abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216732713
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:20 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De EU is geen militaire alliantie. EU artikel 5 is iets anders dan wat jij denkt -zoek het eens op. En alles "wat we aan leger hebben in de Oekraine stationeren" is ook niet zo'n verstandig idee.

Drie users en jij die het wel een goed idee vinden om onze defensie op te doeken schijnbaar.
Alle EU leden zijn ook verplicht elkaar militair te helpen als 1 van ons aangevallen wordt. En beter een groot EU leger in Oekraïne, dan verspreid door Europa hier en daar wat soldaten. Zo groot is de EU nou ook weer niet, dus dat leger staat snel genoeg waar het nodig is.
pi_216732714
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:22 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]

Dus "vrije verkiezingen"...

Hoe gaat dat in de kapotgeschoten gebieden dan?
Dat is simpel, dat gaat op de Russische manier, de uitslag is van tevoren al bekend, reuze handig!
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator dinsdag 18 februari 2025 @ 14:26:15 #253
8781 crew  Frutsel
pi_216732718
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik lees hierin dat Poetin dus niet zo blij is met Zelensky en zelfs de VS er voor nodig heeft om hem weg te krijgen.. :D

Verder is dit een kansloos plan natuurlijk.
Ik weet het niet. Ik vind het relaas van Isa nog plausibel ook.

Trump krijg een deel van de aardmetalen van Putin in ruil voor steun/vredesproces.
EU en Oekraine zijn boos.
VS trekt troepen terug.
Shit hits the fan
pi_216732720
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit kun je ook zo niet zeggen.
Serieus.
Dit soort onzin ben ik op tegen. Russen maken ons uit voor pedo's, maar laten we niet doen alsof zijn kinder kidnappers zijn.

Serieus.
Blijf wegkijken, Hans, blijf wegkijken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:26:26 #255
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216732721
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Als de VS zegt dat ze stoppen met steun zijn ze heel Oekraïne kwijt. Europa is militair afhankelijk van de VS. En wat denk je dat alleen al het uitzetten van Starlink zou doen…

Heel simpel: Oekraïne heeft niet zoveel te willen. De VS en Rusland bepalen. Rusland misschien nog wel meer dan de VS.
Dat kan waar zijn als je ervan uitgaat dat Trump ook niet veel kan? Zelf troepen sturen? Zijn kiezers lachen hem uit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:26:28 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216732723
quote:

[..]
Serieus.
Dit soort onzin ben ik op tegen. Russen maken ons uit voor pedo's, maar laten we niet doen alsof zijn kinder kidnappers zijn.

Serieus.
Ohja, is dat onzin dan? Waarom zitten al die Oekraïense kinderen dan ineens in Rusland tegen wil van hun familie?
pi_216732734
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 13:32 schreef Scjvb het volgende:
Maybe posted, maar tenminste hoopvolle en tevens genuanceerde woorden van russische zijde:

Hoop voor de toekomst? :o Who knows! :)
[..]

Toch is wel een bijzonder beeld, VS en Rusland in onderhandeling onder leiding van SA.
Wat een poppenkast.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:28:13 #258
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216732745
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:20 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Wat is het belang van Oekraïne hierbij?
Dat wanneer het lukt en er een vredesbestand ontstaat zowel de oorlog als het bloedvergieten aldaar stopt!

Feit is dat niet iedereen tevreden kan worden gesteld, maar een bestand kan wonderen doen in dezen
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216732749
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan waar zijn als je ervan uitgaat dat Trump ook niet veel kan? Zelf troepen sturen? Zijn kiezers lachen hem uit.
- Trump geeft geen reet om zijn kiezers.
- Trump's kiezers zijn al niet de snuggersten.
pi_216732752
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:28 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat wanneer het lukt en er een vredesbestand ontstaat zowel de oorlog als het bloedvergieten aldaar stopt!
... voor een jaartje.
pi_216732754
quote:
[ x ]

Dat maakt niet uit, het gaat er om dat er een Russisch gezinde puppet in Oekraïne aan de macht komt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216732757
quote:

[..]
Wat naief.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:29:15 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216732761
quote:
[ x ]

Wel een dingetje om verkiezingen te houden in een land dat zo instabiel is.
Dat had ik niet verwacht.
Ben daar ook niet voor. Zelensky doet het prima.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin dinsdag 18 februari 2025 @ 14:29:18 #264
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216732763
quote:

[..]
Serieus.

Serieus.
Lees je toch eens in voor je zulke dingen roept kerel. Je zegt nu echt dat Rusland geen kinderen heeft ontvoerd?

Ik begin echt te vermoeden dat je een act of een troll bent. Dit kun je niet menen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216732773
quote:

[..]
Serieus.

Serieus.
Duizenden kinderen zijn naar Rusland ontvoerd.
pi_216732780
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wel een dingetje om verkiezingen te houden in een land dat zo instabiel is.
Dat had ik niet verwacht.
Ben daar ook niet voor. Zelensky doet het prima.
Zelensky doet het te goed zelfs en is in binnen en buitenland geliefder dan Poetin of Trump ooit zullen zijn. Erg vervelend voor deze fragiele ego's wel.
  Forum Admin dinsdag 18 februari 2025 @ 14:31:25 #267
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216732797
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zelensky doet het te goed zelfs en is in binnen en buitenland geliefder dan Poetin of Trump ooit zullen zijn. Erg vervelend voor deze fragiele ego's wel.
Daarom ook de aanvallen op des persoons en zelden op zijn beleid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216732803
De Baltische Staten zijn zonder de nucleaire paraplu van de VS simpelweg onverdedigbaar, zelfs tegen het amateuristische leger van Poetin. Het enige wat nodig is, is dat de Suwalki Gap wordt gesloten, en dan hebben we een enorm probleem. Voor de EU zou dit direct betekenen dat we in een confrontatie met Rusland terechtkomen, wat de urgentie van het herstellen van de situatie alleen maar vergroot. Daarom is het te hopen dat we op een transactionele manier nog enige steun van de VS kunnen krijgen, totdat we uiteindelijk in staat zijn om ze volledig te laten afhaken
Groot fan van User Wotte
pi_216732815
quote:

[..]
Ik bedoelde, wat is het belang van Oekraïne om te rekken, en geen vrede te willen? Om een vreemd land te laten besluiten waar het mee in moet stemmen?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:32:58 #270
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216732819
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat naief.
Misschien wel, misschien ook niet. ;)

Dat weet niemand dus, maar dat na bijna 3 lange jaren van oorlog in de regio spijkers met koppen geslagen moeten worden om te proberen deze oorlog te stoppen lijkt tenminste mij ook evident.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:33:19 #271
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216732822
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Blijf wegkijken, Hans, blijf wegkijken.
Nee.
Als wij elkaar gaan uitmaken voor pedofielen, kidnappers, ongedierte of andere terminologie om elkaar te ontmenselijken zijn wij heel ver van huis.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:33:57 #272
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216732826
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Ohja, is dat onzin dan? Waarom zitten al die Oekraïense kinderen dan ineens in Rusland tegen wil van hun familie?
Dat zijn wees geraakten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216732828
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zelensky wordt internationaal misschien gezien als een held, maar intern staat hij er lang niet zo goed voor. Er is veel kritiek op zijn beleid en hem worden behoorlijk wat fouten verweten. Het idee van een onbetwiste leider is dus verre van de realiteit; de situatie in Oekraïne is veel complexer dan de externe waardering doet vermoeden.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:34:41 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216732833
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee.
Als wij elkaar gaan uitmaken voor pedofielen, kidnappers, ongedierte of andere terminologie om elkaar te ontmenselijken zijn wij heel ver van huis.
Maar ze hebben letterlijk kinderen gekidnapt, hoe wil dit anders noemen?

Rusland biedt ontvoerde Oekraïense kinderen ter adoptie aan op Russische adoptiesites

Hoe Rusland duizenden Oekraïense kinderen ontvoert om ze te 'heropvoeden'
pi_216732843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je zo denkt, zijn we als Nederland voorbestemd om overheersd te worden door geopolitieke spelers buiten Europa.
We laten ons overheersen door de vertegenwoordigers van het grootbedrijf en de banken met hun korte termijn ROI-denken. Daarmee hebben we China economisch machtig gemaakt en allerlei waardevolle kennis overhandigd, daarmee hebben we de VS op een grote BNP-voorsprong gezet, daarmee hebben we wapens gekocht die vooral geschikt zijn om een VS aanvalsoorlog te ondersteunen.

We moeten geen EU hebben die eist dat ons pensioenstelsel verandert omdat het het best ter wereld was en die het stressniveau van wormen in onze grond reguleert. We moeten een EU hebben die sterk is naar de grote buitenwereld toe door onze gemeenschappelijke belangen te behartigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')