SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ik heb genoeg zien verdwijnen op fok, zelfs complete topic(reeksen).quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Een aantal users in dit topic zullen zich moeten gaan beseffen dat wat op internet staat, er voor altijd staat.
We hebben het nu over de situatie zonder dat de VS steunt. Dat is zo wezenlijk anders…quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:52 schreef RamboDirk het volgende: [..] Vent ze kunnen nu al geen meerdere fronten aan en hun eigen grondgebied wordt overlopen
en dan doen ze het ook nog op de vuile manier en ook dat lukt niet.
Artikel 5 bestaat niet meer, dat zag je ook weer in de reactie van Trump op de vraag over de Baltische staten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:51 schreef theunderdog het volgende: [..] Ja. Oekraine. Maar die zijn zowel geen EU als geen NAVO lid. Tja tja...
Ehh, wanneer kijkt een land er "neutraal" naar? Zwitserland ofzo?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik lees op NOS alleen maar dat heel Europa Zelesky steunt.
Hoe zit dat buiten de EU, wie steunen de landen die er neutraal naar kijken?
Ik ben bang dat de meesten niet eens de grappige edgelord met ragebait willen uithangen, ze menen het echt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Onder andere. Zeker met ai in opkomst.
De tijd van de grappige edgelord uithangen is voorbij. Dit is menens.
De waarheid blijft dat er een mobilisatie heeft plaatsgevonden, wat volgens Vem niet kan omdat het geen formele oorlog is.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:18 schreef phpmystyle het volgende: [..] Nee. De waarheid is de waarheid. Rusland beschikt over miljoenen niet ingezette dienstplichtigen. Nu zijn het slechts contractsoldiers.
En toch is dat terug te vinden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik heb genoeg zien verdwijnen op fok, zelfs complete topic(reeksen).
Niks verdwijnt echt op het internetquote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik maak me daar nu geen zorgen over. De EU staat bijna volledig achter Oekrane. Verder kunnen we Trump en de VS beter even zoveel mogelijk links laten liggen en het zelf gaan doen. Als een liefde die bekoeld is, doorgaan met het leven.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:56 schreef theunderdog het volgende: Maar goed. Oekraine heeft nu wel echt een probleem. Het is echt sterk de vraag in hoeverre wij Oekraine nog kunnen steunen, zodat ze het kunnen volhouden tegen Rusland. En dan is het ook nog de vraag of Europese landen het de kosten waard vinden. Want geld moet altijd ergens vandaan komen.
Daarom is het een Europees belang dat Rusland niet kan winnen. Of dat op zijn minst Oekrane kan door vechten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:49 schreef VEM2012 het volgende: [..] Ja, maar wel te laat om Oekrane nu alleen te steunen zonder de VS. Dat is het probleem. Dat Europa over 4 jaar Rusland wel aankan, ok. Misschien (daarvoor moet er nog veel gebeuren en zo doortastend is Europa niet). Maar als de VS echt de handen aftrekt van Europa, dan zie ik Rusland wel Knigsberg aansluiten aan Rusland. Een corridor. En feitelijk een aanval op de Navo.
Maakt voor de uitkomst niet uit natuurlijkquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de meesten niet eens de grappige edgelord met ragebait willen uithangen, ze menen het echt.
Hoe dan? Wil de Marcel Roubos topics nog weleens doorlezenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En toch is dat terug te vinden.
Nee. Artikel 5 bestaat prima. Alleen is Trump onbetrouwbaar. je maakt Amerirka veel te belangrijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Artikel 5 bestaat niet meer, dat zag je ook weer in de reactie van Trump op de vraag over de Baltische staten.
Het maar goed dat we in de jaren 30 en 40 geen internet haddenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maakt voor de uitkomst niet uit natuurlijk
Dit is echt naief. Sorry, hoor.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik maak me daar nu geen zorgen over. De EU staat bijna volledig achter Oekrane. Verder kunnen we Trump en de VS beter even zoveel mogelijk links laten liggen en het zelf gaan doen. Als een liefde die bekoeld is, doorgaan met het leven.
Nou wie er nu gelijk heeft in de discussie, Trump of Zelensky.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ehh, wanneer kijkt een land er "neutraal" naar? Zwitserland ofzo?
Omdat je niet wil dat een land dat liever met de vijand meevecht in je alliantie zit.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Artikel 5 bestaat prima. Alleen is Trump onbetrouwbaar. je maakt Amerirka veel te belangrijk.
We hebben een fantastische militaire samenwerkingsverband, waar nu een heel dwars gaat liggen. Dan rotten die toch op? waar in vredesnaam helemaal beginnen aan een soort nieuwe alliantie.
Eens. Kijken of er in 2028 een fatsoenlijke president het stokje overneemt en dan kunnen zij beginnen met initiatief tonen in het terugwinnen van het vertrouwenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik maak me daar nu geen zorgen over. De EU staat bijna volledig achter Oekrane. Verder kunnen we Trump en de VS beter even zoveel mogelijk links laten liggen en het zelf gaan doen. Als een liefde die bekoeld is, doorgaan met het leven.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarom is het ineens een probleem wat hier besproken wordt en staat op internet?
Dan blijft Rusland nog altijd een gemankeerd leger hoor dat is niet veranderd.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We hebben het nu over de situatie zonder dat de VS steunt. Dat is zo wezenlijk anders…
Daar is het te laat voor. Dat vertrouwen is de komende twintig jaar -minstens- wel weg.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eens. Kijken of er in 2028 een fatsoenlijke president het stokje overneemt en dan kunnen zij beginnen met initiatief tonen in het terugwinnen van het vertrouwen
Waar valt dat antwoord precies terug te zien?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Artikel 5 bestaat niet meer, dat zag je ook weer in de reactie van Trump op de vraag over de Baltische staten.
Zolang zelfs ministers ogenschijnlijk zonder grote consequenties het gewenste Kremlinnarratief kunnen nawauwelen vrees ik dat er vooralsnog weinig gaat gebeuren met prorussische topicderailers.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maakt voor de uitkomst niet uit natuurlijk
Turkije (2e grootste NAVO leger) steunt Oekrane.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik lees op NOS alleen maar dat heel Europa Zelesky steunt.
Hoe zit dat buiten de EU, wie steunen de landen die er neutraal naar kijken?
Oh. ja, gok dat hij het heeft over sommige pro-Rusland figuren hier. Ben het met hem eens.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar heeft Straatcommando het over.
Geen idee. Ik vermoed dat de meeste Amerikanen hier ook niet zo blij mee zijn allemaal.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar is het te laat voor. Dat vertrouwen is de komende twintig jaar -minstens- wel weg.
Maar even los van wie je steunt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:04 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Turkije (2e grootste NAVO leger) steunt Oekrane.
Nou we zullen zien of er massale protesten komen...quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vermoed dat de meeste Amerikanen hier ook niet zo blij mee zijn allemaal.
Mwah dat weet ik niet. Een deel van de Republikeinse kant gaat nu al diep door het stof.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar is het te laat voor. Dat vertrouwen is de komende twintig jaar -minstens- wel weg.
nee dat gaat hem niet worden , dat kan niet , deze NAVO conferentie gaat over 99% oekraine en voorbereidng op die oorlog met hulp van NAVOquote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niets daarvan. Gewoon binnen de NAVO. Amerika mag zelf opwieberen als ze dat willen.
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:05 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar even los van wie je steunt.
Wie had nou de beste argumenten in deze discussie/'ruzie' vandaag? En is de eckte winnaar van het debat.
Considering, dus gaat toch niet gebeurenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit was gewoon allemaal vooropgezet.
En zelfs van die tijd weten we nog relatief veel.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Het maar goed dat we in de jaren 30 en 40 geen internet hadden
En dan als een lompe olifant in een porselein kast met Europa overleggen en dan daar de NAVO troepen weghalen...quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
voor wie, voor poetin?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah dat weet ik niet. Een deel van de Republikeinse kant gaat nu al diep door het stof.
[/quote]quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat gaat hem niet worden , dat kan niet , deze NAVO conferentie gaat over 99% oekraine en voorbereidng op die oorlog met hulp van NAVO
USA is er al klaar mee
Oekraine hoort erbij
NAVO opheffen , nieuw defensie UNIE zonder hongarije, slowakije , en Slovenie .
USA hoeft niet te komen in Juni, scheelt een hele hoop drukte in juni
Maar over een tijdje gaan ook die verraders online.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Het maar goed dat we in de jaren 30 en 40 geen internet hadden
quote:The mayor of Kharkiv just wrote:
"A strike on a medical facility with people inside. There is a fire at the site of the hit".
That's how Russia wants peace.
https://bsky.app/profile/poliakova.bsky.social/post/3ljbesrby422l
Meesterzet hoor.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat is inderdaad een van de volgende stappen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:06 schreef Momo het volgende:
[..]
En dan als een lompe olifant in een porselein kast met Europa overleggen en dan daar de NAVO troepen weghalen...
Denk aan de kinderen!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En geen pak droeg. Net als bij de mafia bazen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Komt omdat Zelensky niet genoeg respect toonde.
Poetler op een presenteerblaadje en met een strik eromheen aanleveren wat hij altijd al wilde hebben.quote:
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waar valt dat antwoord precies terug te zien?
Zullen ze nu eindelijk meer gaan betalen aan defensie?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:33 schreef RotatoR het volgende:
De Belgische regering is ook opvallend pro-Oekrane.
Ruttegod pakt de rekening wel op, hopelijk houden jullie niet van eieren want die kunnen WIJ niet meer betalen straksquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Awww... ik ga mij pas zorgen maken als we hamsters eten terwijl we bevriezen met kerstquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:11 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Ruttegod pakt de rekening wel op, hopelijk houden jullie niet van eieren want die kunnen WIJ niet meer betalen straks
Het verdwijnt in de verkeerde financile zakken, zou een fatsoenlijk mens kunnen beargumenteren.quote:
Zijn gearchiveerd, en daar is goed geld aan verdiend, door de verkeerde personen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoe dan? Wil de Marcel Roubos topics nog weleens doorlezen
Je zit in de VS?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:11 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Ruttegod pakt de rekening wel op, hopelijk houden jullie niet van eieren want die kunnen WIJ niet meer betalen straks
De Baltische staten zijn dus gewoon fucked mocht Putin het op de heupen krijgen, bij deze bevestigd.quote:
Ze hebben eindelijk weer eens een "missionaire" regering. Volgens het regeerakkoord in ieder geval wel?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:11 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Zullen ze nu eindelijk meer gaan betalen aan defensie?
quote:Deze regering investeert in onze veiligheid. Zowel onze civiele als militaire veiligheidsdiensten kunnen de komende legislatuur rekenen op extra middelen. Daarmee komen we ook tegemoet aan internationale engagementen die ons land in het verleden aanging inzake defensie. Als stichtend lid en thuishaven van de NAVO kunnen we het ons niet veroorloven om op dat vlak tekort te schieten.
kans dat USA niet komt of alleen als toeschouwer, of met een heleboel poespas, maar niet serieus gesprekspartnerquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oneens. Kan allemaal prima zoals het al is.
Tja, we zijn er zelf bij.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De Baltische staten zijn dus gewoon fucked mocht Putin het op de heupen krijgen, bij deze bevestigd.
Ach wij Nederlanders gaan gerust paar keer per jaar op vakantie, vuurwerkpakketten kopen van duizenden euros werken maar drie dagen in de week en de lonen sijgen de pan uit.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:11 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
ja de Estonia en Estland kan het wel schudden verderquote:
Wat bedoel je hier precies mee, hoe kun je hier geld aan verdienen en wie doet dit?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:13 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het verdwijnt in de verkeerde financile zakken, zou een fatsoenlijk mens kunnen beargumenteren.
[..]
Zijn gearchiveerd, en daar is goed geld aan verdiend, door de verkeerde personen.
Dan hebben we artikel 42 nog, als Trump het wel stoer lijkt art 5 door de vingers te zien.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja de Estonia en Estland kan het wel schudden verder
Trump en Musk tanken de hele economie terwijl de schaapjes bezig worden gehouden met culture warsquote:
Ja nee. Dat Rusland niet Polen kan innemen is zeker. Maar dat zegt ook niemand.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat Europa zonder de VS kansloos is in een oorlog tegen Rusland is volstrekte onzin. De Baltische Staten verdedigen zal heel lastig zijn, de rest is prima verdedigbaar. De gezamenlijke defensiemacht, zeker met de recente investeringen van de Polen is ruim voldoende om "De Rus" in zijn huidige staat tegen te houden.
De oorlog in Oekraine helpt ons daarbij om de aandacht van Putin te richten op die Oekraine en niet bijvoorbeeld de Baltische staten. Zolang Oekraine wil vechten, moeten wij zorgen voor wapens en munitie, zoveel als we maar kunnen.
Tegelijkertijd nu de Europese industrie deels ombouwen naar defensie is ook geen enkel probleem, mits de wil er is. Die wil groeit enorm met elke idiote set van Trump c.s. En importtarieven gaan daar alleen maar bij helpen. Dan gaan we de staalproductie gewoon in Europees wapentuig stoppen. Sowieso een prima idee.
Kortom, korte termijn is het belangrijk Oekraine te steunen waar we maar kunnen en zorgen dat we een structurele defensie-industrie opbouwen. Lange termijn onze afhankelijkheid met andere werelddelen deels afbouwen. Blijkbaar vindt dom-rechts bekrompen armoede een beter model dan globalistische welvaart. Dat is dan maar zo.
Neeeheeeequote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:16 schreef polderturk het volgende:
Nederland moet morgen beginnen met het bouwen van kernbommen.
Als we NAVO-leden niet eens meer kunnen (of willen) verdedigen zie ik het helaas somber in.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat Europa zonder de VS kansloos is in een oorlog tegen Rusland is volstrekte onzin. De Baltische Staten verdedigen zal heel lastig zijn, de rest is prima verdedigbaar. De gezamenlijke defensiemacht, zeker met de recente investeringen van de Polen is ruim voldoende om "De Rus" in zijn huidige staat tegen te houden.
De oorlog in Oekraine helpt ons daarbij om de aandacht van Putin te richten op die Oekraine en niet bijvoorbeeld de Baltische staten. Zolang Oekraine wil vechten, moeten wij zorgen voor wapens en munitie, zoveel als we maar kunnen.
Tegelijkertijd nu de Europese industrie deels ombouwen naar defensie is ook geen enkel probleem, mits de wil er is. Die wil groeit enorm met elke idiote set van Trump c.s. En importtarieven gaan daar alleen maar bij helpen. Dan gaan we de staalproductie gewoon in Europees wapentuig stoppen. Sowieso een prima idee.
Kortom, korte termijn is het belangrijk Oekraine te steunen waar we maar kunnen en zorgen dat we een structurele defensie-industrie opbouwen. Lange termijn onze afhankelijkheid met andere werelddelen deels afbouwen. Blijkbaar vindt dom-rechts bekrompen armoede een beter model dan globalistische welvaart. Dat is dan maar zo.
Die lijkt ook meer bindend nog dan artikel 5. Al zijn er ook best veel die zeggen dat dit artikel niet gelezen moet worden als een aanval van buitenaf op een land. En in die tijd ook niet met die bedoeling is opgesteld.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:16 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dan hebben we artikel 42 nog, als Trump het wel stoer lijkt art 5 door de vingers te zien.
Technisch gezien is het wisselgeld als je het vergelijkt met een wereldmacht die voor onze ogen z'n grip verliest op de wereld door toedoen van 1 democratisch gekozen leider. Best fascinerend stiekem. Vraag is, wie pakt de baton over. Ik zet mijn geld in ieder geval niet in op Europa (of Rusland. Want ja... Rusland...) en hoop maar het bestequote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De Baltische staten zijn dus gewoon fucked mocht Putin het op de heupen krijgen, bij deze bevestigd.
Het zou al prima zijn als Duitsland dat doet. Dan is de hele Benelux ingesloten door kernmachten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:16 schreef polderturk het volgende:
Nee. Dat slaat nergens op. We hebben Frankrijk en Engeland.quote:
2 comediansquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:22 schreef Tengano het volgende:
Ukranians voted for a comedian, and they got a great leader.
Americans voted for a leader, and they got a comedian.
Huhhhhh? Is Trump van je voetstuk gevallen?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:22 schreef Tengano het volgende:
Ukranians voted for a comedian, and they got a great leader.
Americans voted for a leader, and they got a comedian.
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat slaat nergens op. We hebben Frankrijk en Engeland.
Tegen de tijd dat wij kernwapens hebben ben je jaren en jaren verder, terwijl je je tijd in veel zinnigere dingen had kunnen steken.
Hoe moeilijk is het om kernwapens te bouwen als je al een verrijker in de achtertuin hebt staan? Heb er verder geen verstand van trouwensquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat wij kernwapens hebben ben je jaren en jaren verder, terwijl je je tijd in veel zinnigere dingen had kunnen steken.
Benieuwd wat er nog te bespreken valt.quote:
Meloni is volgens mij nog redelijk close met Trump en coquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Benieuwd wat er nog te bespreken valt.
Polen heeft zich als een kloek al gecommiteerd aan de Baltische staten met bewaking en grens hekquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarom zou het jaren duren hier?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nu allemaal kernwapens willen is echt gestoord. Frankrijk en Engeland zijn immers genoeg om voor de afschrikking van 'mad' te zorgen. Als je het over kernwapens wil hebben, dan zou je moeten focussen op tactische kernwapens. Want daar hebben wij wel tekort aan. Maar zelfs omtrent dat denk ik dat er belangrijkere dingen zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Denk wel dat landen elders op de wereld die bv onder druk van China staan en nu nog gesteund worden door de vs wel anders denken.
Gewoon atoombommen plaatsen/doneren aan de Baltische Staten. Probleem opgelost.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Met de VS en de lui die daar nu de macht hebben valt niet te praten. Verspilde moeite.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, das de grote vraag. Wat gaat er met Taiwan gebeuren. Punt is wel dat als Taiwan valt, de US economie gegarandeerd naar z'n grootje gaat. Zonder chips geen tech-grootmachten, AI en defensie meer. En Intel... tja,quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Denk wel dat landen elders op de wereld die bv onder druk van China staan en nu nog gesteund worden door de vs wel anders denken.
Tijd rekken? Die persmomentjes na zoiets mogen ze verder wat mij betreft wel achterwege laten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die heeft een deal met Musk, heel Itali heeft internet van hem.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Meloni is volgens mij nog redelijk close met Trump en co
Het duurt per definitie jaren. Bij landen die echt bij 0 moeten beginnen tientallenjaren.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou het jaren duren hier?
Alle kennis en materiaal is gewoon in huis.
Ja, om tot een inhoudelijke top te komen zal men eerst in back channels aan de gang moeten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Itali moet maar x doen anders dan zet hij het internet uit straks...quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die heeft een deal met Musk, heel Itali heeft internet van hem.
Kan ook in het nadeel gaan werken voor Itali.
Interessant wel. Hoe snel de maatschappelijke mening om kan slaan (zagen we ook met Covid-19 toen, kunnen we dat nog herinneren?)quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Gewoon atoombommen plaatsen/doneren aan de Baltische Staten. Probleem opgelost.
Nee, natuurlijk niet. Want het land dat de Baltische staten wil binnenvallen heeft waarschijnlijk ook kernwapens. Je krijgt dan dus gewoon dat niemand kernwapens gaat gebruiken, niet dat dat land dan denkt: oohjee, nu kan ik de Baltische staten niet binnenvallen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Gewoon atoombommen plaatsen/doneren aan de Baltische Staten. Probleem opgelost.
goed , het is mislukt , al dan niet uitgeloktquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je de hele bijeenkomst vanaf de start bekijkt dan begint het redelijk sereen en rustig. Trump praat met respect over Oekrane.
Begint dan wat te pochen, dat frustreert Zelensky.
Dan wat over het eindigen, JD Vance nog steeds netjes over diplomatieke oplossingen.
Dan ineens begint Zelensky een discussie met hem, diplomatie werkt niet, de Russen moeten betalen voor alles. Eigenlijk moet de VS de complete oorlog tegen Rusland starten (dat is dan WW3)
Hierna begint de verhitte discussie dat die zich moet inhouden en dankbaar moet zijn. Vandaar gaat het helemaal fout
Opzich heeft hij gelijk hoor maar dit wat noch de tijd noch de plek om zich daarover zo uit te spreken.
Kijk maar vanaf het begin.
Link?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je de hele bijeenkomst vanaf de start bekijkt dan begint het redelijk sereen en rustig. Trump praat met respect over Oekrane.
Dan wat over het eindigen, JD Vance nog steeds netjes over diplomatieke oplossingen.
Dan ineens begint Zelensky een discussie met hem, diplomatie werkt niet, de Russen moeten betalen voor alles. Eigenlijk moet de VS de complete oorlog tegen Rusland starten (dat is dan WW3)
Hierna begint de verhitte discussie dat die zich moet inhouden en dankbaar moet zijn. Vandaar gaat het helemaal fout
Opzich heeft hij gelijk hoor maar dit wat noch de tijd noch de plek om zich daarover zo uit te spreken.
Dat is niet alle internet in Italie toch, alleen een deel via StarLink? En ze werken volgens haar aan hun eigen systeem: Italy working on alternative to Musk's Starlink, minister says, wat me erg verstandig lijkt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die heeft een deal met Musk, heel Itali heeft internet van hem.
Kan ook in het nadeel gaan werken voor Itali.
https://www.reuters.com/t(...)ter-says-2025-02-19/quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is niet alle internet in Italie toch, alleen een deel via StarLink? En ze werken volgens haar aan hun eigen systeem: Italy working on alternative to Musk's Starlink, minister says, wat me erg verstandig lijkt.
Het was vooropgezet. Een manipulatief spel.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja, die link had ik al ... eh ... gelinkt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/t(...)ter-says-2025-02-19/
Of Rusland daartoe in staat is valt te bezien.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Om de reden zoals aangegeven door @:Hexagon
Omdat je dit schreef, heb ik voor de grap het vorige topic door Chatgtp heen gehaald met de vraag welke Russische standpunten hij herkende.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Onder andere. Zeker met ai in opkomst.
De tijd van de grappige edgelord uithangen is voorbij. Dit is menens.
Ah mooi, dat wist ik niet. Bericht is ook pas van een week geleden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, die link had ik al ... eh ... gelinkt.
Dit is wel echt insanequote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat je dit schreef, heb ik voor de grap het vorige topic door Chatgtp heen gehaald met de vraag welke Russische standpunten hij herkende.
Bizar gewoon. Username en betreffende post en analyse krijg je terug.
Het wordt een enge wereld.
Uh. Hoe bedoel je? (oprecht, ik begrijp niet goed wat je hier zegt). Wat herkende chatgpt?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat je dit schreef, heb ik voor de grap het vorige topic door Chatgtp heen gehaald met de vraag welke Russische standpunten hij herkende.
DEI afgeschaft, transgender afgeschaft, USAID ontmantelt, deportatie van migranten, overheid afschalen,...quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:50 schreef Stoorzendert het volgende: [..] Welke dingen precies?! Want het lijkt mij een hoop gebakken lucht. En juist nadelig voor zijn achterban hoor. Zelfde met die 'tariff's'. Kost de Amerikanen een hoop geld hoor
Screenshot van de analyse? Anoniem dan hequote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Chatgpt wist de Russische standpunten uit de thread te vissen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh. Hoe bedoel je? (oprecht, ik begrijp niet goed wat je hier zegt). Wat herkende chatgpt?
Dat kan je niet echt een journalist noemen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:33 schreef Tengano het volgende:
Die vraag van die journalist ook "Waarom loop je er hier zo bij met zo'n trui aan, kon je niks fatsoenlijks aantrekken voor de Oval Office"![]()
Zelensky "Volgende keer als er vrede is kom ik in pak, en dan wss niet met zo'n goedkoop vodje als wat jij nou aanhebt."
Ja. Maar wat is daar 'eng' aan? is toch ook nogal overduidelijk? bedoel jij en ik kunnen dat ook, dus chatgpt helemaal. Want die heeft veel meer informatie.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Chatgpt wist de Russische standpunten uit de thread te vissen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Link?
Zelensky kwam voor een deal over grondstoffen en ze begonnen over samen te werken met Putin.
Dat is de dictator die zijn land is binnen gevallen, weet je nog?
Niet zo handig daar dan al over te beginnen.
Veel te snel en te gretig allemaal.
Trump denkt dat hij nog the Apprentice aan het presenteren is met zijn laatste opmerking.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:38 schreef TLC het volgende:
Je zou bijna denken dat je naar een scne van SNL keek
Link?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom wordt het een enge wereld? Het is juist eng dat ze hier dag in dag uit Rusland propaganda mogen verspreidenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik haal de namen even weg, en zal een paar stukken van wat chatgtp zegt posten.quote:
Je zou heel fok maar even voeren aan ChatGTP.quote:Hier is een gedetailleerdere analyse van de uitspraken van de gebruikers die mogelijk pro-Russische standpunten innemen:
"Suwalki gap gaat vallen bij 700k Russische troepenmacht. En Rusland kan nog mobiliseren ook."
→ Suggereert dat Rusland militair sterker staat en een strategisch voordeel heeft.
"Zelensky heeft schijt aan 100 dode Oekraense soldaten per dag."
→ Dit kan worden genterpreteerd als kritiek op Zelensky’s leiderschap en de hoge Oekraense verliezen, wat vaker door pro-Russische stemmen wordt gebruikt om Oekrane als onverantwoordelijk neer te zetten.
"Heb je dat ook gedaan toen Amerika Irak aanviel? Oprechte vraag, geen verwijt."
→ Dit is een klassiek pro-Russisch argument: de Russische invasie van Oekrane wordt vergeleken met eerdere Amerikaanse militaire acties om kritiek op Rusland af te zwakken.
Gebruiker [Xxx] lijkt de meest uitgesproken te zijn met uitspraken die de Russische militaire positie benadrukken en kritiek hebben op Oekrane. [Yyy] en [zzz] plaatsen speculatieve berichten over geopolitieke machtsverhoudingen, en [nnn] gebruikt retoriek die Rusland in een minder kwaad daglicht zet door het te vergelijken met Amerika.
Wil je nog dieper ingaan op specifieke uitspraken?
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Vond het ook wel een vreemde setting met wilde journalisten eromheen.
Maar de VS zegt, ze willen de oorlog stoppen dmv diplomatie, en dat is ook praten met Rusland.
Er is al 3 jaar niet gepraat en al 3 jaar veel te veel doden. Dus je ergens moet je gaan praten via diplomatie om iets te bereiken.
Of je begint WW3 wat Trump dan ook zegt.
Hij zegt ook je moet concessies doen. Dat geldt denk ik voor elk land in oorlog die wil stoppen met een zwaardere tegenstander dat je wat consessies moet doen.
Denk dat in eerste instantie de bedoeling wel goed is van de VS.
Hoe een grondstoffen deal de oorlog moet stoppen en garanderen, daar snap ik niks van.
Je merkt aan alles; de VS voelt zich hier buitenstaander, Trump zegt letterlijk. Ik sta in het midden. Maar ik ben voor de wereld, ik ben voor Europa.
Daar moet je ook maar een beetje aan vasthouden.
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Chatgpt wist de Russische standpunten uit de thread te vissen.
Dat is onder andere Big Tech, de grote vijf, Facebook, Google, Twitter, LinkedInn, en Whatsapp hing er een beetje het vijfde wiel aan de wagen, net zoals die andere Facebook dochter Insta. Cambridge Analytica was zo'n wereldwijd schandaal.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee, hoe kun je hier geld aan verdienen en wie doet dit?
Gebruiker VEM2012 ofzo iets. Heb ik geen AI voor nodigquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik haal de namen even weg, en zal een paar stukken van wat chatgtp zegt posten.
[..]
Je zou heel fok maar even voeren aan ChatGTP.
Omdat er ook mensen zijn die zo nu en dan graag advocaat van de duivel spelen. In allerlei discussies, niet alleen hier.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom wordt het een enge wereld? Het is juist eng dat ze hier dag in dag uit Rusland propaganda mogen verspreiden
Rubio zat er ook naast toch?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:42 schreef Watashiwa het volgende:
Wat doet een vieze-president daar eigenlijk? is dat normaal dat hij erbij zit?
Ik hoop wel dat je het gezien hebt. Ook dat was in feite beschamend.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat kan je niet echt een journalist noemen.
Welke users bepaalde Russische standpunten en welke standpunten dan, posten. Gegroepeerd per user. Van meest Russisch naar minder Russisch.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh. Hoe bedoel je? (oprecht, ik begrijp niet goed wat je hier zegt). Wat herkende chatgpt?
Voor begrippen van sommigen misschien wel, dat laatste.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Link?
Zelensky kwam voor een deal over grondstoffen en ze begonnen over samen te werken met Putin.
Dat is de dictator die zijn land is binnen gevallen, weet je nog?
Niet zo handig daar dan al over te beginnen.
Veel te snel en te gretig allemaal.
Ja op die manier. Maar met de topicreeks van Marcel Roubos stiekem opslaan heeft niemand geld verdient lijkt me. Al zou ik er wel wat euro's voor over hebben om die nog eens in te kunnen zien. Dus als iemand die nog heeft dan houd ik me aanbevolen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:42 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat is onder andere Big Tech, de grote vijf, Facebook, Google, Twitter, LinkedInn, en Whatsapp hing er een beetje het vijfde wiel aan de wagen, net zoals die andere Facebook dochter Insta. Cambridge Analytica was zo'n wereldwijd schandaal.
Internetverkeer mondde uit in privacyschendende verhandelbare persoonlijkheidsprofielen, (telefonisch) afluisteren was onderdeel van het NSA takenpakket. Toen had Europa nog een heel andere vriendschapsrelatie met de USA.
Het internet wordt nog steeds gecralwd, zowel de meest gebruikte, als de diepere lagen, de darkweb kant. Zowel je mobiele, als vaste internetverbindingen, daar wordt geen onderscheid tussen gemaakt, alleen in uitzonderlijke gevallen, naar het schijnt.
Waar die elkaar ontmoeten, dan zit je op het niveau waar staatsveiligheidsorganisaties zich mee bezig (zouden behoren) te houden en soms is de politie ook op de hoogte.
Er was een relletje in 2020 of 2021 dat Facebook in de Tor-nodes zat.
Ik vraag me nog altijd af of dat te maken heeft met de Vuile Facebookknop van de AIVD, en dat gelekte telefoongesprek van die Duitse generaal daar in Singapore in 2023.
Persoonsgegevens zijn handel, maar wat de NSA deed met hun "geldelijke opbrengst" is nog altijd in nevelen gehuld. In ieder geval luisterden ze Merkel af, want Amerikanen vonden Russisch gas niet zo'n goed idee, zo luidt de officile lezing van de anekdote. Maar Timmerman en Jetten weten daar vast iets meer over dan ze publiekelijk zullen toegeven, maar Schoof moet dit zeker bekend in de oren klinken.
Overigens heeft de EU ook een soort van CIA, zal ik nog eens verder gaan uitspitten als ik tijd heb. Zit vast ook wat bedrijfsnamen en beurswaarde achter. Hoe de waarde van een bedrijf kan dalen hebben we gezien met Twitter-X, maar op een of andere manier heeft dat Musk en Trump er niet van te weerhouden met hun AI-show verder te gaan.
Dit is nou ook weer geen TOP SECRET AREA51 BLACK OPS MI6 NAFO-intelligence hequote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Er klopt maar weinig van je samenvatting. Zeg maar wanneer dikgedrukte plaatsvindt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
(...)
Het was dan ook maar 1 topic.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is nou weer geen TOP SECRET AREA51 BLACK OPS MI6-intelligence he
Deelde je het per pagina aan Chat of gewoon link van het topic?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was dan ook maar 1 topic.![]()
Lijkt me wel interessant voor deze hele reeks.
(Maar geen zin in nu)
Nee, Trump wil de hele wereld laten zien dat hij de beste en de slimste is door op tv alle problemen op te lossen door superdeals met andere landen te sluiten waar alleen de VS van kan profiteren. "Fuck you!"quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Je merkt aan alles; de VS voelt zich hier buitenstaander, Trump zegt letterlijk. Ik sta in het midden. Maar ik ben voor de wereld, ik ben voor Europa.
Daar moet je ook maar een beetje aan vasthouden.
Het probleem is dat we aan de ene kant dienen te geloven dat Trump een volidioot is en hij aan de andere kant in staat is iets dergelijks uit te voeren in een 50-minuten durend gesprek.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was vooropgezet. Een manipulatief spel.
Stel jij bent in gesprek met mij. Eerst geef ik je wat complimenten, om vervolgens tegen je los te gaan om een reactie bij je uit te lokken. Eenmaal dat jij boos op mij reageert, heb ik iemand naast mij zitten die de good cop speelt en aan je vraagt of je jezelf wel respectvol vindt en of je al dankjewel hebt gezegd.
Terwijl hij dat aan je vraagt, ga ik met een aangemeten zelfverzekerdheid naar je kijken.
Het was vooral een dreigement van Trump m nog meer druk op Zelensky te leggen. WO3 ontstaat niet tussen Rusland en Oekrane. En of de vs zich erin mengt is aan Trump. Tot nu toe is een medvedev gewoon vriendjes met Trump op Twitter.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:49 schreef tesssssssss het volgende:
Het zinnetje wat ik heb onthouden is Trump die tegen Zelensky zegt " u gokt met WO."
Misschien omdat ik dat ook het engste vond.
Is gewoon puur intimidatie van Trump. Je zag hier het hele playbook van een narcist opengaan plus dat je zag wat er gebeurt als je dat spelletje niet meespeelt zoals Zelensky deed; dan worden ze GEK!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:49 schreef tesssssssss het volgende:
Het zinnetje wat ik heb onthouden is Trump die tegen Zelensky zegt " u gokt met WO."
Misschien omdat ik dat ook het engste vond.
Hij vertegenwoordigt de techbros. De mensen die aan de macht zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:42 schreef Watashiwa het volgende:
Topic downloaden en die file voeden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Deelde je het per pagina aan Chat of gewoon link van het topic?
Ach een hoop uitkeringen worden aangevuld met geld uit Rusland denk ik.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Heb teruggelezen. Ben er denk ik drie jaar ouder door geworden, zoveel domheid is niet te bevatten. Stalin was een toffe peer, de eu is kut (een x of 100, in verschillende verwoordingen) en had ik al gezegd dat de eu kut was? Nou het westen is ook kut. En de eu trouwens ook.
Oh en Europa is ook kut.
Onthoud goed aan welke kant van de geschiedenis je staat zeg ik dan maar
Ja, heb het gezien.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je het gezien hebt. Ook dat was in feite beschamend.
en ondanks dat Zelensky alles behalve relaxed was van binnen, zag hij wel kans om composed te blijven en had hij geen last van uitbarstingen en die viese spelletjes die Trump en zijn handlanger speelden.
Joran over Vance:
[ afbeelding ]
Hij was daar toevallig ook even op bezoek, kunt hem moeilijk wegsturen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:42 schreef Watashiwa het volgende:
Deze mag in de headerquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Heb teruggelezen. Ben er denk ik drie jaar ouder door geworden, zoveel domheid is niet te bevatten. Stalin was een toffe peer, de eu is kut (een x of 100, in verschillende verwoordingen) en had ik al gezegd dat de eu kut was? Nou het westen is ook kut. En de eu trouwens ook.
Oh en Europa is ook kut.
Ik begin eigenlijk het idee te krijgen dat Trump en zijn maatjes zichzelf op deze manier buiten spel zetten en zichzelf diskwalificeren. Hoeft niemand verder heel veel aan te doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:53 schreef Jed1Gam het volgende:
Ja, heb het gezien.
Het lijkt wel echt op Rusland, Putin/Medvedev en Trump/Vance
Trump was dan ook de onredelijke. Zodanig dat het evident een reactie uitlokt bij de ander. Vance ging dan vooral manipulatief de good cop spelen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem is dat we aan de ene kant dienen te geloven dat Trump een volidioot is en hij aan de andere kant in staat is iets dergelijks uit te voeren in een 50-minuten durend gesprek.
Wellicht is Vance er toe in staat, maar Trump lijkt me te beperkt om een manipulatief spel te kunnen spelen.
Meestal stoppen die sigaren in vagina's van stagiaires, maar dat meisje schijnt er weer aardig bovenop gekomen te zijn, door steun vanuit haar omgeving.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:42 schreef Watashiwa het volgende:
Niet ongebruikelijk dat de VP erbij zit, wel ongebruikelijk om het woord te nemen, en volstrekt ongehoord dat dat op deze agressieve en belerende toon gaat.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:42 schreef Watashiwa het volgende:
Ach, als het kwartje de verkeerde kant op rolt zitten wij te kijken in een glazen kooi in een gefineerde jaren 80 rechtbank en is zo een figuur de lachende euh, 5de colonnequote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh en Europa is ook kut.
Nee, dat zou de hele sfeer verpesten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hij was daar toevallig ook even op bezoek, kunt hem moeilijk wegsturen.
Ja dat is dezelfde die ik stuurde maar dan langer met meer onzin voor en na.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er klopt maar weinig van je samenvatting. Zeg maar wanneer dikgedrukte plaatsvindt.
Op 2:12:30 zien we het eind van de meeting (met verhitte discussie).
Vanaf 2:25:00 de hele bijeenkomst.
Ik snap wat je zegt. Maar laten we het bij Duitsland houden. En dan moeten er nog heel wat verdragen opgezegd en gewijzigd worden plus internationale toestemming.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 22:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet teveel van afhankelijk willen zijn.
Wat mij betreft mogen Duitsland, Polen en Spanje ook kernmachten worden.
En hij deed het nog een keer, niet volgens Peter, maar de opsporingsdienders in Peru? Ik vergeet nooit de vader van die man, toen die een glas wijn in Peters gezicht gooide. Je zou haast denken dat ze elkaar van de tennisbaan kenden, en daarover ruzie hadden en niet over wat die Joran en zijn vriendjes allemaal uitspookten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je het gezien hebt. Ook dat was in feite beschamend.
en ondanks dat Zelensky alles behalve relaxed was van binnen, zag hij wel kans om composed te blijven en had hij geen last van uitbarstingen en die viese spelletjes die Trump en zijn handlanger speelden.
Joran over Vance:
[ afbeelding ]
Medvedev is de buikspreekpop van Putinquote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:01 schreef Fok-it het volgende:
Iedereen heeft het overigens vooral over Trump/Vance en Putin aan de andere kant, maar die Medvedev is ook echt een enge neel zeg, die geilt nog harder op een derde wereldoorlog dan zijn leider
Kun je ook uit ontsnappen hoor.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ach, als het kwartje de verkeerde kant op rolt zitten wij te kijken in een glazen kooi in een gefineerde jaren 80 rechtbank en is zo een figuur de lachende euh, 5de colonne.
haha, ben je pro Rusland als je ter discussie stelt dat Suwalki gap een risico is gezien de grootte en sterkte van de troepenmacht? Dan is ook een de Wijk pro Rus.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Hij speelt de rol van Vance voor Putinquote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:02 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Medvedev is de buikspreekpop van Putin
Het had Zelenski gesierd zich niet te laten agiteren, hij liet zich onnodig gaan. Zie 3:30 bij de verkorte video waar hij zijn lichaamshouding verandert en de controle verliest.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Trump was dan ook de onredelijke. Zodanig dat het evident een reactie uitlokt bij de ander. Vance ging dan vooral manipulatief de good cop spelen.
Bizar dat hij daar nog heen gaat. Nog een keer onder de bus gegooid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Interview van Zelensky nu bij fox News. Man, man wat een media circus.![]()
Zoekt hij na die meeting nog contact met de media dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Je krijgt dat idee nu al?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik begin eigenlijk het idee te krijgen dat Trump en zijn maatjes zichzelf op deze manier buiten spel zetten en zichzelf diskwalificeren. Hoeft niemand verder heel veel aan te doen.
Dit was echt zoooooooooo doorzichtig![]()
![]()
Scherpe analysequote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
haha, ben je pro Rusland als je ter discussie stelt dat Suwalki gap een risico is gezien de grootte en sterkte van de troepenmacht? Dan is ook een de Wijk pro Rus.
Hij wint alleen maar meer sympathie. Het is gewoon een baas die er niet onder te krijgen isquote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bizar dat hij daar nog heen gaat. Nog een keer onder de bus gegooid.
Zal hij goed voor betaald krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zoekt hij na die meeting nog contact met de media dan?
Ontwikkeling van de Duitse krijgsmacht is een bijzondere geweest in Europa, mede door de Tweede Wereldoorlog en de deling van Duitsland natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Maar laten we het bij Duitsland houden. En dan moeten er nog heel wat verdragen opgezegd en gewijzigd worden plus internationale toestemming.
In het hol van de MAGA leeuwquote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan die weer droons van koopuh.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zal hij goed voor betaald krijgen.
Dapper dat ie toch gaat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat interview stond al gepland.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zoekt hij na die meeting nog contact met de media dan?
Wil je oppassen met dit soort suggestieve posts?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh en Europa is ook kut.
Ik denk dat hij die verkiezingen dan ook makkelijk aandurft als het zou moeten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:08 schreef capricia het volgende:
Dapper dat ie toch gaat.
Onvermoeibare man.
Die man heeft zo veel kansen gehad en zo vaak zijn gebrekkig vermogen tot zelfreflectie laten zien... Nee, op een gegeven moment heb je genoeg kansen gehad. Toch?quote:
Hier is het https://www.foxnews.com/video/5614615980001quote:
Oprechte vraag. Dus niet gelijk boos worden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach een hoop uitkeringen worden aangevuld met geld uit Rusland denk ik.
Dank je!!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hier is het https://www.foxnews.com/video/5614615980001
Kan Omtzigt nog een voorbeeld aan nemen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dapper dat ie toch gaat.
Onvermoeibare man.
Toch vind ik het niet spannend want miljoenen mensen hebben online een mening.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
If it walks like a duck and talks like a duckquote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je oppassen met dit soort suggestieve posts?
Ik weet donders goed wat je insinueert. En dat is vals.
Wel grappig dat je jezelf er in herkent. Of in ieder geval aangesproken voelt. Hoe komt dat? Je bent namelijk verre van de enige. Dus je had makkelijk kunnen doen alsof jij hier geen Rusland propaganda verspreid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je oppassen met dit soort suggestieve posts?
Ik weet donders goed wat je insinueert. En dat is vals.
Wiens spreekbuis is hij, geopolitiek gezien denk je? Gaat het hem alleen om zijn eigen financile belangen en die van BNR (adverteerders niet tegen het hoofd stoten)?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Scherpe analyse.
Dat de Wijk een vrij interessante benadering van dit conflict heeft is ook reeds bekend dacht ik.
Nou ja, het is ook maar een mens onder enorme druk natuurlijk. Wordt vervolgens ook publiekelijk vernederd door twee maffiabazen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het had Zelenski gesierd zich niet te laten agiteren, hij liet zich onnodig gaan. Zie 3:30 bij de verkorte video waar hij zijn lichaamshouding verandert en de controle verliest.
Het tijdperk van de feitenvrije wereld. Waar geschiedenis en wetenschap niet meer bestaan, want dat waren ook maar gewoon 'meningen' ...quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh en Europa is ook kut.
Denk ut niet Jobquote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:09 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed. Erg triest voor Oekraine. Maar hun lot is voorbij.
Ja, dat denk ik wel. Het is immers wat Rusland met social media doet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oprechte vraag. Dus niet gelijk boos worden.
Denk jij echt dat er hier mensen zitten die geld krijgen uit het Kremlin om diens narratief te posten?
Verspreidt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wel grappig dat je jezelf er in herkent. Of in ieder geval aangesproken voelt. Hoe komt dat? Je bent namelijk verre van de enige. Dus je had makkelijk kunnen doen alsof jij hier geen Rusland propaganda verspreid.
Denk je echt dat het Kremlin budgetten opstelt om mensen elke honderden usd's te geven en dan te hopen dat ze in discussies wat positiefs roepen? Dat geloof je toch niet?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel. Het is immers wat Rusland met social media doet.
Het is een kwestie van voorbereiding: je weet dat dit kan gebeuren en dat als het gebeurt er misbruik van gemaakt zou kunnen worden. Het helpt ook niet dat Zelenski's Engels beperkt is waardoor bepaalde opmerkingen anders opgevat dan bedoeld kunnen worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook maar een mens onder enorme druk natuurlijk. Wordt vervolgens ook publiekelijk vernederd door twee maffiabazen.
Ja, beinvloeding is wat ze doen. Dus dat zal hier ook wel plaatsvinden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk je echt dat het Kremlin budgetten opstelt om mensen elke honderden usd's te geven en dan te hopen dat ze in discussies wat positiefs roepen? Dat geloof je toch niet?
Hij had beter even een oxazepammetje van tevoren kunnen nemen misschien.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een kwestie van voorbereiding: je weet dat dit kan gebeuren en dat als het gebeurt er misbruik van gemaakt zou kunnen worden. Het helpt ook niet dat Zelenski's Engels beperkt is waardoor bepaalde opmerkingen anders opgevat dan bedoeld kunnen worden.
Laat ik jou geruststellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, beinvloeding is wat ze doen. Dus dat zal hier ook wel plaatsvinden.
Wat dat aangaat had grote vriend Vladimir wel een punt. Met stel je vraag in het duits als je een duitser bent.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een kwestie van voorbereiding: je weet dat dit kan gebeuren en dat als het gebeurt er misbruik van gemaakt zou kunnen worden. Het helpt ook niet dat Zelenski's Engels beperkt is waardoor bepaalde opmerkingen anders opgevat dan bedoeld kunnen worden.
Misschien doet ie dat ook wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij had beter even een oxazepammetje van tevoren kunnen nemen misschien.
Och, ik denk bij hem niet dat het financieel gedreven is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:11 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Wiens spreekbuis is hij, geopolitiek gezien denk je? Gaat het hem alleen om zijn eigen financile belangen en die van BNR (adverteerders niet tegen het hoofd stoten)?
Ik heb de indruk dat hij gedurende het conflict in Oekrane wat gekontedraaid heeft. Alleen, met wie, wanneer en waarom?
Lindsey Graham, tja....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:19 schreef tesssssssss het volgende:
"Lindsey Graham calls on Zelensky to resign"
Ze lieten net dat filmpje zien bij Fox News.
Laat Lindsey Graham lekker de tering krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:19 schreef tesssssssss het volgende:
"Lindsey Graham calls on Zelensky to resign"
Ze lieten net dat filmpje zien bij Fox News.
Nog niet misschien. Dit was zijn beste optreden ooit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:19 schreef Hexagon het volgende:
Zou me ook niks verbazen als Zelensky de komende dagen ermee nokt.
Als dat gebeurd, is het denk ik klaar. Dan is Oekrane in een week opgerold met een beetje pech.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:19 schreef Hexagon het volgende:
Waarom. Hij heeft thuis alle support en de EU+Canada achter zich. Geen reden om nu de handdoek in de ring te gooien.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:19 schreef Hexagon het volgende:
Wiens spreekbuis is hij, geopolitiek gezien denk je? Gaat het hem alleen om zijn eigen financile belangen en die van BNR (adverteerders niet tegen het hoofd stoten)?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Scherpe analyse.
Dat de Wijk een vrij interessante benadering van dit conflict heeft is ook reeds bekend dacht ik.
Die zat er in 2010 als President, toen Poetin formeel een stapje terugdeed omdat dit volgens de Russische grondwet moest.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:02 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Medvedev is de buikspreekpop van Putin
Dat staat of valt niet met n persoon.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als dat gebeurd, is het denk ik klaar. Dan is Oekrane in een week opgerold met een beetje pech.
Zoals ze in Rotterdam zouden zeggen STERVEN VOOR JE KK LAND.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat ik jou geruststellen.
Ik krijg geen enkele euro, dollar, btc whatever van het Kremlin of aanverwante instituties. Niks nakkes nada niente.
Je kunt van vd wijk vinden wat je wil, maar de man is echt geen spreekbuis. Hoogstens voor zichzelf.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:22 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Wiens spreekbuis is hij, geopolitiek gezien denk je? Gaat het hem alleen om zijn eigen financile belangen en die van BNR (adverteerders niet tegen het hoofd stoten)?
Ik heb de indruk dat hij gedurende het conflict in Oekrane wat gekontedraaid heeft. Alleen, met wie, wanneer en waarom?
[..]
Die zat er in 2010 als President, toen Poetin formeel een stapje terugdeed omdat dit volgens de Russische grondwet moest.
Zou best kunnen dat ze van Poetin's en zijn oligarchen af willen (en die oorlog is begonnen, stom van hem) omdat Medvedev veel meegaandere types in de coulissen heeft zitten.
Ik vrees een beetje wat er nog meer aan grote griezels er in dat Kremlin rondhangen, en of die aan de poten van Vlad zagen om nu Trump er is, gezellig in te haken met Trump, als ze eenmaal van Poetin af zijn. Het kan altijd nog erger.
Wellicht dat er al afspraken zijn. Of in woorden van Trump "een deal gesloten". In vier jaar tijd kon je een toekomstige wereld vanuit Mar-a-Lago al verdelen, toch?
inderdaad, trek je portemonnee maar open..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:13 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Denk ut niet Job
[ afbeelding ]
Dat is net zo een nonsens als de gemiddelde 40+er die begint te janken over die jeugd van tegenwoordigquote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:12 schreef Wotte het volgende:
Ik kom maar tot n conclusie dat enkel de Babyboomers schuldig zijn in dit hele conflict.
Gelukkig weet die generatie krap aan hoe whatsapp werkt.
Omdat hij compleet doordraait. Hij had het ook over oorlogen die hij beindigd had waar niemand berhaupt wat van af wistquote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:27 schreef Zoddie het volgende:
Waarom zat Trump steeds over Hunter Biden's badkamer te lullen?
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken?
Ik heb gekeken, en waar het ontspoorde is het moment waarop Zelensky voor de tweede keer duidelijk maakte dat Poetin zich niet aan afspraken houdt en er dus veiligheidsgaranties nodig zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is een seniele rancuneuze vent. That's all. Constant die verwijzingen ook naar Biden alsof hij nog steeds verkiezingscampagne voert. Gaat nergens meer over.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:27 schreef Zoddie het volgende:
In dit soort situaties zijn het doorgaans wel de rolmodellen die het verschil maken en de rest motiveren (niet alleen direct, maar vooral indirect!) Om door te knallen.. Die gast is een heel ander level dan die van ons die al in Canada zaten voordat de Duitsers een schot hadden gelost in NL.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat staat of valt niet met n persoon.
Wat kan hij ?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop serieus dat Zelensky goede ondersteuning krijgt (ook psychisch) vanuit ondersteunde stafdiensten. Geen mens zou dit alleen moeten doen.
Ook nu bij FOX, knapt dat ie er zit. Maar het is niet comfortabel.
Vond ik ook! Af en toe moest ie even vragen aan een tolk wat er werd bedoeld, maar gedreven en goed verwoord. Moet Putin nog maar eens in het engels horen, gotsamme!quote:
Trump praat in ieder interview wat hij doet over Biden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:27 schreef Zoddie het volgende:
Omdat het Trump nog altijd dwars zit dat Zelensky hem destijds geen leverage gaf over hunters biden laptop oid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:27 schreef Zoddie het volgende:
Wat hebben Oekrane en hij daarmee te winnen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:19 schreef Hexagon het volgende:
Tot nu toe waren het toch vooral de individuele landen die goederen, wapens, munitie enzo gaven. Die Oekraners trainden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het onderhand ook wel eens tijd dat de eu-aparatsjiek eens eerlijk gaan uitspreken naar Zelensky wat zij willen en kunnen betekenen voor Oekrane.
Als EU geen voortzettingsvermogen heeft is het nu een goed moment om te onderhandelen, als de EU een groot masterplan heeft met goede vooruitzichten kun je opteren om door te vechten.
Ja misschien is de woordenschat niet zo verschrikkelijk groot waardoor die woorden als salvage niet kent, hij komt prima uit zn woorden en wist ook een mooie balans te vormen tussen voet-bij-stuk houden in zn eigen interesses en geen olie op het vuur te gooien voor dat er een heel media circus ontstaat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vond ik ook! Af en toe moest ie even vragen aan een tolk wat er werd bedoeld, maar gedreven en goed verwoord. Moet Putin nog maar eens in het engels horen, gotsamme!
Zelensky is vooral van grote meerwaarde geweest in de aanloop en het begin van de oorlog. Hij kon grote groepen mensen bereiken en verbinden om support te verkrijgen van Oekraine. Hij heeft een hele oprechte manier van storytelling. Veel beter dan een Porosjenko of verhofstadt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
In dit soort situaties zijn het doorgaans wel de rolmodellen die het verschil maken en de rest motiveren (niet alleen direct, maar vooral indirect!) Om door te knallen.. Die gast is een heel ander level dan die van ons die al in Canada zaten voordat de Duitsers een schot hadden gelost in NL.
Fijn. Ik had niet anders verwacht.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:30 schreef skysherrif het volgende:
Zelensky gaf net een heel goed interview op Fox
Dat vooral. Is niet financieel. Denk eerder ego.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt van vd wijk vinden wat je wil, maar de man is echt geen spreekbuis. Hoogstens voor zichzelf.
Hij volgt het conflict op de voet, en ziet wel eens hier en daar kansen voor oplossingen van conflicten vanuit zijn expertise.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt van vd wijk vinden wat je wil, maar de man is echt geen spreekbuis. Hoogstens voor zichzelf.
Maar hij heeft geen excuses aangeboden, dus ik denk dat Trump nog boos is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vond ik ook! Af en toe moest ie even vragen aan een tolk wat er werd bedoeld, maar gedreven en goed verwoord. Moet Putin nog maar eens in het engels horen, gotsamme!
Dat ging sowieso toch al gebeuren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:36 schreef capricia het volgende:
Daar gaan we al. De VS gaat het licht uitdoen in Oekrane.
[ x ]
Dat zat er in inderdaad. Trump gaat hem straffen en uitknijpen nu.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:36 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Starmer is vooral bezig met een charme offensiefje om de Britten weer wat bij de EU te krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot nu toe waren het toch vooral de individuele landen die goederen, wapens, munitie enzo gaven. Die Oekraners trainden.
En de EU is niet direct de aangewezen partij om deze kar te trekken, gezien GB ook nogal een grote speler is en niet in de EU meer zit.
Er moet een Europese coalitie komen.
Waar de EU financieel wel iets voor kan verzinnen.
Maar Ja, wie gaat dat leiden? GB?
Dank voor het delen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:39 schreef Terecht het volgende:
Extra uitzending van the rest is politics, wmb n van de beste Britse podcasts over politiek. Hun analyse nav is zeer zeer somber. Vanaf 18:34 schetst Rory een vrij inktzwart scenario van wat er zou kunnen gebeuren. Als de VS Starlink, hun spionagesatellieten en het gebruik van Amerikaans materiaal niet langer toelaten dan zou Poetin weleens heel Oekraine kunnen veroveren in de komende 18-24 maanden omdat Europa domweg de capaciteiten niet heeft en het zolang duurt voordat Europa iets dergelijks kan leveren. Volgens Boekestijn en de Wijk kost het 2 tot 4 jaar voor Europa om de satellietcapaciteiten van de VS te vervangen.
Mmm, en het eindproduct gratis aan Oekraine schenken, en die Musk met zijn X-starlink eruit knikkeren daar.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is niet alle internet in Italie toch, alleen een deel via StarLink? En ze werken volgens haar aan hun eigen systeem: Italy working on alternative to Musk's Starlink, minister says, wat me erg verstandig lijkt.
Denk dat Zelensky op moet stappen. Dat is de enige uitweg.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Starmer is vooral bezig met een charme offensiefje om de Britten weer wat bij de EU te krijgen.
Ik zou vooral geen hele grote coalities sluiten. Maar een kleine kerngroep aanhouden van Duitsland, Frankrijk en Polen. Slagvaardigheid is belangrijker dan 100% eendracht.
Maar de kaarten zijn zonder de USA bijzonder slecht geschud. De Russen gaan dit langzaam winnen. Als je toch nog richting een remise wil gaan zullen de Duitsers (maar ook andere EU landen) tot massale productie over moeten gaan, en dan ook acuut. Dus overnight beslissen welke fabrieken sluiten en welke extra resources gaan krijgen voor de oorlogseconomie.
Er is eigenlijk al geen tijd meer voor vergadering als je uitgangspunt is dat USA zich terugtrekt i.c.m. een sterk Rusland.
linkquote:
Hoe naief, de opvolger gaat dansen naar de pijpen van Putin. Democratie is failliet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat Zelensky op moet stappen. Dat is de enige uitweg.
En dan hopen dat de VS nog even door blijft steunen. En zijn opvolger nieuw elan naar de tafel brengt.
Ja. Ik snap de steun voor Zelensky in deze topicreeks voor zijn optreden in het witte huis dan ook niet zo goed. Zelensky heeft zich van de leg laten brengen door Vance en Trump en zijn eigen glazen ingegooid. Ja het was vernederend wat Trump en Vance deden, maar nu gooit hij het voortbestaan van zijn land te grabbel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank voor het delen.
Dure ontmoeting voor Zelensky was dit.
Hoe komt die opvolger daar dan als ze geen verkiezingen kunnen houden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan hopen dat de VS nog even door blijft steunen. En zijn opvolger nieuw elan naar de tafel brengt.
Als de VS nu alle steun intrekt is er straks geen vrij Oekrane meer.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe naief, de opvolger gaat dansen naar de pijpen van Putin. Democratie is failliet.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:42 schreef capricia het volgende:
Iedereen heeft een rol gehad, in wat hier gebeurde. Ook Zelensky.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja. Ik snap de steun voor Zelensky in deze topicreeks voor zijn optreden in het witte huis dan ook niet zo goed. Zelensky heeft zich van de leg laten brengen door Vance en Trump en zijn eigen glazen ingegooid. Ja het was vernederend wat Trump en Vance deden, maar nu gooit hij het voortbestaan van zijn land te grabbel.
De Drie van de Balie voegden daar bij wijze van grap (?) ook de Nederlandse rechtsstaat bij? In een feitenvrije wereld bestaat geen humor. Alleen maar oorlog, verdriet en verderf.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:13 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het tijdperk van de feitenvrije wereld. Waar geschiedenis en wetenschap niet meer bestaan, want dat waren ook maar gewoon 'meningen' ...
Als ie een hartaanval zou krijgen zullen ze toch ook wel een methode voor een opvolger hebben?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:44 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Hoe komt die opvolger daar dan als ze geen verkiezingen kunnen houden.
Moeten ze doen. Dat is het einde van de Amerikaanse export wapenindustrie. Starlink is bijvoorbeeld voor Oekrane betaald door Polen. Zonder andere landen die investeren in een opvolger van systemen als de f35 is de kans klein dat de VS op eigen houtje de voorsprong in tech gaat behouden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:39 schreef Terecht het volgende:
Extra uitzending van the rest is politics, wmb n van de beste Britse podcasts over politiek. Hun analyse nav het debacle in de oval office is zeer zeer somber. Vanaf 18:34 schetst Rory een vrij inktzwart scenario van wat er zou kunnen gebeuren. Als de VS Starlink, hun spionagesatellieten en het gebruik van Amerikaans materiaal niet langer toelaten dan zou Poetin weleens heel Oekraine kunnen veroveren in de komende 18-24 maanden omdat Europa domweg de capaciteiten niet heeft en het zolang duurt voordat Europa iets dergelijks kan leveren. Volgens Boekestijn en de Wijk kost het 2 tot 4 jaar voor Europa om de satellietcapaciteiten van de VS te vervangen.
Nogal wiedes, omdat de Trump regering geen zin heeft om Oekrane te helpen, geen zin heeft er wapens heen te sturen, en ook geen zin heeft in die mineralendeal, wat maar een lege huls is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb gekeken, en waar het ontspoorde is het moment waarop Zelensky voor de tweede keer duidelijk maakte dat Poetin zich niet aan afspraken houdt en er dus veiligheidsgaranties nodig zijn.
Op dat moment begint Vance hem aan te vallen door te stellen dat Zelensky niet respectvol is
Zelensky krijgt vervolgens niet meer de gelegenheid om het uit te leggen en krijgt de volle laag.
En dat was einde van de peace deal.
Het lijkt erop alsof Vance en Trump dit opzettelijk hebben laten ontsporen.
Zelensky moet morgen nederig opbellen en excuses aanbieden aan Trump om dit probleem op te lossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat Trump dit wil oplossen. Wel op zijn manier. Maar toch.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat heeft Trump dan aangekondigd dat hij zou sturen wat hij nu niet gaat doen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:36 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Ach kom op nou. Het enige wat Trump wilde is Zelensky en Oekraine uitkleden. Voor de rest interesseert het hem geen reet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedereen heeft een rol gehad, in wat hier gebeurde. Ook Zelensky.
Gezien alle uitlatingen van Trump over Zelensky en Oekrane de afgelopen jaren en laatste weken was het ook maar de vraag wat voor garanties een deal echt hadden opgeleverd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja. Ik snap de steun voor Zelensky in deze topicreeks voor zijn optreden in het witte huis dan ook niet zo goed. Zelensky heeft zich van de leg laten brengen door Vance en Trump en zijn eigen glazen ingegooid. Ja het was vernederend wat Trump en Vance deden, maar nu gooit hij het voortbestaan van zijn land te grabbel.
Lijkt me juist een hele realistische uitkomst van dit. Oekrane heeft de steun van de VS nodig, Trump wil een """'win"""'. Dan stapt Zelensky op en neemt de voorzitter van het parlement of wie ook de opvolger is het overquote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe naief, de opvolger gaat dansen naar de pijpen van Putin. Democratie is failliet.
Dat is alleen maar uitstellen van pijn. SomsVaak helpt pijn om besluiten op andere punten te versnellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Zat net daarover te denken over de F35, dat wordt dan wel een probleem (drukmiddel etc).quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moeten ze doen. Dat is het einde van de Amerikaanse export wapenindustrie. Starlink is bijvoorbeeld voor Oekrane betaald door Polen. Zonder andere landen die investeren in een opvolger van systemen als de f35 is de kans klein dat de VS op eigen houtje de voorsprong in tech gaat behouden.
Dat zal wel meevallen. Want hoe wil Rusland een land gaan bezetten wat niet bezet wilt worden dat wordt een smerige guerrilla oorlog. Dat kan Rusland helemaal niet aan. Daarvoor zijn er door een revolutie al 2 keer een Pro-Russische regime afgezet in Oekrane. Oekrane zal zich niet snel laten bezetten. Het enige wat we vandaag hebben gezien is dat de VS zich vervreemd van zijn traditionele bondgenoten. Iets wat nu de wereld in schok brengt maar op langer termijn de VS enorme schade aanbrengt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de VS nu alle steun intrekt is er straks geen vrij Oekrane meer.
Precies dat! Dit gaat de VS op de lange termijn (lees, 1 tot 3 jaar) onherstelbaar veel schade aanrichten. Schade nu is nog te herstellen (hetzij niet door Trump en Vance). Maar binnen 3 jaar heeft dit een onomkeerbaar effect.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Want hoe wil Rusland een land gaan bezetten wat niet bezet wilt worden dat wordt een smerige guerrilla oorlog. Dat kan Rusland helemaal niet aan. Daarvoor zijn er door een revolutie al 2 keer een Pro-Russische regime afgezet in Oekrane. Oekrane zal zich niet snel laten bezetten. Het enige wat we vandaag hebben gezien is dat de VS zich vervreemd van zijn traditionele bondgenoten. Iets wat nu de wereld in schok brengt maar op langer termijn de VS enorme schade aanbrengt.
Twee kanten op. Europa heeft grote orders geplaatst, die kunnen ook weer teruggedraaid worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:50 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Zat net daarover te denken over de F35, dat wordt dan wel een probleem (drukmiddel etc).
Maak daar maar de afgelopen zes weken van. De positie van leider van de vrije wereld zijn ze kwijt. Natuurlijk, ze kunnen zich opstellen als schurkenstaat, maar daarmee bereik je ook weinig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Precies dat! Dit gaat de VS op de lange termijn (lees, 1 tot 3 jaar) onherstelbaar veel schade aanrichten.
Op basis van wat we zien heb ik weinig vertrouwen dat Trump het kan oplossen. Geeft niet bepaald de indruk een diplomatieke guru te zijn, maar eerder een simpel figuur eigenlijk. Hij wil toch geen veiligheidsgaranties geven? Dus wat is het hele punt dan van die deal?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zelensky moet morgen nederig opbellen en excuses aanbieden aan Trump om dit probleem op te lossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat Trump dit wil oplossen. Wel op zijn manier. Maar toch.
Maar er is een soort van alles of niets gedachte bij deze oorlog. Of Rusland trekt zich volledig terug, of doorvechten tot sint juttemis. Dat laatste gaat USA dus niet doen -Trump is heel duidelijk- en wij EU zouden dat misschien wel willen maar zijn daar blijkbaar niet toe bereid.
Ik denk dat het spoor volgen van Trump verstandig is. In de komende 4 jaar zullen de Russen hun bek wel houden en in de tussentijd zorgen dat je je voordeur nu WEL goed dicht hebt.
...
Wacht ik vergeet wat..
En wij moeten ook stoppen met provoceren. Dus geen Russisch afschaffen in Estland, benvloeden van social media in Rusland. Etc etc etc.
Maar voorlopig wil men of 100.000.000 of men wil met niks eindigen. Ik kies in dat geval voor 50.000.000
Dit idd...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jep, dankzij het Amerikaanse vermogen om uit 340miljoen inwoners toch iemand te kiezen die tot de 0.00001 promille van de minst ongeschikte Amerikanen hoort. En dan geef ik toe dat er vanuit de andere kant niet bepaald de sterkste (understatement) concurrenten zijn opgesteld.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:43 schreef Tengano het volgende:
Dus Poetin en Xi zien nu de breuk tussen de VS en Europa gebeuren.
#FallingApart
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |