Jupquote:Op zondag 30 maart 2025 19:29 schreef damsco het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de protesten in Gaza tegen Hamas ook niet belangrijk genoeg geacht om te vermelden in het Gaza dossier.
Israel is een bondgenoot. Rusland is dat niet.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:22 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe had je het liever gezien? Na 7 oktober geen enkel bericht over de zelfverdediging en vergelding van Israël, alsof het nooit plaats heeft gevonden. Alleen berichten over Palestijnen en hun Hamas?
Als vier weken lang is er geen electriciteit, water of voedsel tot Gaza toegelaten. Het heeft tot één berichtje geleid. Blijkbaar vindt de NOS het ook geen nieuwswaarde meer hebben. Misschien dat de Russen het ook eens kunnen proberen
zit nogal een gat tussen geen fan zijn en het bestaansrecht willen ontzeggen.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Echt schokkend dat niet iedereen fan van Israël is.
quote:Hamas zou aanbod van 2 miljard dollar voor ontwapening en verplaatsing van top commandanten uit Gaza afwijzen
Hamas heeft onlangs een door de VS gesteund voorstel afgewezen dat de hoogste militaire commandanten toestaat om met hun families de Gazastrook te verlaten in ruil voor aanzienlijke financiële prikkels en garanties voor veiligheid in het buitenland, zo blijkt uit een rapport dat is gepubliceerd door de Qatarese krant Al-Araby Al-Jadeed, schrijft Ynet.
Het voorstel omvatte aanbiedingen van bijna $ 2 miljard, te verdelen op basis van de militaire rang van elke commandant, evenals aanvullende fondsen in ruil voor ontwapening - zowel zware als persoonlijke wapens. Het rapport zei dat de identiteiten van degenen die het aanbod financierden niet werden bekendgemaakt, hoewel er tekenen waren die wezen op regionale actoren.
Een compleet volk het recht op een land ontzeggen is inderdaad best wel schandalig.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
zit nogal een gat tussen geen fan zijn en het bestaansrecht willen ontzeggen.
Hoe vaak hebben Nederlanders in het midden van een grote stad opgeroepen tot massa moord? Palestijnse vlaggen (een vlag die pas sinds 1967 bestaat overigens) verbranden en oproepen tot nog veel meer ellende die we hier in Europa in bijna 100 jaar niet gezien hebben? Met de komst van Islam naar West Europa beginnen we taferelen te zien hier die we alleen kennen uit geschiedenis boeken. De hele Islamitische wereld is ellende, overal moorden ze andersdenkenden of anders elkaar wel uit. En nu zie je hun aantal toenemen in West Europa en verrassing precies de toestanden die we voorheen kenden van verre landen op het Journaal, zien we nu in onze eigen steden en dorpen. Het is echt onvoorstelbaar wat Nederland en West Europa voor volk hebben binnengehaald. En waarom? Wat waren de redenen? Wat leverde het op? Het is niet te begrijpen.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een compleet volk het recht op een land ontzeggen is inderdaad best wel schandalig.
Aan de andere kant zou het hier in het topic heel rustig zijn als fok die mening zou verbieden en het veroorzaakt hier alleen fophef als pro Palestina mensen zoiets roepen.
Je ziet vaak genoeg pro Israël demonstraties en die zijn momenteel bezig met een massamoord. Verder nogal onzinnig om voor iets te demonstreren waar je al je zin in krijgt.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:31 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben Nederlanders in het midden van een grote stad opgeroepen tot massa moord? Palestijnse vlaggen (een vlag die pas sinds 1967 bestaat overigens) verbranden en oproepen tot nog veel meer ellende die we hier in Europa in bijna 100 jaar niet gezien hebben? Met de komst van Islam naar West Europa beginnen we taferelen te zien hier die we alleen kennen uit geschiedenis boeken. De hele Islamitische wereld is ellende, overal moorden ze andersdenkenden of anders elkaar wel uit. En nu zie je hun aantal toenemen in West Europa en verrassing precies de toestanden die we voorheen kenden van verre landen op het Journaal, zien we nu in onze eigen steden en dorpen. Het is echt onvoorstelbaar wat Nederland en West Europa voor volk hebben binnengehaald. En waarom? Wat waren de redenen? Wat leverde het op? Het is niet te begrijpen.
Dat is het natuurlijk en dat is verkeerd. Als een partij beschuldigd wordt van het schenden van mensenrechten mag de responds niet afhangen van het slachtoffer of van de vermeende dader. Dat is iets voor derde wereld landen waar recht toegepast wordt wanneer het uitkomt, je genoeg betaalt of als je van de juiste familie bent. Recht is voor iedereen, ook als dat even niet uitkomt.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel is een bondgenoot. Rusland is dat niet.
Dit soort vergelijkingen trekken op niets.
Nee, met een oorlog.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je ziet vaak genoeg pro Israël demonstraties en die zijn momenteel bezig met een massamoord.
Omdat er tienduizenden burgers zijn gedood. Bij hoeveel burgerslachtoffers mag je spreken van een massamoord volgens jou? Hoger of lager dan 7 oktober?quote:Op maandag 31 maart 2025 17:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, met een oorlog.
Je praat jezelf aan dat het om een massamoord gaat. Waarom doe je dat eigenlijk?
Je mag van mij van een massamoord spreken als er vier doden zijn gevallen; als het dan om moord gaat.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat er tienduizenden burgers zijn gedood. Bij hoeveel burgerslachtoffers mag je spreken van een massamoord volgens jou? Hoger of lager dan 7 oktober?
Ik heb gisteren nog de verhalen van enkele tientallen Amerikaanse medici gepost die verbaasd waren over het enorme aantal kinderen dat ze moesten behandelen met een kogel in het hoofd of hartstreek. Dat waren er al meer dan 4 die gesniperd waren en op spelende kinderen schieten noem ik moord.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:33 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je mag van mij van een massamoord spreken als er vier doden zijn gevallen; als het dan om moord gaat.
Want de getallen is niet waar het om gaat, he, zoals jou al tientallen keren is verteld in dit topic, maar wat maar niet lijkt door te dringen. Mijn conclusie daarover móet zijn dat je het dus actief negeert. Vandaar mijn vraag: waarom doe je dat?
Het probleem met jou is dat je met dit soort anekdotes komt en het dan als bewijs gebruikt om van daaruit met je eigen waarheid verder te redeneren.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog de verhalen van enkele tientallen Amerikaanse medici gepost die verbaasd waren over het enorme aantal kinderen dat ze moesten behandelen met een kogel in het hoofd of hartstreek. Dat waren er al meer dan 4 die gesniperd waren en op spelende kinderen schieten noem ik moord.
Waarom doe jij dat niet?
Klik op de link zou ik zeggen. Naam en toenaam staat erbij.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het probleem met jou is dat je met dit soort anekdotes komt en het dan als bewijs gebruikt om van daaruit met je eigen waarheid verder te redeneren.
Er moet een heleboel dingen uitgezocht worden:
-Wie zijn die medici?
-Is het verhaal überhaupt geverifieerd?
-In welke context deden ze hun uitspraken?
-Om hoeveel gevallen gaat het?
-Stonden deze kinderen op zichzelf of waren ze slachtoffer in de strijd? Deden de kinderen mee aan oorlogshandelingen?
-Hoe oud waren deze kinderen?
Etc. Etc.
Wat jij doet is verder redeneren met je vooraf bedachte conclusie en daar pak je gretig elk stukje informatie dat je kunt vinden bij om je conclusie mee te onderbouwen. Ironisch gezien gaan veel informatieverschaffers net zo te werk, dus ze vinden in jou een trouwe afnemer.
Je andere cirkelredenering = kijk hoeveel burgerslachtoffers, massamoord.
Dat dat wederom niet te vergelijken is ga ik niet eens uitleggen. Nou ja, ik ga er één zin aan wijden. 7 oktober was toegegeven, gevierd en gefilmd door de daders.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Klik op de link zou ik zeggen. Naam en toenaam staat erbij.
Hoe zou je het trouwens vinden als iemand jouw post over oktober 7 had gemaakt?
Nou gefeliciteerd. Zie hier waarom ik het een massamoord noem.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat dat wederom niet te vergelijken is ga ik niet eens uitleggen. Nou ja, ik ga er één zin aan wijden. 7 oktober was toegegeven, gevierd en gefilmd door de daders.
Hoe kan daar iets geverifieerd worden of bij welke voorwaarden kan gesproken worden dat iets geverifieerd isquote:Op maandag 31 maart 2025 17:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het probleem met jou is dat je met dit soort anekdotes komt en het dan als bewijs gebruikt om van daaruit met je eigen waarheid verder te redeneren.
Er moet een heleboel dingen uitgezocht worden:
-Wie zijn die medici?
-Is het verhaal überhaupt geverifieerd?
-In welke context deden ze hun uitspraken?
-Om hoeveel gevallen gaat het?
-Stonden deze kinderen op zichzelf of waren ze slachtoffer in de strijd? Deden de kinderen mee aan oorlogshandelingen?
-Hoe oud waren deze kinderen?
Etc. Etc.
Wat jij doet is verder redeneren met je vooraf bedachte conclusie en daar pak je gretig elk stukje informatie dat je kunt vinden bij om je conclusie mee te onderbouwen. Ironisch gezien gaan veel informatieverschaffers net zo te werk, dus ze vinden in jou een trouwe afnemer.
Je andere cirkelredenering = kijk hoeveel burgerslachtoffers, massamoord.
Nou, we kunnen starten met geen wilde spookverhalen starten op basis van uitspraken.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kan daar iets geverifieerd worden of bij welke voorwaarden kan gesproken worden dat iets geverifieerd is
Het altijd medisch personeel executerende Israël slaat weer eens toe.quote:Fifteen Palestinian paramedics and rescue workers, including at least one United Nations employee, were killed by Israeli forces “one by one” and buried in a mass grave eight days ago in southern Gaza, the UN has said.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |