abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:59:29 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217221898
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja ik ga een uur zoeken naar je posts. Of je kan het zelf hier zeggen!

Moet Israël de Palestijnse lijken die ze hebben opgeslagen teruggeven zonder er wat voor terug te verwachten?
Moeten Israelische soldaten die lingerie hebben gestolen voor sociale media posts de gevangenis in?
Moeten de paar soldaten die op film gevangenen hadden verkracht de gevangenis in? Meldingen van verkrachting en marteling worden al decennia gemaakt, moeten we slachtoffers serieus nemen?
Wat vindt je van het waar is papa programma waarin AI aangaf wanneer hamas papa thuis was gekomen bij zijn gezin, zodat hij stationair en makkelijker te raken was.
Of de berichten van deze Amerikaanse artsen: https://www.nytimes.com/i(...)ctor-interviews.html.
Vindt je het een goed teken dat IDF soldaten uit het buitenland moeten vluchten, omdat er rechtszaken gestart worden?

Ik heb graag ongelijk.
Ah, je maakt dus aantijgingen die je niet kunt onderbouwen.

Wij hebben hier eerder een discussie over gevoerd en daar heb ik o.a. aangegeven mbt het vasthouden van overledenen, dat Israël dit doet in reactie op dat de Palestijnen iedere keer opnieuw Israëliërs gijzelen of hun lichamen als ruilmiddel gebruiken.

Dit zien we nu weer tijdens de huidige oorlog, zie bijvoorbeeld situatie met de familie Bibas. Jij wilt deze feiten negeren en elke pro-Israël users om de oren slaan met wat Israël doet, maar werkt het natuurlijk niet.

En als je wilt dat users Israël afkeuren, zou ik zelf eens het goede voorbeeld geven en beginnen met afstand te nemen van de Palestijnse samenleving, waar antisemitisme, antiwesterse sentimenten en moslimfundamentalisme breed worden gedragen.

Ten slotte is zorgwekkend dat er rechtszaken worden opgestart tegen Israëliërs in het buitenland. Maar dit is het werk van de Hind Rajab Foundation, die wordt geleid door een voormalig Hezbollah terrorist. Acht je dat een betrouwbare organisatie?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217224943
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 02:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Eens met een groot deel van je analyse echter is de PVV te incompetent om de veranderingen door te voeren.
Dát is weer een heel ander verhaal. Maar als PVV groter was geweest hadden ze het waarschijnlijk een stuk makkelijker gehad en minder ingewikkeld, waardoor de onervaren politici een veel eenvoudigere begin periode hadden gekregen waardoor ze misschien wel heel anders zouden zijn geworden.
pi_217225386
Duurt nu wel erg lang dat uitroeien van de Palestijnen he? Ahhh respect voor Israel dat ze rekening houden met de burgerbevolking! Gewoon alle doden bestempelen als Hamas/terroristen en hoppa je wordt straks genomineerd voor de Nobelprjs. De hele wereld kijkt toe wat daar gebeurt...
Blijkbaar zijn de Palestijnen netals voor een dolle stier een rode lap voor Israel. Waarom ik tegen dit geweld ben? Nou zowiezo ben ik tegen elke oorlog. Nu heeft Israel nog het voordeel dat ze militaire steun krijgen, wat als dat voordeel mss in de toekomst andersom is? Dat is waar vele normale Israeliers zich zorgen over maken (zoals mijn lieve buren). Dit is voor alle oorloghitsers hier, die zullen dan wss anders piepen...
  zondag 30 maart 2025 @ 09:40:24 #205
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217225871
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 07:58 schreef AFA2022 het volgende:
Duurt nu wel erg lang dat uitroeien van de Palestijnen he? Ahhh respect voor Israel dat ze rekening houden met de burgerbevolking! Gewoon alle doden bestempelen als Hamas/terroristen en hoppa je wordt straks genomineerd voor de Nobelprjs. De hele wereld kijkt toe wat daar gebeurt...
Blijkbaar zijn de Palestijnen netals voor een dolle stier een rode lap voor Israel. Waarom ik tegen dit geweld ben? Nou zowiezo ben ik tegen elke oorlog. Nu heeft Israel nog het voordeel dat ze militaire steun krijgen, wat als dat voordeel mss in de toekomst andersom is? Dat is waar vele normale Israeliers zich zorgen over maken (zoals mijn lieve buren). Dit is voor alle oorloghitsers hier, die zullen dan wss anders piepen...
Dat uitroeien duurt inderdaad erg lang. De bevolking is namelijk toegenomen. Een omgekeerde genocide.

Je kunt van alles vinden over dit conflict maar van uitroeien is geen sprake.
pi_217226262
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat uitroeien duurt inderdaad erg lang. De bevolking is namelijk toegenomen. Een omgekeerde genocide.

Je kunt van alles vinden over dit conflict maar van uitroeien is geen sprake.
Oja. En met hoeveel mensen is de bevolking toegenomen? Hoeveel mensen wonen in Gaza volgens het meest recente cijfer?
  zondag 30 maart 2025 @ 10:17:07 #207
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217226435
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oja. En met hoeveel mensen is de bevolking toegenomen? Hoeveel mensen wonen in Gaza volgens het meest recente cijfer?
Met het aantal mensen dat uit Gaza is vertrokken, het aantal mensen dat in de WB woont en groeit en de Israëlische Arabieren die ook groeien groeit de Arabische bevolking gewoon door hoor. Slecht uitgevoerd beleid dus, als uitroeien het doel is.

Los van het feit dat ze in Gaza ook fokken als konijnen. Of ze die 50k doden eruit hebben gefokt weet ik niet.
pi_217226624
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, je maakt dus aantijgingen die je niet kunt onderbouwen.
Gelukkig maar want anders zou je een monster zijn. Ben blij dat we dat opgeklaard hebben.

quote:
Wij hebben hier eerder een discussie over gevoerd en daar heb ik o.a. aangegeven mbt het vasthouden van overledenen, dat Israël dit doet in reactie op dat de Palestijnen iedere keer opnieuw Israëliërs gijzelen of hun lichamen als ruilmiddel gebruiken.
Huh!? Dus ik had wel gelijk.
quote:
Dit zien we nu weer tijdens de huidige oorlog, zie bijvoorbeeld situatie met de familie Bibas. Jij wilt deze feiten negeren en elke pro-Israël users om de oren slaan met wat Israël doet, maar werkt het natuurlijk niet.
Ik ben hier tegen. Ik zie verder ook niemand juichen of goedpraten in dit topic wat Hamas met de familie Bibas heeft gedaan. Wel wat Israël daarvoor en daarna heeft gedaan.

quote:
En als je wilt dat users Israël afkeuren, zou ik zelf eens het goede voorbeeld geven en beginnen met afstand te nemen van de Palestijnse samenleving, waar antisemitisme, antiwesterse sentimenten en moslimfundamentalisme breed worden gedragen.
Ik ben tegen antisemitisme, ben groot voorstander van westerse waarden en moslimfundamentalisme is een van de meest barbaarse en stupide dingen die de mensheid heeft verzonnen. Onderdeel van westerse waarden is trouwens ook zijn voor waardigheid voor de overledenen, oorlogsrecht, wat hebben tegen volkerenmoord, discriminatie op basis van afkomst en nog zo wat dingen waar ik je nog niet op heb kunnen betrappen. Je reactie hier was wat dat betreft een schot voor open doel en je mist grandioos.

quote:
Ten slotte is zorgwekkend dat er rechtszaken worden opgestart tegen Israëliërs in het buitenland. Maar dit is het werk van de Hind Rajab Foundation, die wordt geleid door een voormalig Hezbollah terrorist. Acht je dat een betrouwbare organisatie?
Geen idee hoe betrouwbaar die organisatie is. Van wat ik heb begrepen hebben ze voornamelijk sociale media posts verzameld van de verdachten zelf. Ik heb er niet eens naar gezocht en ben er meerdere tegengekomen van IDF lui die trots de meest verachtelijke shit biechten.

Bovendien is het nogal irrelevant. In het westen is de partij die de beschuldigingen maakt niet degene die veroordelingen doet.

Maar goed aan het einde van je lange post heb je lijkenhandel goedgepraat en westerse rechtssystemen verdacht gemaakt, maar kon je het niet over je hart krijgen om gewoon nee of ja te zeggen tegen moeilijke vragen als moeten we slachtoffers van verkrachting serieus nemen en dieven opsluiten.
  zondag 30 maart 2025 @ 16:13:27 #209
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217232089
dappere mensen in gaza

https://www.ynetnews.com/article/sjl5xnua1x

quote:
Hamas has begun cracking down on Gazans who participated in recent protests against the group’s rule, executing six people and publicly beating others, according to Palestinian activists and residents.

“He was dragged by a rope around his neck, beaten with clubs and metal rods in front of passersby,” said one resident who asked not to be identified for fear of retribution.
Another resident, Hussam al-Majdalawi, was reportedly kidnapped and beaten in Gaza’s Nuseirat refugee camp. Al-Majdalawi, who had also spoken against Hamas, was shot in the legs and left wounded in a public square, according to eyewitnesses.
Hamza al-Masri, a Gaza-based social activist who lost an eye after being tortured by Hamas in the past, said the crackdown was part of a broader effort to silence dissent.

He accused Hamas of maintaining tight control over local media, preventing journalists from reporting on abuses. “There isn’t a single journalist in Gaza who can speak about the crimes being committed here,” he said. “The world has no idea what’s happening.”
  zondag 30 maart 2025 @ 16:17:22 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217232193
quote:
Nou, de stations zullen wel bezet worden deze week uit oprechte begaanheid met Palestijnse burgers.
pi_217232645
quote:
De verwondingen op het gemartelde lichaam van terrorist Odai Naser Saadi Alrabai zijn echt smerig. En dan heeft Hamas zijn dode lichaam teruggegeven als voorbeeld voor de rest van Gaza :{
pi_217232916
quote:
En totale krekels in het nieuws in Nederland. En dan durven hier mensen nog te beweren dat “nieuws” kanalen als de NOS en RTL, en kranten als NRC en de Volkskrant, volledig neutraal zijn. Het is echt lachwekkend.
  zondag 30 maart 2025 @ 16:41:17 #213
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217232918
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 16:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, de stations zullen wel bezet worden deze week uit oprechte begaanheid met Palestijnse burgers.
deze mensen zijn erg moedig, wel zuur dat mensen in nederland die begaan zijn met de palestijnen het niet eens voor elkaar krijgen zich hier tegen uit te spreken.
  zondag 30 maart 2025 @ 16:41:58 #214
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217232936
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 16:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De verwondingen op het gemartelde lichaam van terrorist Odai Naser Saadi Alrabai zijn echt smerig. En dan heeft Hamas zijn dode lichaam teruggegeven als voorbeeld voor de rest van Gaza :{
waar heb je het over, terrorist?
pi_217233268
GeenStijl meldt het nu, maar de mainstream media als NOS en RTL en de bekende kranten zullen het stilletjes aan zich voorbij laten gaan, en hopen dat het snel weer vergeten is, want dit past totaal niet in hun narratief natuurlijk. En daarmee bewijzen ze wederom geen echte nieuws kanalen te zijn, maar alleen gekleurd nieuws te brengen, die wél in hun straatje past.

Artikel GeenStijl: https://www.geenstijl.nl/(...)testleider#/comments
pi_217233906
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 17:08 schreef Eagles89 het volgende:
GeenStijl meldt het nu, maar de mainstream media als NOS en RTL en de bekende kranten zullen het stilletjes aan zich voorbij laten gaan, en hopen dat het snel weer vergeten is, want dit past totaal niet in hun narratief natuurlijk. En daarmee bewijzen ze wederom geen echte nieuws kanalen te zijn, maar alleen gekleurd nieuws te brengen, die wél in hun straatje past.

Artikel GeenStijl: https://www.geenstijl.nl/(...)testleider#/comments
Heb je ergens ver weg iets van onderbouwing bij deze achterlijke claim? Dat NOS en RTL meer sympathie voor hamas hebben, de club die joden wil uitroeien?
pi_217234373
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 30 maart 2025 @ 19:05:41 #218
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217235357
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 17:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Heb je ergens ver weg iets van onderbouwing bij deze achterlijke claim? Dat NOS en RTL meer sympathie voor hamas hebben, de club die joden wil uitroeien?
Niet zo moeilijk toch om dat zelf te zien. Neem nu dit prachtige dossier waar de NOS vanuit hun liveblog vermelding van maakt onder de noemer “overzicht van onze belangrijkste verhalen”: https://nos.nl/collectie/13959-oorlog-in-gaza

Waarbij de laatste artikelen zijn:

- Israël schendt staakt-het-vuren met grootschalige aanval Gaza, meer dan 300 doden gemeld
- Is dit het einde van de wapenstilstand? Vier vragen over de Israëlische aanvallen
- Israël blokkeert per direct de invoer van hulpgoederen naar Gaza
- Tienduizenden Palestijnen op bezette Westelijke Jordaanoever ontheemd
- Ontheemde Palestijnen op Westoever bezorgd: 'We kunnen nergens heen'
- 15 maanden oorlog: van 7 oktober tot staakt-het-vuren
- Zorgen over gezondheid gevangenen en gijzelaars na uitwisseling tussen Israël en Hamas
- Gazanen keren terug naar overblijfselen van wat ooit hun huizen waren

Behalve dat een gedeelte van de titels subjectief zijn overgoten met een emotioneel sausje, kun je ook duidelijk zien dat de artikelen een enkele kant van dit conflict belichten.

Of ze voor Hamas zijn weet ik niet, maar ze zijn overduidelijk anti Israël.

Het ligt er allemaal zo overduidelijk op dat dit soort links activistische clubjes vanuit een bepaalde overtuiging schrijven. Dat kan, maar waar het mis gaat is dat dit soort clubs onafhankelijke journalistiek denken te bedrijven. Wat mij betreft gaat de publieke geldkraan dicht voor dit soort clubs.
pi_217235572
Hoe had je het liever gezien? Na 7 oktober geen enkel bericht over de zelfverdediging en vergelding van Israël, alsof het nooit plaats heeft gevonden. Alleen berichten over Palestijnen en hun Hamas?

Als vier weken lang is er geen electriciteit, water of voedsel tot Gaza toegelaten. Het heeft tot één berichtje geleid. Blijkbaar vindt de NOS het ook geen nieuwswaarde meer hebben. Misschien dat de Russen het ook eens kunnen proberen
  zondag 30 maart 2025 @ 19:26:27 #220
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217235652
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:22 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe had je het liever gezien? Na 7 oktober geen enkel bericht over de zelfverdediging en vergelding van Israël, alsof het nooit plaats heeft gevonden. Alleen berichten over Palestijnen en hun Hamas?
Dat zou wel heel NOS zijn, spreekt dat je aan?
pi_217235670
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:22 schreef opgebaarde het volgende:

Als vier weken lang is er geen electriciteit, water of voedsel tot Gaza toegelaten. Het heeft tot één berichtje geleid. Blijkbaar vindt de NOS het ook geen nieuwswaarde meer hebben. Misschien dat de Russen het ook eens kunnen proberen
De Israëlische gijzelaars die gelukkig weer vrij zijn hebben allerlei interviews gegeven. Het NOS journaal heeft daar totaal geen aandacht aan besteed. Dat zegt wel genoeg.
  zondag 30 maart 2025 @ 19:29:50 #222
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217235724
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:27 schreef Homey het volgende:

[..]
De Israëlische gijzelaars die gelukkig weer vrij hebben allerlei interviews gegeven. Het NOS journaal heeft daar totaal geen aandacht aan besteed. Dat zegt wel genoeg.
Blijkbaar zijn de protesten in Gaza tegen Hamas ook niet belangrijk genoeg geacht om te vermelden in het Gaza dossier.
pi_217235763
quote:
9s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:29 schreef damsco het volgende:

[..]
Blijkbaar zijn de protesten in Gaza tegen Hamas ook niet belangrijk genoeg geacht om te vermelden in het Gaza dossier.
Past overduidelijk niet in het anti-Israel narratief. Overigens denk ik niet dat die protesten veel zullen uitrichten.
pi_217235938
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:27 schreef Homey het volgende:

[..]
De Israëlische gijzelaars die gelukkig weer vrij zijn hebben allerlei interviews gegeven. Het NOS journaal heeft daar totaal geen aandacht aan besteed. Dat zegt wel genoeg.
Jij bent te vaak op een leugen betrapt. Ga eerst maar eens een boude bewering onderbouwen voordat ik gelul weer eens serieus neem
pi_217236052
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij bent te vaak op een leugen betrapt. Ga eerst maar eens een boude bewering onderbouwen voordat ik gelul weer eens serieus neem
Goeie teksten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')