abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217217976
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, je begrijpt mijn punt niet zo blijkt.

De situatie in Isral is momenteel zo dat een self-selecting groep van niet-democratisch verkozen rechters al wetten kunnen afkeuren of goedkeuren. En deze rechters zijn bijna altijd linksgeorinteerd en blokkeren daarom dus veel dingen die rechtse partijen graag willen. Dat is simpelweg geen goed systeem. Dat het systeem in Isral verder beter gestructureerd kan worden ben ik helemaal met je eens. Maar dat moet niet via rechters.
Ze blokkeren niet omdat ze linksgeorinteerd zijn, ze blokkeren omdat de dingen die rechtse partijen willen tegen wetten/regels/mensenrechten indruisen. Groot verschil.

quote:
Nee, ik begrijp namelijk heel goed hoe een democratie dient te functioneren. Het is vooral jij die dit niet lijkt te begrijpen.

En dit is natuurlijk iets dat we steeds vaker zien bij links, zodra er een rechtse regering is dan zet men vol in op rechters om veel beleidsplannen van deze rechtse regering te blokkeren. We zien het in de VS en ook in Nederland steeds meer gebeuren. Bijvoorbeeld rondom klimaat, migratie of de genderideologie.

Als jij dit allemaal goed vindt zou je misschien jezelf moeten afvragen of jij wel een voorstander bent van de democratie. Een democratie zou namelijk in alle situaties moeten werken, niet alleen als de eigen politieke tribe aan de knoppen mag draaien.
Naar de rechter stappen is van alle tijden en alle stromingen, niet een typisch links iets. Dat je dat niet ziet is zeer problematisch en exemplarisch voor het onterechte slachtofferschap wat wordt ervaren op rechts.

quote:
Jawel, dat zou wl zo zijn. Dit geef ik nota bene letterlijk aan in die post.
Niemand die jou daarin gelooft. Je zou direct 180 graden draaien. Je staat hier op Fok nou niet bepaald bekend om je morele kompas, morele consequentheid en respect voor de rechtstaat om het maar even zacht te zeggen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 12:40:29 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217218177
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze blokkeren niet omdat ze linksgeorinteerd zijn, ze blokkeren omdat de dingen die rechtse partijen willen tegen wetten/regels/mensenrechten indruisen. Groot verschil.
Nee, het is bijna altijd politiek georinteerd. Dat heeft met wetten of mensenrechten niets te maken. Wetten vragen trouwens ook een interpretatie van rechters, deze zijn in veel gevallen niet zwart-wit.
quote:
[..]
Naar de rechter stappen is van alle tijden en alle stromingen, niet een typisch links iets. Dat je dat niet ziet is zeer problematisch en exemplarisch voor het onterechte slachtofferschap wat wordt ervaren op rechts.
Integendeel. Rechts is niet de kant waar men beslissingen van nota bene democratisch verkozen volksvertegenwoordigers gaat aanvechten bij een rechter. Dit is dus juist een groeiende trend bij links. Dit toont ook aan dat juist dr het gevoel van een slachtofferschap overheerst. Aan de rechterkant van het politieke spectrum merken veel mensen dit slechts op.
quote:
[..]
Niemand die jou daarin gelooft. Je zou direct 180 graden draaien. Je staat hier op Fok nou niet bepaald bekend om je morele kompas, morele consequentheid en respect voor de rechtstaat om het maar even zacht te zeggen.
In mijn post staat letterlijk dat ik vind dat dit voor alle politieke stromingen moet gelden. En zo heb ik ook in andere topics mij bijvoorbeeld uitgesproken tegen de gang van zaken in Frankrijk, wat aantoont dat dit wel degelijk mijn visie is.

En over een morele kompas en morele consequentheid zou ik als ik jou was niet beginnen. Dat zit bij mij namelijk wel goed, iets dat voor jou helaas niet op zal gaan.

Je was immers zelf n van de mensen hier die na de aanslagen van 7 oktober 2023, maar vond dat Isral concessies moest doen richting de Palestijnse terreurgroeperingen, tot op de dag van vandaag je nog altijd schaart achter de verwerpelijke en barbaarse sentimenten in de Palestijnse samenleving en eigenlijk van mening bent dat Isral niet mag bestaan en plaats moet maken voor de zoveelste Arabische en Islamitische schurkenstaat.

Het is wat dit betreft bijzonder en ook nogal lachwekkend dat je dan richting anderen verwijten maakt over het gebrek van een moreel kompas. Wat zelfreflectie zou misschien kunnen doen inzien achter welke anti-westerse en antisemitische doodscult je je nu al bijna 2 jaar schaart.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:00:29 #183
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217218308
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, het is bijna altijd politiek georinteerd. Dat heeft met wetten of mensenrechten niets te maken. Wetten vragen trouwens ook een interpretatie van rechters, deze zijn in veel gevallen niet zwart-wit.
[..]
Integendeel. Rechts is niet de kant waar men beslissingen van nota bene democratisch verkozen volksvertegenwoordigers gaat aanvechten bij een rechter. Dit is dus juist een groeiende trend bij links. Dit toont ook aan dat juist dr het gevoel van een slachtofferschap overheerst. Aan de rechterkant van het politieke spectrum merken veel mensen dit slechts op.
[..]
In mijn post staat letterlijk dat ik vind dat dit voor alle politieke stromingen moet gelden. En zo heb ik ook in andere topics mij bijvoorbeeld uitgesproken tegen de gang van zaken in Frankrijk, wat aantoont dat dit wel degelijk mijn visie is.

En over een morele kompas en morele consequentheid zou ik als ik jou was niet beginnen. Dat zit bij mij namelijk wel goed, iets dat voor jou helaas niet op zal gaan.

Je was immers zelf n van de mensen hier die na de aanslagen van 7 oktober 2023, maar vond dat Isral concessies moest doen richting de Palestijnse terreurgroeperingen, tot op de dag van vandaag je nog altijd schaart achter de verwerpelijke en barbaarse sentimenten in de Palestijnse samenleving en eigenlijk van mening bent dat Isral niet mag bestaan en plaats moet maken voor de zoveelste Arabische en Islamitische schurkenstaat.

Het is wat dit betreft bijzonder en ook nogal lachwekkend dat je dan richting anderen verwijten maakt over het gebrek van een moreel kompas. Wat zelfreflectie zou misschien kunnen doen inzien achter welke anti-westerse en antisemitische doodscult je je nu al bijna 2 jaar schaart.
Ik blijf het altijd fascinerend vinden hoe extreem linkse mensen zich aangetrokken voelen tot de Islam. Over het algemeen een anti-religieuze groep, maar Islam heeft toch een bepaalde aantrekkingskracht op ze.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:11:36 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217218526
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:00 schreef damsco het volgende:

[..]
Ik blijf het altijd fascinerend vinden hoe extreem linkse mensen zich aangetrokken voelen tot de Islam. Over het algemeen een anti-religieuze groep, maar Islam heeft toch een bepaalde aantrekkingskracht op ze.
Correct.

Dit blijft ook lachwekkend. Aan de ene kant in de bres springen voor vulgaire pup play op straat tijdens de Pride en verzonnen geslachten en aan de andere kant springt men weer driftig in de bres voor moslimfundamentalisten of in het sommige gevallen zelfs Islamitische terreurgroeperingen.

En ook veracht men alles wat met de Christelijk-Joodse fundamenten van het Westen te maken heeft, maar staat te trappelen om aan te schuiven bij een iftar, want dat is zo 'inclusief' en men geniet van de zogenaamd prachtige 'diversiteit'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217218963
quote:

[..]
dat komt omdat extreem rechts de islam haat en tot onderwerp van discriminatie maakt
pi_217219345
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat komt omdat extreem rechts de islam haat en tot onderwerp van discriminatie maakt
Mmmmnee, ik denk vanwege het vermeende outsider-gevoel.
Intolerant voor intolerantie
pi_217219494
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat wordt een Islamitische en Arabische staat, dat zul je zelf ook wel weten. En dit gebied heeft niet behoefte aan een tweede Iran, waar nota bene alle Joden zullen worden verdreven of afgeslacht. En dit in het gebied waar zij de inheemse bewoners zijn en niet Arabische moslims.

Misschien moet je jezelf eens afvragen wat jouw grote probleem toch is het met het bestaan van een piepkleine Joodse staat in een zee van Islamitische en Arabische landen. Het blijft bijzonder om te zien dat sommigen dit land zo ontzettend graag willen zien verdwijnen.
Niks, maar onder Benjamin Netanyahu is Isral nou niet bepaald meer alleen een piepkleine onschuldige Joodse staat. Ik kan me niet voorstellen dat je het eens met het beleid dat hij op dit moment voert.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217219520
quote:

[..]
Je beseft je toch wel dat conservatief extreem-rechts en islam heel veel raakvlakken hebben? Onderdrukking van vrouwen, geen rechten voor LHBTers, in de VS valt het onder christelijk nationalisme ipv de islam.

‘Extreem’links bestaat amper nog in het Westen. Dat een kleine groep linkse mensen heel hard identiteitspolitiek als belangrijkste standpunt aanhouden maakt hun niet extreem links.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 16:05:55 #189
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217220202
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:45 schreef Nexum het volgende:

[..]
Je beseft je toch wel dat conservatief extreem-rechts en islam heel veel raakvlakken hebben? Onderdrukking van vrouwen, geen rechten voor LHBTers, in de VS valt het onder christelijk nationalisme ipv de islam.

‘Extreem’links bestaat amper nog in het Westen. Dat een kleine groep linkse mensen heel hard identiteitspolitiek als belangrijkste standpunt aanhouden maakt hun niet extreem links.
Stel extreem rechts zou raakvlakken hebben met islam, dan is het toch nog vreemder dat extreem links zich aangetrokken voelt tot de islam. Aan de ene kant verzet links zich tegen onderdrukking van LHBT/vrouwen en aan de andere kant omarmen ze de Islam die hier lijnrecht tegen in gaat. Hypocriet op zijn zachtst gezegd.
pi_217220213
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 16:05 schreef damsco het volgende:

[..]
Stel extreem rechts zou raakvlakken hebben met islam, dan is het toch nog vreemder dat extreem links zich aangetrokken voelt tot de islam. Aan de ene kant verzet links zich tegen onderdrukking van LHBT/vrouwen en aan de andere kant omarmen ze de Islam die hier lijnrecht tegen in gaat. Hypocriet op zijn zachtst gezegd.
Wat is jouw definitie van extreemlinks?
pi_217220343
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, het is bijna altijd politiek georinteerd. Dat heeft met wetten of mensenrechten niets te maken.
Onzin natuurlijk. Je hebt een verwrongen en erg cynisch beeld van de werkelijkheid als je denkt dat het bijna altijd politiek gerinteerd is. Heel veel mensen hechten heel veel waarde aan het accuraat volgen van wetten en regels en het navolgen van mensenrechten.

quote:
Wetten vragen trouwens ook een interpretatie van rechters, deze zijn in veel gevallen niet zwart-wit.
Ja precies. En zodra rechters hun interpretaties geven dan zet je ze weg als linkse activisten en vind je het prima als ze worden genegeerd/omzeild/gewipt.

quote:
Zodra een rechtse regering de macht heeft zie je meer rechtzaken vanuit links en wanneer een linkse regering aan de macht is zie je meer rechtzaken vanuit rechts. Eigenlijk precies wat je zou verwachten. De kant die niet aan de macht is zal het sneller oneens zijn met de regering en de behoefte hebben om het aan te vechten bij de rechter. Het idee dat alleen links het doet en rechts niet is lachwekkend. Het is niet eens fout, zolang het niet onder valse voorwendselen gebeurt (en daar blinkt rechts dan wel weer in uit) en men uiteindelijk de uitspraak van de rechter maar accepteert (hier heeft rechts het vooral recentelijk erg moeilijk mee).

quote:

Hamas heb ik nooit gesteund, maar dat jij het verschil niet ziet tussen Hamas en de Palestijnen wisten we al. En dat de daden of het bestaan van Hamas de daden van Isral niet goedpraten dringt ook maar niet tot je door.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 17:10:01 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217220888
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:45 schreef Nexum het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 16:07 schreef Nexum het volgende:

[..]
Wat is jouw definitie van extreemlinks?
Wat is jouw definitie van conservatief extreemrechts?
pi_217220979
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 17:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Wat is jouw definitie van conservatief extreemrechts?
Trump en aanhang.

In Nederland Thierry Baudet en aanhang maar het is hier gelukkig veel minder vertegenwoordigd.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 17:40:22 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217221138
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 17:19 schreef Nexum het volgende:

[..]
Trump en aanhang.

In Nederland Thierry Baudet en aanhang maar het is hier gelukkig veel minder vertegenwoordigd.
Wel bijzonder, Trump en MAGA kamp is wel 100% pro Israel, Baudet aan de andere kant twittert wel over moslim immigranten maar zit ook dit soort dingen te zeggen.

twitter

twitter

Insinuatie dat veel zaken wereldwijd een Joods complot zijn.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 17:46:50 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217221198
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk. Je hebt een verwrongen en erg cynisch beeld van de werkelijkheid als je denkt dat het bijna altijd politiek gerinteerd is. Heel veel mensen hechten heel veel waarde aan het accuraat volgen van wetten en regels en het navolgen van mensenrechten.
Nee hoor, dat is niet zo.

Dat mensen met genderdysforie in de VS niet meer hun zelfgekozen geslacht mogen opgeven in hun paspoort wordt gezien als het wegnemen van een mensenrecht. Immers, zo stelt links dan: trans rights are human rights. Maar welke mensenrechten gaat het hier dan over? Geen. Er is geen mensenrecht dat stelt dat mensen hun eigen geslacht moeten kunnen kiezen en dit opdringen aan de samenleving.

De term 'mensenrechten' wordt voornamelijk vanuit linkse kringen gebruikt om beleid te demoniseren waar men het zelf niet mee eens is, zoals het vasthouden aan het menselijk biologische geslacht of bijvoorbeeld het inperken van migratie en het uitzetten van illegale migranten.

Ten slotte is het concept mensenrechten natuurlijk ook maar een construct. Er is namelijk niets in het leven dat een mens een natuurlijk recht geeft op pakweg gezondheidszorg of onderwijs.
quote:
[..]
Ja precies. En zodra rechters hun interpretaties geven dan zet je ze weg als linkse activisten en vind je het prima als ze worden genegeerd/omzeild/gewipt.
Als zij hun macht gebruiken om overduidelijk vooringenomen en politieke beslissingen te nemen dan zal dit worden benoemd.
quote:
[..]
Zodra een rechtse regering de macht heeft zie je meer rechtzaken vanuit links en wanneer een linkse regering aan de macht is zie je meer rechtzaken vanuit rechts. Eigenlijk precies wat je zou verwachten. De kant die niet aan de macht is zal het sneller oneens zijn met de regering en de behoefte hebben om het aan te vechten bij de rechter. Het idee dat alleen links het doet en rechts niet is lachwekkend. Het is niet eens fout, zolang het niet onder valse voorwendselen gebeurt (en daar blinkt rechts dan wel weer in uit) en men uiteindelijk de uitspraak van de rechter maar accepteert (hier heeft rechts het vooral recentelijk erg moeilijk mee).
Nee hoor, we zien het juist vanuit linkse kringen, niet vanuit rechtse kringen. En rechts heeft het moeilijk met uitspraken van de rechter? Hmm, waarom was er dan bijvoorbeeld zoveel hysterie bij links toen Amerikaans Hooggerechtshof landelijk recht op abortus twee jaar terug had geschrapt?
quote:
[..]
Hamas heb ik nooit gesteund, maar dat jij het verschil niet ziet tussen Hamas en de Palestijnen wisten we al. En dat de daden of het bestaan van Hamas de daden van Isral niet goedpraten dringt ook maar niet tot je door.
Nee, de Palestijnse terreurbewegingen bestaan uit Palestijnen en de sentimenten van deze terreurbewegingen worden breed gedragen in de samenleving. Dit blijf jij negeren omdat het anders te confronterend wordt wat je steunt. Doen alsof deze twee niets met elkaar te maken hebben is vooral jezelf voor de gek houden.

En ik vind niet eens dat er sprake is van 'goedpraten' als het om de tegenreactie van Isral gaat. Deze is namelijk enkel toe te juichen. Als de Palestijnen een barbaarse oorlog beginnen zoals men op 7 oktober 2023 heeft gedaan, dan kunnen zij een harde tegenreactie verwachten.

Jij opperde toen echter dat Isral vooral maar moest onderhandelen, humaan beleid blijven voeren en onderhandelen voor een tweestatenoplossing. Waardoor je dus vindt dat Isral moet buigen voor terrorisme.
pi_217221270
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:42 schreef Nexum het volgende:

[..]
Niks, maar onder Benjamin Netanyahu is Isral nou niet bepaald meer alleen een piepkleine onschuldige Joodse staat. Ik kan me niet voorstellen dat je het eens met het beleid dat hij op dit moment voert.
Dan ben je nog niet lang genoeg op dit forum.
Lijken gijzelen, verkrachtingen van gevangenen, het gericht schieten op burgers, plunderingen hij heeft het allemaal goedgepraat. Hij weigert zelfs een onderscheid te maken tussen terroristen en Palestijnen. Mag allemaal van de moderatie hier.
pi_217221276
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:25 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Mmmmnee, ik denk vanwege het vermeende outsider-gevoel.
of beide. maar geen van deze mensen wordt zelf moslim.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 17:59:48 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217221292
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 17:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel bijzonder, Trump en MAGA kamp is wel 100% pro Israel, Baudet aan de andere kant twittert wel over moslim immigranten maar zit ook dit soort dingen te zeggen.

[ x ]
[ x ]

Insinuatie dat veel zaken wereldwijd een Joods complot zijn.
Lang niet alle Trump-stemmers zijn pro-Isral en sommigen ook gewoon indirect of direct antisemitisch, dat zit er helaas altijd nog in bij een deel van conservatief rechts. En deze videos geven weer mooi blijk van de horseshoe theory.

Maar dit dit echter van een progressief linkse activiste komt is hilarisch. Heeft zij zich al uitgesproken tegen alle soortgelijke drek die in haar kringen wordt verspreid? Afgelopen jaar greep er bij het partijcongres van GroenLinks/PvdA nog iemand de microfoon die kwam vertellen dat zionisme een racistisch complot was van Joden om een 'witte etnostaat' te kunnen creren in het Midden-Oosten. Zou 'dr. Marina' zich daar ook tegen hebben uitgesproken? Waarschijnlijk niet.

twitter
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:01:27 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217221307
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 17:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dan ben je nog niet lang genoeg op dit forum.
Lijken gijzelen, verkrachtingen van gevangenen, het gericht schieten op burgers, plunderingen hij heeft het allemaal goedgepraat. Hij weigert zelfs een onderscheid te maken tussen terroristen en Palestijnen. Mag allemaal van de moderatie hier.
Hmm.

Hmm.

Je hebt vast ook wel enkele voorbeelden om deze aantijgingen verder te onderbouwen?
pi_217221366
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm.

Je hebt vast ook wel enkele voorbeelden om deze aantijgingen verder te onderbouwen?
Ja ik ga een uur zoeken naar je posts. Of je kan het zelf hier zeggen!

Moet Isral de Palestijnse lijken die ze hebben opgeslagen teruggeven zonder er wat voor terug te verwachten?
Moeten Israelische soldaten die lingerie hebben gestolen voor sociale media posts de gevangenis in?
Moeten de paar soldaten die op film gevangenen hadden verkracht de gevangenis in? Meldingen van verkrachting en marteling worden al decennia gemaakt, moeten we slachtoffers serieus nemen?
Wat vindt je van het waar is papa programma waarin AI aangaf wanneer hamas papa thuis was gekomen bij zijn gezin, zodat hij stationair en makkelijker te raken was.
Of de berichten van deze Amerikaanse artsen: https://www.nytimes.com/i(...)ctor-interviews.html.
Vindt je het een goed teken dat IDF soldaten uit het buitenland moeten vluchten, omdat er rechtszaken gestart worden?

Ik heb graag ongelijk.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:59:29 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217221898
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja ik ga een uur zoeken naar je posts. Of je kan het zelf hier zeggen!

Moet Isral de Palestijnse lijken die ze hebben opgeslagen teruggeven zonder er wat voor terug te verwachten?
Moeten Israelische soldaten die lingerie hebben gestolen voor sociale media posts de gevangenis in?
Moeten de paar soldaten die op film gevangenen hadden verkracht de gevangenis in? Meldingen van verkrachting en marteling worden al decennia gemaakt, moeten we slachtoffers serieus nemen?
Wat vindt je van het waar is papa programma waarin AI aangaf wanneer hamas papa thuis was gekomen bij zijn gezin, zodat hij stationair en makkelijker te raken was.
Of de berichten van deze Amerikaanse artsen: https://www.nytimes.com/i(...)ctor-interviews.html.
Vindt je het een goed teken dat IDF soldaten uit het buitenland moeten vluchten, omdat er rechtszaken gestart worden?

Ik heb graag ongelijk.
Ah, je maakt dus aantijgingen die je niet kunt onderbouwen.

Wij hebben hier eerder een discussie over gevoerd en daar heb ik o.a. aangegeven mbt het vasthouden van overledenen, dat Isral dit doet in reactie op dat de Palestijnen iedere keer opnieuw Isralirs gijzelen of hun lichamen als ruilmiddel gebruiken.

Dit zien we nu weer tijdens de huidige oorlog, zie bijvoorbeeld situatie met de familie Bibas. Jij wilt deze feiten negeren en elke pro-Isral users om de oren slaan met wat Isral doet, maar werkt het natuurlijk niet.

En als je wilt dat users Isral afkeuren, zou ik zelf eens het goede voorbeeld geven en beginnen met afstand te nemen van de Palestijnse samenleving, waar antisemitisme, antiwesterse sentimenten en moslimfundamentalisme breed worden gedragen.

Ten slotte is zorgwekkend dat er rechtszaken worden opgestart tegen Isralirs in het buitenland. Maar dit is het werk van de Hind Rajab Foundation, die wordt geleid door een voormalig Hezbollah terrorist. Acht je dat een betrouwbare organisatie?
pi_217224943
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 02:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Eens met een groot deel van je analyse echter is de PVV te incompetent om de veranderingen door te voeren.
Dt is weer een heel ander verhaal. Maar als PVV groter was geweest hadden ze het waarschijnlijk een stuk makkelijker gehad en minder ingewikkeld, waardoor de onervaren politici een veel eenvoudigere begin periode hadden gekregen waardoor ze misschien wel heel anders zouden zijn geworden.
pi_217225386
Duurt nu wel erg lang dat uitroeien van de Palestijnen he? Ahhh respect voor Israel dat ze rekening houden met de burgerbevolking! Gewoon alle doden bestempelen als Hamas/terroristen en hoppa je wordt straks genomineerd voor de Nobelprjs. De hele wereld kijkt toe wat daar gebeurt...
Blijkbaar zijn de Palestijnen netals voor een dolle stier een rode lap voor Israel. Waarom ik tegen dit geweld ben? Nou zowiezo ben ik tegen elke oorlog. Nu heeft Israel nog het voordeel dat ze militaire steun krijgen, wat als dat voordeel mss in de toekomst andersom is? Dat is waar vele normale Israeliers zich zorgen over maken (zoals mijn lieve buren). Dit is voor alle oorloghitsers hier, die zullen dan wss anders piepen...
  zondag 30 maart 2025 @ 09:40:24 #205
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217225871
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 07:58 schreef AFA2022 het volgende:
Duurt nu wel erg lang dat uitroeien van de Palestijnen he? Ahhh respect voor Israel dat ze rekening houden met de burgerbevolking! Gewoon alle doden bestempelen als Hamas/terroristen en hoppa je wordt straks genomineerd voor de Nobelprjs. De hele wereld kijkt toe wat daar gebeurt...
Blijkbaar zijn de Palestijnen netals voor een dolle stier een rode lap voor Israel. Waarom ik tegen dit geweld ben? Nou zowiezo ben ik tegen elke oorlog. Nu heeft Israel nog het voordeel dat ze militaire steun krijgen, wat als dat voordeel mss in de toekomst andersom is? Dat is waar vele normale Israeliers zich zorgen over maken (zoals mijn lieve buren). Dit is voor alle oorloghitsers hier, die zullen dan wss anders piepen...
Dat uitroeien duurt inderdaad erg lang. De bevolking is namelijk toegenomen. Een omgekeerde genocide.

Je kunt van alles vinden over dit conflict maar van uitroeien is geen sprake.
pi_217226262
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat uitroeien duurt inderdaad erg lang. De bevolking is namelijk toegenomen. Een omgekeerde genocide.

Je kunt van alles vinden over dit conflict maar van uitroeien is geen sprake.
Oja. En met hoeveel mensen is de bevolking toegenomen? Hoeveel mensen wonen in Gaza volgens het meest recente cijfer?
  zondag 30 maart 2025 @ 10:17:07 #207
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217226435
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oja. En met hoeveel mensen is de bevolking toegenomen? Hoeveel mensen wonen in Gaza volgens het meest recente cijfer?
Met het aantal mensen dat uit Gaza is vertrokken, het aantal mensen dat in de WB woont en groeit en de Isralische Arabieren die ook groeien groeit de Arabische bevolking gewoon door hoor. Slecht uitgevoerd beleid dus, als uitroeien het doel is.

Los van het feit dat ze in Gaza ook fokken als konijnen. Of ze die 50k doden eruit hebben gefokt weet ik niet.
pi_217226624
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, je maakt dus aantijgingen die je niet kunt onderbouwen.
Gelukkig maar want anders zou je een monster zijn. Ben blij dat we dat opgeklaard hebben.

quote:
Wij hebben hier eerder een discussie over gevoerd en daar heb ik o.a. aangegeven mbt het vasthouden van overledenen, dat Isral dit doet in reactie op dat de Palestijnen iedere keer opnieuw Isralirs gijzelen of hun lichamen als ruilmiddel gebruiken.
Huh!? Dus ik had wel gelijk.
quote:
Dit zien we nu weer tijdens de huidige oorlog, zie bijvoorbeeld situatie met de familie Bibas. Jij wilt deze feiten negeren en elke pro-Isral users om de oren slaan met wat Isral doet, maar werkt het natuurlijk niet.
Ik ben hier tegen. Ik zie verder ook niemand juichen of goedpraten in dit topic wat Hamas met de familie Bibas heeft gedaan. Wel wat Isral daarvoor en daarna heeft gedaan.

quote:
En als je wilt dat users Isral afkeuren, zou ik zelf eens het goede voorbeeld geven en beginnen met afstand te nemen van de Palestijnse samenleving, waar antisemitisme, antiwesterse sentimenten en moslimfundamentalisme breed worden gedragen.
Ik ben tegen antisemitisme, ben groot voorstander van westerse waarden en moslimfundamentalisme is een van de meest barbaarse en stupide dingen die de mensheid heeft verzonnen. Onderdeel van westerse waarden is trouwens ook zijn voor waardigheid voor de overledenen, oorlogsrecht, wat hebben tegen volkerenmoord, discriminatie op basis van afkomst en nog zo wat dingen waar ik je nog niet op heb kunnen betrappen. Je reactie hier was wat dat betreft een schot voor open doel en je mist grandioos.

quote:
Ten slotte is zorgwekkend dat er rechtszaken worden opgestart tegen Isralirs in het buitenland. Maar dit is het werk van de Hind Rajab Foundation, die wordt geleid door een voormalig Hezbollah terrorist. Acht je dat een betrouwbare organisatie?
Geen idee hoe betrouwbaar die organisatie is. Van wat ik heb begrepen hebben ze voornamelijk sociale media posts verzameld van de verdachten zelf. Ik heb er niet eens naar gezocht en ben er meerdere tegengekomen van IDF lui die trots de meest verachtelijke shit biechten.

Bovendien is het nogal irrelevant. In het westen is de partij die de beschuldigingen maakt niet degene die veroordelingen doet.

Maar goed aan het einde van je lange post heb je lijkenhandel goedgepraat en westerse rechtssystemen verdacht gemaakt, maar kon je het niet over je hart krijgen om gewoon nee of ja te zeggen tegen moeilijke vragen als moeten we slachtoffers van verkrachting serieus nemen en dieven opsluiten.
  zondag 30 maart 2025 @ 16:13:27 #209
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217232089
dappere mensen in gaza

https://www.ynetnews.com/article/sjl5xnua1x

quote:
Hamas has begun cracking down on Gazans who participated in recent protests against the group’s rule, executing six people and publicly beating others, according to Palestinian activists and residents.

“He was dragged by a rope around his neck, beaten with clubs and metal rods in front of passersby,” said one resident who asked not to be identified for fear of retribution.
Another resident, Hussam al-Majdalawi, was reportedly kidnapped and beaten in Gaza’s Nuseirat refugee camp. Al-Majdalawi, who had also spoken against Hamas, was shot in the legs and left wounded in a public square, according to eyewitnesses.
Hamza al-Masri, a Gaza-based social activist who lost an eye after being tortured by Hamas in the past, said the crackdown was part of a broader effort to silence dissent.

He accused Hamas of maintaining tight control over local media, preventing journalists from reporting on abuses. “There isn’t a single journalist in Gaza who can speak about the crimes being committed here,” he said. “The world has no idea what’s happening.”
  zondag 30 maart 2025 @ 16:17:22 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217232193
quote:
Nou, de stations zullen wel bezet worden deze week uit oprechte begaanheid met Palestijnse burgers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')