abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216734205
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:45 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Kan straks best gaan meevallen met Lavrov. Onderhandeling tussen de VS en de russen passeert de revue.
Die lul hoort tegen de muur gezet te worden. :W
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216734264
Hopelijk gaat de EU wel zorgen dat deze beslissing van Trump ook consequenties gaat hebben, de smeerlap.

Beetje een heel land in de steek laten om wat centen te besparen, en dan met degene die de oorlog ontketend heeft aan tafel gaan zitten.....
pi_216734300
De Britse premier maakt de UK klaar om in oorlogsmodus te gaan!

Dit komt echt niet goed! :{w -O-
Fucking Trump, ineens lekker vriendje met Poetin gaan spelen.
Cindy De Vuyst
pi_216734308
Oekrane moet de VS 500 miljard euro terugbetalen voor de Amerikaanse steun de laatste 3 jaar.
Dat is meer dan hetgeen Duitsland na WO I moest betalen aan Europa als schadevergoeding!
Cindy De Vuyst
  dinsdag 18 februari 2025 @ 16:57:40 #105
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216734310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:44 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wie heeft het over doorvechten?
Oekraine moet alleen verdedigen en daarbij mijnen, drones en raketten het meeste werk laten doen.
En op tijd terugtrekken als het moet.

Op een gegeven moment stopt het dan wel.
De post waar jij op reageerde had het over doorvechten.
Maar ook als ze enkel verdedigen wordt de onderhandelingspositie steeds slechter, dan is het beter om de demarcatielijn te gebruiken en over vrede te onderhandelen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216734366
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Kwam dit net tegen. Natuurlijk zijn we wel wat gewend qua Russische dreigementen, maar het zijn toch opmerkelijke uitspraken van Lavrov.
Ach, toen Putler zijn SMO aankondigde had ie het ook over "whoever tries to stop us, Russia's response will be immediate and lead to consequences never seen in history" oid.

Verder dan wat kabels kapot trekken is ie nog niet gekomen. En hoeveel olieopslagen en raffinaderijen zijn al geraakt?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:03:10 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216734372
Volgens mij lusten Lavrov en Ushakov deze knullen rauw.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:03:45 #108
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216734382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 15:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met een vette nederlaag voor Rusland en Poetin die aan een boom bengelt of liever voordat het zover komt?
ja

@RamboDirk @3rr0r @Coco @maxi-mus @Nober @GGMM
graag op anoniem
pi_216734391
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:57 schreef einzeinz het volgende:
Oekrane moet de VS 500 miljard euro terugbetalen voor de Amerikaanse steun de laatste 3 jaar.
Dat is meer dan hetgeen Duitsland na WO I moest betalen aan Europa als schadevergoeding!
Ja, hoe zit dat eigenlijk op juridisch vlak, de VS heeft toch echt zelf besloten steun te sturen, kan die oranje clown gillen wat ie wil.
pi_216734396
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216734398
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Allemaal waar, en utieindelijk wel terug te vinden.
Maar wat ook waar is, is dat wij majeure kosten maken, zeker in vergelijking met 15 jaar geleden. En wij nauwelijks tot geen extra slagkracht hebben.
Het is alleen jammer, dat het nu dus weggegooid geld is. We hebben nu 40 F-35's, die we in ieder geval voor 4 jaar in de kast moeten zetten. Want we kunnen er niet op vertrouwen dat ze niet uit de lucht vallen als we de steun van de VS verliezen.

Laat ik het omdraaien: het zou theoretisch wel mogelijk kunnen zijn dat er geen achterdeurtjes in de software zitten waarmee ze dat ding op afstand onklaar kunnen maken, maar die kans lijkt me heel erg klein. Zeker bij Amerikaanse wapens. Dus dan zijn we Oekrane aan het verdedigen, tegen de wil van Trump in en dan nemen ze ineens allemaal een duikvlucht.

Ok, dat trucje werkt maar 1 keer, maar ga je als Generaal dat risico nemen?

Dan hebben we wel veel geld over in het luchtmachtbudget.
pi_216734406
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er zijn landen (waaronder NL) die richten een EU op.
Nee, Nederland zei nee tegen deze EU.

quote:
Daar heeft iedereen voordeel bij. Vervolgens zijn er politici die tegen hun landje zeggen. Ik doe het goed, en alles wat kut is, is de schuld van de EU, stem op mij.

En jij trapt daar in. Dat ligt niet aan de EU.
De EU is er niet voor burgers, is antidemocratisch, houdt zich niet aan de eigen regels en beperkt zich niet tot het gemeenschappelijk belang van de lidstaten. Dat is waar jij ingetrapt bent.
[/quote]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:09:12 #113
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216734440
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, Nederland zei nee tegen deze EU.
[..]
De EU is er niet voor burgers, is antidemocratisch, houdt zich niet aan de eigen regels en beperkt zich niet tot het gemeenschappelijk belang van de lidstaten. Dat is waar jij ingetrapt bent.
De EU is niet perfect. Verre van. De EU is wl het beste wat we hebben.

Stem op partijen die het beter maken. Niet op partijen die ons aan buitenlandse machten overleveren, wat het enige alternatief is. Buitenlandse machten die helemaal niks goeds met ons voorhebben.

Neutraliteit bestaat niet. Schuilen voor de geopolitieke werkelijkheid kan niet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216734443
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De post waar jij op reageerde had het over doorvechten.
Maar ook als ze enkel verdedigen wordt de onderhandelingspositie steeds slechter, dan is het beter om de demarcatielijn te gebruiken en over vrede te onderhandelen.
Op basis van de indruk dusver heeft Oekraine al geen onderhandelingspositie en wordt basically alles aan Rusland gegeven waar het om vraagt (afstaan Krim, afstaan Donbas, geen NAVO enz, VS die probeert Oekraine haar bodemschatten te claimen enz). Dus hoe precies moet deze "onderhandelingspositie" nog slechter worden, vraag ik me af.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:10:28 #115
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216734458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die lul hoort tegen de muur gezet te worden. :W
Er zijn onderhandelingen gaande, en daarmee is tenminste reuring binnen deze impasse. Dus wacht het nu allemaal eerst even geduldig af.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216734461
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Een F-35 kost zo'n 100 miljoen per stuk, maar daar komt ongeveer nog een keer hetzelfde bedrag bij aan reserveonderdelen en ammunitie. 52 stuks kosten dus een slordige 10 miljard. Laten we zeggen dat die dingen over 20 jaar worden afgeschreven, dus een half miljard per jaar.

Het kost zo'n 42.000 Euro om er een uurtje mee te vliegen. Dus voor 1,5 miljard kunnen ze daar per toestel per jaar 686 uur mee rondvliegen, of 57 uur per maand. En dat is dan zonder alle overige kosten.
Wat een verkwisting aan geld zeg.
pi_216734471
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:10 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Er zijn onderhandelingen gaande en daarmee is tenminste reuring binnen deze impasse. Dus wacht het nu allemaal eerst even geduldig af.
Niks afwachten, oorlogsmisdadigers gaan tegen de muur of ben je Buchra vergeten?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:12:30 #118
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216734480
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:11 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Niks afwachten, oorlogsmisdadigers gaan tegen de muur of ben je Buchra vergeten?
De wereld is niet eerlijk
pi_216734486
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:04 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja, hoe zit dat eigenlijk op juridisch vlak, de VS heeft toch echt zelf besloten steun te sturen, kan die oranje clown gillen wat ie wil.
Zelensky gaat akkoord. Ze gaan iets op papier zetten dat de Amerikanen de Oekranse grondstofvoorraden mogen delven voor onbepaalde duur.
Cindy De Vuyst
pi_216734488
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:04 schreef havanagila het volgende:

[..]
Dat gaat Oekraine dan ook nooit doen, zonder dat er nadrukkelijk keiharde veiligheidsgaranties komen door de VS.

Daarnaast heeft de VS natuurlijk ook gewoon geprofiteerd van Oekraine, die honderdduizenden Russische soldaten/huurlingen heeft uitgeschakeld zonder Amerikaanse slachtoffers.
pi_216734518
Inderdaad, maar we hebben nu wel te maken met MAGA, en die doen niet aan logica.
pi_216734551
In 2023 waren er ongeveer 887.000 etnische Russen in de Baltische Staten:
296.000 in Estland
445.000 in Letland
145.000 in Litouwen

Met 1,8 miljoen inwoners totaal heeft Letland een grote Russische minderheid en dat zou een target van Putin kunnen worden. Maar het is een NAVO-land dus artikel 5 en dus heb je gelijk oorlog met in ieder geval Engeland en Frankrijk. Ik zie het niet gebeuren.
pi_216734564
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:09 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Op basis van de indruk dusver heeft Oekraine al geen onderhandelingspositie en wordt basically alles aan Rusland gegeven waar het om vraagt (afstaan Krim, afstaan Donbas, geen NAVO enz, VS die probeert Oekraine haar bodemschatten te claimen enz). Dus hoe precies moet deze "onderhandelingspositie" nog slechter worden, vraag ik me af.
Zelensky die Poetin en Trump ontmoet en ineens een kalasjnikov bovenhaalt en zonder verpinken beiden door de kop schiet! Alleen zo kan het beter worden!

2 gekken minder maar wel miljarden levens gespaard want als dit zo verder gaat vieren we over 10 maanden kerst aan het front in Polen!
Cindy De Vuyst
pi_216734570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar wel nodig.

Als ik jou onder schot houd, en jij hebt helemaal niks (als pacifist), doe je vast niet zo moeilijk alles aan mij te geven wat je hebt (of anders). Dan is dat wapen zijn investering wel snel waard.
pi_216734573
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:10 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Er zijn onderhandelingen gaande, en daarmee is tenminste reuring binnen deze impasse. Dus wacht het nu allemaal eerst even geduldig af.
Geloof jij echt dat er onderhandelt wordt?
Ze stropen de EU! Ze willen een democratie om ver werpen terwijl we er op staan kijken!
Cindy De Vuyst
pi_216734600
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:18 schreef adder het volgende:
In 2023 waren er ongeveer 887.000 etnische Russen in de Baltische Staten:
296.000 in Estland
445.000 in Letland
145.000 in Litouwen

Met 1,8 miljoen inwoners totaal heeft Letland een grote Russische minderheid en dat zou een target van Putin kunnen worden. Maar het is een NAVO-land dus artikel 5 en dus heb je gelijk oorlog met in ieder geval Engeland en Frankrijk. Ik zie het niet gebeuren.
De Amerikanen trekken zich terug uit artikel 5. 'Article what? I don't care' zou Trump zeggen?
Denk je dat Engeland en Frankrijk een leger hebben? Ze kunnen de moslimterroristen nog niet eens aan! Ze kunnen hun eigen drugsbendes in Marseille niet eens de baas.

Wat gaan ze doen als Poetin straks 500.000 jonge mannen oproept om te gaan vechten? Die staan er morgen wel h!
Cindy De Vuyst
pi_216734617
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:57 schreef einzeinz het volgende:
De Duitsers hebben alleen dat niet terugbetaald. Er wel voor geleend bij de Amerikanen. Dat brak hun en ons later behoorlijk op na de Amerikaanse beurskrach.

Trouwens , het was een kopie dat de Duitsers aan terugbetaling aan de Fransen oplegden in 1871. Alleen de Fransen betaalden wel terug. Verhoudingsgewijs betaalden de Fransen destijds in twee jaar meer, dan de Duitsers in de dertien jaar van 1920 tot 1932.
pi_216734621
quote:

[..]
- Alle Amerikaanse troepen terugtrekken uit voormalige Oostbloklanden die geen lid zijn van de EU.
- De EU verbieden om voormalige Oostbloklanden lid te maken.
- Een nieuwe president in Oekrane die doet wat Poetin wil.
- Oekraens afschaffen en verplicht allemaal Russisch gaan spreken.
- Grote schadeherstellingsbetalingen van Oekrane eisen.
- Russische basissen in Oekrane.

Ook allemaal dingen die al eens voorbij zijn gekomen en die Poetin ook allemaal een keer geist of in andere landen gedaan heeft. (Kijk naar Moldavi en Wit-Rusland, bijvoorbeeld.) En Poetin heeft vast nog wel meer ideen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:24:53 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216734628
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is alleen jammer, dat het nu dus weggegooid geld is. We hebben nu 40 F-35's, die we in ieder geval voor 4 jaar in de kast moeten zetten. Want we kunnen er niet op vertrouwen dat ze niet uit de lucht vallen als we de steun van de VS verliezen.

Laat ik het omdraaien: het zou theoretisch wel mogelijk kunnen zijn dat er geen achterdeurtjes in de software zitten waarmee ze dat ding op afstand onklaar kunnen maken, maar die kans lijkt me heel erg klein. Zeker bij Amerikaanse wapens. Dus dan zijn we Oekrane aan het verdedigen, tegen de wil van Trump in en dan nemen ze ineens allemaal een duikvlucht.

Actief saboteren is een scenario dat ik neit waarschijnlijk acht.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:27:10 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216734646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:22 schreef einzeinz het volgende:

[..]
De Amerikanen trekken zich terug uit artikel 5. 'Article what? I don't care' zou Trump zeggen?
Denk je dat Engeland en Frankrijk een leger hebben? Ze kunnen de moslimterroristen nog niet eens aan! Ze kunnen hun eigen drugsbendes in Marseille niet eens de baas.

Wat gaan ze doen als Poetin straks 500.000 jonge mannen oproept om te gaan vechten? Die staan er morgen wel h!
Das heel wat anders.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216734710
twitter

Die sancties moeten gewoon blijven. Het zou vrij stompzinnig zijn om Poetin's oorlogskas te gaan spekken.
pi_216734711
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En iedere raket die wordt afgeschoten kost gemiddeld een paar miljoen per stuk. Kruisraketten zijn wat goedkoper. Gewone bommen worden steeds minder vaak gebruikt, want die moet je in grote hoeveelheden afwerpen en bommenwerpers zijn groot en traag en dus makkelijk uit de lucht te schieten. Dus zelfs bommen hebben tegenwoordig vleugels en een besturing.

Je moet dus geen oorlog gaan voeren als je geen geld als water hebt. En dat is dus ook waarom artillerie nog steeds het meest gebruikte zware wapen is. Die granaten kosten maar een paar duizend Euro per stuk.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:33:29 #133
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216734717
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:19 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Geloof jij echt dat er onderhandelt wordt?
Ze stropen de EU! Ze willen een democratie om ver werpen terwijl we er op staan kijken!
Er is binnen het oorlogsgebied aldaar best heel wat gebeurd, tot kwesties aan toe die volgens uw en onze begrippen ver buiten alle proporties gaan. Het valt niet goed te praten, maar het is van alle tijden in oorlogssituaties!

Maar juist nu vredesbesprekingen de revue passeren, is aanhoudend wantrouwen weinig vruchtbaar. Derhalve is het van groot belang om belangrijk onderhoud tussen de VS en de russen thans een waardige kans te gunnen.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:33:41 #134
56749 BlaZ
pi_216734719
quote:

[..]
Gezien de werkelijke verhoudingen op de grond is dat voor Oekrane geen slechte deal. Het wordt pas een slechte deal voor Oekrane als ze grondgebied moeten opgeven wat momenteel niet in Russische handen is.

Het NAVO-lidmaatschap is ook nooit een optie geweest, niet onder Biden en niet onder Trump. We moeten het simpelweg niet zo negatief inzien.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlaZ op 18-02-2025 17:52:24 ]
pi_216734755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Gezien de werkelijke verhoudingen op de grond is dat voor Oekrane geen slechte deal. Het wordt pas een slechte deal voor Oekrane als ze grondgebied moeten opgeven wat momenteel niet in Russische handel is.
Bij een goede grensbewaking kunnen de vluchtelingen terug.
Het NAVO-lidmaatschap is ook nooit een optie geweest, niet onder Biden en niet onder Trump. We moeten het simpelweg niet zo negatief inzien.
En het stopt de oorlog, niet onbelangrijk.
En het geeft kansen weer alles op te bouwen, eu zal ene belangrijke handelspartner en opbouw partner worden.
Ja gaat geld kosten maar er zal toch ook op den duur aan te verdienen zijn.
Vakman pur sang
pi_216734777
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Die sancties moeten gewoon blijven. Het zou vrij stompzinnig zijn om Poetin's oorlogskas te gaan spekken.
Dat bedoel ik, gewoon Putin z'n zin geven, hoop dat EU leiders de middelvinger geven.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:41:51 #137
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216734803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:18 schreef einzeinz het volgende:
Zelensky die Poetin en Trump ontmoet en ineens een kalasjnikov bovenhaalt en zonder verpinken beiden door de kop schiet! Alleen zo kan het beter worden!

pi_216734815
quote:

[..]
Daar zijn wel afspraken over gemaakt. Zoals het nu staat is dat Oekrane in de toekomst lid kan worden maar er is geen specifiek tijdpad vastgesteld.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:44:04 #139
56749 BlaZ
pi_216734839
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:42 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daar zijn wel afspraken over gemaakt. Zoals het nu staat is dat Oekrane in de toekomst lid kan worden maar er is geen specifiek tijdpad vastgesteld.
Dat is zoiets als Turkije bij de EU.
pi_216734845
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
De EU is niet perfect. Verre van. De EU is wl het beste wat we hebben.
Nee, dat was de EEG.

quote:
Stem op partijen die het beter maken. Niet op partijen die ons aan buitenlandse machten overleveren, wat het enige alternatief is. Buitenlandse machten die helemaal niks goeds met ons voorhebben.

Neutraliteit bestaat niet. Schuilen voor de geopolitieke werkelijkheid kan niet.
De EU is een buitenlandse macht en een organisatie van voornamelijk buitenlandse machten die niet het beste met ons voorhebben. Het is dezelfde naiviteit om te denken dat de wereldorde en geopolitiek door het recht en rechtvaadigheid bepaald worden als dat de EU er is voor democratie, vrijheid en alle burgers van de lidstaten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:46:22 #141
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216734868
Ik zou gezien sommige posts in dit topic het vergrijp defaitisme wel willen opnemen in het Nederlandse strafrecht
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_216734885
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:46 schreef nixxx het volgende:
Ik zou gezien sommige posts in dit topic het vergrijp defaitisme wel willen opnemen in het Nederlandse strafrecht
Ik zou, gezien Trump's intellectuele vermogen, dat niet al te vroeg gaan roepen.
pi_216734925
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:33 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Er is binnen het oorlogsgebied aldaar best heel wat gebeurd, tot kwesties aan toe die volgens uw en onze begrippen ver buiten alle proporties gaan. Het valt niet goed te praten, maar het is van alle tijden in oorlogssituaties!

Maar juist nu vredesbesprekingen de revue passeren, is aanhoudend wantrouwen weinig vruchtbaar. Derhalve is het van groot belang om belangrijk onderhoud tussen de VS en de russen thans een waardige kans te gunnen.

Scjvb
https://www.nationaalarch(...)e-rechtspleging-cabr

Jouw hele familie staat op die site, ben ik van overtuigd.
pi_216734952
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:
En het stopt de oorlog, niet onbelangrijk.
En het moedigt Poetin aan om zo snel mogelijk opnieuw oorlog te gaan beginnen, want 4 jaar zijn zo voorbij, dus je moet even kijken hoeveel oorlogen je daar in kunt proppen.
pi_216734965
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Waarom heeft de VS dat eigenlijk nooit gebruikt tegen de F-14's en Phantoms van Iran?
pi_216734981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom heeft de VS dat eigenlijk nooit gebruikt tegen de F-14's en Phantoms van Iran?
Die zaten niet vol met computers, dat was allemaal nog heel rudimentair.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 17:54:04 #147
56749 BlaZ
pi_216734988
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En het moedigt Poetin aan om zo snel mogelijk opnieuw oorlog te gaan beginnen, want 4 jaar zijn zo voorbij, dus je moet even kijken hoeveel oorlogen je daar in kunt proppen.
Bij een vrede moet je als EU natuurlijk ook doorgaan met het expanderen van defensie.
pi_216734995
quote:

[..]
Gezien de werkelijke verhoudingen op de grond is dat voor Oekrane geen slechte deal. Het wordt pas een slechte deal voor Oekrane als ze grondgebied moeten opgeven wat momenteel niet in Russische handel is.

Ben ik het niet echt mee eens.
Het gaat Rusland niet bepaald van het leien dakje, grondgebied van Oekraine innemen.
Hoeveel (honderd)duizenden jonge mannen willen ze daar dan nog de dood injagen?
Als je uiteindelijk implodeert, omdat Rusland haar populatie en economie al veel te klein is voor haar grootte, eindig je natuurlijk ook met lege handen.

Wat betreft het NAVO lidmaatschap, dat dat volgend jaar niet zou gaan gebeuren is logisch maar Oekraine de mogelijkheid ontnemen om uberhaupt (vroeg of laat) lid te worden is wel nieuw.
pi_216735020
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ben ik het niet echt mee eens.
Het gaat Rusland niet bepaald van het leien dakje, grondgebied van Oekraine innemen.
Hoeveel (honderd)duizenden jonge mannen willen ze daar dan nog de dood injagen?
Als je uiteindelijk implodeert, omdat Rusland haar populatie en economie al veel te klein is voor haar grootte, eindig je natuurlijk ook met lege handen.

Wat betreft het NAVO lidmaatschap, dat dat volgend jaar niet zou gaan gebeuren is logisch maar Oekraine de mogelijkheid ontnemen om uberhaupt (vroeg of laat) lid te worden is wel nieuw.
Poetin kan niet stoppen zonder een grote overwinning, anders is het meteen afgelopen met hem. Als je je voordoet als de sterke man, moet je dat wel waarmaken.
pi_216735025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 17:22 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Denk je dat Engeland en Frankrijk een leger hebben? Ze kunnen de moslimterroristen nog niet eens aan!
Wegens wat gedoe met lui die je noemt in die laatste zin heeft de VS als enige land artikel 5 gebruikt.

Als dat niet nodig was mogen ze de kosten die we toen hebben gemaakt wel even gaan betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')