Chuck is deze maand bezig met een speedrun met gehate democraat door democratische stemmers worden. Riskante investering.quote:Op maandag 24 maart 2025 00:56 schreef egayalS het volgende:
Zoals zo vaak gezegd, Israel heeft in de linker pocket de democraten en in de rechter pocket de Republiekeinen
Chuck Schumer told Bret Stephens, “My job is to keep the left pro-Israel.”
https://x.com/michaelarria/status/1903496045469807003
Nee zo werkt dat niet altijd.quote:Op maandag 24 maart 2025 04:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik vergeten was dat ik iemand anders "verdedigde"? Jij gebruikte alleen de term jou in je post. Dus lijk je het tegen mij te hebben niet?
Ik had weinig van je verwacht, maar dat je niet eens Hamas kan veroordelen is wel laag hoor. Heb je nog iets van een standaard?quote:Het hele probleem met jou is dat je een ondubbelzinnige en éénzijdige veroordeling van Israël verwacht en dan is het pas goed voor jou.
En dan deze parel. Precies de verdediging die een Hamas fan ook zou geven.quote:Je hebt mij nog steeds niet kunnen uitleggen waarom lijken als ruilmiddel worden ingezet. Dat is niet om terreur te zaaien zoals Hamas doet met de lijken maar dingen gedaan te krijgen van een tegenstander die onbeweegbaar is.
Dit stokpaardje begint een beetje vermoeiend te worden.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee zo werkt dat niet altijd.
[..]
Ik had weinig van je verwacht, maar dat je niet eens Hamas kan veroordelen is wel laag hoor. Heb je nog iets van een standaard?
[..]
En dan deze parel. Precies de verdediging die een Hamas fan ook zou geven.
Oplossing is simpel:quote:Op zondag 23 maart 2025 19:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Hadden ze maar niet ongewapende Israëlische burgers moeten afslachten. Dan krijg je oorlog op eigen bodem, precies wat ze ook wilden bewerkstelligen.
Enige waar ze zich in hebben vergist is dat ze waarschijnlijk dachten dat na een week of twee wel weer de internationale gemeenschap achter zich zouden hebben die Israël tot een staakt het vuren zouden dwingen. Maar Israël is nu vastberaden om Hamas uit te roeien en trekt zich weinig aan van wat andere vinden, dus daar heeft Hamas zich op verkeken.
Oplossing is simpel: totale overgave van Hamas en gijzelaars vrij. Zolang de palestijnen terreur verkiezen boven leven in vrijheid en vrede zullen ze de hoogste prijs betalen. Oftewel; de palestijnen zijn aan zet en hebben de sleutel tot vrede zelf in handen.
Wat is er precies zo 'riskant' aan?quote:Op maandag 24 maart 2025 07:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Chuck is deze maand bezig met een speedrun met gehate democraat door democratische stemmers worden. Riskante investering.
Het is natuurlijk in beide situaties verwerpelijk.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit stokpaardje begint een beetje vermoeiend te worden.
Je probeert de hele tijd richting pro-Israël users de aantijging te maken dat zij vóór het de inzet van lijken als ruilmiddel zijn, maar je gaat hier (zoals al vaker uitgelegd) voorbij aan het feit dat men dit doet in reactie op het gijzelen en hanteren van deze tactiek bij de Palestijnen. Maar jij veroordeeld het alleen selectief als Israël het doet.
Waarmee je dus lijkt te willen zeggen dat het schandalig is dat Israël dit doet, maar dat het gijzelen van (dode) Israëliërs de trademark van de Palestijnen is, ach, dat doet er niets toe. Daar moet Israël maar mee dealen.
Tja, zo werkt het simpelweg niet.
Dit is de man die Trump zijn zin heeft gegeven en daarmee een van de minst populaire democraten is op het moment. En die staat dan te juichen voor Israël. Lijkt mij potentieel contraproductief voor Israël.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er precies zo 'riskant' aan?
Alles kan potentieel contraproductief uitpakken voor een land. Maar je zal toch echt met wat betere argumenten moeten komen, anders is het wel heel erg speculatief allemaal.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is de man die Trump zijn zin heeft gegeven en daarmee een van de minst populaire democraten is op het moment. En die staat dan te juichen voor Israël. Lijkt mij potentieel contraproductief voor Israël.
Dit. Israel is de taal van het Midden-Oosten gaan begrijpen. Groot nadeel hierin is: het is erg lastig om deze taal te begrijpen als het gaat om conflicten met Midden-Oosterse landen, maar dan binnenlands een liberale democratie te behouden. Je ziet toch dat dat al snel aan elkaar wordt aangepast.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het is natuurlijk in beide situaties verwerpelijk.
Wat westerse mensen niet gemakkelijk lijken te accepteren, is dat Israël (eindelijk) ongenuanceerd beleid toepast op ongenuanceerden. Intolerantie voor intolerantie. Met dat verschil dat de intolerantie van Hamas en de (meeste) Palestijnen zich richt op het gehele Israëlische volk, en dat van Israël uitsluitend op de intoleranten zelf.
Het lijkt nog een brug te ver te zijn voor de meeste mensen om deze nieuwe realiteit te accepteren. Niet geholpen door het oorverdovende, verongelijkte en extreem hypocriete gekrijs dat Hamas de wereld in blijft slingeren natuurlijk. Waarom zouden ze niet? Het werkt, immers.
Als hier een pro Hamas user zou zijn dan zou ik hem ook ermee om de oren slaan. Feit is dat er op fok maar een kant uitgesproken voorstander van terreur tactieken is en daar ben jij onderdeel van.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit stokpaardje begint een beetje vermoeiend te worden.
Je probeert de hele tijd richting pro-Israël users de aantijging te maken dat zij vóór het de inzet van lijken als ruilmiddel zijn, maar je gaat hier (zoals al vaker uitgelegd) voorbij aan het feit dat men dit doet in reactie op het gijzelen en hanteren van deze tactiek bij de Palestijnen. Maar jij veroordeeld het alleen selectief als Israël het doet.
Waarmee je dus lijkt te willen zeggen dat het schandalig is dat Israël dit doet, maar dat het gijzelen van (dode) Israëliërs de trademark van de Palestijnen is, ach, dat doet er niets toe. Daar moet Israël maar mee dealen.
Tja, zo werkt het simpelweg niet.
Is goed.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles kan potentieel contraproductief uitpakken voor een land. Maar je zal toch echt met wat betere argumenten moeten komen, anders is het wel heel erg speculatief allemaal.
Zo sluit ik inderdaad ook niet uit dat bijvoorbeeld de veranderingen qua opinie over Israel bij burgers in het westen (ook in Amerika) op een gegeven moment negatief zal uitpakken voor Israel. Maar wanneer dat is? en wat de gevolgen precies gaan zijn? ja geen idee.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als hier een pro Hamas user zou zijn dan zou ik hem ook ermee om de oren slaan. Feit is dat er op fok maar een kant uitgesproken voorstander van terreur tactieken is en daar ben jij onderdeel van.
En dan de bewering ja maar hunnie begon! Die heb je nooit bewezen. Israël was er al bezig lang voor Hamas bestond. En al zou je hem wel bewijzen: so what? Een westerse regering heeft zich beter te gedragen dan een islamitische terreur beweging.
Je kan niet lezen.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Je kunt het dus slechts selectief afkeuren, namelijk alleen als Israël dit doet. En daarnaast verwacht je ook nog dat Israël zich netjes blijft gedragen, waar alle regels, standaarden en normen die op Israël worden toegepast voor de Palestijnen niet gelden.
Ten slotte zijn er hier genoeg pro-Palestijnse users actief, waaronder jij nota bene zelf.
We hebben gewoon een Hamas en Erdoğan apologeet in dit topic hoor. Die ook nog eens voor de stelselmatige onderdrukking van de Koerden is.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als hier een pro Hamas user zou zijn dan zou ik hem ook ermee om de oren slaan. Feit is dat er op fok maar een kant uitgesproken voorstander van terreur tactieken is en daar ben jij onderdeel van.
En dan de bewering ja maar hunnie begon! Die heb je nooit bewezen. Israël was er al bezig lang voor Hamas bestond. En al zou je hem wel bewijzen: so what? Een westerse regering heeft zich beter te gedragen dan een islamitische terreur beweging.
Dat gaat niet gebeuren, je broeders van Hamas zullen hun verlies moeten erkennen en anders moeten accepteren dat ze ze zullen sterven in hun zelf gestarte heilige oorlog. Vooralsnog verkiezen ze het laatste. Ze hebben het dus compleet in eigen hand.quote:Op maandag 24 maart 2025 10:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oplossing is simpel:
Iaraël in een internationaal isolement zetten.
En de genocide laten stoppen.
Ah, de personen die ik afkeur en als terroristen neer zet zijn 'mijn broeders'???quote:Op maandag 24 maart 2025 14:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, je broeders van Hamas zullen hun verlies moeten erkennen en anders moeten accepteren dat ze ze zullen sterven in hun zelf gestarte heilige oorlog. Vooralsnog verkiezen ze het laatste. Ze hebben het dus compleet in eigen hand.
Ja ze hebben zeker alles in eigen hand. Als ze vandaag hun wapens zouden neerleggen, de gijzelaars vrijlaten en de verantwoordelijken van de massamoord terecht zullen staan voor hun oorlogsmisdaden dan kan gaza een nieuwe start krijgen. In vrede met Israël.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, de personen die ik afkeur en als terroristen neer zet zijn 'mijn broeders'???
Israël is het gestart, niet Hamas.
En nee ze hebben het niet in eigen hand. Israël gooit alles plat en ook alle onschuldige burgers.
Wat een onzin.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:37 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja ze hebben zeker alles in eigen hand. Als ze vandaag hun wapens zouden neerleggen, de gijzelaars vrijlaten en de verantwoordelijken van de massamoord terecht zullen staan voor hun oorlogsmisdaden dan kan gaza een nieuwe start krijgen. In vrede met Israël.
Maar ze verkiezen vooralsnog liever oorlog met Israël.
als die gehele regio gewoon eens stopt met het doel het vernietigen van israel en de joden gaan we wel ergens komen hoor. Maar dat zit er vermoedelijk niet in.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Israël voert al tientallen jaren oorlog, al van ver voor de oprichting van Hamas.
En Israël target alles en iedereen in Gaza.
Dus waarom zou Israël nu dan ineens gaan stoppen?
Omdat zodra Hamas de wapens neerlegt, de (overleden) gegijzelden thuis laat komen en terreur afwijst er geen reden voor Israël is om deze oorlog voort te zetten in Gaza. Het lot van Gaza ligt dus in handen van Hamas, maar een Gaza onder het bewind van Hamas gaat niet meer gebeuren.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Israël voert al tientallen jaren oorlog, al van ver voor de oprichting van Hamas.
En Israël target alles en iedereen in Gaza.
Dus waarom zou Israël nu dan ineens gaan stoppen?
Nogmaals:quote:Op maandag 24 maart 2025 22:23 schreef damsco het volgende:
[..]
Omdat zodra Hamas de wapens neerlegt, de (overleden) gegijzelden thuis laat komen en terreur afwijst er geen reden voor Israël is om deze oorlog voort te zetten in Gaza. Het lot van Gaza ligt dus in handen van Hamas, maar een Gaza onder het bewind van Hamas gaat niet meer gebeuren.
Aangezien jij zelf aangeeft ook tegen Hamas te zijn is het te hopen dat ze maar snel mogen sneuvelen zodat er vrede kan komen voor de onschuldige gazanen. Daar zul jij vast ook op hopen, want jij bent oprecht begaan met het lot van de gazanen en gebruikt hen absoluut niet als speelbal voor het etaleren van anti Israël sentimenten. Toch?
Je stapt nu wel heel makkelijk over 7 oktober heen. Maar jij geeft Israël geheel de schuld, duidelijk. We gaan het nooit eens worden.quote:Op maandag 24 maart 2025 23:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nogmaals:
Israël is al tientallen jaren bezig in Gaza.
Ook zonder 7 okt, ook zonder gegijzelden.
Dus nogmaals: Waarom zou Israël op zeer magische wijze nu ineens wel stoppen?
Hamas mag absoluut verdwijnen.
Alleen het verdwijnen van Hamas zal niet voor vrede zorgen. Omdat Israël ook voor Hamas terroriseerde in de regio, en dat ook wel na Hamas blijft doen.
Het probleem ligt dus bij Israël.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |