abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:45:57 #276
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873001
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:42 schreef capricia het volgende:
Denk dat Zelensky op moet stappen. Dat is de enige uitweg.
En dan hopen dat de VS nog even door blijft steunen. En zijn opvolger nieuw elan naar de tafel brengt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:46:24 #277
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216873006
Onwerkelijk. Wat een ontzettende klootzakken zijn het. En maar over zichzelf praten. Niet te geloven. :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 00:46:34 #278
236264 crew  capricia
pi_216873007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:44 schreef Terecht het volgende:

[..]
Ja. Ik snap de steun voor Zelensky in deze topicreeks voor zijn optreden in het witte huis dan ook niet zo goed. Zelensky heeft zich van de leg laten brengen door Vance en Trump en zijn eigen glazen ingegooid. Ja het was vernederend wat Trump en Vance deden, maar nu gooit hij het voortbestaan van zijn land te grabbel.
Iedereen heeft een rol gehad, in wat hier gebeurde. Ook Zelensky.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216873011
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:13 schreef FYazz het volgende:

[..]
Het tijdperk van de feitenvrije wereld. Waar geschiedenis en wetenschap niet meer bestaan, want dat waren ook maar gewoon 'meningen' ...
De Drie van de Balie voegden daar bij wijze van grap (?) ook de Nederlandse rechtsstaat bij? In een feitenvrije wereld bestaat geen humor. Alleen maar oorlog, verdriet en verderf.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 00:47:39 #280
236264 crew  capricia
pi_216873017
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:44 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Hoe komt die opvolger daar dan als ze geen verkiezingen kunnen houden.
Als ie een hartaanval zou krijgen zullen ze toch ook wel een methode voor een opvolger hebben?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216873023
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:39 schreef Terecht het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Extra uitzending van the rest is politics, wmb één van de beste Britse podcasts over politiek. Hun analyse nav het debacle in de oval office is zeer zeer somber. Vanaf 18:34 schetst Rory een vrij inktzwart scenario van wat er zou kunnen gebeuren. Als de VS Starlink, hun spionagesatellieten en het gebruik van Amerikaans materiaal niet langer toelaten dan zou Poetin weleens heel Oekraine kunnen veroveren in de komende 18-24 maanden omdat Europa domweg de capaciteiten niet heeft en het zolang duurt voordat Europa iets dergelijks kan leveren. Volgens Boekestijn en de Wijk kost het 2 tot 4 jaar voor Europa om de satellietcapaciteiten van de VS te vervangen.
Moeten ze doen. Dat is het einde van de Amerikaanse export wapenindustrie. Starlink is bijvoorbeeld voor Oekraïne betaald door Polen. Zonder andere landen die investeren in een opvolger van systemen als de f35 is de kans klein dat de VS op eigen houtje de voorsprong in tech gaat behouden.
pi_216873026
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb gekeken, en waar het ontspoorde is het moment waarop Zelensky voor de tweede keer duidelijk maakte dat Poetin zich niet aan afspraken houdt en er dus veiligheidsgaranties nodig zijn.
Op dat moment begint Vance hem aan te vallen door te stellen dat Zelensky niet respectvol is
Zelensky krijgt vervolgens niet meer de gelegenheid om het uit te leggen en krijgt de volle laag.

En dat was einde van de peace deal.

Het lijkt erop alsof Vance en Trump dit opzettelijk hebben laten ontsporen.
Nogal wiedes, omdat de Trump regering geen zin heeft om Oekraïne te helpen, geen zin heeft er wapens heen te sturen, en ook geen zin heeft in die mineralendeal, wat maar een lege huls is.
Ze willen de handen van dat land aftrekken en daar zijn ze al een paar jaar stellig in. En elk excuus wordt natuurlijk aangegrepen.
pi_216873029
Ik vond vox (altijd pro Trump en uitermate rechts) behoorlijk mild in het interview met Zelensky, ze lieten hem goed uitleggen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:48:54 #284
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216873030
quote:

[..]
En dan hopen dat de VS nog even door blijft steunen. En zijn opvolger nieuw elan naar de tafel brengt.
Zelensky moet morgen nederig opbellen en excuses aanbieden aan Trump om dit probleem op te lossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat Trump dit wil oplossen. Wel op zijn manier. Maar toch.
Maar er is een soort van alles of niets gedachte bij deze oorlog. Of Rusland trekt zich volledig terug, of doorvechten tot sint juttemis. Dat laatste gaat USA dus niet doen -Trump is heel duidelijk- en wij EU zouden dat misschien wel willen maar zijn daar blijkbaar niet toe bereid.

Ik denk dat het spoor volgen van Trump verstandig is. In de komende 4 jaar zullen de Russen hun bek wel houden en in de tussentijd zorgen dat je je voordeur nu WEL goed dicht hebt.

...

Wacht ik vergeet wat..
En wij moeten ook stoppen met provoceren. Dus geen Russisch afschaffen in Estland, beïnvloeden van social media in Rusland. Etc etc etc.

Maar voorlopig wil men of 100.000.000 of men wil met niks eindigen. Ik kies in dat geval voor 50.000.000
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 00:49:29 #285
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216873037
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:36 schreef capricia het volgende:
Daar gaan we al. De VS gaat het licht uitdoen in Oekraïne.

[ x ]
Wat heeft Trump dan aangekondigd dat hij zou sturen wat hij nu niet gaat doen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:49:29 #286
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873038
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Iedereen heeft een rol gehad, in wat hier gebeurde. Ook Zelensky.
Ach kom op nou. Het enige wat Trump wilde is Zelensky en Oekraine uitkleden. Voor de rest interesseert het hem geen reet.

Ook dat hele dramastukje iedere keer "Oh god oh god, al die mensen die sterven :') laten we maar snel een deal sluiten >:) "

Het lijkt bijna wel of je naar een soort fragment uit de Shining zit te kijken of zo.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:50:14 #287
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216873041
Oek heeft stock voor circa 3 maanden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:50:22 #288
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216873043
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:44 schreef Terecht het volgende:

[..]
Ja. Ik snap de steun voor Zelensky in deze topicreeks voor zijn optreden in het witte huis dan ook niet zo goed. Zelensky heeft zich van de leg laten brengen door Vance en Trump en zijn eigen glazen ingegooid. Ja het was vernederend wat Trump en Vance deden, maar nu gooit hij het voortbestaan van zijn land te grabbel.
Gezien alle uitlatingen van Trump over Zelensky en Oekraïne de afgelopen jaren en laatste weken was het ook maar de vraag wat voor garanties een deal echt hadden opgeleverd.

Trump kon na de scène niet meer achter de schermen als een echte geopoliticus alsnog gewoon een deal sluiten. Zij ego zat hem in de weg en dus gooide hij hem eruit. Vorige week noemde hij Zelensky nog een dictator. Zijn woord is niks waard blijkt maar weer.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_216873044
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoe naief, de opvolger gaat dansen naar de pijpen van Putin. Democratie is failliet.
Lijkt me juist een hele realistische uitkomst van dit. Oekraïne heeft de steun van de VS nodig, Trump wil een """'win"""'. Dan stapt Zelensky op en neemt de voorzitter van het parlement of wie ook de opvolger is het over
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:50:29 #290
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216873046
quote:

[..]
Dat is alleen maar uitstellen van pijn. SomsVaak helpt pijn om besluiten op andere punten te versnellen.

En andersom als het niet pijn genoeg doet, laat je het etteren tot het te laat is.
pi_216873047
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Moeten ze doen. Dat is het einde van de Amerikaanse export wapenindustrie. Starlink is bijvoorbeeld voor Oekraïne betaald door Polen. Zonder andere landen die investeren in een opvolger van systemen als de f35 is de kans klein dat de VS op eigen houtje de voorsprong in tech gaat behouden.
Zat net daarover te denken over de F35, dat wordt dan wel een probleem (drukmiddel etc).
pi_216873052
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Als de VS nu alle steun intrekt is er straks geen vrij Oekraïne meer.
Dat zal wel meevallen. Want hoe wil Rusland een land gaan bezetten wat niet bezet wilt worden dat wordt een smerige guerrilla oorlog. Dat kan Rusland helemaal niet aan. Daarvoor zijn er door een revolutie al 2 keer een Pro-Russische regime afgezet in Oekraïne. Oekraïne zal zich niet snel laten bezetten. Het enige wat we vandaag hebben gezien is dat de VS zich vervreemd van zijn traditionele bondgenoten. Iets wat nu de wereld in schok brengt maar op langer termijn de VS enorme schade aanbrengt.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:52:25 #293
36431 bleiblei
pi_216873061
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen. Want hoe wil Rusland een land gaan bezetten wat niet bezet wilt worden dat wordt een smerige guerrilla oorlog. Dat kan Rusland helemaal niet aan. Daarvoor zijn er door een revolutie al 2 keer een Pro-Russische regime afgezet in Oekraïne. Oekraïne zal zich niet snel laten bezetten. Het enige wat we vandaag hebben gezien is dat de VS zich vervreemd van zijn traditionele bondgenoten. Iets wat nu de wereld in schok brengt maar op langer termijn de VS enorme schade aanbrengt.
Precies dat! Dit gaat de VS op de lange termijn (lees, 1 tot 3 jaar) onherstelbaar veel schade aanrichten. Schade nu is nog te herstellen (hetzij niet door Trump en Vance). Maar binnen 3 jaar heeft dit een onomkeerbaar effect.
pi_216873066
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:50 schreef Watashiwa het volgende:

[..]
Zat net daarover te denken over de F35, dat wordt dan wel een probleem (drukmiddel etc).
Twee kanten op. Europa heeft grote orders geplaatst, die kunnen ook weer teruggedraaid worden.

Fransen en Zweden verkopen ook vliegtuigen en ze vinden het vast niet erg om hun nog te bouwen onderzeeboten met Franse raketten uit te rusten ipv de Amerikaanse pijlen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 00:54:09 #295
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216873070
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Precies dat! Dit gaat de VS op de lange termijn (lees, 1 tot 3 jaar) onherstelbaar veel schade aanrichten.
Maak daar maar de afgelopen zes weken van. De positie van leider van de vrije wereld zijn ze kwijt. Natuurlijk, ze kunnen zich opstellen als schurkenstaat, maar daarmee bereik je ook weinig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:54:19 #296
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216873071
With an ally like that you don't need enemies.
pi_216873073
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zelensky moet morgen nederig opbellen en excuses aanbieden aan Trump om dit probleem op te lossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat Trump dit wil oplossen. Wel op zijn manier. Maar toch.
Maar er is een soort van alles of niets gedachte bij deze oorlog. Of Rusland trekt zich volledig terug, of doorvechten tot sint juttemis. Dat laatste gaat USA dus niet doen -Trump is heel duidelijk- en wij EU zouden dat misschien wel willen maar zijn daar blijkbaar niet toe bereid.

Ik denk dat het spoor volgen van Trump verstandig is. In de komende 4 jaar zullen de Russen hun bek wel houden en in de tussentijd zorgen dat je je voordeur nu WEL goed dicht hebt.

...

Wacht ik vergeet wat..
En wij moeten ook stoppen met provoceren. Dus geen Russisch afschaffen in Estland, beïnvloeden van social media in Rusland. Etc etc etc.

Maar voorlopig wil men of 100.000.000 of men wil met niks eindigen. Ik kies in dat geval voor 50.000.000
Op basis van wat we zien heb ik weinig vertrouwen dat Trump het kan oplossen. Geeft niet bepaald de indruk een diplomatieke guru te zijn, maar eerder een simpel figuur eigenlijk. Hij wil toch geen veiligheidsgaranties geven? Dus wat is het hele punt dan van die deal?
pi_216873077
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoe naief, de opvolger gaat dansen naar de pijpen van Putin. Democratie is failliet.
Dit idd...

Schaakmat!
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:56:45 #299
36431 bleiblei
pi_216873086
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:43 schreef Tengano het volgende:
Dus Poetin en Xi zien nu de breuk tussen de VS en Europa gebeuren.

#FallingApart

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Jep, dankzij het Amerikaanse vermogen om uit 340miljoen inwoners toch iemand te kiezen die tot de 0.00001 promille van de minst ongeschikte Amerikanen hoort. En dan geef ik toe dat er vanuit de andere kant niet bepaald de sterkste (understatement) concurrenten zijn opgesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')