Er lijkt een variant op Molotov-ribbentrop pact in de maak. Er lijkt dit keer niet eens een geheime bijlage nodig.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dan hebben ze meteen alles gewonnen.
Call their bluff.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Kwam dit net tegen. Natuurlijk zijn we wel wat gewend qua Russische dreigementen, maar het zijn toch opmerkelijke uitspraken van Lavrov.
Je vraagt je bij zulke totaal onzinnige eisen of Rusland wel echt serieus wil onderhandelen. Ik denk van niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Rusland dat verkiezingen eist als voorwaarde voor vrede is wel de speld voorbij.
Rusland eist dat al een tijdje en bijhorende Fok-adepten roepen ook al maanden dat Zelensky illegaal aan de macht is in Oekraïne.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Rusland dat verkiezingen eist als voorwaarde voor vrede is wel de speld voorbij.
Wat zou een alternatief doel kunnen zijn?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je vraagt je bij zulke totaal onzinnige eisen of Rusland wel echt serieus wil onderhandelen. Ik denk van niet.
Mja met dit knettergekke Trump kabinet is alles mogelijk zullen ze denken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je vraagt je bij zulke totaal onzinnige eisen of Rusland wel echt serieus wil onderhandelen. Ik denk van niet.
Zelfde als Trump en Elon, steun van internetwappies in het westen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat zou een alternatief doel kunnen zijn?
Ik vind het dan weer niet merkwaardig dat jij dat niet begrijpt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
Wat merkwaardig is in een tijdperk van informatie. Is dat wij nog steeds geen betrouwbare inzage hebben in de resources en capaciteiten van de strijdende partijen.
Zeker, maar dat nu door de vs als serieus wordt genomen in de onderhandelingen is wel next level.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland eist dat al een tijdje en bijhorende Fok-adepten roepen ook al maanden dat Zelensky illegaal aan de macht is in Oekraïne.
De kosten vallen relatief wel mee. Maar het zijn elk jaar wel een aantal miljarden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat hebben we dan ingeleverd? We betalen iets meer voor gas en benzine.
Werkelijk niemand in mijn omgeving heeft ook maar een vakantie in hoeven leveren.
En ja, ik besef dat we ook armoede kennen in ons land. Maar dat is niet het gevolg van ingeleverde welvaart door geopolitieke onrust.
Trump heeft tijd geleden hetzelfde gezegd.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker, maar dat nu door de vs als serieus wordt genomen in de onderhandelingen is wel next level.
Voor de buitenwereld doen alsof je goed bezig en alles van Trump krijgen wat je wil.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat zou een alternatief doel kunnen zijn?
Nee, dit is gewoon standaard Russische tactiek, dat weet elke persoon die zich ook maar een beetje hierin verdiept heeft. Zie ook altijd die opmerkingen van Kaljas en andere Baltische Staten, die roepen sit ook altijd. Ga zo hoog mogelijk in de boom zitten mer belachelijke eisen en ook al haal jd maar 10% er van binnen dan zijn ze spekkoper. En die Amerikanen zijn niet dom en weten dit ook, het boeit ze alleen totaal niet ter ere en glorie van God Trump.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat de EU voor ons op rooftocht moet in het buitenland.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De kosten vallen relatief wel mee. Maar het zijn elk jaar wel een aantal miljarden.
Bovendien als het zo doorgaat gaat USA er met de schatkist van door, ruwe metalen van Oek eisen, misschien zelfs samenwerken met de Russen. Wij als EU blijven berooid achter. Terwijl de EU er voor jou en mij moet zijn.
Trump is natuurlijk ook de speld voorbij. En hij is inderdaad vrij open over alles. In die zin is het wel opvallend dat bestuurlijk Europa zo verrast is.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump heeft tijd geleden hetzelfde gezegd.
Ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat de EU voor ons op rooftocht moet in het buitenland.
De sancties kunnen pas weg als Rusland zijn troepen heeft teruggetrokken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Die sancties moeten gewoon blijven. Het zou vrij stompzinnig zijn om Poetin's oorlogskas te gaan spekken.
Mede doordat er zoveel achter de propaganda van of Trump of Rusland lopen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Iedereen eet ons het kaas van de boterham.
Ik denk dat het vooral is om onrust in Oekraïne te zaaien. Het is niet onwaarschijnlijk dat Zelensky weggestemd wordt bij verkiezingen en dat zou de onderhandelingspositie van Rusland weer kunnen versterken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland eist dat al een tijdje en bijhorende Fok-adepten roepen ook al maanden dat Zelensky illegaal aan de macht is in Oekraïne.
Kan snel gaan. Die staan straks op gebied dat straks door de akkoorden internationaal herkend worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De sancties kunnen pas weg als Rusland zijn troepen heeft teruggetrokken.
Dus wat jou betreft ging het niet om het verdedigen van Oekraïne tegen de Russische invasie.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Iedereen eet ons het kaas van de boterham.
Herkend door wie?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan snel gaan. Die staan straks op gebied dat straks door de akkoorden internationaal herkend worden.
rusland heeft nog soldaten zat in de dorpjes , boeren zonen genoeg nog daarquote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of extra geld steken in de WMO en subsidies voor windmolens.
Ja, denk maar vijf dagen terug: als je toen had verteld dat dit zou gebeuren, had iedereen je voor gek verklaard.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
En het erge is, de realiteit gaat waarschijnlijk nog cynischer zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |