abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:59:29 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217221898
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja ik ga een uur zoeken naar je posts. Of je kan het zelf hier zeggen!

Moet Isral de Palestijnse lijken die ze hebben opgeslagen teruggeven zonder er wat voor terug te verwachten?
Moeten Israelische soldaten die lingerie hebben gestolen voor sociale media posts de gevangenis in?
Moeten de paar soldaten die op film gevangenen hadden verkracht de gevangenis in? Meldingen van verkrachting en marteling worden al decennia gemaakt, moeten we slachtoffers serieus nemen?
Wat vindt je van het waar is papa programma waarin AI aangaf wanneer hamas papa thuis was gekomen bij zijn gezin, zodat hij stationair en makkelijker te raken was.
Of de berichten van deze Amerikaanse artsen: https://www.nytimes.com/i(...)ctor-interviews.html.
Vindt je het een goed teken dat IDF soldaten uit het buitenland moeten vluchten, omdat er rechtszaken gestart worden?

Ik heb graag ongelijk.
Ah, je maakt dus aantijgingen die je niet kunt onderbouwen.

Wij hebben hier eerder een discussie over gevoerd en daar heb ik o.a. aangegeven mbt het vasthouden van overledenen, dat Isral dit doet in reactie op dat de Palestijnen iedere keer opnieuw Isralirs gijzelen of hun lichamen als ruilmiddel gebruiken.

Dit zien we nu weer tijdens de huidige oorlog, zie bijvoorbeeld situatie met de familie Bibas. Jij wilt deze feiten negeren en elke pro-Isral users om de oren slaan met wat Isral doet, maar werkt het natuurlijk niet.

En als je wilt dat users Isral afkeuren, zou ik zelf eens het goede voorbeeld geven en beginnen met afstand te nemen van de Palestijnse samenleving, waar antisemitisme, antiwesterse sentimenten en moslimfundamentalisme breed worden gedragen.

Ten slotte is zorgwekkend dat er rechtszaken worden opgestart tegen Isralirs in het buitenland. Maar dit is het werk van de Hind Rajab Foundation, die wordt geleid door een voormalig Hezbollah terrorist. Acht je dat een betrouwbare organisatie?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217224943
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 02:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Eens met een groot deel van je analyse echter is de PVV te incompetent om de veranderingen door te voeren.
Dt is weer een heel ander verhaal. Maar als PVV groter was geweest hadden ze het waarschijnlijk een stuk makkelijker gehad en minder ingewikkeld, waardoor de onervaren politici een veel eenvoudigere begin periode hadden gekregen waardoor ze misschien wel heel anders zouden zijn geworden.
pi_217225386
Duurt nu wel erg lang dat uitroeien van de Palestijnen he? Ahhh respect voor Israel dat ze rekening houden met de burgerbevolking! Gewoon alle doden bestempelen als Hamas/terroristen en hoppa je wordt straks genomineerd voor de Nobelprjs. De hele wereld kijkt toe wat daar gebeurt...
Blijkbaar zijn de Palestijnen netals voor een dolle stier een rode lap voor Israel. Waarom ik tegen dit geweld ben? Nou zowiezo ben ik tegen elke oorlog. Nu heeft Israel nog het voordeel dat ze militaire steun krijgen, wat als dat voordeel mss in de toekomst andersom is? Dat is waar vele normale Israeliers zich zorgen over maken (zoals mijn lieve buren). Dit is voor alle oorloghitsers hier, die zullen dan wss anders piepen...
  zondag 30 maart 2025 @ 09:40:24 #205
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217225871
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 07:58 schreef AFA2022 het volgende:
Duurt nu wel erg lang dat uitroeien van de Palestijnen he? Ahhh respect voor Israel dat ze rekening houden met de burgerbevolking! Gewoon alle doden bestempelen als Hamas/terroristen en hoppa je wordt straks genomineerd voor de Nobelprjs. De hele wereld kijkt toe wat daar gebeurt...
Blijkbaar zijn de Palestijnen netals voor een dolle stier een rode lap voor Israel. Waarom ik tegen dit geweld ben? Nou zowiezo ben ik tegen elke oorlog. Nu heeft Israel nog het voordeel dat ze militaire steun krijgen, wat als dat voordeel mss in de toekomst andersom is? Dat is waar vele normale Israeliers zich zorgen over maken (zoals mijn lieve buren). Dit is voor alle oorloghitsers hier, die zullen dan wss anders piepen...
Dat uitroeien duurt inderdaad erg lang. De bevolking is namelijk toegenomen. Een omgekeerde genocide.

Je kunt van alles vinden over dit conflict maar van uitroeien is geen sprake.
pi_217226262
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat uitroeien duurt inderdaad erg lang. De bevolking is namelijk toegenomen. Een omgekeerde genocide.

Je kunt van alles vinden over dit conflict maar van uitroeien is geen sprake.
Oja. En met hoeveel mensen is de bevolking toegenomen? Hoeveel mensen wonen in Gaza volgens het meest recente cijfer?
  zondag 30 maart 2025 @ 10:17:07 #207
396550 Richestorags
pi_217226435
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oja. En met hoeveel mensen is de bevolking toegenomen? Hoeveel mensen wonen in Gaza volgens het meest recente cijfer?
Met het aantal mensen dat uit Gaza is vertrokken, het aantal mensen dat in de WB woont en groeit en de Isralische Arabieren die ook groeien groeit de Arabische bevolking gewoon door hoor. Slecht uitgevoerd beleid dus, als uitroeien het doel is.

Los van het feit dat ze in Gaza ook fokken als konijnen. Of ze die 50k doden eruit hebben gefokt weet ik niet.
pi_217226624
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, je maakt dus aantijgingen die je niet kunt onderbouwen.
Gelukkig maar want anders zou je een monster zijn. Ben blij dat we dat opgeklaard hebben.

quote:
Wij hebben hier eerder een discussie over gevoerd en daar heb ik o.a. aangegeven mbt het vasthouden van overledenen, dat Isral dit doet in reactie op dat de Palestijnen iedere keer opnieuw Isralirs gijzelen of hun lichamen als ruilmiddel gebruiken.
Huh!? Dus ik had wel gelijk.
quote:
Dit zien we nu weer tijdens de huidige oorlog, zie bijvoorbeeld situatie met de familie Bibas. Jij wilt deze feiten negeren en elke pro-Isral users om de oren slaan met wat Isral doet, maar werkt het natuurlijk niet.
Ik ben hier tegen. Ik zie verder ook niemand juichen of goedpraten in dit topic wat Hamas met de familie Bibas heeft gedaan. Wel wat Isral daarvoor en daarna heeft gedaan.

quote:
En als je wilt dat users Isral afkeuren, zou ik zelf eens het goede voorbeeld geven en beginnen met afstand te nemen van de Palestijnse samenleving, waar antisemitisme, antiwesterse sentimenten en moslimfundamentalisme breed worden gedragen.
Ik ben tegen antisemitisme, ben groot voorstander van westerse waarden en moslimfundamentalisme is een van de meest barbaarse en stupide dingen die de mensheid heeft verzonnen. Onderdeel van westerse waarden is trouwens ook zijn voor waardigheid voor de overledenen, oorlogsrecht, wat hebben tegen volkerenmoord, discriminatie op basis van afkomst en nog zo wat dingen waar ik je nog niet op heb kunnen betrappen. Je reactie hier was wat dat betreft een schot voor open doel en je mist grandioos.

quote:
Ten slotte is zorgwekkend dat er rechtszaken worden opgestart tegen Isralirs in het buitenland. Maar dit is het werk van de Hind Rajab Foundation, die wordt geleid door een voormalig Hezbollah terrorist. Acht je dat een betrouwbare organisatie?
Geen idee hoe betrouwbaar die organisatie is. Van wat ik heb begrepen hebben ze voornamelijk sociale media posts verzameld van de verdachten zelf. Ik heb er niet eens naar gezocht en ben er meerdere tegengekomen van IDF lui die trots de meest verachtelijke shit biechten.

Bovendien is het nogal irrelevant. In het westen is de partij die de beschuldigingen maakt niet degene die veroordelingen doet.

Maar goed aan het einde van je lange post heb je lijkenhandel goedgepraat en westerse rechtssystemen verdacht gemaakt, maar kon je het niet over je hart krijgen om gewoon nee of ja te zeggen tegen moeilijke vragen als moeten we slachtoffers van verkrachting serieus nemen en dieven opsluiten.
  zondag 30 maart 2025 @ 16:13:27 #209
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217232089
dappere mensen in gaza

https://www.ynetnews.com/article/sjl5xnua1x

quote:
Hamas has begun cracking down on Gazans who participated in recent protests against the group’s rule, executing six people and publicly beating others, according to Palestinian activists and residents.

“He was dragged by a rope around his neck, beaten with clubs and metal rods in front of passersby,” said one resident who asked not to be identified for fear of retribution.
Another resident, Hussam al-Majdalawi, was reportedly kidnapped and beaten in Gaza’s Nuseirat refugee camp. Al-Majdalawi, who had also spoken against Hamas, was shot in the legs and left wounded in a public square, according to eyewitnesses.
Hamza al-Masri, a Gaza-based social activist who lost an eye after being tortured by Hamas in the past, said the crackdown was part of a broader effort to silence dissent.

He accused Hamas of maintaining tight control over local media, preventing journalists from reporting on abuses. “There isn’t a single journalist in Gaza who can speak about the crimes being committed here,” he said. “The world has no idea what’s happening.”
  zondag 30 maart 2025 @ 16:17:22 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217232193
quote:
Nou, de stations zullen wel bezet worden deze week uit oprechte begaanheid met Palestijnse burgers.
pi_217232645
quote:
De verwondingen op het gemartelde lichaam van terrorist Odai Naser Saadi Alrabai zijn echt smerig. En dan heeft Hamas zijn dode lichaam teruggegeven als voorbeeld voor de rest van Gaza :{
pi_217232916
quote:
En totale krekels in het nieuws in Nederland. En dan durven hier mensen nog te beweren dat “nieuws” kanalen als de NOS en RTL, en kranten als NRC en de Volkskrant, volledig neutraal zijn. Het is echt lachwekkend.
  zondag 30 maart 2025 @ 16:41:17 #213
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217232918
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 16:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, de stations zullen wel bezet worden deze week uit oprechte begaanheid met Palestijnse burgers.
deze mensen zijn erg moedig, wel zuur dat mensen in nederland die begaan zijn met de palestijnen het niet eens voor elkaar krijgen zich hier tegen uit te spreken.
  zondag 30 maart 2025 @ 16:41:58 #214
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217232936
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 16:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De verwondingen op het gemartelde lichaam van terrorist Odai Naser Saadi Alrabai zijn echt smerig. En dan heeft Hamas zijn dode lichaam teruggegeven als voorbeeld voor de rest van Gaza :{
waar heb je het over, terrorist?
pi_217233268
GeenStijl meldt het nu, maar de mainstream media als NOS en RTL en de bekende kranten zullen het stilletjes aan zich voorbij laten gaan, en hopen dat het snel weer vergeten is, want dit past totaal niet in hun narratief natuurlijk. En daarmee bewijzen ze wederom geen echte nieuws kanalen te zijn, maar alleen gekleurd nieuws te brengen, die wl in hun straatje past.

Artikel GeenStijl: https://www.geenstijl.nl/(...)testleider#/comments
pi_217233906
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 17:08 schreef Eagles89 het volgende:
GeenStijl meldt het nu, maar de mainstream media als NOS en RTL en de bekende kranten zullen het stilletjes aan zich voorbij laten gaan, en hopen dat het snel weer vergeten is, want dit past totaal niet in hun narratief natuurlijk. En daarmee bewijzen ze wederom geen echte nieuws kanalen te zijn, maar alleen gekleurd nieuws te brengen, die wl in hun straatje past.

Artikel GeenStijl: https://www.geenstijl.nl/(...)testleider#/comments
Heb je ergens ver weg iets van onderbouwing bij deze achterlijke claim? Dat NOS en RTL meer sympathie voor hamas hebben, de club die joden wil uitroeien?
pi_217234373
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 30 maart 2025 @ 19:05:41 #218
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217235357
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 17:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Heb je ergens ver weg iets van onderbouwing bij deze achterlijke claim? Dat NOS en RTL meer sympathie voor hamas hebben, de club die joden wil uitroeien?
Niet zo moeilijk toch om dat zelf te zien. Neem nu dit prachtige dossier waar de NOS vanuit hun liveblog vermelding van maakt onder de noemer “overzicht van onze belangrijkste verhalen”: https://nos.nl/collectie/13959-oorlog-in-gaza

Waarbij de laatste artikelen zijn:

- Isral schendt staakt-het-vuren met grootschalige aanval Gaza, meer dan 300 doden gemeld
- Is dit het einde van de wapenstilstand? Vier vragen over de Isralische aanvallen
- Isral blokkeert per direct de invoer van hulpgoederen naar Gaza
- Tienduizenden Palestijnen op bezette Westelijke Jordaanoever ontheemd
- Ontheemde Palestijnen op Westoever bezorgd: 'We kunnen nergens heen'
- 15 maanden oorlog: van 7 oktober tot staakt-het-vuren
- Zorgen over gezondheid gevangenen en gijzelaars na uitwisseling tussen Isral en Hamas
- Gazanen keren terug naar overblijfselen van wat ooit hun huizen waren

Behalve dat een gedeelte van de titels subjectief zijn overgoten met een emotioneel sausje, kun je ook duidelijk zien dat de artikelen een enkele kant van dit conflict belichten.

Of ze voor Hamas zijn weet ik niet, maar ze zijn overduidelijk anti Isral.

Het ligt er allemaal zo overduidelijk op dat dit soort links activistische clubjes vanuit een bepaalde overtuiging schrijven. Dat kan, maar waar het mis gaat is dat dit soort clubs onafhankelijke journalistiek denken te bedrijven. Wat mij betreft gaat de publieke geldkraan dicht voor dit soort clubs.
pi_217235572
Hoe had je het liever gezien? Na 7 oktober geen enkel bericht over de zelfverdediging en vergelding van Isral, alsof het nooit plaats heeft gevonden. Alleen berichten over Palestijnen en hun Hamas?

Als vier weken lang is er geen electriciteit, water of voedsel tot Gaza toegelaten. Het heeft tot n berichtje geleid. Blijkbaar vindt de NOS het ook geen nieuwswaarde meer hebben. Misschien dat de Russen het ook eens kunnen proberen
  zondag 30 maart 2025 @ 19:26:27 #220
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217235652
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:22 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe had je het liever gezien? Na 7 oktober geen enkel bericht over de zelfverdediging en vergelding van Isral, alsof het nooit plaats heeft gevonden. Alleen berichten over Palestijnen en hun Hamas?
Dat zou wel heel NOS zijn, spreekt dat je aan?
pi_217235670
quote:

Als vier weken lang is er geen electriciteit, water of voedsel tot Gaza toegelaten. Het heeft tot n berichtje geleid. Blijkbaar vindt de NOS het ook geen nieuwswaarde meer hebben. Misschien dat de Russen het ook eens kunnen proberen
De Isralische gijzelaars die gelukkig weer vrij zijn hebben allerlei interviews gegeven. Het NOS journaal heeft daar totaal geen aandacht aan besteed. Dat zegt wel genoeg.
  zondag 30 maart 2025 @ 19:29:50 #222
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217235724
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:27 schreef Homey het volgende:

[..]
De Isralische gijzelaars die gelukkig weer vrij hebben allerlei interviews gegeven. Het NOS journaal heeft daar totaal geen aandacht aan besteed. Dat zegt wel genoeg.
Blijkbaar zijn de protesten in Gaza tegen Hamas ook niet belangrijk genoeg geacht om te vermelden in het Gaza dossier.
pi_217235763
quote:
9s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:29 schreef damsco het volgende:

[..]
Blijkbaar zijn de protesten in Gaza tegen Hamas ook niet belangrijk genoeg geacht om te vermelden in het Gaza dossier.
Past overduidelijk niet in het anti-Israel narratief. Overigens denk ik niet dat die protesten veel zullen uitrichten.
pi_217235938
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:27 schreef Homey het volgende:

[..]
De Isralische gijzelaars die gelukkig weer vrij zijn hebben allerlei interviews gegeven. Het NOS journaal heeft daar totaal geen aandacht aan besteed. Dat zegt wel genoeg.
Jij bent te vaak op een leugen betrapt. Ga eerst maar eens een boude bewering onderbouwen voordat ik gelul weer eens serieus neem
pi_217236052
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij bent te vaak op een leugen betrapt. Ga eerst maar eens een boude bewering onderbouwen voordat ik gelul weer eens serieus neem
Goeie teksten.
pi_217236103
quote:
9s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:29 schreef damsco het volgende:

[..]
Jup
https://nos.nl/artikel/25(...)-hamas-en-voor-vrede
https://nos.nl/video/2561140-protesten-tegen-hamas-in-gaza
https://nos.nl/video/2561(...)aza-genoeg-is-genoeg

De demonstratie is relatief klein en er meerdere artikelen aan wijden geeft de demonstratie al snel meer waarde dan het heeft. Als de NOS veel focus legt op die demonstraties (wat ze volgens mij doen) zou je dat ook kunnen kwalificeren als antisemitisme, om Isral en de legitimiteit van haar verdediging te ondermijnen. Alsof de burger oprecht ook Hamas kwijt wil

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 30-03-2025 20:14:30 ]
pi_217239803
quote:

Israel is een bondgenoot. Rusland is dat niet.

Dit soort vergelijkingen trekken op niets.
  maandag 31 maart 2025 @ 10:44:44 #228
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217239866
Einde ramadan, wat een lieve mensen. En de driehoek zag dat het goed was. :')

Tweet doorklikken.

twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217240617
Amsterdam: Isralische vlag verbrand door gemaskerde gek, antisemitische leuzen geschreeuwd, terrorisme bejubeld
https://www.geenstijl.nl/5182365/vlagverbranding

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217240639
Echt schokkend dat niet iedereen fan van Isral is.
pi_217241247
In het marxistische Amsterdam krijgen de islamofascisten alle ruimte om hun jodenhaat te spuien.
pi_217241289
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Echt schokkend dat niet iedereen fan van Isral is.
zit nogal een gat tussen geen fan zijn en het bestaansrecht willen ontzeggen.
pi_217241669
IDF start nieuwe evacuatie en grondoffensief geheel Rafah, "reikt veel dieper dan voorheen"
https://www.geenstijl.nl/(...)et-eerder-opereerden

twitter
pi_217241726
quote:
Hamas zou aanbod van 2 miljard dollar voor ontwapening en verplaatsing van top commandanten uit Gaza afwijzen

Hamas heeft onlangs een door de VS gesteund voorstel afgewezen dat de hoogste militaire commandanten toestaat om met hun families de Gazastrook te verlaten in ruil voor aanzienlijke financile prikkels en garanties voor veiligheid in het buitenland, zo blijkt uit een rapport dat is gepubliceerd door de Qatarese krant Al-Araby Al-Jadeed, schrijft Ynet.

Het voorstel omvatte aanbiedingen van bijna $ 2 miljard, te verdelen op basis van de militaire rang van elke commandant, evenals aanvullende fondsen in ruil voor ontwapening - zowel zware als persoonlijke wapens. Het rapport zei dat de identiteiten van degenen die het aanbod financierden niet werden bekendgemaakt, hoewel er tekenen waren die wezen op regionale actoren.
pi_217241858
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 13:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
zit nogal een gat tussen geen fan zijn en het bestaansrecht willen ontzeggen.
Een compleet volk het recht op een land ontzeggen is inderdaad best wel schandalig.

Aan de andere kant zou het hier in het topic heel rustig zijn als fok die mening zou verbieden en het veroorzaakt hier alleen fophef als pro Palestina mensen zoiets roepen.
pi_217242378
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 14:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een compleet volk het recht op een land ontzeggen is inderdaad best wel schandalig.

Aan de andere kant zou het hier in het topic heel rustig zijn als fok die mening zou verbieden en het veroorzaakt hier alleen fophef als pro Palestina mensen zoiets roepen.
Hoe vaak hebben Nederlanders in het midden van een grote stad opgeroepen tot massa moord? Palestijnse vlaggen (een vlag die pas sinds 1967 bestaat overigens) verbranden en oproepen tot nog veel meer ellende die we hier in Europa in bijna 100 jaar niet gezien hebben? Met de komst van Islam naar West Europa beginnen we taferelen te zien hier die we alleen kennen uit geschiedenis boeken. De hele Islamitische wereld is ellende, overal moorden ze andersdenkenden of anders elkaar wel uit. En nu zie je hun aantal toenemen in West Europa en verrassing precies de toestanden die we voorheen kenden van verre landen op het Journaal, zien we nu in onze eigen steden en dorpen. Het is echt onvoorstelbaar wat Nederland en West Europa voor volk hebben binnengehaald. En waarom? Wat waren de redenen? Wat leverde het op? Het is niet te begrijpen.
pi_217242499
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 15:31 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Hoe vaak hebben Nederlanders in het midden van een grote stad opgeroepen tot massa moord? Palestijnse vlaggen (een vlag die pas sinds 1967 bestaat overigens) verbranden en oproepen tot nog veel meer ellende die we hier in Europa in bijna 100 jaar niet gezien hebben? Met de komst van Islam naar West Europa beginnen we taferelen te zien hier die we alleen kennen uit geschiedenis boeken. De hele Islamitische wereld is ellende, overal moorden ze andersdenkenden of anders elkaar wel uit. En nu zie je hun aantal toenemen in West Europa en verrassing precies de toestanden die we voorheen kenden van verre landen op het Journaal, zien we nu in onze eigen steden en dorpen. Het is echt onvoorstelbaar wat Nederland en West Europa voor volk hebben binnengehaald. En waarom? Wat waren de redenen? Wat leverde het op? Het is niet te begrijpen.
Je ziet vaak genoeg pro Isral demonstraties en die zijn momenteel bezig met een massamoord. Verder nogal onzinnig om voor iets te demonstreren waar je al je zin in krijgt.
Erop wijzen dat een vlag nog niet zolang bestaat is wel dapper in de context van een land verdedigen dat maar liefst 19 jaar eerder de onafhankelijkheid uitriep.
Dan is je algemene kennis over west Europa echt ver onder pijl. Alleen al over Ierland zijn aardig wat bekende liedjes geschreven.
Ja bleven die mensen maar thuis. Helaas zijn er twee landen die constant oorlogen starten in het MO. Eentje ben je voor aan het fanboyen.
pi_217242653
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Israel is een bondgenoot. Rusland is dat niet.

Dit soort vergelijkingen trekken op niets.
Dat is het natuurlijk en dat is verkeerd. Als een partij beschuldigd wordt van het schenden van mensenrechten mag de responds niet afhangen van het slachtoffer of van de vermeende dader. Dat is iets voor derde wereld landen waar recht toegepast wordt wanneer het uitkomt, je genoeg betaalt of als je van de juiste familie bent. Recht is voor iedereen, ook als dat even niet uitkomt.

Als een bondgenoot tot op zekere hoogte mag doen wat het wil, zijn wij niet veel anders dan die achterlijke landen of regimes. En dit is iets waar we met betrekking tot de VS en haar daden al sinds mensenheugenis mee worstelen.
pi_217243312
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je ziet vaak genoeg pro Isral demonstraties en die zijn momenteel bezig met een massamoord.
Nee, met een oorlog.

Je praat jezelf aan dat het om een massamoord gaat. Waarom doe je dat eigenlijk?
Intolerant voor intolerantie
pi_217243368
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:22 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, met een oorlog.

Je praat jezelf aan dat het om een massamoord gaat. Waarom doe je dat eigenlijk?
Omdat er tienduizenden burgers zijn gedood. Bij hoeveel burgerslachtoffers mag je spreken van een massamoord volgens jou? Hoger of lager dan 7 oktober?
pi_217243401
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Omdat er tienduizenden burgers zijn gedood. Bij hoeveel burgerslachtoffers mag je spreken van een massamoord volgens jou? Hoger of lager dan 7 oktober?
Je mag van mij van een massamoord spreken als er vier doden zijn gevallen; als het dan om moord gaat.

Want de getallen is niet waar het om gaat, he, zoals jou al tientallen keren is verteld in dit topic, maar wat maar niet lijkt door te dringen. Mijn conclusie daarover met zijn dat je het dus actief negeert. Vandaar mijn vraag: waarom doe je dat?
pi_217243488
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:33 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je mag van mij van een massamoord spreken als er vier doden zijn gevallen; als het dan om moord gaat.

Want de getallen is niet waar het om gaat, he, zoals jou al tientallen keren is verteld in dit topic, maar wat maar niet lijkt door te dringen. Mijn conclusie daarover met zijn dat je het dus actief negeert. Vandaar mijn vraag: waarom doe je dat?
Ik heb gisteren nog de verhalen van enkele tientallen Amerikaanse medici gepost die verbaasd waren over het enorme aantal kinderen dat ze moesten behandelen met een kogel in het hoofd of hartstreek. Dat waren er al meer dan 4 die gesniperd waren en op spelende kinderen schieten noem ik moord.

Waarom doe jij dat niet?
  maandag 31 maart 2025 @ 17:56:12 #244
396550 Richestorags
pi_217243652
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb gisteren nog de verhalen van enkele tientallen Amerikaanse medici gepost die verbaasd waren over het enorme aantal kinderen dat ze moesten behandelen met een kogel in het hoofd of hartstreek. Dat waren er al meer dan 4 die gesniperd waren en op spelende kinderen schieten noem ik moord.

Waarom doe jij dat niet?
Het probleem met jou is dat je met dit soort anekdotes komt en het dan als bewijs gebruikt om van daaruit met je eigen waarheid verder te redeneren.

Er moet een heleboel dingen uitgezocht worden:

-Wie zijn die medici?
-Is het verhaal berhaupt geverifieerd?
-In welke context deden ze hun uitspraken?
-Om hoeveel gevallen gaat het?
-Stonden deze kinderen op zichzelf of waren ze slachtoffer in de strijd? Deden de kinderen mee aan oorlogshandelingen?
-Hoe oud waren deze kinderen?

Etc. Etc.

Wat jij doet is verder redeneren met je vooraf bedachte conclusie en daar pak je gretig elk stukje informatie dat je kunt vinden bij om je conclusie mee te onderbouwen. Ironisch gezien gaan veel informatieverschaffers net zo te werk, dus ze vinden in jou een trouwe afnemer.

Je andere cirkelredenering = kijk hoeveel burgerslachtoffers, massamoord.
pi_217243800
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het probleem met jou is dat je met dit soort anekdotes komt en het dan als bewijs gebruikt om van daaruit met je eigen waarheid verder te redeneren.

-Wie zijn die medici?
-Stonden deze kinderen op zichzelf of waren ze slachtoffer in de strijd? Deden de kinderen mee aan oorlogshandelingen?

Etc. Etc.

Wat jij doet is verder redeneren met je vooraf bedachte conclusie en daar pak je gretig elk stukje informatie dat je kunt vinden bij om je conclusie mee te onderbouwen. Ironisch gezien gaan veel informatieverschaffers net zo te werk, dus ze vinden in jou een trouwe afnemer.

Klik op de link zou ik zeggen. Naam en toenaam staat erbij.

Hoe zou je het trouwens vinden als iemand jouw post over oktober 7 had gemaakt?
  maandag 31 maart 2025 @ 18:10:40 #246
396550 Richestorags
pi_217243864
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 18:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Klik op de link zou ik zeggen. Naam en toenaam staat erbij.

Hoe zou je het trouwens vinden als iemand jouw post over oktober 7 had gemaakt?
Dat dat wederom niet te vergelijken is ga ik niet eens uitleggen. Nou ja, ik ga er n zin aan wijden. 7 oktober was toegegeven, gevierd en gefilmd door de daders.
pi_217243901
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 18:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat dat wederom niet te vergelijken is ga ik niet eens uitleggen. Nou ja, ik ga er n zin aan wijden. 7 oktober was toegegeven, gevierd en gefilmd door de daders.
Nou gefeliciteerd. Zie hier waarom ik het een massamoord noem.
pi_217244249
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

-Wie zijn die medici?

Etc. Etc.

Hoe kan daar iets geverifieerd worden of bij welke voorwaarden kan gesproken worden dat iets geverifieerd is
  maandag 31 maart 2025 @ 19:23:30 #249
396550 Richestorags
pi_217244545
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 18:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe kan daar iets geverifieerd worden of bij welke voorwaarden kan gesproken worden dat iets geverifieerd is
Nou, we kunnen starten met geen wilde spookverhalen starten op basis van uitspraken.
  maandag 31 maart 2025 @ 19:45:46 #250
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217244812
https://www.theguardian.c(...)s-one-by-one-says-un

quote:
Fifteen Palestinian paramedics and rescue workers, including at least one United Nations employee, were killed by Israeli forces “one by one” and buried in a mass grave eight days ago in southern Gaza, the UN has said.
Het altijd medisch personeel executerende Isral slaat weer eens toe.
Antifa
  maandag 31 maart 2025 @ 19:47:03 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217244842
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 19:45 schreef VoMy het volgende:
https://www.theguardian.c(...)s-one-by-one-says-un
[..]
Het altijd medisch personeel executerende Isral slaat weer eens toe.
hamas is idd een stuk ethischer bezig, al jaren... niet?

Wat vind je eigenlijk van al die Palestijnen die tegen Hamas protesteren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217245376
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 19:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou, we kunnen starten met geen wilde spookverhalen starten op basis van uitspraken.
Voorzichtigheid is zeker geboden als een persoon of partij iets beweert zonder bewijs. IDF krijgt alle vertrouwen en iemand uit Gaza of de 65 Amerikaanse artsen/verpleegkundigen die in Gaza hebben gewerkt krijgen maximaal wantrouwen. Beide lijkt me niet geheel terecht
pi_217245409
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
hamas is idd een stuk ethischer bezig, al jaren... niet?

Wat vind je eigenlijk van al die Palestijnen die tegen Hamas protesteren?
Interessant hoe tijden veranderen. Dat Hamas de eigen bevolking onder druk zet en zelfs marteling of moord niet schuwt was net een van de argumenten van pro pallie wappies.
  maandag 31 maart 2025 @ 20:44:47 #254
396550 Richestorags
pi_217245536
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 20:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Voorzichtigheid is zeker geboden als een persoon of partij iets beweert zonder bewijs. IDF krijgt alle vertrouwen en iemand uit Gaza of de 65 Amerikaanse artsen/verpleegkundigen die in Gaza hebben gewerkt krijgen maximaal wantrouwen. Beide lijkt me niet geheel terecht
Wie zegt dat het IDF alle vertrouwen krijgt?
pi_217245991
De IDF is natuurlijk het meest immorele leger ter wereld, dat geen fuck geeft om de menswaardigheid van de Palestijnen en geen enkel probleem heeft om ze als apen in een dierentuin te behandelen. Ze worden vollop ingezet als proefkonijnen. Elk Palestijns leven minder is weer een winst voor het lebensraum van de Isralische bevolking.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 31 maart 2025 @ 21:23:53 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246003
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:22 schreef Nexum het volgende:
De IDF is natuurlijk het meest immorele leger ter wereld, dat geen fuck geeft om de menswaardigheid van de Palestijnen en geen enkel probleem heeft om ze als apen in een dierentuin te behandelen. Ze worden vollop ingezet als proefkonijnen. Elk Palestijns leven minder is weer een winst voor het lebensraum van de Isralische bevolking.
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217246024
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:') :')
Jaaaa 7 oktober is zoooo zielig en jij wilt het liefst elke moslim ter wereld op de brandstapel zien. Die snappen we nu wel.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 31 maart 2025 @ 21:27:26 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246034
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:26 schreef Nexum het volgende:

[..]
Jaaaa 7 oktober is zoooo zielig en jij wilt het liefst elke moslim ter wereld op de brandstapel zien. Die snappen we nu wel.
Neuh, dat met die brandstapels en doodmaken van mensen is meer iets voor heel, heel, heel erg religieuze mensen.

Dat je hier zelf moslims bij betrekt spreekt verder boekdelen. Hypocriet. Met je trendy, hippe, intersectionele verontwaardiging.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217246056
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, dat met die brandstapels en doodmaken van mensen is meer iets voor heel, heel, heel erg religieuze mensen.
Dus de rechts-orthodoxe joden in het oorlogskabinet van Bibi. Danku voor het bevestigen.
pi_217246076
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat je hier zelf moslims bij betrekt spreekt verder boekdelen. Hypocriet. Met je trendy, hippe, intersectionele verontwaardiging.
Gaan we weerrrrr met je hateboner voor intersectionaliteit terwijl dat nergens vermeld wordt :D. Het zit je echt dwars h? Wil je erover praten?
  maandag 31 maart 2025 @ 21:31:28 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246088
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:29 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dus de rechts-orthodoxe joden in het oorlogskabinet van Bibi. Danku voor het bevestigen.
Ja, daar heb ik ook een hekel aan. Croft maar.

Dat heet consequent zijn. Daarom kies ik ook geen partij in dit conflict, i.t.t. tot jij en je oh zo inlevende strijders voor rechtvaardigheid.

En nogmaals, jij sleept islam erbij. En nu ook Jodendom. En ik weet ook waarom.

Veel plezier met suikerfeest zo. En je hoogstwaarschijnlijke bekering. Hopelijk vind je wat je wil vinden en lost het iets van die witte erfschuld in, ooit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217246142
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, daar heb ik ook een hekel aan. Croft maar.

Dat heet consequent zijn. Daarom kies ik ook geen partij in dit conflict, i.t.t. tot jij en je oh zo inlevende strijders voor rechtvaardigheid.

En nogmaals, jij sleept islam erbij. En ik weet ook waarom.

Veel plezier met suikerfeest zo. En je hoogstwaarschijnlijke bekering.
Ik ben geen moslim en ik heb ook geen plan om te bekeren. Sterker nog, mocht je er echt genteresseerd in zijn, ik heb zelfs afstand gedaan van de islam.

Dat ik wel partij kies in dit conflict en geen slap ‘beide partijen zitten fout’ geneuzel zit aan te hangen heeft meer te maken met een gevoel van rechtvaardigheid. Maar chapeau dat je je zo verheven voelt dat je ‘geen partij kiest’. Je hebt echt ballen. :')
  maandag 31 maart 2025 @ 21:35:36 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246147
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:35 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik ben geen moslim en ik heb ook geen plan om te bekeren. Sterker nog, mocht je er echt genteresseerd in zijn, ik heb zelfs afstand gedaan van de islam.

Dat ik wel partij kies in dit conflict en geen slap ‘beide partijen zitten fout’ geneuzel zit aan te hangen heeft meer te maken met een gevoel van rechtvaardigheid. Maar chapeau dat je je zo verheven voelt dat je ‘geen partij kiest’. Je hebt echt ballen. :')
Oh echt?

Wat zou Isral precies moeten doen, rechtvaardig gezien?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 maart 2025 @ 21:37:13 #264
396550 Richestorags
pi_217246174
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:35 schreef Nexum het volgende:

[..]

Hoe rijm je geen "beide partijen" geneuzel met de slachtpartij van Hamas dan?
  maandag 31 maart 2025 @ 21:38:20 #265
396550 Richestorags
pi_217246184
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:22 schreef Nexum het volgende:
Edgy hoor, een Nazi termpje. Je bent zo'n gutmensch.
pi_217246186
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh echt?

Wat zou Isral precies moeten doen, rechtvaardig gezien?
Laten we beginnen met Bibi veroordelen en gevangen zetten voor het voortzetten van een oorlog voor zijn eigen politieke doeleinden. Hoe werkt dat eigenlijk, een democratisch land zijn maar tegelijkertijd een vuile corrupte man de touwtjes in handen laten nemen?
  maandag 31 maart 2025 @ 21:38:53 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246198
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:38 schreef Nexum het volgende:

[..]
Laten we beginnen met Bibi veroordelen en gevangen zetten voor het voortzetten van een oorlog voor zijn eigen politieke doeleinden. Hoe werkt dat eigenlijk, een democratisch land zijn maar tegelijkertijd een vuile corrupte man de touwtjes in handen laten nemen?
Ja, en dan?

Corruptie vind je verder echt heul erg kennelijk, correct?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 maart 2025 @ 21:40:16 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246219
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Edgy hoor, een Nazi termpje. Je bent zo'n gutmensch.
Is helemaal hip in bepaalde kringen; Holocaust referenties juist in dit conflict.

Belzec zou dat volk niet op een kaart kunnen aanwijzen, laat staan dat het er ooit van gehoord heeft
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217246229
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoe rijm je geen "beide partijen" geneuzel met de slachtpartij van Hamas dan?
Zeer sneu voor de families van de gijzelaars en dat meen ik oprecht. Maar 7 oktober is niks vergeleken met het leed en schade dat de Palestijnen is aangedaan.
  maandag 31 maart 2025 @ 21:41:18 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246235
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:40 schreef Nexum het volgende:

[..]
Zeer sneu voor de families van de gijzelaars en dat meen ik oprecht. Maar 7 oktober is niks vergeleken met het leed en schade dat de Palestijnen is aangedaan.
Door hamas?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217246245
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, en dan?

Corruptie vind je verder echt heul erg kennelijk, correct?
Terug naar de grenzen van 67. Zo moeilijk is het echt niet. Dat Isral het niet WILT, is een heel ander verhaal.
  maandag 31 maart 2025 @ 21:42:08 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246254
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:41 schreef Nexum het volgende:

[..]
Terug naar de grenzen van 67. Zo moeilijk is het echt niet. Dat Isral het niet WILT, is een heel ander verhaal.
Akkoord.

En dan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217246256
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Door hamas?
Heeft Hamas meer dan 40k Palestijnen gedood? Goh wat erg.
  maandag 31 maart 2025 @ 21:43:02 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246269
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:42 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het heeft niet echt bijgedragen aan vrede en stabiliteit daar, wel?

Vandaar al die protesten nu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 maart 2025 @ 21:43:05 #275
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217246271
quote:
Heeft Hamas meer dan 40k Palestijnen gedood?
Nee, ze in de vuurlinie gezet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217246280
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Akkoord.

En dan?
En dan leven ze vreedzaam naast elkaar samen, eind goed al goed!
  maandag 31 maart 2025 @ 21:44:12 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246284
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:43 schreef Nexum het volgende:

[..]
En dan leven ze vreedzaam naast elkaar samen, eind goed al goed!
Hm-hm...

Maar natuurlijk..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 maart 2025 @ 21:44:23 #278
396550 Richestorags
pi_217246291
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:40 schreef Nexum het volgende:

[..]
Klopt, Hamas heeft meer Palestijnse doden dan Isralische doden op haar geweten.
pi_217246343
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het heeft niet echt bijgedragen aan vrede en stabiliteit daar, wel?

Vandaar al die protesten nu.
Wat is nu het punt dat je precies probeert te maken? Dat als Hamas oprot uit Gaza dat er dan ineens vrede komt? De bal ligt bij Isral en dat heeft het ook altijd gelegen. Elk vredesakkoord dat is geprobeerd te verwezenlijken wordt gedwarsboomd door Isral met dezelfde absurde regels. Veiligheidsbuffers, controle over bepaalde grenzen, controle over gebieden met voorzieningen en grondstoffen die de Palestijnse economie draaiende zou kunnen houden. Waar denk je dat dat aan ligt? Isral wilt geen Palestijnse staat naast zich.
  maandag 31 maart 2025 @ 21:47:48 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246362
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:46 schreef Nexum het volgende:

[..]
Wat is nu het punt dat je precies probeert te maken? Dat als Hamas oprot uit Gaza dat er dan ineens vrede komt? De bal ligt bij Isral en dat heeft het ook altijd gelegen. Elk vredesakkoord dat is geprobeerd te verwezenlijken wordt gedwarsboomd door Isral met dezelfde absurde regels. Veiligheidsbuffers, controle over bepaalde grenzen, controle over gebieden met voorzieningen en grondstoffen die de Palestijnse economie draaiende zou kunnen houden. Waar denk je dat dat aan ligt? Isral wilt geen Palestijnse staat naast zich.
Wat, als Hamas blijft zitten wel?

En echt... vredesakkoord worden alleen gedwarsboomd door Isral? GTFO.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217246419
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat, als Hamas blijft zitten wel?

En echt... vredesakkoord worden alleen gedwarsboomd door Isral? GTFO.
Vindt jij dan dat dat er vanuit de Palestijnse kant bij de vredesakkoorden ten tijde van Arafat voorwaarden zijn gesteld die onredelijk zijn? Ik ben heel benieuwd op welk punt je dan vindt dat ze het proces hebben gedwarsboomd.
  maandag 31 maart 2025 @ 21:51:12 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246436
Maar jullie lazen het hier vandaag.

Als je niet als een achterlijke, onbelezen, studentikoze, intersectionele, neo-marxistische, met witte erfschuld behepte nazaat van afgrijselijke kolonisten om de zoveel weken met een Palestina-vlag universiteiten sloopt en stations bezet, en uit solidariteit een vorkje meeprikt met iftar, wil je 'alle moslims op de brandstapel zetten'.

Een betere samenvatting van die walgelijke, puur ideologische pro-Palestina cult kan ik niet geven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 maart 2025 @ 21:53:08 #283
396550 Richestorags
pi_217246469
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:46 schreef Nexum het volgende:

[..]
De bal heeft altijd bij Isral gelegen? Interessant. Welke bal lag er bij Isral toen zes Arabische landen besloten haar aan te vallen en er een prima voorstel voor een Joodse en Arabische staat lag?
pi_217246482
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar jullie lazen het hier vandaag.

Als je niet als een achterlijke, onbelezen, studentikoze, intersectionele, neo-marxistische, met witte erfschuld behepte nazaat van afgrijselijke kolonisten om de zoveel weken met een Palestina-vlag universiteiten sloopt en stations bezet, en uit solidariteit een vorkje meeprikt met iftar, wil je 'alle moslims op de brandstapel zetten'.

Een betere samenvatting van die walgelijke, puur ideologische pro-Palestina cult kan ik niet geven.
:') ik zal rustiger wapperen met m'n ''marxistische'' vlag voor je vriend
  maandag 31 maart 2025 @ 21:54:06 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217246489
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:53 schreef Nexum het volgende:

[..]
:') ik zal rustiger wapperen met m'n ''marxistische'' vlag voor je vriend
Wapper een end weg, ik moet gewoon werken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217246506
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De bal heeft altijd bij Isral gelegen? Interessant. Welke bal lag er bij Isral toen zes Arabische landen besloten haar aan te vallen en er een prima voorstel voor een Joodse en Arabische staat lag?
Nee. Je geeft niet 60 % van het land aan mensen die daar als migranten nog maar een aantal jaar wonen en in bevolkingsaantal lang niet het aantal mensen wat er al decennialang woont overstijgt. Niks prima voorstel.

Interessant hoe telkens wanneer het aankomt op de discussie dat Palestijnen elk akkoord hebben afgeslagen het maar vanzelfsprekend gevonden wordt dat migranten het recht zouden hebben op het grootste gedeelte van dat gebied.
  maandag 31 maart 2025 @ 22:06:30 #287
396550 Richestorags
pi_217246643
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:55 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nee. Je geeft niet 60 % van het land aan mensen die daar als migranten nog maar een aantal jaar wonen en in bevolkingsaantal lang niet het aantal mensen wat er al decennialang woont overstijgt. Niks prima voorstel.

Interessant hoe telkens wanneer het aankomt op de discussie dat Palestijnen elk akkoord hebben afgeslagen het maar vanzelfsprekend gevonden wordt dat migranten het recht zouden hebben op het grootste gedeelte van dat gebied.
De Isralirs hadden vanaf de 19e eeuw steeds meer land aangekocht en het land was sowieso enorm dunbevolkt. Bovendien was niet iedereen migrant, er woonden daar ook gewoon Joden nog voordat de Joodse migranten uit Europa kwamen. Tel daarbij op dat een hoop van de Arabieren ook migranten waren, die afkwamen op de succesvolle ontginning van het land door de Joden. Hun bevolking nam eveneens rap toe door migratie.

Er was trouwens letterlijk geen heerschappij over het land, het kwam immers net uit eeuwenlange Ottomaanse overheersing. Voor de Arabieren waren er tientallen staten, wat is het probleem met dat ene piepkleine Joodse staatje dan?
pi_217246895
quote:

[..]
Van wie zo'n beetje de helft Hamas-terrorist was.
  maandag 31 maart 2025 @ 23:41:25 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217247592
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, ze in de vuurlinie gezet.
Die vuurlinie waarin Isral kinderen doodsnipert en medisch personeel executeert?

Massale oorlogsmisdaden en gruwelijke moorden worden door het IDF gepleegd. Daar hebben ze Hamas niet voor nodig.
Antifa
pi_217248206
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:26 schreef Nexum het volgende:

[..]
:D
pi_217250051
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 16:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is het natuurlijk en dat is verkeerd. Als een partij beschuldigd wordt van het schenden van mensenrechten mag de responds niet afhangen van het slachtoffer of van de vermeende dader. Dat is iets voor derde wereld landen waar recht toegepast wordt wanneer het uitkomt, je genoeg betaalt of als je van de juiste familie bent. Recht is voor iedereen, ook als dat even niet uitkomt.

Als een bondgenoot tot op zekere hoogte mag doen wat het wil, zijn wij niet veel anders dan die achterlijke landen of regimes. En dit is iets waar we met betrekking tot de VS en haar daden al sinds mensenheugenis mee worstelen.
Nee. Recht toepassen wanneer het je uitkomt in geopolitieke context, is wat ieder land of samenwerking (van meerdere landen) doet die er toe doen in het internationale speelveld.
pi_217255354
Hamas ‘quietly drops’ thousands of deaths from casualty figures
Claims that 70 per cent of the fatalities are women and children are complete nonsense, says report

https://www.telegraph.co.(...)-casualty-figurures/
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:24:28 #293
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217255393
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:21 schreef Aether het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)-casualty-figurures/
Tja, een Palestijnse terreurbeweging die Westerse media bespelen door te liegen over het aantal slachtoffers van de oorlog is niets nieuws. Maar wel valt het steeds meer op hoe gewillig veel van zulke media meegaan in deze gerepresenteerde cijfers.

En trouwens niet alleen Westerse media, ook bij de VN gaat men klakkeloos mee in de cijfers van Hamas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217256885

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 1 april 2025 @ 22:28:32 #295
396550 Richestorags
pi_217257074
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 april 2025 22:13 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Als we er nou eens een paar naar Gaza sturen om een voorbeeld te stellen is het heel snel afgelopen met dit soort ongein.
  woensdag 2 april 2025 @ 09:48:27 #296
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_217259986

quote:
New research shows that Hamas has quietly dropped thousands of deaths from its Gaza war casualty figures.

Salo Aizenberg, from the US-based non-profit organisation Honest Reporting, said that Hamas’s March 2025 casualty update had removed thousands of people it previously listed as having been killed last year.

“Hamas’s new March 2025 fatality list quietly drops 3,400 fully “identified” deaths listed in its August and October 2024 reports – including 1,080 children. These “deaths” never happened. The numbers were falsified – again,” Mr Aizenberg wrote.

The casualty lists are released as PDFs by the Hamas-run Gaza ministry of health, which has been cited by international media as a source for fatality figures in the enclave since the start of the war.

A report by the Henry Jackson Society in December said that the number of civilians killed in the Gaza conflict had probably been inflated by Hamas in order to portray Israel as deliberately targeting innocent people.

Andrew Fox, the author of the report, said the latest deletions are likely to have been an attempt by Hamas to retain credibility.

“We knew there were rafts of errors in their reporting,” Mr Fox said. “There’s a reasonable explanation in that their computer systems went down in November 2023, so it’s been challenging for them to report accurately, but the lists are so unreliable that the world’s media shouldn’t be quoting them as reliable.”

He added: “The UN also just takes Hamas’s figures and publishes them with a note stating the figures are unconfirmed.”

The Hamas lists contain information such as names and ID numbers, and can be filled in by anyone with a link to the Google form for the document.

Hamas will “have gone through the list, trying to make it as convincing as possible. They’ve been accepting names onto that list with no evidence whatsoever”, explained Mr Fox. “So what I’m guessing they’re trying to do is thin out the names they cannot substantiate at all.”

Mr Fox, a former British paratrooper who has worked with Mr Aizenberg on previous research, said the teams use the publicly available Hamas data and cross-check it name by name.

“Salo’s research would be looking for names that were on previous lists but have now disappeared,” Mr Fox explained. “Hamas releases lists as PDFs, so it’s harder to do comparisons but we transfer names to an Excel sheet to do a mass comparison this way.”

Mr Fox noted that data within Hamas’ lists undermines its claim that most casualties have been civilians.

“The demographics are the most important thing in all this. We’ve heard the claims that about 70 per cent of the deaths are women and children, and these lists, especially the most recent, show that’s complete nonsense,” he said.

About 72 per cent of fatalities aged 13-55 are men, which is the rough age range of Hamas combatants, Mr Fox said. “We know that Hamas uses child soldiers, and these statistics show clearly that Israel is targeting fighting-aged men.”

In previous conflicts, Hamas figures have often been corroborated by external organisations, Mr Fox said.

The Henry Jackson Society’s December report said: “The ministry of health, operating under Hamas, has systematically inflated the death toll by failing to distinguish between civilian and combatant deaths, over-reporting fatalities among women and children and even including individuals who died before the conflict began.

“This has led to a narrative where the Israel Defense Forces are portrayed as disproportionately targeting civilians, while the actual numbers suggest a significant proportion of the dead are combatants.”

Hamas has claimed the number of deaths in Gaza since the start of the war is now more than 50,000.

The IDF says it has killed 20,000 Hamas combatants during the fighting, and does all it can to mitigate civilian casualties.

“The IDF makes great efforts to estimate and consider potential civilian collateral damage in its strikes. The IDF has never, and will never, deliberately target children,” the IDF said in a statement.
pi_217260640
Isral breidt offensief in Gaza uit en wil daar meer gebied innemen

quote:
Isral breidt het offensief in Gaza uit en wil daar "uitgestrekte gebieden" veroveren die zullen worden toegevoegd aan de Isralische veiligheidszone. Dat heeft defensieminister Katz heeft gezegd.

Na uitgebreide nachtelijke aanvallen in het zuiden van de Gazastrook heeft het Isralische leger een nieuwe divisie naar het gebied gestuurd.

Palestijnse media meldden vannacht een grote golf van aanvallen in Rafah en Khan Younis. Maandag gaf het Isralische leger al een evacuatiewaarschuwing af voor het gehele gebied rond Rafah en een groot stuk land tussen Rafah en Khan Younis, waar het Isralische leger voorheen niet met grondtroepen opereerde.

Troepen trokken vanmorgen vroeg zuidelijk Gaza binnen, als onderdeel van de uitbreiding van het offensief tegen Hamas. Katz zei dat troepen gebieden gaan ontdoen "van terroristen en infrastructuur, en uitgestrekte gebieden gaan veroveren die aan de veiligheidszones van Isral zullen worden toegevoegd."

Katz heeft de Gazanen opgeroepen Hamas uit te schakelen en Isralische gijzelaars terug te sturen. Dat is volgens hem de enige manier om een einde te maken aan de oorlog.

Isral heeft al een aanzienlijke bufferzone binnen Gaza. Na twee maanden van relatieve rust door het ingestelde staakt-het-vuren hervatte Isral deze maand de luchtaanvallen op Gaza. Premier Netanyahu heeft gezegd dat militaire druk de beste manier is om de resterende 59 gijzelaars vrij te krijgen.

De aankondiging van de uitbreiding van de militaire operatie in Rafah valt niet in goede aarde bij de families van de gijzelaars. Het Hostages and Missing Families Forum dat hen vertegenwoordigt, zegt in een verklaring: "Is er besloten om de gijzelaars op te offeren omwille van 'territoriale winst'?"

Geschokt
"In plaats van de vrijlating van de gijzelaars veilig te stellen door middel van een deal en het beindigen van de oorlog, stuurt de Isralische regering meer soldaten naar Gaza om te vechten in dezelfde gebieden waar al herhaaldelijk gevechten hebben plaatsgevonden", zegt de organisatie.

Volgens het Forum waren families "geschokt toen ze vanmorgen wakker werden en zagen dat de minister van Defensie aankondigde dat de militaire operatie in Gaza zou worden uitgebreid met als doel 'grote gebieden te veroveren'".

"De verantwoordelijkheid voor de vrijlating van de 59 gijzelaars die door Hamas worden vastgehouden, ligt bij de Isralische regering. Onze grote zorg is dat deze missie naar de bodem van haar prioriteitenlijst is geschoven en slechts een secundair doel is geworden."

Isral voert sinds twee weken Isral weer grote aanvallen uit in Gaza, nadat de eerste fase van het staakt-het-vuren afliep zonder afspraken over een vervolg.
  woensdag 2 april 2025 @ 10:48:40 #298
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217260672
quote:
'Palestijnse media meldden ...'

En gestopt met lezen.

Verder is het natuurlijk prima dat er druk wordt uitgeoefend op de Palestijnse terreurgroeperingen. Het onderhandelen voor gijzelaars is alleen maar een stimulans om dit te blijven doen.
pi_217260679
  woensdag 2 april 2025 @ 10:52:31 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217260716
quote:
4s.gif Op woensdag 2 april 2025 10:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Propaganda van HonestReporting
Je projecteert.

Propaganda is vooral berichtgeving gebaseerd op narratieven uit de Palestijnse media. Die jij schijnbaar wl serieus neemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')