom klimaat, migratie of de genderideologie.
Als jij dit allemaal goed vindt zou je misschien jezelf moeten afvragen of jij wel een voorstander bent van de democratie. Een democratie zou namelijk in alle situaties moeten werken, niet alleen als de eigen politieke tribe aan de knoppen mag draaien.
Een binationale democratische federatie of confederatie.
Dat wordt een Islamitische en Arabische staat, dat zul je zelf ook wel weten. En dit gebied heeft niet behoefte aan een tweede Iran, waar nota bene alle Joden zullen worden verdreven of afgeslacht. En dit in het gebied waar zij de inheemse bewoners zijn en niet Arabische moslims.
Misschien moet je jezelf eens afvragen wat jouw grote probleem toch is het met het bestaan van een piepkleine Joodse staat in een zee van Islamitische en Arabische landen. Het blijft bijzonder om te zien dat sommigen dit land zo ontzettend graag willen zien verdwijnen.
[..] Dat wordt een Islamitische en Arabische staat, dat zul je zelf ook wel weten. En dit gebied heeft niet behoefte aan een tweede Iran, waar nota bene alle Joden zullen worden verdreven of afgeslacht. En dit in het gebied waar zij de inheemse bewoners zijn en niet Arabische moslims.
Misschien moet je jezelf eens afvragen wat jouw grote probleem toch is het met het bestaan van een piepkleine Joodse staat in een zee van Islamitische en Arabische landen. Het blijft bijzonder om te zien dat sommigen dit land zo ontzettend graag willen zien verdwijnen.
Eigenlijk is het heel barmhartig als de joden verdwijnen uit die regio met zulke gemene buren. Kan Trump ze niet opvangen ofzo?
[..] Je grijpt nu een post aan over een situatie in Nederland om een punt te maken over wat ik dan zou vinden van een situatie in Isral. Vind je dit zelf ook niet een beetje raar? En het enige wat ik daar aangeef is dat de partijen die een verkiezing winnen ook daadwerkelijk beleid moeten kunnen maken. Wat hier niet goed aan zou zijn is mij niet duidelijk. Dit is precies hoe een democratie zou moeten functioneren.
Oh dat kan ook, dat jij vindt dat een kabinet in Nederland iets bepaalt en uitvoert ongeacht bestaande wetgeving, maar dat je dit in Isral onwenselijk vindt. Die zag ik niet aankomen maar dat kan natuurlijk
De situatie in Isral is momenteel zo dat een self-selecting groep van niet-democratisch verkozen rechters al wetten kunnen afkeuren of goedkeuren. En deze rechters zijn bijna altijd linksgeorinteerd en blokkeren daarom dus veel dingen die rechtse partijen graag willen. Dat is simpelweg geen goed systeem. Dat het systeem in Isral verder beter gestructureerd kan worden ben ik helemaal met je eens. Maar dat moet niet via rechters.
Ze blokkeren niet omdat ze linksgeorinteerd zijn, ze blokkeren omdat de dingen die rechtse partijen willen tegen wetten/regels/mensenrechten indruisen. Groot verschil.
quote:
Nee, ik begrijp namelijk heel goed hoe een democratie dient te functioneren. Het is vooral jij die dit niet lijkt te begrijpen.
En dit is natuurlijk iets dat we steeds vaker zien bij links, zodra er een rechtse regering is dan zet men vol in op rechters om veel beleidsplannen van deze rechtse regering te blokkeren. We zien het in de VS en ook in Nederland steeds meer gebeuren. Bijvoorbeeld rondom klimaat, migratie of de genderideologie.
Als jij dit allemaal goed vindt zou je misschien jezelf moeten afvragen of jij wel een voorstander bent van de democratie. Een democratie zou namelijk in alle situaties moeten werken, niet alleen als de eigen politieke tribe aan de knoppen mag draaien.
Naar de rechter stappen is van alle tijden en alle stromingen, niet een typisch links iets. Dat je dat niet ziet is zeer problematisch en exemplarisch voor het onterechte slachtofferschap wat wordt ervaren op rechts.
quote:
Jawel, dat zou wl zo zijn. Dit geef ik nota bene letterlijk aan in die post.
Niemand die jou daarin gelooft. Je zou direct 180 graden draaien. Je staat hier op Fok nou niet bepaald bekend om je morele kompas, morele consequentheid en respect voor de rechtstaat om het maar even zacht te zeggen.
[..] Ze blokkeren niet omdat ze linksgeorinteerd zijn, ze blokkeren omdat de dingen die rechtse partijen willen tegen wetten/regels/mensenrechten indruisen. Groot verschil.
Nee, het is bijna altijd politiek georinteerd. Dat heeft met wetten of mensenrechten niets te maken. Wetten vragen trouwens ook een interpretatie van rechters, deze zijn in veel gevallen niet zwart-wit.
quote:
Op zaterdag 29 maart 2025 12:15 schreef Ronald-Koeman het volgende: [..] Naar de rechter stappen is van alle tijden en alle stromingen, niet een typisch links iets. Dat je dat niet ziet is zeer problematisch en exemplarisch voor het onterechte slachtofferschap wat wordt ervaren op rechts.
Integendeel. Rechts is niet de kant waar men beslissingen van nota bene democratisch verkozen volksvertegenwoordigers gaat aanvechten bij een rechter. Dit is dus juist een groeiende trend bij links. Dit toont ook aan dat juist dr het gevoel van een slachtofferschap overheerst. Aan de rechterkant van het politieke spectrum merken veel mensen dit slechts op.
quote:
Op zaterdag 29 maart 2025 12:15 schreef Ronald-Koeman het volgende: [..] Niemand die jou daarin gelooft. Je zou direct 180 graden draaien. Je staat hier op Fok nou niet bepaald bekend om je morele kompas, morele consequentheid en respect voor de rechtstaat om het maar even zacht te zeggen.
In mijn post staat letterlijk dat ik vind dat dit voor alle politieke stromingen moet gelden. En zo heb ik ook in andere topics mij bijvoorbeeld uitgesproken tegen de gang van zaken in Frankrijk, wat aantoont dat dit wel degelijk mijn visie is.
En over een morele kompas en morele consequentheid zou ik als ik jou was niet beginnen. Dat zit bij mij namelijk wel goed, iets dat voor jou helaas niet op zal gaan.
Je was immers zelf n van de mensen hier die na de aanslagen van 7 oktober 2023, maar vond dat Isral concessies moest doen richting de Palestijnse terreurgroeperingen, tot op de dag van vandaag je nog altijd schaart achter de verwerpelijke en barbaarse sentimenten in de Palestijnse samenleving en eigenlijk van mening bent dat Isral niet mag bestaan en plaats moet maken voor de zoveelste Arabische en Islamitische schurkenstaat.
Het is wat dit betreft bijzonder en ook nogal lachwekkend dat je dan richting anderen verwijten maakt over het gebrek van een moreel kompas. Wat zelfreflectie zou misschien kunnen doen inzien achter welke anti-westerse en antisemitische doodscult je je nu al bijna 2 jaar schaart.
[..] Nee, het is bijna altijd politiek georinteerd. Dat heeft met wetten of mensenrechten niets te maken. Wetten vragen trouwens ook een interpretatie van rechters, deze zijn in veel gevallen niet zwart-wit. [..] Integendeel. Rechts is niet de kant waar men beslissingen van nota bene democratisch verkozen volksvertegenwoordigers gaat aanvechten bij een rechter. Dit is dus juist een groeiende trend bij links. Dit toont ook aan dat juist dr het gevoel van een slachtofferschap overheerst. Aan de rechterkant van het politieke spectrum merken veel mensen dit slechts op. [..] In mijn post staat letterlijk dat ik vind dat dit voor alle politieke stromingen moet gelden. En zo heb ik ook in andere topics mij bijvoorbeeld uitgesproken tegen de gang van zaken in Frankrijk, wat aantoont dat dit wel degelijk mijn visie is.
En over een morele kompas en morele consequentheid zou ik als ik jou was niet beginnen. Dat zit bij mij namelijk wel goed, iets dat voor jou helaas niet op zal gaan.
Je was immers zelf n van de mensen hier die na de aanslagen van 7 oktober 2023, maar vond dat Isral concessies moest doen richting de Palestijnse terreurgroeperingen, tot op de dag van vandaag je nog altijd schaart achter de verwerpelijke en barbaarse sentimenten in de Palestijnse samenleving en eigenlijk van mening bent dat Isral niet mag bestaan en plaats moet maken voor de zoveelste Arabische en Islamitische schurkenstaat.
Het is wat dit betreft bijzonder en ook nogal lachwekkend dat je dan richting anderen verwijten maakt over het gebrek van een moreel kompas. Wat zelfreflectie zou misschien kunnen doen inzien achter welke anti-westerse en antisemitische doodscult je je nu al bijna 2 jaar schaart.
Ik blijf het altijd fascinerend vinden hoe extreem linkse mensen zich aangetrokken voelen tot de Islam. Over het algemeen een anti-religieuze groep, maar Islam heeft toch een bepaalde aantrekkingskracht op ze.
[..] Ik blijf het altijd fascinerend vinden hoe extreem linkse mensen zich aangetrokken voelen tot de Islam. Over het algemeen een anti-religieuze groep, maar Islam heeft toch een bepaalde aantrekkingskracht op ze.
Correct.
Dit blijft ook lachwekkend. Aan de ene kant in de bres springen voor vulgaire pup play op straat tijdens de Pride en verzonnen geslachten en aan de andere kant springt men weer driftig in de bres voor moslimfundamentalisten of in het sommige gevallen zelfs Islamitische terreurgroeperingen.
En ook veracht men alles wat met de Christelijk-Joodse fundamenten van het Westen te maken heeft, maar staat te trappelen om aan te schuiven bij een iftar, want dat is zo 'inclusief' en men geniet van de zogenaamd prachtige 'diversiteit'.
[..] Ik blijf het altijd fascinerend vinden hoe extreem linkse mensen zich aangetrokken voelen tot de Islam. Over het algemeen een anti-religieuze groep, maar Islam heeft toch een bepaalde aantrekkingskracht op ze.
dat komt omdat extreem rechts de islam haat en tot onderwerp van discriminatie maakt
[..] Dat wordt een Islamitische en Arabische staat, dat zul je zelf ook wel weten. En dit gebied heeft niet behoefte aan een tweede Iran, waar nota bene alle Joden zullen worden verdreven of afgeslacht. En dit in het gebied waar zij de inheemse bewoners zijn en niet Arabische moslims.
Niks, maar onder Benjamin Netanyahu is Isral nou niet bepaald meer alleen een piepkleine onschuldige Joodse staat. Ik kan me niet voorstellen dat je het eens met het beleid dat hij op dit moment voert.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
Je beseft je toch wel dat conservatief extreem-rechts en islam heel veel raakvlakken hebben? Onderdrukking van vrouwen, geen rechten voor LHBTers, in de VS valt het onder christelijk nationalisme ipv de islam.
‘Extreem’links bestaat amper nog in het Westen. Dat een kleine groep linkse mensen heel hard identiteitspolitiek als belangrijkste standpunt aanhouden maakt hun niet extreem links.
[..] Je beseft je toch wel dat conservatief extreem-rechts en islam heel veel raakvlakken hebben? Onderdrukking van vrouwen, geen rechten voor LHBTers, in de VS valt het onder christelijk nationalisme ipv de islam.
‘Extreem’links bestaat amper nog in het Westen. Dat een kleine groep linkse mensen heel hard identiteitspolitiek als belangrijkste standpunt aanhouden maakt hun niet extreem links.
Stel extreem rechts zou raakvlakken hebben met islam, dan is het toch nog vreemder dat extreem links zich aangetrokken voelt tot de islam. Aan de ene kant verzet links zich tegen onderdrukking van LHBT/vrouwen en aan de andere kant omarmen ze de Islam die hier lijnrecht tegen in gaat. Hypocriet op zijn zachtst gezegd.
[..] Stel extreem rechts zou raakvlakken hebben met islam, dan is het toch nog vreemder dat extreem links zich aangetrokken voelt tot de islam. Aan de ene kant verzet links zich tegen onderdrukking van LHBT/vrouwen en aan de andere kant omarmen ze de Islam die hier lijnrecht tegen in gaat. Hypocriet op zijn zachtst gezegd.
Wat is jouw definitie van extreemlinks?
[..] Nee, het is bijna altijd politiek georinteerd. Dat heeft met wetten of mensenrechten niets te maken.
Onzin natuurlijk. Je hebt een verwrongen en erg cynisch beeld van de werkelijkheid als je denkt dat het bijna altijd politiek gerinteerd is. Heel veel mensen hechten heel veel waarde aan het accuraat volgen van wetten en regels en het navolgen van mensenrechten.
quote:
Wetten vragen trouwens ook een interpretatie van rechters, deze zijn in veel gevallen niet zwart-wit.
Ja precies. En zodra rechters hun interpretaties geven dan zet je ze weg als linkse activisten en vind je het prima als ze worden genegeerd/omzeild/gewipt.
quote:
Integendeel. Rechts is niet de kant waar men beslissingen van nota bene democratisch verkozen volksvertegenwoordigers gaat aanvechten bij een rechter. Dit is dus juist een groeiende trend bij links. Dit toont ook aan dat juist dr het gevoel van een slachtofferschap overheerst. Aan de rechterkant van het politieke spectrum merken veel mensen dit slechts op.
Zodra een rechtse regering de macht heeft zie je meer rechtzaken vanuit links en wanneer een linkse regering aan de macht is zie je meer rechtzaken vanuit rechts. Eigenlijk precies wat je zou verwachten. De kant die niet aan de macht is zal het sneller oneens zijn met de regering en de behoefte hebben om het aan te vechten bij de rechter. Het idee dat alleen links het doet en rechts niet is lachwekkend. Het is niet eens fout, zolang het niet onder valse voorwendselen gebeurt (en daar blinkt rechts dan wel weer in uit) en men uiteindelijk de uitspraak van de rechter maar accepteert (hier heeft rechts het vooral recentelijk erg moeilijk mee).
quote:
In mijn post staat letterlijk dat ik vind dat dit voor alle politieke stromingen moet gelden. En zo heb ik ook in andere topics mij bijvoorbeeld uitgesproken tegen de gang van zaken in Frankrijk, wat aantoont dat dit wel degelijk mijn visie is.
Hamas heb ik nooit gesteund, maar dat jij het verschil niet ziet tussen Hamas en de Palestijnen wisten we al. En dat de daden of het bestaan van Hamas de daden van Isral niet goedpraten dringt ook maar niet tot je door.
[..] Je beseft je toch wel dat conservatief extreem-rechts en islam heel veel raakvlakken hebben? Onderdrukking van vrouwen, geen rechten voor LHBTers, in de VS valt het onder christelijk nationalisme ipv de islam.
In Nederland Thierry Baudet en aanhang maar het is hier gelukkig veel minder vertegenwoordigd.
Wel bijzonder, Trump en MAGA kamp is wel 100% pro Israel, Baudet aan de andere kant twittert wel over moslim immigranten maar zit ook dit soort dingen te zeggen.
twitter
twitter
Insinuatie dat veel zaken wereldwijd een Joods complot zijn.
[..] Onzin natuurlijk. Je hebt een verwrongen en erg cynisch beeld van de werkelijkheid als je denkt dat het bijna altijd politiek gerinteerd is. Heel veel mensen hechten heel veel waarde aan het accuraat volgen van wetten en regels en het navolgen van mensenrechten.
Nee hoor, dat is niet zo.
Dat mensen met genderdysforie in de VS niet meer hun zelfgekozen geslacht mogen opgeven in hun paspoort wordt gezien als het wegnemen van een mensenrecht. Immers, zo stelt links dan: trans rights are human rights. Maar welke mensenrechten gaat het hier dan over? Geen. Er is geen mensenrecht dat stelt dat mensen hun eigen geslacht moeten kunnen kiezen en dit opdringen aan de samenleving.
De term 'mensenrechten' wordt voornamelijk vanuit linkse kringen gebruikt om beleid te demoniseren waar men het zelf niet mee eens is, zoals het vasthouden aan het menselijk biologische geslacht of bijvoorbeeld het inperken van migratie en het uitzetten van illegale migranten.
Ten slotte is het concept mensenrechten natuurlijk ook maar een construct. Er is namelijk niets in het leven dat een mens een natuurlijk recht geeft op pakweg gezondheidszorg of onderwijs.
quote:
Op zaterdag 29 maart 2025 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende: [..] Ja precies. En zodra rechters hun interpretaties geven dan zet je ze weg als linkse activisten en vind je het prima als ze worden genegeerd/omzeild/gewipt.
Als zij hun macht gebruiken om overduidelijk vooringenomen en politieke beslissingen te nemen dan zal dit worden benoemd.
quote:
Op zaterdag 29 maart 2025 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende: [..] Zodra een rechtse regering de macht heeft zie je meer rechtzaken vanuit links en wanneer een linkse regering aan de macht is zie je meer rechtzaken vanuit rechts. Eigenlijk precies wat je zou verwachten. De kant die niet aan de macht is zal het sneller oneens zijn met de regering en de behoefte hebben om het aan te vechten bij de rechter. Het idee dat alleen links het doet en rechts niet is lachwekkend. Het is niet eens fout, zolang het niet onder valse voorwendselen gebeurt (en daar blinkt rechts dan wel weer in uit) en men uiteindelijk de uitspraak van de rechter maar accepteert (hier heeft rechts het vooral recentelijk erg moeilijk mee).
Nee hoor, we zien het juist vanuit linkse kringen, niet vanuit rechtse kringen. En rechts heeft het moeilijk met uitspraken van de rechter? Hmm, waarom was er dan bijvoorbeeld zoveel hysterie bij links toen Amerikaans Hooggerechtshof landelijk recht op abortus twee jaar terug had geschrapt?
quote:
Op zaterdag 29 maart 2025 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende: [..] Hamas heb ik nooit gesteund, maar dat jij het verschil niet ziet tussen Hamas en de Palestijnen wisten we al. En dat de daden of het bestaan van Hamas de daden van Isral niet goedpraten dringt ook maar niet tot je door.
Nee, de Palestijnse terreurbewegingen bestaan uit Palestijnen en de sentimenten van deze terreurbewegingen worden breed gedragen in de samenleving. Dit blijf jij negeren omdat het anders te confronterend wordt wat je steunt. Doen alsof deze twee niets met elkaar te maken hebben is vooral jezelf voor de gek houden.
En ik vind niet eens dat er sprake is van 'goedpraten' als het om de tegenreactie van Isral gaat. Deze is namelijk enkel toe te juichen. Als de Palestijnen een barbaarse oorlog beginnen zoals men op 7 oktober 2023 heeft gedaan, dan kunnen zij een harde tegenreactie verwachten.
Jij opperde toen echter dat Isral vooral maar moest onderhandelen, humaan beleid blijven voeren en onderhandelen voor een tweestatenoplossing. Waardoor je dus vindt dat Isral moet buigen voor terrorisme.
[..] Niks, maar onder Benjamin Netanyahu is Isral nou niet bepaald meer alleen een piepkleine onschuldige Joodse staat. Ik kan me niet voorstellen dat je het eens met het beleid dat hij op dit moment voert.
Dan ben je nog niet lang genoeg op dit forum. Lijken gijzelen, verkrachtingen van gevangenen, het gericht schieten op burgers, plunderingen hij heeft het allemaal goedgepraat. Hij weigert zelfs een onderscheid te maken tussen terroristen en Palestijnen. Mag allemaal van de moderatie hier.
[..] Wel bijzonder, Trump en MAGA kamp is wel 100% pro Israel, Baudet aan de andere kant twittert wel over moslim immigranten maar zit ook dit soort dingen te zeggen.
Insinuatie dat veel zaken wereldwijd een Joods complot zijn.
Lang niet alle Trump-stemmers zijn pro-Isral en sommigen ook gewoon indirect of direct antisemitisch, dat zit er helaas altijd nog in bij een deel van conservatief rechts. En deze videos geven weer mooi blijk van de horseshoe theory.
Maar dit dit echter van een progressief linkse activiste komt is hilarisch. Heeft zij zich al uitgesproken tegen alle soortgelijke drek die in haar kringen wordt verspreid? Afgelopen jaar greep er bij het partijcongres van GroenLinks/PvdA nog iemand de microfoon die kwam vertellen dat zionisme een racistisch complot was van Joden om een 'witte etnostaat' te kunnen creren in het Midden-Oosten. Zou 'dr. Marina' zich daar ook tegen hebben uitgesproken? Waarschijnlijk niet.
twitter
[..] Dan ben je nog niet lang genoeg op dit forum. Lijken gijzelen, verkrachtingen van gevangenen, het gericht schieten op burgers, plunderingen hij heeft het allemaal goedgepraat. Hij weigert zelfs een onderscheid te maken tussen terroristen en Palestijnen. Mag allemaal van de moderatie hier.
Hmm.
Hmm.
Je hebt vast ook wel enkele voorbeelden om deze aantijgingen verder te onderbouwen?
Je hebt vast ook wel enkele voorbeelden om deze aantijgingen verder te onderbouwen?
Ja ik ga een uur zoeken naar je posts. Of je kan het zelf hier zeggen!
Moet Isral de Palestijnse lijken die ze hebben opgeslagen teruggeven zonder er wat voor terug te verwachten? Moeten Israelische soldaten die lingerie hebben gestolen voor sociale media posts de gevangenis in? Moeten de paar soldaten die op film gevangenen hadden verkracht de gevangenis in? Meldingen van verkrachting en marteling worden al decennia gemaakt, moeten we slachtoffers serieus nemen? Wat vindt je van het waar is papa programma waarin AI aangaf wanneer hamas papa thuis was gekomen bij zijn gezin, zodat hij stationair en makkelijker te raken was. Of de berichten van deze Amerikaanse artsen: https://www.nytimes.com/i(...)ctor-interviews.html. Vindt je het een goed teken dat IDF soldaten uit het buitenland moeten vluchten, omdat er rechtszaken gestart worden?
[..] Ja ik ga een uur zoeken naar je posts. Of je kan het zelf hier zeggen!
Moet Isral de Palestijnse lijken die ze hebben opgeslagen teruggeven zonder er wat voor terug te verwachten? Moeten Israelische soldaten die lingerie hebben gestolen voor sociale media posts de gevangenis in? Moeten de paar soldaten die op film gevangenen hadden verkracht de gevangenis in? Meldingen van verkrachting en marteling worden al decennia gemaakt, moeten we slachtoffers serieus nemen? Wat vindt je van het waar is papa programma waarin AI aangaf wanneer hamas papa thuis was gekomen bij zijn gezin, zodat hij stationair en makkelijker te raken was. Of de berichten van deze Amerikaanse artsen: https://www.nytimes.com/i(...)ctor-interviews.html. Vindt je het een goed teken dat IDF soldaten uit het buitenland moeten vluchten, omdat er rechtszaken gestart worden?
Ik heb graag ongelijk.
Ah, je maakt dus aantijgingen die je niet kunt onderbouwen.
Wij hebben hier eerder een discussie over gevoerd en daar heb ik o.a. aangegeven mbt het vasthouden van overledenen, dat Isral dit doet in reactie op dat de Palestijnen iedere keer opnieuw Isralirs gijzelen of hun lichamen als ruilmiddel gebruiken.
Dit zien we nu weer tijdens de huidige oorlog, zie bijvoorbeeld situatie met de familie Bibas. Jij wilt deze feiten negeren en elke pro-Isral users om de oren slaan met wat Isral doet, maar werkt het natuurlijk niet.
En als je wilt dat users Isral afkeuren, zou ik zelf eens het goede voorbeeld geven en beginnen met afstand te nemen van de Palestijnse samenleving, waar antisemitisme, antiwesterse sentimenten en moslimfundamentalisme breed worden gedragen.
Ten slotte is zorgwekkend dat er rechtszaken worden opgestart tegen Isralirs in het buitenland. Maar dit is het werk van de Hind Rajab Foundation, die wordt geleid door een voormalig Hezbollah terrorist. Acht je dat een betrouwbare organisatie?
[..] Eens met een groot deel van je analyse echter is de PVV te incompetent om de veranderingen door te voeren.
Dt is weer een heel ander verhaal. Maar als PVV groter was geweest hadden ze het waarschijnlijk een stuk makkelijker gehad en minder ingewikkeld, waardoor de onervaren politici een veel eenvoudigere begin periode hadden gekregen waardoor ze misschien wel heel anders zouden zijn geworden.
Duurt nu wel erg lang dat uitroeien van de Palestijnen he? Ahhh respect voor Israel dat ze rekening houden met de burgerbevolking! Gewoon alle doden bestempelen als Hamas/terroristen en hoppa je wordt straks genomineerd voor de Nobelprjs. De hele wereld kijkt toe wat daar gebeurt... Blijkbaar zijn de Palestijnen netals voor een dolle stier een rode lap voor Israel. Waarom ik tegen dit geweld ben? Nou zowiezo ben ik tegen elke oorlog. Nu heeft Israel nog het voordeel dat ze militaire steun krijgen, wat als dat voordeel mss in de toekomst andersom is? Dat is waar vele normale Israeliers zich zorgen over maken (zoals mijn lieve buren). Dit is voor alle oorloghitsers hier, die zullen dan wss anders piepen...
Op zondag 30 maart 2025 07:58 schreef AFA2022 het volgende: Duurt nu wel erg lang dat uitroeien van de Palestijnen he? Ahhh respect voor Israel dat ze rekening houden met de burgerbevolking! Gewoon alle doden bestempelen als Hamas/terroristen en hoppa je wordt straks genomineerd voor de Nobelprjs. De hele wereld kijkt toe wat daar gebeurt... Blijkbaar zijn de Palestijnen netals voor een dolle stier een rode lap voor Israel. Waarom ik tegen dit geweld ben? Nou zowiezo ben ik tegen elke oorlog. Nu heeft Israel nog het voordeel dat ze militaire steun krijgen, wat als dat voordeel mss in de toekomst andersom is? Dat is waar vele normale Israeliers zich zorgen over maken (zoals mijn lieve buren). Dit is voor alle oorloghitsers hier, die zullen dan wss anders piepen...
Dat uitroeien duurt inderdaad erg lang. De bevolking is namelijk toegenomen. Een omgekeerde genocide.
Je kunt van alles vinden over dit conflict maar van uitroeien is geen sprake.
[..] Oja. En met hoeveel mensen is de bevolking toegenomen? Hoeveel mensen wonen in Gaza volgens het meest recente cijfer?
Met het aantal mensen dat uit Gaza is vertrokken, het aantal mensen dat in de WB woont en groeit en de Isralische Arabieren die ook groeien groeit de Arabische bevolking gewoon door hoor. Slecht uitgevoerd beleid dus, als uitroeien het doel is.
Los van het feit dat ze in Gaza ook fokken als konijnen. Of ze die 50k doden eruit hebben gefokt weet ik niet.
[..] Ah, je maakt dus aantijgingen die je niet kunt onderbouwen.
Gelukkig maar want anders zou je een monster zijn. Ben blij dat we dat opgeklaard hebben.
quote:
Wij hebben hier eerder een discussie over gevoerd en daar heb ik o.a. aangegeven mbt het vasthouden van overledenen, dat Isral dit doet in reactie op dat de Palestijnen iedere keer opnieuw Isralirs gijzelen of hun lichamen als ruilmiddel gebruiken.
Huh!? Dus ik had wel gelijk.
quote:
Dit zien we nu weer tijdens de huidige oorlog, zie bijvoorbeeld situatie met de familie Bibas. Jij wilt deze feiten negeren en elke pro-Isral users om de oren slaan met wat Isral doet, maar werkt het natuurlijk niet.
Ik ben hier tegen. Ik zie verder ook niemand juichen of goedpraten in dit topic wat Hamas met de familie Bibas heeft gedaan. Wel wat Isral daarvoor en daarna heeft gedaan.
quote:
En als je wilt dat users Isral afkeuren, zou ik zelf eens het goede voorbeeld geven en beginnen met afstand te nemen van de Palestijnse samenleving, waar antisemitisme, antiwesterse sentimenten en moslimfundamentalisme breed worden gedragen.
Ik ben tegen antisemitisme, ben groot voorstander van westerse waarden en moslimfundamentalisme is een van de meest barbaarse en stupide dingen die de mensheid heeft verzonnen. Onderdeel van westerse waarden is trouwens ook zijn voor waardigheid voor de overledenen, oorlogsrecht, wat hebben tegen volkerenmoord, discriminatie op basis van afkomst en nog zo wat dingen waar ik je nog niet op heb kunnen betrappen. Je reactie hier was wat dat betreft een schot voor open doel en je mist grandioos.
quote:
Ten slotte is zorgwekkend dat er rechtszaken worden opgestart tegen Isralirs in het buitenland. Maar dit is het werk van de Hind Rajab Foundation, die wordt geleid door een voormalig Hezbollah terrorist. Acht je dat een betrouwbare organisatie?
Geen idee hoe betrouwbaar die organisatie is. Van wat ik heb begrepen hebben ze voornamelijk sociale media posts verzameld van de verdachten zelf. Ik heb er niet eens naar gezocht en ben er meerdere tegengekomen van IDF lui die trots de meest verachtelijke shit biechten.
Bovendien is het nogal irrelevant. In het westen is de partij die de beschuldigingen maakt niet degene die veroordelingen doet.
Maar goed aan het einde van je lange post heb je lijkenhandel goedgepraat en westerse rechtssystemen verdacht gemaakt, maar kon je het niet over je hart krijgen om gewoon nee of ja te zeggen tegen moeilijke vragen als moeten we slachtoffers van verkrachting serieus nemen en dieven opsluiten.
Hamas has begun cracking down on Gazans who participated in recent protests against the group’s rule, executing six people and publicly beating others, according to Palestinian activists and residents.
“He was dragged by a rope around his neck, beaten with clubs and metal rods in front of passersby,” said one resident who asked not to be identified for fear of retribution. Another resident, Hussam al-Majdalawi, was reportedly kidnapped and beaten in Gaza’s Nuseirat refugee camp. Al-Majdalawi, who had also spoken against Hamas, was shot in the legs and left wounded in a public square, according to eyewitnesses. Hamza al-Masri, a Gaza-based social activist who lost an eye after being tortured by Hamas in the past, said the crackdown was part of a broader effort to silence dissent.
He accused Hamas of maintaining tight control over local media, preventing journalists from reporting on abuses. “There isn’t a single journalist in Gaza who can speak about the crimes being committed here,” he said. “The world has no idea what’s happening.”
De verwondingen op het gemartelde lichaam van terrorist Odai Naser Saadi Alrabai zijn echt smerig. En dan heeft Hamas zijn dode lichaam teruggegeven als voorbeeld voor de rest van Gaza
En totale krekels in het nieuws in Nederland. En dan durven hier mensen nog te beweren dat “nieuws” kanalen als de NOS en RTL, en kranten als NRC en de Volkskrant, volledig neutraal zijn. Het is echt lachwekkend.
[..] Nou, de stations zullen wel bezet worden deze week uit oprechte begaanheid met Palestijnse burgers.
deze mensen zijn erg moedig, wel zuur dat mensen in nederland die begaan zijn met de palestijnen het niet eens voor elkaar krijgen zich hier tegen uit te spreken.
[..] De verwondingen op het gemartelde lichaam van terrorist Odai Naser Saadi Alrabai zijn echt smerig. En dan heeft Hamas zijn dode lichaam teruggegeven als voorbeeld voor de rest van Gaza
GeenStijl meldt het nu, maar de mainstream media als NOS en RTL en de bekende kranten zullen het stilletjes aan zich voorbij laten gaan, en hopen dat het snel weer vergeten is, want dit past totaal niet in hun narratief natuurlijk. En daarmee bewijzen ze wederom geen echte nieuws kanalen te zijn, maar alleen gekleurd nieuws te brengen, die wl in hun straatje past.
Op zondag 30 maart 2025 17:08 schreef Eagles89 het volgende: GeenStijl meldt het nu, maar de mainstream media als NOS en RTL en de bekende kranten zullen het stilletjes aan zich voorbij laten gaan, en hopen dat het snel weer vergeten is, want dit past totaal niet in hun narratief natuurlijk. En daarmee bewijzen ze wederom geen echte nieuws kanalen te zijn, maar alleen gekleurd nieuws te brengen, die wl in hun straatje past.
Heb je ergens ver weg iets van onderbouwing bij deze achterlijke claim? Dat NOS en RTL meer sympathie voor hamas hebben, de club die joden wil uitroeien?
[..] Heb je ergens ver weg iets van onderbouwing bij deze achterlijke claim? Dat NOS en RTL meer sympathie voor hamas hebben, de club die joden wil uitroeien?
Niet zo moeilijk toch om dat zelf te zien. Neem nu dit prachtige dossier waar de NOS vanuit hun liveblog vermelding van maakt onder de noemer “overzicht van onze belangrijkste verhalen”: https://nos.nl/collectie/13959-oorlog-in-gaza
Waarbij de laatste artikelen zijn:
- Isral schendt staakt-het-vuren met grootschalige aanval Gaza, meer dan 300 doden gemeld - Is dit het einde van de wapenstilstand? Vier vragen over de Isralische aanvallen - Isral blokkeert per direct de invoer van hulpgoederen naar Gaza - Tienduizenden Palestijnen op bezette Westelijke Jordaanoever ontheemd - Ontheemde Palestijnen op Westoever bezorgd: 'We kunnen nergens heen' - 15 maanden oorlog: van 7 oktober tot staakt-het-vuren - Zorgen over gezondheid gevangenen en gijzelaars na uitwisseling tussen Isral en Hamas - Gazanen keren terug naar overblijfselen van wat ooit hun huizen waren
Behalve dat een gedeelte van de titels subjectief zijn overgoten met een emotioneel sausje, kun je ook duidelijk zien dat de artikelen een enkele kant van dit conflict belichten.
Of ze voor Hamas zijn weet ik niet, maar ze zijn overduidelijk anti Isral.
Het ligt er allemaal zo overduidelijk op dat dit soort links activistische clubjes vanuit een bepaalde overtuiging schrijven. Dat kan, maar waar het mis gaat is dat dit soort clubs onafhankelijke journalistiek denken te bedrijven. Wat mij betreft gaat de publieke geldkraan dicht voor dit soort clubs.
Hoe had je het liever gezien? Na 7 oktober geen enkel bericht over de zelfverdediging en vergelding van Isral, alsof het nooit plaats heeft gevonden. Alleen berichten over Palestijnen en hun Hamas?
Als vier weken lang is er geen electriciteit, water of voedsel tot Gaza toegelaten. Het heeft tot n berichtje geleid. Blijkbaar vindt de NOS het ook geen nieuwswaarde meer hebben. Misschien dat de Russen het ook eens kunnen proberen
Op zondag 30 maart 2025 19:22 schreef opgebaarde het volgende: Hoe had je het liever gezien? Na 7 oktober geen enkel bericht over de zelfverdediging en vergelding van Isral, alsof het nooit plaats heeft gevonden. Alleen berichten over Palestijnen en hun Hamas?
Op zondag 30 maart 2025 19:22 schreef opgebaarde het volgende: Hoe had je het liever gezien? Na 7 oktober geen enkel bericht over de zelfverdediging en vergelding van Isral, alsof het nooit plaats heeft gevonden. Alleen berichten over Palestijnen en hun Hamas?
Als vier weken lang is er geen electriciteit, water of voedsel tot Gaza toegelaten. Het heeft tot n berichtje geleid. Blijkbaar vindt de NOS het ook geen nieuwswaarde meer hebben. Misschien dat de Russen het ook eens kunnen proberen
De Isralische gijzelaars die gelukkig weer vrij zijn hebben allerlei interviews gegeven. Het NOS journaal heeft daar totaal geen aandacht aan besteed. Dat zegt wel genoeg.
[..] De Isralische gijzelaars die gelukkig weer vrij hebben allerlei interviews gegeven. Het NOS journaal heeft daar totaal geen aandacht aan besteed. Dat zegt wel genoeg.
Blijkbaar zijn de protesten in Gaza tegen Hamas ook niet belangrijk genoeg geacht om te vermelden in het Gaza dossier.
[..] De Isralische gijzelaars die gelukkig weer vrij zijn hebben allerlei interviews gegeven. Het NOS journaal heeft daar totaal geen aandacht aan besteed. Dat zegt wel genoeg.
Jij bent te vaak op een leugen betrapt. Ga eerst maar eens een boude bewering onderbouwen voordat ik gelul weer eens serieus neem
De demonstratie is relatief klein en er meerdere artikelen aan wijden geeft de demonstratie al snel meer waarde dan het heeft. Als de NOS veel focus legt op die demonstraties (wat ze volgens mij doen) zou je dat ook kunnen kwalificeren als antisemitisme, om Isral en de legitimiteit van haar verdediging te ondermijnen. Alsof de burger oprecht ook Hamas kwijt wil
[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 30-03-2025 20:14:30 ]
Hamas heeft onlangs een door de VS gesteund voorstel afgewezen dat de hoogste militaire commandanten toestaat om met hun families de Gazastrook te verlaten in ruil voor aanzienlijke financile prikkels en garanties voor veiligheid in het buitenland, zo blijkt uit een rapport dat is gepubliceerd door de Qatarese krant Al-Araby Al-Jadeed, schrijft Ynet.
Het voorstel omvatte aanbiedingen van bijna $ 2 miljard, te verdelen op basis van de militaire rang van elke commandant, evenals aanvullende fondsen in ruil voor ontwapening - zowel zware als persoonlijke wapens. Het rapport zei dat de identiteiten van degenen die het aanbod financierden niet werden bekendgemaakt, hoewel er tekenen waren die wezen op regionale actoren.
When the student is ready, the teacher will appear. When the student is truly ready, the teacher will disappear.
[..] zit nogal een gat tussen geen fan zijn en het bestaansrecht willen ontzeggen.
Een compleet volk het recht op een land ontzeggen is inderdaad best wel schandalig.
Aan de andere kant zou het hier in het topic heel rustig zijn als fok die mening zou verbieden en het veroorzaakt hier alleen fophef als pro Palestina mensen zoiets roepen.
[..] Een compleet volk het recht op een land ontzeggen is inderdaad best wel schandalig.
Aan de andere kant zou het hier in het topic heel rustig zijn als fok die mening zou verbieden en het veroorzaakt hier alleen fophef als pro Palestina mensen zoiets roepen.
Hoe vaak hebben Nederlanders in het midden van een grote stad opgeroepen tot massa moord? Palestijnse vlaggen (een vlag die pas sinds 1967 bestaat overigens) verbranden en oproepen tot nog veel meer ellende die we hier in Europa in bijna 100 jaar niet gezien hebben? Met de komst van Islam naar West Europa beginnen we taferelen te zien hier die we alleen kennen uit geschiedenis boeken. De hele Islamitische wereld is ellende, overal moorden ze andersdenkenden of anders elkaar wel uit. En nu zie je hun aantal toenemen in West Europa en verrassing precies de toestanden die we voorheen kenden van verre landen op het Journaal, zien we nu in onze eigen steden en dorpen. Het is echt onvoorstelbaar wat Nederland en West Europa voor volk hebben binnengehaald. En waarom? Wat waren de redenen? Wat leverde het op? Het is niet te begrijpen.
[..] Hoe vaak hebben Nederlanders in het midden van een grote stad opgeroepen tot massa moord? Palestijnse vlaggen (een vlag die pas sinds 1967 bestaat overigens) verbranden en oproepen tot nog veel meer ellende die we hier in Europa in bijna 100 jaar niet gezien hebben? Met de komst van Islam naar West Europa beginnen we taferelen te zien hier die we alleen kennen uit geschiedenis boeken. De hele Islamitische wereld is ellende, overal moorden ze andersdenkenden of anders elkaar wel uit. En nu zie je hun aantal toenemen in West Europa en verrassing precies de toestanden die we voorheen kenden van verre landen op het Journaal, zien we nu in onze eigen steden en dorpen. Het is echt onvoorstelbaar wat Nederland en West Europa voor volk hebben binnengehaald. En waarom? Wat waren de redenen? Wat leverde het op? Het is niet te begrijpen.
Je ziet vaak genoeg pro Isral demonstraties en die zijn momenteel bezig met een massamoord. Verder nogal onzinnig om voor iets te demonstreren waar je al je zin in krijgt. Erop wijzen dat een vlag nog niet zolang bestaat is wel dapper in de context van een land verdedigen dat maar liefst 19 jaar eerder de onafhankelijkheid uitriep. Dan is je algemene kennis over west Europa echt ver onder pijl. Alleen al over Ierland zijn aardig wat bekende liedjes geschreven. Ja bleven die mensen maar thuis. Helaas zijn er twee landen die constant oorlogen starten in het MO. Eentje ben je voor aan het fanboyen.
[..] Israel is een bondgenoot. Rusland is dat niet.
Dit soort vergelijkingen trekken op niets.
Dat is het natuurlijk en dat is verkeerd. Als een partij beschuldigd wordt van het schenden van mensenrechten mag de responds niet afhangen van het slachtoffer of van de vermeende dader. Dat is iets voor derde wereld landen waar recht toegepast wordt wanneer het uitkomt, je genoeg betaalt of als je van de juiste familie bent. Recht is voor iedereen, ook als dat even niet uitkomt.
Als een bondgenoot tot op zekere hoogte mag doen wat het wil, zijn wij niet veel anders dan die achterlijke landen of regimes. En dit is iets waar we met betrekking tot de VS en haar daden al sinds mensenheugenis mee worstelen.
Je praat jezelf aan dat het om een massamoord gaat. Waarom doe je dat eigenlijk?
Omdat er tienduizenden burgers zijn gedood. Bij hoeveel burgerslachtoffers mag je spreken van een massamoord volgens jou? Hoger of lager dan 7 oktober?
[..] Omdat er tienduizenden burgers zijn gedood. Bij hoeveel burgerslachtoffers mag je spreken van een massamoord volgens jou? Hoger of lager dan 7 oktober?
Je mag van mij van een massamoord spreken als er vier doden zijn gevallen; als het dan om moord gaat.
Want de getallen is niet waar het om gaat, he, zoals jou al tientallen keren is verteld in dit topic, maar wat maar niet lijkt door te dringen. Mijn conclusie daarover met zijn dat je het dus actief negeert. Vandaar mijn vraag: waarom doe je dat?
[..] Je mag van mij van een massamoord spreken als er vier doden zijn gevallen; als het dan om moord gaat.
Want de getallen is niet waar het om gaat, he, zoals jou al tientallen keren is verteld in dit topic, maar wat maar niet lijkt door te dringen. Mijn conclusie daarover met zijn dat je het dus actief negeert. Vandaar mijn vraag: waarom doe je dat?
Ik heb gisteren nog de verhalen van enkele tientallen Amerikaanse medici gepost die verbaasd waren over het enorme aantal kinderen dat ze moesten behandelen met een kogel in het hoofd of hartstreek. Dat waren er al meer dan 4 die gesniperd waren en op spelende kinderen schieten noem ik moord.
[..] Ik heb gisteren nog de verhalen van enkele tientallen Amerikaanse medici gepost die verbaasd waren over het enorme aantal kinderen dat ze moesten behandelen met een kogel in het hoofd of hartstreek. Dat waren er al meer dan 4 die gesniperd waren en op spelende kinderen schieten noem ik moord.
Waarom doe jij dat niet?
Het probleem met jou is dat je met dit soort anekdotes komt en het dan als bewijs gebruikt om van daaruit met je eigen waarheid verder te redeneren.
Er moet een heleboel dingen uitgezocht worden:
-Wie zijn die medici? -Is het verhaal berhaupt geverifieerd? -In welke context deden ze hun uitspraken? -Om hoeveel gevallen gaat het? -Stonden deze kinderen op zichzelf of waren ze slachtoffer in de strijd? Deden de kinderen mee aan oorlogshandelingen? -Hoe oud waren deze kinderen?
Etc. Etc.
Wat jij doet is verder redeneren met je vooraf bedachte conclusie en daar pak je gretig elk stukje informatie dat je kunt vinden bij om je conclusie mee te onderbouwen. Ironisch gezien gaan veel informatieverschaffers net zo te werk, dus ze vinden in jou een trouwe afnemer.
Je andere cirkelredenering = kijk hoeveel burgerslachtoffers, massamoord.
[..] Het probleem met jou is dat je met dit soort anekdotes komt en het dan als bewijs gebruikt om van daaruit met je eigen waarheid verder te redeneren.
-Wie zijn die medici? -Is het verhaal berhaupt geverifieerd? -In welke context deden ze hun uitspraken? -Om hoeveel gevallen gaat het? -Stonden deze kinderen op zichzelf of waren ze slachtoffer in de strijd? Deden de kinderen mee aan oorlogshandelingen? -Hoe oud waren deze kinderen?
Etc. Etc.
Wat jij doet is verder redeneren met je vooraf bedachte conclusie en daar pak je gretig elk stukje informatie dat je kunt vinden bij om je conclusie mee te onderbouwen. Ironisch gezien gaan veel informatieverschaffers net zo te werk, dus ze vinden in jou een trouwe afnemer.
Klik op de link zou ik zeggen. Naam en toenaam staat erbij.
Hoe zou je het trouwens vinden als iemand jouw post over oktober 7 had gemaakt?
[..] Klik op de link zou ik zeggen. Naam en toenaam staat erbij.
Hoe zou je het trouwens vinden als iemand jouw post over oktober 7 had gemaakt?
Dat dat wederom niet te vergelijken is ga ik niet eens uitleggen. Nou ja, ik ga er n zin aan wijden. 7 oktober was toegegeven, gevierd en gefilmd door de daders.
[..] Dat dat wederom niet te vergelijken is ga ik niet eens uitleggen. Nou ja, ik ga er n zin aan wijden. 7 oktober was toegegeven, gevierd en gefilmd door de daders.
Nou gefeliciteerd. Zie hier waarom ik het een massamoord noem.
[..] Het probleem met jou is dat je met dit soort anekdotes komt en het dan als bewijs gebruikt om van daaruit met je eigen waarheid verder te redeneren.
Etc. Etc.
Hoe kan daar iets geverifieerd worden of bij welke voorwaarden kan gesproken worden dat iets geverifieerd is
Fifteen Palestinian paramedics and rescue workers, including at least one United Nations employee, were killed by Israeli forces “one by one” and buried in a mass grave eight days ago in southern Gaza, the UN has said.
Het altijd medisch personeel executerende Isral slaat weer eens toe.
[..] Nou, we kunnen starten met geen wilde spookverhalen starten op basis van uitspraken.
Voorzichtigheid is zeker geboden als een persoon of partij iets beweert zonder bewijs. IDF krijgt alle vertrouwen en iemand uit Gaza of de 65 Amerikaanse artsen/verpleegkundigen die in Gaza hebben gewerkt krijgen maximaal wantrouwen. Beide lijkt me niet geheel terecht
[..] hamas is idd een stuk ethischer bezig, al jaren... niet?
Wat vind je eigenlijk van al die Palestijnen die tegen Hamas protesteren?
Interessant hoe tijden veranderen. Dat Hamas de eigen bevolking onder druk zet en zelfs marteling of moord niet schuwt was net een van de argumenten van pro pallie wappies.
[..] Voorzichtigheid is zeker geboden als een persoon of partij iets beweert zonder bewijs. IDF krijgt alle vertrouwen en iemand uit Gaza of de 65 Amerikaanse artsen/verpleegkundigen die in Gaza hebben gewerkt krijgen maximaal wantrouwen. Beide lijkt me niet geheel terecht
De IDF is natuurlijk het meest immorele leger ter wereld, dat geen fuck geeft om de menswaardigheid van de Palestijnen en geen enkel probleem heeft om ze als apen in een dierentuin te behandelen. Ze worden vollop ingezet als proefkonijnen. Elk Palestijns leven minder is weer een winst voor het lebensraum van de Isralische bevolking.
Op maandag 31 maart 2025 21:22 schreef Nexum het volgende: De IDF is natuurlijk het meest immorele leger ter wereld, dat geen fuck geeft om de menswaardigheid van de Palestijnen en geen enkel probleem heeft om ze als apen in een dierentuin te behandelen. Ze worden vollop ingezet als proefkonijnen. Elk Palestijns leven minder is weer een winst voor het lebensraum van de Isralische bevolking.
[..] Dus de rechts-orthodoxe joden in het oorlogskabinet van Bibi. Danku voor het bevestigen.
Ja, daar heb ik ook een hekel aan. Croft maar.
Dat heet consequent zijn. Daarom kies ik ook geen partij in dit conflict, i.t.t. tot jij en je oh zo inlevende strijders voor rechtvaardigheid.
En nogmaals, jij sleept islam erbij. En nu ook Jodendom. En ik weet ook waarom.
Veel plezier met suikerfeest zo. En je hoogstwaarschijnlijke bekering. Hopelijk vind je wat je wil vinden en lost het iets van die witte erfschuld in, ooit.
[..] Ja, daar heb ik ook een hekel aan. Croft maar.
Dat heet consequent zijn. Daarom kies ik ook geen partij in dit conflict, i.t.t. tot jij en je oh zo inlevende strijders voor rechtvaardigheid.
En nogmaals, jij sleept islam erbij. En ik weet ook waarom.
Veel plezier met suikerfeest zo. En je hoogstwaarschijnlijke bekering.
Ik ben geen moslim en ik heb ook geen plan om te bekeren. Sterker nog, mocht je er echt genteresseerd in zijn, ik heb zelfs afstand gedaan van de islam.
Dat ik wel partij kies in dit conflict en geen slap ‘beide partijen zitten fout’ geneuzel zit aan te hangen heeft meer te maken met een gevoel van rechtvaardigheid. Maar chapeau dat je je zo verheven voelt dat je ‘geen partij kiest’. Je hebt echt ballen.
[..] Ik ben geen moslim en ik heb ook geen plan om te bekeren. Sterker nog, mocht je er echt genteresseerd in zijn, ik heb zelfs afstand gedaan van de islam.
Dat ik wel partij kies in dit conflict en geen slap ‘beide partijen zitten fout’ geneuzel zit aan te hangen heeft meer te maken met een gevoel van rechtvaardigheid. Maar chapeau dat je je zo verheven voelt dat je ‘geen partij kiest’. Je hebt echt ballen.
Oh echt?
Wat zou Isral precies moeten doen, rechtvaardig gezien?
[..] Ik ben geen moslim en ik heb ook geen plan om te bekeren. Sterker nog, mocht je er echt genteresseerd in zijn, ik heb zelfs afstand gedaan van de islam.
Hoe rijm je geen "beide partijen" geneuzel met de slachtpartij van Hamas dan?
Op maandag 31 maart 2025 21:22 schreef Nexum het volgende: De IDF is natuurlijk het meest immorele leger ter wereld, dat geen fuck geeft om de menswaardigheid van de Palestijnen en geen enkel probleem heeft om ze als apen in een dierentuin te behandelen. Ze worden vollop ingezet als proefkonijnen. Elk Palestijns leven minder is weer een winst voor het lebensraum van de Isralische bevolking.
Edgy hoor, een Nazi termpje. Je bent zo'n gutmensch.
Wat zou Isral precies moeten doen, rechtvaardig gezien?
Laten we beginnen met Bibi veroordelen en gevangen zetten voor het voortzetten van een oorlog voor zijn eigen politieke doeleinden. Hoe werkt dat eigenlijk, een democratisch land zijn maar tegelijkertijd een vuile corrupte man de touwtjes in handen laten nemen?
[..] Laten we beginnen met Bibi veroordelen en gevangen zetten voor het voortzetten van een oorlog voor zijn eigen politieke doeleinden. Hoe werkt dat eigenlijk, een democratisch land zijn maar tegelijkertijd een vuile corrupte man de touwtjes in handen laten nemen?
Ja, en dan?
Corruptie vind je verder echt heul erg kennelijk, correct?
[..] Hoe rijm je geen "beide partijen" geneuzel met de slachtpartij van Hamas dan?
Zeer sneu voor de families van de gijzelaars en dat meen ik oprecht. Maar 7 oktober is niks vergeleken met het leed en schade dat de Palestijnen is aangedaan.
[..] Zeer sneu voor de families van de gijzelaars en dat meen ik oprecht. Maar 7 oktober is niks vergeleken met het leed en schade dat de Palestijnen is aangedaan.
[..] Zeer sneu voor de families van de gijzelaars en dat meen ik oprecht. Maar 7 oktober is niks vergeleken met het leed en schade dat de Palestijnen is aangedaan.
Klopt, Hamas heeft meer Palestijnse doden dan Isralische doden op haar geweten.
[..] Het heeft niet echt bijgedragen aan vrede en stabiliteit daar, wel?
Vandaar al die protesten nu.
Wat is nu het punt dat je precies probeert te maken? Dat als Hamas oprot uit Gaza dat er dan ineens vrede komt? De bal ligt bij Isral en dat heeft het ook altijd gelegen. Elk vredesakkoord dat is geprobeerd te verwezenlijken wordt gedwarsboomd door Isral met dezelfde absurde regels. Veiligheidsbuffers, controle over bepaalde grenzen, controle over gebieden met voorzieningen en grondstoffen die de Palestijnse economie draaiende zou kunnen houden. Waar denk je dat dat aan ligt? Isral wilt geen Palestijnse staat naast zich.
[..] Wat is nu het punt dat je precies probeert te maken? Dat als Hamas oprot uit Gaza dat er dan ineens vrede komt? De bal ligt bij Isral en dat heeft het ook altijd gelegen. Elk vredesakkoord dat is geprobeerd te verwezenlijken wordt gedwarsboomd door Isral met dezelfde absurde regels. Veiligheidsbuffers, controle over bepaalde grenzen, controle over gebieden met voorzieningen en grondstoffen die de Palestijnse economie draaiende zou kunnen houden. Waar denk je dat dat aan ligt? Isral wilt geen Palestijnse staat naast zich.
Wat, als Hamas blijft zitten wel?
En echt... vredesakkoord worden alleen gedwarsboomd door Isral? GTFO.
En echt... vredesakkoord worden alleen gedwarsboomd door Isral? GTFO.
Vindt jij dan dat dat er vanuit de Palestijnse kant bij de vredesakkoorden ten tijde van Arafat voorwaarden zijn gesteld die onredelijk zijn? Ik ben heel benieuwd op welk punt je dan vindt dat ze het proces hebben gedwarsboomd.
Als je niet als een achterlijke, onbelezen, studentikoze, intersectionele, neo-marxistische, met witte erfschuld behepte nazaat van afgrijselijke kolonisten om de zoveel weken met een Palestina-vlag universiteiten sloopt en stations bezet, en uit solidariteit een vorkje meeprikt met iftar, wil je 'alle moslims op de brandstapel zetten'.
Een betere samenvatting van die walgelijke, puur ideologische pro-Palestina cult kan ik niet geven.
[..] Wat is nu het punt dat je precies probeert te maken? Dat als Hamas oprot uit Gaza dat er dan ineens vrede komt? De bal ligt bij Isral en dat heeft het ook altijd gelegen. Elk vredesakkoord dat is geprobeerd te verwezenlijken wordt gedwarsboomd door Isral met dezelfde absurde regels. Veiligheidsbuffers, controle over bepaalde grenzen, controle over gebieden met voorzieningen en grondstoffen die de Palestijnse economie draaiende zou kunnen houden. Waar denk je dat dat aan ligt? Isral wilt geen Palestijnse staat naast zich.
De bal heeft altijd bij Isral gelegen? Interessant. Welke bal lag er bij Isral toen zes Arabische landen besloten haar aan te vallen en er een prima voorstel voor een Joodse en Arabische staat lag?
Als je niet als een achterlijke, onbelezen, studentikoze, intersectionele, neo-marxistische, met witte erfschuld behepte nazaat van afgrijselijke kolonisten om de zoveel weken met een Palestina-vlag universiteiten sloopt en stations bezet, en uit solidariteit een vorkje meeprikt met iftar, wil je 'alle moslims op de brandstapel zetten'.
Een betere samenvatting van die walgelijke, puur ideologische pro-Palestina cult kan ik niet geven.
ik zal rustiger wapperen met m'n ''marxistische'' vlag voor je vriend
[..] De bal heeft altijd bij Isral gelegen? Interessant. Welke bal lag er bij Isral toen zes Arabische landen besloten haar aan te vallen en er een prima voorstel voor een Joodse en Arabische staat lag?
Nee. Je geeft niet 60 % van het land aan mensen die daar als migranten nog maar een aantal jaar wonen en in bevolkingsaantal lang niet het aantal mensen wat er al decennialang woont overstijgt. Niks prima voorstel.
Interessant hoe telkens wanneer het aankomt op de discussie dat Palestijnen elk akkoord hebben afgeslagen het maar vanzelfsprekend gevonden wordt dat migranten het recht zouden hebben op het grootste gedeelte van dat gebied.
[..] Nee. Je geeft niet 60 % van het land aan mensen die daar als migranten nog maar een aantal jaar wonen en in bevolkingsaantal lang niet het aantal mensen wat er al decennialang woont overstijgt. Niks prima voorstel.
Interessant hoe telkens wanneer het aankomt op de discussie dat Palestijnen elk akkoord hebben afgeslagen het maar vanzelfsprekend gevonden wordt dat migranten het recht zouden hebben op het grootste gedeelte van dat gebied.
De Isralirs hadden vanaf de 19e eeuw steeds meer land aangekocht en het land was sowieso enorm dunbevolkt. Bovendien was niet iedereen migrant, er woonden daar ook gewoon Joden nog voordat de Joodse migranten uit Europa kwamen. Tel daarbij op dat een hoop van de Arabieren ook migranten waren, die afkwamen op de succesvolle ontginning van het land door de Joden. Hun bevolking nam eveneens rap toe door migratie.
Er was trouwens letterlijk geen heerschappij over het land, het kwam immers net uit eeuwenlange Ottomaanse overheersing. Voor de Arabieren waren er tientallen staten, wat is het probleem met dat ene piepkleine Joodse staatje dan?
[..] Dat is het natuurlijk en dat is verkeerd. Als een partij beschuldigd wordt van het schenden van mensenrechten mag de responds niet afhangen van het slachtoffer of van de vermeende dader. Dat is iets voor derde wereld landen waar recht toegepast wordt wanneer het uitkomt, je genoeg betaalt of als je van de juiste familie bent. Recht is voor iedereen, ook als dat even niet uitkomt.
Als een bondgenoot tot op zekere hoogte mag doen wat het wil, zijn wij niet veel anders dan die achterlijke landen of regimes. En dit is iets waar we met betrekking tot de VS en haar daden al sinds mensenheugenis mee worstelen.
Nee. Recht toepassen wanneer het je uitkomt in geopolitieke context, is wat ieder land of samenwerking (van meerdere landen) doet die er toe doen in het internationale speelveld.
Hamas ‘quietly drops’ thousands of deaths from casualty figures Claims that 70 per cent of the fatalities are women and children are complete nonsense, says report
Tja, een Palestijnse terreurbeweging die Westerse media bespelen door te liegen over het aantal slachtoffers van de oorlog is niets nieuws. Maar wel valt het steeds meer op hoe gewillig veel van zulke media meegaan in deze gerepresenteerde cijfers.
En trouwens niet alleen Westerse media, ook bij de VN gaat men klakkeloos mee in de cijfers van Hamas.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
New research shows that Hamas has quietly dropped thousands of deaths from its Gaza war casualty figures.
Salo Aizenberg, from the US-based non-profit organisation Honest Reporting, said that Hamas’s March 2025 casualty update had removed thousands of people it previously listed as having been killed last year.
“Hamas’s new March 2025 fatality list quietly drops 3,400 fully “identified” deaths listed in its August and October 2024 reports – including 1,080 children. These “deaths” never happened. The numbers were falsified – again,” Mr Aizenberg wrote.
The casualty lists are released as PDFs by the Hamas-run Gaza ministry of health, which has been cited by international media as a source for fatality figures in the enclave since the start of the war.
A report by the Henry Jackson Society in December said that the number of civilians killed in the Gaza conflict had probably been inflated by Hamas in order to portray Israel as deliberately targeting innocent people.
Andrew Fox, the author of the report, said the latest deletions are likely to have been an attempt by Hamas to retain credibility.
“We knew there were rafts of errors in their reporting,” Mr Fox said. “There’s a reasonable explanation in that their computer systems went down in November 2023, so it’s been challenging for them to report accurately, but the lists are so unreliable that the world’s media shouldn’t be quoting them as reliable.”
He added: “The UN also just takes Hamas’s figures and publishes them with a note stating the figures are unconfirmed.”
The Hamas lists contain information such as names and ID numbers, and can be filled in by anyone with a link to the Google form for the document.
Hamas will “have gone through the list, trying to make it as convincing as possible. They’ve been accepting names onto that list with no evidence whatsoever”, explained Mr Fox. “So what I’m guessing they’re trying to do is thin out the names they cannot substantiate at all.”
Mr Fox, a former British paratrooper who has worked with Mr Aizenberg on previous research, said the teams use the publicly available Hamas data and cross-check it name by name.
“Salo’s research would be looking for names that were on previous lists but have now disappeared,” Mr Fox explained. “Hamas releases lists as PDFs, so it’s harder to do comparisons but we transfer names to an Excel sheet to do a mass comparison this way.”
Mr Fox noted that data within Hamas’ lists undermines its claim that most casualties have been civilians.
“The demographics are the most important thing in all this. We’ve heard the claims that about 70 per cent of the deaths are women and children, and these lists, especially the most recent, show that’s complete nonsense,” he said.
About 72 per cent of fatalities aged 13-55 are men, which is the rough age range of Hamas combatants, Mr Fox said. “We know that Hamas uses child soldiers, and these statistics show clearly that Israel is targeting fighting-aged men.”
In previous conflicts, Hamas figures have often been corroborated by external organisations, Mr Fox said.
The Henry Jackson Society’s December report said: “The ministry of health, operating under Hamas, has systematically inflated the death toll by failing to distinguish between civilian and combatant deaths, over-reporting fatalities among women and children and even including individuals who died before the conflict began.
“This has led to a narrative where the Israel Defense Forces are portrayed as disproportionately targeting civilians, while the actual numbers suggest a significant proportion of the dead are combatants.”
Hamas has claimed the number of deaths in Gaza since the start of the war is now more than 50,000.
The IDF says it has killed 20,000 Hamas combatants during the fighting, and does all it can to mitigate civilian casualties.
“The IDF makes great efforts to estimate and consider potential civilian collateral damage in its strikes. The IDF has never, and will never, deliberately target children,” the IDF said in a statement.
Isral breidt het offensief in Gaza uit en wil daar "uitgestrekte gebieden" veroveren die zullen worden toegevoegd aan de Isralische veiligheidszone. Dat heeft defensieminister Katz heeft gezegd.
Na uitgebreide nachtelijke aanvallen in het zuiden van de Gazastrook heeft het Isralische leger een nieuwe divisie naar het gebied gestuurd.
Palestijnse media meldden vannacht een grote golf van aanvallen in Rafah en Khan Younis. Maandag gaf het Isralische leger al een evacuatiewaarschuwing af voor het gehele gebied rond Rafah en een groot stuk land tussen Rafah en Khan Younis, waar het Isralische leger voorheen niet met grondtroepen opereerde.
Troepen trokken vanmorgen vroeg zuidelijk Gaza binnen, als onderdeel van de uitbreiding van het offensief tegen Hamas. Katz zei dat troepen gebieden gaan ontdoen "van terroristen en infrastructuur, en uitgestrekte gebieden gaan veroveren die aan de veiligheidszones van Isral zullen worden toegevoegd."
Katz heeft de Gazanen opgeroepen Hamas uit te schakelen en Isralische gijzelaars terug te sturen. Dat is volgens hem de enige manier om een einde te maken aan de oorlog.
Isral heeft al een aanzienlijke bufferzone binnen Gaza. Na twee maanden van relatieve rust door het ingestelde staakt-het-vuren hervatte Isral deze maand de luchtaanvallen op Gaza. Premier Netanyahu heeft gezegd dat militaire druk de beste manier is om de resterende 59 gijzelaars vrij te krijgen.
De aankondiging van de uitbreiding van de militaire operatie in Rafah valt niet in goede aarde bij de families van de gijzelaars. Het Hostages and Missing Families Forum dat hen vertegenwoordigt, zegt in een verklaring: "Is er besloten om de gijzelaars op te offeren omwille van 'territoriale winst'?"
Geschokt "In plaats van de vrijlating van de gijzelaars veilig te stellen door middel van een deal en het beindigen van de oorlog, stuurt de Isralische regering meer soldaten naar Gaza om te vechten in dezelfde gebieden waar al herhaaldelijk gevechten hebben plaatsgevonden", zegt de organisatie.
Volgens het Forum waren families "geschokt toen ze vanmorgen wakker werden en zagen dat de minister van Defensie aankondigde dat de militaire operatie in Gaza zou worden uitgebreid met als doel 'grote gebieden te veroveren'".
"De verantwoordelijkheid voor de vrijlating van de 59 gijzelaars die door Hamas worden vastgehouden, ligt bij de Isralische regering. Onze grote zorg is dat deze missie naar de bodem van haar prioriteitenlijst is geschoven en slechts een secundair doel is geworden."
Isral voert sinds twee weken Isral weer grote aanvallen uit in Gaza, nadat de eerste fase van het staakt-het-vuren afliep zonder afspraken over een vervolg.
Verder is het natuurlijk prima dat er druk wordt uitgeoefend op de Palestijnse terreurgroeperingen. Het onderhandelen voor gijzelaars is alleen maar een stimulans om dit te blijven doen.