Ja, de user in kwestie heeft geen denken wat zou leiden tot de Holocaust. I.t.t. de Joden in Europa destijds heeft de Palestijnse samenleving enorme problemen en is een aanzienlijk deel geen onschuldige lammetjes.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welke vergelijking vindt je smerig? Die van de Holocaust? In een maand zijn we gegaan van er is geen genocide en hoe durf je? Naar expliciet juichen voor een etnische zuivering met trumps plan.
Natuurlijk niet. Ik keur af bij Israël wat afgekeurd moet worden, zoals de settlerpolitiek, het uitdelen van wapens en niet of slecht vervolgen van daders van misdaden jegens Palestijnen. Het gebrek aan visie voor een oplossing, zeker in deze oorlog.quote:Edit: wederom een reactie waarin de poster het niet over zijn hart kan krijgen op lijken stelen en verhandelen af te keuren.
Precies wat een nazi zou zeggen. Palestijnen zijn geen uniforme groep en zodra je 5 jarigen terroristen noemt ben je bezig met de moord op hun goedpraten.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 06:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, de user in kwestie heeft geen denken wat zou leiden tot de Holocaust. I.t.t. de Joden in Europa destijds heeft de Palestijnse samenleving enorme problemen en is een aanzienlijk deel geen onschuldige lammetjes.
[..]
Natuurlijk niet. Ik keur af bij Israël wat afgekeurd moet worden, zoals de settlerpolitiek, het uitdelen van wapens en niet of slecht vervolgen van daders van misdaden jegens Palestijnen. Het gebrek aan visie voor een oplossing, zeker in deze oorlog.
En, het enige wat ik je heb gezegd, is dat het ruilen van lijken niet te vergelijken is met de walgelijke show die Hamas opvoerde. Maar ben jij een rupsje nooitgenoeg? Moet ik net zo haatdragend richting Israël zijn als jij, ben je dan pas tevreden?
De nazi's behandelden mensen inderdaad hetzelfde. Oh, wacht...quote:Op zaterdag 22 maart 2025 07:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Precies wat een nazi zou zeggen. Palestijnen zijn geen uniforme groep en zodra je 5 jarigen terroristen noemt ben je bezig met de moord op hun goedpraten.
Het enige wat ik vraag is dat mensen hetzelfde behandeld worden.Na de Hamas show was de consensus hier dat heel Gaza plat moest. Daaruit haal ik dat mensen het heel erg vinden als zo met de doden wordt omgegaan. Tegelijkertijd zijn er Palestijnen die al decennia bedelen voor het overschot van hun familie, maar die lokken niet dezelfde reactie bij je uit. Sterker: als die mensen boos zijn mag er waarschijnlijk wel een bom van jou op.
Ik wil in ieder geval geen vriendjes zijn met lijkenpikkers en na de morele verontwaardigd over Hamas had ik grote bijstand verwacht hier. Helaas.
Hoe? Dat is nou niet iets wat ik aan het plannen ben xD.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:10 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Hoe zou jij zelf genocide uitvoeren? Zoals Israel dat doet? Langzaam, met waarschuwingen? Als ik theoretisch een genocide had gewild, had ik 2 weken de tijd genomen om alles compleet te bombarderen, in de fik te steken en met zuur over te gieten. En nog wat mosterdgas erna. Klaar. Want als je een genocide uitvoert, ga je iedereen en alles vernietigen. Israel houdt de wond etterend door hier en daar een infectie toe te voegen. Maar dat is geen genocide.
De nazi's lieten je 'douchen'.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:41 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De nazi's behandelden mensen inderdaad hetzelfde. Oh, wacht...
Hamas is verantwoordelijk voor alle doden van deze oorlog, inclusief de kinderen.
Walgelijk....quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:35 schreef damsco het volgende:
[..]
Gaza is klaar, een broeinest van terreur. Je kunt Hamas niet los zien van de bevolking, en dus is het beter dat ze ophoepelen. Er is ruimte zat in de zandbak bij hun islamtische broeders, iedereen is zo begaan met het lot van de mensen in Gaza dat dat vast geen enkel probleem is.
Tientallen jaren geterroriseerd worden gaat je niet populair maken...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ah dus terreur zorgt ervoor dat mensen radicaal worden en dat is dan begrijpelijk?
En toch is het feitelijk genocide.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:10 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat, ondanks de genocide, de bevolking daar maar blijft groeien...
Iets gaat hier mis... en ik denk niet dat het aan de wetenschappelijke data ligt.
Klopt, laat ze maar lekker ophoepelen. Wat ik pas walgelijk vindt is het steunen van de palestijnse terreurstaat.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Walgelijk....
Een heel volk hun gebied willen uitgooien dan wel uitmoorden?
[..]
Tientallen jaren geterroriseerd worden gaat je niet populair maken...
Of hoeft Oekraine ook geen acties tegen Rusland te nemen?
[..]
En toch is het feitelijk genocide.
Doordat ze alles en iedereen uitmoorden, niet alleen de terroristen.
Dat jij dit blijft herhalen geeft wel aan dat het wel meevalt met politiebezoeken voor nazi posts op het internet.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:41 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De nazi's behandelden mensen inderdaad hetzelfde. Oh, wacht...
Nee, Glazenmaker. De tijd om de Palestijnen als normale mensen te behandelen in de hoop dat ze dat dan ook uiteindelijk wórden, is voorbij. De Palestijnen zijn geen normale mensen. Het is geen normale samenleving. Hun eigen keuzes, hun eigen cultuur en hun eigen haat heeft daarvoor gezorgd. Die kinderen die jij zo graag voor het spotlicht haalt, zijn dáár het slachtoffer daarvan.
Hamas is verantwoordelijk voor alle doden van deze oorlog, inclusief de kinderen.
Dat ik dit moet blijven herhalen is schokkend.
Je zei feitelijk doet. Je eerste argument is al niet feitelijk; geen enkel bombardement is willekeurig. Zo werkt het IDF/IAF niet. Gebied innemen is ook al geen feit. Er is hooguit sprake van bezetting. Dat er verhalen rondgaan van annexatie doet daar niets aan af - zover is het nog niet. Het tegenhouden van voedsel, hulp en medicijnen is iets wat Hamas je luidkeels en huilerig vertelt, maar zij zijn daarvoor verantwoordelijk; niet Israël. Die blokkeren alleen dat waarvan zeker is dat Hamas ze rooft. Bovendien is het ook Israël die voedsel, hulp en medicijnen stuurt, dus ook dat argument is niet geldig.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:47 schreef Breekfast het volgende:
Waarom dat navelstaren op de vraag of het wel/geen genocide is?
Laten we de bal houden op wat Israël feitelijk doet (willekeurige bombardementen, gebied innemen, voedsel, hulp en medicijnen blokkeren, enzovoort). Daar heb je geen label genocide voor nodig om dit barbaarse optreden van Israël voor te veroordelen.
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat jij dit blijft herhalen geeft wel aan dat het wel meevalt met politiebezoeken voor nazi posts op het internet.
In de context van ons gesprek ervoor lees ik terreurvriendjes hier als Palestijnen. Klopt dat?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik wens je veel sterkte toe de komende tijd, want je zielige terreurvriendjes gaan worden uitgeroeid. Oh, ik zal daarnaast even in de gaten houden of er aanbiedingen zijn voor grootverpakkingen zakdoekjes. Je zult ze nodig hebben.
Nou, lachen man, zoveel doden en gewonden, waarvan zeker 80% onschuldige burgerslachtoffers.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik wens je veel sterkte toe de komende tijd, want je zielige terreurvriendjes gaan worden uitgeroeid. Oh, ik zal daarnaast even in de gaten houden of er aanbiedingen zijn voor grootverpakkingen zakdoekjes. Je zult ze nodig hebben.
Volgens mij lag de verhouding op 1:2, dus voor elke militant twee burgerslachtoffers.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, lachen man, zoveel doden en gewonden, waarvan zeker 80% onschuldige burgerslachtoffers.
Echt leedvermaak.
Mensen die zo tegen dit conflict aankijken hebben echt een steekje los.
NIEMAND WEET HOEVEEL SLACHTOFFERS ER ZIJN, NIEMAND WEET HOEVEEL ONSCHULDIGE SLACHTOFFERS ER ZIJN EN NIEMAND WEET HET PERCENTAGE PRECIES.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, lachen man, zoveel doden en gewonden, waarvan zeker 80% onschuldige burgerslachtoffers.
Je mist het punt volledig. De exacte verhouding doet er niet eens zo zeer toe. Dat er veel onschuldige burgerslachtoffers vallen moge duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
NIEMAND WEET HOEVEEL SLACHTOFFERS ER ZIJN, NIEMAND WEET HOEVEEL ONSCHULDIGE SLACHTOFFERS ER ZIJN EN NIEMAND WEET HET PERCENTAGE PRECIES.
Moet ik het gaan schrééuwen?
Met welke verhouding neem jij genoegen? 50/50? 20/80? 60/40?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
NIEMAND WEET HOEVEEL SLACHTOFFERS ER ZIJN, NIEMAND WEET HOEVEEL ONSCHULDIGE SLACHTOFFERS ER ZIJN EN NIEMAND WEET HET PERCENTAGE PRECIES.
Moet ik het gaan schrééuwen?
Ik denk dat er veel minder onschuldige slachtoffers zijn dan men doet voorkomen. De bevolkingsgrootte neemt namelijk niet af. En ja, iedere onschuldig slachtoffer is kut, maar dan moet Hamas zich niet verschuilen te midden van onschuldige vrouwen en kinderen. Hamas is schuldig aan al die doden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:40 schreef sp3c het volgende:
Verhouding/percentage is sowieso niet relevant
en wat dacht je van decennia lang zelfmoord aanslagen? daar word je dan ook radicaal van en dat is dan ook begrijpelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tientallen jaren geterroriseerd worden gaat je niet populair maken...
Of hoeft Oekraine ook geen acties tegen Rusland te nemen?
Het doet er niet toequote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel minder onschuldige slachtoffers zijn dan men doet voorkomen. De bevolkingsgrootte neemt namelijk niet af. En ja, iedere onschuldig slachtoffer is kut, maar dan moet Hamas zich niet verschuilen te midden van onschuldige vrouwen en kinderen. Hamas is schuldig aan al die doden.
juridisch gezien misschien. maar we moeten niet vergeten dat genocide volkerenmoord betekend, het moedwillig proberen om een volk uit te moorden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het doet er niet toe
Het is cru gezegd niet verboden om onschuldige slachtoffers te maken, de strijdende partijen moeten zoveel mogelijk zorg dragen aan het voorkomen ervan
Dat is Israël maar ook Hamas
Beetje met cijfers strooien zegt niets, zelfs als 100% van de slachtoffers onschuldig wat kan het gewoon zo zijn dat Israël helemaal niets aan te rekenen valt en zelfs als 0% procent van de slachtoffers onschuldig was kan het nog steeds een genocidale actie zijn geweest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |