SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat jouw indruk is doet er niet toe.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Op basis van wat we zien heb ik weinig vertrouwen dat Trump het kan oplossen. Geeft niet bepaald de indruk een diplomatieke guru te zijn, maar eerder een simpel figuur eigenlijk. Hij wil toch geen veiligheidsgaranties geven? Dus wat is het hele punt dan van die deal?
Als het nu nog niet onomkeerbaar is, dan zijn de Europese leiders echt hersendood.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Precies dat! Dit gaat de VS op de lange termijn (lees, 1 tot 3 jaar) onherstelbaar veel schade aanrichten. Schade nu is nog te herstellen (hetzij niet door Trump en Vance). Maar binnen 3 jaar heeft dit een onomkeerbaar effect.
Dit draait niet om zelenskyquote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat Zelensky op moet stappen. Dat is de enige uitweg.
En dan hopen dat de VS nog even door blijft steunen. En zijn opvolger nieuw elan naar de tafel brengt.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jouw indruk is doet er niet toe.
Daarom juist.quote:
De neergang van de US ligt vooral in handen van Trump. Niet van Europese leiders lijkt mij.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als het nu nog niet onomkeerbaar is, dan zijn de Europese leiders echt hersendood.
Precies. Dit gaat niet zonder consequenties zijn voor de USA en ze alleen maar meer geld kosten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Want hoe wil Rusland een land gaan bezetten wat niet bezet wilt worden dat wordt een smerige guerrilla oorlog. Dat kan Rusland helemaal niet aan. Daarvoor zijn er door een revolutie al 2 keer een Pro-Russische regime afgezet in Oekraïne. Oekraïne zal zich niet snel laten bezetten. Het enige wat we vandaag hebben gezien is dat de VS zich vervreemd van zijn traditionele bondgenoten. Iets wat nu de wereld in schok brengt maar op langer termijn de VS enorme schade aanbrengt.
Ik denk dat het Trump team er op zich goed aan heeft gedaan om een adempauze in te lassen na zo'n publieke aanvaring. Het is echt ongekend wat we vanavond hebben gezien. Misschien bellen ze elkaar morgen op en komen ze in een achterkamertje toch nog tot een overeenkomst...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Gezien alle uitlatingen van Trump over Zelensky en Oekraïne de afgelopen jaren en laatste weken was het ook maar de vraag wat voor garanties een deal echt hadden opgeleverd.
Trump kon na de scène niet meer achter de schermen als een echte geopoliticus alsnog gewoon een deal sluiten. Zij ego zat hem in de weg en dus gooide hij hem eruit. Vorige week noemde hij Zelensky nog een dictator. Zijn woord is niks waard blijkt maar weer.
Het eerste wat je moet doen is, terug naar de tekentafel gaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
Denk dat Zelensky graag opstapt als iemand anders het beter kan of weet.
Na zo'n dag zou ik terugreizen naar Kiev met de vraag wie heeft er zin in?
Man man. Het eerste wat je thuis doet is een biertje pakken en een peuk opsteken.
Die afspraken wil Trump niet maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jouw indruk is doet er niet toe.
Het gaat erom dat er heldere afspraken gemaakt worden, hoe pijnlijk die ook zullen zijn. Tijdens Trumps termijn zullen die niet meer geschonden worden. De komende jaren kan Oek/EU benutten om de deur goed op slot te doen.
Rusland is in voordeel op korte termijn
EU heeft voordeel op middellange termijn
Tuurlijk joh, gezien alle uitspraken van Trump nog vertrouwen hebben....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zelensky moet morgen nederig opbellen en excuses aanbieden aan Trump om dit probleem op te lossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat Trump dit wil oplossen. Wel op zijn manier. Maar toch.
Maar er is een soort van alles of niets gedachte bij deze oorlog. Of Rusland trekt zich volledig terug, of doorvechten tot sint juttemis. Dat laatste gaat USA dus niet doen -Trump is heel duidelijk- en wij EU zouden dat misschien wel willen maar zijn daar blijkbaar niet toe bereid.
Ik denk dat het spoor volgen van Trump verstandig is. In de komende 4 jaar zullen de Russen hun bek wel houden en in de tussentijd zorgen dat je je voordeur nu WEL goed dicht hebt.
...
Wacht ik vergeet wat..
En wij moeten ook stoppen met provoceren. Dus geen Russisch afschaffen in Estland, beïnvloeden van social media in Rusland. Etc etc etc.
Trump kreeg het voor elkaar om een deal met iemand die met zijn rug tegen de muur stond te verknallen. Nu sluit de EU die deal wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:57 schreef Tengano het volgende:
Het enige wat Trump op wil lossen is zijn tekort aan die schaarse grondstofen die hij nodig heeft voor defensie, AI en computers.
De rest interesseert hem geen reet.
Plus hij wil op de eerste rij zitten aangaande die grondstoffen en hij wil Zelensky die deal door zijn strot douwen. Dat is wat je vanmiddag live zag gebeuren.
#maffiapraktijken
Wat dan wel weer een interessant denkpatroon is. Dat je met plezier terugvliegt naar huis waar de ellende tandje erger is dan in die dikke mannen met kaviaar-omgeving in de US. Zegt genoeg over de idiote discussie die daar gevoerd werd over respect.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
Denk dat Zelensky graag opstapt als iemand anders het beter kan of weet. Hij lijkt mij ook geen ijdele man zoals een Rutte of Trump die met geen knuppel is weg te meppen.
Na zo'n dag zou ik terugreizen naar Kiev met de vraag wie heeft er zin in?
Man man. Het eerste wat je thuis doet is een biertje pakken en een peuk opsteken.
We zitten achteraf gezien toch al weken te kijken naar een toneelstuk en de voorbereiding op deze ontknoping.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:29 schreef Wantie het volgende: [..]
Het lijkt erop alsof Vance en Trump dit opzettelijk hebben laten ontsporen.
Wat men zegt op x boeit mij niet zo.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die afspraken wil Trump niet maken.
Behalve dan een vage deal over grondstoffen.
Als je kijkt naar daadwerkelijke acties van de Trump administratie, wat er gezegd is, hoe er gesproken wordt over Oekraïne enz dan is het gewoon al over wat betreft de VS als partner voor Oekraïne.
Daarom is een staakt-het-vuren een stom idee.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat men zegt op x boeit mij niet zo.
Een bestand zal inhouden dat er een demarcatie lijn komt, dat de OVSE erin betrokken wordt, en troepen gaan staan, en Russische troepen deels terugtrekken. Alleen weten we niet wat Rusland gaat doen met de troepen die zich terugtrekken. Staan die straks bij de baltics?
We zijn in een wespennest terechtgekomen.
Ik postte niet voor niets dat artikel afgelopen week dat Trump een bijzonder slechte onderhandelaar is. Er was nog iemand die dat afdeed met "pff, bullshit, alleen maar meningen".quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump kreeg het voor elkaar om een deal met iemand die met zijn rug tegen de muur stond te verknallen. Nu sluit de EU die deal wel.
Die mogelijkheid zie ik nu ook meer naar de voorgrond komen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump kreeg het voor elkaar om een deal met iemand die met zijn rug tegen de muur stond te verknallen. Nu sluit de EU die deal wel.
Is waarschijnlijk al 3 jaar zo, en wat hebben ze toch enorm veel terrein veroverdquote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:04 schreef Elan het volgende:
According to the International Institute of Strategic Studies, Russia's military expenditure is now higher than Europe's total defence spending, in terms of purchasing parity power. It's increased by 41% and is now the equivalent of 6.7% of GDP. In contrast, the UK will be spending just 2.5% by 2027.
BBC
En wat is het in kouwe euro's? %en zegt geen reet voor een land met een matige economie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:04 schreef Elan het volgende:
According to the International Institute of Strategic Studies, Russia's military expenditure is now higher than Europe's total defence spending, in terms of purchasing parity power. It's increased by 41% and is now the equivalent of 6.7% of GDP. In contrast, the UK will be spending just 2.5% by 2027.
BBC
Probleem is is dat de support om de oorlog voort te zetten uiteindelijk zal stoppen vanuit usa.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom is een staakt-het-vuren een stom idee.
Het Russische BNP is even groot als die van de Benelux. Ik denk dat het in absolute bedragen wel in ons voordeel uitpakt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:04 schreef Elan het volgende:
BBC
Och, dan neemt Groenland wel eventjes over, of komt ie wel met een andere hersenscheet aanzetten. Of het is gewoon Biden's schuld.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die mogelijkheid zie ik nu ook meer naar de voorgrond komen.
Als dit verkeerd afloopt heeft Trump zich vanmiddag buiten spel gezet als TrumpGod the Peacemaker.
Daarom, beter Rusland slopen. Even doorbijten. Maar goed, hollandse jongens, VOC mentaliteit, niet van dat slappe, etc. Goed te doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Probleem is is dat de support om de oorlog voort te zetten uiteindelijk zal stoppen vanuit usa.
Maar je hebt gelijk, vanuit EU perspectief is doorvechten een goed idee. Want bij stoppen moeten er weer afspraken gemaakt worden over de baltics en Groenland. Wordt volgende pain in the ass story.
Voor iemand die vrede wil maakt hij wel veel ruzie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:11 schreef Firuze60 het volgende:
Aha, nu draait Fox weer. Trump wants peace, hahaha
Kan zijn dat er zo iets gaat komen, maar ik zie de relevantie niet echt met een grondstoffendeal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat men zegt op x boeit mij niet zo.
Een bestand zal inhouden dat er een demarcatie lijn komt, dat de OVSE erin betrokken wordt, en troepen gaan staan, en Russische troepen deels terugtrekken. Alleen weten we niet wat Rusland gaat doen met de troepen die zich terugtrekken. Staan die straks bij de baltics?
We zijn in een wespennest terechtgekomen.
Dan trekt USA zich terug.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom, beter Rusland slopen. Even doorbijten. Maar goed, hollandse jongens, VOC mentaliteit, niet van dat slappe, etc. Goed te doen.
Die man is al 3 jaar onbetaald kremlin propaganda aan het verspreiden en heeft vanavond de nacht van zijn leven. Gespeelde mildheid wat eerder niks van te merken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, gezien alle uitspraken van Trump nog vertrouwen hebben....
En natuurlijk moet Poetin gepleased worden, godver de godver.
Menig republikein, democraat, en andere amerikanen zullen naar deze shitshow gekeken hebben en hun vertrouwen hebben verloren in de leiding van hun land.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:09 schreef TLC het volgende:
Het is dat Biden niet dood is anders zou die zich in zijn graf omdraaien na die scène van trump en vance
Die grondstoffendeal is niks anders dan de inhalige rat uithangen en zorgen dat je je geld terugkrijgt. Wij EU hebben ons geld terug. Wij hebben meer dan 300 miljard aan frozen assets from russia.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kan zijn dat er zo iets gaat komen, maar ik zie de relevantie niet echt met een grondstoffendeal.
Na Zelensky krijg je gewoon de volgende patriot als president. Kans dat Zaloezjnyj dat wordt, die is vrij populair.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? dezelfde problemen blijven als iemand anders aan het roer komt.
Her gaat niet om Zelensky, correct.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? dezelfde problemen blijven als iemand anders aan het roer komt.
Dan trekt de VS zich toch terug? Dat willen ze trouwens, prima. Vervelend voor ons op de korte termijn maar daarna mag de VS zien dat ze hun leiding behouden. Want wat moet je met zo'n leger als je isolationist bent?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan trekt USA zich terug.
Je moet het anders zien. Wil je een arm eraf, been eraf, of een nier missen
Leuker kan ik het niet maken, wel makkelijker.
Het was gewoon chantage. Afpersing. Maffia praktijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:18 schreef Tengano het volgende:
Het optreden van Trump van vanmiddag kunt je het beste vergelijken met die van een zakenman pooier.
Ach man, de US trok zich in een klap terug uit Afghanistan, viel geen cent meer te halen, idem uit Irak. En toch denkt Europa dat ze niet zonder kunnen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan trekt de VS zich toch terug? Dat willen ze trouwens, prima. Vervelend voor ons op de korte termijn maar daarna mag de VS zien dat ze hun leiding behouden. Want wat moet je met zo'n leger als je isolationist bent?
We produceren al meer, en dat gaat alleen nog maar omhoog. Nu helemaal. Het zou me niet eens verbazen als er een wapenwedloop tussen Europa en de VS ontstaat omdat Trump het ineens toch niet zo leuk vindt dat we hier sterker worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Geeft een andere chemie.
Want tussen Trump en Zelensky gaat het nooit meer werken. Zelensky heeft geen enkele gunfactor meer bij Trump.
En voorlopig heeft Oekraïne die steun wel nodig. Dan kan ondertussen Europa eindelijk eens een keer haar eigen wapenproductie op orde brengen. En zo die steun van de VS overnemen.
Deze bedoel ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:04 schreef Elan het volgende:
BBC
Nah, een simplistisch miljardairszoontje die zichzelf overschat en alleen handelt uit narcisme en ego. Die zonder het nalullen van wappies op social media nooit aan de macht was gekomen, en nu geen idee heeft hoe zaken aan te pakken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:18 schreef Tengano het volgende:
Het optreden van Trump van vanmiddag kunt je het beste vergelijken met die van een zakenman pooier.
Waarom wil je obsessief weten waarom die post is geplaatst? Er zijn maar twee opties: Niet kunnen rekenen of Rusprop verspreiden. Beiden pleiten niet die gebruiker.quote:
De VS was al de grootste economie in 1900 of zo.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:22 schreef Firuze60 het volgende:
Bijna herhaling van zetten, Europa is gered van Hitler en opgebouwd met Marshallhulp uit de VS, ze moesten wel terugbetalen en de VS werd snel het rijkste continent ter wereld.
Ok, behalve de crash in 1920 ofso.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VS was al de grootste economie in 1900 of zo.
Toen waren ze het ook nog.quote:
Precies dit dusquote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
We zitten achteraf gezien toch al weken te kijken naar een toneelstuk en de voorbereiding op deze ontknoping.
Eerst het 'vredesoverleg' tussen VS/Rusland in Riyad. Zodat Rusland de constructieve partij lijkt en Amerika de held.
Dan de lasterende uitspraken die Trump deed over Zelensky. Om Zelensky alvast wat op te jutten.
Met daar bovenop de onrealistische deal. Zodat Amerika wederom de constructieve en helpende partij lijkt.
Om vervolgens vandaag Zelensky helemaal en publiekelijk uit de kast te lokken. Zodat er een 'geldige' reden om zsm de hulp te verlagen of te stoppen en om het imago van Zelensky te breken door hem als niet krachtige leider of domme onderhandelaar neer te zetten.
Als we van Poetin willen winnen, moeten we echt beter leren gaan schaken. Hij is ons telkens 5 stappen voor.
Wil je stoppen om deze knakker met ongeverifieerde informatie -vermoedelijk desinformatie- hier te parafraseren?quote:
Of opkomen voor je volk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was gewoon chantage. Afpersing. Maffia praktijk.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:34 schreef Tengano het volgende:
"The only thing we want is peace!"
[ afbeelding ]
Lijkt wel hoe Poetin wereldwijd opereerde met Wagner PMC. Blijkbaar wil Trump dit Afrikaans model naar Europa exporteren, te beginnen in Oekraïne. Zou Trump het zelf bedacht hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:57 schreef Tengano het volgende:
Het enige wat Trump op wil lossen is zijn tekort aan die schaarse grondstofen die hij nodig heeft voor defensie, AI en computers.
Plus hij wil op de eerste rij zitten aangaande die grondstoffen en hij wil Zelensky die deal door zijn strot douwen. Dat is wat je vanmiddag live zag gebeuren.
#maffiapraktijken
But we are not playingquote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:42 schreef yessie234 het volgende:
Lijkt wel hoe Poetin wereldwijd opereerde met Wagner PMC. Blijkbaar wil Trump dit Afrikaans model naar Europa exporteren, te beginnen in Oekraïne. Zou Trump het zelf bedacht hebben.
Putin verstaat en spreekt Engels, ik weet niet op welk niveau maar zeker voldoende om te begrijpen wat er gezegd wordt. Een oortje als "vertaling" geeft hem extra tijd te antwoorden op de vraag. Hij spreekt ook een klein woordje Duits trouwens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vond ik ook! Af en toe moest ie even vragen aan een tolk wat er werd bedoeld, maar gedreven en goed verwoord. Moet Putin nog maar eens in het engels horen, gotsamme!
Bekijk deze YouTube-videoquote:There is no question this was a setup’: Amb. Susan Rice on Trump’s Oval Office ambush of Zelesnkyy
Denk dat Poetin zeker goed engels spreekt en begrijpt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Putin verstaat en spreekt Engels, ik weet niet op welk niveau maar zeker voldoende om te begrijpen wat er gezegd wordt. Een oortje als "vertaling" geeft hem extra tijd te antwoorden op de vraag. Hij spreekt ook een klein woordje Duits trouwens.
En dus nooit in de positie gezet wordt met gebrekkig engels, dan ga je 'onder' staan, wat Zelensky dus deed, laat die debiele Trump eens russisch praten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Putin verstaat en spreekt Engels, ik weet niet op welk niveau maar zeker voldoende om te begrijpen wat er gezegd wordt. Een oortje als "vertaling" geeft hem extra tijd te antwoorden op de vraag. Hij spreekt ook een klein woordje Duits trouwens.
Goede post. Ik denk namelijk ook zoiets. En geen georkestreerd verhaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:49 schreef Pvt.Webster het volgende:
Inmiddels de hele video (dacht 45 minuten?) gezien ipv losse shots.
Ik heb het idee dat het een hele tijd eigenlijk wel goed gaat (35 minuten) tussen Trump en Zelensky, waarbij Trump in het begin ook respect toont naar Zelensky voor de situatie. Wat je wel ziet is dat Zelensky best geharnast is over Putin. Hem al gelijk aanmerken als moordenaar die steeds een stap verder gaat en nu door USA gestopt moet worden. Vanuit zijn oogpunt wel logisch, maar hij brengt daarmee Trump als “bemiddelaar” wel in de problemen. Trump moet voor de camera’s neutraal blijven als hij ook bij Putin nog iets voor elkaar wil krijgen wat helpt bij het oplossen van het conflict. Ook is Zelensky al openbaar aan het onderhandelen over die deal. Qua sensitiviteit dus niet echt handig. Dat kan beter achter de schermen gebeuren.
Het gaat volgens mij fout als de VP (Vance) er zich mee gaat bemoeien. Eerst geeft hij zelf antwoord op een persvraag. Vervolgens vraagt Zelensky aan Vance of hij een vraag direct aan hem mag stellen. Op die vraag (ik weet niet of Zelensky daar een punt mee had), reageert Vance geagiteerd. Dan ontstaat er heel snel een discussie tussen die 2. Trump neemt het voor zijn VP op en gebruikt nog wat grote taal erbij. Ik heb door de dynamiek niet het idee dat dit vooropgezet is; Zelensky vraagt immers zelf aan Vance of hij hem een vraag kan stellen. Dat zal niet voorbereid zijn.
Ik denk dat dit soort dingen tussen leiders wel vaker gebeuren, alleen waren we er nu getuige van.
Ik vote voor;quote:
die hele club is bij elkaar gehaald om gezamenlijk in publiek zelensky onderuit te vegenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:49 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik heb het idee dat het een hele tijd eigenlijk wel goed gaat (35 minuten) tussen Trump en Zelensky, waarbij Trump in het begin ook respect toont naar Zelensky voor de situatie. Wat je wel ziet is dat Zelensky best geharnast is over Putin. Hem al gelijk aanmerken als moordenaar die steeds een stap verder gaat en nu door USA gestopt moet worden. Vanuit zijn oogpunt wel logisch, maar hij brengt daarmee Trump als “bemiddelaar” wel in de problemen. Trump moet voor de camera’s neutraal blijven als hij ook bij Putin nog iets voor elkaar wil krijgen wat helpt bij het oplossen van het conflict. Ook is Zelensky al openbaar aan het onderhandelen over die deal. Qua sensitiviteit dus niet echt handig. Dat kan beter achter de schermen gebeuren. Maar nog steeds begrijpelijk. Je wilt jezelf voor de schermen ook verdedigen.
Het gaat volgens mij fout als de VP (Vance) er zich mee gaat bemoeien. Eerst geeft hij zelf antwoord op een persvraag. Vervolgens vraagt Zelensky aan Vance of hij een vraag direct aan hem mag stellen. Op die vraag (ik weet niet of Zelensky daar een punt mee had), reageert Vance geagiteerd. Dan ontstaat er heel snel een discussie tussen die 2. Trump neemt het voor zijn VP op en gebruikt nog wat grote taal erbij. Ik heb door de dynamiek niet het idee dat dit vooropgezet is; Zelensky vraagt immers zelf aan Vance of hij hem een vraag kan stellen. Dat zal niet voorbereid zijn.
Ik denk dat dit soort dingen tussen leiders wel vaker gebeuren, alleen waren we er nu getuige van.
Die gaan niet meer bellen, echt nietquote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:50 schreef phpmystyle het volgende:
Beter bellen ze morgen even met elkaar
Dat vermoed ik ook, het ging nu even voor de schermen. Als kijker ben je dan flabbergasted, maar goed. Welkom in de wereld van de geopolitiek, we kregen er even een oogje in.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede post. Ik denk namelijk ook zoiets. En geen georkestreerd verhaal.
Zelensky en Trump hebben lastige persoonlijkheden. Trump is sowieso lastig. En Zalensky wordt rigide.
Beter bellen ze morgen even met elkaar
Ik wil wel eens een fight zien tussen die heet gebakerde Mertz en die "gepassioneerde" Fransman uhh hoe heet die ook alweer Macron als het gaat om de centenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook, het ging nu even voor de schermen. Als kijker ben je dan flabbergasted, maar goed. Welkom in de wereld van de geopolitiek, we kregen er even een oogje in.
Poetin die houd zich nergens aanquote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:56 schreef bedachtzaam het volgende:
Maar die vraag was zeer terecht, de vorige akkoorden bleken niets waard.
Het Boedapest memorandum, minsk1 en 2 dan in 2019 wat Zelensky aanhaalt, het heeft allemaal niets uitgehaald en dus moet er echt gewerkt worden aan een duurzame vrede.
Ik vind dat geen disrespect naar de VS maar juist een heel belangrijk deel voor een uiteindelijk vredesakkoord.
quote:Steun voor Zelensky na rampgesprek met Trump: 'Gênante vertoning speelt enkel Poetin in de kaart'
Auteur: Aäron Loupatty
Na het moddergevecht tussen Trump en Zelensky in het Witte Huis, ontvangt de Oekraïense president vanuit allerlei hoeken steunbetuigingen.
De Poolse premier Donald Tusk laat op X weten dat het 'Zelensky en het Oekraïense volk niet alleen staan'.
De Franse premier Emmanuel Macron liet eveneens zijn steun blijken. '
Rusland is de agressor', zei Macron, die benadrukte dat het Oekraïense volk het slachtoffer is daarvan.
Daarom is die garantie zo van belang, hoe of wat... als het Poetin maar weerhoudt om wederom aan te vallen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin die houd zich nergens aan
Precies en bovendien bestaat Amerika eigenlijk ook uit alleen maar territoriumdrift. Zij weten niet eens hoe het is dat hun (veroverende land ooit) land ooit een landjepik invasie krijgt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:56 schreef bedachtzaam het volgende:
Maar die vraag was zeer terecht, de vorige akkoorden bleken niets waard.
Het Boedapest memorandum, minsk1 en 2 dan in 2019 wat Zelensky aanhaalt, het heeft allemaal niets uitgehaald en dus moet er echt gewerkt worden aan een duurzame vrede.
Ik vind dat geen disrespect naar de VS maar juist een heel belangrijk deel voor een uiteindelijk vredesakkoord.
Het is waarschijnlijk een polderturk hindsight of hintsight onderonsje. Draaiend op nep-nieuws en desinformtie is wereld op dit punt gekomen, maar of het nog relevantie heeft. Onderschat nooit de lange arm van Erdogan, al vraag ik me af of die hier mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je stoppen om deze knakker met ongeverifieerde informatie -vermoedelijk desinformatie- hier te parafraseren?
Erdogan is op zijn hoede, anders issie ook de volgende voor Poetin,quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:59 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk een polderturk hindsight of hintsight onderonsje. Draaiend op nep-nieuws en desinformtie is wereld op dit punt gekomen, maar of het nog relevantie heeft. Onderschat nooit de lange arm van Erdogan, al vraag ik me af of die hier mee te maken heeft.
Vanaf 1915 ofso. De Grote Oorlog heeft enorm veel betekend daarin.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VS was al de grootste economie in 1900 of zo.
Wie is Syrie kwijt?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Erdogan is op zijn hoede, anders issie ook de volgende voor Poetin,
Syrie is ie weer kwijt , das mooi
Trump die al voor het goed en wel een bespreking was de bezette gebieden al weggaf en Oekraine in de NAVO uitsloot, die Trump?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:49 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik heb het idee dat het een hele tijd eigenlijk wel goed gaat (35 minuten) tussen Trump en Zelensky, waarbij Trump in het begin ook respect toont naar Zelensky voor de situatie. Wat je wel ziet is dat Zelensky best geharnast is over Putin. Hem al gelijk aanmerken als moordenaar die steeds een stap verder gaat en nu door USA gestopt moet worden. Vanuit zijn oogpunt wel logisch, maar hij brengt daarmee Trump als “bemiddelaar” wel in de problemen. Trump moet voor de camera’s neutraal blijven als hij ook bij Putin nog iets voor elkaar wil krijgen wat helpt bij het oplossen van het conflict. Ook is Zelensky al openbaar aan het onderhandelen over die deal. Qua (politieke) sensitiviteit dus niet echt handig. Dat kan beter achter de schermen gebeuren. Maar nog steeds begrijpelijk. Je wilt jezelf voor de schermen ook verdedigen.
Het is waarschijnlijk een polderturk hindsight of hintsight onderonsje. Draaiend op nep-nieuws en desinformtie is wereld op dit punt gekomen, maar of het nog relevantie heeft. Onderschat nooit de lange arm van Erdogan, al vraag ik me af of die hier mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je stoppen om deze knakker met ongeverifieerde informatie -vermoedelijk desinformatie- hier te parafraseren?
Via zijn tolk hoeft hij het gesprek niet alleen te voeren en geeft hem bedenktijd voor zijn antwoorden die dan vervolgens ook weer vertaald moeten worden, tenzij Trump inderdaad KGB agent Kraznov is die uitstekend Russisch verstaat. Dat verhaal blijft ook eens in de zoveel tijd weer opduiken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat Poetin zeker goed engels spreekt en begrijpt.
Alleen zijn accent zal verschrikkelijk zijn.
Dat belachelijk idee dat Trump een KGB agent is hoort bij paranoide lui, daar is ie gewoon teveel een patriot voor. Maar ja, alles kan want mensen tellen niet, wel macht en geld. Zelensky gooit ook zijn volk voor de bus om te vechten, begint over huizen en families en jankverhalen. Ondertussen vliegt ie de hele wereld over om geld op te halen voor wapens voor zijn gevecht met Putin. Ga dan maar neer.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:07 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk een polderturk hindsight of hintsight onderonsje. Draaiend op nep-nieuws en desinformtie is wereld op dit punt gekomen, maar of het nog relevantie heeft. Onderschat nooit de lange arm van Erdogan, al vraag ik me af of die hier mee te maken heeft.
[..]
Via zijn tolk hoeft hij het gesprek niet alleen te voeren en geeft hem bedenktijd voor zijn antwoorden die dan vervolgens ook weer vertaald moeten worden, tenzij Trump inderdaad KGB agent Kraznov is die uitstekend Russisch verstaat.
quote:Geen excuses Zelensky: 'Trump moet meer achter Oekraïne staan'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. NOS
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. NOSVolgens mij was dit het probleem. Toen ze naar bedankjes zaten te hengelen bedankte hij het Amerikaanse volk ipv de narcist.quote:Zelensky zegt dat zijn relatie met Trump nog kan worden gered. "Ik geloof nog altijd in de sterke band tussen beide landen. Dit is er al vanuit de historie. Vandaag ging het maar om twee mensen, maar daarom bedank ik altijd het Amerikaanse volk. Jullie helpen ons
Van Amerikaanse media hoef je niet anders te verwachten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:26 schreef Firuze60 het volgende:
Volgens Vox is Trump de peacemaker of the world. ok
Dat snappen ze niet, Zelensky staat niet tegen de muur, hij staat er zowat achter, die heeft geen keus meer. Gewoon opgeven dat gedoe.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Van Amerikaanse media hoef je niet anders te verwachten.
Maar de meer intelligente mensen zien wel duidelijk dat het nogal scheef is dat als Trump ook echt wil werken aan vrede om het aantal oorlogsslachtoffers te stoppen dat het belachelijk is om Oekraïne zo tegen de muur te zetten.
Het is belangrijk dat effect niet te onderschatten. Ik zou zelfs durven stellen dat Zelenski deze zaken in het Oekraïns anders gezegd zou hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:18 schreef Wotte het volgende:
[..]
Wat dat aangaat had grote vriend Vladimir wel een punt. Met stel je vraag in het duits als je een duitser bent.
Gaat het niet om. Maar het telkens weer opduiken van die oude des-info verhalen, is wellicht stuiptrekking of de kracht van de oude wereldorde. Zie het als een reminder.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat belachelijk idee dat Trump een KGB agent is hoort bij paranoide lui, daar is ie gewoon teveel een patriot voor. Maar ja, alles kan want mensen tellen niet, wel macht en geld. Zelensky gooit ook zijn volk voor de bus om te vechten, begint over huizen en families en jankverhalen. Ondertussen vliegt ie de hele wereld over om geld op te halen voor wapens voor zijn gevecht met Putin. Ga dan maar neer.
Denk je nou echt dat als Zelensky zegt, 'ok we stoppen' dat het dan klaar is?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:15 schreef Firuze60 het volgende:
Zelensky gooit ook zijn volk voor de bus om te vechten, begint over huizen en families en jankverhalen. Ondertussen vliegt ie de hele wereld over om geld op te halen voor wapens voor zijn gevecht met Putin. Ga dan maar neer.
Ben je vergeten wat Trump samen met Elon allemaal afbreekt, wegzetten als enkel drama is makkelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:24 schreef Peppert het volgende:
De mensen nemen het hier veel te serieus. Trump heeft een gevoel voor dramatiek maar zoom eens uit en hoeveel is er eigenlijk veranderd? Hij is een internetpresident, een presidentschap voor de feed, een dopamine-rush. Tenzij hij de bijl zet in de institutionele fundamenten van de gevestigde politieke orde a la Napoleon, Hitler, Stalin en Mao is het niet meer dan een beetje showbizz.
En Chinezen zijn dol op gokkenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:31 schreef Firuze60 het volgende:
Zowel Putin als Trump zijn bluf pokeraars. Er is maar een die goed kan gokken en het geduld heeft dat is Jingping.
Trump die vorige week Zelensky nog als dictator wegzette.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Trump die al voor het goed en wel een bespreking was de bezette gebieden al weggaf en Oekraine in de NAVO uitsloot, die Trump?
Inderdaad. En daar moet Zelensky veel aardiger tegen zijnquote:Op zaterdag 1 maart 2025 05:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Trump die vorige week Zelensky nog als dictator wegzette.
Roebelhoerenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad. En daar moet Zelensky veel aardiger tegen zijn![]()
Ook hier neemt het aantal roebelhoeren hand over hand toe.
De realiteit.quote:
Wat een gelul dit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat belachelijk idee dat Trump een KGB agent is hoort bij paranoide lui, daar is ie gewoon teveel een patriot voor. Maar ja, alles kan want mensen tellen niet, wel macht en geld. Zelensky gooit ook zijn volk voor de bus om te vechten, begint over huizen en families en jankverhalen. Ondertussen vliegt ie de hele wereld over om geld op te halen voor wapens voor zijn gevecht met Putin. Ga dan maar neer.
Precies. Het is niks meer dan hopen op een paar jaar pauze.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 05:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ben je vergeten wat Trump samen met Elon allemaal afbreekt, wegzetten als enkel drama is makkelijk.
Trump(VS) geeft geen veiligheidsgaranties, dan heb je als Oekraïne ook niks aan zo'n deal.
Hij was zelensky daar gewoon aan het afpersen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:57 schreef Tengano het volgende:
#maffiapraktijken
Kortom iedereen moet buigen voor Poetin, want anders....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zelensky moet morgen nederig opbellen en excuses aanbieden aan Trump om dit probleem op te lossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat Trump dit wil oplossen. Wel op zijn manier. Maar toch.
Maar er is een soort van alles of niets gedachte bij deze oorlog. Of Rusland trekt zich volledig terug, of doorvechten tot sint juttemis. Dat laatste gaat USA dus niet doen -Trump is heel duidelijk- en wij EU zouden dat misschien wel willen maar zijn daar blijkbaar niet toe bereid.
Ik denk dat het spoor volgen van Trump verstandig is. In de komende 4 jaar zullen de Russen hun bek wel houden en in de tussentijd zorgen dat je je voordeur nu WEL goed dicht hebt.
...
Wacht ik vergeet wat..
En wij moeten ook stoppen met provoceren. Dus geen Russisch afschaffen in Estland, beïnvloeden van social media in Rusland. Etc etc etc.
Maar voorlopig wil men of 100.000.000 of men wil met niks eindigen. Ik kies in dat geval voor 50.000.000
Is ‘de Oekraïners moeten doorvechten’ roepen moedig volgens jou?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom iedereen moet buigen voor Poetin, want anders....
Een nogal laffe houding.
Klopt, en toen Zelensky dat benadrukte met voorbeelden uit het verleden sloeg de vlam in de pan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 05:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ben je vergeten wat Trump samen met Elon allemaal afbreekt, wegzetten als enkel drama is makkelijk.
Trump(VS) geeft geen veiligheidsgaranties, dan heb je als Oekraïne ook niks aan zo'n deal.
Dat moeten ze zelf besluiten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is ‘de Oekraïners moeten doorvechten’ roepen moedig volgens jou?
Opvallend, aangezien 'ie ooit een universitaire studie gevolgd heeft (rechten). Het lijkt me dat Engels spreken er op dat niveau bij hoort.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Uit dat Fox News interview blijkt dat Zelensky zelfs simpele Engelse woorden als "regret" niet begrijpt. Zijn Engels is amper van basisschool niveau. Dat lijkt mij toch wel een probleem tijdens dit soort onderhandelingen met een licht ontvlambare Trump. Hij kan beter met een tolk gaan werken.
Een garantie dat de VS de volgende keer echt, serieus, heus wel ingrijpt als Rusland weer een invasie begint. Een Boedapest Memorandum 2.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:13 schreef capricia het volgende:
Zelensky, Macron en Stamper wilden een soort backstop van Trump. En Trump wilde dat niet geven.
Kan iemand mij uitleggen wat dat betekent? Wat is dat die Backstop?
Concreet?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een garantie dat de VS de volgende keer echt, serieus, heus wel ingrijpt als Rusland weer een invasie begint.
Onzin vraag.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
On bended knee there is no way to be free.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is nooit de inzet van Biden geweest om die oorlog te beëindigen. Enkel om Rusland te verzwakken zonder dat het Amerikaanse levens kost.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:18 schreef Tjoent het volgende:
Mooi klote dat de 'Biden administration' en wij als Europa deze oorlog niet eerder hebben kunnen beëindigen. Men wist dat Trump eraan zat te komen en dat hij de kant van Rusland kiest was ergens te verwachten. Nu zit je met de gebakken peren.
Waarom zou. Engels daarbij horen in een Slavisch land dat van oudsher op Rusland gericht was en niet op het westen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Opvallend, aangezien 'ie ooit een universitaire studie gevolgd heeft (rechten). Het lijkt me dat Engels spreken er op dat niveau bij hoort.
Biden kreeg ook veel weerstand van de Republikeinen en kon niet escaleren vanwege de nucleaire dreiging.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nooit de inzet van Biden geweest om die oorlog te beëindigen. Enkel om Rusland te verzwakken zonder dat het Amerikaanse levens kost.
De letterlijk betekenis: Iets dat achter iemand staat en de maximale terugwijkmogelijkheid bepaalt. Bijv. van Trump de garantie dat hij wel actie tegen Rusland onderneemt als X of Y plaatsvindt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:13 schreef capricia het volgende:
Zelensky, Macron en Stamper wilden een soort backstop van Trump. En Trump wilde dat niet geven.
Kan iemand mij uitleggen wat dat betekent? Wat is dat die Backstop?
Altijd een goede strategie, een oorlog zonder einde.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nooit de inzet van Biden geweest om die oorlog te beëindigen. Enkel om Rusland te verzwakken zonder dat het Amerikaanse levens kost.
Zal toch iets concreter zijn geweest dan dit? In die deal die zelensky niet wilde tekenen. En waarvoor Starmer en Macron naar de VS afreisden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:23 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De letterlijk betekenis: Iets dat achter iemand staat en de maximale terugwijkmogelijkheid bepaalt. Bijv. van Trump de garantie dat hij wel actie tegen Rusland onderneemt als X of Y plaatsvindt.
Ik zie geen enkele reden voor Poetin om door te vechten als het oosten van Oekraïne definitief onder zijn controle is gekomen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat moeten ze zelf besluiten.
Maar als ze iets van hun vrijheden, welvaart en eigenwaarde willen houden dan is dat de enige optie. Er wordt ze nu gevraagd dat op te geven voor hooguit een paar jaar pauze in de gevechten.
Voor ons geldt uiteindelijk hetzelfde op de iets langere termijn.
Het is ook gewoon gelul. Hij spreekt en begrijpt prima Engels.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Opvallend, aangezien 'ie ooit een universitaire studie gevolgd heeft (rechten). Het lijkt me dat Engels spreken er op dat niveau bij hoort.
Het is geen onzinvraag. Het is gewoon een beetje onzin om met zijn allen op zeer grote afstand hierover meningen uit te wisselen en dan bepaalde meningen als laf wegzetten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Onzin vraag.
Niemand roept dat ze moeten doorvechten.
Oekraïne kiest er zelf voor om hun land te verdedigen, en vraagt onze hulp.
En dan heb je van die laffe types die vinden dat we Poetin alles moeten geven wat hij wil en zelfs binnenlandse politiek daar op moeten aanpassen.
De wereld had er totaal anders uitgezien als onze voorouders op dezelfde manier hadden gehandeld begin vorige eeuw.
Geen zorgen, mensen. VEM2012 heeft even overlegd met Poetin en die heeft hem verzekerd dat hij de oorlog staakt als hij Oost-Oekraïne definitief in handen heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele reden voor Poetin om door te vechten als het oosten van Oekraïne definitief onder zijn controle is gekomen.
Voor Europa geldt dat we zelf het geld en wapens goed kunnen gebruiken om de legers op orde te brengen.
Poetin had een groot deel van het oosten van Oekraïne vanaf 2014 al onder controle en ging toch over tot een grote invasie. Het is een rasopportunist die nog nooit voor vrede heeft gekozen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele reden voor Poetin om door te vechten als het oosten van Oekraïne definitief onder zijn controle is gekomen.
Voor Europa geldt dat we zelf het geld en wapens goed kunnen gebruiken om de legers op orde te brengen.
Ja maar dan kom je nog niet met Fotos aan van wat ons is aangedaan, lagere school niveau.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is ook gewoon gelul. Hij spreekt en begrijpt prima Engels.
Toezegging van deelname aan een afschrikkingsmacht (of minstens militaire steun -wapens/systemen/intel- daarvoor) als overige NAVO-landen bereid bleken troepen te plaatsen, waarschijnlijk?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Zal toch iets concreter zijn geweest dan dit? In die deal die zelensky niet wilde tekenen. En waarvoor Starmer en Macron naar de VS afreisden.
Wat moest de VS precies doen?
Precies goed voor Trump en Vance dusquote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:31 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja maar dan kom je nog niet met Fotos aan van wat ons is aangedaan, lagere school niveau.
Waarom moet Oekraïne een kolonie op Mars stichten?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is geen onzinvraag. Het is gewoon een beetje onzin om met zijn allen op zeer grote afstand hierover meningen uit te wisselen en dan bepaalde meningen als laf wegzetten.
Moedig is wat de Oekraiense militairen doen. Nou ja, voor zover ze echt een keuze hebben.
Die garanties die gevraagd worden zijn vrij simpel. Ingrijpen als Rusland zich, zoals te verwachten valt, niet aan het te sluiten akkoord houdt. Dat hoeft natuurlijk niet met een atoombom te zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:29 schreef capricia het volgende:
Het lijkt me dat hoge ambtenaren van Oekraïne en Amerika nu die mineralen deal moeten gaan bespreken. Zonder dat Z met Trump in gesprek gaat.
Ik zie alleen die andere kant niet. Wat zijn die veiligheidsgaranties dan precies die Z wil?
Dat ze onder de nucleaire paraplu van de VS gaan vallen? Denk niet dat dat er in zit. Geen enkel land gaat ze die garantie geven.
Vanuit het zeer veilige Nederland is het vooral makkelijk praten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
On bended knee there is no way to be free.
De ernst van de situatie mag dus niet in beeld worden gebracht.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:31 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja maar dan kom je nog niet met Fotos aan van wat ons is aangedaan, lagere school niveau.
Omdat Europa zich druk maakt om de Russische invasie van Oekraïne. Die mineralen zijn enkel afleiding.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:34 schreef Seven. het volgende:
Waarom koopt Europa eigenlijk die mineralen niet?
Nee, dat is niet zo.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Poetin had een groot deel van het oosten van Oekraïne vanaf 2014 al onder controle en ging toch over tot een grote invasie. Het is een rasopportunist die nog nooit voor vrede heeft gekozen.
Poetin's doel is heel Oekraïne onder controle te krijgen. Door dit gedrag van Trump heeft hij geen enkele reden om te stoppen met vechten. Trump saboteert zijn eigen 'vredesplan' voor beide zijden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat als Rusland bepaalde afspraken schendt, Oekraïne wordt beschermd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:29 schreef capricia het volgende:
Het lijkt me dat hoge ambtenaren van Oekraïne en Amerika nu die mineralen deal moeten gaan bespreken. Zonder dat Z met Trump in gesprek gaat.
Ik zie alleen die andere kant niet. Wat zijn die veiligheidsgaranties dan precies die Z wil?
Nee, Oekraïne en Europa moeten hun eigen koers varen. Reken er vooral niet op dat je de VS binnenboord houdt met een of andere deal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:29 schreef capricia het volgende:
Dat ze onder de nucleaire paraplu van de VS gaan vallen? Denk niet dat dat er in zit. Geen enkel land gaat ze die garantie geven.
Omdat ze in Europa iets beter zijn in kaartlezen denk ik. De mineralen zitten vooral in het deel dat onder Russische controle is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:34 schreef Seven. het volgende:
Een backstop klinkt meer dat als Oekraïne alsnog overlopen wordt, inclusief westerse troepen, dat de VS dan in moet gaan grijpen. Met militairen of noeks, of wat dan ook.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:32 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Toezegging van deelname aan een afschrikkingsmacht (of minstens militaire steun -wapens/systemen/intel- daarvoor) als overige NAVO-landen bereid bleken troepen te plaatsen, waarschijnlijk?
Daar hadden ze nog niet over nagedacht in Brussel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:34 schreef Seven. het volgende:
Dan gaat de VS Rusland aanvallen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat als Rusland bepaalde afspraken schendt, Oekraïne wordt beschermd.
Wij hebben 300 miljard aan bevroren Russische tegoeden, er is dus helemaal geen noodzaak om Oekraïne leeg te stelen zoals Trump wil.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:34 schreef Seven. het volgende:
Vooral niet zo lang Poetins bitch Trump aan de macht is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan gaat de VS Rusland aanvallen?
Dat is toch niet reëel. Die garantie gaat niemand ze geven. Ook Europa kan ze die garantie niet geven.
Hoe wil je dan die mineralen krijgen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan gaat de VS Rusland aanvallen?
Dat is toch niet reëel. Die garantie gaat niemand ze geven. Ook Europa kan ze die garantie niet geven.
Zowel onder Obama, Biden als onder Trump is dit toch nooit een reële optie geweest? Dat de VS dan mee gaat vechten?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die garanties die gevraagd worden zijn vrij simpel. Ingrijpen als Rusland zich, zoals te verwachten valt, niet aan het te sluiten akkoord houdt. Dat hoeft natuurlijk niet met een atoombom te zijn.
Niet militair. Hij zal wel een andere, neutrale, leider willen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Poetin's doel is heel Oekraïne onder controle te krijgen. Door dit gedrag van Trump heeft hij geen enkele reden om te stoppen met vechten. Trump saboteert zijn eigen 'vredesplan' voor beide zijden.
Dat is precies het probleem met hoe sommige mensen naar Putin kijken: alsof voor die man logica en common sense van belang zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Het gaat alleen om een serieuze garantie als onderdeel van een akkoord.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Zowel onder Obama, Biden als onder Trump is dit toch nooit een reële optie geweest? Dat de VS dan mee gaat vechten?
Tijdens het staakt het vuren, natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoe wil je dan die mineralen krijgen?
Je bent het dus eens dat Trump zijn eigen vredesplan aan het saboteren is? Dat stoelt immers op twee pijlers, de steun intrekken van Oekraïne als zij niet meewerken en de steun enorm opvoeren als Rusland niet meewerkt. Door het banden aanhalen met Rusland en Oekraïne steeds te schofferen heeft die laatste dreiging flink aan geloofwaardigheid ingeboet. Dus heeft Rusland geen enkele reden om te stoppen met oorlog voeren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet militair. Hij zal wel een andere, neutrale, leider willen.
Maar goed, door de stunt van gisteren roept zelfs Graham (hawk) dat Zelensky af moet treden.
Het sentiment in de VS is wezenlijk anders dan hier. Media zoals de NYT is opvallend mild richting Trump. Dat laat toch wel zien dat er een enorme breuk aan het ontstaan is tussen Europa en de VS.
Dat de VS mee gaat vechten in Oekraïne als Rusland het akkoord schendt?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Het gaat alleen om een serieuze garantie als onderdeel van een akkoord.
Eens.De wederzijdse eisen en wensen lijken sowieso meer symbolische waarde te hebben dan dat ze zouden moeten leiden tot een werkbare oplossing.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Een backstop klinkt meer dat als Oekraïne alsnog overlopen wordt, inclusief westerse troepen, dat de VS dan in moet gaan grijpen. Met militairen of noeks, of wat dan ook.
Een garantie die de VS niet geven wil voor Oekraïne. En nooit heeft willen geven.
Blijft mij allemaal net iets te vaag.
Idem met die veiligheidsgaranties die Zelensky eist.
Dat is het hele principe van, zeg, de NAVO.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat de VS mee gaat vechten in Oekraïne als Rusland het akkoord schendt?
Dat kun je echt vergeten. Dat is de weg WW3. Zoals Trump het zei.
Ja. Dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is het hele principe van, zeg, de NAVO.
Dan heeft het dus weinig zin dat Amerika zich met vredesbesprekingen bemoeit…quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat de VS mee gaat vechten in Oekraïne als Rusland het akkoord schendt?
Dat kun je echt vergeten. Dat is de weg naar WW3. Zoals Trump het zei.
Dat vraag ik mij bij jou ook altijd af omdat je vrijwel alleen maar links dumpt zonder enige context.quote:
Kan ook een andere paraplu zijn. Of een buffer zone. Of bedenk wat anders wat zou kunnen. Het zou nota bene ook een handtekening van Rusland vereisen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat dacht ik al.
Dat is dat Oekraïne dus feitelijk onder de Navo paraplu moet gaan vallen.
Dat wist Poetin ook, dat de 'veiligheidsgaranties' van de VS geen reetje waard zijn. Daarom zitten we in Europa nu met deze invasie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Zowel onder Obama, Biden als onder Trump is dit toch nooit een reële optie geweest? Dat de VS dan mee gaat vechten?
Rusland heeft een vergelijkbaar bedrag bevroren…quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wij hebben 300 miljard aan bevroren Russische tegoeden, er is dus helemaal geen noodzaak om Oekraïne leeg te stelen zoals Trump wil.
Ik kon Zelensky voor geen meter verstaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou. Engels daarbij horen in een Slavisch land dat van oudsher op Rusland gericht was en niet op het westen?
Los van het feit dat Zelensky beter verstaanbaar is dat Macron.
Een garantie waarvan iedereen weet dat ie het papier waarop het geschreven staat niet waard is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Het gaat alleen om een serieuze garantie als onderdeel van een akkoord.
Wie denkt dat?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Voor mensen die denken dat Europa even de VS gaat overnemen als Trump terug trekt.
[ afbeelding ]
Droom verder.
Zeggen ze, of is het werkelijk zo?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rusland heeft een vergelijkbaar bedrag bevroren…
Zeker met Trump in het Witte Huis.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een garantie waarvan iedereen weet dat ie het papier waarop het geschreven staat niet waard is.
En ook geen enkel Europees land geeft ze die garantie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan heeft het dus weinig zin dat Amerika zich met vredesbesprekingen bemoeit…
Natuurlijk. Poetin is een gek, Trump een idioot, Musk zwakzinnig, enz.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem met hoe sommige mensen naar Putin kijken: alsof voor die man logica en common sense van belang zijn.
Er hoeft geen begrijpelijke reden te zijn voor hem om verder te vechten, een (ander) deel van Oekraïne (opnieuw) binnen te vallen, een ander (EU/NAVO) land aan te vallen. Het interesseert hem niets of en hoeveel mensen er sneuvelen, aan de andere kant o aan zijn kant. Hij hoeft geen verantwoording af te leggen tegenover zijn volk, kabinet, parlement. Hij is een megalomane psychopaat en het is naïef om daar met logisch redeneren naar te kijken.
Vreemd genoeg heeft Rusland met deze ontwikkelingen ook geen legitieme reden om de oorlog voort te zetten. De 'nazificering' van Oekraïne vond natuurlijk zijn oorsprong bij de grote expansieve satan, de VS. En laat de VS inmiddels heel braaf bij Putin op de thee willen met de vraag of ze asssjeblieft land mogen doneren aan RU en of ze zich agendatechnisch, pretty please, beter gister dan morgen uit de NAVO kunnen terugtrekken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je bent het dus eens dat Trump zijn eigen vredesplan aan het saboteren is? Dat stoelt immers op twee pijlers, de steun intrekken van Oekraïne als zij niet meewerken en de steun enorm opvoeren als Rusland niet meewerkt. Door het banden aanhalen met Rusland en Oekraïne steeds te schofferen heeft die laatste dreiging flink aan geloofwaardigheid ingeboet. Dus heeft Rusland geen enkele reden om te stoppen met oorlog voeren.
Dat de EU de VS gaan overnemen?quote:
Zo ken ik je weer met je persoonlijke aanvallen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb jij je pilletje nog niet gehad ofzo? Want je bent nu aan het raaskallen.
De rest is jouw opsomming. Ik heb het over Putin. Er is al vaker gebleken dat hij onbetrouwbaar en onvoorspelbaar is en er geen logica in zijn daden te bespeuren is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Poetin is een gek, Trump een idioot, Musk zwakzinnig, enz.
Van mij mag je het geloven hoor…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |