abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216735047
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Poetin kan niet stoppen zonder een grote overwinning, anders is het meteen afgelopen met hem. Als je je voordoet als de sterke man, moet je dat wel waarmaken.
Dat geldt net zo goed voor Zelensky. Beiden partijen moeten consessies doen, anders gaat die oorlog gewoon door.
Als je 1 partij (te) veel benadeeld, dan wordt zo'n overeenkomst vroeg of laat toch verscheurd.
pi_216735077
Kernwapens, kernwapens overal kernwapens.
pi_216735093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:58 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat geldt net zo goed voor Zelensky. Beiden partijen moeten consessies doen, anders gaat die oorlog gewoon door.
Als je 1 partij (te) veel benadeeld, dan wordt zo'n overeenkomst vroeg of laat toch verscheurd.
Welke concessie moet Poetin doen?

Ik jat wel wat minder?
pi_216735095
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Gezien de werkelijke verhoudingen op de grond is dat voor Oekraïne geen slechte deal. Het wordt pas een slechte deal voor Oekraïne als ze grondgebied moeten opgeven wat momenteel niet in Russische handen is.

Het NAVO-lidmaatschap is ook nooit een optie geweest, niet onder Biden en niet onder Trump. We moeten het simpelweg niet zo negatief inzien.
Uitzicht op een dergelijke deal zal het geweld doen oplaaien, waarbij Rusland nog even een spurt maakt om zoveel mogelijk grondgebied in handen te krijgen.

En het schept een precedent voor volgende invasies.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216735112
Volgens de Indiase nieuwszender WION gaat een boze Zelensky morgen niet meer naar Saoedi-Arabië
pi_216735149
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke concessie moet Poetin doen?

Ik jat wel wat minder?
Poetin neemt genoegen met de Krim bijvoorbeeld, en Donbas terug naar Oekraine.
Sancties opheffen.
Vredesmacht installeren.

Dat zie ik op het moment als een mogelijke oplossing, iets waar Oekraine misschien nog akkoord mee gaat.
Maar Rusland zal dit waarschijnlijk als een nederlaag zien.
Anderzijds, als Rusland meer krijgt dan dit dan zal Oekraine dit als een nederlaag zien, en niet akkoord gaan.

Zo liggen de kaarten op het moment, denk ik.

Wil 1 van de partijen meer, dan moet de andere partij (meer) verslagen worden.
Dus daarom denk ik dat die oorlog voorlopig nog wel door gaat.
pi_216735192
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:05 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Sancties opheffen.
Vredesmacht installeren.

Dat zie ik op het moment als een mogelijke oplossing, iets waar Oekraine misschien nog akkoord mee gaat.
Anderzijds, als Rusland meer krijgt dan dit dan zal Oekraine dit als een nederlaag zien, en niet akkoord gaan.

Met de Krim compleet gedemilitariseerd en Oekraine in NAVO misschien...
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:10:09 #158
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216735200
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ben ik het niet echt mee eens.
Het gaat Rusland niet bepaald van het leien dakje, grondgebied van Oekraine innemen.
Hoeveel (honderd)duizenden jonge mannen willen ze daar dan nog de dood injagen?
Als je uiteindelijk implodeert, omdat Rusland haar populatie en economie al veel te klein is voor haar grootte, eindig je natuurlijk ook met lege handen.
Dat is een nogal eenzijdige beschouwing. Tuurlijk zijn er zwakke punten bij Rusland op te merken, maar het is Oekraïne dat de laatste 14 maanden elke maand terreinverlies heeft geleden. Voortzetting van de strijd betekent een steeds kleiner wordend Oekraïne, vandaar dat een deal met de huidige frontlinie voor Oekraïne niet echt als negatief bezien kan worden. Het lijkt me eerder ten voordele van Rusland om het vredesproces iets uit te stellen.

quote:
Wat betreft het NAVO lidmaatschap, dat dat volgend jaar niet zou gaan gebeuren is logisch maar Oekraine de mogelijkheid ontnemen om uberhaupt (vroeg of laat) lid te worden is wel nieuw.
Ja, maar dat waren niet meer dan wat vage beloften van politici uit Zelenskyfanlanden. Uiteindelijk zouden alle landen zo'n toetreding moeten ratificeren en er is gewoon een groep landen tegen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216735211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:05 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Sancties opheffen.
Vredesmacht installeren.

De Donbas komt niet meer terug. Oekraïne kan wel met succes inzetten op behoud van Slovjansk, Kramatoersk en de steden Zaporidzja en Kherson. Ik bedoel dat de grenzen van die zogenaamde uitgeroepen onafhankelijke oblasten verschuiven.

Zoals bijvoorbeeld Oost-Friesland nu Duits is, en niet meer Fries.
pi_216735213
Het debat over Oekraïne in de Tweede Kamer is inmiddels al even begonnen, te volgen via tweedekamer.nl of de NPO
pi_216735225
Weer drone-alarm op de Krim.

Het zou wel een statement zijn als Oekraine vandaag even een raket op de Kertjbrug laat klappen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:13:28 #162
56749 BlaZ
pi_216735249
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uitzicht op een dergelijke deal zal het geweld doen oplaaien, waarbij Rusland nog even een spurt maakt om zoveel mogelijk grondgebied in handen te krijgen.

En het schept een precedent voor volgende invasies.
Ja, dat klopt. Een alternatief is het vaststellen van vaste grenzen bij het vredesakkoord maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
pi_216735318
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Een alternatief is het vaststellen van vaste grenzen bij het vredesakkoord maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Of doorvechten.
pi_216735348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met de Krim compleet gedemilitariseerd en Oekraine in NAVO misschien...
Daar gaat de VS niet mee akkoord. EU lidmaatschap is het hoogst haalbare. En ook de enige mogelijkheid om echt mee te kunnen doen aan de onderhandelingen. Dan heeft Oekraïne ook een sterke kaart.
pi_216735361
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:10 schreef BlaZ het volgende:
Dat is een nogal eenzijdige beschouwing. Tuurlijk zijn er zwakke punten bij Rusland op te merken, maar het is Oekraïne dat de laatste 14 maanden elke maand terreinverlies heeft geleden. Voortzetting van de strijd betekent een steeds kleiner wordend Oekraïne, vandaar dat een deal met de huidige frontlinie voor Oekraïne niet echt als negatief bezien kan worden. Het lijkt me eerder ten voordele van Rusland om het vredesproces iets uit te stellen.
Het terrein wat Rusland winst maakt, daar betalen ze heel veel mensenlevens voor en natuurlijk ook alle operationele kosten van de oorlog. En na het winst maken moet je het ook nog veiligstellen, wat bij lange na niet overal zo makkelijk kan. dit is al een doelstelling an sigh (dit jaar) bij het Kremlin. En na het veiligstellen moet je er ook nog wat mee (ontwikkelen ofzo), waar ik twijfel of Rusland daar wel de capaciteit voor heeft.

Hoe meer terrein je inneemt, hoe (exponentieel) dat soort verliezen, kosten en zorgen ook toenemen.

Het is een ander verhaal als Rusland met een blitzkrieg de zaak zou kunnen innemen, dan was het allemaal een stuk makkelijker en hoefde je ook een stuk minder met resources te schuiven. Maar wat Rusland inneemt is basically verschroeide aarde met hier en daar wat gepensioneerden die in de ruines achtergebleven zijn.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:20:13 #166
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216735370
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Rusland heeft al eerder getekend voor de grenzen van Oekraïne en daar trekken ze zich nu ook niets meer van aan.. dus ja.. welke deal dan ook, Rusland gaat zich er toch niet aan houden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:21:29 #167
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216735385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ben ik het niet echt mee eens.
Het gaat Rusland niet bepaald van het leien dakje, grondgebied van Oekraine innemen.
Hoeveel (honderd)duizenden jonge mannen willen ze daar dan nog de dood injagen?
Als je uiteindelijk implodeert, omdat Rusland haar populatie en economie al veel te klein is voor haar grootte, eindig je natuurlijk ook met lege handen.
Ukraine staat er slechter voor dan veel mensen doorhebben.

Energiecijfers IAE.

75% van de kustlijn in RU handen. 70% van de energieproduktie ligt er structureel uit. Het absolute minimum van 12GW werd in 2024 al niet meer gehaald. Gemiddeld huishouden had 2000 uur stroomuitval. 50% van de kinderen onder de 10 jaar wonen in het buitenland. 14 miljoen vluchtelingen waarvan 6 miljoen in het buitenland.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Of doorvechten.
Leuk voorstel van een oude man in Nederland bij de verwarming van achter zijn computertje.
pi_216735390
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daar gaat de VS niet mee akkoord. EU lidmaatschap is het hoogst haalbare. En ook de enige mogelijkheid om echt mee te kunnen doen aan de onderhandelingen. Dan heeft Oekraïne ook een sterke kaart.
Sure, kan ook. NAVO is toch aflopende zaak. Een Europese tegenhanger is ook mogelijk.
Maar er mogen geen Russische soldaten op de Krim aanwezig zijn.
pi_216735394
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:10 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De Donbas komt niet meer terug. Oekraïne kan wel met succes inzetten op behoud van Slovjansk, Kramatoersk en de steden Zaporidzja en Kherson. Ik bedoel dat de grenzen van die zogenaamde uitgeroepen onafhankelijke oblasten verschuiven.

Zoals bijvoorbeeld Oost-Friesland nu Duits is, en niet meer Fries.
Zonder raketten op Moskou of Sint-Petersburg, of een EU lidmaatschap, gaat Rusland geen concessies doen aan Oekraïne. Dus ze zijn nu volledig afhankelijk van de EU.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:26:50 #170
56749 BlaZ
pi_216735483
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:11 schreef Ulx het volgende:
Weer drone-alarm op de Krim.

Het zou wel een statement zijn als Oekraine vandaag even een raket op de Kertjbrug laat klappen.
Dat zou niet slim zijn nu de Amerikanen de Russen hebben gevraagd de aanvallen op civiele infrastructuur te staken.

Nog wat interessants aangaande vredestroepen:

https://www.kyivpost.com/opinion/47357

quote:
OPINION: Should China, Brazil, UN Be Part of Post-War Peacekeeping Force in Ukraine?

According to a report in the Economist this was discussed at the Ukraine “Ramstein” contact group in January, after which US Vice President JD Vance, speaking at the Munich Security Conference, indicated that the US did not favor a solely European contingent.

The report suggests that several unnamed US officials have floated the idea that the inclusion of non-European countries, such as China and Brazil, would make the peacekeepers more balanced and palatable for Moscow. It would also avoid the danger that a European deployment could potentially force its personnel into situations where they might actively confront Moscow’s forces.

pi_216735489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En iedere raket die wordt afgeschoten kost gemiddeld een paar miljoen per stuk. Kruisraketten zijn wat goedkoper. Gewone bommen worden steeds minder vaak gebruikt, want die moet je in grote hoeveelheden afwerpen en bommenwerpers zijn groot en traag en dus makkelijk uit de lucht te schieten. Dus zelfs bommen hebben tegenwoordig vleugels en een besturing.

Je moet dus geen oorlog gaan voeren als je geen geld als water hebt. En dat is dus ook waarom artillerie nog steeds het meest gebruikte zware wapen is. Die granaten kosten maar een paar duizend Euro per stuk.
Of gewoon geen oorlog voeren en je geld aan nuttige dingen besteden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Maar wel nodig.

Als ik jou onder schot houd, en jij hebt helemaal niks (als pacifist), doe je vast niet zo moeilijk alles aan mij te geven wat je hebt (of anders). Dan is dat wapen zijn investering wel snel waard.
Zeker niet nodig.
Beter pacifist en je geld goed gebruiken dan verkwisten aan moordtuigen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:27:49 #172
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216735494
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:50 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
https://www.nationaalarch(...)e-rechtspleging-cabr

Jouw hele familie staat op die site, ben ik van overtuigd.
Nou poeh poeh, dat is best een ernstige beschuldiging maestro. :D Ervan overtuigd zelfs nog.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216735500
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zou niet slim zijn nu de Amerikanen de Russen hebben gevraagd de aanvallen op civiele infrastructuur te staken.

Nog wat interessants aangaande vredestroepen:

[..]
De brug is militaire infrastructuur.
pi_216735513
quote:
France initiates second emergency meeting of European leaders in three days to discuss the situation in Ukraine and European security, — Reuters

The first meeting took place yesterday and the next is expected tomorrow, the publication reports.
quote:
Those invited include Norway, Canada, the Baltic countries, the Czech Republic, Greece, Finland, Romania, Sweden and Belgium. The aim of the negotiations is to coordinate further steps to support Ukraine and strengthen European security.

dinsdag 18 februari 2025 @ 18:29:40 #175
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216735522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]

Het Europese land Canada O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: