Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Ik denk ik hou 'm een beetje neutraal, met deze TT is vriend en vijand het vast wel eens.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vance lult uit zijn nek was een betere TT geweest![]()
Iets actueler; "Kellogg says no" oid
Nou, ik dus nietquote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk ik hou 'm een beetje neutraal, met deze TT is vriend en vijand het vast wel eens.
Bizar inderdaad. En uitermate zorgelijkquote:
Dan kun je net zo goed voor "water is nat" gaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vance lult uit zijn nek was een betere TT geweest![]()
Wie dat nog niet verwacht had heeft onder een steen gelegen.quote:
Is iig waarheidsgetrouwerquote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed voor "water is nat" gaan.
Natuurlijk, de EU moet liefst kapot. verdeel en heers.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:40 schreef Perrin het volgende:
Vance kijkt alvast of hij een alternatieve transatlantische alliantie kan smeden buiten de huidige gevestigde orde om.
Zijn publiek bestond uit Weidel, Orban, Kickl, Wilders, Fico, PiS.. De lui die het op dit continent binnenkort voor het zeggen hebben als het aan hem (of Poetin) ligt.
Niet dat ik je niet geloof, maar heb een linkje oid?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:40 schreef Perrin het volgende:
Vance kijkt alvast of hij een alternatieve transatlantische alliantie kan smeden buiten de huidige gevestigde orde om.
Zijn publiek bestond uit Weidel, Orban, Kickl, Wilders, Fico, PiS.. De lui die het op dit continent binnenkort voor het zeggen hebben als het aan hem (of Poetin) ligt.
Ik heb het gewoon over zijn speech in München hè. Die had duidelijk een paar doelen. Een van de doelen was alvast AfD en AfD-achtigen het hof te maken.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet geloof, maar heb een linkje oid?
Ah, ok. Het is al laatquote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon over zijn speech in München hè. Die had duidelijk een paar doelen. Een van de doelen was alvast AfD en AfD-achtigen het hof te maken.
Bekijk deze YouTube-video
De landen die ik noem hebben bijna allemaal de grootste partij. In bijvoorbeeld Nederland zijn inmiddels zoveel splinterpartijtjes dat geen enkele partij nog een meerderheid op zichzelf behaald, maar van alle partijen is er wel heel duidelijk een patroon te zien welke richting ze op willen, en in bijvorbeeld een Amerikaans kiessysteem zouden ze zeker de grootste/overwinnaar zijn en waarmee je dus een meerderheid van stemgerechtigden hebt gehadquote:Op zondag 16 februari 2025 02:30 schreef Barbusse het volgende:
Wat denkt die zwijgende meerderheid in Europa precies? Precies als; graag een gedetailleerde uitleg. En uit hoeveel % van de Europese bevolking bestaat die zwijgende meerderheid?
Dit inderdaad, als het gaat om het vrije woord dan staat de VS nog niet in de schaduw van Europa.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:45 schreef Vallon het volgende:
Moge duidelijk zijn waar Trump zijn vazallen w.o eerst Elon en nu JD op uit heeft gestuurd: uitschakelen van democratisch gezind Europa. JD zelf is ook bezig zijn waarheden uit te kramen door te stellen dat een AfD populair zou zijn.
Factcheck dw is dat een ruimte meerderheid van sws de West-Duitsers niets moet hebben van die radicale (DDR) totalitaire beelden. Dat AfD een voedingsbodem heeft komt rechtstreeks voort uit bewust en on(ter)echt aanwakkeren van onvrede bij mensen die net als in de USA niet verder willen kijken dan hun eigen gescha(am)de belang en denken beter te worden door andersdenkenden uit te sluiten.
Beetje erg beïnvloeden van lokale verkiezingen en de kreten van JD hebben dan ook geen sikkepit te maken met zorgen omtrent veiligheid van Europa.
Ik vind het geen groot punt dat iemand een voorkeur heeft voor de eigen onderdrukking maar kan niet begrijpen dat een Vice-President daarop aanstuurt door te minnekozen met een uiterst rechts AfD en een President die Oekraïne - in ruil voor grondstoffen - aan het uitverkopen is aan Rusland. En dan daarbij gelijk zorgen dat Oekraïne niet kan terugvallen op veiligheidsgaranties.
Grappig is ook hoe JD Duitsland beschuldigd dat de coalitie daar niet wil samen werken met een AfD - op punten die fundamenteel ingaan tegen ieders rechten - en dan vergeten te noemen dat zijn republikeins team, thuis alles keihard aan het afbreken waar democraten voor staan.
Wat negatief allemaal. Kan het niet zo zijn dat Trump en trawanten zich maximaal inspannen uit morele overwegingen om de EU weer terug te brengen op het democratische pat. Heb jij überhaupt zijn speech wel gehoord? Censorship is no solution.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:45 schreef Vallon het volgende:
Moge duidelijk zijn waar Trump zijn vazallen w.o eerst Elon en nu JD op uit heeft gestuurd: uitschakelen van democratisch gezind Europa. JD zelf is ook bezig zijn waarheden uit te kramen door te stellen dat een AfD populair zou zijn.
Factcheck dw is dat een ruimte meerderheid van sws de West-Duitsers niets moet hebben van die radicale (DDR) totalitaire beelden. Dat AfD een voedingsbodem heeft komt rechtstreeks voort uit bewust en on(ter)echt aanwakkeren van onvrede bij mensen die net als in de USA niet verder willen kijken dan hun eigen gescha(am)de belang en denken beter te worden door andersdenkenden uit te sluiten.
Beetje erg beïnvloeden van lokale verkiezingen en de kreten van JD hebben dan ook geen sikkepit te maken met zorgen omtrent veiligheid van Europa.
Ik vind het geen groot punt dat iemand een voorkeur heeft voor de eigen onderdrukking maar kan niet begrijpen dat een Vice-President daarop aanstuurt door te minnekozen met een uiterst rechts AfD en een President die Oekraïne - in ruil voor grondstoffen - aan het uitverkopen is aan Rusland. En dan daarbij gelijk zorgen dat Oekraïne niet kan terugvallen op veiligheidsgaranties.
Grappig is ook hoe JD Duitsland beschuldigd dat de coalitie daar niet wil samen werken met een AfD - op punten die fundamenteel ingaan tegen ieders rechten - en dan vergeten te noemen dat zijn republikeins team, thuis alles keihard aan het afbreken waar democraten voor staan.
quote:Op zondag 16 februari 2025 03:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat negatief allemaal. Kan het niet zo zijn dat Trump en trawanten zich maximaal inspannen uit morele overwegingen om de EU weer terug te brengen op het democratische pat. Heb jij überhaupt zijn speech wel gehoord? Censorship is no solution.
Vanzelfsprekend zegt hij dat, de VS ziet graag dat hun desinformatie ongehinderd verspreid kan worden.quote:
Mensen continue een overload aan bullshit voeren is zeer slecht voor ze. Je kan die bullshit nooit uitbannen maar je kunt wel maatregelen nemen om een overdieet eraan tegen te gaan. Een goed begin is die tech giganten eens flink aanpakken,laat ze zich maar opslitsen zoals gebeurd is met standard oil. Dat kon meer dan 100 jaar geleden dus dat kan ook nu.quote:Op zondag 16 februari 2025 03:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat negatief allemaal. Kan het niet zo zijn dat Trump en trawanten zich maximaal inspannen uit morele overwegingen om de EU weer terug te brengen op het democratische pat. Heb jij überhaupt zijn speech wel gehoord? Censorship is no solution.
Waarom? Voor Trump is een deal waar hij grondstoffen voor niks krijgt toch beter dan een deal waar hij er wel iets voor doet.quote:Op zondag 16 februari 2025 03:25 schreef bedachtzaam het volgende:
In feite vraag ik me ook af of Trump wel echt een deal wil, die grondstoffen liggen immers in bezet gebied en China is daar al bezig.
Als Trump serieus zou zijn zou hij gelijk de militaire hulp opschalen en met een normale deal, 500 miljard aan grondstoffen in ruil voor militaire hulp en veiligheid zou Oekraïne volgens mij nog kunnen instemmen.
Niet met we hebben totaal 112 miljard steun gegeven en nu willen we 500 miljard aan grondstoffen daarvoor terug.
Dat is gewoon niet serieus te nemen.
Het reguleren van social media is ook helemaal geen censuur. Intussen worden er in de VS woorden verboden op overheids websites en een journalist van AP geband omdat ze daar weigeren de Golf van Mexico anders te noemen.quote:Op zondag 16 februari 2025 03:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend zegt hij dat, de VS ziet graag dat hun desinformatie ongehinderd verspreid kan worden.
Om de simpele rede dat Oekraïne daar nooit mee akkoord gaat.quote:
La poubellequote:
Wat mij dan wel verbaast, en daarmee ook een beetje beangstigt, is de schijnbare naïviteit waarmee de Europeanen eens zijn gaan zitten om naar Vance te luisteren.quote:
Ik kan me vergissen, maar moesten wij niet meevechten toen de Amerikanen ruzie maakten in het Midden Oosten?quote:Op zondag 16 februari 2025 07:06 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Eens met Tate hier, en nu besluit Europa ineens om zichzelf wel te verzorgen door naar de sportschool te gaan en figuren zoals @:Wantie willen nog verder gaan door zo snel mogelijk een nieuwe lover te vinden (China). Lol
Jazeker. Er zijn zelfs wat jongens van ons om het leven gekomen.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar moesten wij niet meevechten toen de Amerikanen ruzie maakten in het Midden Oosten?
We moesten helemaal niets maar zoals gewoonlijk liepen we maar al te graag Irak binnen met de VS. Ik had nog wel begrip voor Afghanistan maar Irak was totaal onnodig.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar moesten wij niet meevechten toen de Amerikanen ruzie maakten in het Midden Oosten?
Heel eerlijk van de VS werd beter verwacht en gehoopt werd dat het pluche het hersenloos schreeuwen zou dempen. Maar de hele kliek van Trump is rede en fatsoen ook in het openbaar kwijt.quote:Op zondag 16 februari 2025 06:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat mij dan wel verbaast, en daarmee ook een beetje beangstigt, is de schijnbare naïviteit waarmee de Europeanen eens zijn gaan zitten om naar Vance te luisteren.
Pickachu eyes all over the place, wat hadden ze dan verwacht? Volgens mij was het alleen Scholz die donderdag al waarschuwde. Rutte kan ondertussen direct Champions League gaan spelen.
Je doet nu net alsof landen geen verdragen of bondgenootschappen met elkaar moeten afsluiten, en net alsof de VS geen voordeel heeft gehaald uit het bondgenootschap met Europaquote:Op zondag 16 februari 2025 07:06 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Eens met Tate hier, en nu besluit Europa ineens om zichzelf wel te verzorgen door naar de sportschool te gaan en figuren zoals @:Wantie willen nog verder gaan door zo snel mogelijk een nieuwe lover te vinden (China). Lol
Ik geloof er weinig van. In 1990 was er ook al flinke amerikaanse propaganda aan de gang en vermoed dat types als jou als fok als zou bestaan hier hard over elkaar heen zouden vallen en schreeuwden over de babies die Irak in Koeweit uit couveuse haalden.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We moesten helemaal niets maar zoals gewoonlijk liepen we maar al te graag Irak binnen met de VS. Ik had nog wel begrip voor Afghanistan maar Irak was totaal onnodig.
Ja, @Chivaz doet net alsof Europa alleen maar van de VS profiteert, en niet andersom.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar ook niet door zich over te geven aan China. De EU moet deze kans grijpen om weer wat zelfstandiger te gaan opereren.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, @:chivaz doet net alsof Europa alleen maar van de VS profiteert, en niet andersom.
En om de een of andere denkt hij dat Europa daardoor in de problemen zit.
En dat is gewoon onzin. Europa heeft op dit moment een uitdaging, omdat de VS zich rechtstreeks bemoeit met de interne politiek van de EU, en het bondgenootschap op het spel zet.
Maar daar komt Europa ook wel weer overheen.
En niet door zichzelf volledig te isoleren van de rest van de wereld, zoals @:Chivaz het graag ziet.
Maar het alternatief, een soort EU-leger, vind je ook niks.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We moesten helemaal niets maar zoals gewoonlijk liepen we maar al te graag Irak binnen met de VS. Ik had nog wel begrip voor Afghanistan maar Irak was totaal onnodig.
De positie waar de EU zich in verkeerd hebben we volledig aan ons zelf te danken.
Investeren in het leger werd gezien als iets vies, er waren zelfs stemmen om het leger om te vormen in een soort van blauwhelmen brigade slechts om hulp te verlenen.
We zijn nu keihard met de neus op de feiten gedrukt en de EU gedraagt zich nu precies zoals Tate hierboven beschrijft.
Nee, ik ben altijd anti oorlog geweest. De onnodige invasie van Irak gevoed door leugens en propaganda is een enorme tragedie gebleken.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik geloof er weinig van. In 1990 was er ook al flinke amerikaanse propaganda aan de gang en vermoed dat types als jou als fok als zou bestaan hier hard over elkaar heen zouden vallen en schreeuwden over de babies die Irak in Koeweit uit couveuse haalden.
En in 2003 schreeuwden deze types dat er echt volgens de powelpoint presentatie nog steeds chemische wapens waren en daarom een volgende inval rechtvaardigde.
Dat dus, en dat is iets wat we al veel eerder hadden moeten doen. Niet elke keer meegaan in de idioterie van de VS maar onze eigen koers gaan varen. Nu zie ik dat liever niet in EU verband maar het is ieder geval een stap in de juiste richting.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar ook niet door zich over te geven aan China. De EU moet deze kans grijpen om weer wat zelfstandiger te gaan opereren.
Dit zeggen en het prima vinden dat Trump alle Palesteinen uit het land zet, wat een prachtig leven moet je dan toch hebben.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:04 schreef Chivaz het volgende:
Het is de hoofdreden waarom ik spuug op types zoals Bush en Cheney die er geen enkel probleem mee hadden om een compleet land plat te bombarderen gebaseerd op een leugen.
Dit is een garp toch?quote:Op zondag 16 februari 2025 03:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, ik geloof meer in de NAVO waar nationale staten kunnen debatteren of we een leger moeten inzetten of niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar het alternatief, een soort EU-leger, vind je ook niks.
En waar Orban dan dwars kan gaan liggen of hoe zie je dat voor je?quote:Op zondag 16 februari 2025 09:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, ik geloof meer in de NAVO waar nationale staten kunnen debatteren of we een leger moeten inzetten of niet.
Ik zie geen reden om het bevel van de strijdkrachten weg te geven aan bureaucraten in Brussel.
Alleen is de hele reden dat die NAVO zo goed werk(te) dat er één grote speler is die een sterk sturende rol kan innemen. Als die weg valt zal het met die hele NAVO net zo lopen als met het door jou zo gehate Brussel: Eindeloos veel debatten en rapporten en geen concrete actie.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, ik geloof meer in de NAVO waar nationale staten kunnen debatteren of we een leger moeten inzetten of niet.
Ik zie geen reden om het bevel van de strijdkrachten weg te geven aan bureaucraten in Brussel.
Overgeven aan China is een verzinsel van @Chivaz .quote:Op zondag 16 februari 2025 09:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar ook niet door zich over te geven aan China. De EU moet deze kans grijpen om weer wat zelfstandiger te gaan opereren.
Kijk eens naar het verleden van de NAVO.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alleen is de hele reden dat die NAVO zo goed werk(te) dat er één grote speler is die een sterk sturende rol kan innemen. Als die weg valt zal het met die hele NAVO net zo lopen als met het door jou zo gehate Brussel: Eindeloos veel debatten en rapporten en geen concrete actie.
Als ik mij niet vergis zijn niet alle navo landen in Irak geweest. Bovendien stip je hier nu precies het probleem aan van een EU leger. Dat bureaucraten in Brussel gaan bepalen hoe en waar dat leger ingezet gaat worden. Daar moet een debat voor plaatsvinden op nationaal niveau zodat er een optie is om niet mee te doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
En waar Orban dan dwars kan gaan liggen of hoe zie je dat voor je?
Want zo werkt het ook in de VS?quote:Op zondag 16 februari 2025 09:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Irak is ook niet een oorlog die binnen het mandaat van de NAVO valt.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis zijn niet alle navo landen in Irak geweest. Bovendien stip je hier nu precies het probleem aan van een EU leger. Dat bureaucraten in Brussel gaan bepalen hoe en waar dat leger ingezet gaat worden. Daar moet een debat voor plaatsvinden op nationaal niveau zodat er een optie is om niet mee te doen.
Als het aan de EU adepten ligt vervalt die optie compleet.
Ja, maar Orban is TOF!quote:Op zondag 16 februari 2025 09:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
En waar Orban dan dwars kan gaan liggen of hoe zie je dat voor je?
quote:Op zondag 16 februari 2025 09:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Overgeven aan China is een verzinsel van @:chivaz .
Niemand hier beweert dat de EU zich moet overgeven aan een ander land.
Het is inderdaad het moment om als EU minder afhankelijk te zijn van de VS.
Maar als EU kunnen we niet 100% zelfvoorzienend worden.
En dan is het juist verstandig om met andere landen samenwerkingsverbanden aan te gaan.
De VS doet dat ook gewoon.
8 jaar geleden had Trump nog het beste handelsverdrag aller tijden afgesloten met Canada en Mexico. En nu noemt hij dat het slechtste verdrag ooit.
De VS importeert meer uit Mexico, Canada, China en de EU dan andersom.
Wie ligt dan bij wie aan het infuus?
Trump wil daar nu kennelijk van af door meer in de VS te produceren.
Dan zul je als EU moeten zoeken naar andere afzetmarkten.
Dit ben jij toch die vind dat China die rol moet overnemen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, geen probleem hoor.
Het wordt tijd dat Amerika minder invloed heeft op de rest van de wereld.
Laat China die rol maar overnemen.
Hier heb je wel een punt moet ik bekennen. Dan nog vind ik niet dat we de baby met het badwater moeten weggooien. Laten we eerst aan onze verplichtingen voldoen en zorgen dat elke lidstaat defensie op orde heeft.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alleen is de hele reden dat die NAVO zo goed werk(te) dat er één grote speler is die een sterk sturende rol kan innemen. Als die weg valt zal het met die hele NAVO net zo lopen als met het door jou zo gehate Brussel: Eindeloos veel debatten en rapporten en geen concrete actie.
Nou, ik hoor van jou alleen maar commentaar op de huidige EU, en niets over de huidige VS.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ziet de EU dus als een soort VS?
Ah, dat heb je dus verkeerd begrepen.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Dit ben jij toch die vind dat China die rol moet overnemen?
Ik vind dat je slappe bureaucraten met imperialistische ambities geen leger moet geven waar ze die ambities mee kunnen vervullen.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, ik hoor van jou alleen maar commentaar op de huidige EU, en niets over de huidige VS.
Dat geeft te denken.
Bovendien ga je er onmiddellijk van uit dat de EU boven de lidstaten gaat besluiten over de inzet van soldaten.
Dat geeft ook te denken.
En bij de VS heeft men nu autocraten met het grootste leger ter wereld aan de macht met bizarre imperialistische ambities om Canada en Panama in te lijven en dat juich je dan weer toe. Nogal ambivalent.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat je slappe bureaucraten met imperialistische ambities geen leger moet geven waar ze die ambities mee kunnen vervullen.
Dus je bent het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag wellicht niet zo’n goed idee is?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En bij de VS heeft men nu autocraten met het grootste leger ter wereld aan de macht met bizarre imperialistische ambities om Canada en Panama in te lijven en dat juich je dan weer toe. Nogal ambivalent.
Er is geen enkel teken dat Brussel imperialistische ambities heeft die op militaire wijze verworven moeten worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat je slappe bureaucraten met imperialistische ambities geen leger moet geven waar ze die ambities mee kunnen vervullen.
Als we een Europees leger hadden gehad met het Oekraïne debacle dan hadden we mogelijk al in een oorlog gezeten gezien de retoriek van von der Leyen en de bende van ellende.
Deze mensen zitten daar niet om dat ze het zo goed met de bevolking voor hebben, ze dromen van een groot Europees rijk dat zich kan meten met de VS.
Ik wil daar geen onderdeel van uitmaken en al helemaal niet hoe ik zie hoe er gereageerd word op terechte kritiek van Vance.
Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze bereid zijn om naar de wensen van het volk te luisteren en dan kunnen we heel misschien praten over verdere federalisering met een bijbehorend leger.
Fijn om te horen dat je de VS opeens een heel twijfelachtig centraal gezag vind hebben. Waarom blijf je dan deze wanna be dicatators veren in hun reet stoppen vanwege bizarre besluiten?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag wellicht niet zo’n goed idee is?
De enige reden dat ze het niet doen is omdat ze het niet kunnen. Vooralsnog is dat inlegvelletje van Rutte niets waard want ik hoor von der Leyen constant spreken over versnelde toetreding tot de EU voor Oekraïne.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is geen enkel teken dat Brussel imperialistische ambities heeft die op militaire wijze verworven moeten worden.
Er is ook geen enkele aanwijzing dat Brussel militair wil ingrijpen in Oekraïne.
Dat is allemaal op niets gebaseerd.
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag. Ik ben ook de enige in dit topic die consequent pleit voor decentralisatie. Maar waarom weiger je mijn vraag te beantwoorden? Ben je het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag geen goed idee is?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat je de VS opeens een heel twijfelachtig centraal gezag vind hebben. Waarom blijf je dan deze wanna be dicatators veren in hun reet stoppen vanwege bizarre besluiten?
Dat blijkt nergens uit met hoe je dweept met het afbreken van democratische vangnetten in de VS waardoor de invloed van het centraal gezag daar alleen maar sterker in het zadel komt te zitten.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag.
Toch heeft de VS volgens jou het gezag om te beslissen wat er met een ander land gebeurt. Veel groter komt het niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag.
Die claim heb ik nooit gemaakt, waarom moet je constant standpunten verzinnen die ik nooit heb ingenomen?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Toch heeft de VS volgens jou het gezag om te beslissen wat er met een ander land gebeurt. Veel groter komt het niet.
Jij zet er geen vraagtekens bij dat de VS besluit dat de bevolking van Palestina moet vertrekken.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die claim heb ik nooit gemaakt, waarom moet je constant standpunten verzinnen die ik nooit heb ingenomen?
Waarom reageer je dan altijd met spot als ik pleit voor decentralisatie? Dat rijmt niet echt met het standpunt dat je nu inneemt tenzij je het oke vind dat een land vervalt in een semi dictatuur.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:32 schreef Basp1 het volgende:
En grote legers zijn het gevolg van grote landen, grote landen democratisch leiden werkt vaak niet waardoor deze landen vervallen in semi dictaturen.
Ik zie het als een humanere oplossing dan die mensen gedwongen in Gaza te laten zitten.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij zet er geen vraagtekens bij dat de VS besluit dat de bevolking van Palestina moet vertrekken.
Dat verzin jij erbijquote:Op zondag 16 februari 2025 10:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De enige reden dat ze het niet doen is omdat ze het niet kunnen.
Tja, iedereen heeft de mond vol over de enorme bodemschatten van Oekraïne en dat het de VD en EU daar om te doen is.quote:Vooralsnog is dat inlegvelletje van Rutte niets waard want ik hoor von der Leyen constant spreken over versnelde toetreding tot de EU voor Oekraïne.
Welk belang heeft de EU burger daarbij? En waarom word de democratische wil van de Nederlandse kiezer wederom genegeerd?
Ja, dus vind je dat de VS dit mag beslissen. Dat is vrij groot gezag.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie het als een humanere oplossing dan die mensen gedwongen in Gaza te laten zitten.
Nergens pleit ik ervoor dat dit moet gebeuren onder dwang.
Als dat is wat je wil geloven dan houd ik je niet tegen.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dus vind je dat de VS dit mag beslissen. Dat is vrij groot gezag.
Een redelijke aanname gezien de retoriek van figuren zoals von der Leyen en Verhofstadt.quote:
Dus toch imperialistische motieven, jammer dat daar zoveel doden voor hebben moeten vallen en de Duitse economie geruïneerd is.quote:Tja, iedereen heeft de mond vol over de enorme bodemschatten van Oekraïne en dat het de VD en EU daar om te doen is.
Dus vanuit die visie heeft de EU belang bij Oekraïne.
Het maakt ons minder afhankelijk van de VS en Rusland.
En lidmaatschap van de EU wordt bepaald door de lidstaten die unaniem voor moeten stemmen.
En die lidstaten hebben democratisch gekozen regeringen.
Decentralisatie is niet handig in een wereld met grootmachten.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan altijd met spot als ik pleit voor decentralisatie? Dat rijmt niet echt met het standpunt dat je nu inneemt tenzij je het oke vind dat een land vervalt in een semi dictatuur.
Ik vind het wederom leuk verzonnen: het toevoegen van een land aan de Europese Unie, op verzoek van dat land, en nadat de overige lidstaten unaniem goedkeuring hebben gegeven, vergelijken met Nazi Duitsland.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een redelijke aanname gezien de retoriek van figuren zoals von der Leyen en Verhofstadt.
[..]
Dus toch imperialistische motieven, jammer dat daar zoveel doden voor hebben moeten vallen en de Duitse economie geruïneerd is.
Sinds bleek dat Trump een gedwongen permanent vertrek van de Palestijnen wil weet Chivaz niet meer wat hij vindt.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dus vind je dat de VS dit mag beslissen. Dat is vrij groot gezag.
Ik weet niet welke kant je uit wilt met de wereld, maar als je Elon Musk en Jeff Bezos achterna loopt dan mag je nu al beginnen jezelf omhoog te werken in die kringen om een soort Tucker Carlson te worden of een ander soort masterpleaser. Kun je doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag. Ik ben ook de enige in dit topic die consequent pleit voor decentralisatie. Maar waarom weiger je mijn vraag te beantwoorden? Ben je het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag geen goed idee is?
Jij maakt de vergelijking met nazi Duitsland.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het wederom leuk verzonnen: het toevoegen van een land aan de Europese Unie, op verzoek van dat land, en nadat de overige lidstaten unaniem goedkeuring hebben gegeven, vergelijken met Nazi Duitsland.
Nee, dat hebben ze niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij maakt de vergelijking met nazi Duitsland.
Overigens vergeet je dat het Nederlandse volk al lang tegen heeft gestemd.
Afgesproken is dat het verdrag voor Oekraïne niet automatisch een opstapje is naar lidmaatschap van de Europese Uniequote:Ben je dat inlegvelletje soms vergeten? Van toetreding zou op basis van dat inlegvelletje geen sprake moge zijn tenzij Mark Rutte weer heeft gelogen en de nee stemmers die het referendum hebben gewonnen gewonnen het bos zijn ingestuurd.
Maar dat laatste kan natuurlijk helemaal niet volgens de users hier want politici liegen doorgaans niet.
Ruttiaans gewauwel dit.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze niet.
Ze hebben tegen het associatieverdrag gestemd.
[..]
Afgesproken is dat het verdrag voor Oekraïne niet automatisch een opstapje is naar lidmaatschap van de Europese Unie
En dat is het verdrag dus ook niet geweest.
Dus je punt is m00t.
Je frustratie in je reactie negeer ik verder.
Weet je wat nog een veel slechter idee is dan een enorm leger onder twijfelachtig centraal gezag? De enige sukkel op de planeet zijn die het niet heeft.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag wellicht niet zo’n goed idee is?
Een enorm leger onder het gezag van een narcistische idioot, dat is pas een slecht idee.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit kan er ook nog wel bij. Kan mij voorstellen dat China gebruik probeert te maken van de verwarring en tumult in de VS, en de afbrokkelende Transatlantische samenwerking.quote:China is rehearsing for war, Indo-Pacific commander says
Recent Chinese military exercises around Taiwan are practice for “the forced unification” of the island to the mainland, Adm. Sam Paparo said Thursday.
WAIKIKI, Hawaii—The Chinese government is “on a dangerous course” and its military’s “aggressive maneuvers around Taiwan right now are not exercises, as they call them. They are rehearsals,” U.S. Indo-Pacific Command leader Adm. Sam Paparo said today.
The Chinese actions—which just this month have included sending multiple spy balloons, naval vessels, and military planes around the island—are “rehearsals for the forced unification of Taiwan to the mainland,” Paparo said at the Honolulu Defense Forum.
What’s more, China’s “increasingly complex multi-domain operations demonstrates clear intent and improving capability,” he said
Threats
China is rehearsing for war, Indo-Pacific commander says
Recent Chinese military exercises around Taiwan are practice for “the forced unification” of the island to the mainland, Adm. Sam Paparo said Thursday.
Jennifer Hlad | February 13, 2025
China Taiwan Navy
WAIKIKI, Hawaii—The Chinese government is “on a dangerous course” and its military’s “aggressive maneuvers around Taiwan right now are not exercises, as they call them. They are rehearsals,” U.S. Indo-Pacific Command leader Adm. Sam Paparo said today.
The Chinese actions—which just this month have included sending multiple spy balloons, naval vessels, and military planes around the island—are “rehearsals for the forced unification of Taiwan to the mainland,” Paparo said at the Honolulu Defense Forum.
What’s more, China’s “increasingly complex multi-domain operations demonstrates clear intent and improving capability,” he said
When Paparo took command of U.S. Pacific Fleet in 2021, the Chinese military did a summer exercise with one brigade. The following year, the exercise grew to six brigades. In summer 2024, it was 42 brigades—as well as 150 Chinese navy vessels, 200 amphibious assault craft practicing “breach of obstacles and outward movement to military operations in urban terrain,” he said.
The rapid increase in aggressive actions and drills has also made it more possible that the “fig leaf of an exercise” could disguise intentions, the admiral said—adding that AI “would be a very effective tool to suss out that kind of warning.”
Paparo also evinced concern about recent cooperation between China, Russia, and North Korea, which he called a “triangle of troublemakers.”
“We see their coordination on everything from joint bomber patrols that penetrate the American [air defense identification zone] to shared anti-satellite capabilities and advanced submarine technologies from the seabed to the heavens.”
Paparo also painted a troubling picture of U.S. readiness with maintenance backlogs, munition stockpiles running low, and aging platforms. But he said that despite those challenges, the United States maintains “war-winning advantages” in space, counter-space, and cyber, and a “generational advantage” in submarines.
Alluding to the Navy’s “hellscape” concept of using a swarm of unmanned systems in the air, on land, and at sea to defend Taiwan, he said the idea is not to replace troops, but rather to give “warriors the advantage they deserve.”
The technology for such a defense already exists, he said, and the “concepts are proven,” but the challenge is to scale and integrate it.
“Technology alone is not going to win this fight,” Paparo said, but added that the Pentagon must act quickly to streamline its acquisition system so that “procurement [moves] at the speed of combat, not at the speed of committee.”
Het enige wat Chivaz zich hoeft af te vragen is of dat type narcistische idioot ook maar ergens zijn belangen en die van zijn familie verdedigd. En of hij in belangrijke cirkels kan toetreden voor hij net als een ieder genaaid gaat worden. Het antwoord is waarschijnlijk een volmondig nee.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een enorm leger onder het gezag van een narcistische idioot, dat is pas een slecht idee.
En van het feit dat het grootste machtsblok ter wereld het momenteel wel prima lijkt te vinden dat een groot land een kleintje inpikt.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit kan er ook nog wel bij. Kan mij voorstellen dat China gebruik probeert te maken van de verwarring en tumult in de VS, en de afbrokkelende Transatlantische samenwerking.
Ook dat inderdaad.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En van het feit dat het grootste machtsblok ter wereld het momenteel wel prima lijkt te vinden dat een groot land een kleintje inpikt.
Nogal opzichtige bangmakerij om de aandacht af te wenden van Trump en Putin die de buit verdelen.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit kan er ook nog wel bij. Kan mij voorstellen dat China gebruik probeert te maken van de verwarring en tumult in de VS, en de afbrokkelende Transatlantische samenwerking.
Sowieso is er geen sprake meer van diezelfde bevolking.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ruttiaans gewauwel dit.
Als Nederlanders stemmen tegen een associatieverdrag dat er mede voor heeft gezorgd dat dit conflict begonnen is waarom denk je dat diezelfde bevolking het nu wel oké vind om Oekraïne toe te laten treden?
Ach, dat past precies bij de hedendaagse EU.quote:Een uiterst corrupt land waar echt extreem rechts volop vertegenwoordigt was voor dat de Russen ze hebben uitgemoord.
Zou je daar eens over willen uitweiden?quote:Op zondag 16 februari 2025 09:04 schreef Chivaz het volgende:
Ik vond het zelfs een prachtig moment dat Obama president werd en God wat heeft die man teleurgesteld op dit gebied.
Nou verwacht je consequent redeneren van een Trump fan. Dat is wel veel gevraagd hoor.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En van het feit dat het grootste machtsblok ter wereld het momenteel wel prima lijkt te vinden dat een groot land een kleintje inpikt.
Maarten van Rossem stelde voor om Canada het lidmaatschap van de EU aan te bieden om Trump te zieken. Ongeveer zoals Denemarken op bod op Californië heeft gedaan, maar dan net een graadje eserieuzer, want er zijn al handelsbetrekkingen.quote:
Ik weet niet of Maarten dat helemaal zelf heeft bedacht.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maarten van Rossem stelde voor om Canada het lidmaatschap van de EU aan te bieden om Trump te zieken. Ongeveer zoals Denemarken op bod op Californië heeft gedaan, maar dan net een graadje eserieuzer, want er zijn al handelsbetrekkingen.
Trump kan Europa op de kast jagen, maar Europa kan ook Trump op de kast jagen, en beter, want Europa heeft wel het tegenovergestelde van een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Europa mag best wat zelfverzekerder opereren.
Nou, dan moeten we Canada maar onmiddellijk met veel vlagvertoon uitnodigen en een voorstel doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of Maarten dat helemaal zelf heeft bedacht.![]()
https://www.economist.com(...)a-should-join-the-eu
Ik denk ook serieus dat Europa dat soort dingen echt moet gaan doen. Figuren als trump nemen alleen grotere bullies serieus. Daarom is hij ook zo’n fan van Putin en kleine Kimquote:Op zondag 16 februari 2025 13:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nou, dan moeten we Canada maar onmiddellijk met veel vlagvertoon uitnodigen en een voorstel doen.![]()
En voor Trumpen
En dan mag Oekraïne het stuk van Rusland houden dat ze bezetten?quote:Op zondag 16 februari 2025 13:34 schreef Vis1980 het volgende:
Het wordt natuurlijk 'we moeten een stuk Oekraïne aan Rusland geven, dan houdt het op'. Net zoals Duitsland een stukje land kreeg met de verwachting dat het vrede zou worden. Dat bleek achteraf een grote fout te zijn geweest.
Elon heeft te lang aan het subsidie infuus van de staat gehangen. Die heeft behoefte aan een speeltuintje iets hoger op de berg. Dictatortje spelen is wat hem wel wat lijkt en die geluiden heeft z’n zoontje ook opgevangen.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik denk ook serieus dat Europa dat soort dingen echt moet gaan doen. Figuren als trump nemen alleen grotere bullies serieus. Daarom is hij ook zo’n fan van Putin en kleine Kim
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Nee, Trump vindt dat Rusland al genoeg geleden heeft, dus Oekraïne moet stoppen met zich verdedigen.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En dan mag Oekraïne het stuk van Rusland houden dat ze bezetten?
Hij gelooft ook dat de wereld een simulatie is, dan maakt die klimaatverandering niet uit natuurlijk.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:45 schreef Beathoven het volgende:
Wat ook opvallend is, is dat Musk wel degelijk in klimaatverandering gelooft.
Maar hij vertaalt dit als dat er onverziene catastrofes komen die de mensheid zal uitroeien.. en we daarom naar Mars zouden moeten om te kickstarten.
Dat.. in plaats van dat we wat aan het voorkomen van die catastrofes proberen te doen.
Dat je een paar mensen naar een helreis en experimenteel verblijf naar Mars stuurt omdat miljarden of miljoenen levens hier bedreigd zouden worden.
Mind blowing waanzin.
Hij heeft helaas wel gelijk dat de kans dat we als mensheid gezamenlijk actie ondernemen 0 is.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:45 schreef Beathoven het volgende:
Maar hij vertaalt dit als dat er onverziene catastrofes komen die de mensheid zal uitroeien.. en we daarom naar Mars zouden moeten om te kickstarten.
Dat.. in plaats van dat we wat aan het voorkomen van die catastrofes proberen te doen.
Dat je een paar mensen naar een helreis en experimenteel verblijf naar Mars stuurt omdat miljarden of miljoenen levens hier bedreigd zouden worden.
Mind blowing waanzin.
Zelfs als we in de laatste week zitten krijgen we nog te horen 'ja, maar dat gaat ten koste van de economie'.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij heeft helaas wel gelijk dat de kans dat we als mensheid gezamenlijk actie ondernemen 0 is.
95% van de mensen zal het worst wezen of de wereld vergaat over een paar decennia als ze nu maar een nieuwe iphone kunnen kopen.
Maar goed, offtopic.
Ik hoopte toen Fok! er gisteren uitlag dat ze bezig waren dat te regelen. Maar nee, helaasch.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:58 schreef V. het volgende:
Is er trouwens al een manier om Bluesky-posts te delen hier?
En dan wordt de hamvraag uiteindelijk: gaat het Amerikaanse leger bevelen opvolgen om de protesten neer te slaan?quote:Op zondag 16 februari 2025 13:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het wordt een warm voorjaar https://bsky.app/profile/(...)l/post/3libnei5h6c2d
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lic47d4z6s2m
Hegseth?quote:Op zondag 16 februari 2025 14:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan wordt de hamvraag uiteindelijk: gaat het Amerikaanse leger bevelen opvolgen om de protesten neer te slaan?
Maar goed, dat is pas een paar hoofdstukken verderop. Laten we niet op de zaken vooruitlopen.
Dat lijkt me wel ja. Conservatief rechts trekt zich al jaren af op de gedachte van militairen in de straten. Ze zullen ook wel niet kunnen wachten op de eerste beelden van militairen die het vuur openen op die vervelende linkse woke demonstranten.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan wordt de hamvraag uiteindelijk: gaat het Amerikaanse leger bevelen opvolgen om de protesten neer te slaan?
Maar goed, dat is pas een paar hoofdstukken verderop. Laten we niet op de zaken vooruitlopen.
Dat heet vooruitgang, iemand moet de eerste zijn om dit soort grote stappen te maken. Ik weet dat Musk hier niet lekker ligt vanwege zijn politieke keuzes maar dat moet je even los zien van het geen waar hij mee bezig is.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:45 schreef Beathoven het volgende:
Mind blowing waanzin.
Hier zijn ze blijkbaar op terug gekomen:quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:02 schreef Salina het volgende:
Valt mee met de besparingen tot nu toe?
Nja, misschien kunnen ze hier eindelijk wat echte winst mee boeken:
Trump Fires Hundreds of Staff Overseeing Nuclear Weapons: Report
[..]
Dit is dan wel wat grappig. Eerst 1200-2000 man ontslaan die (onder andere) toezicht houden op het nucleaire arsenaal van de VS, er daarna achter komen dat dat misschien toch niet zo'n goed idee is en die beslissing terugdraaien maar ondertussen die ontslagen medewerkers niet meer kunnen bereiken omdat ze niet konden wachten met het afsluiten van die (mail)accounts.quote:Trump administration wants to un-fire nuclear safety workers but can’t figure out how to reach them
The workers, whose agency oversees the nation’s nuclear stockpile, had been fired on Thursday and lost access to their federal government email accounts.
WASHINGTON — National Nuclear Security Administration officials on Friday attempted to notify some employees who had been let go the day before that they are now due to be reinstated — but they struggled to find them because they didn’t have their new contact information.
In an email sent to employees at NNSA and obtained by NBC News, officials wrote, “The termination letters for some NNSA probationary employees are being rescinded, but we do not have a good way to get in touch with those personnel.”
The individuals the letter refers to had been fired on Thursday and lost access to their federal government email accounts. NNSA, which is within the Department of Energy and oversees the nation’s nuclear stockpile, cannot reach these employees directly and is now asking recipients of the email, “Please work with your supervisors to send this information (once you get it) to people’s personal contact emails.”
( )
The NNSA is tasked with designing, building and overseeing the U.S. nuclear weapons stockpile.
Nee, Musk ligt hier niet lekker omdat hij als ongekozen rijke stinkerd de democratie om zeep helpt. Dat staat los van de inhoudelijke keuzes die hij maakt.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:19 schreef Chivaz het volgende:
Ik weet dat Musk hier niet lekker ligt vanwege zijn politieke keuzes
Sowieso: waar halen ze de arrogantie vandaan dat je eerst mensen er per direct uit kunt trappen, en dan de volgende dag weer aannemen alsof er niets gebeurd is?quote:Op zondag 16 februari 2025 14:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Hier zijn ze blijkbaar op terug gekomen:
Trump administration wants to un-fire nuclear safety workers but can’t figure out how to reach them
[..]
Dit is dan wel wat grappig. Eerst 1200-2000 man ontslaan die (onder andere) toezicht houden op het nucleaire arsenaal van de VS, er daarna achter komen dat dat misschien toch niet zo'n goed idee is en die beslissing terugdraaien maar ondertussen die ontslagen medewerkers niet meer kunnen bereiken omdat ze niet konden wachten met het afsluiten van die (mail)accounts.
Goed gewerkt, DOGE. Lekker professioneel en efficiënt, dunkt me.
Deze krijgt wel de DOGEshit-award van de dag denk ik. Tenzij iemand meer biedt?
Hoevaak moet het nog gezegd worden, dat hij ongekozen is totaal niet relevant.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, Musk ligt hier niet lekker omdat hij als ongekozen rijke stinkerd de democratie om zeep helpt. Dat staat los van de inhoudelijke keuzes die hij maakt.
Musk is op deze manier een Schrödingers minister. Hij heeft wel de mogelijkheden die bij het ambt horen, maar hoeft geen verantwoording af te leggen. En dat is dus precies het probleem dat ik omschrijf als 'het om zeep helpen van de democratie'. Probeer vooral even te verzinnen wat jij ervan zou vinden als deze jodokus niet de beslissingen zou nemen die jij toejuicht.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoevaak moet het nog gezegd worden, dat hij ongekozen is totaal niet relevant.
Hij is een adviseur en Trump neemt uiteindelijk de beslissing. Je kan er moeite mee hebben dat ze via een handig trucje overal bij kunnen komen maar daar kun je Obama voor bedanken.
Korte versie, hij is rustig doorgegaan met oorlog voeren in Irak. Dat geleuter met Obama care was ook niet sterk als ik zie dat de premies voor sommigen mensen gigantisch zijn gestegen.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:41 schreef Gunner het volgende:
Het is Altijd de schuld van een ander.
M'n eerdere vraag over Obama aan je staat nog open. Wil je deze dan ook direct uitleggen?
Toch nodigen ze kontlikker Geert niet voor hun feestjes uit.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:31 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, die Wilders is wel het type verrader die wil dat Europa liever zwak blijft.
Hij moet wel degelijk verantwoording afleggen aan Donald Trump die een mandaat van de kiezer heeft gekregen om precies te doen wat Musk nu aan het doen is.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Musk is op deze manier een Schrödingers minister. Hij heeft wel de mogelijkheden die bij het ambt horen, maar hoeft geen verantwoording af te leggen. En dat is dus precies het probleem dat ik omschrijf als 'het om zeep helpen van de democratie'. Probeer vooral even te verzinnen wat jij ervan zou vinden als deze jodokus niet de beslissingen zou nemen die jij toejuicht.
Een continent vol Orbannetjes is zijn ideaal.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:31 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, die Wilders is wel het type verrader die wil dat Europa liever zwak blijft.
Juist ja. Je gaat met mensen op de foto die je totaal niet mag of waar je het totaaal mee oneens bent en daarna geef je die persoon lachend een hand en high fives. Geloof je het zelf nog wel eigenlijk?quote:Op zondag 16 februari 2025 14:30 schreef Gunner het volgende:
Bijzondere conclusie op basis van iemand die met een bekend persoon op de foto wil. Dat is niet gelijk aan het aannemen van zijn politieke idealen.
Ik had inderdaad verwacht dat je zoiets niet kunt begrijpen.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:55 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Juist ja. Je gaat met mensen op de foto die je totaal niet mag of waar je het totaaal mee oneens bent en daarna geef je die persoon lachend een hand en high fives. Geloof je het zelf nog wel eigenlijk?
Weet je het zelf wel? Want ik heb nergens wat inhoudelijke kritiek gelezen in dit topic of waar dan ook. Slechts verontwaardiging over de terechte punten van kritiek.quote:
Ik zal hem even uitleggen zodat je het misschien begrijpt.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:55 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Juist ja. Je gaat met mensen op de foto die je totaal niet mag of waar je het totaaal mee oneens bent en daarna geef je die persoon lachend een hand en high fives. Geloof je het zelf nog wel eigenlijk?
In Nederland stemt ook een overgrote deel van politie en militairen op PVV, in Duitsland zal dat niet anders zijn. Dat zijn namelijk de mensen die iedere dag direct te maken hebben met het fantastische open grenzen beleid van de laatste decennia, en de eindeloze zonder enige consequentie demonstraties van linkse activisten zoals antifa en ex rebellion.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zal hem even uitleggen zodat je het misschien begrijpt.
Een paar mensen gaan op de foto met die man en jij trekt gelijk de conclusie dat het hele politieapparaat van duitsland achter de idealen van hem staan.
Lijkt me wat overdreven vind je zelf ook niet?
En wellicht kan je stoppen met die verveldende hyperbolen en dat continu links/rechts gedoe de hele tijd. Het maakt je punt niet sterker.
Klinkt interessant.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat heet vooruitgang, iemand moet de eerste zijn om dit soort grote stappen te maken. Ik weet dat Musk hier niet lekker ligt vanwege zijn politieke keuzes maar dat moet je even los zien van het geen waar hij mee bezig is.
Als we uiteindelijk naar Mars kunnen gaan en een permanente kolonie kunnen starten daar dan is dat een gigantische stap voor de mensheid.
Dat soort mensen moet je koesteren en steunen in plaats van waanzin roepen omdat je zijn politieke keuzes niet pruimt.
Overigens is Musk met Tesla een pionier geweest met zijn elektrische auto’s en is het zeker dankzij hem dat elektrisch rijden een redelijk alternatief is voor woon werk verkeer.
Hij heeft meer gedaan voor het klimaat dan welke politicus/activist ook ter wereld.
Kan je dat onderbouwen met wat cijfers? Klinkt interessant.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:06 schreef Eagles89 het volgende:
In Nederland stemt ook een overgrote deel van politie en militairen op PVV,
Wat is dit voor een bullshit vraag man man man….quote:Op zondag 16 februari 2025 15:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klinkt interessant.
Kun je ons de cijfers presenteren van hoeveel Space X precies in positieve zin aan het klimaat heeft bijgedragen?
Ik kan hier geen enkele onderbouwing over vinden, dus graag een betrouwbare bron.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:06 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
In Nederland stemt ook een overgrote deel van politie en militairen op PVV, in Duitsland zal dat niet anders zijn. Dat zijn namelijk de mensen die iedere dag direct te maken hebben met het fantastische open grenzen beleid van de laatste decennia, en de eindeloze zonder enige consequentie demonstraties van linkse activisten zoals antifa en ex rebellion.
Hier zijn echt heel veel onderzoeken over naar buiten gekomen, dit speelt echt al sinds de LPF tijd begin 2000. Maar denk dat het tegenwoordig een gevoelig onderwerp is, zeker met die diversiteitsquota zooi bij politie etc en de hoofddoek BOA en super gevoelige anti discriminatie wetten. Dan komt een recent onderzoekje dat ze allemaal massaal PVV stemmen natuurlijk niet echt lekker uit.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan je dat onderbouwen met wat cijfers? Klinkt interessant.
Als ze er zoveel zijn kan je ze toch makkelijk vinden.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:12 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hier zijn echt heel veel onderzoeken over naar buiten gekomen, dit speelt echt al sinds de LPF tijd begin 2000. Maar denk dat het tegenwoordig een gevoelig onderwerp is, zeker met die diversiteitsquota zooi bij politie etc en de hoofddoek BOA en super gevoelige anti discriminatie wetten. Dan komt een recent onderzoekje dat ze allemaal massaal PVV stemmen natuurlijk niet echt lekker uit.
Of je gedraagt je niet als een kleuter en geeft gewoon op een volwassen manier antwoord op de vraag.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is dit voor een bullshit vraag man man man….
Doe gewoon betrouwbare bronnen, kerel.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:12 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hier zijn echt heel veel onderzoeken over naar buiten gekomen, dit speelt echt al sinds de LPF tijd begin 2000. Maar denk dat het tegenwoordig een gevoelig onderwerp is, zeker met die diversiteitsquota zooi bij politie etc en de hoofddoek BOA en super gevoelige anti discriminatie wetten. Dan komt een recent onderzoekje dat ze allemaal massaal PVV stemmen natuurlijk niet echt lekker uit.
quote:Inflation Rate in the United States increased to 3 percent in January from 2.90 percent in December of 2024. Inflation Rate in the United States is expected to be 2.90 percent by the end of this quarter, according to Trading Economics global macro models and analysts expectations.
En nu plaats ik een linkje van Fox News of Breitbart…Reddit is het grootste en meest linkse platform wat er nog over is online.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, heel veel winning op deze pagina.
https://www.reddit.com/r/LeopardsAteMyFace/
Maar ik snap dat je onwenselijk nieuws gewoon blocked.
Ow, dus het is allemaal niet waar. Helder.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:15 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En nu plaats ik een linkje van Fox News of Breitbart…Reddit is het grootste en meest linkse platform wat er nog over is online.
Schuld van Biden toch?quote:Op zondag 16 februari 2025 15:15 schreef ExTec het volgende:
Zoveel winning jonguh, het is niet te geloven. Make it stop!
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent maar dit speelt al 20+ jaar. Een beetje hetzelfde als de statistieken over het percentage allochtonen in gevangenissen, Mocro’s die in aanraking met Justitie zijn gekomen, het percentage van niet Westerse afkomst in de bijstand, wat de multikul import de NL samenleving inmiddels al gekost heeft etc etc..Iedereen weet het maar de rapporten zijn allemaal zeer lastig te vinden of in de doofpot gestopt. Laatst nog een rapport over vrouwenbesnijdenis in Amsterdam, 30,000(!!!!) vrouwen die daar in de regio Amsterdam slachtoffer van zijn, maar het werd allemaal gebagetalliseerd door de nota bene burgermeester van de stad. Niks aan de hand, doorlopen mensen…oh oh oh dat we in uitgerekend Amsterdam al dit soort zaken met de mantel der liefde moeten gaan bedekken om de multicul droom goed te kunnen blijven praten…zucht.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als ze er zoveel zijn kan je ze toch makkelijk vinden.
Dat zeg ik niet, maar dat je vanuit de andere hoek ook exact hetzelfde lijstje kunt maken maar dan omgekeerd.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus het is allemaal niet waar. Helder.
Eh, ja, of dat,quote:
Mooi lulverhaal weer maar een bron opsnorren lukt je niet?quote:Op zondag 16 februari 2025 15:20 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent maar dit speelt al 20+ jaar. Een beetje hetzelfde als de statistieken over het percentage allochtonen in gevangenissen, Mocro’s die in aanraking met Justitie zijn gekomen, het percentage van niet Westerse afkomst in de bijstand, wat de multikul import de NL samenleving inmiddels al gekost heeft etc etc..Iedereen weet het maar de rapporten zijn allemaal zeer lastig te vinden of in de doofpot gestopt. Laatst nog een rapport over vrouwenbesnijdenis in Amsterdam, 30,000(!!!!) vrouwen die daar in de regio Amsterdam slachtoffer van zijn, maar het werd allemaal gebagetalliseerd door de nota bene burgermeester van de stad.
Eh, wat?quote:Op zondag 16 februari 2025 15:21 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar dat je vanuit de andere hoek ook exact hetzelfde lijstje kunt maken maar dan omgekeerd.
Komt allemaal goed, Elon Musk heeft zelf in de Oval Office nog gezegd dat er ook fouten gemaakt worden, dat is onvermijdelijk. Maar dat de organisatie open en transparant is, en dat zulke fouten direct worden gecorrigeerd. En dat Musk en zn team hier ook graag op aangesproken willen worden. Waar gehakt wordt vallen SPAANDERS.quote:
Het mag dan wel 'waar' zijn dat veel mensen en kiezers boos zijn op Trump, maar dat wil niet zeggen dat ze - ondanks hun boze 'belofte' nu - een volgende keer niet op een (MAGA) Republikein gaan stemmen.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus het is allemaal niet waar. Helder.
Doe nou gewoon eens een betrouwbare bron ipv dit debiele onderbuikgereutel.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:20 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent maar dit speelt al 20+ jaar. Een beetje hetzelfde als de statistieken over het percentage allochtonen in gevangenissen, Mocro’s die in aanraking met Justitie zijn gekomen, het percentage van niet Westerse afkomst in de bijstand, wat de multikul import de NL samenleving inmiddels al gekost heeft etc etc..Iedereen weet het maar de rapporten zijn allemaal zeer lastig te vinden of in de doofpot gestopt. Laatst nog een rapport over vrouwenbesnijdenis in Amsterdam, 30,000(!!!!) vrouwen die daar in de regio Amsterdam slachtoffer van zijn, maar het werd allemaal gebagetalliseerd door de nota bene burgermeester van de stad. Niks aan de hand, doorlopen mensen…oh oh oh dat we in uitgerekend Amsterdam al dit soort zaken met de mantel der liefde moeten gaan bedekken om de multicul droom goed te kunnen blijven praten…zucht.
Het belangrijkste blijft nochtans toch: I still support you.quote:
Waar zit die openheid en transparantie dan in...?quote:Op zondag 16 februari 2025 15:27 schreef Eagles89 het volgende:
Maar dat de organisatie open en transparant is,
Daarom ook genieten.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het belangrijkste blijft nochtans toch: I still support you.
Dat zegt genoeg.
quote:Op zondag 16 februari 2025 15:29 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De bronnen zijn tegenwoordig al niet meer onafhankelijk. Zo ver zijn we al gekomen. Of ze worden actief onder in de la gelegd, of laag in de zoekresultaten op zoekmachines als Google. Tijdens de verkiezingen in Amerika kregen kiezers bij het invullen van de eerste letters bij zoekopdrachten alleen maar zeer gunstige Kamal berichten als suggesties en anti Trump. Onderzoek naar de kosten van immigratie in Nederland bijv? Mocht niet. En toen Wilders het op eigen iniatief deed werd het massaal tegengewerkt en het resultaat dat alsnog schokkend was, massaal in de media verzwegen.
quote:Op zondag 16 februari 2025 15:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Doe nou gewoon eens een betrouwbare bron ipv dit debiele onderbuikgereutel.
Ik heb nog nooit de baas van een overheidsinstantie dagelijks tientallen berichten van resultaten zien posten op sociale media. Nog nooit iemand die dagelijks vragen beantwoord op sociale media. Die zijn eerlijke mening over de dingen geeft. Die persco’s geeft. Elon Musk doet het gewoon.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar zit die openheid en transparantie dan in...?
Behalve dan dat ze het zeggen.
quote:Op zondag 16 februari 2025 15:33 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit de baas van een overheidsinstantie dagelijks tientallen berichten van resultaten zien posten op sociale media. Nog nooit iemand die dagelijks vragen beantwoord op sociale media. Die zijn eerlijke mening over de dingen geeft. Die persco’s geeft. Elon Musk doet het gewoon.
quote:Op zondag 16 februari 2025 15:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Doe nou gewoon eens een betrouwbare bron ipv dit debiele onderbuikgereutel.
Dat posten ze meestal elders. Dingen a'la jaarverslagen enzo.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:33 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb nog nooit de baas van een overheidsinstantie dagelijks tientallen berichten van resultaten zien posten op sociale media.
Oke, dan moet jij dus sowieso nog een jaar wachten op de eerste openbaringen. Waarom klaag je nu al dan?quote:Op zondag 16 februari 2025 15:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat posten ze meestal elders. Dingen a'la jaarverslagen enzo.
Mja, dat soort propaganda laat ik ook links liggen.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het belangrijkste blijft nochtans toch: I still support you.
Dat zegt genoeg.
Alleen degenen die willen dat de aanhang van Trump zo groot mogelijk blijft, kunnen genieten van mensen die diep teleurgesteld & boos zijn en toch hun steun blijven uitspreken.quote:
Als je letterlijk beweert dat Musk als geen ander meer positiefs aan het klimaat heeft bijgedragen dan wie dan ook, dan vraag ik je graag wat de impact van zijn SpaceX is geweest in dat verhaal.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is dit voor een bullshit vraag man man man….
Dit ondersteunt op geen enkele wijze je beweringen over steun van politie en leger voor de uitspraken van Vance, noch dat ze vrijwel allemaal PVV stemmen, noch dat die nepo apartheid baby transparant bezig is. Kan jij echt niet normaal discussieren en gewoon direct met een betrouwbare bron komen die je argument ondersteunt ipv na tig keer er om vragen komt met een linkje welke als een tang op een varken slaat mbt je opmerkingen?quote:Op zondag 16 februari 2025 15:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
https://www.binnenlandsbe(...)mer%20heeft%20gedaan.
Openheid en transparantie gaan doorgaan niet louter over wat er gedaan wordt, maar destemeer over hoe men tot bepaalde conclusies komt.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Oke, dan moet jij dus sowieso nog een jaar wachten op de eerste openbaringen. Waarom klaag je nu al dan?
En dat nog los van het feit dat de link nog stamt uit de tijd dat Jan-Peter Balkenende onze minister-president wasquote:Op zondag 16 februari 2025 15:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit ondersteunt op geen enkele wijze je beweringen over steun van politie en leger voor de uitspraken van Vance, noch dat ze vrijwel allemaal PVV stemmen, noch dat die nepo apartheid baby transparant bezig is. Kan jij echt niet normaal discussieren en gewoon direct met een betrouwbare bron komen die je argument ondersteunt ipv na tig keer er om vragen komt met een linkje welke als een tang op een varken slaat mbt je opmerkingen?
Ik heb nog nooit de baas van een overheidsinstantie gezien die berichten plaatst op sociale media die dan ook zélf de eigenaar is van dat platform en ook nog nooit een president gezien die eerst omwille allerhande leugenachtige en gevaarlijke uitspraken van dat platform afgetrapt wordt, dan zijn eigen platform opricht om daar verder te kunnen gaan met het verkopen van leugens, dat het eerste platform dan opgekocht wordt door iemand, de president dan weer toegang krijgt tot dat eerste platform, en degene die dat platform opgekocht heeft en die president weer toegang heeft gegeven daarvoor (o.a.) beloond wordt met het heerschap over een bijzonder vage, bijzonder ondoorzichtige overheidsorganisatie wiens taak, noodzaak en grenzen bijzonder onduidelijk zijn en waar vrijwel geen enkele democratische controle op zit.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:33 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit de baas van een overheidsinstantie dagelijks tientallen berichten van resultaten zien posten op sociale media. Nog nooit iemand die dagelijks vragen beantwoord op sociale media. Die zijn eerlijke mening over de dingen geeft. Die persco’s geeft. Elon Musk doet het gewoon.
Social media staan al jarenlang vol met geleuter.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mja, dat soort propaganda laat ik ook links liggen.
Het gaat over en weer en de republikeinen hebben de propaganda veel beter voor elkaar.
Nu Trump zoveel macht naar zich toe getrokken heeft vraag ik me ook echt af of we nog wel echte verkiezingen zullen zien in de VS of dat het richting Russische verkiezingen gaat waarbij maga met 120 procent wint.
Keuzes hebben nu eenmaal consequenties.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Alleen degenen die willen dat de aanhang van Trump zo groot mogelijk blijft, kunnen genieten van mensen die diep teleurgesteld & boos zijn en toch hun steun blijven uitspreken.
Het betekent dat ze, ondanks alles, de gevolgen van hun eigen stemgedrag niet willen inzien en de volgende keer gewoon weer dezelfde keuze maken.
Daar kan en ga ik niet van genieten.
Zo lang de democraten het type kandidaten naar voren schuift wat ze de afgelopen decennia grotendeels hebben gedaan heb je ook geen democratie. Het is daar al heel lang een oligarchie, de Democraten hebben geen enkel belang bij het veranderen van de status quo. Ze doen telkens opnieuw alsof het allemaal best wel lekker gaat in Amerika en dat met een paar incrementele veranderingen het beter wordt. Ze zullen veel meer hun best moeten doen, vertel een groot verhaal net als Trump.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mja, dat soort propaganda laat ik ook links liggen.
Het gaat over en weer en de republikeinen hebben de propaganda veel beter voor elkaar.
Nu Trump zoveel macht naar zich toe getrokken heeft vraag ik me ook echt af of we nog wel echte verkiezingen zullen zien in de VS of dat het richting Russische verkiezingen gaat waarbij maga met 120 procent wint.
Je brengt het nogal zwartwit en simplistisch.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weet je het zelf wel? Want ik heb nergens wat inhoudelijke kritiek gelezen in dit topic of waar dan ook. Slechts verontwaardiging over de terechte punten van kritiek.
De vergelijking van Tate dat de EU zich gedraagt als een gestoorde vriendin is dan ook behoorlijk op zijn plaats.
Het is echt godsgeklaagd. Je vraagt gewoon om onderbouwing, maar men kan en wilt die gewoon niet geven. En men is er nog trots op ook.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat nog los van het feit dat de link nog stamt uit de tijd dat Jan-Peter Balkenende onze minister-president was
Ik ben niet zo bezig met meneer eagles zus of zo.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Keuzes hebben nu eenmaal consequenties.
Daarbij is het redelijk normaal dat bij de mid-terms de partij die de president niet levert wint. Onder de beste van omstandigheden. Nu zijn de omstandigheden niet 'best'.
Dus een hoop mensen gaan straks heus anders stemmen. Meneer eagles89 is niet representatief. Die hangt immers permanent de lof trompet uit over de afbraak van dat land, waarom ook niet, het is immers niet alsof het hem zelf raakt he.
Of je bemoeit je er gewoon niet mee, is ook een optie hè.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Of je gedraagt je niet als een kleuter en geeft gewoon op een volwassen manier antwoord op de vraag.
Amerikanen zijn politiek gezien gewoon onvolwassen mensen.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:50 schreef Toby56 het volgende:
En dat een dergelijk gedachtengoed het blijkbaar al 10 jaar lang enorm goed blijft doen onder Amerikaanse kiezers.
De naieviteit loopt wel over. Zeker na het Mueller report en het uithollen van de GOP door Trump en zijn MAGA aanhang. Zijn schoondochter zat notabene in het bestuur.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wie dat nog niet verwacht had heeft onder een steen gelegen.
Ik heb de analyse van die kerel beluisterd en ik verbaas mij erover dat je dit een goede analyse vind want in principe is hij het eens met elk punt dat Vance heeft gemaakt.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je brengt het nogal zwartwit en simplistisch.
En dat verbaast me niet.
Dit is een publiek forum, stel je niet aan als een klein kind joh.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Of je bemoeit je er gewoon niet mee, is ook een optie hè.
Dat denk ik niet. Beyond repair.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerikanen zijn politiek gezien gewoon onvolwassen mensen.
Het zijn bv de rode staten die het hards geraakt worden door zijn saneringen. Wordt heus een mooi leermoment voor ze.
Maar waarom telkens blijven reageren. In dit draadje lijkt 80% van de discussies gedoe over frampejes die de twee MAGA trolletjes kopieren. Dat is voor een groot deel ook op conto van de mensen die blijven reageren op de bait.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is echt godsgeklaagd. Je vraagt gewoon om onderbouwing, maar men kan en wilt die gewoon niet geven. En men is er nog trots op ook.
Het is naïef om te denken dat we het hier hebben over een strikt 'Amerikaans' probleem. Deze trend is al de hele eeuw bezig, en eigenlijk liepen in eerste instantie enkele Europese landen voorop.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerikanen zijn politiek gezien gewoon onvolwassen mensen.
Het zijn bv de rode staten die het hards geraakt worden door zijn saneringen. Wordt heus een mooi leermoment voor ze.
Ik TR ook, maar mods zijn er natuurlijk niet altijd. En die firehose of bullshit moet gewoon bestreden worden, anders wordt het allemaal genormaliseerd.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar waarom telkens blijven reageren. In dit draadje lijkt 80% van de discussies gedoe over frampejes die de twee MAGA trolletjes kopieren. Dat is voor een groot deel ook op conto van de mensen die blijven reageren op de bait.
Het is een bullshit vraag, waarom vraag je niet naar Tesla? Niet dat ik die cijfers kan/wil laten zien maar dat hij een pionier is met zijn elektrische auto’s staat buiten kijf.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je letterlijk beweert dat Musk als geen ander meer positiefs aan het klimaat heeft bijgedragen dan wie dan ook, dan vraag ik je graag wat de impact van zijn SpaceX is geweest in dat verhaal.
Dus we wachten op je cijfers.
Beetje vreemd dat jij voor mij probeert te bepalen wat ik een goede analyse vind en wat niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb de analyse van die kerel beluisterd en ik verbaas mij erover dat je dit een goede analyse vind want in principe is hij het eens met elk punt dat Vance heeft gemaakt.
Na, je gebruikt een typisch BNW benadering: je wilt een debunk.quote:Het probleem dat die kerel heeft met Vance is dat hij vind dat Vance niet in een positie staat om dit soort kritiek te leveren.
Het zegt wel veel over iemand dat de kritiek in principe terzijde word geschoven om vervolgens te gaan klagen over de boodschapper.
Met alle respect maar daar schiet je toch helemaal niets mee op, uiteindelijk is het slechts een klaagzang over Vance zijn vermeende hypocrisie in plaats van een echte analyse van de speech.
Erg jammer want ik ben oprecht benieuwd naar inhoudelijke kritiek en dat heb ik nog nergens gezien of gelezen.
Dat zegt wel wat over de kwaliteit van de speech van Vance.
Amerikanen stellen prijs op hun materiele welvaart.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:04 schreef Toby56 het volgende:
Dat laatste, over dat leermoment, help ik je hopen.
Hij gelooft kennelijk nog steeds dat we een kolonie op mars gaan stichten..quote:Op zondag 16 februari 2025 15:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klinkt interessant.
Kun je ons de cijfers presenteren van hoeveel Space X precies in positieve zin aan het klimaat heeft bijgedragen?
Ook niets bijzonders. Dat geldt voor de meeste kiezers wereldwijd.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerikanen stellen prijs op hun materiele welvaart.
Als die er ooit komt in de nepo apartheid baby's visie, gaat het zoiets worden dat lijkt op de film Elysium.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij gelooft kennelijk nog steeds dat we een kolonie op mars gaan stichten..
Maar je speelt het spelletje precies hoe MAGA wil dat het gespeeld wordt. In plaats van het hebben over wat er moet gebeuren om wél een werkend systeem te hebben, of waarom wat er gebeurt idioot en gevaarlijk is, is het een eindeloos vrij nutteloos getrouwtrek over lappen rood vlees. De flooding the zone with shit is real.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik TR ook, maar mods zijn er natuurlijk niet altijd. En die firehose of bullshit moet gewoon bestreden worden, anders wordt het allemaal genormaliseerd.
Dat zit hem er vooral in dat je die niet wil zien of lezen, want die is er genoeg. Het belangrijkste punt van kritiek is de hypocrisie die erin zit. Vance komt Europa 'les geven' over hoe men met het vrije woord en de democratie om zou moeten gaan, terwijl hij zelf deelneemt aan een politiek project dat voornamelijk als doel heeft een vrije en gelijke deelname aan de samenleving zo veel mogelijk aan banden te leggen, en wat er nog een beetje aan democratie (en aan democratische controle) in de VS bestaat, nog verder kapot te maken.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb de analyse van die kerel beluisterd en ik verbaas mij erover dat je dit een goede analyse vind want in principe is hij het eens met elk punt dat Vance heeft gemaakt.
Het probleem dat die kerel heeft met Vance is dat hij vind dat Vance niet in een positie staat om dit soort kritiek te leveren.
Het zegt wel veel over iemand dat de kritiek in principe terzijde word geschoven om vervolgens te gaan klagen over de boodschapper.
Met alle respect maar daar schiet je toch helemaal niets mee op, uiteindelijk is het slechts een klaagzang over Vance zijn vermeende hypocrisie in plaats van een echte analyse van de speech.
Erg jammer want ik ben oprecht benieuwd naar inhoudelijke kritiek en dat heb ik nog nergens gezien of gelezen.
Dat zegt wel wat over de kwaliteit van de speech van Vance.
Daar heb je misschien een punt. Maar wel eentje die alleen werkt als er meer fact checking moderatie is. En ik denk niet dat de mods er tijd voor hebben. Kan moeilijk verwachten dat die 24/7 aanwezig zijn.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar je speelt het spelletje precies hoe MAGA wil dat het gespeeld wordt. In plaats van het hebben over wat er moet gebeuren om wél een werkend systeem te hebben, of waarom wat er gebeurt idioot en gevaarlijk is, is het een eindeloos vrij nutteloos getrouwtrek over lappen rood vlees. De flooding the zone with shit is real.
Ik denk wel dat TR's of mods er misschien iets aan kunnen bijdragen. Maar het weerspreken of de inconsistentie in de argumenten aantonen heeft niet gewerkt en heeft ook vrijwel geen enkele kans te gaan werken. Net zoals media van hun fouten moeten leren lijkt me dat dat ook voor gebruikers van social media gelden.
En daar zit natuurlijk het leermoment. trump is deze ronde natuurlijk vele malen destructiever bezig dan vorige. Dus was er naderend tot geen leermoment verleden keer.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:11 schreef Toby56 het volgende:
Ook niets bijzonders. Dat geldt voor de meeste kiezers wereldwijd.
Bedankt voor het herhalen van mijn punt. Hoe kijk jij tegen het opblazen van Nordstream?quote:Op zondag 16 februari 2025 16:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat zit hem er vooral in dat je die niet wil zien of lezen, want die is er genoeg. Het belangrijkste punt van kritiek is de hypocrisie die erin zit. Vance komt Europa 'les geven' over hoe men met het vrije woord en de democratie om zou moeten gaan, terwijl hij zelf deelneemt aan een politiek project dat voornamelijk als doel heeft een vrije en gelijke deelname aan de samenleving zo veel mogelijk aan banden te leggen, en wat er nog een beetje aan democratie (en aan democratische controle) in de VS bestaat, nog verder kapot te maken.
De kritiek op Vance is dus vooral dat, hoewel hij vast legitieme problemen aankaart (je weet, het benoemen waar rechtse populisten wel vaker een wonderlijk talent voor blijken te hebben we ook nog even eens onze vraagtekens moeten zetten bij de waarheidswaarde ervan), de 'oplossingen' en het beleid dat hij voorstaat die problemen eerder zullen verergeren. Hij is niet bezig met een eerlijke en oprechte poging om het leven voor de burgers van de VS en de wereld wat beter te maken; hij is bezig met het verergeren van die problemen om daar—met als doel een vergroting van de eigen politieke macht—op te kunnen parasiteren.
Waar we Vance wel dankbaar voor kunnen zijn is dat we nu in Europa toch wel in beginnen te zien dat eensgezindheid en goede samenwerking toch wel heel erg belangrijk zijn, dat we dat beter gisteren dan vandaag kunnnen hebben geregeld, en dat navelstarende landverraders als een Wilders, Le Pen, Órban, Weidel, etc. die uit hun patriotisme Calimero-complex liever het schoothondje van Trump spelen dan van hun eigen kracht uit te gaan, ons daar niet gaan brengen.
quote:Op zondag 16 februari 2025 16:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bedankt voor het herhalen van mijn punt. Hoe kijk jij tegen het opblazen van Nordstream?
De kans is heel waarschijnlijk dat de Amerikanen dit hebben gedaan maar toen Rutte door FvD werd bevraagd over dat “incident” toen reageerde hij als door een adder gebeten.
Het kon immers niet waar zijn dat een bondgenoot die uiteraard het meest zou profiteren van die daad een rol zou hebben gespeeld.
Is het niet een beetje oneerlijk dat je mensen zoals Weidel als een schoothondje van Trump ziet maar met geen woord rept over Rutte?
Musk neerzetten als iemand die ontzettend veel positiefs voor het klimaat heeft betekend vanwege Tesla doet vrij weinig met SpaceX erbij.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een bullshit vraag, waarom vraag je niet naar Tesla? Niet dat ik die cijfers kan/wil laten zien maar dat hij een pionier is met zijn elektrische auto’s staat buiten kijf.
Maar ik snap de algehele tendens wel, Musk vind Trump goed dus alles waar Musk mee te maken heeft is per definitie besmet.
Of hij nu de automarkt definitief heeft veranderd zodat elektrisch rijden een redelijk alternatief is voor woon werk verkeer of dat hij goedkoper dan wie dan ook satellieten de lucht in kan schieten doet allemaal niet meer ter zake.
Al zijn werk moet nu onder een politieke lens gelegd worden zodat je jezelf op je borst kan kloppen en morele superioriteit kan veinzen.
Veel zieliger dan dit word het niet.
Jij bent degene die zich er druk over maakt.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Pardon?
[..]
[..]
Dit is een typisch geval van shoot the messenger. Het grote plaatje dat hij probeert te schetsen is totaal niet relevant voor de boodschap. Maar als dat het geen is waar je jezelf druk over wil maken be my guest.
Yep, het gevaar voor democratie is altijd al de democratie daarvan zelf geweest.quote:Op zondag 16 februari 2025 03:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit inderdaad, als het gaat om het vrije woord dan staat de VS nog niet in de schaduw van Europa.
Dat vrije woord word overigens tegen ons gebruikt als wapen via facebook/twitter/youtube/tiktok en dan nog het grote geld dat zorgt voor flink wat media aandacht voor extreem rechts.
In feite vraag ik me ook af of Trump wel echt een deal wil, die grondstoffen liggen immers in bezet gebied en China is daar al bezig.
Als Trump serieus zou zijn zou hij gelijk de militaire hulp opschalen en met een normale deal, 500 miljard aan grondstoffen in ruil voor militaire hulp en veiligheid zou Oekraïne volgens mij nog kunnen instemmen.
Niet met we hebben totaal 112 miljard steun gegeven en nu willen we 500 miljard aan grondstoffen daarvoor terug.
Dat is gewoon niet serieus te nemen.
Wie de inhoud van discussies en media stuurt, controleert de keuze van de kiezer die in de illusie wordt gebracht het vrijheid is.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:39 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit de baas van een overheidsinstantie gezien die berichten plaatst op sociale media die dan ook zélf de eigenaar is van dat platform en ook nog nooit een president gezien die eerst omwille allerhande leugenachtige en gevaarlijke uitspraken van dat platform afgetrapt wordt, dan zijn eigen platform opricht om daar verder te kunnen gaan met het verkopen van leugens, dat het eerste platform dan opgekocht wordt door iemand, de president dan weer toegang krijgt tot dat eerste platform, en degene die dat platform opgekocht heeft en die president weer toegang heeft gegeven daarvoor (o.a.) beloond wordt met het heerschap over een bijzonder vage, bijzonder ondoorzichtige overheidsorganisatie wiens taak, noodzaak en grenzen bijzonder onduidelijk zijn en waar vrijwel geen enkele democratische controle op zit.
En ze denken ook nog dat iedereen weer terugkeertquote:Op zondag 16 februari 2025 16:57 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Gasten hebben gewoon geen idee waar ze mee bezig zijn joh.
"You're fired!"quote:Op zondag 16 februari 2025 17:32 schreef ExTec het volgende:
Maar ze zijn reuze open en transparant, want: ze zeggen het zelf, en ze posten alles op X zodat elon nog wat centen bij elkaar kan sprokkelen via zijn advertenties.
[ afbeelding ]
https://www.reddit.com/r/(...)state_that_went_for/quote:Dear Customer,
This letter informs you that your above-referenced utility account has been debited for $100. Community Action Agency of Huntsville/Madison & Limestone Counties has notified us that the grant you received for $100.00 on January 23, 2025 is no longer valid due to President Trump's executive order to rescind the funding behind the grant. The grant you received for $100 has been debited to your account [number] and will be due with your next invoice.
We sincerely apologize for any inconvenience this may cause. If you need to make payment arrangements or have questions, don't hesitate to get in touch with our office at (256)535-1200.
Natuurlijk al die contactdata gelijk van de server gedelete, door big balls.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:57 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Een startschot voor extremisme..quote:Op zondag 16 februari 2025 17:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Typisch cult, verder geen eigen denkvermogen en reflectie.
Misschien kan hij ze verleiden met wat bleek of ze bedreigen met een orkaan aan kernbommen.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:57 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Het bewijs dat het gewoon domme rich kids zijn met een nieuw tijdverdrijf.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:57 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Logisch, Musk adverteerde met een vacature voor DOGE, waarbij de gegadigden bereid moesten zijn om 80 uur per week onbetaald werk te doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 17:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het bewijs dat het gewoon domme rich kids zijn met een nieuw tijdverdrijf.
Oh, daar leren ze niets van.quote:Op zondag 16 februari 2025 17:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://www.politicalflar(...)his-executive-order/
Heating Bills Skyrocket in State That Went for Trump by 30 Points, Directly Because of His Executive Order
Heating Bills Skyrocket in State That Went for Trump by 30 Points, Directly Because of His Executive Order It's safe to say that Alabamians are among the most reliable of Trumpers. There's no telling what made them start voting against their own best interests -- other than unscrupulous Republicans taking advantage of Alabama's status as the most religious state in America to make them vote purely on social conservatism -- but it's a deep, deep red state.
That's why voters in Madison County (54% Trump) and Limestone County (73% Trump) must be so surprised to find out that their votes are going to cost them actual money.
A letter went out just over a week ago from Huntsville Utilities, which provides electricity, natural gas, and water to residents of the two counties. The letter detailed what was about to happen to consumers' bills: They're about to pay an extra hundred bucks a month.
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)state_that_went_for/
En het meest problematische is natuurlijk dat iets (weer) opbouwen veel moeilijker is dan het afbreken.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:57 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Plus dat je als werkgever voor toekomstige vacatures niet echt aantrekkelijk bent, als duidelijk is dat je als werknemer van de ene op de andere dag de zak kunt krijgen als een of andere rare organisatie vindt dat je verkeerd werk doet in de ogen van Adolf Trump.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
En het meest problematische is natuurlijk dat iets (weer) opbouwen veel moeilijker is dan het afbreken.
De effecten van het feit dat men met een bulldozer door de federale overheid heen gaat zal wel steeds duidelijker gaan worden:
https://www.politico.com/(...)s-disasters-00204475
https://bsky.app/profile/meidastouch.com/post/3lib4xwu2kc2iquote:Op zondag 16 februari 2025 17:07 schreef Perrin het volgende:
In Canada leeft het patriottisme op dankzij Trump.
[ x ]
quote:The Maryland National Guard has declined to participate in a parade to honor the life and legacy of abolitionist and Maryland native Frederick Douglass in his birthplace, citing recent Trump administration guidance.
The guard sent organizers of the event a memo on Feb. 7 saying that it is unable to provide a flyover, band, military vehicles or troop presence.
“Since this event is organized as part of a Black History month celebration, the Maryland National Guard cannot support,” says the memo from Maryland National Guard Lt. Col. Meaghan Lazak, which quotes guidance from the Defense Department.
The message prompted organizers to cancel the parade portion of the 207th Birthday Celebration of Frederick Douglass and Civil Rights Heroes Day, said Tarence Bailey Sr., a descendant of Douglass. The event was scheduled for Feb. 22 in Easton, during Black History Month.
“Basically, what the DOD said is, ‘We’re not doing that, he’s Black and this is February so, no,’ ” Bailey said. “You’re discrediting everything — all of the work he did for this nation not as a Black man but as an American. … They should really be ashamed of themselves.”
[..]
Ja,dat valt onder DEI.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:20 schreef Kijkertje het volgende:
Citing DoD order, Md. National Guard to skip Frederick Douglass event
[ afbeelding ]
[..]
Ja,dat heeft een hogere prioriteit dan het beteugelen van de inflatie, of het omlaag brengen van de energierekening.quote:
Dat noemen we "WINNING" ja.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja,dat heeft een hogere prioriteit dan het beteugelen van de inflatie, of het omlaag brengen van de energierekening.
Wat kan er misgaan als je een puber met werkervaring als assistent-fietsenmaker de leiding geeft over een complete reorganisatie van de overheid? Is Donald Trump nou zo dom of is Elon Musk nou zo dom?quote:Op zondag 16 februari 2025 17:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Natuurlijk al die contactdata gelijk van de server gedelete, door big balls.
Ik denk niet dat het een van beide iets interesseert.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat kan er misgaan als je een puber met werkervaring als assistent-fietsenmaker de leiding geeft over een complete reorganisatie van de overheid? Is Donald Trump nou zo dom of is Elon Musk nou zo dom?
Keizers zonder kleren. Het gaat in het systeem om geld en macht niet om intelligentie of goede ideeën.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat kan er misgaan als je een puber met werkervaring als assistent-fietsenmaker de leiding geeft over een complete reorganisatie van de overheid? Is Donald Trump nou zo dom of is Elon Musk nou zo dom?
Dus nu spelen een hoop van die lui de kaart dat ze niks gedaan weten te krijgen. Dat is dan toch juist een reden om andere taktieken toe te passen. In plaats daarvan wil zo'n Jeffries dus blijkbaar dat mensen het maar over zich heen laten komen en dan hopen dat het allemaal wel meevalt.quote:A closed-door meeting for House Democrats this week included a gripe-fest directed at liberal grassroots organizations, sources tell Axios.
Why it matters: Members of the Steering and Policy Committee — with House Minority Leader Hakeem Jeffries (D-N.Y.) in the room — on Monday complained activist groups like MoveOn and Indivisible have facilitated thousands of phone calls to members' offices.
"People are pissed," a senior House Democrat who was at the meeting said of lawmakers' reaction to the calls.
The Democrat said Jeffries himself is "very frustrated" at the groups, who are trying to stir up a more confrontational opposition to Trump.
A Jeffries spokesperson disputed that characterization and noted to Axios that their office regularly engages with dozens of stakeholder groups, including MoveOn and Indivisible, including as recently as Monday
Zoom in: "There were a lot of people who were like, 'We've got to stop the groups from doing this.' ... People are concerned that they're saying we're not doing enough, but we're not in the majority," said one member.
Some Democrats see the callers as barking up the wrong tree given their limited power as the minority party in Congress: "It's been a constant theme of us saying, 'Please call the Republicans,'" said Rep. Don Beyer (D-Va.).
"I reject and resent the implication that congressional Democrats are simply standing by passively," said Rep. Ritchie Torres (D-N.Y.).
The other side: "People are angry, scared, and they want to see more from their lawmakers right now than floor speeches about Elon Musk," Indivisible co-founder Leah Greenberg told Axios.
quote:“You have a president now who campaigned on immigration and removing people from the country on the one hand. And on the other hand, he’s actually firing the very judges that have to hear these cases and make those decisions. So, it makes no sense. It’s a head scratcher,” said Matt Biggs, the president of the IFPTE.
Het wordt met de dag gekker in de VS.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:58 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n pareltje:
Justice Department fires multiple immigration judges amid case backlog
[ afbeelding ]
[..]
De Democraten zijn ook verantwoordelijk. Dat gehuil dat ze een minderheid zijn en dus niks kunnen slaat nergens op. Met die instelling kunnen ze dus eigenlijk net zo goed in elk geval tot de midterms niet meer naar hun werk komen. Het is een gigantische organisatie die kan echt wel meer oppositie tegen de vijandige overname van het systeem door fascisten organiseren. Als ze echt zo machteloos zijn zou niet meer op komen dagen om te stemmen op zijn minst nog een signaal afgeven.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een van beide iets interesseert.
Degenen die dom zijn, zijn degenen die dit laten gebeuren.
Oftewel: de Republikeinen.
De Democraten zitten niet stil.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De Democraten zijn ook verantwoordelijk. Dat gehuil dat ze een minderheid zijn en dus niks kunnen slaat nergens op. Met die instelling kunnen ze dus eigenlijk net zo goed in elk geval tot de midterms niet meer naar hun werk komen. Het is een gigantische organisatie die kan echt wel meer oppositie tegen de vijandige overname van het systeem door fascisten organiseren. Als ze echt zo machteloos zijn zou niet meer op komen dagen om te stemmen op zijn minst nog een signaal afgeven.
Eh?quote:Op zondag 16 februari 2025 19:58 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n pareltje:
Justice Department fires multiple immigration judges amid case backlog
[ afbeelding ]
[..]
De Republikeinen zijn aan zet.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Keizers zonder kleren. Het gaat in het systeem om geld en macht niet om intelligentie of goede ideeën.
Overduidelijk zijn er niet genoeg intelligente mensen om in Amerika het systeem te kapen op de manier die ze voorstaan. Er zijn wel genoeg mensen die uit eigen belang meegaan met de achterlijkheid.
Maar zijn de Democraten nou zo dom dat ze geen goede oppositie voeren? Ze doen wel elke verkiezing alsof alles op het spel staat, wat in dit geval redelijk waar leek te zijn. Maar welke consequenties verbinden de Democraten er nou daadwerkelijk aan dat alles op het spel staat.
https://www.axios.com/202(...)on-indivisible-trump
[..]
Dus nu spelen een hoop van die lui de kaart dat ze niks gedaan weten te krijgen. Dat is dan toch juist een reden om andere taktieken toe te passen. In plaats daarvan wil zo'n Jeffries dus blijkbaar dat mensen het maar over zich heen laten komen en dan hopen dat het allemaal wel meevalt.
Ik vond de stelling dat deze vertoning een “goofy sequel” van Nazi Duitsland in wording is wel een leuke.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Logisch, Musk adverteerde met een vacature voor DOGE, waarbij de gegadigden bereid moesten zijn om 80 uur per week onbetaald werk te doen.
Mensen die daar op af komen zien zichzelf op een andere manier betaald.
Er zitten amerikaanse troepen in de baltische staten, als Rusland aanvalt gaan die ongetwijfeld geraakt worden. Dus tenzij de US opeens alle troepen daar heel snel terug trekt gaat Rusland niks doen. Tenzij trumpie geen diddle shits geeft om dode amerikaanse soldaten.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
Zelensky claimt dat Rusland plannen heeft om een NAVO-lidstaat aan te vullen. Er lijkt mij alle reden om kritisch te zijn op die claim, maar stel dat hij gelijk heeft.
Stel dat Rusland een van de Baltische staten binnenvalt. Schiet de VS dan te hulp?
Ik betwijfel dat ten zeerste. Gezien alles wat er de afgelopen zeven dagen is gezegd en gebeurd ben ik er vrij zeker van dat het Amerika van Trump geen vinger uit zal steken.
Die gok zal Poetin niet nemen. Maar hij zal het wel doen als Trump en Poetin het van tevoren bekokstoven.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
Zelensky claimt dat Rusland plannen heeft om een NAVO-lidstaat aan te vullen. Er lijkt mij alle reden om kritisch te zijn op die claim, maar stel dat hij gelijk heeft.
Stel dat Rusland een van de Baltische staten binnenvalt. Schiet de VS dan te hulp?
Ik betwijfel dat ten zeerste. Gezien alles wat er de afgelopen zeven dagen is gezegd en gebeurd ben ik er vrij zeker van dat het Amerika van Trump geen vinger uit zal steken.
Ze zitten wel stil, tegen AfD waren meer mensen op de been in Duitsland dan voor de coup die we in Amerika zien. Lachen dat zelfs nu nog mensen doen alsof de Democraten geen schuld dragen. Wat dat betreft heb je in beide kampen die volledig geloven dat de eigen groep nooit wat fout doet.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Democraten zitten niet stil.
Maar met een minderheid in beide kamers kun je niet veel.
Het is overigens wel lachen dat de Democraten zelfs nu nog de Zwarte Piet krijgen.
Op naar een drielandenstelsel...quote:Op zondag 16 februari 2025 16:21 schreef Perrin het volgende:
Making wars of conquest normal again.
[ x ]
In feite maakt het niet uit wat de Republikeinen doen: uiteindelijk krijgen de Democraten er de schuld van.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze zitten wel stil, tegen AfD waren meer mensen op de been in Duitsland dan voor de coup die we in Amerika zien. Lachen dat zelfs nu nog mensen doen alsof de Democraten geen schuld dragen. Wat dat betreft heb je in beide kampen die volledig geloven dat de eigen groep nooit wat fout doet.
Natuurlijk kunnen ze wel veel, desnoods filibusteren ze waar mogelijk. Het spel wordt extreem vuil gespeeld maar nu willen bijna geen democraten hun handen vies maken. House minority leader Hakeem Jeffries is dan pissed dat er mensen zijn die wel willen gaan organiseren. In plaats van dat hij doet waar hij voor is en zegt dat is wat we moeten doen, massaal organiseren om de huidige regering waar mogelijk tegen te werken. Het is weer business as usual voor dat soort lui, Jeffries wil nog best samenwerken op dit of dat![]()
![]()
Vervolgens doe jij net alsof een partij met 49% van de stemmen machteloos moet toekijken hoe de democratie de nek om wordt gedraaid.
Hun push om iets te bereiken in de rechtbank gaat nergens over. Het rechstsysteem werkt al lang niet meer daar, dat is al jaren overduidelijk. Anders zou couppleger en oplichter Trump wel enige consequenties voor zijn acties hebben ondervonden. Dan zou Trump niet zomaar iedereen in verband met jan 6 kunnen pardonnen. Of zie hoe de omkopingszaak tegen Mayor Adams verdwijnt door politieke druk. Zie hoe Musk nog altijd kan doen wat hij doet.
De democratische top is verantwoordelijk dat ze hun achterban nog maar eens compleet in de steek laten. Ze zullen los moeten laten dat de macht van bedrijven en extreem rijke personen zo groot mag zijn als hij nu is. Ze zullen los moeten laten dat het systeem best goed werkt en met wat incrementele veranderingen er wel komt. Het is echt tijd voor ze om te stoppen met het gaslighten dat het systeem niet voor een groot gedeelte afgebroken moet worden om opnieuw en beter in elkaar te worden gezet. Wat dat betreft zien de Republikeinen een stuk duidelijker hoe ver je kunt/moet gaan om een dystopische maatschappij te bewerkstelligen.
De Democraten hoeven niet zo ver te gaan omdat ze als democraten een veel bredere base zouden kunnen hebben ware het niet zo dat ze ook vooral voor big business en miljardairs werken. Zie maar hoe ze telkens zogenaamd gematigde kandidaten pushen in plaats van mensen als Sanders of AOC die wél zien waar de problemen zitten en die wél met oplossingen daarvoor komen op die manier kunnen ze de oorlog overduidelijk niet winnen.
Zoals ik al zei als ze als minderheid niks kunnen, kunnen ze ook hun zetels leeg laten en op vakantie. Dat geeft in ieder geval een duidelijk signaal. Dat past ook perfect bij de rol die ze nu op zich nemen, schijnoppositie die net zo goed vakantie kan hebben.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:16 schreef Wantie het volgende:
Noem eens een tactiek op die indruk gaat maken op Trump en het slopen van de overheid gaat ombuigen.
Zelfs gerechtelijke bevelen legt Trump naast zich neer, terwijl hij Napoleon citeert.
Yeah, good luck with that. De oligarchen gaan nooit meer vrijwillig de macht uit handen geven.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De democratische top is verantwoordelijk dat ze hun achterban nog maar eens compleet in de steek laten. Ze zullen los moeten laten dat de macht van bedrijven en extreem rijke personen zo groot mag zijn als hij nu is.
Terecht wel hoor, sinds Trump en Vance Europa aanvallen is mijn leven ook aangrijpend veranderd. Mijn Amerikaanse vrouw krijgt zodra ze haar mond opentrekt een enorm fluitconcert en geboe over zich heen. Kom nou.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/meidastouch.com/post/3lib4xwu2kc2i
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat je de invloed van misinformatie via internet nogal wat overschat. Je zag tijdens corona zelfs in Nederland een verschuiving naar nepnieuws, ondanks dat onze wetenschapper en medici niet per se links (of rechts) zijn. Veel mensen hebben absoluut niet het vermogen om in te zien wat er voor verschrikkelijke dingen er kunnen gebeuren als je alle kennis loslaat.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze zitten wel stil, tegen AfD waren meer mensen op de been in Duitsland dan voor de coup die we in Amerika zien. Lachen dat zelfs nu nog mensen doen alsof de Democraten geen schuld dragen. Wat dat betreft heb je in beide kampen die volledig geloven dat de eigen groep nooit wat fout doet.
Natuurlijk kunnen ze wel veel, desnoods filibusteren ze waar mogelijk. Het spel wordt extreem vuil gespeeld maar nu willen bijna geen democraten hun handen vies maken. House minority leader Hakeem Jeffries is dan pissed dat er mensen zijn die wel willen gaan organiseren. In plaats van dat hij doet waar hij voor is en zegt dat is wat we moeten doen, massaal organiseren om de huidige regering waar mogelijk tegen te werken. Het is weer business as usual voor dat soort lui, Jeffries wil nog best samenwerken op dit of dat![]()
![]()
Vervolgens doe jij net alsof een partij met 49% van de stemmen machteloos moet toekijken hoe de democratie de nek om wordt gedraaid.
Hun push om iets te bereiken in de rechtbank gaat nergens over. Het rechstsysteem werkt al lang niet meer daar, dat is al jaren overduidelijk. Anders zou couppleger en oplichter Trump wel enige consequenties voor zijn acties hebben ondervonden. Dan zou Trump niet zomaar iedereen in verband met jan 6 kunnen pardonnen. Of zie hoe de omkopingszaak tegen Mayor Adams verdwijnt door politieke druk. Zie hoe Musk nog altijd kan doen wat hij doet.
De democratische top is verantwoordelijk dat ze hun achterban nog maar eens compleet in de steek laten. Ze zullen los moeten laten dat de macht van bedrijven en extreem rijke personen zo groot mag zijn als hij nu is. Ze zullen los moeten laten dat het systeem best goed werkt en met wat incrementele veranderingen er wel komt. Het is echt tijd voor ze om te stoppen met het gaslighten dat het systeem niet voor een groot gedeelte afgebroken moet worden om opnieuw en beter in elkaar te worden gezet. Wat dat betreft zien de Republikeinen een stuk duidelijker hoe ver je kunt/moet gaan om een dystopische maatschappij te bewerkstelligen.
De Democraten hoeven niet zo ver te gaan omdat ze als democraten een veel bredere base zouden kunnen hebben ware het niet zo dat ze ook vooral voor big business en miljardairs werken. Zie maar hoe ze telkens zogenaamd gematigde kandidaten pushen in plaats van mensen als Sanders of AOC die wél zien waar de problemen zitten en die wél met oplossingen daarvoor komen op die manier kunnen ze de oorlog overduidelijk niet winnen.
Ze hadden al die benoemingen kunnen filibusteren, ze hebben ook niet bij al die benoemingen allemaal unaniem tegen gestemd.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:49 schreef Monolith het volgende:
En wat helpt een filibuster als er niet eens wat door het Congres heen gaat afgezien van benoemingen? En die kun je verder niet filibusteren.
Het voornaamste wat er nu gedaan kan worden is via de rechter bezwaar aantekenen tegen allerlei unilateraal handelen van deze regering en hun helpertjes, maar zelfs aan gerechtelijke uitspraken lijkt men weinig boodschap te hebben.
Beide partijen hebben schuld. Probeer anders eens in te gaan op iets wat ik zeg in plaats van te doen alsof ik de Democraten exclusief de schuld geef.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite maakt het niet uit wat de Republikeinen doen: uiteindelijk krijgen de Democraten er de schuld van.
Wat dat betreft krijgt Amerika op dit moment precies wat het verdient.
Er valt niet uit te sluiten dat de VS haar troepen daar op korte termijn weghaalt.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er zitten amerikaanse troepen in de baltische staten, als Rusland aanvalt gaan die ongetwijfeld geraakt worden. Dus tenzij de US opeens alle troepen daar heel snel terug trekt gaat Rusland niks doen. Tenzij trumpie geen diddle shits geeft om dode amerikaanse soldaten.
On 2nd thought....
Het is geen fout van links en rechts, het is de schuld van mensen die vergeten zijn wat fascisme is en waarom je daar zover mogelijk vandaan moet blijven. Natuurlijk is niet iedereen het vergeten, ook in Europa zijn de nazi's nooit helemaal weggegaan, er is altijd een clubje geweest die graag weer op het nazipad zou willen gaan. Het probleem is nu dat er door dat kleine groepje maximaal gebruik wordt gemaakt van een middel als internet. Waar een of andere creep vroeger via een krantje of op de straat aan zijn aanhangers moest komen, heeft ie nu 24/7 de gelegenheid om anoniem zieltjes te winnen. En useful idiots nemen het over, want 'vul hier iets marginaals in waar iemand emotioneel op tegen is) en 'tel uit je winst'.quote:
Heeft geen zin meer, want je kunt een filibuster met een simpele meerderheid beëindigen. Dat hebben de Democraten dan overigens weer wel aan zichzelf te danken.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze hadden al die benoemingen kunnen filibusteren, ze hebben ook niet bij al die benoemingen allemaal unaniem tegen gestemd.
Dat zeg ik. Trump en zijn cronies hebben geen enkele boodschap aan de rechtsstaat.quote:De rechter kan niks bereiken tegen een regering en congres die geen boodschap aan gerechterlijke uitspraken heeft.
Niets van wat je voor stelt zal effect hebben.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zoals ik al zei als ze als minderheid niks kunnen, kunnen ze ook hun zetels leeg laten en op vakantie. Dat geeft in ieder geval een duidelijk signaal. Dat past ook perfect bij de rol die ze nu op zich nemen, schijnoppositie die net zo goed vakantie kan hebben.
Ze kunnen schoonmaak houden binnen de partij, knikker er maar een hoop van de verantwoordelijken uit. . Overduidelijk heeft hun strategie niet goed uitgepakt en kiezen ze nu alweer een compleet ineffectieve strategie.
Ze kunnen een politieke koerswijziging aankondigen waar ze het belang van het de werkenden voorop gaan stellen boven de belangen van de multinationals en miljardairs. Waar ze nu hun tegenstander smerig speelt zelf ook zeggen de handen vuil te maken. De spelregels laten ze nu volledig bepalen door de Republikeinen, die overduidelijk vals spelen.
Maar uiteraard kunnen ze ook zaken als oproepen tot massale boycots, stakingen, oproepen tot sabotage van het regime waar mogelijk, de mogelijkheid bekijken met blauwe staten af te scheiden uit de unie, kijken of blauwe staten ook bevelen van de rechterlijke macht kunnen negeren aangaande Trumps decreten, oproepen desnoods met wapens af te dwingen dat de grondwet gevolgd wordt. Er zijn legio opties, dit zijn er maar een paar die ik zo uit de mouw schud als amateur.
De Democraten deden alsof het een belangrijke verkiezing was. We zien nu dat het een belangrijke verkiezing was. Wat we van de democraten zien is werkelijk beschamend. Tuurlijk zijn ze een beetje aangeslagen, dan nog gebeurt dit elke paar jaar dat ze even niet aan de macht zijn en hun oppositie is telkens veel minder effectief dan die van de Republikeinen.
In je verhaal mis ik wat de Republikeinen kunnen doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze hadden al die benoemingen kunnen filibusteren, ze hebben ook niet bij al die benoemingen allemaal unaniem tegen gestemd.
De rechter kan niks bereiken tegen een regering en congres die geen boodschap aan gerechterlijke uitspraken heeft.
[..]
Beide partijen hebben schuld. Probeer anders eens in te gaan op iets wat ik zeg in plaats van te doen alsof ik de Democraten exclusief de schuld geef.
Alle blanken uit Zuid Afrika deporteren naar de VSquote:Op zondag 16 februari 2025 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Uiteraard, die hebben de boodschap prima begrepen en 'dromen' weer van de mooie jaren van apartheid.
Zo is het wel helaas. En de kans niet bepaald afwezig dat Trump die protesten, als ze komen - de Amerikanen zijn de laatste jaren niet bepaald revolutionair te nomen, in de kiem gaat smoren of onderdrukken.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het Amerikaanse volk zal eerst de gevolgen moeten voelen van deze sloop.
En daarvoor is het nog te vroeg.
Pas dan hebben massale protesten brede steun vanuit de samenleving.
Geheel op de 'Putin-manier'.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo is het wel helaas. En de kans niet bepaald afwezig dat Trump die protesten in de kiem gaat smoren of onderdrukken.
Ja ik verwacht niet zoveel van 'het volk' daar eerlijkgezegd. De miljardairs worden grotendeels aanbeden.quote:
Ja prima als ze het niet vrijwillig doen. Een hoop Luigi's kan ze de kop kosten. Daar kunnen de democraten ook op aansturen. Ben ik niet per sé tegen uiteraard maar er zijn ook minder radicale opties. De minst radicale opties die we nu zien werken echter overduidelijk niet gezien de regels veranderd zijn. Omkoping is de normaalste zaak bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yeah, good luck with that. De oligarchen gaan nooit meer vrijwillig de macht uit handen geven.
De enige manier waarop dat gebeurt is revolutie.
De echte 'Gulf of America':
[ x ]
Het zal eerder zijn dat jij het onderschat. Juist de argumenten die je maakt laat de kracht ervan zien. Dat nepnieuws en misinformatie voor een groot deel van de bevolking kunnen winnen van wetenschappers en medici op een onderwerp waar wetenschappers en medici overduidelijk veel meer kennis hebben dan de algehele bevolking.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je de invloed van misinformatie via internet nogal wat overschat. Je zag tijdens corona zelfs in Nederland een verschuiving naar nepnieuws, ondanks dat onze wetenschapper en medici niet per se links (of rechts) zijn. Veel mensen hebben absoluut niet het vermogen om in te zien wat er voor verschrikkelijke dingen er kunnen gebeuren als je alle kennis loslaat.
Je vergist je als je denkt dat de Democrats aan de kant van 'het volk' staan. Die staan ook gewoon aan de kant van de 0.1%.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Daar kunnen de democraten ook op aansturen.
Dat niet alleen, Van Kooten en De Bie hebben decennia geleden al aangetoond dat ergens tegen zijn veel makkelijker zieltjes wint. Medici en wetenschappers moeten maar een team van mememakers in de hand gaan slaan . Het wachten is op Joe Rogan's met echte info (die zijn er al lang, maar die spelen niet in op je angsten en haat). Dat ergens tegen zijn altijd beter werkt laat wel zien waarom het altijd mensen zijn met evil plannen die op die manier aan de macht komen, erg weinig heb ik een positieve groep op die manier aan de macht zien komen. Ik heb het hier graag mis, uiteraard.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Juist social media die zoveel van onze aandacht vreet is een van de redenen hoe de misinformatie zo goed werkt, ook omdat het zo extreem gedomineerd is door een paar monoplisten.
En wat voor veranderingen hadden ze moeten door voeren?quote:Op zondag 16 februari 2025 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja prima als ze het niet vrijwillig doen. Een hoop Luigi's kan ze de kop kosten. Daar kunnen de democraten ook op aansturen. Ben ik niet per sé tegen uiteraard maar er zijn ook minder radicale opties. De minst radicale opties die we nu zien werken echter overduidelijk niet gezien de regels veranderd zijn. Omkoping is de normaalste zaak bijvoorbeeld.
[..]
Het zal eerder zijn dat jij het onderschat. Juist de argumenten die je maakt laat de kracht ervan zien. Dat nepnieuws en misinformatie voor een groot deel van de bevolking kunnen winnen van wetenschappers en medici op een onderwerp waar wetenschappers en medici overduidelijk veel meer kennis hebben dan de algehele bevolking.
Juist social media die zoveel van onze aandacht vreet is een van de redenen hoe de misinformatie zo goed werkt, ook omdat het zo extreem gedomineerd is door een paar monoplisten.
Toen Rockefeller en de andere robber barons een groot gedeelte van de economie in handen hadden zijn hun bedrijven gesplitst omdat het land letterlijk in opstand zou komen. Maar nu houden de democraten juist een groot deel van de bevolking zoet zo van wacht maar af komt goed, in plaats van dat ze effectieve oppositie zijn. Het is ook niet als in Nederland waar links nooit aan de macht is. In Amerika zijn de democraten wel regelmatig aan de macht en ze hebben niet de benodigde veranderingen doorgevoerd. Dat ligt ook bij de Republikeinen die waar ze kunnen tegenhouden. Dan nog hadden en moeten de Democraten meer doen.
De types als Sanders, AOC, Walz lijken me vrij duidelijk aan de kant van het volk staan, dat soort types zou dus ook de leiding moeten krijgen. Vrijwel alle zooi correct voorspeld en duidelijke plannen voor verbetering van de situatie.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je vergist je als je denkt dat de Democrats aan de kant van 'het volk' staan. Die staan ook gewoon aan de kant van de 0.1%.
quote:Op zondag 16 februari 2025 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De types als Sanders, AOC, Walz lijken me vrij duidelijk aan de kant van het volk staan, dat soort types zou dus ook de leiding moeten krijgen.
Betere bescherming voor werknemers en consumenten doorvoeren. De anti-trustwetgeving handhaven. Belasting heffen op de aller rijkstenquote:Op zondag 16 februari 2025 21:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wat voor veranderingen hadden ze moeten door voeren?
Ze hebben meerdere keren een president mogen leveren. Ik geloof niet dat geen van alle nooit een meerderheid had. Er zijn toch dingen als medicare doorgekomen.quote:En op welk moment hadden de Democraten de meerderheid in alle huizen om dat te doen?
Die politici aan de linkerflank worden alleen maar getolereerd en zijn lokkertjes voor stemmers op de linkerflank. Die gaan nooit enige macht van betekenis krijgen. De Democrats gaan nooit een volksbeweging worden. Als laatste hoop voor het anti-oligarchische electoraat in de VS is die partij geheel ongeschikt.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De types als Sanders, AOC, Walz lijken me vrij duidelijk aan de kant van het volk staan, dat soort types zou dus ook de leiding moeten krijgen. Vrijwel alle zooi correct voorspeld en duidelijke plannen voor verbetering van de situatie.
Een derde partij zou theoretisch uitkomst kunnen bieden gezien ik het dus vrij duidelijk eens ben dat de Democraten ook zeer problematisch zijn. Ik denk alleen dat dit moment niet het beste idee is om de coalities smaller te maken, nu is juist de tijd om samen te werken tegen fascisme. Een deel van de democraten wil dat overduidelijk, het grootste deel denkt blijkbaar wel te kunnen gedijen met whatever er nu voor repressieve antidemocratische bullshit verzonnen wordt door onze tech overlords. Zeker de top is natuurlijk ook de super-elite, daarom is het zo kwalijk dat mensen doen alsof als je daar kritiek op hebt dat onredelijk is. Wanneer mag je dan wel kritiek hebben op een politiek partij? Alleen als het letterlijk een stel gestoorde fascisten is die de armsten nog verder uitkleden voor een extra jacht voor de rijksten?
Daar lijkt het inderdaad op, van de andere kant lijkt dit ook een existentiele crisis voor de Democratische partij. Als ze zelfs nu niet willen veranderen en blijven afgeven op linkse initiatieven heffen ze zichzelf op.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die politici aan de linkerflank worden alleen maar getolereerd en zijn lokkertjes voor stemmers op de linkerflank. Die gaan nooit enige macht van betekenis krijgen. De Democrats gaan nooit een volksbeweging worden. Als laatste hoop voor het anti-oligarchische electoraat in de VS is die partij geheel ongeschikt.
Trump krijgt voorlopig geen serieuze georganiseerde politieke tegenstand helaas.
De niet-MAGA kiezer staat er eenzaam voor.
Overigens zie ik nu dat ik 'overschat' zei waar ik 'onderschat' bedoelde. Stop de tijd, twee jokers.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja prima als ze het niet vrijwillig doen. Een hoop Luigi's kan ze de kop kosten. Daar kunnen de democraten ook op aansturen. Ben ik niet per sé tegen uiteraard maar er zijn ook minder radicale opties. De minst radicale opties die we nu zien werken echter overduidelijk niet gezien de regels veranderd zijn. Omkoping is de normaalste zaak bijvoorbeeld.
[..]
Het zal eerder zijn dat jij het onderschat. Juist de argumenten die je maakt laat de kracht ervan zien. Dat nepnieuws en misinformatie voor een groot deel van de bevolking kunnen winnen van wetenschappers en medici op een onderwerp waar wetenschappers en medici overduidelijk veel meer kennis hebben dan de algehele bevolking.
Toen Rockefeller en de andere robber barons een groot gedeelte van de economie in handen hadden zijn hun bedrijven gesplitst omdat het land letterlijk in opstand zou komen. Maar nu houden de democraten juist een groot deel van de bevolking zoet zo van wacht maar af komt goed, in plaats van dat ze effectieve oppositie zijn. Het is ook niet als in Nederland waar links nooit aan de macht is. In Amerika zijn de democraten wel regelmatig aan de macht en ze hebben niet de benodigde veranderingen doorgevoerd. Dat ligt ook bij de Republikeinen die waar ze kunnen tegenhouden. Dan nog hadden en moeten de Democraten meer doen.
De Democraten missen een leider. Je zou verwachten dat er iemand is die op zou staan.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad op, van de andere kant lijkt dit ook een existentiele crisis voor de Democratische partij. Als ze zelfs nu niet willen veranderen en blijven afgeven op linkse initiatieven heffen ze zichzelf op.
Ze hebben nu nog flink wat middelen beschikbaar om terug te vechten. Dat het nooit anders gaat zijn weet ik niet, ik geloof in verandering. Anders zijn er vast genoeg kogels in Amerika om ook de democratische top zenuwachtig te maken.
#freeluigi
De voorkeur lijkt mij toch echt liggen bij zo spoedig mogelijk een effectieve oppositie strategie te verzinnen die eindigt in zo min mogelijk bloedvergieten. Mijns inziens moeten de democraten hun support onder de bevolking daarvoor drastisch vergroten door véél véél doortastander te zijn, stoppen met gaslighten, toegeven dat ze onderdeel van het probleem waren en nu wél werk gaan maken van herverdeling en het opnieuw opzetten van de scheiding van de machten en nog vele andere dingen oppakken waar ze verzaakt hebben.
Ja of ze blijven deze controlled oppositie rol voeren terwijl ze het rijkste land ter wereld laten omtoveren tot een dystopisch hellhole waar bijna iedereen arm is behalve de top met constante surveillance overal. Toch lijkt het me ook weer niet al te moeilijk daartegen te strijden. Zo'n Soviet Unie achtig model met een paar Oligarchen die alles bepalen en minimale vrijheid is toch nooit populair geweest onder Amerikanen.
De nadelen van een twee partijenstelsel worden pijnlijk duidelijk ben ik bangquote:Op zondag 16 februari 2025 22:24 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De Democraten missen een leider. Je zou verwachten dat er iemand is die op zou staan.
Zoiets lijkt me waarschijnlijk. Als je echte oppositie verwacht dan zal het van buiten de gevestigde orde moeten komen.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja of ze blijven deze controlled oppositie rol voeren terwijl ze het rijkste land ter wereld laten omtoveren tot een dystopisch hellhole
Gezien de huidige staat van maga valt ook niet uit te sluiten dat ze niet eens weten waar Amerikaanse troepen gestationeerd zijn.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er valt niet uit te sluiten dat de VS haar troepen daar op korte termijn weghaalt.
In Rusland is ook een traditie om oproepen naar de Tzar te sturen zodat die weet dat minderen jou onjuist behandeld hebben en, nu hij het weet, ongetwijfeld de fout zal repareren.quote:
Maar dit probleem heeft niet zo veel met een twee partijenstelsel te maken. Het is echt voornamelijk een geld probleem. Geld regeert in Amerika en dat hebben de aller rijksten nou eenmaal meer dan de rest van de bevolking.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De nadelen van een twee partijenstelsel worden pijnlijk duidelijk ben ik bang
Echt de infantiliteit van zo'n uitspraak van Rubioquote:
Je noemt feitelijk niets dat had kunnen voorkomen dat Trump de overheid sloopt.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Betere bescherming voor werknemers en consumenten doorvoeren. De anti-trustwetgeving handhaven. Belasting heffen op de aller rijksten
[..]
Ze hebben meerdere keren een president mogen leveren. Ik geloof niet dat geen van alle nooit een meerderheid had. Er zijn toch dingen als medicare doorgekomen.
Daarbij als duidelijker was geweest dat de Democraten opkomen voor de 99% hadden ze ook veel meer stemmen gewonnen elke verkiezing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |