Tja, ik kan er niks aan doen dat Rusland genocidaal bezig is Oekraïne. Ik ontken het niet en ik kijk er ook niet voor weg.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Als wij elkaar gaan uitmaken voor pedofielen, kidnappers, ongedierte of andere terminologie om elkaar te ontmenselijken zijn wij heel ver van huis.
Serieus kerel.. op deze manier ga ik je echt rapporteren hier want dit begint vervelend te worden.quote:
Ja je weet nu al hoe dit gaat. Oorlog een paar maanden stil zodat Rusland rustig kan opbouwen. Oekraïne gaat voornamelijk met zichzelf bezig zijn. Daarna is het even spannend.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, het gaat er om dat er een Russisch gezinde puppet in Oekraïne aan de macht komt.
Maar hij zit daar wel zijn land te verdedigen, dat konden veel andere leiders niet zeggen toen hun land werd aangevallen. De meeste vluchten snel naar het buitenland.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zelensky wordt internationaal misschien gezien als een held, maar intern staat hij er lang niet zo goed voor. Er is veel kritiek op zijn beleid en hem worden behoorlijk wat fouten verweten. Het idee van een onbetwiste leider is dus verre van de realiteit; de situatie in Oekraïne is veel complexer dan de externe waardering doet vermoeden.
Dat is gigantische grote paardenpoep. Veel kinderen die zijn meegenomen zijn helemaal geen wees. Die ouders zijn niet eens gedood door Rusland. En als nog voor de kinderen die wel wees zijn, zijn er genoeg andere familieleden als grootouders, tantes etc. die er wel voor willen zorgen.quote:
Netjes ons beschermingsgeld betalen. En keurig Trump zijn bejaarde billetjes kussen zoals het ons betaamt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:31 schreef Tjacka het volgende:
De Baltische Staten zijn zonder de nucleaire paraplu van de VS simpelweg onverdedigbaar, zelfs tegen het amateuristische leger van Poetin. Het enige wat nodig is, is dat de Suwalki Gap wordt gesloten, en dan hebben we een enorm probleem. Voor de EU zou dit direct betekenen dat we in een confrontatie met Rusland terechtkomen, wat de urgentie van het herstellen van de situatie alleen maar vergroot. Daarom is het te hopen dat we op een transactionele manier nog enige steun van de VS kunnen krijgen, totdat we uiteindelijk in staat zijn om ze volledig te laten afhaken
Zelfs al was er geen andere familie. Die gek is het aan het goedpraten dat kinderen worden meegenomen door de moordenaars van hun ouders.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is gigantische grote paardenpoep. Veel kinderen die zijn meegenomen zijn helemaal geen wees. Die ouders zijn niet eens gedood door Rusland. En als nog voor de kinderen die wel wees zijn, zijn er genoeg andere familieleden als grootouders, tantes etc. die er wel voor willen zorgen.
Ik ben het niet eens met deze visie. De laatste berichten tonen juist dat de EU sneller reageert dan ooit, vergelijkbaar met de snelheid van besluitvorming tijdens de coronacrisis. Het lijkt nu eindelijk een beetje vaart te krijgen, zelfs als het lange tijd te laat was. De situatie is complex, maar er is nu wel actie, en die zou wel eens sneller kunnen gaan dan velen denken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja je weet nu al hoe dit gaat. Oorlog een paar maanden stil zodat Rusland rustig kan opbouwen. Oekraïne gaat voornamelijk met zichzelf bezig zijn. Daarna is het even spannend.
De Poetin puppet wint en we krijgen een vrede onder Russische voorwaarden. In de EU komen er miljoenen nieuwe buren bij die terecht angst voor die gek hebben.
Zelensky wint en Rusland en haar fans zullen roepen dat het allemaal oneerlijk was en de massamoord voortzetten. Deze keer tegen een verzwakt Oekraïne.
Dit hele plan is een verraad van de VS en de Eu zal enkel reageren met hol gelul.
Schaam je. Echt waar, jij moet je de ogen uit je kop schamen.quote:
Mag het hopen. De aanleiding is echter te genant voor woorden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met deze visie. De laatste berichten tonen juist dat de EU sneller reageert dan ooit, vergelijkbaar met de snelheid van besluitvorming tijdens de coronacrisis. Het lijkt nu eindelijk een beetje vaart te krijgen, zelfs als het lange tijd te laat was. De situatie is complex, maar er is nu wel actie, en die zou wel eens sneller kunnen gaan dan velen denken.
Ik zeg het je nog een keer. Rusland is een beerput, en gaat over lijken. Het steelt kinderen, zodat ze gerussificeerd kunnen worden en geen Oekraïner meer zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland kinderen stelen?
Ik heb er naar gekeken en snel gelezen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar ze hebben letterlijk kinderen gekidnapt, hoe wil dit anders noemen?
Rusland biedt ontvoerde Oekraïense kinderen ter adoptie aan op Russische adoptiesites
Hoe Rusland duizenden Oekraïense kinderen ontvoert om ze te 'heropvoeden'
Onze gemeenschappelijke belangen kun je alleen maar behartigen als je op minimaal gelijke voet kan onderhandelen met de andere geopolitieke spelers.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We laten ons overheersen door de vertegenwoordigers van het grootbedrijf en de banken met hun korte termijn ROI-denken. Daarmee hebben we China economisch machtig gemaakt en allerlei waardevolle kennis overhandigd, daarmee hebben we de VS op een grote BNP-voorsprong gezet, daarmee hebben we wapens gekocht die vooral geschikt zijn om een VS aanvalsoorlog te ondersteunen.
We moeten geen EU hebben die eist dat ons pensioenstelsel verandert omdat het het best ter wereld was en die het stressniveau van wormen in onze grond reguleert. We moeten een EU hebben die sterk is naar de grote buitenwereld toe door onze gemeenschappelijke belangen te behartigen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb er naar gekeken en snel gelezen.
Zal er vanavond nog wat meer onderzoek naar doen.
Maar ik kan met mijn verstand er niet bij dat Rus kinderen ontvoerd? Waarom in godsnaam? Het riekt naar (gevaarlijke) propaganda. Maar goed. Ik ben oprecht benieuwd.
Ik heb nooit ontkend dat Rusland clustermunitie gebruikt e.d. en andere internationale verdragen schendt. Maar dit gaat héél ver. Dat moet je echt fucking goed kunnen onderbouwen.
De EU kon zich al maanden voorbereiden op Oekraïne stunts van Trump en wat we tot nu toe hebben gezien was achteraf reageren op voldongen feiten met slap gelul.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met deze visie. De laatste berichten tonen juist dat de EU sneller reageert dan ooit, vergelijkbaar met de snelheid van besluitvorming tijdens de coronacrisis. Het lijkt nu eindelijk een beetje vaart te krijgen, zelfs als het lange tijd te laat was. De situatie is complex, maar er is nu wel actie, en die zou wel eens sneller kunnen gaan dan velen denken.
Goed artikel met heeeeeeeeel veel bronnen:quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb er naar gekeken en snel gelezen.
Zal er vanavond nog wat meer onderzoek naar doen.
Maar ik kan met mijn verstand er niet bij dat Rus kinderen ontvoerd? Waarom in godsnaam? Het riekt naar (gevaarlijke) propaganda. Maar goed. Ik ben oprecht benieuwd.
Ik heb nooit ontkend dat Rusland clustermunitie gebruikt e.d. en andere internationale verdragen schendt. Maar dit gaat héél ver. Dat moet je echt fucking goed kunnen onderbouwen.
Op de korte termijn is het inderdaad hetzelfde verhaal, maar als EU moeten we stoppen hem als een betrouwbare bondgenoot te zien. We hebben hem nu nodig, maar dat betekent niet dat we niet kritisch moeten blijven. We hebben genoeg geld om Trump te trekken, want hij is dol op geld en deals. De lange termijn vraagt om een zelfstandiger en sterker EU, zonder afhankelijk te zijn van deze fragiele 'bondgenootschappen'.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Netjes ons beschermingsgeld betalen. En keurig Trump zijn bejaarde billetjes kussen zoals het ons betaamt.
En hopen dat hij ons niet alsnog verraadt, zoals ongeveer alle 'bondgenoten' in de recente geschiedenis.
Ja, raar dat het ontvoeren van kinderen (met ouders, zonder ouders) wat werkelijk is gebeurd emoties los maakt bij mensen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
Laten we verder gaan. Dit maakt teveel emoties los blijkbar.
Je staat in je hemd.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
Je zou ook je mening aan kunnen passen met nieuwe informatie.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
Omdat je er consequent naast zit en daar telkens op gewezen wordt. Waar je vervolgens helemaal niks mee doet, behalve dan het onderwerp te veranderen om hetzelfde riedeltje in een ander jasje te herhalen in het volgende topic van de reeks.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |