abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:30:53 #251
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216872871
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:27 schreef Zoddie het volgende:
Waarom zat Trump steeds over Hunter Biden's badkamer te lullen?
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken?
Trump praat in ieder interview wat hij doet over Biden.

• Biden was zo slecht
• Biden was zo'n lul
• Iedereen weet dat Biden bagger was en dat hij een kutjob leverde.
• En dat was allemaal niet gebeurd als Trump aan de macht was geweest.
• Er was nooit een oorlog gekomen als Trump aan de macht was gekomen.
• En hij heeft zelfs oorlogen beeindigd waar niemand van weet :')

En dat blijijijijijijijijijijijijijijijijijijijijft hij maar herhalen; meerdere keren, meerdere keren per interview dus :O

En dat is zooooooooooo'n zwaktebod. Als je jezelf zo fantastisch vindt, laat dat dat zien in de acties die je maakt. Words are cheap, and action speaks louder.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216872873
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:27 schreef Zoddie het volgende:
Waarom zat Trump steeds over Hunter Biden's badkamer te lullen?
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken?
Omdat het Trump nog altijd dwars zit dat Zelensky hem destijds geen leverage gaf over hunters biden laptop oid.
pi_216872878
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:19 schreef Hexagon het volgende:
Zou me ook niks verbazen als Zelensky de komende dagen ermee nokt.
Wat hebben Oekraïne en hij daarmee te winnen?
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 00:32:07 #254
236264 crew  capricia
pi_216872884
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het onderhand ook wel eens tijd dat de eu-aparatsjiek eens eerlijk gaan uitspreken naar Zelensky wat zij willen en kunnen betekenen voor Oekraïne.

Als EU geen voortzettingsvermogen heeft is het nu een goed moment om te onderhandelen, als de EU een groot masterplan heeft met goede vooruitzichten kun je opteren om door te vechten.
Tot nu toe waren het toch vooral de individuele landen die goederen, wapens, munitie enzo gaven. Die Oekraïners trainden.
En de EU is niet direct de aangewezen partij om deze kar te trekken, gezien GB ook nogal een grote speler is en niet in de EU meer zit.

Er moet een Europese coalitie komen.
Waar de EU financieel wel iets voor kan verzinnen.
Maar Ja, wie gaat dat leiden? GB?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216872889
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vond ik ook! Af en toe moest ie even vragen aan een tolk wat er werd bedoeld, maar gedreven en goed verwoord. Moet Putin nog maar eens in het engels horen, gotsamme!
Ja misschien is de woordenschat niet zo verschrikkelijk groot waardoor die woorden als salvage niet kent, hij komt prima uit zn woorden en wist ook een mooie balans te vormen tussen voet-bij-stuk houden in zn eigen interesses en geen olie op het vuur te gooien voor dat er een heel media circus ontstaat.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:34:16 #256
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216872899
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]
In dit soort situaties zijn het doorgaans wel de rolmodellen die het verschil maken en de rest motiveren (niet alleen direct, maar vooral indirect!) Om door te knallen.. Die gast is een heel ander level dan die van ons die al in Canada zaten voordat de Duitsers een schot hadden gelost in NL.
Zelensky is vooral van grote meerwaarde geweest in de aanloop en het begin van de oorlog. Hij kon grote groepen mensen bereiken en verbinden om support te verkrijgen van Oekraine. Hij heeft een hele oprechte manier van storytelling. Veel beter dan een Porosjenko of verhofstadt.
Alleen Zelensky begint wat sleets te raken, waarschijnlijk is zijn blik ook aan het verstarren. Zijn intenties zijn oprecht en juist. Maar ik heb het gevoel dat die kerel dit ook niet eeuwig blijft trekken. Voor de toekomst van Oekraine -en die is er nog steeds- moeten er wel knopen worden doorgehakt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:34:33 #257
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216872902
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:30 schreef skysherrif het volgende:
Zelensky gaf net een heel goed interview op Fox
Fijn. Ik had niet anders verwacht.
Want het wetboek ken ik ook
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 00:36:00 #258
236264 crew  capricia
pi_216872912
Daar gaan we al. De VS gaat het licht uitdoen in Oekraïne.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:36:03 #259
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216872913
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je kunt van vd wijk vinden wat je wil, maar de man is echt geen spreekbuis. Hoogstens voor zichzelf.
Dat vooral. Is niet financieel. Denk eerder ego.

En mensen op Fok! Die meegaan in de propaganda. Die krijgen er ook geen geld voor (as if :') , al blijft het een makkelijk statement).

Vraag is waarom wel. En eigenlijk is dat in mijn ogen erger dan er voor betaald worden. Dat is totaal gebrek aan besef hoe goed het hier is tov. daar. Puur gebaseerd op onderbuikfrustraties voor zaken die je doorgaans persoonlijk zelden of zelfs nooit raken (woke! LHBTQI! They took our jobs! Etc.). Je kan van die onderwerpen vanalles vinden. Maar echt... niet beseffen dat dat echt een ander level is als je dat vergelijkt met het leven van een gemiddelde Rus.
pi_216872916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je kunt van vd wijk vinden wat je wil, maar de man is echt geen spreekbuis. Hoogstens voor zichzelf.
Hij volgt het conflict op de voet, en ziet wel eens hier en daar kansen voor oplossingen van conflicten vanuit zijn expertise.

Maar die aanval op zijn denktank over vermeende financiële belangenverstrengeling met hem persoonlijk kwam vanuit de Volkskrant, en ach, een pot nat, die Nederlandse journalistiek. De Wijk schrijft zelf voor Trouw, en dat doet hij waarschijnlijk niet gratis.

Van wie is zijn denktank de concurrent? Clingendael? Daar loopt hij ook zo naar binnen, en als ze hem nodig hebben omdat hij veel kennis en ervaring heeft, kunnen ze hem zo bellen. Maar dat is dan weer zo'n Nederlands relletje info-wars.
pi_216872917
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vond ik ook! Af en toe moest ie even vragen aan een tolk wat er werd bedoeld, maar gedreven en goed verwoord. Moet Putin nog maar eens in het engels horen, gotsamme!
Maar hij heeft geen excuses aangeboden, dus ik denk dat Trump nog boos is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:37:23 #262
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216872926
Zelensky heeft gewoon heeft veel voordeel gehad van zijn werk op toneel. Daar sta je ook onder stress, moet je bij jezelf en in je rol blijven. Kun je je niet laten afleiden door wat er in je omgeving gebeurt, moet je gedisciplineerd het script blijven volgen.

En het feit dat hij gebrekking engels spreekt maakt het eigenlijk alleen nog maar extra wonderlijk hoe hij in zo'n giftige setting als vandaag, en met al zijn eigen spanning, gewoon stand kan bijven houden _O_
pi_216872939
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:36 schreef capricia het volgende:

[ x ]
Dat ging sowieso toch al gebeuren.
Trump heeft tijdens zijn hele verkiezingscampagne duidelijk genoeg gemaakt Oekraïne niet te willen steunen, hij lost hier gewoon een verkiezingsbelofte in. Zelensky had blijkbaar desondanks wat hoop, tevergeefs zo blijkt.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:39:21 #264
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_216872940
Bekijk deze YouTube-video
Extra uitzending van the rest is politics, wmb één van de beste Britse podcasts over politiek. Hun analyse nav het debacle in de oval office is zeer zeer somber. Vanaf 18:34 schetst Rory een vrij inktzwart scenario van wat er zou kunnen gebeuren. Als de VS Starlink, hun spionagesatellieten en het gebruik van Amerikaans materiaal niet langer toelaten dan zou Poetin weleens heel Oekraine kunnen veroveren in de komende 18-24 maanden omdat Europa domweg de capaciteiten niet heeft en het zolang duurt voordat Europa iets dergelijks kan leveren. Volgens Boekestijn en de Wijk kost het 2 tot 4 jaar voor Europa om de satellietcapaciteiten van de VS te vervangen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:39:21 #265
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216872941
quote:

[ x ]
Dat zat er in inderdaad. Trump gaat hem straffen en uitknijpen nu.

Zelensky heeft er nu een vijand bij. Maar eigenlijk hadden ze die al toen Trump aantrad.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:40:01 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216872950
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Tot nu toe waren het toch vooral de individuele landen die goederen, wapens, munitie enzo gaven. Die Oekraïners trainden.
En de EU is niet direct de aangewezen partij om deze kar te trekken, gezien GB ook nogal een grote speler is en niet in de EU meer zit.

Er moet een Europese coalitie komen.
Waar de EU financieel wel iets voor kan verzinnen.
Maar Ja, wie gaat dat leiden? GB?
Starmer is vooral bezig met een charme offensiefje om de Britten weer wat bij de EU te krijgen.

Ik zou vooral geen hele grote coalities sluiten. Maar een kleine kerngroep aanhouden van Duitsland, Frankrijk en Polen. Slagvaardigheid is belangrijker dan 100% eendracht.
Maar de kaarten zijn zonder de USA bijzonder slecht geschud. De Russen gaan dit langzaam winnen. Als je toch nog richting een remise wil gaan zullen de Duitsers (maar ook andere EU landen) tot massale productie over moeten gaan, en dan ook acuut. Dus overnight beslissen welke fabrieken sluiten en welke extra resources gaan krijgen voor de oorlogseconomie.
Er is eigenlijk al geen tijd meer voor vergadering als je uitgangspunt is dat USA zich terugtrekt i.c.m. een sterk Rusland.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 00:40:23 #267
236264 crew  capricia
pi_216872952
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:39 schreef Terecht het volgende:
Extra uitzending van the rest is politics, wmb één van de beste Britse podcasts over politiek. Hun analyse nav is zeer zeer somber. Vanaf 18:34 schetst Rory een vrij inktzwart scenario van wat er zou kunnen gebeuren. Als de VS Starlink, hun spionagesatellieten en het gebruik van Amerikaans materiaal niet langer toelaten dan zou Poetin weleens heel Oekraine kunnen veroveren in de komende 18-24 maanden omdat Europa domweg de capaciteiten niet heeft en het zolang duurt voordat Europa iets dergelijks kan leveren. Volgens Boekestijn en de Wijk kost het 2 tot 4 jaar voor Europa om de satellietcapaciteiten van de VS te vervangen.
Dank voor het delen.

Dure ontmoeting voor Zelensky was dit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216872957
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat is niet alle internet in Italie toch, alleen een deel via StarLink? En ze werken volgens haar aan hun eigen systeem: Italy working on alternative to Musk's Starlink, minister says, wat me erg verstandig lijkt.
Mmm, en het eindproduct gratis aan Oekraine schenken, en die Musk met zijn X-starlink eruit knikkeren daar.
Beetje te diep in de mooie ogen van Melloni gekeken. Ik hoop dat het zo gaat.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 00:42:19 #269
236264 crew  capricia
pi_216872967
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Starmer is vooral bezig met een charme offensiefje om de Britten weer wat bij de EU te krijgen.

Ik zou vooral geen hele grote coalities sluiten. Maar een kleine kerngroep aanhouden van Duitsland, Frankrijk en Polen. Slagvaardigheid is belangrijker dan 100% eendracht.
Maar de kaarten zijn zonder de USA bijzonder slecht geschud. De Russen gaan dit langzaam winnen. Als je toch nog richting een remise wil gaan zullen de Duitsers (maar ook andere EU landen) tot massale productie over moeten gaan, en dan ook acuut. Dus overnight beslissen welke fabrieken sluiten en welke extra resources gaan krijgen voor de oorlogseconomie.
Er is eigenlijk al geen tijd meer voor vergadering als je uitgangspunt is dat USA zich terugtrekt i.c.m. een sterk Rusland.
Denk dat Zelensky op moet stappen. Dat is de enige uitweg.
En dan hopen dat de VS nog even door blijft steunen. En zijn opvolger nieuw elan naar de tafel brengt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:43:35 #270
305421 Infinitism
Wie Ben Jij?
pi_216872977
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:28 schreef snabbi het volgende:
interview op Foxnews van Zelensky.
link
"The Universe is not only stranger then we have imagined, It may be stranger then we cán imagine..."
pi_216872980
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:42 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan hopen dat de VS nog even door blijft steunen. En zijn opvolger nieuw elan naar de tafel brengt.
Hoe naief, de opvolger gaat dansen naar de pijpen van Putin. Democratie is failliet.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:43:52 #272
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216872981
Dus Poetin en Xi zien nu de breuk tussen de VS en Europa gebeuren.

#FallingApart

zaterdag 1 maart 2025 @ 00:44:17 #273
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_216872985
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank voor het delen.

Dure ontmoeting voor Zelensky was dit.
Ja. Ik snap de steun voor Zelensky in deze topicreeks voor zijn optreden in het witte huis dan ook niet zo goed. Zelensky heeft zich van de leg laten brengen door Vance en Trump en zijn eigen glazen ingegooid. Ja het was vernederend wat Trump en Vance deden, maar nu gooit hij het voortbestaan van zijn land te grabbel.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:44:48 #274
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216872989
quote:

[..]
Hoe komt die opvolger daar dan als ze geen verkiezingen kunnen houden.
Want het wetboek ken ik ook
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 00:45:48 #275
236264 crew  capricia
pi_216873000
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoe naief, de opvolger gaat dansen naar de pijpen van Putin. Democratie is failliet.
Als de VS nu alle steun intrekt is er straks geen vrij Oekraïne meer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:45:57 #276
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873001
quote:
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:46:24 #277
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216873006
Onwerkelijk. Wat een ontzettende klootzakken zijn het. En maar over zichzelf praten. Niet te geloven. :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 00:46:34 #278
236264 crew  capricia
pi_216873007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:44 schreef Terecht het volgende:

[..]
Ja. Ik snap de steun voor Zelensky in deze topicreeks voor zijn optreden in het witte huis dan ook niet zo goed. Zelensky heeft zich van de leg laten brengen door Vance en Trump en zijn eigen glazen ingegooid. Ja het was vernederend wat Trump en Vance deden, maar nu gooit hij het voortbestaan van zijn land te grabbel.
Iedereen heeft een rol gehad, in wat hier gebeurde. Ook Zelensky.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216873011
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:13 schreef FYazz het volgende:

[..]
Het tijdperk van de feitenvrije wereld. Waar geschiedenis en wetenschap niet meer bestaan, want dat waren ook maar gewoon 'meningen' ...
De Drie van de Balie voegden daar bij wijze van grap (?) ook de Nederlandse rechtsstaat bij? In een feitenvrije wereld bestaat geen humor. Alleen maar oorlog, verdriet en verderf.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 00:47:39 #280
236264 crew  capricia
pi_216873017
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:44 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Hoe komt die opvolger daar dan als ze geen verkiezingen kunnen houden.
Als ie een hartaanval zou krijgen zullen ze toch ook wel een methode voor een opvolger hebben?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216873023
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:39 schreef Terecht het volgende:
Extra uitzending van the rest is politics, wmb één van de beste Britse podcasts over politiek. Hun analyse nav het debacle in de oval office is zeer zeer somber. Vanaf 18:34 schetst Rory een vrij inktzwart scenario van wat er zou kunnen gebeuren. Als de VS Starlink, hun spionagesatellieten en het gebruik van Amerikaans materiaal niet langer toelaten dan zou Poetin weleens heel Oekraine kunnen veroveren in de komende 18-24 maanden omdat Europa domweg de capaciteiten niet heeft en het zolang duurt voordat Europa iets dergelijks kan leveren. Volgens Boekestijn en de Wijk kost het 2 tot 4 jaar voor Europa om de satellietcapaciteiten van de VS te vervangen.
Moeten ze doen. Dat is het einde van de Amerikaanse export wapenindustrie. Starlink is bijvoorbeeld voor Oekraïne betaald door Polen. Zonder andere landen die investeren in een opvolger van systemen als de f35 is de kans klein dat de VS op eigen houtje de voorsprong in tech gaat behouden.
pi_216873026
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb gekeken, en waar het ontspoorde is het moment waarop Zelensky voor de tweede keer duidelijk maakte dat Poetin zich niet aan afspraken houdt en er dus veiligheidsgaranties nodig zijn.
Op dat moment begint Vance hem aan te vallen door te stellen dat Zelensky niet respectvol is
Zelensky krijgt vervolgens niet meer de gelegenheid om het uit te leggen en krijgt de volle laag.

En dat was einde van de peace deal.

Het lijkt erop alsof Vance en Trump dit opzettelijk hebben laten ontsporen.
Nogal wiedes, omdat de Trump regering geen zin heeft om Oekraïne te helpen, geen zin heeft er wapens heen te sturen, en ook geen zin heeft in die mineralendeal, wat maar een lege huls is.
Ze willen de handen van dat land aftrekken en daar zijn ze al een paar jaar stellig in. En elk excuus wordt natuurlijk aangegrepen.
pi_216873029
Ik vond vox (altijd pro Trump en uitermate rechts) behoorlijk mild in het interview met Zelensky, ze lieten hem goed uitleggen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:48:54 #284
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216873030
quote:

[..]
Zelensky moet morgen nederig opbellen en excuses aanbieden aan Trump om dit probleem op te lossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat Trump dit wil oplossen. Wel op zijn manier. Maar toch.
Maar er is een soort van alles of niets gedachte bij deze oorlog. Of Rusland trekt zich volledig terug, of doorvechten tot sint juttemis. Dat laatste gaat USA dus niet doen -Trump is heel duidelijk- en wij EU zouden dat misschien wel willen maar zijn daar blijkbaar niet toe bereid.

Ik denk dat het spoor volgen van Trump verstandig is. In de komende 4 jaar zullen de Russen hun bek wel houden en in de tussentijd zorgen dat je je voordeur nu WEL goed dicht hebt.

...

Wacht ik vergeet wat..
En wij moeten ook stoppen met provoceren. Dus geen Russisch afschaffen in Estland, beïnvloeden van social media in Rusland. Etc etc etc.

Maar voorlopig wil men of 100.000.000 of men wil met niks eindigen. Ik kies in dat geval voor 50.000.000
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216873037
quote:

[ x ]
Wat heeft Trump dan aangekondigd dat hij zou sturen wat hij nu niet gaat doen?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:49:29 #286
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873038
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Iedereen heeft een rol gehad, in wat hier gebeurde. Ook Zelensky.
Ach kom op nou. Het enige wat Trump wilde is Zelensky en Oekraine uitkleden. Voor de rest interesseert het hem geen reet.

Ook dat hele dramastukje iedere keer "Oh god oh god, al die mensen die sterven :') laten we maar snel een deal sluiten >:) "

Het lijkt bijna wel of je naar een soort fragment uit de Shining zit te kijken of zo.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:50:14 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216873041
Oek heeft stock voor circa 3 maanden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:50:22 #288
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216873043
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:44 schreef Terecht het volgende:

[..]
Gezien alle uitlatingen van Trump over Zelensky en Oekraïne de afgelopen jaren en laatste weken was het ook maar de vraag wat voor garanties een deal echt hadden opgeleverd.

Trump kon na de scène niet meer achter de schermen als een echte geopoliticus alsnog gewoon een deal sluiten. Zij ego zat hem in de weg en dus gooide hij hem eruit. Vorige week noemde hij Zelensky nog een dictator. Zijn woord is niks waard blijkt maar weer.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_216873044
quote:

[..]
Lijkt me juist een hele realistische uitkomst van dit. Oekraïne heeft de steun van de VS nodig, Trump wil een """'win"""'. Dan stapt Zelensky op en neemt de voorzitter van het parlement of wie ook de opvolger is het over
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:50:29 #290
36431 bleiblei
pi_216873046
quote:

[..]
Dat is alleen maar uitstellen van pijn. SomsVaak helpt pijn om besluiten op andere punten te versnellen.

En andersom als het niet pijn genoeg doet, laat je het etteren tot het te laat is.
pi_216873047
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Moeten ze doen. Dat is het einde van de Amerikaanse export wapenindustrie. Starlink is bijvoorbeeld voor Oekraïne betaald door Polen. Zonder andere landen die investeren in een opvolger van systemen als de f35 is de kans klein dat de VS op eigen houtje de voorsprong in tech gaat behouden.
Zat net daarover te denken over de F35, dat wordt dan wel een probleem (drukmiddel etc).
pi_216873052
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Als de VS nu alle steun intrekt is er straks geen vrij Oekraïne meer.
Dat zal wel meevallen. Want hoe wil Rusland een land gaan bezetten wat niet bezet wilt worden dat wordt een smerige guerrilla oorlog. Dat kan Rusland helemaal niet aan. Daarvoor zijn er door een revolutie al 2 keer een Pro-Russische regime afgezet in Oekraïne. Oekraïne zal zich niet snel laten bezetten. Het enige wat we vandaag hebben gezien is dat de VS zich vervreemd van zijn traditionele bondgenoten. Iets wat nu de wereld in schok brengt maar op langer termijn de VS enorme schade aanbrengt.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:52:25 #293
36431 bleiblei
pi_216873061
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen. Want hoe wil Rusland een land gaan bezetten wat niet bezet wilt worden dat wordt een smerige guerrilla oorlog. Dat kan Rusland helemaal niet aan. Daarvoor zijn er door een revolutie al 2 keer een Pro-Russische regime afgezet in Oekraïne. Oekraïne zal zich niet snel laten bezetten. Het enige wat we vandaag hebben gezien is dat de VS zich vervreemd van zijn traditionele bondgenoten. Iets wat nu de wereld in schok brengt maar op langer termijn de VS enorme schade aanbrengt.
Precies dat! Dit gaat de VS op de lange termijn (lees, 1 tot 3 jaar) onherstelbaar veel schade aanrichten. Schade nu is nog te herstellen (hetzij niet door Trump en Vance). Maar binnen 3 jaar heeft dit een onomkeerbaar effect.
pi_216873066
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:50 schreef Watashiwa het volgende:

[..]
Zat net daarover te denken over de F35, dat wordt dan wel een probleem (drukmiddel etc).
Twee kanten op. Europa heeft grote orders geplaatst, die kunnen ook weer teruggedraaid worden.

Fransen en Zweden verkopen ook vliegtuigen en ze vinden het vast niet erg om hun nog te bouwen onderzeeboten met Franse raketten uit te rusten ipv de Amerikaanse pijlen.
pi_216873070
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Precies dat! Dit gaat de VS op de lange termijn (lees, 1 tot 3 jaar) onherstelbaar veel schade aanrichten.
Maak daar maar de afgelopen zes weken van. De positie van leider van de vrije wereld zijn ze kwijt. Natuurlijk, ze kunnen zich opstellen als schurkenstaat, maar daarmee bereik je ook weinig.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:54:19 #296
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873071
With an ally like that you don't need enemies.
pi_216873073
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zelensky moet morgen nederig opbellen en excuses aanbieden aan Trump om dit probleem op te lossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat Trump dit wil oplossen. Wel op zijn manier. Maar toch.
Maar er is een soort van alles of niets gedachte bij deze oorlog. Of Rusland trekt zich volledig terug, of doorvechten tot sint juttemis. Dat laatste gaat USA dus niet doen -Trump is heel duidelijk- en wij EU zouden dat misschien wel willen maar zijn daar blijkbaar niet toe bereid.

Ik denk dat het spoor volgen van Trump verstandig is. In de komende 4 jaar zullen de Russen hun bek wel houden en in de tussentijd zorgen dat je je voordeur nu WEL goed dicht hebt.

...

Wacht ik vergeet wat..
En wij moeten ook stoppen met provoceren. Dus geen Russisch afschaffen in Estland, beïnvloeden van social media in Rusland. Etc etc etc.

Maar voorlopig wil men of 100.000.000 of men wil met niks eindigen. Ik kies in dat geval voor 50.000.000
Op basis van wat we zien heb ik weinig vertrouwen dat Trump het kan oplossen. Geeft niet bepaald de indruk een diplomatieke guru te zijn, maar eerder een simpel figuur eigenlijk. Hij wil toch geen veiligheidsgaranties geven? Dus wat is het hele punt dan van die deal?
pi_216873077
quote:

[..]
Dit idd...

Schaakmat!
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:56:45 #299
36431 bleiblei
pi_216873086
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:43 schreef Tengano het volgende:
Dus Poetin en Xi zien nu de breuk tussen de VS en Europa gebeuren.

#FallingApart

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Jep, dankzij het Amerikaanse vermogen om uit 340miljoen inwoners toch iemand te kiezen die tot de 0.00001 promille van de minst ongeschikte Amerikanen hoort. En dan geef ik toe dat er vanuit de andere kant niet bepaald de sterkste (understatement) concurrenten zijn opgesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')