abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 18 februari 2025 @ 14:44:38 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216732966
Nogmaals:

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216732980
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:42 schreef Glazenmaker het volgende:
De EU kon zich al maanden voorbereiden op Oekrane stunts van Trump en wat we tot nu toe hebben gezien was achteraf reageren op voldongen feiten met slap gelul.
Dat is inderdaad de achilleshiel van de EU: het ontbreekt aan snelheid en daadkracht in een crisis. Het is een economisch platform, geen defensief blok, en dat maakt het lastig om snel te reageren. Het lijkt wel alsof pas bij ultieme nood iets in beweging komt, wat de EU in zijn huidige vorm nog niet echt als een volwassen systeem positioneert. Maar, zoals we zagen tijdens de coronacrisis, kwam de EU uiteindelijk in beweging, al was het laat. En toen het gebeurde, reageerden we sneller en doortastender dan het VK, de VS en andere landen wereldwijd. Als de EU zich nu eenmaal kan versnellen, kan het echt wel het verschil maken!
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:47:39 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216732981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat je er consequent naast zit en daar telkens op gewezen wordt. Waar je vervolgens helemaal niks mee doet, behalve dan het onderwerp te veranderen om hetzelfde riedeltje in een ander jasje te herhalen in het volgende topic van de reeks.
Nee.
Ik vind deze beschuldiging best ver gaan. We leven in een tijd van informatie oorlog. Het is best grappig dat wij EU als "gay" en "decadent" worden geframed door de Russen, en wij framen hun als geborneerd en en onkundig. Prima. Maar dit soort stigma's kunnen gevaarlijk zijn. Ik ga er vanavond eens meer naar kijken.

Nogmaals, besef dat zowel wij als Russen overladen worden met (mis)informatie. Wij dachten eerst ook dat Rusland NS had opgeblazen. Blijkt nu ook een hele bak anders te liggen.

We laten het hierbij voor nu wmb.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je zou ook je mening aan kunnen passen met nieuwe informatie.
Absoluut als ik tot andere inzichten kom :)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:48:04 #5
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216732984
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Nogmaals:

[ x ]
Waarom zou dit acceptabel zijn voor Oekrane?
pi_216732988
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:48 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Waarom zou dit acceptabel zijn voor Oekrane?
Oekrane zat hier niet bij, dus uiteraard is dat niet acceptabel. Rusland bespeelt de VS.
  Forum Admin dinsdag 18 februari 2025 @ 14:49:12 #8
pi_216732996
Discussie - argument - eindconclusie.

Alleen hebben een aantal users hier de zeer vervelende neiging dat om te draaien. Als je vooringenomen een discussie in gaat met de premise dat Oekrane/het westen/je dikke pleurismoeder het zelf veroorzaakt heeft kun je argumenten slingeren wat je wil, want die worden toch niet ontvangen. Resultaat? Bijzondere hersengymnastiek en onleesbare topics.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216732999
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is volgens Isa he...
Niet alleen Isa, zag het ook voorbij komen op andere accounts.
Zonder wrijving geen glans
  Forum Admin dinsdag 18 februari 2025 @ 14:49:56 #10
pi_216733003
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is volgens Isa he...
Die man heeft zelfs een defecte klok die nog niet eens twee keer per dag de juiste tijd aan geeft.

Dat vind ik toch wel zo'n flapdrol.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:51:37 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216733017
twitter
  Forum Admin dinsdag 18 februari 2025 @ 14:52:26 #12
pi_216733023
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee.
Ik vind deze beschuldiging best ver gaan. We leven in een tijd van informatie oorlog. Het is best grappig dat wij EU als "gay" en "decadent" worden geframed door de Russen, en wij framen hun als geborneerd en en onkundig. Prima. Maar dit soort stigma's kunnen gevaarlijk zijn. Ik ga er vanavond eens meer naar kijken.

Nogmaals, besef dat zowel wij als Russen overladen worden met (mis)informatie. Wij dachten eerst ook dat Rusland NS had opgeblazen. Blijkt nu ook een hele bak anders te liggen.

[..]
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee.

[..]
Nee hier laten we het niet bij omdat het je toevallig te heet onder de voeten wordt.

https://nos.nl/artikel/24(...)or-kinderdeportaties

Letterlijk de eerste hit op google. Step up your game of hou je mond, maar dit soort complete kolder ga ik niet meer tolereren in deze reeks.
  Moderator dinsdag 18 februari 2025 @ 14:55:08 #13
8781 crew  Frutsel
pi_216733050
Dick Zandee plaats grote vraagtekens bij een Europese missie zonder Amerikaanse garanties

https://www.trouw.nl/buit(...)redesmacht~b5b53e65/
Zandee denkt dat de Nederlandse landmacht hooguit een bataljon (zo’n 850 militairen) beschikbaar kan stellen. “Een internationale troepenmacht van 50.000 tot 100.000 manschappen is met kunst-en-vliegwerk mogelijk. Maar het blijft zeer twijfelachtig of de Europese landen voor de langere termijn militairen kunnen blijven leveren. Er zijn serieuze tekorten aan mensen en materieel en je moet ook militairen achter de hand houden voor je eigen veiligheid en voor de rest van Europa.”
De vraag is zelfs of dit voldoende is. Een waarnemersmissie zou met 50.000 militairen wellicht uit de voeten kunnen. Maar als deze missie ook daadwerkelijk moet kunnen vechten, dan zijn al snel 150.000 tot 200.000 manschappen nodig, uitgerust met de zwaarste wapens, menen experts. De getallen lopen zo op vanwege de lange frontlinie in Oost-Oekrane, rond de 1200 kilometer. Daarnaast deelt Oekrane nog een reguliere grens met Rusland en Belarus, waar eventueel ook toezicht moet komen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:55:24 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216733053
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Nee hier laten we het niet bij omdat het je toevallig te heet onder de voeten wordt.

https://nos.nl/artikel/24(...)or-kinderdeportaties

Letterlijk de eerste hit op google. Step up your game of hou je mond, maar dit soort complete kolder ga ik niet meer tolereren in deze reeks.
Waarom zou Rusland in godsnaam kinderen stelen om daar zelf voor te moeten zorgen? Die hebben genoeg eigen sociale ellende om te managen daar.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:56:51 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216733066
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom zou Rusland in godsnaam kinderen stelen om daar zelf voor te moeten zorgen? Die hebben genoeg eigen sociale ellende om te managen daar.
Omdat de bevolking daar afneemt en Russen niet genoeg kinderen krijgen.
pi_216733067
quote:

[..]
Themes in definitions of genocide

Raphael Lemkin's original definition of genocide was broader than that later adopted by the United Nations; he focused on genocide as the "destruction of essential foundations of the life of national groups", including actions that led to the "disintegration of the political and social institutions, of culture, language, national feelings, religion, and the economic existence of national groups".
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:57:06 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216733074
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:55 schreef egayalS het volgende:
Dick Zandee plaats grote vraagtekens bij een Europese missie zonder Amerikaanse garanties

Zandee denkt dat de Nederlandse landmacht hooguit een bataljon (zo’n 850 militairen) beschikbaar kan stellen. “Een internationale troepenmacht van 50.000 tot 100.000 manschappen is met kunst-en-vliegwerk mogelijk. Maar het blijft zeer twijfelachtig of de Europese landen voor de langere termijn militairen kunnen blijven leveren. Er zijn serieuze tekorten aan mensen en materieel en je moet ook militairen achter de hand houden voor je eigen veiligheid en voor de rest van Europa.”
De vraag is zelfs of dit voldoende is. Een waarnemersmissie zou met 50.000 militairen wellicht uit de voeten kunnen. Maar als deze missie ook daadwerkelijk moet kunnen vechten, dan zijn al snel 150.000 tot 200.000 manschappen nodig, uitgerust met de zwaarste wapens, menen experts. De getallen lopen zo op vanwege de lange frontlinie in Oost-Oekrane, rond de 1200 kilometer. Daarnaast deelt Oekrane nog een reguliere grens met Rusland en Belarus, waar eventueel ook toezicht moet komen.
Wtf. We besteden meer dan 20 miljard EU en we kunnen niet eens 850 man op de been brengen?
Ik snap dat er gelobbyd wordt, maar dit is nauwelijks te bevatten.
  Moderator dinsdag 18 februari 2025 @ 14:57:51 #19
8781 crew  Frutsel
pi_216733085
quote:

[..]
Ze ontkennen het niet eens hoor.

quote:
LUCERNE, Switzerland, June 15 (Reuters) - Russia's abduction of Ukrainian children is an attempt to steal the country's future and has left the youngsters with deep psychological scars, campaigners from Ukraine said on Saturday as they called for international efforts to bring them home.

Kyiv says about 20,000 children have been taken to Russia or Russian-occupied territory without the consent of family or guardians since the war began, calling the abductions a war crime that meets the U.N. treaty definition of genocide.

Moscow says it has protected vulnerable children from the war zone.
Speaking on the sidelines of an international summit in Switzerland about the war, Mykola Kuleba, the leader of a Ukrainian charity working to return the children, said "Russia is stealing our future".
"They base their strategy on deception, indoctrination of children, and genocide of the Ukrainian nation," Kuleba, founder and CEO of Save Ukraine, told an event in Lucerne, close to the mountain resort where world leaders were gathering.
https://www.reuters.com/w(...)paigners-2024-06-15/
pi_216733096
Boeit mij niet hoe, zolang de oorlog maar stopt
graag op anoniem
pi_216733098
We leven in historische tijden mensen. Europa wordt eindelijk wakker, we gaan de ontstaansgeschiedenis van het "Groot Europees Rijk" meemaken. Hier gaat de rest van de wereld over 50/100 jaar nog heel veel spijt van krijgen. Gelukkig hoef ik het zelf ook niet meer mee te maken.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:59:15 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216733102
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ze ontkennen het niet eens hoor.
[..]
https://www.reuters.com/w(...)paigners-2024-06-15/
Dus dat. En nu komen we in een discussie terecht tussen enerzijds had Rusland goede bedoelingen om die kinderen op te vangen, of is dit ordinaire roof van kinderen.

Ik blijf hier heel ver bij vandaan.
pi_216733104
Een nieuwe Hitler-Stalin pact in de maak
pi_216733110
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:58 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
We leven in historische tijden mensen. Europa wordt eindelijk wakker, we gaan de ontstaansgeschiedenis van het "Groot Europees Rijk" meemaken. Hier gaat de rest van de wereld over 50/100 jaar nog heel veel spijt van krijgen. Gelukkig hoef ik het zelf ook niet meer mee te maken.
Zit je in de leeftijd van tong dan?
graag op anoniem
pi_216733111
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Onze gemeenschappelijke belangen kun je alleen maar behartigen als je op minimaal gelijke voet kan onderhandelen met de andere geopolitieke spelers.

En laat dat nu zo goed als onmogelijk zijn zonder politieke, economische en militaire integratie.

Dat ontkennen maakt het niet minder waar.
Dat is onzin. De EU maakt weer ergens een puinhoop van en dan is de oplossing meer integratie en dus meer macht voor die EU die die weer gaat gebruiken om er een puinhoop van te maken. Dat is omdat de prioriteit systemisch en dynamisch bij het verkrijgen van macht over de lidstaten ligt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216733115
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus dat. En nu komen we in een discussie terecht tussen enerzijds had Rusland goede bedoelingen om die kinderen op te vangen, of is dit ordinaire roof van kinderen.

Ik blijf hier heel ver bij vandaan.
Nu nog dit topic.
pi_216733120
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:59 schreef michiel_merk het volgende:
Een nieuwe Hitler-Stalin pact in de maak
Het nieuwe Molotov Ribbentroppact heet het Rubio Lavrovpact.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216733123
quote:

[..]
Gast, we hebben die Kinder ontvoeringen maandenlang met onze ogen gezien. De Russen waren er zelfs trots op dat ze kinderen redden uit een oorlogsgebied. Als jij dat niet hebt gezien en toch er een mening over hebt kom je op mijn negeer lijst
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216733136
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:58 schreef KingRoland het volgende:
Zo zat Chamberlain er ook in
-Rabia Al-Basri
pi_216733143
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:01 schreef egayalS het volgende:

[..]
Zo zat Chamberlain er ook in
Boeiend
graag op anoniem
  dinsdag 18 februari 2025 @ 15:02:30 #31
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216733154
Lavrov:

quote:
26m •

Lavrov: "Geen nut dat EU mee onderhandelt over vrede"
Unsplash

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergey Lavrov verklaarde maandag dat er geen reden is voor Europese leiders om deel te nemen aan de onderhandelingen over een einde aan het conflict tussen Rusland en Oekrane.

Terwijl de Europese leiders in Parijs bijeenkwamen voor een spoedtop, betoogde Sergej Lavrov, voordat hij naar Saudi-Arabi vertrok voor een ontmoeting met Amerikaanse diplomaten, dat Brussel er gedurende het drie jaar durende conflict herhaaldelijk niet in is geslaagd om een levensvatbaar vredesakkoord voor te stellen.

“Ik weet niet wat ze [Europese ambtenaren] zouden doen aan de onderhandelingstafel.... Als het hun doel is om de oorlog voort te zetten, waarom zouden we hen dan berhaupt uitnodigen?”, zei hij tijdens een persconferentie in Moskou.

Ondertussen herhaalde Washington dat zowel Oekrane als Rusland concessies moeten doen om tot een definitief akkoord te komen.

Sergej Lavrov maakte echter duidelijk dat Rusland geen enkel grondgebied zal teruggeven dat door het Russische leger is ingenomen.

Sinds het begin van de invasie in februari 2022 hebben Russische troepen de controle verworven in Loehansk, Donetsk, Zaporizja en Cherson, hoewel geen van deze regio's volledig onder Russische controle is.

(PP with QG/Source: The Moscow Times / Picture: Unsplash)

https://www.msn.com/nl-nl(...)3b6c8ba0c683e9&ei=19
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 18 februari 2025 @ 15:02:32 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216733155
quote:
19s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:43 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Op de korte termijn is het inderdaad hetzelfde verhaal, maar als EU moeten we stoppen hem als een betrouwbare bondgenoot te zien. We hebben hem nu nodig, maar dat betekent niet dat we niet kritisch moeten blijven. We hebben genoeg geld om Trump te trekken, want hij is dol op geld en deals. De lange termijn vraagt om een zelfstandiger en sterker EU, zonder afhankelijk te zijn van deze fragiele 'bondgenootschappen'.
Ja de vraag is wel hoeveel 'langere termijn' we over hebben om dat op ons gemakje te regelen.

We hebben al heel wat van die termijn laten passeren inmiddels.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 15:03:31 #33
38496 Perrin
pi_216733164
quote:
'Europa wordt wakker' hoor ik al decennia. Europa drukt gewoon weer op de snooze-knop.
pi_216733167
Een land dat een ander land gaat zeggen dat er verkiezingen moeten komen _O- _O- _O- _O- _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 18 februari 2025 @ 15:04:36 #35
38496 Perrin
pi_216733172
quote:
De oorlog stopt niet vanzelf. We kunnen misschien smeken om een pauze.
pi_216733177
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:03 schreef TLC het volgende:
Een land dictatuur dat een democratisch land gaat zeggen dat er verkiezingen moeten komen _O- _O- _O- _O- _O-
FTFY

Je wordt aangevallen en je moet concessies doen? Rot even gauw op.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 18 februari 2025 @ 15:05:49 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216733184
Hl benieuwd of er een paragraaf komt voor the baltics in relatie tot wat en waar de Russische troepen heengaan n de oorlog.

Of is dat het volgende probleem.
pi_216733185
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:02 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
[..]
Als het hun doel is om de oorlog voort te zetten, waarom zouden we hen dan berhaupt uitnodigen?”, zei hij tijdens een persconferentie in Moskou.

Dit is ook wel om je te bescheuren. Rusland wil echt echt echt geen oorlog. Hoe verzint die kneus het? _O-
  dinsdag 18 februari 2025 @ 15:12:28 #39
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216733252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Alle EU leden zijn ook verplicht elkaar militair te helpen als 1 van ons aangevallen wordt.
Mutual defence clause (Article 42.7 TEU)
If a Member State is the victim of armed aggression on its territory, the other Member States
shall have towards it an obligation of aid and assistance by all the means in their power, in
accordance with Article 51 of the United Nations Charter. This shall not prejudice the specific
character of the security and defence policy of certain Member States.

Commitments and cooperation in this area shall be consistent with commitments under the
North Atlantic Treaty Organisation, which, for those States which are members of it, remains
the foundation of their collective defence and the forum for its implementation.

Artikel 42. Toegevoegd in 2009.

Je hebt gelijk.
pi_216733259
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_216733415
Fijn dat Rubio onderstreept dat een deal moet werken voor de EU en Oekrane. Dat kan alleen maar betekenen dat we bij de onderhandelingen betrokken worden.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 15:37:40 #42
345631 Scjvb
pi_216733515
Hoewel het mss wrang is dat het nu op deze manier moet, zonder Oekrane aan de onderhandelingstafel, lijken de laatste updates zeer wel te getuigen van vruchtbare gesprekken tussen beide partijen:

quote:
Vredesgesprekken tussen Rusland en VS zitten erop: 'Niet slecht verlopen'

De vredesgesprekken over Oekrane, die dinsdag plaatsvonden tussen de VS en Rusland in de Saudische hoofdstad Riyad, zijn afgerond, zo meldt The Guardian. Voorlopig is niet duidelijk wat de gesprekken hebben opgeleverd, maar Russisch buitenlandminister Sergej Lavrov zou straks normaal gezien nog een persconferentie geven.

Yuri Ushakov, Russisch adviseur Buitenlandse Zaken, zou al verklaard hebben dat de gesprekken "niet slecht verliepen” en dat het “een ernstige discussie was over alle kwesties”.

https://www.telegraaf.nl/(...)niet-slecht-verlopen
We wachten het af!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 18 februari 2025 @ 15:38:36 #43
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216733523
Zelfs topics over oorlogen staan nog vol met 'woke' zus en zo. Fokkers :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216733525
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:37 schreef Scjvb het volgende:
Hoewel het mss wrang is dat het nu op deze manier moet, zonder Oekrane aan de onderhandelingstafel, lijken de laatste updates zeer wel te getuigen van vruchtbare gesprekken tussen beide partijen:
[..]
We wachten het af!
:+
pi_216733545
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:12 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Mutual defence clause (Article 42.7 TEU)
If a Member State is the victim of armed aggression on its territory, the other Member States
shall have towards it an obligation of aid and assistance by all the means in their power, in
accordance with Article 51 of the United Nations Charter. This shall not prejudice the specific
character of the security and defence policy of certain Member States.

Commitments and cooperation in this area shall be consistent with commitments under the
North Atlantic Treaty Organisation, which, for those States which are members of it, remains
the foundation of their collective defence and the forum for its implementation.

Artikel 42. Toegevoegd in 2009.

Je hebt gelijk.
Dit Europese verdrag is trouwens veel sterker dan artikel 5.
pi_216733577
quote:

[..]
Gijzelaars. Dat lijkt me een open deur.
pi_216733593
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wtf. We besteden meer dan 20 miljard EU en we kunnen niet eens 850 man op de been brengen?
Ik snap dat er gelobbyd wordt, maar dit is nauwelijks te bevatten.
Weet je wel wat zo'n F35 kost? En dan zijn de aanschafkosten nog het goedkoopste deel.
pi_216733607
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Omdat het de missie van de Russen is. Het herstellen van de Oost Europese machtsverhoudingen.
Blijkt verder nergens uit, maar goed. Wat jij wil. Het zou Rusland alleen maar verzwakken.
pi_216733648
quote:
19s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:10 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Oekrane is vanaf het begin al een pion in dit geopolitieke spel. Voor hen was de inval van Rusland de ergste nachtmerrie die werkelijkheid werd. Als we Oekrane nu onder het niet-aanvalsverdrag van de EU zouden brengen en tegelijkertijd 700 miljard zouden investeren in onze eigen defensie, zou de EU als het ware de lachende derde zijn. Dit zou ons niet alleen in staat stellen om ons beter te verdedigen, maar ook de deur openen voor toekomstig economisch samenspel met China. Dag Trump, dag Putler!
Waarom zou Europa het leger (wat helemaal niets voorstelt zonder de Amerikanen) daarvoor inzetten?

De EU is veel sterker zonder Oekrane.

En heeft al problemen genoeg…
pi_216733666
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:37 schreef Scjvb het volgende:
[..]
We wachten het af!
Ja, natuurlijk zijn de gesprekken goed verlopen; de VS en Rusland hebben geen tegenstrijdige belangen. Oh, en geen van beide staan ze aan onze kant. Voor de duidelijkheid, want ik vraag me af of je dat wel begrijpt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 15:55:46 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216733670
quote:
Met een vette nederlaag voor Rusland en Poetin die aan een boom bengelt of liever voordat het zover komt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216733673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:23 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Amerika kan besluiten om zijn steun stop te zeggen, correct. En ze kunnen sancties opleggen aan Oekrane. Of het land binnenvallen. Maar ze kunnen niet voor Oekrane besluiten dat ze gaan stoppen met vechten. Dat is aan de Oekraner zelf.
Maar als de VS zegt: zonder ons, dan is Oekrane verloren.

Zelfs als Europese legers actief mee gaan doen (wat al niet gaat gebeuren), omdat die momenteel niet functioneren zonder steun van de VS. Dat is een beetje het nadeel van hoe momenteel alles is ingericht.

Dus ja, ze kunnen doorvechten, maar dan is in no time het hele land verloren en dat krijg je dan niet meer terug.

Theoretisch heb je gelijk…
  dinsdag 18 februari 2025 @ 15:56:33 #53
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216733677
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:55 schreef egayalS het volgende:

Als 850 man sturen al een probleem is, wat doen we dan als die troepen in Oost-Oekrane geplaatst zijn en Rusland valt de Baltische staten aan?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Forum Admin dinsdag 18 februari 2025 @ 15:58:16 #54
pi_216733696
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:38 schreef Parafernalia het volgende:
Zelfs topics over oorlogen staan nog vol met 'woke' zus en zo. Fokkers :')
Ziekelijk obsessief, dat is het
pi_216733721
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is jouw mening.

Rusland heeft niet de economische noch mankracht om heel Oekraine te bezetten.
Na drie jaar is het ze nog niet eens gelukt Donbas volledig te bezetten, wat direct tegen hun grenzen aanligt.

Hoe verder je Oekraine in oprukt, hoe groter de uitdagingen worden.

Dus dat gaat hem (voorlopig) niet worden.
pi_216733723
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Blijkt verder nergens uit, maar goed. Wat jij wil. Het zou Rusland alleen maar verzwakken.
Niet? Recent gemist dat de Roemeense verkiezingen zwaar benvloed zijn?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)schuwing-voor-europa

Of dat landen als Hongarije en Servi inmiddels zwaar op de hand van de Russen zijn en er zo aan de stoelpoten van een stabiel oost Europa wordt gezaagd?
pi_216733727
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Joppiez op 18-02-2025 16:01:41 ]
pi_216733736
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom zou Europa het leger (wat helemaal niets voorstelt zonder de Amerikanen) daarvoor inzetten?

De EU is veel sterker zonder Oekrane.

En heeft al problemen genoeg…
Oekrane dumpen en Trump op onze blote knietjes smeken of we ook territoriale buitengewesten van de VS mogen worden. Geen volledige staten natuurlijk, want dat zijn we niet waard. Heil!

Maar ik denk dat de meeste Europeanen en Oekraners dat geen goed idee vinden.
pi_216733748
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan waar zijn als je ervan uitgaat dat Trump ook niet veel kan? Zelf troepen sturen? Zijn kiezers lachen hem uit.
Boots on the ground was zelfs uitgesloten onder Biden. Nu heb je met Trump cs een groep die absoluut geen meerwaarde ziet in bemoeienis met Oekrane. Er is maar n plan en dat is zo snel als mogelijk de handen er vanaf kunnen trekken. Ongeacht.

En dat is verschrikkelijk voor dat land en haar inwoners. Ze zijn ongelofelijk genaaid door de VS. Maar dat is niet de eerste keer dat de VS gewoon de handen er vanaf trekt en je zoekt het maar uit.

Trump heeft ook weinig kaarten om te spelen. Hij roept wel over meer economische sancties, maar Biden heeft die kaarten al vrijwel allemaal uitgespeeld en in weerwil van wat je leest in de Westerse pers gaat het economisch in Rusland best aardig. Natuurlijk heeft de oorlog zijn gevolgen gehad economisch, maar onder de streep is het voor Rusland goed vol te houden.

En militair gaat het ook niet erg best.

Trump heeft eigenlijk geen andere keuze dan de weg die hij nu inslaat, anders dan langer wachten en daar is werkelijk niemand bij gebaat.
pi_216733761
quote:

[..]

Zelfs als Europese legers actief mee gaan doen (wat al niet gaat gebeuren), omdat die momenteel niet functioneren zonder steun van de VS. Dat is een beetje het nadeel van hoe momenteel alles is ingericht.

Dus ja, ze kunnen doorvechten, maar dan is in no time het hele land verloren en dat krijg je dan niet meer terug.

Wat Amerikanen op het moment doen is materieel en intelligentie leveren. Dat doen wij ook, maar in mindere mate. Als er na de Duitse verkiezingen die 700B vrijkomen, kan Oekrane best wel even zonder Amerikaanse steun.
pi_216733768
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:01 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is jouw mening.

Na drie jaar is het ze nog niet eens gelukt Donbas volledig te bezetten, wat direct tegen hun grenzen aanligt.

Ze hebben enorm veel steun van de Amerikanen (en Musk met Starlink) gehad. Als dat wegvalt is er simpelweg een andere realiteit.
pi_216733773
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet? Recent gemist dat de Roemeense verkiezingen zwaar benvloed zijn?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)schuwing-voor-europa

Of dat landen als Hongarije en Servi inmiddels zwaar op de hand van de Russen zijn en er zo aan de stoelpoten van een stabiel oost Europa wordt gezaagd?
Dat is iets anders dan landen aanvallen.
pi_216733780
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:04 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Wat Amerikanen op het moment doen is materieel en intelligentie leveren. Dat doen wij ook, maar in mindere mate. Als er na de Duitse verkiezingen die 700B vrijkomen, kan Oekrane best wel even zonder Amerikaanse steun.
Ik hoor deskundigen iets anders zeggen…
pi_216733788
quote:

[..]

Ah, dus omdat de VS ons helpt met de verdediging zijn ze al de baas. Duidelijk. Anders hadden we die Amerikaanse soldaten en kernwapens maar niet binnen moeten laten en geen Amerikaanse wapens moeten kopen, nietwaar?

Ik ben het wel met je eens, dat we dat hebben laten versloffen.
pi_216733792
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze hebben enorm veel steun van de Amerikanen (en Musk met Starlink) gehad. Als dat wegvalt is er simpelweg een andere realiteit.
Het lijkt wel alsof je het prima vindt dat een soeverein land wordt aangevallen en dan grondgebied moet afstaan, dan ben je aardig moreel failliet.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:08:52 #66
345631 Scjvb
pi_216733810
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk zijn de gesprekken goed verlopen; de VS en Rusland hebben geen tegenstrijdige belangen. Oh, en geen van beide staan ze aan onze kant. Voor de duidelijkheid, want ik vraag me af of je dat wel begrijpt.
Ow, voor dat laatste: dacht het wel!

Kijk heer: de uitwerking van zulke gesprekken, al blijft het thans nog even geduldig afwachten (ook voor u), kan, in geval v.e. snel bestand, mogelijk een gunstige invloed sorteren op het welzijn van de Oekraners en de veiligheid in Europa. ;)

Fijne dag!
pi_216733811
quote:

[..]
Hoeveel steun heeft Oekraine dan daadwerkelijk van de Amerikanen gehad?
Door de tiental Bradleys, Himars en Abrams hebben ze hier en daar een tactische overwinning kunnen behalen, maar uiteindelijk is de steun nooit voldoende geweest voor Oekraine om door te (blijven) pakken.

Daar is meer dan genoeg informatie over te vinden.

Ik probeer de Amerikaanse steun niet te downplayen. Het bespaart Oekraiense levens, maar het verschil ging het nooit maken.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:08:58 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216733812
quote:
De EU word de volgende supermacht :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216733814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is iets anders dan landen aanvallen.
Ik had het dan ook over het "herstellen van de machtsverhoudingen" - door inmenging en een wik proberen te drijven in de gevestigde orde probeert Rusland langzaam maar zeker groeperingen/landen voor zich te winnen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:11:12 #70
pi_216733826
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is onzin. De EU maakt weer ergens een puinhoop van en dan is de oplossing meer integratie en dus meer macht voor die EU die die weer gaat gebruiken om er een puinhoop van te maken. Dat is omdat de prioriteit systemisch en dynamisch bij het verkrijgen van macht over de lidstaten ligt.
Er zijn landen (waaronder NL) die richten een EU op. Daar heeft iedereen voordeel bij. Vervolgens zijn er politici die tegen hun landje zeggen. Ik doe het goed, en alles wat kut is, is de schuld van de EU, stem op mij.

En jij trapt daar in. Dat ligt niet aan de EU.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_216733831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Boots on the ground was zelfs uitgesloten onder Biden. Nu heb je met Trump cs een groep die absoluut geen meerwaarde ziet in bemoeienis met Oekrane. Er is maar n plan en dat is zo snel als mogelijk de handen er vanaf kunnen trekken. Ongeacht.

En dat is verschrikkelijk voor dat land en haar inwoners. Ze zijn ongelofelijk genaaid door de VS. Maar dat is niet de eerste keer dat de VS gewoon de handen er vanaf trekt en je zoekt het maar uit.

Trump heeft ook weinig kaarten om te spelen. Hij roept wel over meer economische sancties, maar Biden heeft die kaarten al vrijwel allemaal uitgespeeld en in weerwil van wat je leest in de Westerse pers gaat het economisch in Rusland best aardig. Natuurlijk heeft de oorlog zijn gevolgen gehad economisch, maar onder de streep is het voor Rusland goed vol te houden.

Trump heeft eigenlijk geen andere keuze dan de weg die hij nu inslaat, anders dan langer wachten en daar is werkelijk niemand bij gebaat.
Dus Trump heeft geen andere keuze dan iedereen voor de bus te gooien en de zaak samen met zijn maatje Poetin te verdelen? Dat is wel heel schijnheilig. "Ja, hoor eens, we zijn er alleen voor onszelf en vergeet niet dat wij de sterkste zijn, dus sop het maar op!"
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:12:26 #72
pi_216733836
quote:

[..]
Als we Rusland de moeder bombarderen hebben we ook een andere realiteit.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:12:42 #73
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216733841
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Weet je wel wat zo'n F35 kost? En dan zijn de aanschafkosten nog het goedkoopste deel.
Luchtmacht begroting is 2 miljard dacht ik.
pi_216733844
quote:

[..]
Benieuwd hoe Taiwan dit volgt, die hebben ook garanties van de VS gekregen i.v.m. China.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216733858
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:13 schreef Aether het volgende:

[..]
Benieuwd hoe Taiwan dit volgt, die hebben ook garanties van de VS gekregen i.v.m. China.
Maar zonder Taiwan geen chippies, en dat gaan ze voelen (iedereen trouwens).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:15:19 #76
pi_216733872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoor deskundigen iets anders zeggen…
Ik hoor anonieme deskundigen zo veel zeggen.

Covid en klimaatsverandering zijn onzin.
Herbruikbare raketten kunnen niet.
Rusland heeft het sterkste leger ter wereld.
Het menselijk lichaam kan een snelheid van 40km/uur niet verdragen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:15:24 #77
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216733874
quote:

[..]

Enige wat usa doeltreffend kan doen zijn luchtaanvallen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:15:37 #78
38496 Perrin
pi_216733875
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:13 schreef Aether het volgende:

[..]
Die graven nog wat extra loopgraven.
pi_216733879
quote:

[..]
Gehad ja. De meeste toegezegde wapens van vorig jaar zijn niet geleverd door de VS. Oekrane is nu zelf de belangrijkste producent van wapens. Die productie betalen hebben ze economische steun voor nodig en daar was de EU al veel groter in.

Natuurlijk is het wegvallen van VS steun een grote klap, maar ik snap niet dat de EU ze weg laat komen met een grote bek die niet bij hun huidige steun niveau past.
pi_216733881
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik hoor anonieme deskundigen zo veel zeggen.

Covid en klimaatsverandering zijn onzin.
Herbruikbare raketten kunnen niet.
Rusland heeft het sterkste leger ter wereld.
Het menselijk lichaam kan een snelheid van 40km/uur niet verdragen.
Oei, ik zat gister met 120KM per uur in de trein :(
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:17:33 #81
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216733890
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar zonder Taiwan geen chippies, en dat gaan ze voelen (iedereen trouwens).
Ik neem toch aan dat ook elders over de wereld chips gemaakt kunnen worden?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:17:38 #82
pi_216733892
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Enige wat usa doeltreffend kan doen zijn luchtaanvallen.
Ik denk dat de nukes van de USA wl functioneel zijn.
pi_216733896
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gehad ja. De meeste toegezegde wapens van vorig jaar zijn niet geleverd door de VS. Oekrane is nu zelf de belangrijkste producent van wapens. Die productie betalen hebben ze economische steun voor nodig en daar was de EU al veel groter in.

Natuurlijk is het wegvallen van VS steun een grote klap, maar ik snap niet dat de EU ze weg laat komen met een grote bek die niet bij hun huidige steun niveau past.
Die steun zal gerust blijven, en deels werkt het nu ook al zo dat die Amerikaanse wapens door ons gekocht worden en doorgestuurd worden naar de Ukraine, qua intelligence denk ik dat de Amerikanen gewoon hun data blijven doorgeven.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:18:19 #84
pi_216733900
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oei, ik zat gister met 120KM per uur in de trein :(
Dat is volgens deskundigen onmogelijk. :N
pi_216733903
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik neem toch aan dat ook elders over de wereld chips gemaakt kunnen worden?
TSMC produces over 60% of the world's semiconductors and around 90% of the most advanced chips (3nm and 5nm).
pi_216733928
quote:

[..]
Voor Putins volgende oorlogen is ook weer kanonnenvoer nodig. Zo moeilijk is het niet hoor.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216733942
pi_216733948
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Luchtmacht begroting is 2 miljard dacht ik.
Een F-35 kost zo'n 100 miljoen per stuk, maar daar komt ongeveer nog een keer hetzelfde bedrag bij aan reserveonderdelen en ammunitie. 52 stuks kosten dus een slordige 10 miljard. Laten we zeggen dat die dingen over 20 jaar worden afgeschreven, dus een half miljard per jaar.

Het kost zo'n 42.000 Euro om er een uurtje mee te vliegen. Dus voor 1,5 miljard kunnen ze daar per toestel per jaar 686 uur mee rondvliegen, of 57 uur per maand. En dat is dan zonder alle overige kosten.
pi_216734008
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Een F-35 kost zo'n 100 miljoen per stuk, maar daar komt ongeveer nog een keer hetzelfde bedrag bij aan reserveonderdelen en ammunitie. 52 stuks kosten dus een slordige 10 miljard. Laten we zeggen dat die dingen over 20 jaar worden afgeschreven, dus een half miljard per jaar.

Het kost zo'n 42.000 Euro om er een uurtje mee te vliegen. Dus voor 1,5 miljard kunnen ze daar per toestel per jaar 686 uur mee rondvliegen, of 57 uur per maand. En dat is dan zonder alle overige kosten.
Ik denk dat personeelskosten nog veel hoger zijn, het is niet alleen het onderhoud, maar ook weer zaken als radar systemen, intelligence, etc.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:30:20 #90
56749 BlaZ
pi_216734014
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:01 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is jouw mening.

Doorvechten zonder VS-steun is gewoon erg moeilijk voor Oekrane. Dat zou betekenen dat er meer slachtoffers vallen en er versneld meer grondgebied verloren wordt zonder potentieel dat terug te kunnen veroveren.
Dat betekent niet dat Rusland heel Oekrane zou kunnen innemen, dat lijkt me uitgesloten. Wat het wel betekent is dat hoe langer het conflict doorgaat hoe slechter de onderhandelingspositie wordt.

Vandaar dat Zelensky onderhandelingen momenteel ook niet afwijst.
pi_216734024
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat personeelskosten nog veel hoger zijn, het is niet alleen het onderhoud, maar ook weer zaken als radar systemen, intelligence, etc.
Ja, ik ook. Personeel, opleidingen, gebouwen, die radar systemen, vluchtleiding, enzovoorts.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:33:15 #92
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216734046
quote:

[..]

Allemaal waar, en utieindelijk wel terug te vinden.
Maar wat ook waar is, is dat wij majeure kosten maken, zeker in vergelijking met 15 jaar geleden. En wij nauwelijks tot geen extra slagkracht hebben.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:34:02 #93
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216734052
Wat merkwaardig is in een tijdperk van informatie. Is dat wij nog steeds geen betrouwbare inzage hebben in de resources en capaciteiten van de strijdende partijen.
pi_216734060
twitter

Kwam dit net tegen. Natuurlijk zijn we wel wat gewend qua Russische dreigementen, maar het zijn toch opmerkelijke uitspraken van Lavrov.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216734091
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die graven nog wat extra loopgraven.
Ze kunnen beter wat kernwapens ontwikkelen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 16:37:39 #96
3928 Ulx
pi_216734092
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
Wat merkwaardig is in een tijdperk van informatie. Is dat wij nog steeds geen betrouwbare inzage hebben in de resources en capaciteiten van de strijdende partijen.
Je kunt daarvoor naar Rusland gaan en je eigen onderzoek doen.

Geef wel de ambassade even een seintje, je kunt ze dan namelijk snel nodig hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216734115
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Kwam dit net tegen. Natuurlijk zijn we wel wat gewend qua Russische dreigementen, maar het zijn toch opmerkelijke uitspraken van Lavrov.
Och heden, hey Lavrov, je plaat blijft hangen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:41:00 #98
38496 Perrin
pi_216734128
quote:
[ x ]

Dat wordt weer fors beschermingsgeld betalen aan Trump.

pi_216734165
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Doorvechten zonder VS-steun is gewoon erg moeilijk voor Oekrane. Dat zou betekenen dat er meer slachtoffers vallen en er versneld meer grondgebied verloren wordt zonder potentieel dat terug te kunnen veroveren.
Dat betekent niet dat Rusland heel Oekrane zou kunnen innemen, dat lijkt me uitgesloten. Wat het wel betekent is dat hoe langer het conflict doorgaat hoe slechter de onderhandelingspositie wordt.

Vandaar dat Zelensky onderhandelingen momenteel ook niet afwijst.
Wie heeft het over doorvechten?
Oekraine moet alleen verdedigen en daarbij mijnen, drones en raketten het meeste werk laten doen.
En op tijd terugtrekken als het moet.

Op een gegeven moment stopt het dan wel.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:45:01 #100
345631 Scjvb
pi_216734175
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:39 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Och heden, hey Lavrov, je plaat blijft hangen.
Kan straks best gaan meevallen met Lavrov. Onderhandeling tussen de VS en de russen passeert de revue.
pi_216734205
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:45 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Kan straks best gaan meevallen met Lavrov. Onderhandeling tussen de VS en de russen passeert de revue.
Die lul hoort tegen de muur gezet te worden. :W
pi_216734264
Hopelijk gaat de EU wel zorgen dat deze beslissing van Trump ook consequenties gaat hebben, de smeerlap.

Beetje een heel land in de steek laten om wat centen te besparen, en dan met degene die de oorlog ontketend heeft aan tafel gaan zitten.....
pi_216734300
De Britse premier maakt de UK klaar om in oorlogsmodus te gaan!

Dit komt echt niet goed! :{w -O-
Fucking Trump, ineens lekker vriendje met Poetin gaan spelen.
Cindy De Vuyst
pi_216734308
Oekrane moet de VS 500 miljard euro terugbetalen voor de Amerikaanse steun de laatste 3 jaar.
Dat is meer dan hetgeen Duitsland na WO I moest betalen aan Europa als schadevergoeding!
Cindy De Vuyst
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:57:40 #105
56749 BlaZ
pi_216734310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:44 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wie heeft het over doorvechten?
Oekraine moet alleen verdedigen en daarbij mijnen, drones en raketten het meeste werk laten doen.
En op tijd terugtrekken als het moet.

Op een gegeven moment stopt het dan wel.
De post waar jij op reageerde had het over doorvechten.
Maar ook als ze enkel verdedigen wordt de onderhandelingspositie steeds slechter, dan is het beter om de demarcatielijn te gebruiken en over vrede te onderhandelen.
pi_216734366
quote:
[ x ]

Ach, toen Putler zijn SMO aankondigde had ie het ook over "whoever tries to stop us, Russia's response will be immediate and lead to consequences never seen in history" oid.

Verder dan wat kabels kapot trekken is ie nog niet gekomen. En hoeveel olieopslagen en raffinaderijen zijn al geraakt?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:03:10 #107
38496 Perrin
pi_216734372
Volgens mij lusten Lavrov en Ushakov deze knullen rauw.
twitter
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:03:45 #108
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216734382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met een vette nederlaag voor Rusland en Poetin die aan een boom bengelt of liever voordat het zover komt?
ja

@RamboDirk @3rr0r @Coco @maxi-mus @Nober @GGMM
graag op anoniem
pi_216734391
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:57 schreef einzeinz het volgende:
Oekrane moet de VS 500 miljard euro terugbetalen voor de Amerikaanse steun de laatste 3 jaar.
Dat is meer dan hetgeen Duitsland na WO I moest betalen aan Europa als schadevergoeding!
Ja, hoe zit dat eigenlijk op juridisch vlak, de VS heeft toch echt zelf besloten steun te sturen, kan die oranje clown gillen wat ie wil.
pi_216734396
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216734398
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Allemaal waar, en utieindelijk wel terug te vinden.
Maar wat ook waar is, is dat wij majeure kosten maken, zeker in vergelijking met 15 jaar geleden. En wij nauwelijks tot geen extra slagkracht hebben.
Het is alleen jammer, dat het nu dus weggegooid geld is. We hebben nu 40 F-35's, die we in ieder geval voor 4 jaar in de kast moeten zetten. Want we kunnen er niet op vertrouwen dat ze niet uit de lucht vallen als we de steun van de VS verliezen.

Laat ik het omdraaien: het zou theoretisch wel mogelijk kunnen zijn dat er geen achterdeurtjes in de software zitten waarmee ze dat ding op afstand onklaar kunnen maken, maar die kans lijkt me heel erg klein. Zeker bij Amerikaanse wapens. Dus dan zijn we Oekrane aan het verdedigen, tegen de wil van Trump in en dan nemen ze ineens allemaal een duikvlucht.

Ok, dat trucje werkt maar 1 keer, maar ga je als Generaal dat risico nemen?

Dan hebben we wel veel geld over in het luchtmachtbudget.
pi_216734406
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er zijn landen (waaronder NL) die richten een EU op.
Nee, Nederland zei nee tegen deze EU.

quote:
Daar heeft iedereen voordeel bij. Vervolgens zijn er politici die tegen hun landje zeggen. Ik doe het goed, en alles wat kut is, is de schuld van de EU, stem op mij.

En jij trapt daar in. Dat ligt niet aan de EU.
De EU is er niet voor burgers, is antidemocratisch, houdt zich niet aan de eigen regels en beperkt zich niet tot het gemeenschappelijk belang van de lidstaten. Dat is waar jij ingetrapt bent.
[/quote]
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:09:12 #113
38496 Perrin
pi_216734440
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, Nederland zei nee tegen deze EU.
[..]
De EU is er niet voor burgers, is antidemocratisch, houdt zich niet aan de eigen regels en beperkt zich niet tot het gemeenschappelijk belang van de lidstaten. Dat is waar jij ingetrapt bent.
De EU is niet perfect. Verre van. De EU is wl het beste wat we hebben.

Stem op partijen die het beter maken. Niet op partijen die ons aan buitenlandse machten overleveren, wat het enige alternatief is. Buitenlandse machten die helemaal niks goeds met ons voorhebben.

Neutraliteit bestaat niet. Schuilen voor de geopolitieke werkelijkheid kan niet.
pi_216734443
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De post waar jij op reageerde had het over doorvechten.
Maar ook als ze enkel verdedigen wordt de onderhandelingspositie steeds slechter, dan is het beter om de demarcatielijn te gebruiken en over vrede te onderhandelen.
Op basis van de indruk dusver heeft Oekraine al geen onderhandelingspositie en wordt basically alles aan Rusland gegeven waar het om vraagt (afstaan Krim, afstaan Donbas, geen NAVO enz, VS die probeert Oekraine haar bodemschatten te claimen enz). Dus hoe precies moet deze "onderhandelingspositie" nog slechter worden, vraag ik me af.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:10:28 #115
345631 Scjvb
pi_216734458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die lul hoort tegen de muur gezet te worden. :W
Er zijn onderhandelingen gaande, en daarmee is tenminste reuring binnen deze impasse. Dus wacht het nu allemaal eerst even geduldig af.
pi_216734461
quote:

[..]

Wat een verkwisting aan geld zeg.
pi_216734471
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:10 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Er zijn onderhandelingen gaande en daarmee is tenminste reuring binnen deze impasse. Dus wacht het nu allemaal eerst even geduldig af.
Niks afwachten, oorlogsmisdadigers gaan tegen de muur of ben je Buchra vergeten?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:12:30 #118
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216734480
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:11 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Niks afwachten, oorlogsmisdadigers gaan tegen de muur of ben je Buchra vergeten?
De wereld is niet eerlijk
pi_216734486
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:04 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja, hoe zit dat eigenlijk op juridisch vlak, de VS heeft toch echt zelf besloten steun te sturen, kan die oranje clown gillen wat ie wil.
Zelensky gaat akkoord. Ze gaan iets op papier zetten dat de Amerikanen de Oekranse grondstofvoorraden mogen delven voor onbepaalde duur.
Cindy De Vuyst
pi_216734488
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:04 schreef havanagila het volgende:

[..]
Dat gaat Oekraine dan ook nooit doen, zonder dat er nadrukkelijk keiharde veiligheidsgaranties komen door de VS.

Daarnaast heeft de VS natuurlijk ook gewoon geprofiteerd van Oekraine, die honderdduizenden Russische soldaten/huurlingen heeft uitgeschakeld zonder Amerikaanse slachtoffers.
pi_216734518
Inderdaad, maar we hebben nu wel te maken met MAGA, en die doen niet aan logica.
pi_216734551
In 2023 waren er ongeveer 887.000 etnische Russen in de Baltische Staten:
296.000 in Estland
445.000 in Letland
145.000 in Litouwen

Met 1,8 miljoen inwoners totaal heeft Letland een grote Russische minderheid en dat zou een target van Putin kunnen worden. Maar het is een NAVO-land dus artikel 5 en dus heb je gelijk oorlog met in ieder geval Engeland en Frankrijk. Ik zie het niet gebeuren.
pi_216734564
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:09 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Op basis van de indruk dusver heeft Oekraine al geen onderhandelingspositie en wordt basically alles aan Rusland gegeven waar het om vraagt (afstaan Krim, afstaan Donbas, geen NAVO enz, VS die probeert Oekraine haar bodemschatten te claimen enz). Dus hoe precies moet deze "onderhandelingspositie" nog slechter worden, vraag ik me af.
Zelensky die Poetin en Trump ontmoet en ineens een kalasjnikov bovenhaalt en zonder verpinken beiden door de kop schiet! Alleen zo kan het beter worden!

2 gekken minder maar wel miljarden levens gespaard want als dit zo verder gaat vieren we over 10 maanden kerst aan het front in Polen!
Cindy De Vuyst
pi_216734570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar wel nodig.

Als ik jou onder schot houd, en jij hebt helemaal niks (als pacifist), doe je vast niet zo moeilijk alles aan mij te geven wat je hebt (of anders). Dan is dat wapen zijn investering wel snel waard.
pi_216734573
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:10 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Er zijn onderhandelingen gaande, en daarmee is tenminste reuring binnen deze impasse. Dus wacht het nu allemaal eerst even geduldig af.
Geloof jij echt dat er onderhandelt wordt?
Ze stropen de EU! Ze willen een democratie om ver werpen terwijl we er op staan kijken!
Cindy De Vuyst
pi_216734600
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:18 schreef adder het volgende:
In 2023 waren er ongeveer 887.000 etnische Russen in de Baltische Staten:
296.000 in Estland
445.000 in Letland
145.000 in Litouwen

Met 1,8 miljoen inwoners totaal heeft Letland een grote Russische minderheid en dat zou een target van Putin kunnen worden. Maar het is een NAVO-land dus artikel 5 en dus heb je gelijk oorlog met in ieder geval Engeland en Frankrijk. Ik zie het niet gebeuren.
De Amerikanen trekken zich terug uit artikel 5. 'Article what? I don't care' zou Trump zeggen?
Denk je dat Engeland en Frankrijk een leger hebben? Ze kunnen de moslimterroristen nog niet eens aan! Ze kunnen hun eigen drugsbendes in Marseille niet eens de baas.

Wat gaan ze doen als Poetin straks 500.000 jonge mannen oproept om te gaan vechten? Die staan er morgen wel h!
Cindy De Vuyst
pi_216734617
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:57 schreef einzeinz het volgende:
De Duitsers hebben alleen dat niet terugbetaald. Er wel voor geleend bij de Amerikanen. Dat brak hun en ons later behoorlijk op na de Amerikaanse beurskrach.

Trouwens , het was een kopie dat de Duitsers aan terugbetaling aan de Fransen oplegden in 1871. Alleen de Fransen betaalden wel terug. Verhoudingsgewijs betaalden de Fransen destijds in twee jaar meer, dan de Duitsers in de dertien jaar van 1920 tot 1932.
pi_216734621
quote:

[..]
- Alle Amerikaanse troepen terugtrekken uit voormalige Oostbloklanden die geen lid zijn van de EU.
- De EU verbieden om voormalige Oostbloklanden lid te maken.
- Een nieuwe president in Oekrane die doet wat Poetin wil.
- Oekraens afschaffen en verplicht allemaal Russisch gaan spreken.
- Grote schadeherstellingsbetalingen van Oekrane eisen.
- Russische basissen in Oekrane.

Ook allemaal dingen die al eens voorbij zijn gekomen en die Poetin ook allemaal een keer geist of in andere landen gedaan heeft. (Kijk naar Moldavi en Wit-Rusland, bijvoorbeeld.) En Poetin heeft vast nog wel meer ideen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:24:53 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216734628
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is alleen jammer, dat het nu dus weggegooid geld is. We hebben nu 40 F-35's, die we in ieder geval voor 4 jaar in de kast moeten zetten. Want we kunnen er niet op vertrouwen dat ze niet uit de lucht vallen als we de steun van de VS verliezen.

Laat ik het omdraaien: het zou theoretisch wel mogelijk kunnen zijn dat er geen achterdeurtjes in de software zitten waarmee ze dat ding op afstand onklaar kunnen maken, maar die kans lijkt me heel erg klein. Zeker bij Amerikaanse wapens. Dus dan zijn we Oekrane aan het verdedigen, tegen de wil van Trump in en dan nemen ze ineens allemaal een duikvlucht.

Actief saboteren is een scenario dat ik neit waarschijnlijk acht.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:27:10 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216734646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:22 schreef einzeinz het volgende:

[..]
De Amerikanen trekken zich terug uit artikel 5. 'Article what? I don't care' zou Trump zeggen?
Denk je dat Engeland en Frankrijk een leger hebben? Ze kunnen de moslimterroristen nog niet eens aan! Ze kunnen hun eigen drugsbendes in Marseille niet eens de baas.

Wat gaan ze doen als Poetin straks 500.000 jonge mannen oproept om te gaan vechten? Die staan er morgen wel h!
Das heel wat anders.
pi_216734710
twitter

Die sancties moeten gewoon blijven. Het zou vrij stompzinnig zijn om Poetin's oorlogskas te gaan spekken.
pi_216734711
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En iedere raket die wordt afgeschoten kost gemiddeld een paar miljoen per stuk. Kruisraketten zijn wat goedkoper. Gewone bommen worden steeds minder vaak gebruikt, want die moet je in grote hoeveelheden afwerpen en bommenwerpers zijn groot en traag en dus makkelijk uit de lucht te schieten. Dus zelfs bommen hebben tegenwoordig vleugels en een besturing.

Je moet dus geen oorlog gaan voeren als je geen geld als water hebt. En dat is dus ook waarom artillerie nog steeds het meest gebruikte zware wapen is. Die granaten kosten maar een paar duizend Euro per stuk.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:33:29 #133
345631 Scjvb
pi_216734717
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:19 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Geloof jij echt dat er onderhandelt wordt?
Ze stropen de EU! Ze willen een democratie om ver werpen terwijl we er op staan kijken!
Er is binnen het oorlogsgebied aldaar best heel wat gebeurd, tot kwesties aan toe die volgens uw en onze begrippen ver buiten alle proporties gaan. Het valt niet goed te praten, maar het is van alle tijden in oorlogssituaties!

Maar juist nu vredesbesprekingen de revue passeren, is aanhoudend wantrouwen weinig vruchtbaar. Derhalve is het van groot belang om belangrijk onderhoud tussen de VS en de russen thans een waardige kans te gunnen.

Scjvb
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:33:41 #134
56749 BlaZ
pi_216734719
quote:

[..]
Gezien de werkelijke verhoudingen op de grond is dat voor Oekrane geen slechte deal. Het wordt pas een slechte deal voor Oekrane als ze grondgebied moeten opgeven wat momenteel niet in Russische handen is.

Het NAVO-lidmaatschap is ook nooit een optie geweest, niet onder Biden en niet onder Trump. We moeten het simpelweg niet zo negatief inzien.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlaZ op 18-02-2025 17:52:24 ]
pi_216734755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Gezien de werkelijke verhoudingen op de grond is dat voor Oekrane geen slechte deal. Het wordt pas een slechte deal voor Oekrane als ze grondgebied moeten opgeven wat momenteel niet in Russische handel is.
Bij een goede grensbewaking kunnen de vluchtelingen terug.
Het NAVO-lidmaatschap is ook nooit een optie geweest, niet onder Biden en niet onder Trump. We moeten het simpelweg niet zo negatief inzien.
En het stopt de oorlog, niet onbelangrijk.
En het geeft kansen weer alles op te bouwen, eu zal ene belangrijke handelspartner en opbouw partner worden.
Ja gaat geld kosten maar er zal toch ook op den duur aan te verdienen zijn.
Vakman pur sang
pi_216734777
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Die sancties moeten gewoon blijven. Het zou vrij stompzinnig zijn om Poetin's oorlogskas te gaan spekken.
Dat bedoel ik, gewoon Putin z'n zin geven, hoop dat EU leiders de middelvinger geven.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:41:51 #137
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216734803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:18 schreef einzeinz het volgende:
Zelensky die Poetin en Trump ontmoet en ineens een kalasjnikov bovenhaalt en zonder verpinken beiden door de kop schiet! Alleen zo kan het beter worden!

&lt;signature here&gt;.
pi_216734815
quote:

[..]
Daar zijn wel afspraken over gemaakt. Zoals het nu staat is dat Oekrane in de toekomst lid kan worden maar er is geen specifiek tijdpad vastgesteld.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:44:04 #139
56749 BlaZ
pi_216734839
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:42 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daar zijn wel afspraken over gemaakt. Zoals het nu staat is dat Oekrane in de toekomst lid kan worden maar er is geen specifiek tijdpad vastgesteld.
Dat is zoiets als Turkije bij de EU.
pi_216734845
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
De EU is niet perfect. Verre van. De EU is wl het beste wat we hebben.
Nee, dat was de EEG.

quote:
Stem op partijen die het beter maken. Niet op partijen die ons aan buitenlandse machten overleveren, wat het enige alternatief is. Buitenlandse machten die helemaal niks goeds met ons voorhebben.

Neutraliteit bestaat niet. Schuilen voor de geopolitieke werkelijkheid kan niet.
De EU is een buitenlandse macht en een organisatie van voornamelijk buitenlandse machten die niet het beste met ons voorhebben. Het is dezelfde naiviteit om te denken dat de wereldorde en geopolitiek door het recht en rechtvaadigheid bepaald worden als dat de EU er is voor democratie, vrijheid en alle burgers van de lidstaten.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:46:22 #141
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216734868
Ik zou gezien sommige posts in dit topic het vergrijp defaitisme wel willen opnemen in het Nederlandse strafrecht
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_216734885
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:46 schreef nixxx het volgende:
Ik zou gezien sommige posts in dit topic het vergrijp defaitisme wel willen opnemen in het Nederlandse strafrecht
Ik zou, gezien Trump's intellectuele vermogen, dat niet al te vroeg gaan roepen.
pi_216734925
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:33 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Er is binnen het oorlogsgebied aldaar best heel wat gebeurd, tot kwesties aan toe die volgens uw en onze begrippen ver buiten alle proporties gaan. Het valt niet goed te praten, maar het is van alle tijden in oorlogssituaties!

Maar juist nu vredesbesprekingen de revue passeren, is aanhoudend wantrouwen weinig vruchtbaar. Derhalve is het van groot belang om belangrijk onderhoud tussen de VS en de russen thans een waardige kans te gunnen.

Scjvb
https://www.nationaalarch(...)e-rechtspleging-cabr

Jouw hele familie staat op die site, ben ik van overtuigd.
pi_216734952
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:
En het stopt de oorlog, niet onbelangrijk.
En het moedigt Poetin aan om zo snel mogelijk opnieuw oorlog te gaan beginnen, want 4 jaar zijn zo voorbij, dus je moet even kijken hoeveel oorlogen je daar in kunt proppen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 17:52:34 #145
3928 Ulx
pi_216734965
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Waarom heeft de VS dat eigenlijk nooit gebruikt tegen de F-14's en Phantoms van Iran?
pi_216734981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom heeft de VS dat eigenlijk nooit gebruikt tegen de F-14's en Phantoms van Iran?
Die zaten niet vol met computers, dat was allemaal nog heel rudimentair.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:54:04 #147
56749 BlaZ
pi_216734988
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En het moedigt Poetin aan om zo snel mogelijk opnieuw oorlog te gaan beginnen, want 4 jaar zijn zo voorbij, dus je moet even kijken hoeveel oorlogen je daar in kunt proppen.
Bij een vrede moet je als EU natuurlijk ook doorgaan met het expanderen van defensie.
pi_216734995
quote:

[..]
Gezien de werkelijke verhoudingen op de grond is dat voor Oekrane geen slechte deal. Het wordt pas een slechte deal voor Oekrane als ze grondgebied moeten opgeven wat momenteel niet in Russische handel is.

Ben ik het niet echt mee eens.
Het gaat Rusland niet bepaald van het leien dakje, grondgebied van Oekraine innemen.
Hoeveel (honderd)duizenden jonge mannen willen ze daar dan nog de dood injagen?
Als je uiteindelijk implodeert, omdat Rusland haar populatie en economie al veel te klein is voor haar grootte, eindig je natuurlijk ook met lege handen.

Wat betreft het NAVO lidmaatschap, dat dat volgend jaar niet zou gaan gebeuren is logisch maar Oekraine de mogelijkheid ontnemen om uberhaupt (vroeg of laat) lid te worden is wel nieuw.
pi_216735020
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het gaat Rusland niet bepaald van het leien dakje, grondgebied van Oekraine innemen.
Als je uiteindelijk implodeert, omdat Rusland haar populatie en economie al veel te klein is voor haar grootte, eindig je natuurlijk ook met lege handen.

Wat betreft het NAVO lidmaatschap, dat dat volgend jaar niet zou gaan gebeuren is logisch maar Oekraine de mogelijkheid ontnemen om uberhaupt (vroeg of laat) lid te worden is wel nieuw.
Poetin kan niet stoppen zonder een grote overwinning, anders is het meteen afgelopen met hem. Als je je voordoet als de sterke man, moet je dat wel waarmaken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 17:57:05 #150
3928 Ulx
pi_216735025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:22 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Denk je dat Engeland en Frankrijk een leger hebben? Ze kunnen de moslimterroristen nog niet eens aan!
Wegens wat gedoe met lui die je noemt in die laatste zin heeft de VS als enige land artikel 5 gebruikt.

Als dat niet nodig was mogen ze de kosten die we toen hebben gemaakt wel even gaan betalen.
pi_216735047
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Poetin kan niet stoppen zonder een grote overwinning, anders is het meteen afgelopen met hem. Als je je voordoet als de sterke man, moet je dat wel waarmaken.
Dat geldt net zo goed voor Zelensky. Beiden partijen moeten consessies doen, anders gaat die oorlog gewoon door.
Als je 1 partij (te) veel benadeeld, dan wordt zo'n overeenkomst vroeg of laat toch verscheurd.
pi_216735077
Kernwapens, kernwapens overal kernwapens.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:01:38 #153
3928 Ulx
pi_216735093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:58 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat geldt net zo goed voor Zelensky. Beiden partijen moeten consessies doen, anders gaat die oorlog gewoon door.
Als je 1 partij (te) veel benadeeld, dan wordt zo'n overeenkomst vroeg of laat toch verscheurd.
Welke concessie moet Poetin doen?

Ik jat wel wat minder?
pi_216735095
quote:

[..]
Gezien de werkelijke verhoudingen op de grond is dat voor Oekrane geen slechte deal. Het wordt pas een slechte deal voor Oekrane als ze grondgebied moeten opgeven wat momenteel niet in Russische handen is.

Uitzicht op een dergelijke deal zal het geweld doen oplaaien, waarbij Rusland nog even een spurt maakt om zoveel mogelijk grondgebied in handen te krijgen.

En het schept een precedent voor volgende invasies.
pi_216735112
Volgens de Indiase nieuwszender WION gaat een boze Zelensky morgen niet meer naar Saoedi-Arabi
pi_216735149
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke concessie moet Poetin doen?

Ik jat wel wat minder?
Poetin neemt genoegen met de Krim bijvoorbeeld, en Donbas terug naar Oekraine.
Sancties opheffen.
Vredesmacht installeren.

Dat zie ik op het moment als een mogelijke oplossing, iets waar Oekraine misschien nog akkoord mee gaat.
Maar Rusland zal dit waarschijnlijk als een nederlaag zien.
Anderzijds, als Rusland meer krijgt dan dit dan zal Oekraine dit als een nederlaag zien, en niet akkoord gaan.

Zo liggen de kaarten op het moment, denk ik.

Wil 1 van de partijen meer, dan moet de andere partij (meer) verslagen worden.
Dus daarom denk ik dat die oorlog voorlopig nog wel door gaat.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:09:27 #157
3928 Ulx
pi_216735192
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:05 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Sancties opheffen.
Vredesmacht installeren.

Dat zie ik op het moment als een mogelijke oplossing, iets waar Oekraine misschien nog akkoord mee gaat.
Anderzijds, als Rusland meer krijgt dan dit dan zal Oekraine dit als een nederlaag zien, en niet akkoord gaan.

Met de Krim compleet gedemilitariseerd en Oekraine in NAVO misschien...
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:10:09 #158
56749 BlaZ
pi_216735200
quote:

[..]
Dat is een nogal eenzijdige beschouwing. Tuurlijk zijn er zwakke punten bij Rusland op te merken, maar het is Oekrane dat de laatste 14 maanden elke maand terreinverlies heeft geleden. Voortzetting van de strijd betekent een steeds kleiner wordend Oekrane, vandaar dat een deal met de huidige frontlinie voor Oekrane niet echt als negatief bezien kan worden. Het lijkt me eerder ten voordele van Rusland om het vredesproces iets uit te stellen.

quote:
Ja, maar dat waren niet meer dan wat vage beloften van politici uit Zelenskyfanlanden. Uiteindelijk zouden alle landen zo'n toetreding moeten ratificeren en er is gewoon een groep landen tegen.
pi_216735211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:05 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Sancties opheffen.
Vredesmacht installeren.

De Donbas komt niet meer terug. Oekrane kan wel met succes inzetten op behoud van Slovjansk, Kramatoersk en de steden Zaporidzja en Kherson. Ik bedoel dat de grenzen van die zogenaamde uitgeroepen onafhankelijke oblasten verschuiven.

Zoals bijvoorbeeld Oost-Friesland nu Duits is, en niet meer Fries.
pi_216735213
Het debat over Oekrane in de Tweede Kamer is inmiddels al even begonnen, te volgen via tweedekamer.nl of de NPO
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:11:50 #161
3928 Ulx
pi_216735225
Weer drone-alarm op de Krim.

Het zou wel een statement zijn als Oekraine vandaag even een raket op de Kertjbrug laat klappen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:13:28 #162
56749 BlaZ
pi_216735249
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uitzicht op een dergelijke deal zal het geweld doen oplaaien, waarbij Rusland nog even een spurt maakt om zoveel mogelijk grondgebied in handen te krijgen.

En het schept een precedent voor volgende invasies.
Ja, dat klopt. Een alternatief is het vaststellen van vaste grenzen bij het vredesakkoord maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:16:59 #163
3928 Ulx
pi_216735318
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Een alternatief is het vaststellen van vaste grenzen bij het vredesakkoord maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Of doorvechten.
pi_216735348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met de Krim compleet gedemilitariseerd en Oekraine in NAVO misschien...
Daar gaat de VS niet mee akkoord. EU lidmaatschap is het hoogst haalbare. En ook de enige mogelijkheid om echt mee te kunnen doen aan de onderhandelingen. Dan heeft Oekrane ook een sterke kaart.
pi_216735361
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:10 schreef BlaZ het volgende:
Dat is een nogal eenzijdige beschouwing. Tuurlijk zijn er zwakke punten bij Rusland op te merken, maar het is Oekrane dat de laatste 14 maanden elke maand terreinverlies heeft geleden. Voortzetting van de strijd betekent een steeds kleiner wordend Oekrane, vandaar dat een deal met de huidige frontlinie voor Oekrane niet echt als negatief bezien kan worden. Het lijkt me eerder ten voordele van Rusland om het vredesproces iets uit te stellen.
Het terrein wat Rusland winst maakt, daar betalen ze heel veel mensenlevens voor en natuurlijk ook alle operationele kosten van de oorlog. En na het winst maken moet je het ook nog veiligstellen, wat bij lange na niet overal zo makkelijk kan. dit is al een doelstelling an sigh (dit jaar) bij het Kremlin. En na het veiligstellen moet je er ook nog wat mee (ontwikkelen ofzo), waar ik twijfel of Rusland daar wel de capaciteit voor heeft.

Hoe meer terrein je inneemt, hoe (exponentieel) dat soort verliezen, kosten en zorgen ook toenemen.

Het is een ander verhaal als Rusland met een blitzkrieg de zaak zou kunnen innemen, dan was het allemaal een stuk makkelijker en hoefde je ook een stuk minder met resources te schuiven. Maar wat Rusland inneemt is basically verschroeide aarde met hier en daar wat gepensioneerden die in de ruines achtergebleven zijn.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:20:13 #166
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216735370
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Rusland heeft al eerder getekend voor de grenzen van Oekrane en daar trekken ze zich nu ook niets meer van aan.. dus ja.. welke deal dan ook, Rusland gaat zich er toch niet aan houden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:21:29 #167
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216735385
quote:

[..]
Ukraine staat er slechter voor dan veel mensen doorhebben.

Energiecijfers IAE.

75% van de kustlijn in RU handen. 70% van de energieproduktie ligt er structureel uit. Het absolute minimum van 12GW werd in 2024 al niet meer gehaald. Gemiddeld huishouden had 2000 uur stroomuitval. 50% van de kinderen onder de 10 jaar wonen in het buitenland. 14 miljoen vluchtelingen waarvan 6 miljoen in het buitenland.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Of doorvechten.
Leuk voorstel van een oude man in Nederland bij de verwarming van achter zijn computertje.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:21:39 #168
3928 Ulx
pi_216735390
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daar gaat de VS niet mee akkoord. EU lidmaatschap is het hoogst haalbare. En ook de enige mogelijkheid om echt mee te kunnen doen aan de onderhandelingen. Dan heeft Oekrane ook een sterke kaart.
Sure, kan ook. NAVO is toch aflopende zaak. Een Europese tegenhanger is ook mogelijk.
Maar er mogen geen Russische soldaten op de Krim aanwezig zijn.
pi_216735394
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:10 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De Donbas komt niet meer terug. Oekrane kan wel met succes inzetten op behoud van Slovjansk, Kramatoersk en de steden Zaporidzja en Kherson. Ik bedoel dat de grenzen van die zogenaamde uitgeroepen onafhankelijke oblasten verschuiven.

Zonder raketten op Moskou of Sint-Petersburg, of een EU lidmaatschap, gaat Rusland geen concessies doen aan Oekrane. Dus ze zijn nu volledig afhankelijk van de EU.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:26:50 #170
56749 BlaZ
pi_216735483
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:11 schreef Ulx het volgende:
Weer drone-alarm op de Krim.

Het zou wel een statement zijn als Oekraine vandaag even een raket op de Kertjbrug laat klappen.
Dat zou niet slim zijn nu de Amerikanen de Russen hebben gevraagd de aanvallen op civiele infrastructuur te staken.

Nog wat interessants aangaande vredestroepen:

https://www.kyivpost.com/opinion/47357

quote:
OPINION: Should China, Brazil, UN Be Part of Post-War Peacekeeping Force in Ukraine?

According to a report in the Economist this was discussed at the Ukraine “Ramstein” contact group in January, after which US Vice President JD Vance, speaking at the Munich Security Conference, indicated that the US did not favor a solely European contingent.

The report suggests that several unnamed US officials have floated the idea that the inclusion of non-European countries, such as China and Brazil, would make the peacekeepers more balanced and palatable for Moscow. It would also avoid the danger that a European deployment could potentially force its personnel into situations where they might actively confront Moscow’s forces.

pi_216735489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En iedere raket die wordt afgeschoten kost gemiddeld een paar miljoen per stuk. Kruisraketten zijn wat goedkoper. Gewone bommen worden steeds minder vaak gebruikt, want die moet je in grote hoeveelheden afwerpen en bommenwerpers zijn groot en traag en dus makkelijk uit de lucht te schieten. Dus zelfs bommen hebben tegenwoordig vleugels en een besturing.

Je moet dus geen oorlog gaan voeren als je geen geld als water hebt. En dat is dus ook waarom artillerie nog steeds het meest gebruikte zware wapen is. Die granaten kosten maar een paar duizend Euro per stuk.
Of gewoon geen oorlog voeren en je geld aan nuttige dingen besteden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Maar wel nodig.

Als ik jou onder schot houd, en jij hebt helemaal niks (als pacifist), doe je vast niet zo moeilijk alles aan mij te geven wat je hebt (of anders). Dan is dat wapen zijn investering wel snel waard.
Zeker niet nodig.
Beter pacifist en je geld goed gebruiken dan verkwisten aan moordtuigen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:27:49 #172
345631 Scjvb
pi_216735494
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:50 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
https://www.nationaalarch(...)e-rechtspleging-cabr

Jouw hele familie staat op die site, ben ik van overtuigd.
Nou poeh poeh, dat is best een ernstige beschuldiging maestro. :D Ervan overtuigd zelfs nog.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:28:07 #173
3928 Ulx
pi_216735500
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zou niet slim zijn nu de Amerikanen de Russen hebben gevraagd de aanvallen op civiele infrastructuur te staken.

Nog wat interessants aangaande vredestroepen:

[..]
De brug is militaire infrastructuur.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:28:56 #174
3928 Ulx
pi_216735513
quote:
France initiates second emergency meeting of European leaders in three days to discuss the situation in Ukraine and European security, — Reuters

The first meeting took place yesterday and the next is expected tomorrow, the publication reports.
quote:
Those invited include Norway, Canada, the Baltic countries, the Czech Republic, Greece, Finland, Romania, Sweden and Belgium. The aim of the negotiations is to coordinate further steps to support Ukraine and strengthen European security.

dinsdag 18 februari 2025 @ 18:29:40 #175
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216735522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]

Het Europese land Canada O+
pi_216735527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Of gewoon geen oorlog voeren en je geld aan nuttige dingen besteden.
[..]
Zeker niet nodig.
Beter pacifist en je geld goed gebruiken dan verkwisten aan moordtuigen.
Dat moet je Putin vertellen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:30:28 #177
56749 BlaZ
pi_216735531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ook daar zitten we met het ratificatieprobleem. Leuk en aardig dan een aantal EU-landen Oekrane erbij willen maar alle landen zullen akkoord moeten zijn en dat is momenteel geen haalbare kaart.

Zie: https://kyivindependent.com/at-least-7-countries-resist/

Momenteel dus minimaal Spanje, Belgi, Sloveni, Duitsland, Hongarije en Slowakije die tegen toetreding van Oekrane zijn.
pi_216735542
quote:

[..]
[..]

Willen ze Geert er niet bij hebben? -O-
pi_216735548
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Willen ze Geert er niet bij hebben? -O-
Das ook een mooie, meneertje "ik krijg zelf al tientallen jaren beveiliging" maar Oekraners moeten terug hoor!
pi_216735555
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is een probleem ja.
Ad andere kant zeggen velen dat Rusland alleen heeft verloren aan de oorlog.
Vakman pur sang
pi_216735561
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ook daar zitten we met het ratificatieprobleem. Leuk en aardig dan een aantal EU-landen Oekrane erbij willen maar alle landen zullen akkoord moeten zijn en dat is momenteel geen haalbare kaart.

Momenteel dus minimaal Spanje, Belgi, Sloveni, Duitsland, Hongarije en Slowakije die tegen toetreding van Oekrane zijn.
Klopt, die hele propaganda dat de EU op imperialistische wijze Oekrane probeerde in te nemen slaat dan ook nergens op.
pi_216735575
De zesdelige serie Van Moskou tot Maidan van Jelle Brandt cortius is vanaf 23 februari te zien op zondagavond vanaf 20.20 op NPO 2 en NPO Start
https://www.trouw.nl/cult(...)iners-door~b53e1821/
Nog even terug naar jouw liefde voor Rusland die over is. Je kunt toch niet een heel land de schuld geven van Poetins oorlog? Hou je nu ook niet meer van Russen?
“Rusland is een verzameling mensen die Poetin steunen in deze oorlog. Daar kun je allemaal kanttekeningen bij maken: er is geen vrijheid van meningsuiting, mensen zijn gendoctrineerd, enzovoorts. Maar uiteindelijk is er in Rusland echt grote steun voor Poetins imperiale project. De ziekte zit dieper dan Poetin.
“En zo denken Oekraners er ook over: na Poetin komt er iemand anders in zijn plaats. Daarom vechten ze nu ook door en zullen de onderhandelingen zo verschrikkelijk lastig worden. Er zullen heel duidelijke veiligheidsgaranties moeten zijn, anders vallen de Russen over tien jaar weer binnen. Daarom zie ik die wapenstilstand niet snel gebeuren.”
-Rabia Al-Basri
pi_216735608
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Het Europese land Canada O+
Ja, de onderhandelingen over een EU lidmaatschap zijn ongetwijfeld in volle gang.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:37:27 #184
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216735634
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:26 schreef BlaZ het volgende:
Jij hebt de illusie dat rus zich daar ook maar iets van aantrekt?
&lt;signature here&gt;.
pi_216735636
twitter
pi_216735648
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is een probleem ja.
Ad andere kant zeggen velen dat Rusland alleen heeft verloren aan de oorlog.
Dat boeit niet, zolang Poetin er maar beter van wordt. Niemand geeft iets om de Russen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:39:17 #187
56749 BlaZ
pi_216735664
quote:

[..]
De brug is militaire infrastructuur.
Dat kan verdedigd worden maar eenzelfde argument is te maken voor het beschieten van electriciteitscentrales.

De brug kan bezien worden als van belang voor het transporteren van troepen en bevoorrading, net als dat de electriciteitscentrales bezien kunnen worden als van belang voor het produceren van militaire goederen.

Artikel 52 van de conventie van Genve, paragraaf 1 is wat dat betreft een beetje vaag:
Volgens dit Protocol kunnen civiele objecten niet het onderwerp zijn van aanvallen of represailles, en worden daaronder alle objecten beschouwd die niet als militair worden gedefinieerd door paragraaf 2 van hetzelfde artikel. Aan de andere kant specificeert paragraaf 2 dat "militaire doelen beperkt zijn tot die objecten die door hun aard, locatie, doel of gebruik een effectieve bijdrage leveren aan militaire actie" met de uitleg dat hun "volledige of gedeeltelijke vernietiging, verovering of neutralisatie, in de omstandigheden die op dat moment heersen, een duidelijk militair voordeel biedt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:39:40 #188
3928 Ulx
pi_216735669
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:00 schreef Harmankardon het volgende:
Kernwapens, kernwapens overal kernwapens.
Zou een stuk beter zijn. Pax Americana is dood, we moeten nu aan onszelf denken.
pi_216735691
twitter

Rubio ziet eruit alsof hij wordt gegijzeld.

De Amerikanen schelden de EU de huid vol en willen handelsoorlogen ontketenen met Canada en de EU. Maar met economische dwerg en schurkenstaat Rusland willen ze graag de banden aanhalen en 'historische samenwerkingen' aangaan.

Bijzondere tijden.

U.S. and Russia Pursue Partnership in a Head-Spinning Shift in Relations
pi_216735694
Als tussenoplossing zouden we ze lange-afstandsraketten kunnen geven, zodat ze op Moskou kunnen schieten. Maar dat vonden alleen het VK en Duitsland acceptabel, dus dat is ook problematisch. Alhoewel het VK dat op eigen houtje zou kunnen doen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:41:57 #191
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216735702
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:37 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Yusibov :')

De ironie dat schurkenstaat Turkije hier moet instappen.

Turkije is te druk met het vrijwaren van de grenzone van "PKK terroristen".
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216735717
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

De Amerikanen schelden de EU de huid vol en willen handelsoorlogen ontketenen met Canada en de EU. Maar met economische dwerg en schurkenstaat Rusland willen ze graag de banden aanhalen en 'historische samenwerkingen' aangaan.

Bijzondere tijden.
Was het niet Trump die in 2018 waarschuwde voor samenwerken met Rusland?
pi_216735727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Bijzondere tijden.
Golden age _O_
pi_216735737
Benieuwd naar de geheime clausule in het voorgestelde 'vredesakkoord'. Gratis olie en goud naar de VS?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:44:45 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216735744
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Bijzondere tijden.

Goedkope en veel grondstoffen. Fijn voor je burgers.
Regelt de EU dat ook voor jan met de pet?
pi_216735746
quote:
[ x ]

Bijzondere tijden.

Ja, Rubido is wel een extremist, maar ook heel erg conservatief.
pi_216735747
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Was het niet Trump die in 2018 waarschuwde voor samenwerken met Rusland?
Hij heeft weleens iets zinnigs gezegd over Nord Stream, maar z'n toon over en richting Rusland is al decennia vreemd consistent. Trump weigert Rusland en Poetin te bekritiseren en veroordelen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:45:53 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216735759
quote:
[ x ]

Helemaal eens.
En ook de banden weer herstellen op volkeren niveau. Uitwisselingsprogramma's, elkaars tv programma's.
We moeten elkaars werelden gaan begrijpen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:46:19 #199
56749 BlaZ
pi_216735765
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij hebt de illusie dat rus zich daar ook maar iets van aantrekt?
Geen idee, maar als een belangrijke partner in de onderhandelingen dat vraagt is het beter daarmee de weg naar vrede te versoepelen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:47:33 #200
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216735792
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:46 schreef BlaZ het volgende:
Geen idee,
Ik wel: nee.
&lt;signature here&gt;.
pi_216735813
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Goedkope en veel grondstoffen. Fijn voor je burgers.
Regelt de EU dat ook voor jan met de pet?
Toen Rusland zijn buurland Oekraine binnenviel is besloten om de agressor zoveel mogelijk te isoleren. De VS liep daarin voorop, nam ook het voortouw.

De Amerikanen zijn binnen een maand 180 graden gedraaid.

Jij kunt wel nu wel weer verwijten maken richting de EU, maar het is de VS die ons meerdere dolken in de rug steekt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:47:54 #202
3928 Ulx
pi_216735815
quote:
🇬🇧🇺🇦 The UK could send two brigades — up to 10,000 troops, as well as an HQ, - The Sun
Dat is een prima begin. Frankrijk zal niet achterblijven. En uiteraard komen er dan ook vliegtuigen en helikopters mee.

Dan kun je best een stukje grens patrouilleren.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:48:12 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216735826
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
elkaars tv programma's.
In 2025 nog TV kijken :')

Boomer :')
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:48:29 #204
56749 BlaZ
pi_216735833
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik wel: nee.
Het is simpelweg geen relevante vraag.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:48:49 #205
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216735842
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bij een vrede moet je als EU natuurlijk ook doorgaan met het expanderen van defensie.
Of extra geld steken in de WMO en subsidies voor windmolens.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:49:41 #206
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216735863
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is simpelweg geen relevante vraag.
Nou ja; wel in die zin dat als rus consequent niet doet was de VS vraagt, dat wel zo z'n impact op de "onderhandelingen" gaat hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_216735876
quote:
[ x ]

Als Trump het wil zal het gebeuren
Cindy De Vuyst
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:50:27 #208
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216735882
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Diversiteits cursussen! :s)
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:50:29 #209
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216735884
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Toen Rusland zijn buurland Oekraine binnenviel is besloten om de agressor zoveel mogelijk te isoleren. De VS liep daarin voorop, nam ook het voortouw.

Jij kunt wel nu wel weer verwijten maken richting de EU, maar het is de VS die ons meerdere dolken in de rug steekt.
Ten dele waar. Maar iedereen wist dat Trump weer mee ging doen in in 2024, en dan weet je dat hij een kans heeft om te winnen. Met dergelijke scenario moet je rekening houden.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:51:14 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216735906
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
In 2025 nog TV kijken :')

Boomer :')
Ik ben alles behalve. En stuk jonger dan jou ;)
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:51:21 #211
38496 Perrin
pi_216735908
Het kan niet vaak genoeg gezegd..

quote:
Poetins voormalige diplomaat ziet het kernprobleem in het feit dat het Westen, uit een mengeling van angst, afkeer van conflicten en een verlangen naar comfort, veel te aarzelend was om de Oekraners te steunen en het er zelfs niet mee eens was dat Poetin de oorlog moest verliezen.

"Oekrane had de oorlog voor jullie gewonnen als jullie het land meteen genoeg tanks, artillerie en vliegtuigen had gegeven," zegt Bondarev. "Maar als het Westen niet wil dat Poetin verliest, zijn alle conferenties zoals die in Mnchen zinloos. Dit is geen oorlog om land, om de Donbass. Het is een wereldoorlog, omdat Poetin de wereldorde wil veranderen.

Europa krijgt elke dag een wake-up call. Maar het wordt niet wakker."
twitter
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:51:34 #212
56749 BlaZ
pi_216735914
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou ja; wel in die zin dat als rus consequent niet doet was de VS vraagt, dat wel zo z'n impact op de "onderhandelingen" gaat hebben.
Als je op een makkelijke manier je onderhandelingspositie kunt verbeteren dien je dat als onderliggende partij altijd te doen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:51:53 #213
3928 Ulx
pi_216735920
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:50 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Als Trump het wil zal het gebeuren
Nee hoor, en trouwens, die heeft eerst maar te zorgen dat er Europese troepen geplaatst kunnen worden.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:51:58 #214
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216735922
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben alles behalve. En stuk jonger dan jou ;)
Nog erger dus.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:52:22 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216735927
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
Als we in een keer hadden gegeven wat we cumulatief hadden gegeven hadden ze gewonnen, zelfde geldt voor de Russen. Het was een langzame escalatie.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:53:04 #216
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216735942
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog erger dus.
Je weet toch. Ik leef alsof het de warme jaren 50 zijn :D
pi_216735957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is een prima begin. Frankrijk zal niet achterblijven. En uiteraard komen er dan ook vliegtuigen en helikopters mee.

Dan kun je best een stukje grens patrouilleren.
Wij hoeven toch ook niet per se aan het front te zitten? Als Europa veel taken aan de achterkant regelt, artillerie vliegtuigen dan kunnen de Oekrainers voorin zitten. Paar brigades aan de achterkant als reserve van ons.

Overigens is dit wel gelijk een goede testcase voor Europa om ervaring op te doen in een echte oorlog zonder de VS. En dan ga ik er even vanuit dat er geen oorlog uitbreekt :P
pi_216735960
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Misschien is dan een proeflidmaadschap dus nog een optie, maar dan zal de EU commissie de grenzen van hun mandaat wel op moeten zoeken. Dus dat kan nog meer weerstand oproepen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:53:50 #219
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216735965
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je weet toch. Ik leef alsof het de warme jaren 50 zijn :D
Die jaren waren niet warm. Dat is dat heimwee van je naar een tijd die nooit was.
&lt;signature here&gt;.
pi_216735968
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ten dele waar. Maar iedereen wist dat Trump weer mee ging doen in in 2024, en dan weet je dat hij een kans heeft om te winnen. Met dergelijke scenario moet je rekening houden.
Maar nee, we gaan op de knien van Rusland omdat bij jou blijkbaar het dun door de broek loopt.
pi_216735969
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:10 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Over 4 jaar valt Poetin nog eens binnen voor de rest van Oekrane en misschien dan ineens ook de Baltische staten
Cindy De Vuyst
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 februari 2025 @ 18:54:09 #222
3928 Ulx
pi_216735974
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als we in een keer hadden gegeven wat we cumulatief hadden gegeven hadden ze gewonnen, zelfde geldt voor de Russen. Het was een langzame escalatie.
Zonder die eerst op te knappen? De Leo1's kregen direct panne, weet je nog?
pi_216735978
quote:
[ x ]

Bijzondere tijden.

Compleet onlogisch en gestoord.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:55:16 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216735994
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zonder die eerst op te knappen? De Leo1's kregen direct panne, weet je nog?
Phz2000, himars, c490, de oude 72 meuk van onze voormalig soviet vrienden waren wel snel inzetbaar.
pi_216736024
quote:
[..]
[ x ]
In Europa zitten we nog steeds in de ontkenningsfase, we weigeren de realiteit onder ogen te zien. En we zijn doodsbenauwd om ook maar iets van onze welvaart in te leveren.

Er is een dringend een mentaliteitsverandering nodig.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:57:06 #226
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216736031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar nee, we gaan op de knien van Rusland omdat bij jou blijkbaar het dun door de broek loopt.
Loopt bij jou ook wel dun door de broek als je familie mag uitzwaaien als hij/zij op het station staat met zijn plunjebaal, klaar om naar het warme oosten te gaan.

Of als je zit met allemaal brandwonden op je lichaam die niet verzorgd kunnen worden door neutronenstraling.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:57:15 #227
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216736034
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:54 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Compleet onlogisch en gestoord.
Gewoon weer vrijblijvend geklets. Wat is daar de invulling dan van. Willen ze in de VS soms lada's gaan importeren ofzo? Olie, en andere grondstoffen waar ze zelf in omkomen?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:58:10 #228
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216736047
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
[
Waarom moeten wij iets inlveren? We hebben al veel ingeleverd. Oek gaat niet winnen, net zoals de palllies in het M-O niet gaan winnen.
Acceptatie is de snelste manier naar herstel.
pi_216736262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is inderdaad ongekend. Vervelende is dat we nu steeds aan het dralen zijn.

Je moet nu de scenario's voor mobilisatie en dienstplicht gaan afstoffen. En er voor zorgen dat dat een haalbare kaart wordt.

Nog niet activeren en ik heb er zelf een hekel aan maar ik word er wel moedeloos van dat geen kazernes kunnen bouwen vanwege nimby's en stikstofregels.

Men heeft gewoon niet door dat er voorbereid moet worden op oorlog.

Zoals de Volkskrant zei: je hebt een dappere politicus nodig die consumenten weer veranderd in burgers met rechten en plichten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216736284
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom moeten wij iets inlveren? We hebben al veel ingeleverd. Oek gaat niet winnen, net zoals de palllies in het M-O niet gaan winnen.
Wat hebben we ingeleverd?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:14:22 #231
38496 Perrin
pi_216736288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In Europa zitten we nog steeds in de ontkenningsfase, we weigeren de realiteit onder ogen te zien. En we zijn doodsbenauwd om ook maar iets van onze welvaart in te leveren.

Er is een dringend een mentaliteitsverandering nodig.
Het vervelende is dat de realiteit niet verdwijnt door die houding en het probleem eerder groter dan kleiner wordt.
pi_216736354
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lihuoae3fc2e

🤡 Nebenzya said Ukraine "must cede" parts of Donetsk, Zaporizhzhia, Luhansk and Kherson regions that are not yet occupied by Russia.

🐴 Lavrov has rejected the possibility of territorial concessions from Russia.
pi_216736472
quote:
[ x ]

Bijzondere tijden.

Ooit komen we er achter welk kompromat er is gebruikt. In het Pentagon moeten ze dit toch ook met afgrijzen zitten te bekijken. Ze schofferen iedereen die nodig is in een oorlog tegen China en omarmen juist de vijanden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:33:05 #235
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_216736545
twitter
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:33:40 #236
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216736555
russen zijn gebouwen en wegen aan het beschermen tegen autonome kamikaze drones

Dat is een flink klus
maar er moet toegang zijn anders kan er niemand in en uit
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216736612
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lihuoae3fc2e

🤡 Nebenzya said Ukraine "must cede" parts of Donetsk, Zaporizhzhia, Luhansk and Kherson regions that are not yet occupied by Russia.

🐴 Lavrov has rejected the possibility of territorial concessions from Russia.
Dit kan niet
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:37:12 #238
323876 michaelmoore
pi_216736639
quote:

, elkaars tv programma's.
kijken de Russen naar het Europees songfestival dan?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216736663
Laurens Dassen van Volt stond net op de spreekstoel. Sociaal en EU. Dat is precies wat we nu nodig hebben. Daar hadden we eerder op moeten stemmen.

Ok, Wilders was daarstraks aan de beurt en hij is nu wel heel erg terug aan het krabbelen. Hij gaat nu akkoord met verdere steun aan Oekrane. Maar tegen de tijd dat we van hem ook echt iets mogen gaan doen, is het al veel te laat. Ja, zelfs hij ziet nu in dat de EU afbreken misschien toch niet zo'n goed idee is.
pi_216736736
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Loopt bij jou ook wel dun door de broek als je familie mag uitzwaaien als hij/zij op het station staat met zijn plunjebaal, klaar om naar het warme oosten te gaan.

Of als je zit met allemaal brandwonden op je lichaam die niet verzorgd kunnen worden door neutronenstraling.
Beter dan de kant van een corrupte dictatuur die andere landen binnenvalt te kiezen. waarde php.
pi_216736739
Een Nexit is sowieso de snelste manier om onze handelseconomie volledig om zeep te helpen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:43:03 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216736743
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
Laurens Dassen van Volt stond net op de spreekstoel. Sociaal en EU. Dat is precies wat we nu nodig hebben. Daar hadden we eerder op moeten stemmen.

Ok, Wilders was daarstraks aan de beurt en hij is nu wel heel erg terug aan het krabbelen. Hij gaat nu akkoord met verdere steun aan Oekrane. Maar tegen de tijd dat we van hem ook echt iets mogen gaan doen, is het al veel te laat. Ja, zelfs hij ziet nu in dat de EU afbreken misschien toch niet zo'n goed idee is.
Het hele volk leeft mee met Oek nu, daar nu tegenin gaan is niet handig als je mogelijk op korte termijn verkiezingen krijgt.

als de gevolgen voor een grote oorlog duidelijker worden kan de opinie weer wat bijdraaien.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:43:21 #243
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216736747
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:42 schreef havanagila het volgende:

[..]
Beter dan de kant van een corrupte dictatuur die andere landen binnenvalt te kiezen. waarde php.
Hey, de corrupte dictatuur is tenminste niet woke.
&lt;signature here&gt;.
pi_216736761
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hey, de corrupte dictatuur is tenminste niet woke.
Oh, dus als je transgenders afkeurt mag je andere landen bestoken met oorlogsmisdaden en invasies :')

Verder reageer ik niet meer op je. Succes er mee. Boomknuffelaar 2.0
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:45:29 #245
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216736769
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:44 schreef havanagila het volgende:

[..]
Oh, dus als je transgenders afkeurt mag je andere landen bestoken met oorlogsmisdaden en invasies :')

Verder reageer ik niet meer op je. Succes er mee. Boomknuffelaar 2.0
Ik moet wat vaker /s er achter zetten, blijkbaar.
&lt;signature here&gt;.
pi_216736776
Rusland dat verkiezingen eist als voorwaarde voor vrede is wel de speld voorbij.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_216736789
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik moet wat vaker /s er achter zetten, blijkbaar.
Sorry, dacht dat het een reactie van php was :') Zal wat beter opletten.
pi_216736810
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Rusland dat verkiezingen eist als voorwaarde voor vrede is wel de speld voorbij.
Ja, dan hebben ze meteen alles gewonnen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:49:41 #249
pi_216736845
quote:

Waarom hebben die Russen dan zo'n haast met onderhandelingen in Ryaad? Met als eerste agendapunt: sancties?
pi_216736874
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat hebben we dan ingeleverd? We betalen iets meer voor gas en benzine.

Werkelijk niemand in mijn omgeving heeft ook maar een vakantie in hoeven leveren.

En ja, ik besef dat we ook armoede kennen in ons land. Maar dat is niet het gevolg van ingeleverde welvaart door geopolitieke onrust.
pi_216736920
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, dan hebben ze meteen alles gewonnen.
Er lijkt een variant op Molotov-ribbentrop pact in de maak. Er lijkt dit keer niet eens een geheime bijlage nodig.

Met als uitkomst een Poetin gezinde machthebber die vrolijk de mineralen verkoopt voor een prikkie aan Trump en ondertussen zijn leger opbouwt voor de inval van een volgend land terwijl de EU alla screbrenica een schijnveiligheid bewaakt die de facto bestaat zolang Rusland het toestaat.

En het erge is, de realiteit gaat waarschijnlijk nog cynischer zijn.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:53:09 #252
pi_216736925
quote:
[ x ]

Call their bluff.
pi_216736938
quote:
Je vraagt je bij zulke totaal onzinnige eisen of Rusland wel echt serieus wil onderhandelen. Ik denk van niet.
pi_216736948
quote:
Rusland eist dat al een tijdje en bijhorende Fok-adepten roepen ook al maanden dat Zelensky illegaal aan de macht is in Oekrane.
pi_216736971
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je vraagt je bij zulke totaal onzinnige eisen of Rusland wel echt serieus wil onderhandelen. Ik denk van niet.
Wat zou een alternatief doel kunnen zijn?
pi_216736984
quote:

[..]
Mja met dit knettergekke Trump kabinet is alles mogelijk zullen ze denken.
pi_216737009
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Zelfde als Trump en Elon, steun van internetwappies in het westen.
pi_216737047
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het dan weer niet merkwaardig dat jij dat niet begrijpt.
pi_216737048
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland eist dat al een tijdje en bijhorende Fok-adepten roepen ook al maanden dat Zelensky illegaal aan de macht is in Oekrane.
Zeker, maar dat nu door de vs als serieus wordt genomen in de onderhandelingen is wel next level.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:56:35 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216737052
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat hebben we dan ingeleverd? We betalen iets meer voor gas en benzine.

Werkelijk niemand in mijn omgeving heeft ook maar een vakantie in hoeven leveren.

En ja, ik besef dat we ook armoede kennen in ons land. Maar dat is niet het gevolg van ingeleverde welvaart door geopolitieke onrust.
De kosten vallen relatief wel mee. Maar het zijn elk jaar wel een aantal miljarden.
Bovendien als het zo doorgaat gaat USA er met de schatkist van door, ruwe metalen van Oek eisen, misschien zelfs samenwerken met de Russen. Wij als EU blijven berooid achter. Terwijl de EU er voor jou en mij moet zijn.
pi_216737072
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Zeker, maar dat nu door de vs als serieus wordt genomen in de onderhandelingen is wel next level.
Trump heeft tijd geleden hetzelfde gezegd.
pi_216737091
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Voor de buitenwereld doen alsof je goed bezig en alles van Trump krijgen wat je wil.
pi_216737102
quote:

[..]
Nee, dit is gewoon standaard Russische tactiek, dat weet elke persoon die zich ook maar een beetje hierin verdiept heeft. Zie ook altijd die opmerkingen van Kaljas en andere Baltische Staten, die roepen sit ook altijd. Ga zo hoog mogelijk in de boom zitten mer belachelijke eisen en ook al haal jd maar 10% er van binnen dan zijn ze spekkoper. En die Amerikanen zijn niet dom en weten dit ook, het boeit ze alleen totaal niet ter ere en glorie van God Trump.
pi_216737109
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De kosten vallen relatief wel mee. Maar het zijn elk jaar wel een aantal miljarden.
Bovendien als het zo doorgaat gaat USA er met de schatkist van door, ruwe metalen van Oek eisen, misschien zelfs samenwerken met de Russen. Wij als EU blijven berooid achter. Terwijl de EU er voor jou en mij moet zijn.
Jij vindt dus dat de EU voor ons op rooftocht moet in het buitenland.
pi_216737124
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump heeft tijd geleden hetzelfde gezegd.
Trump is natuurlijk ook de speld voorbij. En hij is inderdaad vrij open over alles. In die zin is het wel opvallend dat bestuurlijk Europa zo verrast is.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:58:57 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216737135
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij vindt dus dat de EU voor ons op rooftocht moet in het buitenland.
Ja.
Iedereen eet ons het kaas van de boterham.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:59:11 #267
pi_216737138
quote:
[ x ]

De sancties kunnen pas weg als Rusland zijn troepen heeft teruggetrokken.
pi_216737164
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Mede doordat er zoveel achter de propaganda van of Trump of Rusland lopen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:00:35 #269
56749 BlaZ
pi_216737174
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral is om onrust in Oekrane te zaaien. Het is niet onwaarschijnlijk dat Zelensky weggestemd wordt bij verkiezingen en dat zou de onderhandelingspositie van Rusland weer kunnen versterken.

Daarbij komt nog dat er oneenigheid kan ontstaan in Oekrane zelf over de te volgen koers. Het vredes- en oorlogskamp zijn daar steeds verder in balans aan het komen.

Het lijkt op het eerste gezicht ook wel een redelijke eis: jullie beweren een democratie te zijn; bewijs dat maar eens.

Als je dan niet akkoord gaat met deze eis zal men natuurlijk zeggen dat Oekrane niet democratisch is.

Het is allemaal wel vrij doorzichtig.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:01:36 #270
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216737194
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De sancties kunnen pas weg als Rusland zijn troepen heeft teruggetrokken.
Kan snel gaan. Die staan straks op gebied dat straks door de akkoorden internationaal herkend worden.
pi_216737204
De status quo behouden is altijd de makkelijkste weg. Edoch, de wereld verandert, de teerling is reeds geworpen.
pi_216737208
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Dus wat jou betreft ging het niet om het verdedigen van Oekrane tegen de Russische invasie.
Het ging om wie Oekrane mocht leegroven.

Dan snap ik wel dat je je genaaid voelt door Amerika en Rusland.
pi_216737246
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan snel gaan. Die staan straks op gebied dat straks door de akkoorden internationaal herkend worden.
Herkend door wie?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:04:17 #274
323876 michaelmoore
pi_216737254
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
rusland heeft nog soldaten zat in de dorpjes , boeren zonen genoeg nog daar
dan kunnen de meisjes volgend jaar naar Turkije of egypte met vakantie

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 18-02-2025 20:17:03 ]
pi_216737284
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
En het erge is, de realiteit gaat waarschijnlijk nog cynischer zijn.
Ja, denk maar vijf dagen terug: als je toen had verteld dat dit zou gebeuren, had iedereen je voor gek verklaard.

Ik had vorige week al een paar dingen gepost die ik al vrij apocalyptisch vond, maar die zijn ook al lang ingehaald door de realiteit.

Trump heeft nu eenmaal een zwak voor zijn mede-dictators en vind alles prima zolang hij over de hele wereld kan heersen en overal hotels en golfbanen kan bouwen. America: World Police, waarbij hij dan luxe vakantieparken bouwt op al die platgebombardeerde steden.

Ok, je moet hem niet tegenspreken, maar hij is ook wel heel eenvoudig om te kopen in te palmen. Dus misschien is dat wat de EU moet proberen. We missen alleen een tiran die het met hem kan bespreken. Want onze huidige leiders zijn niet krachtdadig genoeg voor hem om serieus te nemen.
pi_216737299
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral is om onrust in Oekrane te zaaien. Het is niet onwaarschijnlijk dat Zelensky weggestemd wordt bij verkiezingen en dat zou de onderhandelingspositie van Rusland weer kunnen versterken.

Daarbij komt nog dat er oneenigheid kan ontstaan in Oekrane zelf over de te volgen koers. Het vredes- en oorlogskamp zijn daar steeds verder in balans aan het komen.

Het lijkt op het eerste gezicht ook wel een redelijke eis: jullie beweren een democratie te zijn; bewijs dat maar eens.

Als je dan niet akkoord gaat met deze eis zal men natuurlijk zeggen dat Oekrane niet democratisch is.

Het is allemaal wel vrij doorzichtig.

Ik zie het vooral als een manier om geen akkoord te hoeven sluiten.
Geen enkel land gaat verkiezingen uitschrijven terwijl het belegerd wordt.
Het is dus totaal niet realistisch om dat te eisen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:06:35 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216737305
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik vraag het jou maar even op de man af, ik waardeer jouw mening vaak wel. Net zoals van die "LXl1"?

Hoe duid jij nu alle acties van de Amerikanen?
Ik zelf in mijn hoofd als volgt: ze handelen alsof ze doen alsof het hun om het geld gaat. uigedrukt over in promilen van het BBP gaat het nergens over. Is men bezig om de EU in een hoek te duwen dat EU n Oek moet beschermen bij de lijnen, en de mogelijkheid aan Rusland geeft om te dreigen the baltics aan te vallen, of dat misschien ook doen? In elk geval weet Washington nu wel zeker dat defensie uitgaven nagenoeg verdubbeld gaat worden. Dit gaat gepaard met sociale onrust en mogelijk financiele stabiliteit.

Mijn vraag is te lang: doet Amerika wat ze doen, of zit er een agenda achter om EU te destabiliseren?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:06:42 #278
56749 BlaZ
pi_216737308
quote:
Ze zouden ook nog kunnen beloven die verkiezingen niet te zullen manipuleren.
pi_216737360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:55 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Mja met dit knettergekke Trump kabinet is alles mogelijk zullen ze denken.
Ja, hij heeft het gekkenhuis ook wel helemaal opengetrokken. Het lijkt nog het meeste op een Batman film. Om het nog veel extremer en slechter te doen moet je wel van heel goede slechte huize komen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:09:30 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216737397
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
rusland heeft nog soldaten zat in de dorpjes , boeren zonen genoeg nog daar
dan kunnen de meisjes volgend jaar naar Turkije of egypte met vakantie
Wat Russen hebben met lange nagels weet ik niet.
pi_216737438
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Past bij hun lange tenen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:12:11 #282
56749 BlaZ
pi_216737485
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vraag het jou maar even op de man af, ik waardeer jouw mening vaak wel. Net zoals van die "LXl1"?

Ik zelf in mijn hoofd als volgt: ze handelen alsof ze doen alsof het hun om het geld gaat. uigedrukt over in promilen van het BBP gaat het nergens over. Is men bezig om de EU in een hoek te duwen dat EU n Oek moet beschermen bij de lijnen, en de mogelijkheid aan Rusland geeft om te dreigen the baltics aan te vallen, of dat misschien ook doen? In elk geval weet Washington nu wel zeker dat defensie uitgaven nagenoeg verdubbeld gaat worden. Dit gaat gepaard met sociale onrust en mogelijk financiele stabiliteit.

Mijn vraag is te lang: doet Amerika wat ze doen, of zit er een agenda achter om EU te destabiliseren?
Ik denk dat het eigenlijk vrij simpel is als je het pragmatisch bekijkt.

De oorlog in Oekrane kost geld, Oekrane bezit nu nog grondstoffenbronnen, dus als we snel vrede sluiten kunnen we geld halen uit die bronnen en kost het geen geld meer aan steun.

Win, win.

Wat denk jij?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:15:59 #283
56749 BlaZ
pi_216737589
Daarbij komt nog dat Poetin en Trump beide wat pragmatischer zijn en geen zin hebben in het moralistische gedrag van Europese politici.
Onderling is het prima mogelijk om aan koehandel te doen en de invloedssferen onderling te verdelen zonder je druk te hoeven maken om lastige zaken als soevereinitieit en internationaal recht. Wat dat betreft lijkt het op een stap vooruit richting de 19e eeuwse machtspolitiek.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:16:24 #284
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216737595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat het eigenlijk vrij simpel is als je het pragmatisch bekijkt.

De oorlog in Oekrane kost geld, Oekrane bezit nu nog grondstoffenbronnen, dus als we snel vrede sluiten kunnen we geld halen uit die bronnen en kost het geen geld meer aan steun.

Win, win.

Wat denk jij?
Nee. Ze verdienen ook aan Oekraine omdat die gelden die ze daarvoor uittrekken ook weer terug de economie gaat. Oekraiene krijgt niet letterlijk geld. En USA verdient nu aan gas dat wij van hun komen.

Maar die discussie is ook niet interessant, als ze er nu 20 miljard op verdienen per jaar of verliezen. Dat heeft nauwelijks effect. Het heeft er meer alle schijn van de USA condities aan het creeeren is dat de EU enorm onder druk komt, economisch, militair, maar ook stoken ook tussen de bevolking en de machthebbers. De agenda is groter dan die paar miljardjes die ze in Oek pompen.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 18-02-2025 20:23:18 ]
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:17:39 #285
pi_216737629
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Geen idee, maar als een belangrijke partner in de onderhandelingen dat vraagt is het beter daarmee de weg naar vrede te versoepelen.
Ik denk dat de Russen een stuk soepeler worden na wat forse bombardementen en het ineenstorten van hun economie.
pi_216737647
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee. Ze verdienen ook aan Oekraine omdat die gelden die ze daarvoor uittrekken ook weer terug de economie gaat. Oekraiene krijgt niet letterlijk geld. En USA verdient nu aan gas dat wat van hun komen.

Maar die discussie is ook niet interessant, als ze er nu 20 miljard op verdienen per jaar of verliezen. Dat heeft nauwelijks effect. Het heeft er meer alle schijn van de USA condities aan het creeeren is dat de EU enorm onder druk komt, economisch, militair, maar ook stoken ook tussen de bevolking en de machthebbers. De agenda is groter dan die paar miljardjes die ze in Oek pompen.
Dit lijkt me het zinnigste wat je ooit hebt gezegd hier. Ze hebben gewoon een hekel aan Europa om X (hihi) reden.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:18:33 #287
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_216737704
Waarom praat iedereen alsof dit het moet worden? Gaat natuurlijk nergens over. Zelensky heeft al gezegd 'no way' en de EU gaat hier ook niet mee akkoord en komt met een enorme zak geld.
2 gekkies (putin en trump) bepalen niet!
pi_216737741
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
De Amerikaanse bevolking staat met open mond met hun oren te klapperen en kan het allemaal niet volgen. De hardcore MAGA crowd staat te dansen en juichen, maar heeft geen idee wat er allemaal gebeurt. En zijn hele kabinet is knettergek.

Oh, en dan hebben we Musk nog, met zijn "computer wizards", die alle ministeries aan het ontmantelen zijn. Terwijl Trump alle vrienden en handelsrelaties van de VS in het putje heeft gegooid met tarieven en beloftes om het leger hun landen over te laten nemen.

Terwijl de landen die Amerikaanse staatsobligaties, aandelen of gewoon dollars in hun reserves hebben dat er uit probeerden te krijgen door ze om te wisselen in goud en dat in hun eigen kluizen te stoppen, maar nu blijkt al dat goud zoek te zijn. Dus ze zitten nu met binnenkort waarschijnlijk waardeloze dollars in hun maag.

En dan hebben we het helemaal nog niet over Canada, Mexico, de EU of Oekrane gehad ...

Dus ja, "shit happens".

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 18-02-2025 20:25:27 ]
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:20:13 #289
323876 michaelmoore
pi_216737773
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video.

is niet abnormaal hoor ,
dit doen meisjes , , zijn straks heel veel Russische meisjes op zoek naar een westerse man
omdat de mannen in Oekraine onder de zonnebloemen liggen

Het is vreemd dat in afgelegen delen van Rusland de youtube ,wikipedia, google en facebook niet afgesneden zijn waarom weet ik niet
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:21:41 #290
pi_216737824
quote:

[..]
Helemaal eens.
En ook de banden weer herstellen op volkeren niveau. Uitwisselingsprogramma's, elkaars tv programma's.

We've been sharing our culture all morning.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:21:48 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216737830
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:18 schreef fjs het volgende:
Waarom praat iedereen alsof dit het moet worden? Gaat natuurlijk nergens over. Zelensky heeft al gezegd 'no way' en de EU gaat hier ook niet mee akkoord en komt met een enorme zak geld.
Ik denk dat Putin en Trump wel denken dat ze alles kunnen bepalen over de hele wereld. Dronken van het machtsgevoel.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:22:41 #292
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216737859
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:17 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit lijkt me het zinnigste wat je ooit hebt gezegd hier. Ze hebben gewoon een hekel aan Europa om X (hihi) reden.
Haha.
De yankees schieten clustermunitie de Europese zone in, op een manier en snelheid waar Poetin en trawanten nog wat van kunnen leren.
pi_216737900
quote:
[..]
[ x ]
Als Rusland geen nukes had gehad hadden we allang boots on the ground gedaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:25:14 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216737937
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De Amerikaanse bevolking staat met open mond met hun oren te klapperen en kan het allemaal niet volgen. De hardcore MAGA crowd staat te dansen en juichen, maar heeft geen idee wat er allemaal gebeurt. En zijn hele kabinet is knettergek.

Oh, en dan hebben we Musk nog, met zijn "computer wizards", die alle ministeries aan het ontmantelen zijn. Terwijl Trump alle vrienden en handelsrelaties van de VS in het putje heeft gegooid met concessies en beloftes om het leger hun landen over te laten nemen.

Terwijl de landen die Amerikaanse staatsobligaties, aandelen of gewoon dollars in hun reserves hebben dat er uit probeerden te krijgen door ze om te wisselen in goud en dat in hun eigen kluizen te stoppen, maar nu blijkt al dat goud zoek te zijn. Dus ze zitten nu met binnenkort waarschijnlijk waardeloze dollars in hun maag.

En dan hebben we het helemaal nog niet over Canada, Mexico, de EU of Oekrane gehad ...

Dus ja, "shit happens".
Je redeneert vanuit emotie en wat jij vindt, doe ik ook wel eens.
Maar ik wil eens een fatsoenlijke duiding over wat ze nu echt doen, niemand lijkt het daar over te willen hebben ofzo.
Deze gasten zijn bezig met een missie. Niet met centjes verdienen of imago building onder petjes dragende MAGA cowboys.
pi_216737971
quote:
Er is veel Europese zelfhaat op Fok.
Dan krijg je dat.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:27:56 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216738007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video.

is niet abnormaal hoor ,
dit doen meisjes , , zijn straks heel veel Russische meisjes op zoek naar een westerse man
omdat de mannen in Oekraine onder de zonnebloemen liggen

Het is vreemd dat in afgelegen delen van Rusland de youtube ,wikipedia, google en facebook niet afgesneden zijn waarom weet ik niet
Nou, laat maar komen :D
Hier ook zo'n roodharige uit Rusland, post ook veel filmpjes.
pi_216738348
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je redeneert vanuit emotie en wat jij vindt, doe ik ook wel eens.
Maar ik wil eens een fatsoenlijke duiding over wat ze nu echt doen, niemand lijkt het daar over te willen hebben ofzo.
Deze gasten zijn bezig met een missie. Niet met centjes verdienen of imago building onder petjes dragende MAGA cowboys.
Ah, je verwacht een rationele onderbouwing. Die is er niet. Trump denk dat hij een enorm goede zakenman is die geweldige deals kan sluiten. Hij heeft niets met regels en wetten, daarom is hij ook een berechte misdadiger. Hij staat boven de wet en wil de wereld regeren.

En zo denkt zijn tweede man, die alles betaalt, ook. Musk. Hij walst gewoon overal naar binnen en doet waar hij zin in heeft, want wie gaat hem tegenhouden?

Samen zijn ze heel sterk in alles afbreken wat probeert ze af te remmen of een spaak in hun wielen te steken. Mag dat niet? Wie zegt dat? Wie is zijn of haar baas? Nou, morgen kun je ander werk gaan zoeken! We kopen de zaak op of ontmantelen het. De regering betaalt, die heeft geld zat.

Kortom, ze vinden zelf dat zij overal wat over te zeggen hebben en doen dat ook. En ze komen er mee weg. Dat is het.

Ok, ze hebben het leger nog niet ingeschakeld, maar dat gaat ongetwijfeld niet lang duren. Een leger is veel te interessant speelgoed om er niet maximaal gebruik van te maken. Want waarom betalen we daar anders voor?

Ze gedragen zich zoals de adel hier in de Middeleeuwen deed. Maar dan wereldwijd. Want die oude adel had hoogstens een paard als vervoer en communicatiemiddel. En zwaarden en pijlen om oorlog mee te voeren. Tegenwoordig hebben we vliegtuigen en computers. En atoombommen.
pi_216738488
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou, laat maar komen :D
Hier ook zo'n roodharige uit Rusland, post ook veel filmpjes.
Geilen op Russische weduwes, wiens mannen naar Oekrane zijn gegaan om te moorden :{w
pi_216738489
quote:
ik had meer verwacht, maar krijg echt een beetje flashbacks van de ontmoetingen met noord korwa
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:44:52 #300
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216738521
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, je verwacht een rationele onderbouwing. Die is er niet. Trump denk dat hij een enorm goede zakenman is die geweldige deals kan sluiten. Hij heeft niets met regels en wetten, daarom is hij ook een berechte misdadiger. Hij staat boven de wet en wil de wereld regeren.

En zo denkt zijn tweede man, die alles betaalt, ook. Musk. Hij walst gewoon overal naar binnen en doet waar hij zin in heeft, want wie gaat hem tegenhouden?

Samen zijn ze heel sterk in alles afbreken wat probeert ze af te remmen of een spaak in hun wielen te steken. Mag dat niet? Wie zegt dat? Wie is zijn of haar baas? Nou, morgen kun je ander werk gaan zoeken! We kopen de zaak op of ontmantelen het. De regering betaalt, die heeft geld zat.

Kortom, ze vinden zelf dat zij overal wat over te zeggen hebben en doen dat ook. En ze komen er mee weg. Dat is het.

Ok, ze hebben het leger nog niet ingeschakeld, maar dat gaat ongetwijfeld niet lang duren. Een leger is veel te interessant speelgoed om er niet maximaal gebruik van te maken. Want waarom betalen we daar anders voor?

Ze gedragen zich zoals de adel hier in de Middeleeuwen deed. Maar dan wereldwijd. Want die oude adel had hoogstens een paard als vervoer en communicatiemiddel. En zwaarden en pijlen om oorlog mee te voeren. Tegenwoordig hebben we vliegtuigen en computers. En atoombommen.
Ander vraagje: maak jij op je werk wel eens analyses, of heb je wel eens een scriptie of essay geschreven?

Niet beledigend bedoeld: maar ik vind juist een analyse op z'n tijd best leuk en verhelderend, ik wil begrijpen hoe het hele geraamte in elkaar steekt. En het verbaast mij dat lieden zoals jij nu nog steeds vanuit emotie handelen.

Trump geborneerde oranje bokito
Poetin vertegenwoordiger van arm volk met nauwelijks voldoende moderne wapens

Het zijn juist die opvattingen die er toe leiden dat de EU staat waar zij staat.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:45:02 #301
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216738527
Ik sta nog steeds met verbazing te kijken hoe twee andere landen over Oekrane aan het beslissen zijn, hoe Wilders zich opnieuw ontpopt als Putinholmaat door eenzijdig restricties te leggen die neerkomen op geen serieuze hulp vanuit Nederland. Benieuwd wat die gast/en daarvoor terugontvangen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')