abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:57:19 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:57:35 #2
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216873094
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Op basis van wat we zien heb ik weinig vertrouwen dat Trump het kan oplossen. Geeft niet bepaald de indruk een diplomatieke guru te zijn, maar eerder een simpel figuur eigenlijk. Hij wil toch geen veiligheidsgaranties geven? Dus wat is het hele punt dan van die deal?
Wat jouw indruk is doet er niet toe.
Het gaat erom dat er heldere afspraken gemaakt worden, hoe pijnlijk die ook zullen zijn. Tijdens Trumps termijn zullen die niet meer geschonden worden. De komende jaren kan Oek/EU benutten om de deur goed op slot te doen.

Rusland is in voordeel op korte termijn
EU heeft voordeel op middellange termijn
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_216873095
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Precies dat! Dit gaat de VS op de lange termijn (lees, 1 tot 3 jaar) onherstelbaar veel schade aanrichten. Schade nu is nog te herstellen (hetzij niet door Trump en Vance). Maar binnen 3 jaar heeft dit een onomkeerbaar effect.
Als het nu nog niet onomkeerbaar is, dan zijn de Europese leiders echt hersendood.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:57:38 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873097
Het enige wat Trump op wil lossen is zijn tekort aan die schaarse grondstofen die hij nodig heeft voor defensie, AI en computers.

De rest interesseert hem geen reet.

Plus hij wil op de eerste rij zitten aangaande die grondstoffen en hij wil Zelensky die deal door zijn strot douwen. Dat is wat je vanmiddag live zag gebeuren.

#maffiapraktijken
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216873103
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Denk dat Zelensky op moet stappen. Dat is de enige uitweg.
En dan hopen dat de VS nog even door blijft steunen. En zijn opvolger nieuw elan naar de tafel brengt.
Dit draait niet om zelensky
pi_216873108
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:58:55 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873114
The art of the deal is ook dat Zelensky weet waar Trump hem voor nodig heeft.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 00:59:28 #8
236264 crew  capricia
pi_216873117
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dit draait niet om zelensky
Daarom juist.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:59:54 #9
36431 bleiblei
pi_216873119
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als het nu nog niet onomkeerbaar is, dan zijn de Europese leiders echt hersendood.
De neergang van de US ligt vooral in handen van Trump. Niet van Europese leiders lijkt mij.

Overlevingskansen van Oekraïne liggen wel bij onze leiders. Dat klopt. Die hebben alleen weer situaties nodig waarbij direct actie de enige kans is op overleven. Anders gaan ze toch weer jaren zeveren in Brussel.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:00:07 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216873121
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen. Want hoe wil Rusland een land gaan bezetten wat niet bezet wilt worden dat wordt een smerige guerrilla oorlog. Dat kan Rusland helemaal niet aan. Daarvoor zijn er door een revolutie al 2 keer een Pro-Russische regime afgezet in Oekraïne. Oekraïne zal zich niet snel laten bezetten. Het enige wat we vandaag hebben gezien is dat de VS zich vervreemd van zijn traditionele bondgenoten. Iets wat nu de wereld in schok brengt maar op langer termijn de VS enorme schade aanbrengt.
Precies. Dit gaat niet zonder consequenties zijn voor de USA en ze alleen maar meer geld kosten.
Je bent een waardeloze agent.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:00:20 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873123
Het maakt niet uit wie daar aan tafel zou zitten namens Oekraine; de VS wil ze gewoon uitknijpen en misbruiken.

De VS staat helemaal niet aan de kant van Oekraine.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:00:53 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216873126
Denk dat Zelensky graag opstapt als iemand anders het beter kan of weet. Hij lijkt mij ook geen ijdele man zoals een Rutte of Trump die met geen knuppel is weg te meppen.

Na zo'n dag zou ik terugreizen naar Kiev met de vraag wie heeft er zin in? :D
Man man. Het eerste wat je thuis doet is een biertje pakken en een peuk opsteken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:01:17 #13
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_216873129
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Gezien alle uitlatingen van Trump over Zelensky en Oekraïne de afgelopen jaren en laatste weken was het ook maar de vraag wat voor garanties een deal echt hadden opgeleverd.

Trump kon na de scène niet meer achter de schermen als een echte geopoliticus alsnog gewoon een deal sluiten. Zij ego zat hem in de weg en dus gooide hij hem eruit. Vorige week noemde hij Zelensky nog een dictator. Zijn woord is niks waard blijkt maar weer.
Ik denk dat het Trump team er op zich goed aan heeft gedaan om een adempauze in te lassen na zo'n publieke aanvaring. Het is echt ongekend wat we vanavond hebben gezien. Misschien bellen ze elkaar morgen op en komen ze in een achterkamertje toch nog tot een overeenkomst...
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:01:31 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873132
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
Denk dat Zelensky graag opstapt als iemand anders het beter kan of weet.

Man man. Het eerste wat je thuis doet is een biertje pakken en een peuk opsteken.
Het eerste wat je moet doen is, terug naar de tekentafel gaan.
pi_216873137
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het gaat erom dat er heldere afspraken gemaakt worden, hoe pijnlijk die ook zullen zijn. Tijdens Trumps termijn zullen die niet meer geschonden worden. De komende jaren kan Oek/EU benutten om de deur goed op slot te doen.

Rusland is in voordeel op korte termijn
EU heeft voordeel op middellange termijn
Die afspraken wil Trump niet maken.
Behalve dan een vage deal over grondstoffen.
Als je kijkt naar daadwerkelijke acties van de Trump administratie, wat er gezegd is, hoe er gesproken wordt over Oekraïne enz dan is het gewoon al over wat betreft de VS als partner voor Oekraïne.
pi_216873140
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zelensky moet morgen nederig opbellen en excuses aanbieden aan Trump om dit probleem op te lossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat Trump dit wil oplossen. Wel op zijn manier. Maar toch.
Maar er is een soort van alles of niets gedachte bij deze oorlog. Of Rusland trekt zich volledig terug, of doorvechten tot sint juttemis. Dat laatste gaat USA dus niet doen -Trump is heel duidelijk- en wij EU zouden dat misschien wel willen maar zijn daar blijkbaar niet toe bereid.

Ik denk dat het spoor volgen van Trump verstandig is. In de komende 4 jaar zullen de Russen hun bek wel houden en in de tussentijd zorgen dat je je voordeur nu WEL goed dicht hebt.

...

Wacht ik vergeet wat..
En wij moeten ook stoppen met provoceren. Dus geen Russisch afschaffen in Estland, beïnvloeden van social media in Rusland. Etc etc etc.

Tuurlijk joh, gezien alle uitspraken van Trump nog vertrouwen hebben....

En natuurlijk moet Poetin gepleased worden, godver de godver.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 01:03:07 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216873146
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:57 schreef Tengano het volgende:
Het enige wat Trump op wil lossen is zijn tekort aan die schaarse grondstofen die hij nodig heeft voor defensie, AI en computers.

De rest interesseert hem geen reet.

Plus hij wil op de eerste rij zitten aangaande die grondstoffen en hij wil Zelensky die deal door zijn strot douwen. Dat is wat je vanmiddag live zag gebeuren.

#maffiapraktijken
Trump kreeg het voor elkaar om een deal met iemand die met zijn rug tegen de muur stond te verknallen. Nu sluit de EU die deal wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:03:17 #18
36431 bleiblei
pi_216873148
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
Denk dat Zelensky graag opstapt als iemand anders het beter kan of weet. Hij lijkt mij ook geen ijdele man zoals een Rutte of Trump die met geen knuppel is weg te meppen.

Wat dan wel weer een interessant denkpatroon is. Dat je met plezier terugvliegt naar huis waar de ellende tandje erger is dan in die dikke mannen met kaviaar-omgeving in de US. Zegt genoeg over de idiote discussie die daar gevoerd werd over respect.
pi_216873149
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:29 schreef Wantie het volgende: [..]

Het lijkt erop alsof Vance en Trump dit opzettelijk hebben laten ontsporen.
We zitten achteraf gezien toch al weken te kijken naar een toneelstuk en de voorbereiding op deze ontknoping.

Eerst het 'vredesoverleg' tussen VS/Rusland in Riyad. Zodat Rusland de constructieve partij lijkt en Amerika de held.

Dan de lasterende uitspraken die Trump deed over Zelensky. Om Zelensky alvast wat op te jutten.

Met daar bovenop de onrealistische deal. Zodat Amerika wederom de constructieve en helpende partij lijkt.

Om vervolgens vandaag Zelensky helemaal en publiekelijk uit de kast te lokken. Zodat er een 'geldige' reden om zsm de hulp te verlagen of te stoppen en om het imago van Zelensky te breken door hem als niet krachtige leider of domme onderhandelaar neer te zetten.

Als we van Poetin willen winnen, moeten we echt beter leren gaan schaken. Hij is ons telkens 5 stappen voor.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:03:41 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216873153
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:01 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Die afspraken wil Trump niet maken.
Behalve dan een vage deal over grondstoffen.
Als je kijkt naar daadwerkelijke acties van de Trump administratie, wat er gezegd is, hoe er gesproken wordt over Oekraïne enz dan is het gewoon al over wat betreft de VS als partner voor Oekraïne.
Wat men zegt op x boeit mij niet zo.

Een bestand zal inhouden dat er een demarcatie lijn komt, dat de OVSE erin betrokken wordt, en troepen gaan staan, en Russische troepen deels terugtrekken. Alleen weten we niet wat Rusland gaat doen met de troepen die zich terugtrekken. Staan die straks bij de baltics?

We zijn in een wespennest terechtgekomen.
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:03:50 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873154
"We take over Gaza, and we take over Oekraine"

Dat is de aanpak die gevolgd wordt, en Zelensky gaat daar niet in mee en dat vinden ze niet leuk.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 01:04:51 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216873161
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat men zegt op x boeit mij niet zo.

Een bestand zal inhouden dat er een demarcatie lijn komt, dat de OVSE erin betrokken wordt, en troepen gaan staan, en Russische troepen deels terugtrekken. Alleen weten we niet wat Rusland gaat doen met de troepen die zich terugtrekken. Staan die straks bij de baltics?

We zijn in een wespennest terechtgekomen.
Daarom is een staakt-het-vuren een stom idee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216873162
According to the International Institute of Strategic Studies, Russia's military expenditure is now higher than Europe's total defence spending, in terms of purchasing parity power. It's increased by 41% and is now the equivalent of 6.7% of GDP. In contrast, the UK will be spending just 2.5% by 2027.

BBC

:7
blablablabla
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:05:01 #24
36431 bleiblei
pi_216873164
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Trump kreeg het voor elkaar om een deal met iemand die met zijn rug tegen de muur stond te verknallen. Nu sluit de EU die deal wel.
Ik postte niet voor niets dat artikel afgelopen week dat Trump een bijzonder slechte onderhandelaar is. Er was nog iemand die dat afdeed met "pff, bullshit, alleen maar meningen".

Oh wacht,.dat was VEM2012...
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:05:23 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873166
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die mogelijkheid zie ik nu ook meer naar de voorgrond komen.

Als dit verkeerd afloopt heeft Trump zich vanmiddag buiten spel gezet als TrumpGod the Peacemaker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')